• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Muldy na Podwalu Przedmiejskim do remontu

Michał Brancewicz
31 marca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat W tym roku przebudowa Podwala z Łąkową
Od połowy maja kierowcy na Podwalu Przedmiejskim będą musieli uzbroić się w jeszcze większą cierpliwość. Od połowy maja kierowcy na Podwalu Przedmiejskim będą musieli uzbroić się w jeszcze większą cierpliwość.

Na fragmencie ulicy niszczonej latami przez ciężarówki, stale zakorkowanej w godzinach szczytu zostanie wymieniona nawierzchnia. Prace ruszą w połowie maja. W tym czasie należy spodziewać się gigantycznych utrudnień w ruchu w centrum Gdańska.



Nawierzchnia ulicy aż prosi się o wymianę. Nawierzchnia ulicy aż prosi się o wymianę.
Koleiny, jakie potworzyły się na Podwalu Przedmiejskim zobacz na mapie Gdańska mogą przyprawić przejeżdżających tamtędy kierowców o ból zębów. Niestety ich ilość wzrasta wraz z dojazdem do skrzyżowania z ul. Okopową. Niedługo powinno się to zmienić. Gdański ZDiZ ogłosił właśnie przetarg na modernizację tego odcinka jezdni, od ul. Słodowników w kierunku centrum.

- Prace powinny ruszyć w połowie maja, czyli w momencie kiedy skończymy modernizację al. Zwycięstwa. Nie chcemy wprowadzać jednocześnie utrudnień w dwóch miejscach - wyjaśnia Wiesław Szańca, zastępca kierownika działu utrzymania dróg Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Nowa nawierzchnia ma zakończyć jeden problem kierowców, ale podczas jej wymiany może powstać inny - korki. Postój w kilkusetmetrowym sznurze aut to już dzisiaj codzienność kierowców z Dolnego Miasta, Przeróbki czy Stogów, jadących do Centrum. Wykonawca w trakcie trwania remontu trzypasmowej jezdni będzie zobowiązany udostępnić pozostałe pasy do jazdy. Może to jednak nie wystarczyć i ilość aut stojących w korku może drastycznie wzrosnąć.

- Remont potrwa dziewięć tygodni. Gdybyśmy mogli zamknąć całą jezdnię to wyrobilibyśmy się nawet w trzy tygodnie - tłumaczy Wiesław Szańca.

Niestety niemożliwe jest zamknięcie całego, ponad 300-metrowego odcinka ulicy. Nie ma też możliwości stworzenia sensownego objazdu. Jedyny realny musiałby prowadzić ul. Kotwiczników i dalej ulicami Głównego Miasta, a to zniszczyłoby ich infrastrukturę.

W trakcie wymiany nawierzchni wyremontowana zostanie także izolacja podziemnych tuneli na wysokości ul. Żabi Kruk i pod węzłem Okopowa.

Opinie (229) 2 zablokowane

  • (18)

    dobrze, niech robią byleby nie "na odwal" zeby za kilka miesiecy znów nasze oczy nowych kolein nie oglądały

    • 134 5

    • nawierzchnia jedno - rozum drugie (9)

      wymiana nawierzchni - oczywiscie, konieczne! gdyby twoj samochod byl w takim stanie jak ta droga to nikt by ci przeglądu technicznego nie dał - nawet za łapówkę. musimy być ciężko chorym społeczeństwem skoro cos takiego jak taka nawierzchnia tolerujemy tyle czasu. w normalnym kraju kierowcy dawno by już zrobili protest.

      drugą sprawą jest samo skrzyżowanie - które generuje korki. niech ktos mi powie po co jest przejazd spod lotu na poziomie ziemi w kierunku na tczew, skoro jest zrobiony przejazd tunelem? a po co jest przejazd spod lotu na poziomie ziemi w kierunku na warszawę, skoro jest przejazd górą? i analogicznie - z tczewa na wrzeszcz - skoro tunel? gdyby na poziomie ziemi zlikwidowac swiatla i dac tylko mozliwosc jazdy na wprost lub w prawo (z wszystkich kierunków) nagle by sie okazało - że KOREK ZNIKNIE. należałoby zostawić tylko światła dla tramwajów - ale właczające się tylko gdy tramwaj naprawdę jedzie

      trzecia sprawa - nalezy otworzyc mozliwosc skrótu z podwala boczną drogą koło katowni i zdjąć zakaz ruchu (obowiązujący przez 5 metrów) nie pozwalający wjechać przed teatr wybrzeże.

      • 23 4

      • Pogubiłem się. Mówisz o tych co jadą z Podwala? Czy jedynką?

        • 0 3

      • (1)

        przejazd na wprost, jest dla primo - autobusów które jadą w kier św. wojciecha, secundo - dla samochodów wyjezdzajacych z bocznych ulic tuż przed skrzyzowaniem, chcacych jechac prosto. Imho potrzebne by było przeorganizowanie zarówno przystanków jak i puszczenie tych aut z bocznych uliczek jakims lekkim objazdem, ale nie analizowalem sobie jeszcze tego którędy. Jednym słowem - to wcale nie jest takie oczywi

        co do bocznej drogi koło katowni - skrót był fajny, choc czasem potrafil zakorkowac sie jeszcez gorzej niż prawoskręt na okopowej - teraz cos sie tam dzieje, zerwali asfalt, pewnie beda budowac jakich parking albo wejdą znowu archeolodzy, nie wiem, sam sie zastanawiam...

        • 4 0

        • Jak czytam to co napisałeś to cieszę się że nie muszę jeździć w centrum...

          • 1 2

      • Wystarczy wstrzymać przejazd górą na wprost i w lewo od strony Pruszcza. Już tak było podczas remontu na skrzyżowaniu i nie było prawie korków.

        • 2 0

      • komunikacja

        autobusy muszą tak jechać

        • 0 0

      • A co z przejściem dla pieszych przez AK na przystanki tramwajowe? Piesi przechodzą kiedy zielone jest dla pojazdów w poziomie szyn. Brak możliwości skrętu w lewo z Traktu na AK spowoduje, że pojazdy te przeniosą się na Hucisko i korek odłoży się przed Węzeł. Tak źle i tak niedobrze.

        • 0 0

      • A co z przejściem dla pieszych przez AK na przystanki tramwajowe. Piesi idą kiedy światło zielone mają samochody z Centrum i z Oruni. Jeżeli zakaże się skręcać w lewo z Traktu na Chełm samochody te przeniosą się na Hucisko i będzie korek tylko dalej. Tak źle i tak niedobrze.

        • 0 0

      • rozwiązanie problemu za darmo.

        A wszystko dlatego, że ty potrzebowałeś kilka minut aby rozwiązać korki, na jednym skrzyżowaniu i zrobiłeś to za darmo, a np. taki Tristar zrobi to samo za 230 mln zł, a efekt będzie ten sam.

        http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/news.php?id_news=31984

        Lepiej pomyśl o innych skrzyżowaniach w Gdańsku, to może zgarniesz troszkę kasy za opracowanie, to i tristar nie będzie potrzebny ;)

        • 0 0

      • baran

        za duzo ludzi tam chodzi, jak ty to sobie wypobrazasz?!!!

        • 0 0

    • Będzie na odwal, bo tylko asfalt stary zerwą i położą nowy. Na piasku

      • 1 2

    • Dobrze?? (1)

      Znam gorsze drogi niż to skrzyżowanie. Np Trakt św Wojciecha to jest dopiero ser szwajcarski. Jak zgubie zawiechę lub rozwalę amor osobiście zgłoszę się do Zarządu tych dróg o odszkodowanie znam przypadki gdzie na tej trasie gubili koła. A te pseudo "naprawy" to osobiście widziałem. Wbiega koleś z taczką drugi to rozlewa sypną żwirem i uciekają zanim światło się na zielone zmieni po czym autobus przejeżdża i "naprawę" szlak trafił. to jest żenujące. Ile nam przyjdzie żyć jeszcze w tak popie....m systemie??

      • 7 1

      • zeby wszystko było glanc, trzeba by czekać na wybudowanie trasy sucharskiego i zamknac ten odcinek, po czym wyremontowac go solidnie, od podstaw - zrobic przede wszystkim nową podbudowę i deszczówkę. No ale do tego czasu grozi to lejami jak po bombach, dlatego teraz starają się cos z tym zrobic. Inna sprawa, że naprawa potrwa dwa miechy - sezon będzie ciekawy :]. Mieszkańcom przeróbki, dolnego miasta, stogów samochód staje sie niepotrzebny :)

        co do sposobu naprawiania - bedzie to wyglądało tak jak na zwyciestwa, to nie będzie łatanie dziur, tylko zerwanie starej i położenie nowej nawierzchni, czyli nie tak źle, ale do ideału i tak sporo brakuje...

        • 2 0

    • Muszą robić to takze nocą !!!! (2)

      Wszystko OK - trzeba przeboleć ten remont ale powinno się to odbywać jak na zachodzie . W takich miejscach remont powinien trwać 24h/dobę - tak aby jak najszybciej skończyć mordęgę. Zobaczymy jak będzie u Nas :)

      • 11 1

      • na pewnonie bedzie w nocy

        a szkoda :(

        • 0 2

      • A zadajesz sobie sprawę, jak kosztowne i trudne jest budowanie w nocy?

        Wszyscy by chcieli jak najszybciej, ale myślmy rozsądnie

        • 0 1

    • tam to by się przydał wiadukt, taki jak jest w druga stronę, a nawet wykorzystać ten co jest i jeden pas zrobić w jedną i w drugą stronę. Teraz to lepiej nie jechać na dolne miasto bo mozna postać i ze trzy godz.

      • 1 0

    • wreszcie

      i nareszcie ktoś wyremontuje izolację pod tunelem na Okopowej, skakanie po chwiejnych cegiełkach stało się mało śmieszne...

      • 0 0

  • (6)

    wreszcie! :)

    • 51 3

    • W czasie remontu najszybciej będzie przez Pruszcz. (4)

      A potem obwodnicą.

      • 2 3

      • nie da rady, tam tez jest korek :] (3)

        • 4 0

        • To może przez Malbork? (2)

          • 9 0

          • chyba tak będzie najszybciej (1)

            a najlepiej objechać, odbić od Warszawy i spróbować dostać się od Torunia przez Gdynię

            • 6 0

            • A ja mam ten remont w pupie

              bo mieszkam i pracuję na Olszynce.
              Bon voyage!
              Bon voyage!
              Bon voyage!

              • 2 2

    • Freshcie!

      :D

      • 2 5

  • (11)

    myslalem, ze sie juz tego nie doczekam;p

    • 58 2

    • Czego? Megakorka? (10)

      • 4 7

      • (6)

        remontu pajacu

        • 6 4

        • Sam jesteś pajac (5)

          • 1 3

          • ? (4)

            ale z was dwa pajace

            • 1 1

            • Nie wtrącaj sie w dyskusję. (3)

              • 3 0

              • Sam jesteś dyskusja (2)

                • 0 0

              • twój stary (1)

                • 0 0

              • i ty tez

                • 0 0

      • No ładnie :-( (2)

        Panie Brancewicz, Pan sobie chyba jaja robisz? :-( Nowy problem??? Ten problem koszmarny i nieogarniony jest stary jak .... ekipa Adamowicza. Korki zaczynają się coraz częściej przy skrzyżowaniu z Elbląską. Gdzie będą zaczynać się teraz? Przy Urzędzie Celnym? Przy Rafinerii? A może w Przejazdowie??? Skoro są bezmyślnie podejmowane takie działania, to należy przewidywać ich konsekwencje i zapobiegać skutkom np. zakazać w godzinach szczytu od X do Y poruszania się po tej drodze TIR-om etc. Adamowicz, ty chyba nie tylko nie chcesz być wybrany na kolejną kadencję, ale i %^&**

        • 3 0

        • He he he

          Od połowy maja korki od Lotosu, a od 01 czerwca za miesięczne bliety na ZTM zapłacicie o 100% więcej. Cóż za wyczucie chwili (wielu z samochodów przesiadzie się na ZTM, który i tak będzie jeździł jeszcze z większymi opóźnieniami niż dotychczas) i zero informacji o horrendalnych podwyżkach cen biletów. Komentarze są tu kasowane aby przpadkiem ludzie za wcześnie się nie dowiedzieli o planowanym złodziejstwie. Dopiero 01 czerwca pójdą do kasy i rozdziawią paszcze ze zdumienia, że zamiast 35 PLN lub 53 PLN zapłacą prawie 80 PLN.

          • 2 0

        • I jeszcze jedno Panie Adamowicz

          Czy w związku z planowanym utrudnieniem i tak już niełatwego życia dojeżdżających do pracy i szkoły Podwalem Przedmiejskim, zostaną wprowadzone dodatkowe kursy tramwajów obligatoryjnie trzywagonowych w godzinach szczytu? Czy to proste a jednocześnie skuteczne działanie również przekracza możliwości pana percepcji i zamierza Pan wypinając się na mieszkańców powiedzieć wzorem ekipy rządzącej "jakoś to będzie" i "dacie sobie radę". Mam dosyć pańskiego lekceważenia problemów tego miasta :-( Koszty? Zawsze są jakieś koszty. Skoro się palnuje wydatki na określone działąnia należy być przygotowanym również na koszty dodatkowe, a nie zamieniać życie mieszkańców w koszmar.

          • 1 0

  • Świetnie... (13)

    "Nowa nawierzchnia ma zakończyć problem" - problemem są korki a nie koleiny

    "Remont potrwa dziewięć tygodni. "

    Gdzie my żyjemy do K... nędzy. Przez tyle czasu można cały węzeł rozebrać i postawić na nowo a nie wymienić nawierzchnię. W gdańsku jest gorzej niż w biednych afrykańskich krajach. Tam mają porządne drogi.
    Realny termin to max 3 dni na każdy pas.

    W europie właśnie w ten sposób rozpisuje się przetargi: remont ma być skończony w 30 dni, kto potrafi, staje do przetargu i negocjuje cenę.

    • 82 18

    • Co się dziwisz. Nigdy nie słyszałeś, że jesteśmy 20 lat za murzynami? (8)

      • 12 1

      • Tak, to prawda - (6)

        Polska jest około 40 lat za murzynami. Byłem i widziałem. Wiem.

        • 13 1

        • a Niemcy mają takie fajne kombajny drogowe... (5)

          Jedzie taka maszyna drogą, z przodu zrywa frezem stary asfalt, w środku miele go, podgrzewa, miesza z nowym spoiwem, a z tyłu wylewa i wygładza walcem.

          Efekt jest taki, że za maszyną jest nowa droga.

          Kiedy u nas?

          • 20 0

          • (4)

            tylko ze to dziala jedynie jesli jest robione regularnie. jesli mozesz zdjac gore z samego asfaltu. jesli koleiny sa glebokie na 10cm (a takie sa) to kombajn nic nie da :/

            • 4 0

            • (3)

              Fakt, tu jeszcze jest wymiana podbudowy ALE:
              Kombajn może zedrzeć asfalt, kolejny wymienia podbudowę, walec ją ubija. Na końcu wylewana jest warstwa ścieralna. 3 dni każdy pas.

              • 2 2

              • A Świstak siedzi i ...

                • 3 1

              • (1)

                To załóż firmę skoro masz patent na remont w trzy dni. Zbijesz fortunę

                • 5 0

              • jaki jest sens

                Skoro trzeba stanąć do przetargu, w którym wygrywają ci, którzy biorą najmniej i robią najgorzej

                • 4 0

      • Bo u nas kryterium jest wlasnie cena

        A czas to moga sobie mieszkancy tracic-wszak wladz nic to nie kosztuje.

        • 2 0

    • cóż za mądrości

      może czas się douczyć - zostać inżynierem drogowym i pracować na budowie - skoro taki mądry jesteś i kilka warstw chcesz ułożyć w 3 dni, czy też wybudować węzeł Okopowa w 9 tygodni.
      korki swoją drogą na tej drodze to porażka ale nawierzchnia to wstyd.
      z drugiej strony dobrze, że korki bo przy większych prędkościach na tej nawierzchni w takim stanie technicznym o wypadek łatwo.

      • 3 7

    • (1)

      Mam propozycje jedź i żyj w Europie..mieszkaj w biednych afrykańskich krajach. Nie wierze, że ktoś zrobi w 3 dni jeden pas....

      • 0 3

      • tak jak pisał ktos wyżej

        Jeden kombajn z przodu zrywa asfalt, z tyłu zostawia nową nawierzchnię.
        W tym wypadku będzie wymiana górnej warstwy podbudowy, stąd 3 dni na pas zamiast jednej nocy (tak, takie rzeczy robi się w nocy w cywilizowanych krajach).

        • 6 1

    • Widzę że sami inżynierowie się wypowiadają. Gratulacje.

      • 1 3

  • Tylko muldy? (7)

    Tam trzeba poszerzyć i wcześniej zacząć lewoskręt. Nie można tego zrobić od razu?
    Jak zwykle byle szybciej, byle taniej.

    • 74 1

    • (4)

      Dłuższy lewoskręt nie jest uzasadniony - nie będzie potrzebny jak nie będzie korków. Jak wymienią nawierzchnie to wszyscy będziemy tam śmigać 80 km/h. Teraz każdy uważa na swoje auto i jedzie bardzo powoli stąd te korki.

      • 1 7

      • Tak naprawdę to tam jest potrzebny długi prawoskręt z barierką oddzielającą od reszty jezdni.

        Poważny komentarz

        • 7 0

      • przyczyną korków nie jest tam ograniczenie prędkości (2)

        a skrzyżowanie z okopową które nie radzi sobie z takim natężeniem ruchu.

        • 4 1

        • Co Ty nie powiesz.

          • 3 1

        • szacunek, takiej informacji potrzebowałem

          • 2 1

    • Tam to by się przydał wiadukt nad wiaduktem łączący Podwale z Armii Krajowej

      • 6 0

    • Naprawa nawierzni - super - ale kiedy estakada?

      Tak naprawdę jedynym sposobem usunięcia korków z całego ciągu Elbląska - Armii Krajowej - Kartuska jest:
      1. zlikwidowanie lewoskrętu "ślimaka" z kierunku Podwale-Elbląska i w zamian tego wybudowanie 4-pasmowej estakady na wprost z Elbląskiej w AK - jako drugi poziom nad istniejącym węzłem.
      2. wybudowanie wiaduktu na skrzyżowaniu AK-Łostowicka, co było przewidziane już za Gierka.
      3. dociągnięcie AK do obwodnicy i budowa tam pełnego węzła autostradowego.

      Dzięki temu przejazd W-Z przez prawie cały Gdańsk odbywałby się bezkolizyjnie.

      • 1 0

  • (14)

    Niech pomysla, zeby na ten czas zwiekszyc częstotliwośc kursowania tramwajów, szczególnie w godzinach szczytu.Najwiekszym problemem na tym odcinku sa tiry, któregos razu policzyłam sobie ile ich stoi w korku na trasie Podwale-do Akademii Muzycznej, i wyszlo mi, ze 40, niektóre z przyczepami.Dopóki nie zbuduja obwodnicy Południowej i nie pociagna Suchraskiego mało sie zmieni.Ale nie rementuja, bo koleiny sa starszliwe.

    • 49 1

    • hehehe (6)

      Czemu myslisz ze to wina ciezarówek?? gdyby nie ciezarówki to ciezkie by było zycie człowiek na swiecie!!! Gdyby nie ciezarówki to by nigdy nie powstała zadna droga!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! a jak czytam takie posty tak prostych ludzi jak ty to sie chce zygac normalnie!!! jak zwykle wina ciezarówki bo jest wielka i wazy 40 ton!!!!!!!!! Śmiechu warte tylko w tak śmiesznym kraju jak polska moze tak być

      • 1 18

      • Masz paraliż małego palca u lewej dłoni?

        • 0 1

      • TIRy na tory!

        ale przeciez to jest wina ciezarowek,

        • 3 1

      • panie kierowco - jest w hoey wiecej srodkow transportu, tyle ze polsce jest to mega zaniedbane i dlatego tiry to nasza zmora, zło konieczne. Jest to najdrozszy i najbardziej 'nieekologiczny' srodek transportu. Tiry na pociągach to rzecz powszechnie stosowana, ale nie u nas ze wzgledu na z*******y stan polskiej kolei...

        • 5 1

      • Uważasz, że przejazd ciężarówek przez centrum miasta jest w porządku "prosty" człowieku? (1)

        A wiesz, że przejazd jednego załadowanego TIRa, ma taki wpływ na nawierzchnię jak przejazd kilkuset aut osobowych mój Ty "śmieszny" i "prosty" panie inżynierze?

        • 5 1

        • kolego, kulkuset tysiecy! I o tyle razy wiekszy podatek powinni placic ciezakowkowcy

          wjezdzajacy do miast. Wystarczy zbudowac przy obwodnicy centrum przeladunkowe i do 3miasta wpuszczac tylko samochody do 3,5 tony. Oczywiscie po zbudowaniu obwodnic do portow.

          • 2 2

      • jedyny rozsądny komentarz, ale z nimi nie wygrasz. Sami inżynierowie i specjaliści w dziedzinie dróg

        • 1 3

    • Tramwaje jeżdżą tamtędy co 5 minut. A reszta to banały. (3)

      A z tym liczeniem - to często tak masz?

      • 1 6

      • jakie banały? (2)

        tramwaje jeżdżą co 5 minut? kiedy? chyba tylko w części godzin szczytu. druga sprawa to oblężenie tych tramwajów, często nie da się wcisnąć szpilki. jest naprawdę masakra.

        • 4 1

        • (1)

          No i trzeba dodać, że te tramwaje nie dojeżdżają np. do Wrzeszcza. Tak więc całe mnóstwo ludzi chcących dostać się np. na Politechnikę czy Uniwersytet musi zapychać kolejne tramwaje - przy przesiadce.

          • 2 0

          • na polibudę to akurat 13stka dociera...

            • 0 0

    • 40 tirów w korku w środku miasta? brawo:(

      • 3 0

    • (1)

      a ile było czerwonych?
      A tak całkiem serio to dzisiaj na stacji benzynowej naliczyłem pięć samochodów i jeden autobus. Masakra! Autobus na stacji benzynowej?! W sumie tez mi wyszło 40. Komu również wyszło 40?

      • 0 0

      • ja nie umiem liczyc do 40

        ale ostatnio naliczylam 3 motocykle i 10 rowerow...

        • 0 0

  • MAM NADZIEJE, ŻE PIS BĘDZIE WOZIŁ BETON W TACZKACH (2)

    • 28 23

    • a ja mam nadzieję, że twoja stara imbecylu PO

      • 4 8

    • A ja mam nadzieję,

      że na taczce wywiozą Adamowicza i jego kumpla Lisickiego.

      • 6 1

  • Ogromnym problemem Gdańska jest brak objazdu w przypadku remontu tej drogi :( (2)

    Gdańsk czeka na obwodnicę południową :)

    • 67 0

    • to dość daleki objazd jednak...

      • 2 0

    • Dobre pytanie.

      Jakie działania w zakresie reorganizacji ruchu i usprawnienia jego przepływu zostaną podjęte równolegle do działan remontowych? To nie jest Słowackiego, gdzie istnieje alternatywa kilku równoległych nieodległych od siebie ulic. Tutaj alternatyw nie ma. Obowiązkowo muszą być: dodatkowe tramwaje, objazdy przez Dolne Miasto i Olszynkę, pomoc policji w kierowaniu ruchem, ograniczenie ruchu samochodów ciężarowych w ciągu dnia itp. Co z tego zamierza UM wprowadzić? Czy w ogóle ktoś ten temat poruszał? Przecież ten remont to właściwie zadanie dla sztabu antykryzysowego.

      • 3 0

  • wkoncu ;d

    • 12 2

  • wkońcu remont tylko dlaczego tak długo trzeba na niego czekac?

    • 18 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane