• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na parkingu "kiss&fly" przy lotnisku w Rębiechowie czas płynie szybciej

Maciej Naskręt
17 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

Darmowy parking kiss and fly w Rębiechowie zobacz na mapie Gdańska nie zawsze jest darmowy, nawet jeśli kierowca opuści go w 10 minut. Nasz czytelnik udowodnił, że system nalicza opłatę wcześniej. Zarządca parkingu przeprasza, oddaje pieniądze i zapewnia, że sytuacja się nie powtórzy

.

Jak zazwyczaj parkujesz samochód podwożąc bliskich na lotnisko w Gdańsku?

Parking typu "kiss&fly", czyli "całuj i leć", przed gdańskim lotniskiem, to idealne rozwiązanie dla tych, którzy podwożą bliskich i znajomych na samolot. Mogą tam bezpłatnie zaparkować na 10 minut, by wypakować bagaż z auta i pożegnać się z bliskimi przed odlotem.

Rotacja aut na tym parkingu jest spora, bo choć 10 minut parkowania jest za darmo, to po przekroczeniu tego limitu trzeba zapłacić już 20 zł. Każde kolejne 10 minut to kolejne 10 zł do zapłaty.

Gdy dojazd do lotniska latem tego roku został przebudowany, zaczęły pojawiać się głosy na temat niedoskonałości systemów parkingowych. To nie powinno dziwić, bo zmiany zawsze powodują pewne zamieszanie. Uwagi zgłaszali taksówkarze, którzy od piątego w ciągu doby wjazdu przed lotnisko muszą wnosić opłatę 20 zł. Opisaliśmy także sygnały o kłopotach na parkingach długoterminowych.

20 zł nie za 10 a za osiem minut parkowania

W minioną niedzielę nasz czytelnik odkrył, że 20-złotowa opłata za parkowanie na kiss jest naliczana za szybko - nie w ciągu standardowych 10, a na przykład ośmiu minut. Jak to możliwe?

- Korzystając z parkingu typu kiss&fly zawsze włączam w telefonie minutnik ustawiony na 10 minut, by uniknąć opłaty 20 zł za przekroczenie tego czasu. Gdy tym razem wyjeżdżałem z parkingu, mój minutnik pokazywał jeszcze minutę zapasu, a bilet był już nieważny. Skontaktowałem się z operatorem i zostałem poinformowany, że mimo to muszę zapłacić 20 zł. Zrobiłem to, by móc opuścić parking, ale czuje się oszukany - opowiada nasz czytelnik, pan Paweł.
Nie dawało mu to spokoju, więc postanowił sprawdzić, jak działa system biletowania na lotnisku w Rębiechowie.

- Wjechałem ponownie na parking, tym razem przyglądając się baczniej czasowi wyświetlanemu na biletomacie i czasowi wydrukowanemu na bilecie. Biletomat pokazał godzinę 8:04 a na bilecie wydrukowana była godzina 8:02. Już na "dzień dobry" byłem stratny dwie minuty, zatem rzeczywisty czas, po którym jest się obciążanym kwotą 20 zł wynosi 8 minut, a nie 10 - zauważa nasz czytelnik.
Pan Paweł zgłosił to w biurze parkingu i wypełnił formularz reklamacyjny. Zaproponował obsłudze naoczne sprawdzenie, jak działa system parkingowy, ale w odpowiedzi miał usłyszeć, że "w niedzielę takimi sprawi się nie zajmujemy".

Czytelnik poprosił nas o zajęcie się sprawą. Sytuację dokładnie przedstawiliśmy zarządcy parkingu, firmie Interparking.

Winny tryb korkowy

Zarządca parkingu nie wypiera się winy.

- Rozbieżność między czasem rzeczywistym, wyświetlanym na biletomacie, a wydrukowanym na bilecie, wynika z faktu, że system funkcjonował w trybie korkowym, gdy na lotniskowy parking planuje wjechać wiele samochodów - mówi Jacek Włodarczyk z firmy Interparking.
Oznacza to, że bilety są drukowane na bieżąco, jeden po drugim. Sprawdza się to, gdy na wjeździe stoi sznur aut. Wtedy ich kierowcy sięgają po gotowe, wydrukowane chwilę wcześniej bilety, co pozwala zaoszczędzić nieco czasu.

Za to gdy korka nie ma, to w takim trybie kierowca może otrzymać bilet wydrukowany już jakiś czas temu.

- Oczywiście to był nasz błąd, dlatego uznaliśmy reklamację złożoną przez pana Pawła i zwrócimy mu koszty postoju - wyjaśnia Włodarczyk.
Zarządca zapewnił nas, że tryb pracy systemu będzie teraz lepiej dobierany do natężenia przed bramkami wjazdowymi na lotnisku.

Lotnisko: nikt nie może czuć się oszukany

Władze lotniska uważają, że taka sytuacja nie powinna mieć miejsca, bo podkopuje zaufanie pasażerów do portu lotniczego.

- Otrzymaliśmy już wyjaśnienia od zarządcy parkingu. Zawsze staramy się działać transparentnie. W tym przypadku nakazaliśmy, by wydruki na biletach parkingowych były zgodne z rzeczywistym czasem, by faktycznie kierowca wjeżdżający na nasz parking "kiss&fly" nie czuł się oszukany po wyjechaniu z niego - wyjaśnia Michał Dargacz, rzecznik prasowy lotniska.
Władze portu lotniczego zadeklarowały, że będą szczególnie nadzorować pracę systemu biletowego na lotniskowych parkingach.

Oświadczenie

Po publikacji artykułu otrzymaliśmy oświadczenie firmy Interparking, która przekonuje, że choć data pokazana na bilecie nie zgadzała się z datą wyświetlaną na bramce parkingowej, to system dobrze liczył czas kierowcy na parkingu.

Pobierz oświadczenie


  • Parkingi przed lotniskiem w Gdańsku.
  • Ceny za parkowanie przy lotnisku w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (201) 5 zablokowanych

  • (14)

    Oszukują nie od dziś

    • 427 8

    • Niewinni (6)

      Nie oszukują tylko pracują w "trybie korkowym"

      • 80 3

      • ladna dniowke wyciagaja. (1)

        • 21 0

        • Polski rozłożył się na parkingu

          I do tego nie znają języka polskiego
          4 zł za pierwsze 2 godziny, a ile za każde rozpoczęte 30 minut ? Tego już nie napisali.
          Powinno być napisane / 4 zł za każde rozpoczęte 30 minut w trakcie dwóch godzin , tak się Polaków robi w rogi

          • 3 0

      • kiss my krok

        • 29 1

      • Na lotnisku w Gdyni nic takiego by się nigdy nie wydarzyło (2)

        • 21 6

        • Fakt.

          Tam od miesięcy nic się nie wydarza.

          • 25 2

        • jaroslaw jaroslaw

          ;)

          • 0 0

    • To jest sprawa dla prokuratury

      • 54 2

    • czemu mnie to nie dziwi.

      • 38 1

    • ciekawe dlaczego w trybie korkowym (1)

      nie można w drugą stronę przekalibrować zegara, tak żeby w momencie wydruku, dodawane były np. 2 min do przodu
      tego typu systemy powinny być zawsze ustawiane z korzyścią w stronę klienta, tak żeby nikt nie poczuł się oszukany i po prostu żeby nie zawracał d..

      • 89 1

      • Trafna uwaga. W mojej ocenie jest to nieuczciwa

        praktyka i brak etyki w biznesie.

        • 59 1

    • wątpię czy w ogóle istnieje taki tryb - korkowy, zawsze na bilet czekam tyle samo czasu

      no chyba że w grę wchodzą ułamki sekund jak w F1

      • 55 1

    • a gdyby to trafilo sie pracownikowi Urzedu Skarbowego

      To mieliby się z pyszna

      • 40 0

    • To samo dzieje sie w Gdyni przy Gemini. Tam nie dosc, ze okradaja ludzi to jeszcze rzeczniczka klamie o oddawaniu pieniedzy.

      Byl o tym artykul niedawno na 3miasto

      • 2 0

  • Biletomaty w PKM-ce nie oszukują na biletach (8)

    więc może na lotnisko pociągiem lepiej?:)

    • 113 44

    • Racja

      Zwłaszcza te których nie ma

      • 41 7

    • To sprawdź na bilecie jakimi stacjami jedziesz, i długość przebytej trasy... (4)

      Jak zapytałem sprzedawcy biletu czemu stacja lotnisko nazywa się inaczej stacja docelowa wrzeszcz inaczej usłyszałem że jest to bilet zryczałtowany i tak musi być bo tak jest taniej...

      • 9 4

      • dostałeś połowę tańszy bilet miejski i jeszcze płaczesz? (3)

        • 12 3

        • Bilet miejski a co to dziwny twór, chcę płacić za przejechaną trasę w kilometrach a płacę za bilet miejski...

          Państwo w państwie....

          • 2 11

        • (1)

          sprzedali mu bilet z tczewa

          • 9 1

          • Miał być z Rębiechowa...

            • 2 0

    • Przy parkingu ulicy Abrahama 1 w biurowcu gdzie jest prywatny parking również oszukują !

      Byłem 3 minuty dłużej i policzyli to jako 2 h! pomijając fakt że przede mną był samochód który opłacał parking dlatego straciłem 3 minuty!

      gdy poszedłem do właściciela parkingu ten stwierdził że to normalne dla niego! i nie widzi w tym nic złego że okrada ludzi! stwierdził że gdybym był 1minutę dłużej też musiałbym zapłacić jako 2 h !!! po czym mocno się zdenerwował i wyrzucił mnie z biura! Gość dostał ciśnienia myślałem że mnie pobije! Nie potrafił zrozumieć faktu że jest nie logiczne płacić za 1-3 minuty! a czas na wyjazd ? stwierdził Pan że tak jest w "całej Europie" lecz gdy w madisonie i galeri tak nie jest! odpowiedział że mam sobie tam jechać !

      • 0 4

    • Może na wrotkach, puknij się w łeb.

      • 0 0

  • co za dziady! (4)

    Powinni mu chociaż czekolade kupić a nawet mu przepraszam nikt nie powiedział...
    żenada

    • 322 3

    • Najlepiej czekolade i rajstopy ! (1)

      • 40 0

      • a goździk ?

        • 21 1

    • Skąd wiesz? (1)

      Skąd wiesz że nie usłyszał "przepraszam"?

      • 8 10

      • w dzisiejszych czasach słowo przepraszam wyginęło

        przyznawanie się do winy traktowane jest prawie jak harakiri
        lepiej zwalać winę na cokolwiek niż się przyznać i przepraszać

        • 28 2

  • ;) pięknie... (4)

    czyli świadomie oszukiwali licząc że nikt ich nie przyłapie... a że przyłapali, to uważają że wystarczy przeprosić i obiecać że więcej tego nie zrobią? Trochę wstyd.

    • 393 4

    • wiocha w miescie, wiocha na lotnisku

      • 32 1

    • NIech Pan prokurator zleci sprawdzenie oprogramowania

      a nie tylko z Adamowiczem na imprezkach. Kierowcę i sprzedawcę biletów łączy umowa. Warunki nie dotrzymane plus świadome wprowadzanie w błąd i działanie na szkodę.

      • 36 0

    • a oszukiwać będą dalej

      Jaka kasa za to leci! takich jak p. Paweł będzie niewielu, nie każdemu będzie się chciało handryczyć - bez 20zł z parkingu się nie wyjedzie - proceder marzenie!!!!

      • 2 0

    • witamy w bastionie PO!

      hehehe

      • 3 1

  • Świństwo! Nie można oszukiwać! (3)

    • 173 3

    • a kto zabroni?

      • 6 6

    • (1)

      polskie cwaniactwo nie zna granic
      w DE 15 min K&F

      • 10 2

      • w DE jest bardzo kolorowo, a w Pl za to nie;)

        • 7 3

  • Witamy w pieknej polsce.. (4)

    zaklamane dziady.. W calym kraju i to sie nigdy nie zmieni

    • 195 12

    • Ta Polska odchodzi w niepamięć. Od wczoraj.

      • 10 11

    • Daję łapkę w gorę i w dół, bo...

      Zmieni się, zmieni, na efekty nie trzeba będzie dlugo czekać.

      • 5 1

    • To co komuniści zakorzenili (przy pomocy karabinów, strachu i propagandy) z czasem uda się wykorzenić. (1)

      Chwasty zawsze daje się wyplenić z ogrodu. To kwestia determinacji i czasu !

      • 7 4

      • to nie komuniści, to czlowiek współczesny sam tak sobie poczynia

        to projektują i ustawiają ludzie, którzy nie wiedzą co to komuna

        • 2 0

  • szacun! (1)

    Krytyczny artykuł o lotnisku? Nie podoba się Panu robota?

    • 143 8

    • Pierwsze pytanie z ankiety rozbija bank

      • 8 1

  • Parking koło Szpitala Wojewódzkiego (4)

    Ten nowopowstały.
    Ten z kolei jest uczciwy.
    Parkowałam 21 minut, automat naliczył parkowanie za 20 minut, czyli 1PLN (50 gr po 17:00).
    Miłe zaskoczenie :)

    • 105 1

    • a że wizyta w szpitalu w zgodzie z listą kolejkową jest raz na 3 lata

      więc ogólny koszt parkowania niewielki i budżetu nie podkopie;)

      • 27 5

    • wreszcie jest gdzie zaparkować

      Bo to parking parafialny.

      • 20 1

    • Pokropiony. (1)

      To szwindel mu przez kasownik nie przejdzie.

      Normalnie niesamowita rzecz!

      • 26 1

      • parking w redlowie na onkologii

        Tez oszukuje - oczywiście na naszą niekorzyść.

        • 3 0

  • To są po prostu kpiny (5)

    a Ten "system korkowy" to ewenement

    • 241 3

    • Uwaga - tłumaczenie roku!!! Winny system korkowy (2)

      wjeżdżam sam, za mną żadnego pojazdu a dostaję bilecik kontrolnie wydrukowany wcześniej przez automat....!
      ten gość jeszcze pracuje w tej firmie???
      lotnisko jeszcze korzysta z usług oszustów???

      • 57 1

      • System korkowy ok, ale... (1)

        Niech drukuje bilety z czasem przyszłym

        • 31 0

        • tam gdzie ja wjeżdżałem (za PKMką) drukował razem z numerem rejestracyjnym

          (przy szlabanie jest kamera odczytująca numery rejestracyjne). Nie rozumiem zatem jak może wydrukować bilet z numerem rejestracyjnym 2 minuty wcześniej skoro wówczas jeszcze nie ma auta przy szlabanie bo dopiero dojeżdża.

          • 1 0

    • i to "...bo podkopuje zaufanie pasażerów do portu lotniczego"

      Moje już dawno podkopało !

      • 28 0

    • ten system to jakaś bzdura

      Stoję w korku przed szlabanem wjazdowym. Przede mną 10 samochodów. Mój bilet właśnie się wydrukował. Po 2 minutach dojeżdżam do szlabanu i biorę bilet. Dlaczego tak? Przecież "na dzień dobry" mam 2 minuty w plecy, gdy jeszcze stałem przed szlabanem? Co to za system?

      • 7 0

  • (4)

    trudno jest mi uwierzyć w taki przypadek....
    brawo dla p. Pawła, że zadał sobie trud. tak by proceder przypadkiem trwał dalej

    • 269 3

    • (1)

      ciekawe czy zwrócą pozostałym?

      • 27 1

      • nie zwrócą.Każdy musi się upomnieć o swoje sam.Na tym to polega,że się ludzie nie upominają,a oni zbijają fortunę. To działanie było celowe,a nie przypadkowe!!!!!

        • 0 0

    • "A kto powiedział, że to był przypadek" (cytat z klasyka :)

      • 28 1

    • i będzie spokojnie trwał dalej

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane