- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (383 opinie)
- 2 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (226 opinii)
- 3 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (62 opinie)
- 4 Po wyborach chcą zbudować ruch miejski (83 opinie)
- 5 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (164 opinie)
- 6 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (295 opinii)
Na pociąg we Wrzeszczu inną drogą
W najbliższych dniach nie dotrzemy na pociąg tunelem z budynku dworca we Wrzeszczu. Pasażerom SKM pozostanie do dyspozycji drugi tunel, a osoby udające się na pociąg dalekobieżny będą musiały skorzystać z tymczasowego przejścia przez tory.
Reorganizacja ruchu pieszego jest skutkiem rozpoczęcia przebudowy układu torowego stacji Gdańsk Wrzeszcz . Powstanie także nowy peron, dzięki czemu możliwa będzie obsługa pociągów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
Dodatkowo pasażerowie zyskają nową nawierzchnię peronów, które będą wyższe od obecnych. Zainstalowane zostaną także windy oraz nowe elementy małej architektury wraz z oświetleniem.
- Przebudowa stacji we Wrzeszczu jest ostatnim zadaniem realizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA w Trójmieście związanym z modernizacją magistrali z Warszawy do Gdyni. Od początku lutego pociągi korzystają ze zmodernizowanych torów na całym odcinku od Pruszcza Gdańskiego do Gdyni Chyloni - mówi Maciej Dutkiewicz z zespołu prasowego PKP PLK.
Wykonanie prac budowlanych we Wrzeszczu wymusza od rana 11 marca zamknięcie przejścia podziemnego od dworca do peronu dalekobieżnego . Nadal będzie możliwe jednak przejście między peronem SKM a dalekobieżnym.
Na SKM-kę dostaniemy się także bez zmian poprzez tunel między ul. Dmowskiego a Parkiem Kuźniczki .
Dojście na peron dalekobieżny będzie możliwie poprzez tymczasowe przejście w poziomie torowiska, zlokalizowane na końcu peronu od strony Gdańska Głównego . Piesi docierać tutaj będą poprzez drogę wytyczoną między pawilonem z kebabem a piekarnią .
- Taka organizacja ruchu obowiązywać będzie do końca maja br. Hall dworca, w tym obsługa kasowa, pozostanie dostępny dla podróżnych tak jak dotychczas - dodaje Dutkiewicz.
Zakończenie wszystkich prac budowlanych zaplanowano na połowę 2015 r.
Czytaj też: Rusza warta 140 mln zł rozbudowa stacji Wrzeszcz
Opinie (57) 4 zablokowane
-
2014-03-10 11:02
biletomaty (3)
Kiedy w końcu zrobią biletomaty w przejściu z ulicy Wajdeloty?
To chyba po złości tego nie ma!- 79 3
-
2014-03-10 11:23
biletomat-y
temat biletomatów jest godny, w Gdy Głównej na peronie nie uświadczysz takiego cuda, jest jeden w przejściu podziemny... ktoś uznał, że lokalizacja 100m od peronu będzie super, i że jeden wystarczy na dworzec główny jednego z trójmiejskich miast:)
- 28 0
-
2014-03-10 13:17
a ten w budynku dworca często nie działa
jeden biletomat na taką stację??
i dlaczego nie zaznaczono go na załączonym schemacie? czyżby pozostał w tej zamkniętej części?- 5 0
-
2014-03-10 19:56
dziekuje panu dyrektorowi od marketingu i sprzedaży.
Ja już nie potrzebuje biletomatu skm od strony Wajdeloty. Do tej pory korzystalem z legitymacji seniora i ulgi 50%. Od 1 marca zmienily sie zasady wydawania legitymacji seniora ( od 65 lat i ulgi 30%). Wiec wraz z kolegami przesiadamy do zkm Gdańsk i nie bedziemy korzystać z skm. Chytry traci ...
Ps.Życze z całego serca panu Marcinowi Głuszek takich samych wyników sprzedaży biletów najbliższych miesiącach jak osiągneło PKP IC za styczeń 2014.- 9 0
-
2014-03-10 11:02
super, to trwało tylko 3 lata, jeszcze nastepnych 2 i się jakoś przemęczymy (1)
a czy wiadomo kiedy znowu rozgrzebią przejścia w związku z budową nowej galerii w miejscu starego browaru
- 63 5
-
2014-03-11 06:37
Gdyby w tym tempie budowali Gdynię za Wendy
to by skończyli w 2065
- 5 0
-
2014-03-10 11:05
zakończenie prac w połowie maja 2015 (7)
to tempo powala, jeden człowiek to będzie dłubał?
- 81 7
-
2014-03-10 11:19
lubie oglądać programy o amerykańskich budowlach na discovery, tam to się buduje (1)
W dwa lata wyburzono by i postawiono od nowa dwa razy większy obiekt.
Ale cóż w stanach zależy im na ZBUDOWANIU czegoś a w ełrokołchozie na BUDOWANIU bo na tym można lepiej zarobić na lewo (np lotnisko koło Berlina)- 26 3
-
2014-03-11 09:46
w TV wszystko wygląda ladnie i cudnie
nauczysz cebularza bajek to chodzi o powtarza
- 0 0
-
2014-03-10 11:30
(1)
jeden dłubie,2 brygadzistów,4 majstrów,8 kierowników, 16 dyrektorów ,32 prezesów.
koszt budowy realny o połowę tańszy, tylko prezesi za drogo se liczą.- 30 4
-
2014-03-10 22:30
Brawo,znasz potęgi dwójki,marnujesz się,było zostać informatykiem,frustratku :*
- 1 3
-
2014-03-10 20:19
tunel pod martwa wisla buduja na trzy zmiany
- 0 0
-
2014-03-11 00:10
Tak, tak
TAK - bo to praca na 1/4 etatu dlatego zatrudniają jedną osobę - dwie miałyby po 1/8 (fakt przeciwdziałałoby bezrobociu) ale jeden się załapał.
- 1 0
-
2014-03-11 11:04
Lucjan ze szwagrem zbudowali by nową stację w dwa tygi.
- 1 0
-
2014-03-10 11:06
;(
Zeby tylko nikt nie zginal
- 28 4
-
2014-03-10 11:15
Trąbią, że zakończyli modernizację magistrali, a odcinek na Oruni przypomina pobojowisko, za Wrzeszcz dopiero się biorą...
- 50 2
-
2014-03-10 11:28
A kiedy remont peronu SKM w Orłowie? (1)
- 22 5
-
2014-03-10 12:55
Zapytaj Głuszka z SKM on będzie wiedział?
- 3 0
-
2014-03-10 11:32
Polskie
Kolejne Paranoje
- 28 9
-
2014-03-10 11:41
najlepsze
jest to , że remont przystanku SKM się zakończył w sumie niedawno a winda nie działa bo zalana, jakas kpina!!!!!
- 36 2
-
2014-03-10 11:41
A ja dzisiaj odwiedziłem plac budowy PKM na Strzyży (4)
Panowie siedzą w kabinach, część z nich drzemie, inni pala papierosy. Jeszcze inni zrobili sobie piknik w miejscu nasłonecznionym. Istna sielanka, nikt nie pracuje.
- 28 33
-
2014-03-10 12:00
Mamy przestój technologiczny - czekamy, aż beton zwiąże.
Prosimy o zrozumienie i dziękujemy za czujność.
Pracownicy budowlani- 50 0
-
2014-03-10 12:04
Idioto
Ty pewnie nie robisz przerwy śniadaniowej w pracy, ani na kawusię, papieroska ? Fakt też kiedyś obsmarował budowę Galerii Bałtyckiej zamieszczając zdjęcia robione właśnie w czasie przerwy śniadaniowej, też wszystko stało.
- 31 0
-
2014-03-10 16:27
CUD
a i tak wyprzedzaja harmonogram... CUD
- 2 1
-
2014-03-10 17:56
co chcesz, wiosenna deprecha
- 2 3
-
2014-03-10 11:43
trochę śmieszne (6)
bo łatwiej by było na ten czas wyłączyć przystanek PKP Wrzeszcz (do przystanków GD.Główny i GD Oliwa nie jest daleko) na czas budowy nowego peronu co by skróciło czas pracy.
A tak będzie dłubanina po pół peronu no bo przecież z całej polski zjeżdżają się do galerii bałtyckiej.- 26 29
-
2014-03-10 12:07
wystarczy (1)
Wystarczyłoby na czas budowy zorganizować komunikację zastępczą z Zaspy i Politechniki, w kierunku dworca Wrzeszcz. Czas to pieniądz.
- 3 13
-
2014-03-10 12:15
a gdzie na tych
stacjach co wymieniłeś zatrzymują ci się pociągi PKP???
SKM będzie funkcjonować cały czas tylko że jedno wejście będzie to po co ci komunikacja zastępcza.- 10 3
-
2014-03-10 23:35
a z Oliwy do Głownego przefruną? (3)
- 0 0
-
2014-03-11 08:52
O co Ci chodzi? (2)
Część osób zamiast na dalekobieżny do Wrzeszcza podjedzie od razu do Oliwy lub Głównego. Część, którym Wrzeszcz wybitnie pasuje wsiądzie we Wrzeszczu w SKM i podjedzie do Głównego lub Oliwy skmką. To tylko kwestia honorowania biletów na tych odcinkach.
- 1 2
-
2014-03-11 09:47
tak, zwłaszcza pieszo
- 1 0
-
2014-03-11 20:48
pociągi dalekobieżne jadące na południe zaczynają bieg w Gdyni, bo tam jest stacja postojowa, więc tak czy siak muszą przejeżdżać przez Wrzeszcz, a nie ma tam tylko remontu peronu, ale i wymiana torów, podtorza i sieci trakcyjnej, a wszystkie pociągi (skmki i dalekobieżne) na linii SKM się nie zmieszczą
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.