aktualności 24h

Trzy samoobsługowe toalety staną w centrum Gdańska (246 opinii)

Tydzień smoczych łodzi na Motławie wideo (35 opinii)

Dobrze jest zadbać o własne podwórko (90 opinii)

sport

Klub nie przedłuży umowy z trenerem (224 opinie)

Oby nie trzeba ich było już stosować (14 opinii)

Natalia Małaszewska poprowadzi grę koszykarek

Żółto-niebiescy nie odpuszczą Pogoni

Gra licencjami w II lidze (63 opinie)

Plejada gwiazd w Sopocie i Gdańsku (3 opinie)

Michniewicz zastąpi Janasa?! (148 opinii)

IX Gdańskie Otwarcie Sezonu Żeglarskiego (1 opinia)

Trwa gdyński kompleks Trefla (209 opinii) LIVE!

Tuzin przyłożeń biało-zielonych (41 opinii)

dziecko

Euro Mamy na Wzgórzu atrykuł sponsorowany

Wolontariusze pomagają w gdańskich żłobkach (29 opinii)

aktywne trójmiasto

Błękitne flagi zawisną na siedmiu kąpieliskach w Trójmieście wideo (52 opinie)

Wędrówka szlakiem Źródła Marii (40 opinii)

Back To Basket zdobywa sopockie molo (5 opinii)

rozrywka

Open'er: silna reprezentacja Trójmiasta (14 opinii)

Planuj tydzień: rozmaiło się imprezami (22 opinie)

biznes

W jaskini smoka. Pułapki w handlu z Chinami (18 opinii)

Widok Energia kupuje nowy zakład (5 opinii)

kultura

Jak się odnaleźć w świecie materii? Rusza Festiwal Alternativa (18 opinii)

Artysta nie chce być głodny. Strajk galerii w Trójmieście (242 opinie)

praca

Rozwiązanie umowy o pracę - wypowiedzenie kontra porozumienie stron (17 opinii)

zdrowie

Brodawki - jak skutecznie się ich pozbyć

rowery

Zmierz się z najlepszymi kolarzami podczas Skandia Maraton Lang Team w Gdańsku ! (11 opinii)

kryminalne

12 lat więzienia dla policjanta zabójcy (90 opinii)

fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Najciemniej jest pod kamerą

Skuteczność kamer monitoringu miejskiego zależy m.in. od ich jakości oraz od ilości strażników, którzy je obsługują.

fot. trojmiasto.pl

Skuteczność kamer monitoringu miejskiego zależy m.in. od ich jakości oraz od ilości strażników, którzy je obsługują.

Wandale zaatakowali auta na Oruni Górnej i choć zrobili to niemal pod kamerą monitoringu pozostaną bezkarni. Powód? Kamery są słabej jakości a obsługujący je strażnik akurat patrzył gdzie indziej.



Wandale zniszczyli samochody na oczach kamer.

W piątek po południu kilku mężczyzn z głupoty, a może z chęci zaimponowania kompanom, poprzebijało opony w samochodach zaparkowanych przy ul. 3 Brygady Szczerbca zobacz na mapie Gdańskana Oruni.

- Dostaliśmy zgłoszenie o pięciu samochodach, w których zniszczono w sumie sześć opon. Straty wstępnie oszacowano na 1350 zł - mówi asp. Magdalena Michalewska, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.

Właściciele uszkodzonych samochodów dziwią się i mają pretensje, że nikt nie interweniował, chociaż ich osiedle jest objęte stałym monitoringiem. Auta stały niemal dokładnie pod jedną z kamer, która rzekomo gwarantuje bezpieczeństwo okolicznym mieszkańcom.

Osiedla na Oruni Górnej i Południowej, w tym bloki przy ul. 3 Brygady Szczerbca, naszpikowane są kamerami. Jest ich tam w sumie 30. Wszystkie należą do wspólnot osiedli, jednak ich obsługą zajmują się strażnicy miejscy, którzy w komisariacie przy ul. Platynowej zobacz na mapie Gdańska śledzą zapisy z kamer.

Dlaczego więc choć udało się zarejestrować chuligański wybryk nie udało się zidentyfikować ani zatrzymać sprawców?

Pieniądze wydawane na monitoring miejski

to dobra inwestycja, która zwiększa bezpieczeństwo mieszkańców

10%

to dobry pomysł, ale tylko gdy kamer jest wiele i są dobrej jakości

71%

to marnotrawstwo, lepiej przezanczyć je na policyjne etaty i sprzęt

19%

łącznie głosów: 1293

- W tym wypadku nie ma mowy o zaniedbaniu - zapewnia Jerzy Ból, inspektor z wydziału zarządzania kryzysowego i ochrony ludności Urzędu Miasta Gdańska. - To raczej pech, że akurat w tamtej chwili nikt nie wychwycił tego zdarzenia. Kamery rejestrują obraz automatycznie, natomiast operator co jakiś czas przełącza jedną z nich na tryb manualny i poświęca od 1,5 do 2 minut na jego analizę. Potem znów przełącza ją na automatyczny i przechodzi do obrazu z następnej kamery - objaśnia.

Jak zapewnia inspektor, wykrycie sprawców utrudnił padający tego dnia śnieg, który rozmazał obraz oraz... słaba jakość kamer. Te, które pokazują obraz z ul. 3 Brygady Szczerb znacznie odbiegają od standardów kamer miejskich.

- Miasto stawia na jakość. Cena jednej kamery kupionej przez nas wynosi ok 10 tys. zł. Te, które kupiły osiedla na Oruni, są mniej więcej o połowę tańsze. To przekłada się na jakość obrazu - mówi Jerzy Ból.

Największą słabością urządzeń należących do wspólnot jest brak korelacji między zoomem a ostrością. - Tańsze kamery rejestrując w nocy robią to znacznie gorzej, bo zoom nie nadąża za ostrością. Dopiero po minucie od stabilizacji obrazu zaczyna się on wyostrzać - mówi inspektor.

Do tego dochodzi jeszcze pora dnia - w nocy tańszy sprzęt nie rejestruje już tak dobrze. Dlatego pomimo, że samochody były dobrze oświetlone, noc i padający śnieg oraz brak reakcji ze strony dyżurujących operatorów sprawiły, że wandale spokojnie niszczyli opony.

Po co zatem mieszkańcom monitoring, który nie zapewnia im należytej ochrony? - Trzeba pamiętać, że kamery nigdy w stu procentach nie zapewnią bezpieczeństwa. Mogą jedynie zmniejszyć zagrożenia, jak to jest w przypadku tych osiedli. Od 2004 r. to pierwszy przypadek z niszczeniem opon, jaki tu mieliśmy. Generalnie jest tu spokojnie i bezpiecznie - zapewnia inspektor.

W najbliższym czasie monitoringiem zostanie objęty teren od ul. Platynowej przez ul. Podmiejską, po całą starą Orunię.

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 201)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5537155 2009-02-17 07:08 (21)

sam czasem mam ochote przebić opone chamowi parkującemu swój kaszlak na chodnku w ten sposób, że żeby przejść muszę zejść na jezdnię

g@llux

popieram opinię 89 / nie zgadzam się 31

zgłoś do moderacji opinię 5537165 2009-02-17 07:36 A jakby się pluł taki kierowca gdyby pieszy...

...zaparkował na jezdni.

DziwakMaruda

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5537193 2009-02-17 09:30 Takie czasy (3)

swój chodzik musisz zestawiać z chodnika i rosnie wtedy nienawiść do całego swiata, którego nie rozumiesz...

Golem

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 13
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5537211 2009-02-17 10:20 Spoko Golem (2)

Twój ojciec tez traktor pod samymi drzwiami od GSu parkował, wiec niby dlaczego Ty miałbyś robić inaczej?

p:-)

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5537228 2009-02-17 11:03 P;-) (1)

Chyba automobilem i to przed dworem, raczej. Takich jak ty to sie biczem przez pysk prało podczas przejażdzki bryczka. Widac wiesz jak jest pod GS'em - zapewne byłeś tam nie raz odbierać starego z gospody jak dostał wypłatę w PGR'rze...

Golem

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 10

zgłoś do moderacji opinię 5537229 2009-02-17 11:22 snisz golem

Mój dziadek dosiadał konia na plecach takich kmiotów jak twój stary.
Byliście nawet na GS za biedni, skoro nie potrafisz go odróznic od gospody. Zupa z pokrzyw i lebiody pozostawiła w twoim mózgu trwałe i nieodwracalne szkody, skoro zaparkowany na chodniku maluch to dla ciebie szczyt możliwości rozumienia świata w którym żyjesz.

p:-)

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5537197 2009-02-17 09:51 (1)

Witamy w przywiślańskim kraju chłopów i robotników oraz ich potomków dzieci blokowisk.

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5537302 2009-02-17 18:40 czy chodzi ci o dzieci czerwonoarmistów i katoliczek

xx???

bzyk

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 5537208 2009-02-17 10:06 przecież

ty chodzika używasz. jak się schylisz, to już nie wstaniesz:)))

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5537214 2009-02-17 10:27 Do: g@llux (1)

Puknij się czasem łbem w klawiaturę zanim coś napiszesz. Na Górnej Oruni są miejsca parkingowe, więc rzadko możesz znaleźć auto zaparkowane na chodniku. Ale to nie jest istotne...

Chodzi o to, że policja z Górnej Oruni jest NIEUDOLNA i SIĘ BOI - co pokazała wieokrotnie: kradzieże aut - wykrywalność bliska ZERU, złodzieje - chodzą bezkarni póki ich nie złapią wszyscy PRÓCZ POLICJI, włamania - nie znaleziono WINNYCH. Gdybyś tu mieszkał to byś wiedział co się dzieje.

A takich gnojków co poprzebijali opony nie złapią, bo pewnie spali jak borsuki od "nawału pracy", albo się po prostu BOJĄ! Nie wymagajcie za wiele od pseudo-policji z Górnej Oruni, której ukradli 2 radiowozy sprzed komisariatu...

Maki

popieram opinię 17 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 5537289 2009-02-17 15:15 do maki

Słuchaj Maki.
Policja to sie boi na stogach.
Tam poprostu sam chodzisz ze spluwa i pilnujesz gnoi.
A ze ukradli dwa auta za czasów henn daleko to nieprzywołuj.
Byc moze twojego Chryslera tez by pocaiagneli w tamtym czasie.

BOR

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5537216 2009-02-17 10:28 g@llux (1)

Puknij się czasem łbem w klawiaturę zanim coś napiszesz.

Na Górnej Oruni są miejsca parkingowe, więc rzadko możesz znaleźć auto zaparkowane na chodniku. Ale to nie jest istotne...

Chodzi o to, że policja z Górnej Oruni jest NIEUDOLNA i SIĘ BOI - co pokazała wieokrotnie: kradzieże aut - wykrywalność bliska ZERU, złodzieje - chodzą bezkarni póki ich nie złapią wszyscy PRÓCZ POLICJI, włamania - nie znaleziono WINNYCH. Gdybyś tu mieszkał to byś wiedział co się dzieje.

A takich gnojków co poprzebijali opony nie złapią, bo pewnie spali jak borsuki od "nawału pracy", albo się po prostu BOJĄ! Nie wymagajcie za wiele od pseudo-policji z Górnej Oruni, której ukradli 2 radiowozy sprzed komisariatu...

Maki

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 5537311 2009-02-17 19:24 do Maki

sa miejsca parkingowe, ale i sa samochody na chodnikach- zapraszam na spacer po Orunii Górnej :)

e_nia

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5537219 2009-02-17 10:31 Witamy w klubie.

Witamy w klubie. Ty o tym piszesz a inni to robią.

on-no

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5537235 2009-02-17 11:44 (2)

Jak jeździsz autobusem to nic dziwnego że masz na to ochotę. Będziesz ciężko pracował i wracał wieczorem jak ludzie ciężko pracujący to też nie będziesz miał gdzie zaparkować i może zrozumiesz dlaczego tam ktoś parkuje...

bodo

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5537250 2009-02-17 12:33 hłe hłe (1)

W normalnym cywilizowanym kraju ludzie do pracy dojeżdżają publicznym transportem. Tak jest oszczędniej, szybciej i bardziej ekologicznie. Więc zostaw te farmazony i przesiądź swój tyłek do autobusu, jaśnie hrabio.

as

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 5537303 2009-02-17 18:41 "normalnym cywilizowanym"

ale u nas autobusy stoją w korkach, są wycofywane (np. 106, 111, 138), zwykle nie ma jak w nich usiąść a czasem nawet zmieścić. zamiast godzinę stać w korkach w autobusie wolę siedzieć w samochodzie, albo w domu

Q

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5537253 2009-02-17 13:00 (2)

no co ty nie powiesz to pomyśl ile ja się muszę naszarpać jak idę z dzieckiem w wózku ...żal mi mam bliźniaków bo ich limuzyny są naprawdę potężne i nie weszły by ze swoim wózkiem tak gdzie ja wchodzę z moim synciem

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5537291 2009-02-17 15:23 nie idę z dzieckiem w wózku, raczej - prowadzę wózek z dzieckiem :) (1)

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 5537322 2009-02-17 20:40 i co podjarało Cię że że mnie poprawiłeś?

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5537295 2009-02-17 16:53

W Gdyni nie ma miejsc parkingowych, więc g@alluxinko nie miej pretensji do kierowców, Gdynia - 1000lat za murzynami.

Koziol

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5537321 2009-02-17 20:39 g@llux zgłoś się

OGŁOSZENIE

STRAŻY MIEJSKIEJ W GDAŃSKU
ul. Elbląska 54/60
80-724 Gdańsk

poszukuje kandydatów
na stanowisku DOZORCÓW MONITORINGU



Do zadań dozorców monitoringu należeć będzie obsługa monitoringu wizyjnego.

Niezbędne wymagania w odniesieniu do kandydatów:
- obywatelstwo polskie,
- wykształcenie podstawowe - mile widziane średnie,
- korzystanie z pełni praw publicznych,
- nienaganna opinia,
- niekaralność
- uregulowany stosunek do służby wojskowej (dla mężczyzn).

Dodatkowymi atutami będą:
- doświadczenie w służbach mundurowych
- znajomość komputera oraz urządzeń biurowych

Osoby zainteresowane prosimy o złożenie w Kancelarii Komendy Straży Miejskiej w Gdańsku przy ul. Elbląskiej 54/60 następujących dokumentów:
1. CV (życiorys) ze zdjęciem,
2. list motywacyjny,
3. kwestionariusz osobowy dla osób ubiegających się o zatrudnienie (do pobrania www.strazmiejska.gda.pl),
4. kserokopia dokumentu tożsamości, książeczki wojskowej
5. podpisane własnoręcznie oświadczenie o treści:
„ Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Straż Miejską w Gdańsku zawartych w ofercie pracy, niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (DzU Nr 133 poz. 883 z późn. zm.)
6. podpisane własnoręcznie oświadczenie o niekaralności.

Na stanowisku jest możliwość zatrudnienia osób niepełnosprawnych o ograniczonej niepełnosprawności.

Komplet dokumentów należy złożyć do dnia 18.02.2009r. w zaklejonej kopercie z dopiskiem „oferta pracy na stanowisko dozorcy monitoringu” w Kancelarii Komendy Straży Miejskiej w Gdańsku (decyduje data wpływu do Kancelarii SM).

Gdańsk, 02.02.2009r.
Komendant
Straży Miejskiej
w Gdańsku

wielbiciel

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5537156 2009-02-17 07:08 cudownie (2)

tyle

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5537192 2009-02-17 09:23 trzeba było straz miejską tam postawić (1)

ustawili by ładny fotoradar i zrobili piękne - ostre zdjęcia uciakającym kolesiom

sweeper

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 5537306 2009-02-17 18:57 ale tylko wtedy gdy uciekajac przekroczyli by predkosc

red

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5537157 2009-02-17 07:13 W Gdańsku to samo!!! (4)

O mały włos człowieka nie zamordowano pod monitoringiem na Targu Węglowym a dupek pilnujący kamery 'patrzył gdzie indziej'. Rewela po prostu...

mieszkaniec 3-miejskiego syfu

popieram opinię 35 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5537182 2009-02-17 08:30 żadna nowość (2)

w Londynie jest podobny przegląd kamer i też są przestępstwa pod kamerami oraz niewykryci sprawcy, a dokładna analiza kamer jest przeprowadzana zwykle tylko w przypadku morderstw i gwałtów

Bermondsey

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5537288 2009-02-17 15:10 (1)

Monitoring może służyć jedynie jako zapis dowodowy, element prewencji, nie można oczekiwać cudów. Strażnik mający pod kontrolą 10-12 kamer nie jest w stanie wychwycić wszystkiego pomijam już stan techniczny wielu kamer. Nic nie zastąpi pieszych patroli policji czy czujnego oka mieszkańców.

ffg

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 5537352 2009-02-19 11:08 Kamery to ściema

I tu się mylisz. Na nagraniach z taśm nie widać NIC!! Pytam więc po co te kamery. Mialam wypadek jakieś 2 miesiące temu. Facet uciekł z miejsca wypadku. Na około trzy kamery. Policjanci rozłozyli ręce, bo muszą miec nakaz z sądu o wejście do budynku i zarządanie nagrań a dany sklep, biuro ma obowiązek zachowania takich taśm do 2 dób. Kółko więc się zamyka. Postanowiłam działać na własną ręke, chodząc po kierownikach i opowiadając sytuację jaka zaistniała. Udało mi się zdobyć 3 nagrania..na żadnym nie było widać numerów rejestracyjnych, ba..powiem więcj nie było widać modelu auta, choć to był dzień i przejrzysta pogoda. Pytam się więc po co im to???

Surykatka

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5537341 2009-02-18 19:31

Sam jesteś dupek. Zatrudnij się na monitoring a zobaczysz jak jest myślisz ,że jest jedna kamerka i patrzy na ciebie.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5537158 2009-02-17 07:14 Szkoda pisac o tych kamerach ktos zrobil na tym biznes i tyle! (4)

Wydawalo sie ze kamery ochronia ludzi i samochody lub nieruchomosci, a to wielka lipa albo nikt nie patrzy albo nie dzialaja.Zrobiony zostal tylko biznes ktos zamowil ktos zaplacil i tyle a jakas wypowiedz ze ktos zostal zlapany dzieki kamera to tak na pokaz!!!

elllo

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5537161 2009-02-17 07:20 sądziłeś że kamery zlikwidują przestępczośc do zera ? (1)

bo wszyscy będą bali sie pierdnąć, by ktoś ich nie zauważył ? napadają w tramwajach, skm-kach, to co im robi jakaś tam kamera..

chihuahua500

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 5537185 2009-02-17 08:55 nie ale ogranicza a kamery sa i wszyscy maja to .........

napadają w tramwajach, skm-kach, to co im robi jakaś tam kamera..

I wlasnie nie przejmuja sie kamerami, szkoda bylo na to kasy!!

ello

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5537234 2009-02-17 11:43 (1)

Może i ktoś zrobił biznes ale to raczej wspólnota "zaoszczędziła" przy ich zamawianiu - tak to jest jak sie wybiera najtańszą ofertę albo nie wie czego sie chce zamawiając.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5537242 2009-02-17 12:16

radzę się przyjrzeć tym kamerom. Tam są kamery typu Pelco Spectra III. jedne z lepszych na rynku. To dziennikarzyna sobie wymyślił słabe kamery. Nie wynika to także z wypowiedzi Pana Bóla. Przestańcie wierzyć wszystkiemu co napisze jakiś marny dziennikarzyna.

TOM

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5537159 2009-02-17 07:18 Od 2004 r. to pierwszy przypadek z niszczeniem opon, jaki tu mieliśmy. (1)

a ile było innych ?

chihuahua500

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 5537215 2009-02-17 10:28 d 2004 r. to pierwszy przypadek z niszczeniem opon, jaki tu mieliśmy.

to teraz się dopiero zacznie tornado. jak się chuligani dowiedzą ze kamery im gówno zrobią :D
Orunia to jooo...

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5537160 2009-02-17 07:19 kamery są ok (3)

Ale czego można się spodziewać po panu "strażaku miejskiemu" który sobie śpi w nocy na monitoringu i jakoś zawsze do innej kamery patrzy.

popieram opinię 23 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5537210 2009-02-17 10:12 durniu to nie było w nocy (2)

ośle

Baśka

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 5537212 2009-02-17 10:22 co za różnica kiedy to było, gnomie

skoro dziadek przed telewizorkami jest nieskuteczny

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5537221 2009-02-17 10:43 skoro nie w nocy to znaczy ze spia w dzien :)

...

ja

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5537162 2009-02-17 07:25 30 kamer i straznik nie widział (7)

ciekawe ze osiedle jest naszpijkowane 30 kamerami i na zadnej kamerze nikt nie załwazył ze wandale niszczą opony. a straty na 1350zł ciekawe skad ona ta sume wytrzasneła chyba idiotka mowi o 4 oponach do wymiany

kierowca

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 15

zgłoś do moderacji opinię 5537164 2009-02-17 07:28 zniszczono w sumie sześć opon. Straty wstępnie oszacowano na 1350 zł

IDIOTKO

buehehehe

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5537179 2009-02-17 08:22 opony (3)

To były uzywane opony a te chyba nie są takie drogie co?

asz

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5537184 2009-02-17 08:46 uzywane czy nie (1)

w polsce nie możesz wyminic jednej opony bo na osi musisz mieć dwie te same z taka samą grubością bieżnika. Jezeli jedną opone uszkodzili tak że nie da się jej naprawić wymienione powinny byc dwie, jezeli w jednym aucie pocieli opony z lewej strony to trzeba wymienić 4 opony koszt opon np takich 14 calowych to około 200 zeta za sztukle + koszt montazu to już masz 900 zeta, ps ja na napreawianej oponie to bym nie jeździł także wiesz... A skąd onii wezmą kase za nowe lub naprawiane opony ?????

gilo

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5537284 2009-02-17 14:51 takie życie

człowieku chyba nie masz pojęcia jak szacuje się straty przy wypadku czy tego typu zdarzeniach. Bierze się pod uwagę rzeczywiste zniszczenia- czyli tylko te opony które zostały przebite. Konieczność wymianay pozostałych to niestety Twój problem. Oczywiście odejmuje się jeszcze amortyzację i też nikogo nie obchodzi, że za oszacowaną kwotę w życiu nie kupisz sobie ani nowych ani starych opon. Nie mówię, że to słuszne czy sprawiedliwe ale nie zmienia to faktu, że tak jest.

aw

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5537265 2009-02-17 13:37 opony

a moze ktos mial nowe bo kupil na zime

muuuuu

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5537204 2009-02-17 10:03

no i kto tu jest idiotą?

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5537323 2009-02-17 21:37 dajecie nam 50 kamer i moze jeszcze mamy wszystko widzic?

zastanówcie się ludzie co piszecie

szklane oko

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5537163 2009-02-17 07:28 :D to na cholerę taki skuteczny monitoring - strasak na staruszki

Miasto Gdańsk powinno zorganizować miejskie centrum monitoringu - obsługujące kamery miasta, spółdzielcze, oraz komunikacji miejskiej, a nie mieć każdą jednostkę gdzie indziej, którą obsługują policjanci i strażnicy miejscy z doskoku.

Dziwi mnie to, że nikt w ratuszu nie pomyślał o takiej inicjatywie, w obliczu Euro 2012 - na bank na taki projekt znalazłyby się fundusze unijne.

MICHU

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5537166 2009-02-17 07:44 A ta felcia to (1)

a ta felcia to po co na zakonczenie ,chodzilo o brawure na ulicy biahhahaha???

anatol waski

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 5537213 2009-02-17 10:23 to byl tzw WARIAT, PIRAT DROGOWY itp

pewnie bedzie pretekst do postawienia fotoradaru :P

slo

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5537167 2009-02-17 07:45 (4)

kamery były kupowane zbyt szczędnościowo

e.

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5537218 2009-02-17 10:30 Nie, za zakup tego szajsu ODPALONO zamawiającemu(który w dodatku się (3)

g..no zna!),a nie jedyny to przypadek!To samo z instalowanymi domofonami!Łapówy,łapówy..Miejsca pełno,a pod garaże?Nie ma!No chyba,że...Płaci się co rok chamom-urzędasom!!!

opłacająca się

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5537220 2009-02-17 10:41

zrozumiałam, ze to mieszkancy złozyli sie na kamery?

e.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5537246 2009-02-17 12:21 (1)

Lepiej żebyś się znał na robieniu tablic rejestracyjnych bo za pomówienia idzie się do pierdla pieniaczu moherowy.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 5537247 2009-02-17 12:23 taki komentarz zawsze jakiś cieć psze któremu wszystkie bezsensy UM psaują :)

..koras.. :D

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

dodaj swoją opinię

Warte uwagi: