• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Najemca: zmiana nazwy "Gemini" na "Waterfront" nic nie da

Patryk Szczerba
24 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 5 lat temu zaczęło znikać Centrum Gemini
- Bez konkretnych pomysłów na to miejsce, centrum będzie przyciągało coraz mniej klientów - podkreślają najemcy. - Bez konkretnych pomysłów na to miejsce, centrum będzie przyciągało coraz mniej klientów - podkreślają najemcy.

Gdyńskie centrum Gemini zmieniło swoją nazwę na Waterfront. Zmianom z obojętnością przyglądają się najemcy podkreślający, że zamiast tego, właściciele powinni zadbać o urozmaicenie oferty obiektu, który nawet latem przyciąga coraz mniej klientów.



Wizualizacja prezentująca plany spółki Swedecenter wobec terenów między skwerem Kościuszki a Basenem Prezydenta. Choć widnieje na nim budynek centrum Waterfront (do wczoraj Gemini), losy tego obiektu wcale nie są sprecyzowane. Wizualizacja prezentująca plany spółki Swedecenter wobec terenów między skwerem Kościuszki a Basenem Prezydenta. Choć widnieje na nim budynek centrum Waterfront (do wczoraj Gemini), losy tego obiektu wcale nie są sprecyzowane.
Nowa nazwa, o której pisaliśmy w środę, nie jest przypadkowa. Wzięła się od powstającego między centrum a wieżowcami Sea Towers kompleksu biurowo-hotelowego zobacz na mapie Gdyni. Inwestycja o nazwie Gdynia Waterfront pomieści łącznie 90 tys. m kw. powierzchni handlowych, usługowych, kulturalnych i biurowych, a także hotel z centrum konferencyjnym.

Inwestorem i deweloperem projektu jest należąca do Grupy Inter IKEA spółka Swedecenter. Na jej barkach spoczywa także utrzymanie centrum Waterfront (do wczoraj Gemini), przy al. Jana Pawła II.

Budynek wzniesiony w 2001 roku, od początku przyciągał głównie kinomanów. Działający w nim Silver Screen (dziś Multikino) był pierwszym, a przez kilka miesięcy także jedynym multipleksem w Trójmieście. Osiem sal projekcyjnych z 2110 miejscami, na początku XXI wieku robiło wrażenie.

Dziś to jednak za mało, by przyciągnąć coraz więcej wymagającą publiczność.

Jak często bywasz w centrum Waterfront/Gemini?

Dlatego obiekt ożywa praktycznie tylko dwa razy w roku: podczas festiwalu Filmów Fabularnych w Gdyni oraz styczniowego finału WOŚP. Jeśli jednak Centrum Riviera przejmie w całości orkiestrową imprezę w Gdyni (co pokazał ostatni finał), może się okazać, że centrum przy Skwerze Kościuszki będzie musiało zadowolić się wyłącznie kilkudniową obecnością polskich aktorów oraz miłośników kina.

Krytycznie o zarządzaniu centrum mówią od kilku miesięcy jego najemcy. Zarzucają osobom odpowiedzialnym za obiekt brak kompetencji, utrudniony kontakt z deweloperem, a przede wszystkim pytają, co dalej.

- Przedstawiciele dewelopera w ogóle z nami nie rozmawiają. W mojej ocenie nie mają żadnej koncepcji dla centrum, w którym panuje totalny marazm. Kilka lat temu spotykaliśmy się, byliśmy informowani o ruchach właściciela, wspólnie opracowywaliśmy pomysły marketingowe. Teraz wszystko jest w zawieszeniu i niestety to powoduje spadek renomy tego miejsca, które ma coraz mniej do zaoferowania - przekonuje jeden z najemców.

Od jakiegoś czasu nieczynny jest klub Boolvar. Na parterze można kupić płyty, zjeść lody, napić się kawy lub dostać prasę. Wymarłe jest praktycznie piętro. Można tam spotkać przede wszystkim kupujących bilety na film lub odpoczywających na kanapach głównie młodych mieszkańców oczekujących na seans. Bo do centrum przyciąga wciąż głównie multipleks.

W ostatnim czasie furorę robił tzw. shot-bar "Śledzik u Fabrykanta" z tanim alkoholem i zakąskami, jednak od kilku dni również on nie działa. Na razie lokal stoi pusty. Powierzchnią zainteresowani są podobno przedsiębiorcy z Warszawy prowadzący tego typu lokale w stolicy.

Nie wiadomo jednak, czy za kilkanaście miesięcy nie będą musieli zawiesić działalności. Wszystko dlatego, że centrum zmieni docelowo nie tylko nazwę, ale być może także wygląd. Plany, co zrobić z Waterfrontem, wciąż jednak nie są konkretne. Niewykluczone, że obiekt w takiej formie w ogóle zniknie z Gdyni.

- I to jest największy problem. Zawieszenie i niezdecydowanie powoduje, że nikt nie chce tutaj inwestować, wiedząc jak niepewna przyszłość go czeka. Przecież za rok może się okazać, że trzeba zwijać interes. Szkoda, bo potencjał jest spory, ale w tej chwili jest zupełnie marnowany. Nawet latem nie notujemy wzrostu obrotów - dodaje nasz rozmówca.

Przed konkretnymi deklaracjami wciąż wstrzymują się przedstawiciele dewelopera. Nikt jednak nie ukrywa, że nowa nazwa ma promować powstającą inwestycję, a problemy stojącego centrum zeszły na dalszy plan.

Szyki krzyżuje otwarte w zeszłym roku centrum Riviera. Jeszcze ciężej o najemców może być za 1,5 roku, kiedy na Świętojańskiej powstanie kompleks Baltiq Plaza.

- Zapewniam, że pozostajemy w kontakcie z obecnymi najemcami i jako pierwsi zostaną poinformowani o naszych planach dotyczących budynku. Na tę chwilę nie zapadły żadne decyzje, stąd taka sytuacja. Czekamy na zakończenie budowy pierwszego etapu Waterfrontu. Szukamy też nowych najemców, jednak w Trójmieście jest spora konkurencja wśród dużych galerii, więc nie zawsze jesteśmy brani pod uwagę, mimo niezłej lokalizacji - opowiada Ewa Łydkowska z firmy SwedeCenter.

Materiał archiwalny

Zobacz tereny wokół Basenu Prezydenta z perspektywy żurawia budowlanego. Ujęcia wykonano w lutym br.

Opinie (136) 5 zablokowanych

  • Ma dać kasę (2)

    reszta mało ważna.

    • 21 11

    • BAR MLECZNY

      a nie jakieś nory z drogą paszą i smród prażonej kukurydzy da lepszy efekt finansowy

      • 9 0

    • Gemini-Sremini

      ważne czy jest pożyteczne wobec społeczeństwa bo wtedy i sklepikarze swoje zarobią. Nazwa jest sprawą trzeciorzędną.

      • 4 0

  • przecież tam jest ogólnie pustynia. Spacer owszem i wystarczy. (1)

    • 97 5

    • Jakby było dużo atrakcji w pobliżu to też byłoby źle, bo za głośno i nie ma miejsc, gdzie jest spokój typu "pustynia"... wszystkim nie dogodzisz

      • 7 5

  • JAK zwykle źle prywaciarzom (4)

    pewnie nie zarobili w miesiąc kolejnego miliona i straszna bieda im się dzieje.

    • 33 111

    • Przejrzałeś nas

      Ale jak nas przejrzałeś, to znaczy że stajesz się jednym z nas :>

      • 12 1

    • (1)

      Grunt się bucom pod nogami pali, wtopili parę baniek. A ludzie generalnie mają gdzieś te centra więc kombinują żeby coś z tym zrobić oczywiście jak najmniejszym kosztem. Sama zmiana nazwy klientów raczej nie przyciągnie ale przynajmniej kosztuje niewiele. Powodzenia życzę

      • 5 3

      • trudno, to nie nasz problem. W kinie powinno być kino, a nie całe centrum handlowe - i na tym się wyłożyli.

        • 2 2

    • Jak zwykle budżetówka....

      uważa przedsiębiorców za złodziei i krętaczy. Weźcie się za siebie nieroby, bo w urzędzie 90% czasu pracuje wentylator, 9% czasu komputer, a 1% czasu WY - urzędnicy z "plecami" w rodzinie.

      • 7 1

  • generalnie to jest zwykłe kino, a nie centrum handlowe! (2)

    .... i tyle w temacie

    • 134 1

    • no własnie

      centrum juz jest w riviera

      • 1 0

    • Sorry kolego ale...

      ... restauracja COCO jest jedną z najlepszych w Gdyni i znajduje się właśnie w Gemini.

      • 1 9

  • To może inaczej nazwać?? (3)

    np. Waffen-front? :D

    • 86 10

    • a może wafel-front (1)

      • 10 1

      • dobra nazwa dla budy z goframi

        • 8 1

    • Wasserfront jak juz. Brzmi dumnie.

      • 3 4

  • na Skwerze Kosciuszki (5)

    To raczej oferta dla turystow i spacerowiczow.
    Przede wszystkim gastronomia i knajpki powinny byc- w lepszym troche standardzie niz jest teraz. I wiecej atrakcji na tym Waterfroncie - obecnie przyjezdza sie z dziecmi do Akwarium...

    • 50 2

    • Właśnie dlatego że zakłada się ofertę dla turystów li tylko

      oraz że turysta to kretyn gotowy płacić za wodę mineralną pięć złotych i szuka wyłącznie figurek delfinów z bałtyckimi muszelkami (???) a nie kupuje to co normalny człowiek,
      to te centrum straszy pustką.

      • 8 0

    • Będzie lepszy standard, to ludzi nie będzie stać żeby chodzić -bez przesady, standard kawiarni tam jest dobry do które chętnie odwiedzam.

      • 1 1

    • trzeba więcej kosić za parking (1)

      to na pewno klientów przybędzie.

      • 7 0

      • dokladnie!

        więcej parkometrów, droższe opłaty, no i polikwidować ogolnie parkingi to będzie o niebo lepiej!

        • 4 0

    • Ci to maja nawalone: baltiq plaza, waterfront, riviera, sea towers. Nazwy swiatowe, wies ta sama.

      • 6 0

  • Niech założą spółdzielnię socjalną. Zawsze mniejsze podatki i kasa od miasta.

    • 29 0

  • Vaffen front - dobre eM ! (1)

    albo WAFFEL FRONT czekoladowy

    • 33 4

    • Bierzcie przykład z Gdańska

      City Park

      Central Park

      Biznes Center Oliva

      itd. itp.

      • 16 3

  • Moze kryte ZOO? (4)

    Ze zwierzat proponuje dwie Biedronki i Zabke...

    • 100 3

    • Żabka łyka Bierdonkę ze smakiem jak to żaba

      • 9 1

    • w wawie jwszcze małpki powstają (1)

      w wawie jwszcze małpki powstają

      • 5 1

      • w Gdańsku też już małpki są.

        • 7 0

    • oraz

      trochę botaniki do tego - parę Stokrotek

      • 6 0

  • Bezsens (7)

    Gemini było dobrą i oryginalną nazwą. A Waterfront? Pewnie nazwali to tak żeby pasowało do Riviery, Sea Towers itd. Kolejkę na Kamienną Górę niech nazwą Stone Lift.

    • 139 3

    • (1)

      czyli wszystko w skócie powinno nosić nazwę wał center
      mam nadzieje że gdynianie przy wyborach obudzą swoje piękne miasto...

      • 13 3

      • czemu rozmawiacie w barbarzyńskim dialekcie czeskiego? mówcie i piszcie w jedynie słusznym języku - angielskim!

        • 5 0

    • Nie aby pasowało do Riviery tylko do zagospodarowania przestrzennego terenu !

      • 2 3

    • (1)

      Stoner Lift. Byłby hit turystyczny dla Holendrów.

      • 11 0

      • Boner lift

        • 5 0

    • Nazwa gemini jest (1)

      Dlatego bo ludzie wybrali taka nazwę były ankiety drugie centrum bliźniacze miało byc w Gdańsku

      • 3 1

      • Dlatego bo? Co to za konstrukcja?

        • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane