aktualności 24h

Zimą jest zimno, a pracować trzeba (72 opinie)

Po awarii ciepło wraca na Zaspę nowość (157 opinii)

Komunikacyjny czerwiec w Gdańsku, czyli jak pojedziemy podczas Euro (188 opinii)

Nowa Zaspa niepokoi mieszkańców starej Zaspy (415 opinii)

Zatrzymano odpowiedzialnego za ewakuację Galerii Przymorze (156 opinii)

Najsmaczniejsze targi w Trójmieście wideo (103 opinie)

Co najlepszego turystom oferuje Gdańsk? (143 opinie)

Stadion arcydziełem, Krzywy Domek maszkarą? (262 opinie)

Zielone światło dla spalarni w Szadółkach (204 opinie)

sport

Przegrany mecz i złoty set w Baku (40 opinii) LIVE!

Amerykański rozgrywający na testach w Gdyni (26 opinii)

Wiceprezes Kicior: Jesteśmy na czysto! (31 opinii)

Fort Puente: Trzeba wygrać wszystko (7 opinii)

Czy Gdańsk przejmie mecz Wisły z Legią? (163 opinie)

Rogowska rozpoczęła sezon od trzeciego miejsca (5 opinii)

Litwin zastąpił Kameruńczyka na testach (96 opinii)

Biało-zieloni kończą zgrupowanie w Turcji (107 opinii)

Sopocianki - pokażcie charakter! (33 opinie)

rozrywka

Planuj tydzień: mróz wygrał z imprezami nowość (7 opinii)

Goryl z Kongo w galerii sztuki wideo (19 opinii)

Imprezowy bilet - jedziesz na imprezę, za komunikację nie płacisz (62 opinie)

biznes

Gdyński port wybiera się "na zakupy" w stoczniach nowość (11 opinii)

W grupie raźniej, czyli dotacja na klastry w zasięgu ręki wideo (12 opinii)

Wiosna w ubezpieczeniach, czyli nowy gracz na rynku i plotki o zmianach w Ergo Hestii (92 opinie)

zdrowie

Zakochaj się w czekoladzie. Gdańsk kocha ją od XVIII wieku nowość (21 opinii)

Poprawiamy urodę: ile kosztują operacje plastyczne twarzy (18 opinii)

Trójmiejska ulica. Tak wyglądamy (92 opinie)

Przemęczenie ogranicza moje libido. Co zrobić? Ekspert radzi (54 opinie)

historia

Dawny Gdańsk okiem Francuza w podróży nowość (23 opinie)

aktywne trójmiasto

Nie siedź przy świecach w Walentynki (15 opinii)

Półfinaliści Ligi Środowiskowej (6 opinii)

deluxe

Oldtimer - droga pasja, dobra inwestycja (22 opinie)

komunikacja

Walentynki z ZKM Gdańsk nowość (1 opinia)

kryminalne

Wyłudził pieniądze na obóz. Policja szuka pokrzywdzonych (76 opinii)

praca

Za minimalną pensję nie zajedziemy daleko (123 opinie)

moto

Akumulator kontra mrozy. Co robić, by się nie dać? (140 opinii)

kultura

Wystawa mistrza (anty)fotografii (6 opinii)

Diva do wynajęcia wideo (12 opinii)

fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Nikt nie panuje nad tramwajami. Czas na zmiany w ZKM-ie

Burza, jaka wybuchła po zderzeniu tramwajów, w którym ucierpiało 20 osób, musi doprowadzić do zmian w gdańskim ZKM-ie.

fot. Daniel P./czytelnik trojmiasto.pl

Burza, jaka wybuchła po zderzeniu tramwajów, w którym ucierpiało 20 osób, musi doprowadzić do zmian w gdańskim ZKM-ie.

Fatalnego stanu gdańskich tramwajów nie poprawiają nawet zakupy nowego taboru. W ZKM-ie narasta konflikt miedzy motorniczymi, a mechanikami. Tylko zmiany u największego gdańskiego przewoźnika poprawią bezpieczeństwo pasażerów.



Gdańskim tramwajom zdarza się jeździć z drzwiami leżącymi na podłodze...

fot. Mariusz/czytelnik trojmiasto.pl

Gdańskim tramwajom zdarza się jeździć z drzwiami leżącymi na podłodze...

oraz gubić część składu. To wszystko efekt technicznych fuszerek.

fot. Krzysztof Koprowski/trojmiasto.pl

oraz gubić część składu. To wszystko efekt technicznych fuszerek.

Nie milkną echa wypadku sprzed 10 dni, w którym dwa tramwaje zderzyły się na skrzyżowaniu ulicy Wojska Polskiego i al. Grunwaldzkiej. Motorniczy - zwolniony dyscyplinarnie z pracy - twierdzi, że przyczyną wypadku były niesprawne hamulce tramwaju, a pojazd nie był sprawny technicznie.

- Kategorycznie odrzucamy tezę o niesprawnych hamulcach. Potwierdzają to zarówno badania biegłego sądowego, jak i wewnętrzna komisja - zapewnia Krzysztof Wojtkiewicz, p.o. rzecznika prasowego ZKM.

O przyczynach zwolnienia motorniczego: - To nie była pierwsza kolizja do jakiej doszło z winy tego motorniczego, dlatego podjęliśmy taką decyzję - wyjaśnia Wojtkiewicz.

Pomimo takiego uzasadnienia, od momentu wypadku wciąż kontaktują się z nami motorniczowie, których opowieści zniechęcają do korzystania z gdańskich tramwajów. Skarżą się na niesprawne pojazdy i ukrywanie przez zarząd firmy ich fatalnego stanu technicznego.

Wagony uczestniczące w pechowym zdarzeniu (1323 oraz 1324) zostały zmodernizowane przez wrocławskie zakłady Protram w 2002 roku. Choć "pod maską" wymieniono im niemal wszystko, już w 2005 roku zgłaszano poważne uwagi dotyczące problemów z hamowaniem.

- Ten tramwaj był praktycznie pozbawiony hamulców szczękowych. Mechanicy z ZKM uważają jednak, że takim tramwajem da się jeździć i wmawiają młodym motorniczym, że to tylko brak komfortu jazdy. Zamiast naprawić w nim układ hamowania, w kabinie motorniczego zawiesili na kablu prowizoryczny guzik, który włącza hamulce szynowe - relacjonuje jeden z motorniczych.

- Tymczasem tylko hamulce szczękowe zadziałają w razie całkowitego zaniku napięcia w tramwaju. Jest to "hamulec ostatniej szansy". - dodaje inny motorniczy.

Kto ponosi odpowiedzialność za fatalny stan gdańskich tramwajów?

dyrekcja ZKM, która utraciła kontrolę nad sytuacją w firmie

48%

władze Gdańska, które płacą za usługę i nie kotrolują jakości jej wykonania

43%

mechanicy, którzy niewystarczająco dbają o tabor ZKM

7%

motorniczowie, którzy nie szanują powierzonych im tramwajów

2%

łącznie głosów: 2480

Jednak to dopiero wierzchołek góry lodowej zaniedbań, do jakich dochodzi w gdańskim ZKM-ie. Normą w tramwajach jest jazda z niesprawnymi drzwiami. Teoretycznie taki tramwaj nie powinien w ogóle ruszyć z przystanku. W praktyce we wszystkich niemal pojazdach zerwane są plomby na przełącznikach służących do zdjęcia tej blokady, a mechanicy sami wymuszają na motorniczych wyłączenie tego zabezpieczenia.

- Mechanicy ZKM uważają, że tramwaj z niesprawnymi drzwiami może bez problemu poruszać się po mieście. W końcu drzwi można wyłączyć z użytku oraz zabezpieczyć tablicą kierunkową lub kamieniem. Mają oni w końcu ważniejsze sprawy na głowie! - ironizuje jeden z motorniczych.

Z relacji motorniczych wyłania się obraz nieustannej walki, jaką toczą z mechanikami z ZKM. Określają ją jako ping-pong: - Zjadę awaryjnie wozem A i dostaję wóz B, którym dojadę tylko do najbliższej pętli, bo jest niesprawny. Wracam do zajezdni, gdzie dostaję z powrotem wóz A, który nadal ma te same usterki. Wtedy słyszę komentarze, że mi się jeździć nie chce. Koleżanka kiedyś się popłakała, kiedy przetokowy nazwał ją k...ą, bo przeszkadza mu w zjedzeniu śniadania"!

W zajezdniach ZKM mało kto przejmuje się protestami motorniczych, choć to oni - oraz nieświadomi niczego pasażerowie - ryzykują swoim zdrowiem i życiem, jeżdżąc po mieście niesprawnymi tramwajami. Zdarza się, w książce usterek wozu, strona za stroną zapisane są uwagami motorniczych o problemach z hamowaniem, a mimo to pojazdy wyjeżdżają na miasto niesprawne. I nie dotyczy to wyłącznie "stopiątek", na które ZKM już dawno położył krzyżyk, ale także tramwajów typu N8C tzw. "Dortmundów".

Problemom z hamowaniem nie oparły się nawet Bombardiery, będące chlubą gdańskich władz. Pojazd 1006 przez ok. trzy miesiące hamował jednym wózkiem przy pomocy hamulca postojowego, a nie elektrodynamicznym przez co zdarzały się szarpnięcia, a kierujący pojazd nie miał pewności czy uda mu się zatrzymać pojazd przed skrzyżowaniem.

W innym Bombardierze (numer 1007) pojawia się natomiast problem z hamulcami postojowymi. Mechanicy mają jedno rozwiązanie: resetowanie układu elektronicznego, który... pokazuje błąd.

Zdarza się także, że z braku kontroli nad stanem technicznym, dochodzi do bardzo niebezpiecznych zdarzeń. Z niskopodłogowego tramwaju Konstal 114Na (numer 1502) kilka miesięcy temu na trasie na Siedlce... odpadło koło! Do dzisiaj stoi on niesprawny w zajezdni we Wrzeszczu.

Dlaczego nikt nie reaguje na te nieprawidłowości? Zarząd Transportu Miejskiego, który zleca ZKM-owi wożenie gdańszczan, de facto nie ma środków do nadzorowania przewoźnika. Kontrolę mógłby zyskać przejmując nadzór ruchu, ale ten - decyzją władz miasta - wciąż jest w rękach ZKM. ZTM może wprawdzie zażądać wycofania jakiegoś pojazdu z trasy, ale dzieje się to dopiero, gdy na niesprawny tramwaj poskarży się pasażer.

Czas na zmiany w ZKM

Gdy bilety w Gdańsku sprawdzali pracownicy ZKM, wpływy z mandatów były minimalne. Sprzedaż biletów wzrosła w 2006 r. o 30 proc. jak tylko kontrole przejęła zewnętrzna firma. To dowód, że ZKM-owi nie zawsze się chce.

Dlaczego władze Gdańska pozwalają rządzić w ZKM-ie od lat tym samym ludziom? To rzekomo podziękowanie dla szefa ZKM Jerzego Zgliczyńskiego za zdobycie tanich i sprawnych "Dortmundów", o które walczyło wiele polskich miast. Ale co to za zasługa, skoro modernizacja tych tramwajów niemiłosiernie się wlecze, a mechanicy z ZKM w kilka miesięcy "postarzyli" ich stan techniczny o wiele lat?

Władze miasta oraz ZKM od kilku lat próbują wmówić mieszkańcom, że stan taboru wcale nie jest taki tragiczny, a większość opinii jest przesadzona. Widząc codziennie w drodze do pracy lub szkoły setki zaniedbań, szukając poręczy (bo akurat została urwana) lub stojąc daleko od drzwi, bo w każdej chwili mogą wylecieć, na pewno ich pogląd uległby zmianie.

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 488)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1672483 2010-03-10 13:09 Kontrola zewnętrzna to wielka fikcja (15)

Od ponad tygodnia Pan Prezydent Bojanowski zapowiedział, że przeprowadzona zostanie kontrola i winę za stan techniczny zrzuca na wandali. Kontrola zewnętrzna ZKM z dnia na dzień jest odkładana a w firmie jest teraz wielkie pudrowanie wieloletnich zaniedbań.
Widać, że komuś zależy na tym żeby ta zapowiadana kontrola przez Pana Bojanowskiego odkładana była w czasie gdyż:
- być może media i społeczeństwo zapomną o kontroli
- wyniki przeprowadzonej kontroli będą pozytywne i władze odpowiedzą że dziennikarze przesadzali i nie jest tak źle w ZKMie

Grażyna

popieram opinię 322/nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1672592 2010-03-10 13:45 Jak to Grażyna wszystko rozgryzła :) Co za umysł :) (1)

popieram opinię 7/nie zgadzam się 48

zgłoś do moderacji opinię 1672597 2010-03-10 13:48 Widać że Grażyna analizowała

Tylko ile jej to zajęło czasu - 3 lata? ;)

Krysia

popieram opinię 1/nie zgadzam się 51

zgłoś do moderacji opinię 1672659 2010-03-10 14:15

to co opowiadają motorniczy to prawda!! a kontrola wewnętrzna czy zewnętrzna to tylko takie gadanie jak w polityce-nie winić motorniczych, że jeżdżą szrotami-a wystarczy trochę uwagi ze strony mechaników i kierownictwa-ale po co-czyjeś zdrowie życie to nie ich problem

popieram opinię 36/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1672762 2010-03-10 15:08 !

dokładnie, a w ZKM trwa teraz wielka akcja pędzel+farba...myślą że czerwoną farbą zakryją lata zaniedbań!!

trubadur

popieram opinię 33/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1672819 2010-03-10 15:38 Dokładnie... (6)

"- Tymczasem tylko hamulce szczękowe zadziałają w razie całkowitego zaniku napięcia w tramwaju. Jest to "hamulec ostatniej szansy". - dodaje inny motorniczy." pod warunkiem,że są sprawne akumulatory...ale to szczegół..idiotę który wymyślił jedno wagonową "4" zapraszam do testów ;/

T-29

popieram opinię 24/nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1672975 2010-03-10 16:59 (5)

Niestety nie znasz się dokładnie. Hamulec szczękowy jest hamulcem biernym, czyli hamuje wtedy gdy nie jest zasilony - zasilenie cewki luzownika powoduje luzowanie tego hamulca.

popieram opinię 7/nie zgadzam się 16
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1673358 2010-03-10 20:21 szczękowymi to sobie możesz hamowac... (4)

..tylko w wypadku gdy trajtek stoi na przystanku i o ile tak się znasz z reguły po jednym "kółku" są do dupy,a hamulcem ostatniej szansy jest hamulec szynowy uruchamiany z czuwaka w trybie awaryjnym,ewentualnie waląc hamulec do "deski"...i znam się ,ponieważ jeździłem 9 lat jeszcze za "kotusia"

T-29

popieram opinię 19/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1673779 2010-03-11 05:57 (3)

Opisujesz patologię i uważasz że to norma.

popieram opinię 1/nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1673783 2010-03-11 06:24 oczywiście,że.. (2)

..to norma..zapytaj się motorniczych ile wpisów dokonują w uwagach?..i co ? zero odzewu.Ja się zwolniłem z tej "firmy" między innymi dlatego,ponieważ w wiekutrzydziestu lat stałem się znerwicowany i osiwiałem zastanawiając się czy zatrzymam się na przystanku czy przed przejściem dla pieszych,przejazdem na czerwonym świetle.Dlaczego jest taka rotacja wśród motorniczych?.Z mojego kursu 20 osób został tylko jeden i pracuje w nadzorze.Spośród "starych" motorniczych z długoletnim stażem,znam tylko 2 ,którzy nie są z wioski, gdzie i tak nie znaleźli by pracy;/. Zakup Dortmundów uważam też za idiotyczny...nowy Konstal kosztuje ok 7 milionów tymczasem nieprzerobiony Dortmund ponad cztery...Niemcy pozbyli się szrotów ,moim zdaniem nienadających się nawet po przeróbkach do ruchu w Gdańsku(ale to jest moje osobiste zdanie)

ps Pozdrowienia dla ekipy z Nowego Portu:)

T-29

popieram opinię 14/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1674957 2010-03-11 18:21 (1)

Kolego z Nowego Portu. W Gdańsku stan tramwajów to patologia. A Ty opisujesz to jakby to była norma. Napisałem wcześniej jak powinno być. I jeśli się uda to kiedyś tak będzie.
Małe sprostowanie - konstal nie produkuje już tramwajów dla polski, tak samo jak firma która go przejęła ładnych 10 lat temu - Asthom. Helmut kosztuje 40 tys Ojro, a przeróbka około 900000 zł. Trochę brakuje do Twoich 4 milionów.
Mogłeś jeździć i 50 lat ale i tak nie zrozumieć jak to działa.
Przykre że tak atakujesz rzeczową wypowiedź, mając tak małą wiedzę.

popieram opinię 1/nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 1675042 2010-03-11 19:33 Oczywiście,że ...

..chodziło mi nie o konstale(ostatni wyszedł w 1996) tylko o zamówione PESY i tyle one kosztują,czyli 7 milionów(niestety nie mam możliwości edytowania postów).Napisałeś,że to patologia...jeszcze raz powtarzam,że tak, to patologia która w Gdańskim ZKM stała się normą,ponieważ de facto sami siebie kontrolują..no cóż,jak tego nie możesz zrozumieć to nic na to nie poradzę;/

T-29

popieram opinię 4/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1673061 2010-03-10 17:39 (2)

komunikacja miejska jest tragiczna, dlatego jeżdżę samochodem. Wolę stać w korku w moim przytulnym autku niż ściskać się w tramwaju, który i tak nie wiadomo czy dojedzie do celu.

ania

popieram opinię 12/nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 1673506 2010-03-10 21:57 na dodatek ktoś stoi nad tobą i wpiepsza kiełbasę

popieram opinię 11/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1674017 2010-03-11 09:15 racja

też wolę postać w korkach 10 minut, niż jeździć tym chłamem :/

d_k

popieram opinię 3/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1673816 2010-03-11 07:11 Biedronka

Tylko BIEDRONKA jest NIEZAWODNA

Biedronka

popieram opinię 2/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1672486 2010-03-10 13:10 Czy wiecie że 2 osoby z zarządu ZKM jest już w wieku emerytalnym? (15)

Według danych z oficjalnej strony Gdańska Pan Jerzy Z. prezes ZKM ma 67 lat a Pani Wiceprezes Danuta G. 62 lata.

Czyżby był jakiś układ z miastem, żeby do tegorocznych wyborów samorządowych lub do zakończenia EURO 2012 pozostali na stanowiskach tylko po to żeby pokazać społeczeństwu, że władze miasta panują nad wszystkim?

Budrys

popieram opinię 261/nie zgadzam się 10

zgłoś do moderacji opinię 1672543 2010-03-10 13:27

Oni są tak świetni, że będą kierować zakładem do końca świata i jeden dzień dłużej :))

popieram opinię 37/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1672558 2010-03-10 13:32 pozbyc sie dziadow! lub przegracie wybory! (6)

ludzie co oni tam jeszcze robia!
przeciez to miniona epoka!niereformowalni starcy!
betonowy uklad!

popieram opinię 48/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1672723 2010-03-10 14:48 (5)

Powinni rozwiązać cały ten burdel ZTM i ZKM i zawiązać jedną spółkę, która by zarządzała i przystankami i taborem i całą resztą. Gdańsk jest chyba ewenementem na skalę polski (jak nie Europy) w opłacaniu dwóch spółek (prawie)za to samo.

popieram opinię 34/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1672783 2010-03-10 15:17 Durny anonimie (2)

Puknij się w przerdzewiały czajnik, może przestaniesz pierdoły wypisywać!

moment@bezwładności

popieram opinię 5/nie zgadzam się 25

zgłoś do moderacji opinię 1672827 2010-03-10 15:43 odezwal sie starzec, za komuny na stolakach siedzial teraz dalej dzieki znajomosciom

Jakie sa twoje kompetencje? Zrobiles juz licencjat w ateneum?

popieram opinię 12/nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 1673013 2010-03-10 17:18 u góry tylko dwa głosy niezgadzające się z opinia

chyba to właśnie prezes wraz z zastępcą

dexter

popieram opinię 10/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1673945 2010-03-11 08:39 (1)

W skali Polski Gdańsk jest absolutnie przeciętny. Jeden zleca, inni jeżdżą (zauważ głąbie, że robi to też PKS i Warbus - też ich scalisz?).

Ax

popieram opinię 0/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1673963 2010-03-11 08:47 Do AX - a jaki udział w przewoznach ma w ZTMie Warbus i PKS?

Jeżeli jesteś taki mądry to pewnie wiesz że to tylko kilka % w skali całego Gdańska czyli kropla w morzu.

A co do wieku emerytalnego to chyba czas iśc bawić wnuki drogi zarządzie ZKM

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1672585 2010-03-10 13:42 To się w głowie nie mieści! (1)

Co tacy "nowocześni menadżerowie" robią w miejskiej spółce?

popieram opinię 38/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1672682 2010-03-10 14:30 Trzepią kasiorę

dziadki leśne.
Rozgonić to dziadostwo na cztery wiatry.

popieram opinię 26/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1672618 2010-03-10 13:57 Wg nowych przepisów osoba będąca w wieku emerytalnym...

nie musi obowiazkowy przejść na owa. Co więcej może równocześnie z pensją pobierać rzeczoną emeryturę. Wiem bo tak samo jest u mnie w pracy. Jedna Pani ma już 60 a zapowiada, że conajmniej jeszcze z 10 lat popracuje. No żyć nie umierac takim wygodnickim. A młodzi nie mogę znaleźc pracy i to jakiejkolwiek a o naprawdę dobrych stanowiskach mogą zapomnieć.

Natalia

popieram opinię 37/nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 1672761 2010-03-10 15:07

Dlatego, że to zapewne same kolesiostwo. jeden drugiego chroni i kładzie na wszystkim łapę. Frajer chroni frajera i dlatego ten system wciąż trwa. A będą jeszcze długo i na 100% dożywotnio, bo mają znajomości. Niewątpliwe, że piją ze swoimi mocodawcami co weekend skrzynki Johny Walkera, ściągają najdorodniejsze dziewice i nie-dziewice z okolicy i trwonią czas na gry w karty przy Don Perignon rocznik 1972.

popieram opinię 15/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1673254 2010-03-10 19:27 Polecam filmik (1)

Wypowiedź merytoryczna prezesa ZKM podczas przekazywania nowych Solarisów

http://www.youtube.com/watch?v=6dgS5023x6A

popieram opinię 7/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1673644 2010-03-10 23:01

dobra beka,
haha,
najnowoczesniejsze w polsce europie i wogle,
aaaaaaaaaaaaaaaaaahahahahaha

popieram opinię 2/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1673371 2010-03-10 20:27 WON Z KOMUNA!!!

popieram opinię 4/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1672487 2010-03-10 13:10 Władze miasta nie panują nad sytuacją, i to jest porażka (9)

Strach, co będzie na Euro 2012.

ewaro

popieram opinię 228/nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 1672608 2010-03-10 13:53 wielki strach co ma duże oczy :) :) :)

popieram opinię 6/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1672610 2010-03-10 13:54 faktycznie - jest to porażka

Kita

popieram opinię 7/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1672622 2010-03-10 13:57 strach już teraz jest.

strach już teraz jest. dlatego unikam tramwajow

slaw

popieram opinię 7/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1672767 2010-03-10 15:10 (1)

Budyń musi odejść, to wirus Gdańska. To on jest najprawdziwszym zanieczyszczeniem tego miasta. Gdyby nie on, ludziom żyłoby się lepiej a okupacja, kolesiowski reżim dyktatora, którą zaprowadził nie utrudniałaby życie tylu ludziom (niespełna pół miliona).

popieram opinię 16/nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 1674469 2010-03-11 13:46

jest jeszcze rada miasta, która podejmuje te decyzje, ale wiedza takich ludzi jak ty stoi na niskim poziomie, ważne aby zwalić wszystko na jedna osobę ludzie lubią znajdywać kozłów ofiarnych

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1673064 2010-03-10 17:40 na euro będzie budyń

dr dobreciastka

popieram opinię 6/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1673161 2010-03-10 18:17 Ja wiem (1)

to sam Adamowicz specjalnie psuje tramwaje, ale przyjdzie kurski i własnoręcznie je naprawi

klara

popieram opinię 7/nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 1673268 2010-03-10 19:34 Klara - jeteś prosta jak włos mongoła

popieram opinię 6/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1673183 2010-03-10 18:42 Jestem zaskoczony

Jestem zaskoczony że w Gdańsku są w takim fatalnym stanie tramwaje

Mietek

popieram opinię 3/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1672491 2010-03-10 13:10 W Gdyni takie rzeczy nie mają miejsca, gdyż jest Nadzór Ruchu przy ZKM Gdynia (12)

Ewidentnie widać, że w Gdańsku nie radzą sobie z miejską spółką komunikacyjną.

W wielu miastach m.in. w Gdyni istnieje zewnętrzny organ kontrolujący przewoźników – Nadzór Ruchu ale w Gdańsku wiedzą lepiej i chyba według włodarzy przewoźnik sam się ma kontrolować?
Dlaczego do tej pory ZTM nie posiada Nadzoru Ruchu?

Chytry dwa razy traci!

popieram opinię 184/nie zgadzam się 17
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1672591 2010-03-10 13:44 w Gdyni tylko kierowcy zostawiają pasażerów i w długą na Obwodnicę :) (1)

popieram opinię 9/nie zgadzam się 16

zgłoś do moderacji opinię 1672866 2010-03-10 16:03

widzisz roznice miedzy bledem kierowcy autobusu, a "kierowcy" firmy wielkosci ZKM?

zreszta po ch.. sie odzywam, ludzie Twojego pokroju sa niereformowalni - CHLEBA I IGRZYSK!

111111929

popieram opinię 10/nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1672599 2010-03-10 13:49 Bo to jest Gdansk.Tu sie zyje! (1)

Tu sie zadluza miasto na 59,99% budzetu, tu sie ma ekstremalna komunikacje miejska, brak rozwinietej sieci tramwajowej, za to bylejakosc, prowizorszczyzna, i jakos to bedzie a potem sie zobaczy.Aby do nastepnej kadencji.
Ten artykul potwierdza to ze miastem powinni rzadzic ludzie z zapleczem menedzerskim a nie marni POlitykierzy.Sytuacja w ZKM to tez wierzcholek gory lodowej tego co sie dzieje w miescie.I jednoczesnie bardzo widoczny wierzcholek.

Sceptic

popieram opinię 21/nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 1673119 2010-03-10 18:02 za to buduje się hale bez możliwości zbudowania dróg

stadion bez komunikacji SKM
i ECS bez pomyślunku

bez

popieram opinię 16/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1672648 2010-03-10 14:10 wiesz

przede wszystkim patologia jest to ze dwie firmy sie tym zajmuja zkm i ztm 2 zarzady itp stolki obsadzone kumplami Adamowicza i dla tego tez nic sie nie zmieni zanim odbedzie sie kontrola wszystko zostanie zatuszowane tak naprawde prokuratura powinna tam wkroczyc w koncu narazenie na utrate zdrowia lub zycia to przestepstwo

żółwik

popieram opinię 13/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1672775 2010-03-10 15:13

Bo to Budyń, totalitarny dyktator kolesi rządzi Gdańskiem i trzęsie nim, niczym swoją feudalną posiadłością. Jeśli wygra kolejną kadencję w tym roku, niewątpliwie wprowadzi prawo pierwszej nocy (dla niewtajemniczonych wspomnę, że chodzi o dawny, średniowieczny obyczaj spania władcy feudalnego bądź monarchy z kobietą w przeciągu jednej nocy, która wcześniej zawarła związek małżeński, przy czym jej faktyczny nowopoślubiony małżonek nie miał nic do powiedzenia), by podkreślić swoją władzę nad życiem i teraźniejszością swoich ciemiężonych obywateli miasta.

popieram opinię 4/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1672932 2010-03-10 16:31

moze dlatego ze w gdyni nie ma tramwaji??!!

popieram opinię 3/nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 1672985 2010-03-10 17:04 W Gdyni ...

W Gdyni takie rzeczy nie mają miejsca bo Gdynia załatwiła to prostym rozwiązaniem. Po poprostu nie macie tramwaji.

A co do pytanie czemu nie posiada nadzoru to odpowiadam ze posiada nadzór ruchu.

Tran Ojropa Expres

popieram opinię 3/nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 1672990 2010-03-10 17:06 W Gdyni ah w Gdyni

W Gdyni takie rzeczy nie mają miejsca bo Gdynia załatwiła to prostym rozwiązaniem. Po poprostu nie macie tramwaji.

A co do pytanie czemu nie posiada nadzoru to odpowiadam ze posiada nadzór ruchu.

Głupi jest dwa razy do tyłu ...

Trans Ojropa Express

popieram opinię 4/nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 1673148 2010-03-10 18:11

w Gdyni nie ma tramwajow a trajtki to maja gumowe kola wiec w miare bezpievznie

popieram opinię 1/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1673650 2010-03-10 23:03

bo w Gdyni chce sie mieszkac ;>

popieram opinię 0/nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 1674066 2010-03-11 09:43 no i dlatego busy i trajtki sie jarają

popieram opinię 2/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1672492 2010-03-10 13:11 Widać, że Gdańsk jest bogatym miastem na skale światową (12)

Obecnie kasowane są tramwaje 105tki które są w połowie ich eksploatacji – w wielu miastach będą one jeździły jeszcze przez wiele dobrych lat. Wynika z tego że być może po 20-25 latach eksploatacji nowe PESY będą również kasowane.

W Warszawie jeżdżą tramwaje 13N z lat 60 tych XX wieku i są w lepszym stanie technicznym niż tramwaje z lat 80tych w Gdańsku.

Nawet w bogatych krajach jak Niemcy, Francja, Szwajcaria czy Austria jeżdżą tramwaje z lat 70 tych z XX wieku i jakoś nikt tam nie złomuje w połowie eksploatacji pojazdów.

Zakupiony nowy tabor w Gdańsku jest w zastraszającym tempie jest zapuszczony zarówno autobusowy jak i tramwajowy – czy tak samo będzie z nowym tramwajami?

Ale co tam – władze miasta za kilka lat znowu dadzą Zimowi pieniądze na nowy tabor i znowu będzie podwyżka cen biletów.

Karol

popieram opinię 220/nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1672525 2010-03-10 13:20 A władze miasta jeżdżą tramwajami ? (6)

do takiego stanu sami doprowadzamy

pasażer

popieram opinię 4/nie zgadzam się 31
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1672527 2010-03-10 13:22 (2)

W innych miastach oczywiście pasażerowie są kulturalny i uprzejmi. W Poznaniu to nawet podają sobie ręke i pytają nawzajem o samopoczucie. Wszystkie zło i wandalizm skupiły się na gdańskim ZKM! Z całego globu zjezdzaja do nas ludzie tylko po to by zniszczyc tramwaje! No pewnie! Acha, w Ameryce murzynow biją.

popieram opinię 51/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1672596 2010-03-10 13:47 Liwko liwko skocz po piwko

o żesz ty ch....:-)

popieram opinię 5/nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 1672615 2010-03-10 13:56

ich bija a potem oni przyjezdzaja i wyladowywuja napietnowanie na naszym "kochanym" ZKM a raczej na ich pojazdach:P achhhhhhhh ci zli czlowieki:P

popieram opinię 9/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1672528 2010-03-10 13:22 Kto ponosi odpowiedzialność za fatalny stan gdańskich tramwajów? (1)

Kto ustawił te ankiete...
brakuje odpowiedzi:
..-pasażerowie

ja

popieram opinię 6/nie zgadzam się 16

zgłoś do moderacji opinię 1673025 2010-03-10 17:23

w szczególności za brak hamulców,za wodę w szybach ,za brak uszczelek w drzwiach ,za odpadające koła ,drzwi ,rdze ,urywane sprzęgi,za szarpnięcia podczas hamowania

popieram opinię 21/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1673757 2010-03-11 00:59 A władze miasta jeżdżą tramwajami?

Za bardzo cenią swoje życie, żeby jeździć! Ja jeżdżę do i z pracy codziennie; dzień bez "przygody", to dzień stracony. Ktoś mądry powinien zrobić tam rozpierduchę. W innych komentarzach zawarto prawie wszystko, co mam do powiedzenia. Dodam tylko, że np. w Oslo tramwaje jeżdżą niemal bezgłośnie.
W cywilizowanych państwach, miastach widać można dbać o tabor. I nie tylko.

Iga

popieram opinię 6/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1672611 2010-03-10 13:54

Dziwisz sie skoro pan Zdziszek i Stasie zamiast naprawic cos "popukaja mlotkiem przyczepia tak aby nie odpadlo" i jest zrobione.. Sorry ale nasluchalem sie jaka prowizorke sie tam odstawia..

popieram opinię 13/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1672779 2010-03-10 15:15 (1)

Bogatym niekonieczne, ale folwarkiem jednego człowieka. Autorytaryzm zszedł w tym kraju do miast i gmin - autorytaryzm a kto wie czy niebawem nie będzie to totalitaryzm Budynia.

popieram opinię 6/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1673746 2010-03-11 00:25

No tak - to Adamowicz z szaleńczym śmiechem biega po nocach i hamulce psuje tramwajom...

:S

popieram opinię 1/nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 1674983 2010-03-11 18:45 Monachium

Zgadza się, byłem i widziałem. W bogatym mieście jeżdżą tramwaje z lat 60-70 - o wiele starsze niż w Gdańsku. Ale o nie jak i o inne się po prostu na bieżąco dba!!!!!!!!

popieram opinię 3/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1675346 2010-03-12 00:14 Kultura

Panie Karolu, a kto zapuścił ten nowy tabor? Pasażerowie!!! Jedzą, pija , niszczą, jeszcze długo przyjdzie nam uczyć się kultury! Wsiadasz do tramwaju z innymi i słyszysz tylko psst...pssst...pssst....co to? PIWKO!!!!!!KULTURA......

Rayo

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1672499 2010-03-10 13:14 EURO 2012 - wstyd dla Gdańska (5)

Przecież jak tak dalej będzie to po 2 latach nowe PESY będą się rozsypywały i będzie wielki wstyd dla nas.

Jak juz wyglądają nowe Solarisy po kilku latach eksploatacji :(

Władze sobie chyba nie zdają sprawy :/

popieram opinię 145/nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 1672600 2010-03-10 13:50

co się martwisz - za kilka lat kupi się nowe z miejskiej kasy autobusy i będzie git gitara - ceny biletów pójdą w górę - taka jest polityka miasta

popieram opinię 11/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1672687 2010-03-10 14:32 :D (1)

pamietam jak raz skusilem sie na jazde utobusem bo mi tramwaj uciekl wsiadam syf az strach patrze w okno a tam miedzy szybami woda do polowy wysokosci od kiedy to po gda smigaja autobusy akwaria ? :P

popieram opinię 11/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1673635 2010-03-10 22:58 Akwarium w oknie - to nie fikcja!

Też miałem przyjemność doświadczyć takiego zjawiska - woda w oknie! - Dzięki nieszczelnej konstrukcji okien, składających się z podwójnych szyb. Ładnie woda przelewa się na tył, jak autobus rusza, a jak hamuje - woda leci do przodu. A jak stoi na przystanku, wówczas powierzchnia wody w szybach jest równoległe względem podłoża.
- Ot pozornie proste, w zasadzie oczywiste wnioski, rezultaty bezmyślnego patrzenia się w nieszczelne okno podczas nużącej podróży...

sw

popieram opinię 4/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1673028 2010-03-10 17:24

z pewnością będą wglądać tak samo jak NGd99.

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1674836 2010-03-11 16:54 gdansk morze możliwosci

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1672503 2010-03-10 13:14 jakie władze miasta takie miejskie spółki (2)

ehh szkoda Gdańska

Sopot

popieram opinię 120/nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 1672646 2010-03-10 14:10 słusznie, jaka władza tacy jej powinowaci

popieram opinię 4/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1678504 2010-03-14 00:04 władze

mówimy o'władzach a moze pomówmy o pasażerach co nie bardzo szanują to co nie nalezy do nich

aniczka

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1672506 2010-03-10 13:14 ciągle to samo (5)

Ładna wizytówka Gdańskiego taboru na Euro 2012 się zapowiada. Ps zróbcie coś żeby turyści nie myśleli że przyjechali do zacofanego o kilkanaście lat wstecz kraju... Bo tu się nic nie zmienia, chyba że na gorsze.

popieram opinię 100/nie zgadzam się 10
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1672689 2010-03-10 14:34 W Gdańsku tramwaje nie tylko nie stoją w korkach (1)

one w ogóle nie stają nawet jak muszą!!! :D

popieram opinię 13/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1673878 2010-03-11 07:57 już nie pitol na te korki

bo np. we Wrocławiu stoisz na każdym skrzyżowaniu razem z furami, bo tramwaj ciśnie przez drogi. U nas takie rozwiązanie też się stosuje, ale w przeważającej większości trajtki cisną po pasach zieloni.

bekakabra

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1672700 2010-03-10 14:38 Miasto jest zacofane o kilkadziesiat lat nie kilkanascie (1)

i cofnie sie jeszcze o kilkadziesiat lat jak Budyn dluzej posiedzi na tronie. (nie jestem z PiS tak nawiasem mowiac)

Danka

popieram opinię 9/nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 1672752 2010-03-10 15:01 a ja jestem z PIS i też chciałbym żeby tramwaje miały hamulce jak trzeba

...
taki jestem - a co ?

precz z rasizmem postępowym

popieram opinię 5/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1673220 2010-03-10 19:04 zaraz się Szujszo odezwie i będzie bronił i tłumaczył budynia

i zwalał wszystko na mieszkańców,
że to oni sa winni,
że Renoma ich bije i wyłudza pieniądze
oraz w magiczny sposób wygrywa ustawione przetargi
a to, że to mieszkańcy psują hamulce w tramwaju.

Weź się Pujszo walnił w łeb,
z wyprzedzeniem ostrzegam.

najwyższa moc, wiem już że ci wpadło w ucho moje alter ego

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1672507 2010-03-10 13:15 (4)

Tak, tak. Spodziewamy się niezapowiedzianej kontroli we wtorek o 13:45.

władze ZKM

popieram opinię 173/nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1672578 2010-03-10 13:40 (3)

czy będzie po kontroli sponsorowana kolacja dla dziennikarzy ?

Zainteresowany

popieram opinię 24/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1672745 2010-03-10 15:00 (2)

Oczywiście, sponsorem kolacji jest ZKM.

:)

popieram opinię 17/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1673043 2010-03-10 17:33 (1)

I jednocześnie sponsorem kontroli :)

outlaw

popieram opinię 13/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1673221 2010-03-10 19:04 Travis Outlaw?

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1672509 2010-03-10 13:16 Przed wyborami samorządowymi nie będzie zmian w ZKMie

Zapomnijcie o tym - nie będzie wielkich zmian w ZKMie - pewnie polecą "pionki" i zarząd firmy ogłosi że teraz to będzie cudownie

Maciej

popieram opinię 115/nie zgadzam się 6
Warte uwagi: