• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nocna akcja inspektorów transportu

JG
8 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Zobacz nocną akcję inspektorów transportu drogowego.



Cztery pojazdy do transportu ponadgabarytów, które próbowały nielegalnie przejechać z ładunkiem przez Gdańsk, zostały zatrzymane przez inspektorów transportu drogowego. Nocna akcja inspektorów nazywanych przez kierowców "krokodylkami" to jedna z wielu, jakie zamierzają przeprowadzić w najbliższych miesiącach.



Czy kiedykolwiek byłeś kontrolowany przez inspektorów transportu drogowego?

- Najcięższy z zatrzymanych pojazdów ważył razem z ładunkiem ponad 100 ton. Dopuszczalne naciski osi na drogę zostały przekroczone o około 200 procent - wylicza st. inspektor Małgorzata Mikołajczyk z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego.

Akcja kontroli transportu ponadgabarytów odbywała się w nocy z poniedziałku na wtorek. Pierwsze trzy ciągniki siodłowe wraz z naczepami, na których przewożono części maszyny budowlanej zostały zatrzymane nieopodal terenów stoczniowych w Gdańsku.

- Kierowcy nie posiadali wymaganych pozwoleń na przejazd pojazdów ponadnormatywnych. Dlatego skierowane zostały one na parking administracyjny - wyjaśnia Tomasz Redo, zastępca wojewódzkiego inspektora transportu drogowego w Gdańsku.

Kiedy pojazdy czekały na przybycie pilotów, inspektorzy zauważyli jeszcze jeden ponadgabarytowy transport. Podczas kontroli okazało się, że kierowca także nie miał pozwolenia na przewóz. Pojazd podobnie jak trzy poprzednie został zatrzymany. We wtorek inspektorzy rozpoczęli mierzenie i ważenie. Akcję utrudnił jednak karambol na krajowej "siódemce", który opóźnił dojazd transportu ponadgabarytów do specjalnego punktu pomiaru długości i masy pojazdów.

- Dozwolona masa i wymiary skontrolowanych pojazdów zostały przekroczone, dlatego ich właściciel może spodziewać się kary pieniężnej w wysokości ponad 170 tys. zł - informuje zastępca wojewódzkiego inspektora transportu drogowego w Gdańsku.

Jak zapowiadają inspektorzy, czwarty z zatrzymanych pojazdów należący do drugiej firmy, zostanie zważony po usunięciu zgłoszonej awarii. Nocna akcja "krokodylków" to jedna z wielu, jakie zamierzają przeprowadzić w najbliższym czasie. - Naszym celem jest ochrona infrastruktury przed niszczeniem, a to przekłada się na bezpieczeństwo użytkowników dróg. Dlatego kontrole samochodów ciężarowych będą systematyczne - zapowiada Tomasz Redo.
JG

Miejsca

Opinie (134) 4 zablokowane

  • Brawo (14)

    Nareszcie..ile trzeba czasu było czekac aż panowie z ITD w końcu zaczną pracować!

    • 436 25

    • Może zaczną kontrolować estakadę Kwiatkowskiego.

      Nie będzie jej trzeba remontować co roku i trochę grosza wpadnie z kar.
      A z portu przeładowanych ciężarówek wyjeżdża niemało.

      • 60 0

    • I Panie

      • 16 0

    • Grunt, że byli trzeźwi:-)

      • 12 0

    • ... a teraz pytanie co im zrobią jak złapali???? (1)

      .... stawiam, ze pomijajac ten artykuł to nic nie zrobią!!!!

      • 9 6

      • Czttaj ze zrozumieniem...

        ...kary pieniężne od 170 tys zł. Nie wiem ile kosztuje powiedzmy pięcioletni ciągnik , ale pewnie coś koło tego , więc może zaboleć

        • 5 0

    • Po (2)

      nocach jak złodzieje i bańdziory , wstyd panowie !!!!!

      • 11 8

      • .. nie nazywaj biznesmenów i managerów promowanych przez tuska bandziorami (1)

        .. nie nazywaj biznesmenów i managerów promowanych przez tuska bandziorami

        • 6 9

        • co tu robisz

          ..PISowski trollu owładnięty mania przesladowczą?Spać zarazo!

          • 7 4

    • Się podniecacie tym że zatrzymali 100 tonowy zestaw (1)

      przecież i tak jeżdżą takie składy po całej Europie tylko debile z osobówek nie mają pojęcia o niczym. Ten transport nie miał tylko pozwolenia na przejazd i tyle. Rozumiem przeładowane kontenery tylko to nie jest wina przewoźników tylko Gestorów i spedytorów że się zgadzają na takie załadunki. Powinni dowalić kary właścicielom kontenerów (Maersk,OCL,CMA itp.) za takie procedery oraz spedytrą. A to że przewoźnik dostaje kare to nic nie da, bo często w kwicie jest napisane że w kontenerze jest 20t (+kontener 3,9t) a w rzeczywistości jest 5 t więcej.

      • 6 9

      • Co ma właściciel kontenera do tego? W porcie jest możliwość przeładowania towaru. To jak on pojedzie do odbiorcy go nie obchodzi ważne żeby wrócił nienaruszony. Przewoźnik przeważnie jest w pełni świadomy ile waży kontener i jaką odpowiedzialność może ponieść jeżeli go zieloni złapią...

        • 8 0

    • yes yes yes, na nowych drogach są już koleiny..czesciej takie akcje i niech płacą

      • 10 1

    • Brawo krokodylki (1)

      Tępić i ostro karać przeładowane TIR. Kolej zniszczyli a tam mozna wozić ciężary bez utraty dróg. TIR won z dróg!!!!!

      • 9 1

      • TIRy won z dróg ??

        a meble do IKEI na matarnie też chcesz w wagonie kolejowym dostarczyć ? nie popadajmy w skrajności !

        • 1 2

    • jak ITD zacznie

      Jak ITD zacznie pracowań na pełnych obrotach to tak samo jak auta duże, będzie trzepać i małe wtedy będzie płacz i lament że się czepiają

      • 3 1

  • no i gitara.... (3)

    tak trzymać panowie.....może bydlaki nie zniszcza nam dróg

    • 318 24

    • (1)

      Na autostradach musieli zimą po nocach też jeździć, że popękały, no bo jak inaczej...

      • 15 3

      • A1

        A1 z tego co wiem popękała na budowanym, jeszcze nie oddanym odcinku za Toruniem - nikt jeszcze nie jeździł a już popękała. Na "starym" odcinku do Torunia nie zauważyłem dziur czy pęknieńć. Stary odcinek wybudowało bodajże Skanska, a nowy budują dziwne firmy o mało znanych nazwach - i wszystko jasne.

        • 10 0

    • Nie popieram jazdy bez kwitów, ale co to ma do niszczenia dróg? Z kwitami mieliby opony wypełnione helem i waga spadłaby o połowę?

      • 7 8

  • Świetnie i tak trzymać. (6)

    Każda firma transportowa, która niszczy w ten sposób drogi powinna otrzeć się o bankructwo poprzez wysokoką karę administracyjną. Wówczas byłby porządek i trwałość naszych dróg by się wydłużyła.

    • 298 14

    • (4)

      tu nie chodzi o ciężar i nacisk na osi tylko o pilota, gdyby on jechał z nimi wszystko byłoby ok

      • 7 20

      • Nie zrozumiałeś chyba

        • 13 3

      • Chociaż jeden zrozumiał... (2)

        Wszyscy tu się prężą, aż szwy pękają... ale mi ze śmiechu nad takimi ekspertami.
        Czy tam gdzieś napisano, że te pojazdy w dalszą drogę nie pojadą i nie będą niszczyć dróg? Tu chodzi o nie wniesione opłaty, bo:
        § 8. Zezwolenie na przejazd pojazdu nienormatywnego, o którym mowa w § 4 ust. 3, może być wydane pod warunkiem, że:
        1) ładunek jest niepodzielny i nie może być przewieziony pojazdami, których masa, naciski osi, wymiary są dopuszczalne;
        2) do przewozu niepodzielnego ładunku nie można zastosować innego rodzaju transportu.
        To tylko fragment przepisów w głównej kwestii.

        • 8 3

        • To może uprośćmy procedurę, zmniejszymy biurokrację (1)

          Przez internet wypełnić formularz A4 dotyczący przewozu, automatycznie wygenerować przelew i niech generator wyznaczy trasę. A nie, że 2 tygodnie czekania na zezwolenie, lecenie do opłacenia, czekanie na wyznaczenie trasy...

          • 17 0

          • a dodając

            to nie mówmy o zapobieganiu niszczenia dróg... tutaj chodziło o brak stosownej daniny. Elementy jechały na podczołgówkach które przy ilości osi koł jakie mają rozkładają tam samo ciężar jak normalny zestaw.

            • 5 0

    • pamiętajmy że pieniądze jakie firmy transportowe zarabiają nie są w cale "kokosami" ,a jeżeli ktoś chce (tak jak każdy) utrzymać swoją rodzinę to nie miejcie do niego pretensji ... tutaj błędem jest Polskie prawo . które wcale nie pomaga w utrzymaniu działalności gospodarczej ...

      • 3 1

  • (3)

    A w innej części miasta przejechało piętnaście ponad gabarytowych pojazdów i nikt ich nie zatrzymywał.

    • 75 38

    • Nigdy nie złapiesz wszystkich. (1)

      Ale tutaj działa coś innego -> "-A może następnym razem staną na mojej drodze?"

      • 10 0

      • Raczej jak to mówią Polak mądry po szkodzie

        I raczej zadziała -> " A może kolejny raz sie uda"

        • 2 0

    • bo tamci zaplacili zeby byla kontrola gdzie indziej

      • 1 1

  • I bardzo dobrze... Takie akcje powinny być normą a nie od święta. (1)

    • 177 9

    • W poniedziałek przeczytamy...

      "przez kontrolę i zatrzymanie cześci do żurawi nie uda się oddać obwodnicy Gdańska w terminie, opóźnieniu również ulegnie oddanie kilkunastu odcinków dróg województwa pomorskiego, na których pracować miały wspomniane żórawie" :)

      • 0 0

  • Wagi do sprawdzania samochodów powinny być w każdym newralgicznym punkcie (2)

    Na Zachodzie jest taka waga monotwana pod jezdnią i wykrywa każdy zbyt ciężki samochód. Ona nie ma homologacji, ale dalej stoją strażnicy przy wadze z homologacją i od pierwszej wagi mają 100% informację kogo zatrzymać.
    I tam drogi sa chronione.

    • 176 7

    • Wystarczy pojechać do Wrocławia!!! Tam już od dawna widzą jak zadbać o własne drogi!

      • 1 1

    • legalizacji ze swiadectwem wzorcowania

      ale wiemy, co miales na mysli. oczywiscie jak najbardziej na tak. ja sie b. dziwie, bo takie platformy wagowe sa relatywnie tanie, w stosunku do stopy zwrotu jaka moga zapewnic z mandatow.

      • 3 0

  • W Nowym Jorku kiedyś mafia kontrolowała przedsiębiorstwa remontu dróg (2)

    A oprócz tego co pewien czas puszczała przeciążone samochody, by zniszczyć drogi i dostać nowe zlecenia.

    • 33 15

    • (1)

      No to całkiem jak u nas. Tyle że u nas jest tak nadal i raczej szybko się to nie zmieni :)

      • 8 1

      • U nas nie trzeba mafii

        drogi są tak kiepsko robione, ze zwykłe osobówki je wykończą krótko po zbudowaniu

        • 4 1

  • jestem za, ALE... (5)

    w artykule pisze się o braku pozwolenia na przewóz. jaka jest różnica czy ktoś ma pozwolenie czy nie, skoro tak i tak jedzie dużo za ciężkim autem jak na nasze drogi? chyba że jeżeli pozwolenie jest wydawane to tylko na przyczepe która ma np. 10 osi. im więcej tego typu kontroli tym lepiej!

    • 62 11

    • (2)

      Różnica jest taka:
      Wydając pozwolenie na przejazd określa się szczegółowo jakie powinno być rozmieszczenie ładunku, ile osi ma mieć naczepa/przyczepa/pojazd czyli tak aby uzyskać odpowiedni nacisk na poszczególne osie. Ponadto ustala się dokładnie trasę przejazdu uwzględniając gdzie taki pojazd zmieści się (jeżeli jest wysoki/szeroki/długi), nie zniszczy ciężarem nawierzchni/przepustów/mostów/wiaduktów/itp. Nierzadko wykorzystuje się wtedy specjalne platformy i siłowniki wzmacniające (podpierające) te obiekty. Nawet szczegółowo wyznacza się dopuszczalną prędkość takiego pojazdu na danych odcinkach. Do tego jeszcze dochodzi konieczność obecności samochodu-pilota i/lub asysta policji (np. w celu czasowego wstrzymania ruchu).
      Tak więc duuuże pojazdy mogą jeździć po naszych drogach nie niszcząc ich ani trochę, jednak wymaga to spełnienia określonych warunków. To jest w zasadzie czysta fizyka!

      • 49 0

      • Też mi się tak wydaje.

        Jak raz w czas coś większego przejedzie - to nie problem, jak pod kontrolą. Jak jeden jedzie za drugim - to obciążęnie jezdni jest stałe...

        • 0 0

      • Król teorii

        Widać, że kolega pojęcie jakieś ma ale tylko teoretyczne. Ja sam jestem kierowcą takiego "zestawu" i wiem, że pozwolenia wydawane w Polsce nie mają nic wspólnego z realiami. W 80% procentach trasa wytyczona w zezwoleniu jest nieprzejezdna dla pojazdów ponadnormatywnych ponieważ pozwolenie na przejazd wydaje Baba, która nigdy nie widziała na oczy nic większego niż jej fiat i daje zezwolenie jak jej się podoba i ile dostanie w łapę! Im większa łapówka tym krótsza trasa a nie koniecznie łatwiejsza czy przystosowana pod duże pojazdy.
        Opis jest w dużym skrócie :P

        A tak na marginesie to nie była akcja tylko ktoś ich podkablował!!!!

        • 0 0

    • pewnie roznica w tym, ze

      jakby byla zgoda to na konkretna trase, ktora jest w stanie zniesc taki ladunek, albo nie bylo by zgody i kazano by pojechac jakims objazdem

      • 8 0

    • Zezwolenie pozwala ci jechac zestawem cięższym, dłuższym i wyższym. pozdrawiam

      • 0 0

  • Teraz w Gdyni (2)

    W Gdyni na Kwiatkowskiego powinny być kontrole cały czas!

    • 99 5

    • W (1)

      dzień i w nocy i tak cały czas aż odechce sie przewożnikom przeładowywać TIRy i karać przewożników a nie kierowców !!!!

      • 10 0

      • wg nowych przepisów karę dostanie kierowca i "zarządzający transportem" w firmie przewozowej. plus wszczęte z automatu postępowanie wobec przewoźnika.

        • 5 0

  • Należą się premie i odznaczenia za akcję (1)

    Chociaż wydaje mi się, że to nie powinna być akcja, tylko standardowe ciągłe działania służb do tego powołanych. Bez względu na to, czy to jest dzień czy noc.
    A już na pewno nie jest to temat na sensacyjne doniesienie w serwisie.

    • 61 11

    • To autor artykułu nazwał działanie ITD akcją

      Gdyby spytać się inspektorów okazało by się, że to nie żadna komando-foki-akcja-temat, lecz zwyczajne działania, zwykła procedura. Jedynie zatrzymane samochody przekraczały normę na tyle mocno, że dziennikarz chciał dodać nieco dreszczu sensacji

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane