• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nocna kontrola ciężarówek na autostradzie A1

Rafał Borowski
1 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 

Zobacz, jak przebiegała nocna kontrola tirów na autostradzie A1

W nocy z piątku na sobotę na autostradzie A1 w Rusocinie przeprowadzono szeroko zakrojoną kontrolę tirów. Funkcjonariusze Wojewódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego oraz policji sprawdzili kierowców aż 170 pojazdów. W rezultacie wystawiono 12 mandatów karnych, m. in. za brak tachografu czy zakłócanie pracy tegoż urządzenia, oraz zatrzymano 2 dowody rejestracyjne.



Czy kary za brak tachografu albo zakłócanie jego pracy powinny być wyższe?

Minionej nocy, tuż przed ostatnimi bramkami autostrady A1 w stronę Gdańska, pojawili się funkcjonariusze Wojewódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego oraz Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku, którzy wyrywkowo kontrolowali kierowców samochodów ciężarowych.

- Do późnych godzin nocnych prowadzimy akcję, która ma celu przede wszystkim sprawdzenie, czy kierowcy ciężarówek prawidłowo rejestrują za pomocą tachografów czas swojej jazdy. Nierzadko dochodzi do sytuacji, że kierowcy po wjeździe na autostradę stosują różnego rodzaju manipulacje, aby zafałszować dane dotyczące czasu spędzonego za kierownicą - wyjaśnia Przemysław Gradomski, młodszy specjalista Wojewódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego w Gdańsku.
Inspektorzy transportu drogowego doskonale znają wszystkie metody, za pomocą których kierowcy próbują zataić rzeczywisty czas spędzony za kółkiem. Co ciekawe, oprócz tzw. "jazdy na magnesie", coraz więcej nieuczciwych tirowców wykorzystuje w tym celu nowoczesne urządzenia elektroniczne.

- Po wjeździe na autostradę niektórzy kierowcy zjeżdżają na najbliższy parking, po czym odłączają tachograf poprzez zastosowanie specjalnych urządzeń elektronicznych albo zakłócają pracę znajdującego się w skrzyni biegów impulsatora tachografu poprzez umieszczenie na nim magnesu. W ten sposób starają się symulować, że zamiast kontynuować jazdę, spędzają czas na odpoczynku - tłumaczy Gradomski.
Oprócz sprawdzania rejestru tachografów kontrolerzy weryfikowali również szereg innych aspektów, m. in. uprawnienia przewozowe, zgodność ładunku z dokumentami przewozowymi, trzeźwość kierowców czy stan techniczny ich pojazdów.

Podczas kontroli tirów w Rusocinie, która trwała do późnych godzin nocnych, inspektorzy transportu drogowego i ich koledzy z drogówki nakazali zjechać na pobocze aż 170 kierowcom. U kilkunastu z nich stwierdzono różnego rodzaju wykroczenia, m. in. brak tachografu, fałszowanie danych rejestrowanych przez to urządzenie czy jazdę na karcie należącej do innego kierowcy. Łącznie, podczas kontroli wystawiono 12 mandatów karnych oraz zatrzymano dwa dowody rejestracyjne.

Warto wspomnieć, że mandat karny to nie jedyna dolegliwość, z którą muszą liczyć się kierowcy majstrujący przy tachografach zamontowanych w kabinach swoich ciężarówek.

- W przypadku stwierdzenia, że kierowca nie rejestruje prawidłowo swojej aktywności za kierownicą, grozi mu grzywna w wysokości 2 tys. zł. Dodatkowo, przedsiębiorca, dla którego pracuje kierowca, może zostać ukarany w postępowaniu administracyjnym karą w wysokości 5 tys. zł - informuje Gradomski.

Miejsca

Opinie (106) 8 zablokowanych

  • stańcie na wjeździe na tzw. kaszuby (1)

    będziecie mieli mniej więcej 99% mandatów. Przy okazji tzw. brygady w busach.
    tylko załóżcie maski gazowe i uważajcie z ogniem kiedy drzwi parowozu otworzą. Grozi wybuchem gazu, wiaodmo jakiego.

    • 20 3

    • Nie ma "masek gazowych", są maski przeciwgazowe. Zmień pana od p.o., ten cię oszukuje! ;)

      • 0 0

  • (2)

    Jakim trzeba być idiotą, żeby dać się złapać na magnes?

    • 6 5

    • d*pas. Idiota to temn, co stosuje magnes i inne metoda a nie ten, co sie dał złapac. Dureń (1)

      • 8 4

      • Plugaw się parszywcu!
        A później naucz się pisać.

        • 1 4

  • (1)

    o 2330 mijałem bramki w Rusocinie w str GDN i rzeczywiście akcja miała rozmach. Ale... jakiś kilometr za bramkami mijałem Tira z naczepą bez obydwóch tylnich świateł i bez jednego przedniego. Jak to możliwe, że ta ciężarówka przeszła tak wąskie sito kontroli? Gdyby ITD miała ochotę się wykazać, to mam nagranie tego auta, że tak się wýrażę 'od tyłu'.

    • 17 6

    • nie będą chcieli.

      wzięli w łapę i odjechali.

      • 7 0

  • (1)

    Po 1 w nocy już nikogo nie było. Więc jaka to akcja z piątku na sobotę.

    • 10 1

    • i to jest smutne, im nie zależy na skuteczności, ale na promocji

      • 5 1

  • Barany pacany i zabojcy poinformowali sie cymbał radiem i pojechali starą jedynką. (1)

    Powinni obstawić wszystkie drogi na raz. Na całą noc, wtedy wylapią bo durnie będą chceli jechac bo kary itp.

    • 13 3

    • Pomyśl o PKB. Ktoś na 500+ musi zarobić.

      • 4 3

  • Boss transportu (1)

    Nic się nie zmieni bo u mnie w firmie każdy driver musi jeździć na magnesie ma płacone na akord i na najniższej krajowej hehe nie mają wyjścia jak chcą zarobić może jak kiedyś rząd ściągnie podatki to nie będzie płacy na akord puki co muszą tyrac 24/24 bo moje porsche pali jak smok

    • 9 9

    • well done

      był kiedyś taki film "chłopaki nie płaczą" i był tam taki jeden co dużo gadał a h.u.j.a. robił.. nazywał się psikuta - dla zorientowanych w temacie nie muszę pisać co się z gościem stało..

      • 0 0

  • Już nie macie ciekawszych tematów ?

    • 0 16

  • A gdzie kontrolę firm transportowych i spedycyjnych??? (1)

    Dlaczego Ci kierowcy muszą jeździć i oszukiwać tacho gdzie leży problem????prawda jest taka że firmy transportowe płacą kierowca na akord gdzie jest to zabronione i samoistnie zmuszaja do takich manipulacji a firmy spedycyjne ???nic lepsze ustalanie chorych terminów dostaw gdzie czasem kierowca spędzi cały dzień na firmie bo go lądują cały dzień i wieczorem wypuszczają z towarem bo na rano ma być a inspekcja co na to??? Inspekcja siedzi w kieszeniach dużych firm gdzie ich auta nie są zatrzymywane najlepiej panowie inaczej
    inspektorzy ustawić się na bramkach złapać parę plotek i ludziom wcisnąć kit jacy to kierowcy nie są kombinatorzy a o prawdziwym problemie anie głosu to tylko pokazuje jak mamy skorumpowany i na układach kraj.

    • 16 5

    • Ach, czyli za burdel i kombinatorstwo w firmach odpowiadają inspektorzy, układ i Tusk?

      • 1 0

  • Szukają 500+ (1)

    • 6 10

    • I Twojego mózgu.

      • 2 2

  • napisze tak ...

    ITD i Policja Drogowa - co się słyszy i widzi to ciągl tylko polują ,czepiają się i karzą tylko tych biednych ,naprawdę ciężko pracujących kierowców zawodowych !.ciekawe która grupa zawodowa jest jeszcze tak prześladowana i szykanowana? ...A może panowie z tych dwóch instytucji wymienionych na wstępie zajęły by się również szeroko pojętymi tzw.sprawami bezpieczeństwa drogowego .,chodzi o to ,że bezpieczeństwo na drodze nie zależy tylko od kierowców -chociaż głównie ! pozostaje jeszcze sfera bezpiecznych dróg za którą odpowiedzialni są -Drogowcy !!! , nie słyszałem jeszcze aby oni za swoie buble i niekompetencje byli kiedy ukarani ! -a można by było i to często nakładać na nich kary za te wszystkie Buble drogowe które nam fundują i które częst są przyczyną grożnych i tragicznych wypadków drogowych ! . wiem co piszę !-sam spędziłem prawie 30 lat za kółkiem i to na drogach całej EU. i nie tylko itemat który podjąłem jest mi znany i bliski !

    • 20 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane