• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Słowackiego przetnie Gdańsk na pół

Michał Tusk
13 sierpnia 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Czy Nowa Słowackiego niczym Podwale Przedmiejskie (nz.) przedzieli miasto na dwie, obce sobie części? Urbaniści przestrzegają przed takim rozwiązaniem, ale projektanci mówią, że to konieczne. Czy Nowa Słowackiego niczym Podwale Przedmiejskie (nz.) przedzieli miasto na dwie, obce sobie części? Urbaniści przestrzegają przed takim rozwiązaniem, ale projektanci mówią, że to konieczne.

Nie miejska aleja, ale szybka trasa z ekranami dźwiękoszczelnymi i tunelami dla pieszych - tak ma wyglądać po przebudowie ul. Słowackiego. - Nie chcemy drugiego Podwala Przedmiejskiego - mówią mieszkańcy i architekci.



Ul. Partyzantów - na północnym odcinku ma zmienić się w ul. Nową Słowackiego. Ul. Partyzantów - na północnym odcinku ma zmienić się w ul. Nową Słowackiego.
Słowackiego to najbardziej zakorkowana ulica Gdańska - samochody stoją na niej przez cały tydzień, od wczesnego ranka do późnego wieczora.

Przebudowa jednojezdniowej drogi ruszyła pod koniec lat 90. Wtedy zmodernizowano i poszerzono odcinek leśny oraz wybudowano rondo św. Jana de la Salle na Niedźwiedniku, łączące ul. Słowackiego z ul. Potokową. Kolejny etap modernizacji, czyli budowę nowego węzła z obwodnicą, zakończono w 2004 r. Sytuacja kierowców nie zmieniła się jednak ani trochę - nadal stoją w korkach na niezmodernizowanym fragmencie pomiędzy ul. Potokową a al. Grunwaldzką.

Miasto od kilku lat przygotowuje się do poszerzenia także tego odcinka. Dotychczas było wiadomo, że nowa ulica będzie miała inny przebieg niż stara Słowackiego. Pomiędzy skrzyżowaniami z ul. Chrzanowskiego a nasypem kolejowym wytyczono ją mniej więcej wzdłuż ul. Partyzantów. Tak zadecydowali urbaniści z Biura Rozwoju Gdańska - instytucji, która przygotowuje plany zagospodarowania przestrzennego miasta. Teraz przyszła pora na projekt budowlany. Od kilku miesięcy wykonuje go Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego. Dotarliśmy do jednego z pracowników firmy, który przyznał nam, że miasto planuje zbudować autostradę przez środek Wrzeszcza.

- Zamiast wybudowania dwujezdniowej alei, zaplanowano oddzieloną ekranami dźwiękoszczelnymi szybką trasę. Piesi i rowerzyści mają ją przecinać tunelami - mówi pracownik firmy projektowej. Według niego, rozwiązania na nowej Słowackiego są identyczne, jak te, które w PRL zastosowano na Podwalu Przedmiejskim. - Tam również w miejscu, gdzie wcześniej nie było ulicy, wybudowano nową trasę, odciętą od istniejącej tkanki miejskiej. Zamiast przejść dla pieszych - tunele, brak miejsc parkingowych bezpośrednio przy jezdni i pierzejowej zabudowy.

Jak dokładnie wyglądać ma Słowackiego po przebudowie? Od al. Grunwaldzkiej będzie biegła po obecnym przebiegu, oddzielona od zabudowy ekranami dźwiękoszczelnymi. Na wysokości ul. Chrzanowskiego zobacz na mapie Gdańska powstanie duże rondo łączące ulice Słowackiego, Chrzanowskiego i Partyzantów.

Dalej nowa trasa przejdzie w obecny przebieg ul. Partyzantów. Tam również drogę od okolicy oddzielą ekrany. Będzie też przejście podziemne dla rowerzystów i pieszych z pochylniami - identycznymi jak na Podwalu Przedmiejskim.

Dalej w stronę obwodnicy trasa będzie stopniowo przybliżać się do obecnego przebiegu ul. Słowackiego, przebiegając nad brzegiem zbiornika retencyjnego. Nie będzie jednak możliwości zatrzymania się nad wodą. Tu również projektanci postanowili, że najlepsza będzie izolacja - drogę od stawu oddzieli wysoka siatka.

- Obowiązują nas przepisy dotyczące ochrony środowiska - mówi Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni, który nadzoruje przygotowania do budowy dolnego odcinka ul. Słowackiego. - Musimy postawić ekrany tam, gdzie natężanie hałasu jest duże. Poza tym musieliśmy wpasować drogę w istniejącą zabudowę.

- To zbrodnia na mieście - mówi z kolei Tomasz Lewski, gdański architekt. - Górny Wrzeszcz czeka los oddzielonego przez Podwale Przedmiejskie od centrum Dolnego Miasta - dodaje.

- Chcę mieć dostęp do ulicy, inaczej mogę zamykać interes - mówi z kolei pan Edward, właściciel jednego z punktów handlowych, mieszkający i pracujący przy ul. Słowackiego.

Dyrektor wydziału architektury UM w Gdańsku Andrzej Duch: - Trzeba wybrać - albo budujemy ulicę, albo budujemy drogę. Różnica jest taka, że ulica jest miejscem, do którego ludzie jadą. Dodajmy, że jadą właśnie drogą. Gdańsk potrzebuje sprawnego połączenia Wrzeszcza z obwodnicą. Oczywiście szczegóły techniczne, lokalizację ekranów dźwiękoszczelnych - temu wszystkiemu można się przyjrzeć.

Budowa dolnego odcinka Słowackiego ma ruszyć na wiosnę przyszłego roku. Inwestycja znalazła się razem z Trasą Sucharskiego na rządowej liście gwarantującej unijne dotacje, choć na razie ciągle gwarantowanych funduszy jest za mało.

800 mln zł ma kosztować przebudowa dolnego odcinka ul. Słowackiego.
Gazeta WyborczaMichał Tusk

Opinie (228) 7 zablokowanych

  • wery najs! (10)

    • 4 0

    • (3)

      na codzien nie korzystam ze Slowackiego, ale jak dla mnie to jeden z najwiekszych problemow Gdanska.
      tysiace ludzi kazdego dnia godzinami stoi i marnuje czas do tego zatruwajac powietrze
      niech to w koncu zrobia i to najlepiej jak potrafia!!!
      mam tylko nadzieje ze to rondo bedzie dwupasmowe i dobrze rozwiazane co umozliwi sprawny ruch

      • 2 0

      • (2)

        skoro nie nie jezdzisz ta ulicą to nie stosownym jest sie wypowiadac z tym temacie!

        • 0 3

        • (1)

          a ja stoję w korkach prawie codziennie... i mnie szlag trafia jak korek zaczyna się już przy fotoradarze w lesie :/ a i takie korki się zdarzają...
          i tak jak nocą, kiedy nie ma ruchu jadę spod Gdańska na Zaspę to zajmuje mi to 35 minut. Rano szacuję dojazd na 1h15min a i tak niejednokrotnie się spóźniam, bo akurat tego dnia korek jest nie wiadomo czemu większy...

          Zbudować porządną przelotówkę, żadnych pasów, minimum skrzyżowań kolizyjnych, wiadukt nad Grunwaldzką!

          • 1 0

          • ty wieśniaku!

            autostrady się buduje POZA MIASTEM! ja też stoję w korkach, ale po co nam przelotówka, jak nie ma miasta! ma być ulica podobna do grunwaldzkiej- druga oś miasta! w przeciwnym razie będzie ohydnie jak w Łodzi.

            • 0 1

    • ale ale (3)

      na spacerowej stoi sie znacznie dluzej...

      • 0 0

      • nieprawda (2)

        spacerowa jedzie sie maksymalnie 20min. problem jest w braku plynnosci ruchu. jakby kazdy kierowca jechal plynnie ( z odstepem) to ruch plynie z predkoscia 30 km/h ale nie ma korku.
        kiedy wreszcie to ktos ogarnie?
        ps. a w oliwie mozna zrecznie ominac korki hehe

        • 1 1

        • nieprawda ze nieprawda (1)

          ja we wtorek o godz. 18 jechalam spacerowa godzine w stone obwodnicy, korek zaczynal sie juz w oliwie, i osobiscie wole jezdzic slowackiego niz spacerowa, juz dawno sprawdzone, jedzie sie jednak szybciej
          ale co tam spacerowa po przebudowie..cudenko

          • 0 0

          • we wtorek był wypadek i okolica została zakorkowana na amen, Słowackiego także!!!

            • 0 1

    • wieśniaki po stokroć (1)

      wyprowadziliście się na satelickie dzielnice za obwodnicą i chcecie dobrego połączenia z miastem. jak wam jednak miasto potrzebne, to było kupić mieszkanie we wrzeszczu, a nie na jakiejś zapyziałej wsi- Osowej czy w innym Baninie... Wara od niszczenia miasta autostradą przez środek. Wrzeszczowi potrzebna jest nowa oś wokół której będą się rozwijać usługi, mieszkania, handel, biura itp. nie potrzeba nam kolejnej Alei Armii Kajowej bez ani jednego adresu. to jest bez sensu. Rozbudowa Słowackiego - TAK! ale w innej formie- w formie podobnej do Al. Grunwaldzkiej. OK- niektóre światła nie są potrzebne (jak przy Obywatelskiej) można zrobić tunele, ale to powinna być aleja z chodnikami, budynkami przy niej, ścieżkami rowerowymi i klimatem miasta (kawiarnie, knajpy, biura, mieszkania). WARA OD NISZCZENIA MOJEGO UKOCHANEGO WRZESZCZA!

      • 1 1

      • swiatla na obywatelskiej

        sa potrzebne i przydaloby sie, zeby nie wylaczano ich na noc i w weekendy- partyzantow ze swoja calkiem niezla nawierzchnia i prostym ksztalem staje sie torem wyscigowym dla kierowcow. dodatkowo przydaloby sie zrobic cos z kierowcami quadow, ktorzy po przejazdzce lasem robia kolko na tejze ulicy halasujac straszliwie. zastanawiam sie jak zmieni sie natezenie ruchu na partyzantow po wybudowaniu ronda chrzanowskiego-partyzantow-slowackiego-nowa slowackiego. mam nadzieje, ze sie troche uspokoi gdy zwiekszy sie przepustowosc slowackiego-chrzanowskiego.

        • 0 0

  • Wreszcie! (3)

    A co z trasą WZ?

    • 2 0

    • (2)

      trasa WZ jest na bardzo dobrej dordze do zrealizowania wraz z węzłem Karczemki. Być może nawet w ciągu najbliższych dwóch lat. Może nawet krócej.

      • 0 0

      • (1)

        Inwestycja jeszcze ciągle w fazie przygotowania, jakby nie można było zrobić tego od razu dla całej W-Z, albo przynajmniej równolegle z budową ostatniego odcinka . Jakby jedna osoba się tym wszystkim zajmowała.

        Swoją drogą wygląda na to, że wybudowanie 2 km drogi po polu musi zająć jeszcze kilka lat, ale dzięki temu urzędnicy mają niezbyt wyczerpujące zajęcie i usprawiedliwienie do odkładania w czasie innych inwestycji.

        • 0 0

        • Tyle, że na nic by się zdał obecnie ostatni odcinek, gdyż węzeł z obwodnicą buduje GDDKiA, a samą ulice Gdańsk. Dyrekcja Dróg wyznaczyła termin rozpoczęcia prac na 2009 a Gdańsk może w każdej chwili dołączyć i tak zapewne zrobi.

          • 0 0

  • Gdańsk = prawdziwy rozwój! (17)

    Gdynia = mydlenie oczu!

    • 5 1

    • jejku znów musisz leczyć kompleksy? (4)

      1. Przecież t nic nie ma o Gdyni!

      2. Gdynia dwa miesiące temu oddała już do użytku to o czym jest mowa w tym artykule.

      • 0 1

      • on caly czas mysli , ze jak napisali w internecie to od razu zbuduja :D

        HAHAHA, za 10 lat moze powstanie

        • 0 0

      • hahaha (2)

        Pracuję w Gdańsku, w 95% z gdańszczanami.
        Jak do tej pory, każdy z którym rozmawiałem na temat poruszania się po mieście i inwestycji twierdził że Gdańskowi brakuje przynajmniej 10-20 lat do Gdyni.
        A Adamowicz jest uważanych przez nich za człowieka, który nie potrafi zarządzać nawet własnym ogródkiem, nie wspominając o potężnym mieście z możliwościami jakim jest Gdańsk.

        • 1 0

        • Wszedzie dobrze gdzie nas nie ma

          Skad gdanszczanie wiedza czy sa problemy w Gdyni czy nie? Wbrew pozorom ona ma swoje.
          A swoja droga im wieksze miasto tym wieksze problemy. W Kartuzach nie stoi sie w korkach.

          • 0 0

        • potężnym mieście??? gdzie dają taki dobry towar?

          • 0 1

    • (5)

      heh a to mnie rozbawiłeś. Słyszałeś o trasie Kwiatkowskiego, o wieżowcach na skwerze? Najdroższe inwestycje w całym trójmieście po za oczywiście stadionem Baltic Arena którego nie widać.

      • 0 0

      • (4)

        proszę ja Ciebie.... Kwiatkowskiego budowano tylko 30 lat !!!! a te wieżowce to największa głupota. pasują tam jak świni siodło... wszędzie niska zabudowa i 2 wieżowce.... super... i wieżowców nie robi miasto Gdynia tylko prywatny deweloper wiec jaka tu zasługa Gdyni? a i mówisz najdroższe? to ja przytoczę parę innych droższych lub porównywalnych : 1. Baltic Arena przez Ciebie wspomniana - jedź i zobacz czy nic się nie dzieje.... cały czas wywożą gruz i wysiedlają osoby które tam mieszkają. w Grudniu maja palować teren.
        2. trasa W-Z która za 2 lata ma dojść do obwodowej. 3.tramwaj na Chełm. 4.hala widowiskowo-sportowa na granicy Gdańska i Sopotu. 5. rozbudowa portu lotniczego Rębiechowo. w Planach jest jeszcze ECS, trasa Sucharskiego obwodnica, południowa obwodnica Gdańska i powyższa nowa Słowackiego

        • 0 0

        • 30 lat budowy Trasy Kwiatkowskiego... (2)

          ... skoro tka bardzo chcesz uwidocznić różnice w zarządzaniu Gdynią a Gdańskiem to właśnie udało ci sie to BARDZO dobrze - 30 lat temu Gdynia planowała już taką drogę....a była o wiele mniejsza niż obecnie - liczy sie myślenie perspektywiczne

          z tymi wieżowcami to taki sam argument jak z Areną... ani wieżowce to zasługa Gdyni ani też nagły pęd do budowy Areny nie jest zasługą Gdańska bo to zasługa Euro2012 - bez tego w Gdańsku jeszcze dłuuugo nic takiego by nie powstało

          daj spokój z tym wyliczaniem - takie porównania robi sie tylko i wyłącznie dla leczenia swoich kompleksów - trójmiasto jest jedno

          • 0 0

          • Qfajek - zdecydowanie masz rację

            gdy zmieniły się władze i partie prace nad estakadami w Gdyni ruszyły. Gdy jeździłem do liceum oglądałęm przez cztery/pięć lat jak kończyli tą inwestycję.

            Na prawdę cieszę się, że Gdańsk zbuduje trasę Sucharskiego i inne rzeczy - na prawdę!

            Zbyt wielu tu frustratów i narwańców

            • 0 0

          • heheheheheheheheh i hohohoho end hihihihiih

            w gdyni nie ma gdzie postawic Baltic bo nie wiadomo czy szprotami za 2 lata nie bedzie smierdziec, pozatym gdyni nawet w prognozie pogody nie pokazuja tylko gdansk/sopot, gdynia sie rozwija ale w exporcie sledzi i Burki na Faso duzo tu wymieniac dlaczego gdyni nie uwzgledniaja w projektach najwiekszych inewstysji tylko gdansk ma takie mozliwosci ?

            • 0 0

        • jak już tak wyliczasz, że wieżowce w Gdyni to nie inwestycja Gdyni - zgadzam się w 100%, ale tak samo, port lotniczy w gdańsku - inwestorem jest przedsiębiorstwo PPL (Polskie Porty Lotnicze)
          Co do trasy Kwiatkowskiego, to niestety nikt z obecnych nie miał wpływu na to że zaprzestano budowy, z powodu zmian ustrojowych w Polsce, a od momentu wznowienia do zakończenia minęło około 7 lat. A trasa WZ to niby ile lat jest budowana, 20?
          PS. Abstrahując od wszystkiego uważam, że powinniśmy doprowadzić do bardzo ścisłej współpracy naszych miast w możliwie dużej liczbie dziedzin. Wtedy będzie silne trójmiasto. Uważam, że razem byłoby dużo łatwiej. Szkoda, że ta współpraca jak na razie się nie bardzo układa. Oby to się poprawiło. Tego życzę wszystkim trójmiastowiczom.

          • 0 0

    • "Miasto od kilku lat przygotowuje się do poszerzenia także tego odcinka."
      coś więcej dodać ?

      • 0 0

    • Koleszko od mydlenia - w Gdańsku dużo się opowiada, pisze, mówi a mało widać potem (1)

      jak poprawiali Kartuską to porobili wysepki co spowodowało, że jest gorzej niż było ...

      czytałeś tu artykuły o przebudowie ulicy Polskiej w Gdyni? Kiedyś chyba coś raz napisali - a to już się tam u nich w Gdyni dzieje a jak skończą to na prawdę poczujesz, że my tu w Gdańsku to jesteśmy w 'czarnej dupie' ... po prostu ...

      • 0 0

      • trafiles sedno sprawy :)

        • 0 0

    • WOLNE MIASTO GDANSK

      SZYBKIE MIAST GDYNIA

      • 0 0

    • No bo obecnie mając

      swoich kolegów w rządzie i Urzędzie Marszałkowskim, to już by była totalna klęska organizacyjna, aby załatwiając Gdańskowi dodatkowe 3,5 mld., których sie nie spodziewali - nic z tego nie wykorzystać:)))
      Może za uszy uda im się wyciągnąć tych nieudaczników z zapaści:((

      • 0 0

    • Gdańsk - Gdynia

      Kazdy mydli oczy ile tylko moze i kazdy sie rozwija na tyle na ile potrafi, mozna wytykac bledy zarówno Gdyni jak i Gdańskowi, oba miasta maja tez swoje zalety, ja nie rozumiem tej wojny, przeciez wiadomo jest ze wieksze szanse na metropolie ma Trójmiasto niz sam Gdańsk czy sama Gdynia, wspólnie bylibyśmy siła, ale nieee polak potrafi...wolimy gnic od srodka, wg mnie to przykre, Trójmiasto powinno być jednością, miasta powinny sie wspierac i współpracować ze soba, a nie patrzec tylko co tu wytknac sasiadom i gdzie psy powiesic..bleee

      • 0 0

  • "Chcę mieć dostęp do ulicy, inaczej mogę zamykać interes" (3)

    zamykaj!

    • 2 3

    • i tak nie ma parkingu :)

      Może to ten piekarz się tak pieni

      • 0 0

    • popieram:)

      • 0 0

    • Ja mieszkam na Leśnej Górze.

      Oby to nie były fakty medialne.Czekamy na fakty?

      • 0 0

  • taaa jasne (2)

    a budyn szpak i lisicki marza i marza.... te ich wizje nierealne wizje... to mamienie mieszkancow....

    • 1 2

    • jak Lisicki był w radzie Osiedla Akademickiego na Focha to tam go też w sumie dobrze nie wspominamy ... (1)

      takie gówniane robienie ... tylko czemu ... to jest jakieś fatum ?

      • 0 0

      • jakie fatum nie rozumiesz ze zyjesz w polsce

        gdzie zeby miec prace to trzeba miec znajomosci?
        idz do urzedu zobacz jacy niekompetni ludzie pracuja...
        i tak jest wszedzie, nie ma co sie dziwic, niekompetni ludzie wiec durne pomysly.

        • 0 0

  • taaaak (17)

    wszystko co nowe i inne jest złe bo krowy mogą przestać dawać mleko albo o zgrozo to mleko moze być czarne.
    Pieprzą znowu o "tkance miejskiej" powołując się na podwale przedmiejskie gdzie żurlandia wzięła się z długoletniej polityki przesiedleń skutecznie realizowaniej przez miasto.
    Można robić ładne wiadukty i tunele ale nie bo pan Jureczek przecież ma sklep z kapciami przy Słowaka i to dla niego zbrodnia taka nowoprojektowana trasa - lepiej się kisić godzinami w spalinach i podróżować pieszo na i z lotniska.
    Powoływanie się na przykład Grunwaldzkiej jest chybione - poprzez światła praktycznie na każdym skrzyżowaniu ta ulica też często jest jednym wielkim korkiem.

    • 2 1

    • naiwny entuzjasto (9)

      Słowackiego korkuje się w kierunku Grunwaldzkiej, bo Grunwaldzka jest zakorkowana. Co tu pomoże poszerzanie ul. Słowackiego? Że korek będzie szerszy, ale krótszy. A czas oczekiwania pozostanie podobny.

      • 1 0

      • niedoinformowany pesymisto (5)

        A słyszałeś o wiadukcie nad Grunwaldzką, nowej Kościuszki i trasie Sucharskiego?? To już nie tylko plany, ale w niedawnym remoncie skrzyżowanie Grunwaldzkiej ze Słowackiego/Kościuszki zostało obniżone, by uzyskać większy prześwit pod zaplanowanym wiaduktem. Tam nie będzie korka, bo powstanie porządna trasa od obwodnicy przez wrzeszcz aż do wylotu na Warszawę.
        Niestety to jeszcze potrwa, ale budujmy tak by nie trzeba tego za chwilę przerabiać.

        • 0 1

        • bez epitetu (1)

          A nie słyszałem. Może więcej szczegółów ujawnisz?
          Z tą Kościuszki to nie tak szybko, bo jeszcze zostaje Aleja Legionów, Hallera, Marynarki Polskiej, z którymi trzeba to będzie jakoś połączyć, albo nad nimi wiadukty puścić, nie mówiąc już o kanałach portowych. No, ale jeśli to ma zadziałać, to jestem za.
          Tylko dlaczego ma zadziałać, skoro z tego, co widzę w korkach, to w większości są to samochody osobowe, które chyba jednak nie mają za cel wylotówki na W-wę.
          Pożyjemy, zobaczymy.

          • 0 0

          • Z tego co pamiętam (pisano o tym na trojmiasto.pl wielokrotnie w ostatnich latach) w 2013 powstanie wiadukt na Grunwaldzką. Wrzucą nowy wiadukt nad torami po 2pasy ruchu/kierunek. Ta trasa poprowadzi fragmentem Hynka przez obecny skład budowalny w kierunku ETC. Obok ETC na przedłużeniu Hynka widać pusty teren, nie wiem jaki przebieg jest planowany dalej. Podobno w okolicy oczyszczalni przez działki. Potem obok Baltic Areny, tunel pod kanałem i włączenie w trasę Sucharskiego.
            Aby lepiej określić przebieg warto by poszukać artykułów na ten temat. Powyższe pisałem z pamięci.
            A poprzedni tytuł nie miał być obraźliwy, lecz utrzymany w tonie Twojego lekceważącego zorro. Bez obrazy :)

            • 0 0

        • (2)

          Po to w zeszłym roku wybudowano nowe rondo, trakcję tramwajową, nowe oświetlenie i zjazdy do Galerii, żeby za 2-3 lata to wszystko niszczyć? Pomyśl chłopie. Takich inwestycji nie buduje się na 5 lat.

          • 0 0

          • Tak, po to by rozwalić za parę lat przy budowie wiaduktu, który jest planowany w III etapie. Podobno 2013, choć może przyspieszą, bo to też dojazd do Baltic Areny.
            Nie można było zostawić rozgrzebanego skrzyżowania w środku miasta, dlatego teraz jest zrobione a potem sie zmieni. Wszędzie w ważnych komunikacyjnie punktach buduje się drogi tymczasowe, a czasem nawet mosty, by je wkrótce zburzyć/rozebrać.

            • 0 0

          • Wybudowano je i wylano fundamenty pod przyszły wiadukt (zabezpieczając je uprzednio)

            • 0 0

      • (2)

        Gdyby tak było, jak mówisz, to wystarczyłby tunel lub wiadukt na skrzyżowaniu z Grunwaldzką!

        • 0 0

        • czytanie ze zrozumieniem (1)

          no a o czym amigo napisal?

          • 0 0

          • własnie, czytanie ze zrozumieniem :)

            Mój komentarz, pisany jednoczesnie z komentarzem amigo, nie był do amigo tylko do Barta :)

            Wiem, że po modernizacji skrzyżowania przy budowie Galerii Bałtyckiej przygotowano je pod wiadukt, ale jakby sam wiadukt wystarczył, nie byłoby tych x-kilkunastoletnich męk władz Gdańska nad Słowackiego :)

            • 0 0

    • zorro maska ci na oczki padła? (4)

      A wiesz coś o tkance miejskiej frustracie posuwający ze swej leśnej chatki w szmelcwagenie na roboty do pseudo miasta? Czy może jesteś mieszczaninem od drugiego pokolenia zamieszkałym na przyzakładowym getcie zwanym osiedlem mieszkaniowym? Marzący o najprędkim dojezdzie do fyrmy gdzie handluje się towaramy ciągniętymi ze świata zachodniego. Autostrady to się buduje za miastem, a nie w. Jestes antymiejskim produktem kraju chłopo-robotników dla których robota i mieszkanie to wszystko, a reszta jest dojazdem do i z.

      • 0 0

      • (3)

        a co wiesz Ty? mieszkańcu czego? blokowiska byc moze?
        dla Twojej informacji: autostrady i drogi ekspresowe pelniące role przelotowek buduje sie równiez wewnątrz miast. duzych miast. berlina, by daleko nie szukać. jeden/dwa wyloty w dzielnicy i jest ok. i taką role powinna pełnic słowackiego. powinno sie tez podobną drogę wybudowac wzdłuz grunwaldzkiej, ale na wiadukcie/w tunelu...
        a inna sprawa, ze powinni zrobic tą przelotówkę 2 pasmową...bo trafi sie potem bohater jadący 30 km/h jak teraz na kartuskiej i kaplica...

        • 0 0

        • przeca (2)

          to magnat gdański, gdańszczanin w 14 pokoleniu, zamieszkuje ekskluzywną kamienicę wybudowaną w latach pięćdziesiątych w cichej i spokojnej okolicy jaką jest centrum dużego miasta. Tkanka miejska to dla niego okolica 100m od miejsca zamieszkana a tunel utrudni mu spacer po zasiłek lub zakupy chińskich galotów u miejscowego handlarza, którego przodkowie wybudowali tu sklep na początku XX wieku. Korek może jeszcze być ale pojazd w ruchu to wymysł szatana, wyjąca machina która płoszy fafika robiącego kupkę pod oknami szlachcianki w dworku z wielkiej płyty jakże zabytkowej.

          • 0 0

          • (1)

            tak, to wielce prawdopodbne...gdańszczaniń z 14 pokolenia... - szlachecka krew płynąca w jego żyłach to istny zaszczyt dla wszelakiego plebsu - możnośc czytania jakże wyszukanego języka oznajmującego niezwykle oczytany umysł. Dla wielu to zaszczyt wręcz nie do zniesienia powodujący zawstydzenie a nawet niemożność zrozumienia ze względu na wyszukane zwroty przepełnione staro- szlachecką mądrością i wrodzoną inteligencja wyssaną z mleka matki-szlachcianki starpolskiej z dziada pradziada, której początki sięgają Króla Mieszko I.

            • 0 0

            • szlachcic to chyba bogaty wieśniak, a nie mieszczanin ćwoku z magla, synu chłopa mianowanego robotnikiem w czasie komuny i jej genialnych rozwiązań dla ww spadkobierców nowodrożnego gorodu zwanego gdańskiem celem ściągnięcia twardej waluty do kraju gdzie choć sląski węgiel płonie w ciepłowniach i prąd się tworzy to cywilizacje juz mozna oglądać w telewizorze

              • 0 0

    • A ten nadal zaczyna posty od głupawego "taaaak"...

      • 0 0

    • taa- najlepiej wszystko wyburzyć!

      najlepiej wyburzyć cały Dln. Wrzeszcz, bo jakiemuś burakowi chce się jeździć szeroką autostradą po mieście 160 km/h. Banda debili, trzymajcie mnie! BUDOWAĆ ALEJĘ SŁOWACKIEGO- NIE AUTOSTRADĘ!!!

      • 1 0

  • "Miasto od kilku lat przygotowuje się do poszerzenia także tego odcinka."
    O wariancie z ul. Partyzantów, żeby odciążyć dolny odcinek Słowackiego, słyszę od lat 90-tych. Szybko minęło te kilka lat. Jeszcze kilka lat, a w stulecie zburzenia muru berlińskiego poszerzą.

    • 0 1

  • ekrany (7)

    oby tak "piekne" jak w Redlowie! oby, oby! sa wspaniale, cudowne, po prostu chce sie na nie ciagle patrzec. ciagle!

    • 0 1

    • ładniejsze są przy Trasie Kwiatkowskiego,

      ale do Słowackiego nie pasują:((

      • 0 0

    • A wandale będą mieli co gryzmolić (4)

      • 0 0

      • (3)

        Tagi Tagi Tagi jak w Los Angeles lub Nowym Jorku :D ojj zapewniam Cię że postaramy się o to żeby było ich jak najwięcej :D

        ... wszystkie sciany - czyli niszczenie mienia dlaczego zaden frajer tego nie docenia?

        • 0 1

        • psią kupe na trawniku też doceniasz? (1)

          ... a przecież to sztuka nowoczesna... i ekologiczna

          jest podstawowa zasada której jak widać w domu cie nie nauczyli - nie twoje NIE RUSZAJ!

          • 0 0

          • zgadzam sie i popieram

            • 0 0

        • skoro caly swiat tego nie rozumie, a grupa odmiencow sie fascynuje, to chyba jednak z nimi jest cos nie tak

          • 0 0

    • ludzie, to byl sarkazm!

      • 1 0

  • Fotoradar. (1)

    Skoro ma być to wylotówka to ile będzie fotoradarów ?
    Przecież 50 km/h to jak najbardziej właściwa prędkość na "szybką trasę".

    • 1 2

    • fotorada

      podróżuj intercity ;)

      • 1 0

  • budować! (7)

    • 3 0

    • Budować! (6)

      • 0 0

      • (5)

        i jeszcze raz budowac!!!

        • 0 0

        • budować! (4)

          • 0 0

          • budowac (3)

            • 0 0

            • trojmiasto.pl rulez (2)

              • 0 0

              • NIE BUDOWAĆ! (1)

                BUDOWAĆ ALEJĘ A NIE AUTOSTRADĘ! CO ZA WIEŚ!!!

                • 0 0

              • BUDOWAĆ !! BUDOWAĆ !! BUDOWAĆ !! BUDOWAĆ !! BUDOWAĆ !! BUDOWAĆ !! BUDOWAĆ !! BUDOWAĆ !! BUDOWAĆ !! BUDOWAĆ !! BUDOWAĆ !! BUDOWAĆ !!

                • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane