• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Słowackiego: tunele, estakada i ograniczenie prędkości

Maciej Naskręt
18 marca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
W miejscu splotu al. Grunwaldzkiej i ul. Słowackiego powstanie dwupasmowa estakada. W miejscu splotu al. Grunwaldzkiej i ul. Słowackiego powstanie dwupasmowa estakada.

Im bliżej do rozpoczęcia budowy Trasy Słowackiego tym więcej szczegółów poznajemy. W ciągu nowej drogi pojawią się estakady, tunele dla pieszych, ale także znaczne ograniczenia prędkości.



Po lewej stronie widoczna obecna ulica Słowackiego, która stanie się drogą o znaczeniu lokalnym. Po prawej stronie projektowana ulica Nowa Słowackiego. Widoczne rondo na skrzyżowaniu ulicy Zabytkowej i Partyzantów. Po lewej stronie widoczna obecna ulica Słowackiego, która stanie się drogą o znaczeniu lokalnym. Po prawej stronie projektowana ulica Nowa Słowackiego. Widoczne rondo na skrzyżowaniu ulicy Zabytkowej i Partyzantów.
Budowę dolnego odcinka Trasy Słowackiego nadzoruje miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012. Realizacja drogi, przebiegającej od ul. Potokowej zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska pochłonie 400 mln zł. Część pieniędzy zagwarantuje Unia Europejska.

Realizacja nowych jezdni, przecinających Wrzeszcz, ucieszy na pewno kierowców. Wreszcie będą mogli poruszać się po drodze płaskiej jak stół. - Stara ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska jest już mocno wyeksploatowana - komentują zmotoryzowani.

Kierowcy, którzy liczą, że dzięki Nowej Słowackiego będą mknąć przez Wrzeszcz niczym na autostradzie, przeżyją rozczarowanie. - Trasa Słowackiego nie będzie drogą ekspresową. Na dolnym odcinku wprowadzimy ograniczenie prędkości do 50 km/h - zapowiada Maciej Lisicki, zastępca prezydenta Gdańska.

Kolejne wątpliwości zmotoryzowanych budzi także przepustowość planowanej estakady nad al. Grunwaldzką. Kierowcy zastanawiają się, czy dwa pasy ruchu pozwolą płynnie przejechać autom, pokonującym to skrzyżowanie na wprost. Projektanci zapewniają, że starannie przebadali ruch pojazdów w tym miejscu. - Wynik badań dał nam odpowiedź, jak szeroka powinna być estakada. Dwa pasy ruchu zapewnią płynny przejazd nad al. Grunwaldzką w obu kierunkach. Jej rozszerzanie nie ma sensu - wyjaśnia Jan Kosiedowski, szef projektującego Trasę Słowackiego Biura Projektów Budownictwa Komunalnego.

Co sądzisz o ograniczeniu prędkości do 50 km/h na Trasie Słowackiego?

Udogodnieniem dla pieszych, chcących przedostać się na drugą stronę Nowej Słowackiego, będą pierwsze we Wrzeszczu tunele pod jezdniami. Podziemne przejścia powstaną w pobliżu ul. Reymonta zobacz na mapie Gdańska, ul. Obywatelskiej zobacz na mapie Gdańska, a także ul. Kilińskiego zobacz na mapie Gdańska. Wciąż jednak nie jest znany ostateczny kształt tych obiektów inżynierskich .

Przy większości budynków mieszkalnych, położonych w sąsiedztwie nowego przebiegu Trasy Słowackiego, umieszczone zostaną ekrany akustyczne. - Bariery dźwiękochłonne na odcinku 2,2 km odgrodzą mieszkańców od uciążliwego hałasu. Wysokość ekranów sięgnie miejscami nawet 6 metrów - wyjaśnia Maciej Lorek, dyrektor wydziału środowiska w UM Gdańsk. Ekrany akustyczne pojawią się także na estakadzie nad al. Grunwaldzką. Projektantom zależało na ograniczeniu hałasu na węźle komunikacyjnym.

Zadowoleni mogą być rowerzyści. W ramach budowy Trasy Słowackiego GIKE 2012 zleciło budowę ok. 3,7 km ścieżki rowerowej.

Wraz z przebudową ul. Słowackiego rozbudowany zostanie zbiornik retencyjny w pobliżu Brętowskiej Bramy zobacz na mapie Gdańska. Dziś mieści on 45,5 tys. m sześc. wody, a po pogłębieniu i rozbudowie zwiększy objętość do 64,5 tys. m sześc. - Chcemy uniknąć sytuacji z 2001 r., kiedy doszło do ogromnych podtopień w wyniku opadów deszczu - mówi Maciej Lisicki.

W ramach inwestycji we Wrzeszczu budowlańcy skanalizują potok "Strzyża". Zostanie on schowany pod nowo wybudowaną drogą.

Optymistyczny wariant zakłada rozpoczęcie prac budowlanych w styczniu 2011 r. W takim wypadku dwupasmową ul. Nową Słowackiego przejedziemy przez Wrzeszcz do al. Rzeczypospolitej w grudniu 2013 r.

Miejsca

Opinie (282) ponad 20 zablokowanych

  • (26)

    W końcu będą mniejsze korki :)

    • 36 55

    • po dokładnym przebadaniu okazało się, ze nie potrzeba rozszerzać estekady (9)

      tak ale czy te bezmózgi nie myślą o tym co będzie za 10 lat?
      czy wszystko trzeba im pokazywać, że nie nadają się do rządzenia tym miastem? czy oni robią to specjalnie czy ktoś im za to płaci?

      może myślą, że ludzie wyprowadzą się z miasta na wieś? moim zdaniem będzie odwrotnie

      • 30 14

      • jak będą poszerzali drogi, to korki się tylko przemieszczą gdzie indziej (8)

        próba rozładowania korków przez poszerzanie ulic
        to tak jak walka z otyłością przez popuszczanie pasa

        im szersze ulice tym większa skłonność do korzystania z samochodu,
        większy brak miejsc do parkowania samochodów i inne rezultaty "rozwoju cywilizacji".

        te 200 mln lepiej wydać na kolej metropolitalną żeby z okolic Żukowa można było dotrzeć do Gdańska bez korków - ale koleją.

        • 23 7

        • (1)

          im wiecej pasow tym wieksza plynnosc ruchu, pojazdy wolne takie jak autobusy czy ciezarowki moga byc latwo wyprzedzane, a przygotowujacy sie do skretu w lewo badz prawo nie spowalniaja innych

          • 12 4

          • Uspokój się 50 km/h - nawet wolny pojazd pomknie z dozwoloną maksymalną prędkością. Poza tym siwy miś ma 100% racji - nigdzie na świecie nie wygrano z rozwojem motoryzacji powodującym korki w ruchu drogowym - zabetonowanie i wyasfaltowanie kolejnych połaci miasta nie ma po prostu sensu.

            • 6 0

        • (4)

          Po pierwsze kolej metropolitalną buduje Urząd Marszałkowski wespół z miastami.

          Jako gdańszczania średnio mnie interesuje komfort dojazdu mieszkańca Żukowa, którego z racji zameldowania podatki odprowadzane są do kasy Żukowa, który codzienne zakupy robi w Żukowie itp. No chyba że pracuje w Gdańsku w firmie zarejstrowanej w Gdańsku (nie żadna filia), wtedy jestem zainteresowany, żeby statystyczny mieszkaniec żukowa dojazd miał. A o komfort swoich mieszkańców niech dba gmina Żukowo.

          • 9 8

          • Pomyśl, ile mieszkańców takiego Żukowa czy Pszczółek korkuje Twoje gdańskie ulice, bo nie mają sensownej alternatywy dojazdu.

            • 10 0

          • pomysl o innych (1)

            Jestes krótkowzrocznym egoistą. Co bedzie jak kiedyś z jakiś jeszcze tobie nieznanych przycyn bedziesz sie musiał przeprowadzić do gminy Żukowo? Wtedy to Ciebie nagle oburzy ze musisz stac w korkach. Poza tym nie lepiej myslec o rozwoju claego regionu?

            • 6 1

            • on nawet nie myśli o sobie :(

              przecież taka kolej to genialny sposób wyjazdu z Trójmiasta na aktywny weekend. Rowery do kolei i jazda za Żukowo. A tam już są piękne tereny.

              • 1 0

          • a Kokoszki, Wiszące Ogrody, Morena to nie przypadkiem Gdańsk?

            • 0 0

        • i jeszcze z tych 200 mln zł coś sypnąć na nocne tramwaje :P bo ch.j mnie strzela jak ten gdańsk miedzy dzielnicami jest słabo skomunikowany. Wszytsko tylko do gł :(

          • 0 0

    • tunele pod jezdniami?

      to chyba tunele są pod, a nad to wiadukt, most, kładka, czy coś w tym rodzaju

      • 2 2

    • w grudniu 2012 (8)

      no to fajnie, a kibice na stadion z lotniska to chyba będą pięć godzin jechać, skoro wtedy bedzie remont w trakcie

      • 12 3

      • no co Ty, przecież kibice zamiast na stadion pojadą do ECS pokibicować dalszemu trwonieniu pieniędzy

        • 14 6

      • (6)

        Jeżeli myślisz, że więcej jak 1000 osób będzie chciało jechać bezpośrednio z lotniska na stadionto bardzo grubo się mylisz.

        Pomyśl trochę, czy jakbyś leciał na mecz Polski do np. Londynu czy Monachium, to z lotniska nie ważne o której porze dnia jechałbyś na stadion? Czy może raczej z lotniska mając nawet 3-4 godziny pojechałbyś do centrum miasta chcąc cokolwiek zobaczyć. Nie wiem, czy kiedykolwiek byłeś na jakimkolwiek meczu, a tym bardziej za granicą, ale turystyka kibicowska nie polega tylko na przylocie do miasta i udaniu się na stadion, ale samoloty przylatują rano i do meczu można trochę miasta zobaczyć.

        • 6 1

        • 3-4 godziny to oni przed meczem będą w korku stali...

          • 9 2

        • kibico- turysci (4)

          a jak oni mają gdziekolwiek dojechac i cos ogladac? majac 3-4 godziny to beda sie modllic zeby na mecz dojechac!

          • 2 1

          • (3)

            Jakąś taką ciasną wyobraźnie macie - przecież jest komunikacja miejska, która może rozładować korki, szczególnie, gdy w okresie rozgrywania meczy w ramach Euro administracyjnie zakaże się podjeżdżania pod stadion samochodom osobowym. Z resztą kibico-turyści często przylecą, zatem będą pozbawieni samochodów.

            • 1 1

            • (2)

              taaa komunikacja miejska rozładuje korki, zwłaszcza z lotniska - takie rzeczy to tylko chyba w erze. Przecież nie ma żadnej alternatywy z lotniska dla autobusów, a jak one mają przejechać przez korek który będzie na Słowackiego ? Może maja przelecieć nad korkiem?
              Co do innych turystów i komunikacji miejskiej w postaci tramwajów, jak taki jeden z drugim zobaczy jaki mamy tabor to chyba dwa razy się zastanowi zanim wsiądzie.

              • 1 1

              • to zakaza jazdy samochodami :D i zobazc same busy z gdanska i gdyni beda ich wozic w obie strony :D i tez bedzie z****iscie:D a ci co beda chcieli gdzie indziej nie na stadion tez podjada zkm ;-) i bedzie grala gitara ;-)

                • 2 0

              • W sumie tabor autobusowy to jednak mamy niczego sobie.

                A tramwajowy....no to może kolejowy..... No dalej już trochę gorzej, ale jak się wpakują na lotnisku w autobus to dalej już wyboru nie mają :)

                • 0 0

    • skanalizowany potok pod jezdnią (4)

      to gratuluję pomsłowiści, już widzę jak ulica bedzie zamknieta z powodu zbyt obfitych opadów albo pekniec nawierzchni

      • 5 2

      • Debile od projektów (3)

        W Niemczech czy Holandii eksponuje się takie potoki puszczając je w eleganckim kanale wzdłuż ulicy, a u nas pod ziemię !!!!

        • 10 2

        • Debile od paplania (2)

          guano wiecie o projektach, kosztach i calej reszcie.Pakuj sie i do holandi albo niemiec jezdz bedziesz sobie ogladal kanaliki...

          • 4 4

          • Idiota? (1)

            Tak, idiota.

            • 3 2

            • wręcz idiota w rozmiarze xxl

              niestety, to pokolenie musi wymrzeć, zanim nastanie normalność

              • 1 0

    • Czy ktoś pomyślał żeby zostawić miejsce np na torowiska tramwajowe?

      Czy ktoś pomyślał, w projekcie, żeby zostawić miejsce np na torowiska tramwajowe?Życzę więcej przyszłościowego patrzenia na rozwój miasta...

      • 1 0

  • Może za 20 lat... (6)

    • 155 25

    • za 20 lat (3)

      portal 3miasto przedstawi nowe projekty a budowa sie zacznie za jakies 50 lat gdy gdansk zginie w korkach

      • 11 6

      • Przedwyborcze obiecanki.W rzeczywistości władze stać tylko na prowizoryczne rozwiązania.

        • 9 5

      • Ale najlepsza jest sonda obok artykułu o ograniczeniu prędkości do 50 km/godz. (1)

        Chyba nocną porą.Fantastyka.

        • 1 1

        • chyba ze rowerem

          • 0 0

    • Hej młody Junaku (1)

      smutek zwalcz i strach! Przecież na tym piachu za trzydzieści lat, przebiegnie z pewnością jasna, długa, prosta, Szeroka jak morze... Nowa Słowackiego! I z brzegiem zepnie drugi brzeg, na którym twój ojciec legł...

      • 18 0

      • Pam parampam param...

        • 4 0

  • (20)

    jak zwykle nie ma sensu budowania szerszej....... to samo było ze Spacerową -głąby!

    • 252 11

    • gwarancja wymagana

      a jak pan Jan Kosiedowski się myli, to będzie ponosił za to odpowiedzialność, czy ktoś zabierze mu uprawnienia do projektowania dróżek, ja pytam???????

      • 36 1

    • nie ma sensu budowania szerszej.... płytkie myślenie jak zwykle
      za kilka miesięcy okaże się że jednak ma sens, ale będzie za późno by zmienić projekty :(((
      nasz biedny kraj i banda kretynów decydentów

      • 37 1

    • (1)

      no właśnie wszędzie budują najszerzej jak się da a tu nie, i po zbudowaniu i oddaniu do użytku za kolejne 10 - 15 lat znowu będzie zapchana jak obecna słowackiego

      • 30 1

      • chciales powiedziec za 1-1,5 roku nie zapomnij o euro ktore sobie budyn wymyslil a nie pomyslal o drogach

        • 9 0

    • Głąby to są ci, co jak zobaczą nową drogę, to dokupują 2 auta do rodzinnego garażu i nawet po bułkę do sklepu jadą samochodem. (6)

      Żyjąc w ten sposób można i 10 pasów w obie strony pociągnąć i tak będzie za mało, patrz Stany Zjednoczone.

      • 15 28

      • jasne, kupie sobie trzeci samochód bo wybudowali autostradę, oh głąbie (5)

        i patrz na terminarz przyjęć do anestezjologa, bo psychiatra już cię nie przyjmie

        • 10 7

        • (4)

          To spójrz na to społeczeństwo, kretynie.
          Polacy żyją jak Amerykanie, tylko 40 lat wcześniej. Te same błędy, ten sam debilizm. Obudzisz się niedługo z estakadą przechodzącą przed twoim balkonem i nadal będziesz jęczał coś o psychiatrach.

          • 11 7

          • rozumiem, że Ty nie masz żadnego samochodu... (3)

            jeździsz komunikacją miejską i z zazdrością, albo zawiścią patrzysz przez okno na tych, których stać na auto albo i dwa.

            Ja mam 4 samochody, nie dlatego żeby je w garażu stawiać albo jeździć nimi po bułki. Służą pracy mojej i moich pracowników.

            • 1 13

            • mam samochód

              ale do pracy jeżdżę skm. Taniej, szybciej, wygodniej, przyjemniej - racjonalniej.

              • 10 2

            • Kompletny idiotyzm.

              Nie rozumiesz wypowiedzi, do których się odnosisz, łechcesz sobie ego jakimiś wizjami zazdrośników z tramwaju, którzy patrzą na twoją furę. Obudź się.

              • 7 1

            • stac mnie na auto ale mam je gdzieś...

              wole jechac tramwajem i mijać takich dupków stojących w korkach. Wyobraź sobie, że posiadanie samochodu przestało juz w .pl być wyznacznikiem zamożności. Teraz nawet bezrobotny ma na nie kasę. Oszukuj się dalej, ale mały ci i tak nie urośnie, choćbyś miał 40 aut

              • 3 2

    • jak zwykle ci de.bile wiedzą lepiej i uszcześliwią nas dwoma pasami ehhh co za kretyni !!!

      • 2 1

    • a ja wyjątkowo się zgadzam (1)

      prawie codziennie jeżdzę słowackiego i z moich obserwacji wynika, ze znacznie większy jest ruch ze słowackiego/kościuszki w grunwaldzką(w obie strony) niż na wprost przez skrzyżowaie. poszerzenie estakady jest wprawdzie możliwe, ale zmniejszyłoby ilosć miejsca na samochody nie wjeżdzające na estakadę do jednego pasa, który byłby permanentnie zakorkowany...dlatego wyjątkowo zgadzam sie z projektantami. za to np. przebieg ścieżki rowerowej jest idiotyczny, zwłaszcza w dolnym odcinku, którego nie widać na obrazku przy artykule.

      • 5 0

      • jak jedziesz slowackiego to o ktorej?? w godzinach nocnych i czy zapuszczasz sie dalej niz slowackiego/grunwaldzka???
        a czy pomyslales o rozladowaniu naterzenia ruchu???
        duzo aut by zniknelo z grunwaldzkiej kierujac sie na rzeczpospolita.
        a sciezka rowerowa ma byc do nikad jak na spacerowej to ten sam projektant ktoremu kredek zabraklo by dorysowac do konca

        • 2 3

    • to jest fizyka koleszko.

      • 1 0

    • prawa fizyki

      co za roznica jaka szeroka jest jezdnia, jak pozniej gdzies mamy gardlo na jeden samochod. Przepustowosc liczy sie wlasnie tam, a nie na odcinku. Nie ma roznicy, czy bedzie miala 2 czy 3 pasy

      ;) take care

      • 4 0

    • (2)

      od poniedziałku do piątku jadę Kościuszki-Słowackiego-Obwodnica i jak ktoś twierdzi, że dwa pasy ruchu (czyli JEDEN w jedna stronę) zapewnią płynna jazdę (szczególnie w godzinach 15,00-17,00) to gratulację za otwarte kretyńskie tłumaczenie - mówiące, że albo:
      1 - niezła łapa poszła
      2 - głąb na stanowisku i "aby wóz jechał dalej"
      3 - prykaz z góry (i tam łapa poszła)

      • 6 1

      • (1)

        Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Nawet jeśli estakada będzie miała po 2 pasy w jednym kierunku, to przecież 10 metrów dalej stoi jednopasmowy most kościuszki. Chcesz wydać kilka razy więcej kasy na estakadę która nic nie zmieni? A może oczekujesz przebudowania samego mostu? A może budujesz estakady (względnie mosty) i nikt nie przyjął od ciebie łapówki, żeby ten pomysł przeszedł? W tym przypadku agitacja na forum raczej nic nie zmieni.

        • 1 4

        • most można zmodernizować

          albo wybudować drugi tuż obok

          a wtedy szersza estakada będzie jak znalazł...

          Tylko trzeba troszkę więcej planowania niż do najbliższych wyborów.

          • 0 0

    • Jesteście fantastami jak dzieciaczki przed Bożym Narodzeniem, zatem napiszcie list do św. Mikołaja. - Odległość od Grunwaldzkiej do lotniska to około 9 km, dodatkowy pas w dwóch kierunkach to min. 5 m razem daje to 45000 m2, co oznacza miliony złotych, zabetonowane działki w drogich lokacjach, wyburzenia i kolejne miliony. - Proście o coś co jest realne, a nie roszczenia nie z tej ziemi.

      • 1 1

  • Brakuje łącznika tramwajowego Galeria Bałtycka -ETC (10)

    Dlaczego miasto nie bierze pod uwagę połaczenia w tym atrakcyjnym miejscu sieci tramwajowej pomiędzy al. Grunwaldzką a Rzeczpospolitą?

    Sami przyznają, że to atrakcyjna propozycja ale co do realizacji to już nie mają chęci :/

    Widać powierzciowny tok myślenia mają projektanci

    • 160 11

    • Miasto w pewnym momencie wycofało się z tego połaczenia

      Chodzi o łatwiznę mniejsze koszty wybudowania - tylko dla tego - dziwisz sie przeciez urzędasy nie korzystają z komunikacji miejskiej

      • 16 2

    • ano brakuje

      za to na dodatkowe pasma i wysepki miedzy nimi do niczego niepotrzebne miejsce sie znalazlo.

      • 7 1

    • (1)

      Masz rację, to jest wkurzające, że nie będzie połączenia tramwajowego między Grunwaldzką a Rzeczpospolitej.
      Poza tym ćwoki przeanalizowały natężenie ruchu na estakadzie, ale nie uwzględniły tego, że jak będzie większa przepustowość na Nowej Słowackiego, to więcej ludzi zacznie tamtędy jeździć. Po inwestycji wyjdzie na to samo, i tak będą korki. Poza tym trzeba myśleć przyszłościowo: czy za 10 lat, kiedy istotnie wzrośnie natężenie ruchu, będą budować szerszą estakadę? Nie, trzeba będzie czekać kolejne 50 lat (ja już nie doczekam).
      Boże, dlaczego w tej Polsce jest taki bajzel?

      • 19 5

      • estakada w projektowanym kształcie obsłuży bez korków 3 razy większy ruch niż jest obecnie na tej relacji

        • 4 1

    • całkowita prawda, (3)

      co więcej ten tramwaj powinien biec dalej w górę słowackiego, koło niedźwiednika i matemblewa i być może łączyć sie z przyszłą linią na morenie. każde duże miasto dba o zapewnienie komunikacji we wszystkich kierunkach. czy nasi włodarze chcą zrobić z gdanska wioskę z jedną trasą przelotową? tłumaczenie, ze taka jest specyfika miasta, bo jest połozone nad mozem jest trochę nieadekwatne w sytuacji, gdy miasto poszerza sie juz coraz bardziej za obwodnicę i jest już prawie tak szerokie jak długie...

      • 15 0

      • którędy?

        Przez istniejące budynki?

        • 2 7

      • TKM (1)

        Tą rolę o wiele lepiej wypełni PKM/TKM/SKM2. Powinna ona postawać równolegle z N. Słowackiego. Karygodnym błędęm byłoby zaniechanie tej inwestycji.

        • 2 2

        • dla kogo...

          tutaj mowa o łączniku w srodku miasta a nie ekskursji na wypizdowo raz na 30 min.

          • 4 0

    • świetna uwaga

      Brak brak takiego połączenia z pewnością przyczynia się do zwiększenia ruchu samochodów w rejonie Galerii Bałtyckiej. Wiele osób wolałoby zapewne pojechać na zakupy tramwajem, niż krążyć samochodem po płatnych parkingach.
      Domyslam się, że przeszkodą w budowie takiej linii tramwajowej może być brak miejsca na skręcanie tramwaju na skrzyzowaniu Al. Rzeczpospolitej i ul. Kosciuszki.

      Z uwagi na plany kolei metropolitalnej, można by się postarać o łącznik torowisk na Zaspie koło Japy, gdzie jest duży plac nadajacy się na węzeł komunikacyjny. Problem tkwi w budowie mostu dla tramwaju, albo synchronizacji skrzyżowania szynowego tramwajów i kolei.

      • 1 1

    • bzdura

      • 0 0

  • Droga będzie gotowa będzie przed wyborami samorządowymi w 2014 r.

    • 46 10

  • fotoradar = inwestycja

    z czegoś trzeba opłacić budowę drogi :(

    • 37 3

  • 70 km/h (11)

    moim zdaniem w sam raz skoro przejścia będą podziemne

    • 112 13

    • beczka (6)

      Aha, i przez to na jednym kilometrze urwiesz 20 sekund. Rzeczywiście godna zdobycz za cenę dwukrotnego wzrostu hałasu

      • 13 16

      • taa Słowackiego jest dłuższa niż 1km (2)

        niektórzy używają swoich samochodów także dla przyjemności

        • 4 11

        • Więc, im dłużej przyjemość trwa, tym lepiej.

          • 8 1

        • Ten dolny odcinek będzie miał właśnie do killometra.

          Nie wszyscy muszą płacić hałasem za twoją przyjemność. Chcesz przyjemności? To zapisz się na rajdy amatorskie. Wystarczy kupić sobie kask.

          • 1 1

      • Dwukrotny wzrost hałasu? Co to za idiotyzm? (2)

        To nie można zmienić biegu na wyższy?

        • 1 1

        • a asfalt to posmarujesz towotem żeby nie hałasował?

          • 1 1

        • OMG

          Ręce opadają. Hałas generuje nie tylko silnik ale też (a przy wyższych prędkościach zwłaszcza) opory toczenia.

          Nie ma co mędrkować, skoro są to fakty poznane i uznane już przez cywilizacje które zdążyły już z drzewa zejść a nie trzymają się jedną ręką gałęzi jak nasza.

          • 1 0

    • daj spokój
      W końcu 50 km/h to tez sporo.
      Jakieś 49 km/h szybciej niż dotychczas.

      • 29 2

    • ehh ci co tu komentuja to chyba stare dziadki w swoich maluchach (1)

      co sie wloką 50 km/h i to jeszcze lewym pasem

      • 5 3

      • Komentują tu ci którzy bywali trochę w Europie i widzieli jak się tam jeździ w miastach.

        No chyba że wolisz aspirować do wschodnich sąsiadów - nikt ci w końcu z o****ną d...pą i bez zębów chodzić nie broni.

        • 5 0

    • 30 km/h jest ok...

      na estakadach zapomną zamontować odpowiednich barierek i dlatego postawią znak z ograniczeniem prędkości do 30 km/h (patrz Zaroślak). Przy okazji mądry i odpowiedzialny urzędnik rozszerzy obowiązujące ograniczenie na cały dolny odcinek trasy, gdyż różnica 20 km/h zmniejszy poziom hałasu - no właśnie o ile ...dB?

      • 3 1

  • Trasa powinna biec w kierunku JP II a nie w projektowany ! (9)

    Dlaczego projektanci nie uwzględniają łatwiejszego wariantu skierowanie drogi do JP II tylko do ETC i ...co dalej ?

    • 38 17

    • hmmm... bo nie ma to najmniejszego sensu??? (4)

      • 6 4

      • bo dalej biegnie nowa kościuszki (3)

        • 6 0

        • (2)

          a kiedy ona dobiegnie??

          • 7 0

          • jak będziemy już starzy i brzydcy (1)

            • 5 0

            • w twoim przypadku starzy za rok, brzydcy już

              • 2 3

    • Po co dalej :)

      dla tych prostaków droga skonczy sie przy etc juz Oni wiedzą lepiej

      • 0 0

    • może dlatego, ze będzie biegła jeszcze między etc i tymi ceglanymi domkami dalej do chrobregi i hallera, by ostatecznie połączyć sie z trasą sucharskiego? poczytaj o calym projekcie, nie jest taki głupi, problemem jest jego wykonanie...

      • 3 0

    • Dalej to trasa ma biec w kierunku Alei Hallera

      potem, Nowa Gdanska i skonczy sie na Trasie Zielonej.Oh uh juz mi zielono na mysl o tych wszystkich planach, projektach wizualizacjach, zapewnieniach, bueeee.
      Za 150 lat tego nie dokoncza.

      • 1 0

    • Kierunek Trasy Słowackiego

      Przecież przedłużeniem Trasy Słowackiego będzie Trasa Sucharskiego. Kierowanie trasy do Al.Jana Pawła II to nie wariant łatwiejszy, lecz zboczenie z trasy głównej !

      • 0 0

  • "Słuszną linię ma nasza władza", tylko że od teraz, i tylko do kolejnych (3)

    wyborów samorządowych.

    • 40 7

    • nid dodać nic ująć (2)

      • 2 3

      • (1)

        a ja dodam jak zaczna dzis budowac nawet nanich pojde zaglosowac.

        • 2 2

        • tanio sprzedajesz swój głos

          ja głos zostawiam sobie, jestem odpowiedzialny i nie daję go żadnemu politykowi.

          • 0 0

  • eh.. (4)

    a wystarczyłoby ograniczenie do 70km/h + fotoradar nieprawdaż?

    • 39 3

    • ahh (3)

      a bedzie do 50km/h i fotoradar,czyż nie lepsze rozwiazanie:)

      • 6 3

      • ohh (2)

        i co 100 m patrol drogowki

        • 3 1

        • Co pięćdziesiąt z kolei "leżacy policjant", (1)

          a w planach są jeszcze dziury w asfalcie. Te co metrów dwadziescia.

          • 8 1

          • gupek!

            nie co dwadzieścia tylko 20 na metr kwadratowy :)

            • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane