• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe ceny biletów metropolitalnych

Maciej Korolczuk
21 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Od 1 stycznia wszystkie bilety metropolitalne kolejowo-komunalne oraz bilet łączony obowiązywać będą w pociągach SKM kursujących po linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Od 1 stycznia wszystkie bilety metropolitalne kolejowo-komunalne oraz bilet łączony obowiązywać będą w pociągach SKM kursujących po linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

Od 1 stycznia pasażerowie korzystający z biletów metropolitalnych zapłacą od kilku do kilkunastu złotych więcej. W zamian wszystkie bilety kolejowo-komunalne oraz łączone obowiązywać będą w pociągach SKM kursujących po linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.



O zmianach pisaliśmy już w połowie listopada. Teraz o zmianie oferty oficjalnie poinformował Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej. Na czym polegają zmiany? Będzie nieco drożej, ale i wygodniej.

Przede wszystkim wszystkie bilety metropolitalne kolejowo-komunalne oraz bilet łączony (w wersji na cały obszar MZKZG) obowiązywać będą w pociągach SKM kursujących po linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

- Posiadacze takich biletów podróżować będą mogli na odcinkach ograniczonych stacjami: Gdańsk Główny, Gdynia Główna i Borkowo (pociągi do/z Kartuz). Bilety kolejowo-komunalne oraz łączone ważne będą też w pozostałych pociągach SKM, a także Przewozów Regionalnych na odcinkach, których krańce wyznaczają stacje Luzino, Cieplewo, Reda Rekowo i Babi Dół - wyjaśnia Kamil Bujak, inspektor ds. integracji transportu zbiorowego MZKZG.
Dla pasażerów, którzy do tej pory korzystali z biletów metropolitalnych zmiany oznaczają nieznaczne podwyżki. Bilet 24-godzinny podrożeje o złotówkę, natomiast 72-godzinny o 2 zł. Kupujący miesięczne bilety kolejowo-komunalne dwóch organizatorów komunikacji zapłacą zamiast 186 - 200 zł. W przypadku wszystkich organizatorów podwyżka wyniesie 20 zł (z 220 na 240 zł).

- Osoby, które od Nowego Roku będą chciały wykorzystać papierowe, kolejowo-komunalne bilety 24h lub 72h w starych cenach, będą musiały dokupić specjalny bilet - dopłatę, kasowaną równocześnie z biletem podstawowym. Dopłaty dostępne będą we wszystkich punktach sprzedaży biletów metropolitalnych do 29 lutego 2016 r., a do 30 czerwca 2016 r., w wybranych punktach ZTM w Gdańsku, ZKM w Gdyni i MZK Wejherowo - dodaje Kamil Bujak.
Nowy promocyjny bilet MZKZG łączony z biletem kolejowym

Obecnie sprzedawany przez kasy kolejowe bilet metropolitalny promocyjny 30+, rozpoczynający ważność w 2015 r., będzie dostępny tylko do 31 grudnia 2015 r. Bilety rozpoczynające ważność od 1 stycznia 2016 r. lub później zostaną zastąpione nowym biletem łączonym, składającym się z dwóch części:

- komunalnej (emitowanej przez MZKZG), umożliwiającej podróżowanie wszystkimi autobusami, trolejbusami i tramwajami w komunikacji miejskiej organizowanej przez ZTM w Gdańsku, ZKM w Gdyni i MZK Wejherowo,

- kolejowej (emitowanej przez SKM), umożliwiającej podróżowanie wszystkimi pociągami SKM (w tym na linii PKM) i Przewozów Regionalnych na obszarze MZKZG. Przejazdy pociągami SKM i PR realizować będzie można na odcinkach ograniczonych stacjami: Luzino, Cieplewo, Reda Rekowo, Borkowo (pociągi do/z Kartuz) oraz Babi Dół (pociągi do/z Kościerzyny).

Bilet łączony MZKZG, w cenie normalnej, kosztował będzie 210 zł (94 zł za część komunalną oraz 116 zł za część kolejową). To 30 zł taniej od obowiązującej od 1 stycznia ceny kolejowo-komunalnego biletu wszystkich organizatorów (240 zł), który zakresem odpowiada biletowi łączonemu.

Tak, jak w ofercie 30+, uprawnieni pasażerowie skorzystać będą mogli z przysługujących im ulg - 50% dla części komunalnej oraz 33% , 37% , 49%, 51%, 78% lub 93% dla części kolejowej.

Nowy bilet łączony dostępny będzie w kasach SKM na przystankach: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz, Sopot, Gdynia Redłowo, Gdynia Wzg. Św. Maksymiliana, Gdynia Główna, Gdynia Leszczynki, Gdynia Chylonia, Reda, Wejherowo i Luzino.

W odpowiedzi na pytania naszych czytelników o bilet tandemowy w cenie 140 zł, pragniemy dodać, że bilet zostanie wprowadzony dopiero od 1 lutego. Będzie mógł być wykorzystany w dwóch konfiguracjach, na terenie Gdańska i Sopotu albo Sopotu i Gdyni. Kupując go będzie można podróżować w zależności od zapotrzebowania pociągami SKM i PKM oraz komunikacją miejską - w pierwszym wariancie po Gdańsku i Sopocie, a w drugim po Sopocie i Gdyni.


Opinie (240) 1 zablokowana

  • (15)

    Drogo ale git!!!

    • 38 67

    • Jakie git?! (8)

      Takie ceny na pewno nie przekonają ludzi do zmiany samochodu na komunikację miejską...

      • 46 5

      • zalezy kto (4)

        sa ludzie, ktorzy nigdy nie przesiedliby sie do komunikacji zbiorowej, gdyz uwazaja, ze to uwlacza ich godnosci. Sa ludzie, ktorzy juz dzisiaj policzyli i im sie oplaca.

        Zalezy gdzie kto mieszka i co robi.

        Mniej - ile ma pieniedzy, bo akurat czesto ludzie, ktorzy zarabiaja wiecej chetniej korzystaja z komunikacji (chocby dlatego, ze mieszkaja w lepiej skomunikowanych miejscach).

        • 15 10

        • bilet 24h za 18 zł (3)

          praktycznie już teraz ma zbyt wyśrubowaną cenę.

          • 21 2

          • Dodajmy jeszcze, że ceny paliw na rynkach światowych idą w dół (1)

            A w naszej gospodarce kończy się drugi rok lekkiej deflacji. Bilety powinny być w większym stopniu dofinansowane z podatków, tylko to przekona ludzi do porzucenia samochodów.

            • 15 1

            • Primo: to paliwo nie będzie wiecznie spadać,jak pójdzie do góry to dopiero kierowcy kwikną ;)

              Secundo: znajdź sobie innego sponsora full pakietu komunikacyjnego (bo rozumiem,że mam przed sobą kolejnego,któremu marzy się - wybiórczo przytoczony,dodajmy - przykład Warszawy; od większej części moich podatków proszę się odzajączkować ;)

              • 3 5

          • Ale to nie jest 24h na jedną strefę,tylko na całość!

            I nie porównuj do Warszawki,bo oni mają gigantyczne dopłaty,na które NIKT inny w całej Polsce sobie nie może pozwolić!

            • 4 0

      • Jakie git? (2)

        Będę płacić w bilecie za PKM do której nie mam potrzeby wsiadać? płaciłam 96zł, a teraz 107 za nic!

        • 17 4

        • (1)

          dokładnie, ja nie mam potrzeby jeździć PKM-ką a za bilet zapłacę drożej (zamiast 186 - 200 zł). Niby tylko 14 zł, ale biorąc pod uwagę, że płacę za coś, z czego nie będę korzystać to można się trochę wkurzyć, szczególnie że w skali roku to już są spore pieniądze, a meropola muszę kupować co miesiąc. Żebym jeszcze miała gwarancję, że te moje 14 zł miesięcznie przyczyni się do poprawy komfortu jazdy to ok, ale raczej nie mam na co liczyć w tym temacie.

          • 10 2

          • Placisz moze tez za to, ze dworzec we Wrzeszczu, Gdansku Glownym i Sopocie wyglada duzo lepiej niz rok temu

            Za to, ze na "Morene" jest tramwaj. Za to, ze zaraz bedzie 15 nastepnych nowych tramwajow niskopodlogowych oraz 8 remontowanych kupionych uzywanych.

            SKMki takze sa kolejno remontowane, na peronach sa juz ekrany, ktore wyswietlaja za ile bedzie pociag.

            • 2 1

    • Przecież jest deflacja! (1)

      • 15 1

      • chiba w oponie

        w kaszlaku

        • 3 7

    • git, taniej niż taxi za 100pln (1)

      no i w niedziele kursuje :)
      mniód malina

      • 8 4

      • a taxówki w niedziele nie kursują??

        • 0 1

    • Że drogo to już napisałeś (1)

      a co jest gitowego w tym, że ten bilet łączony będę mógł kupić tylko w dwóch miejscach w Gdańsku?
      Co jest gitowego w tym, że nie będę mógł go wgrać na kartę, bo musi być na papierze?

      Do autora mapki:
      Po co to rozróżnienie na PKM?
      Skąd PKM w Kościerzynie?
      Dlaczego na tej mapie nie ma Redy Rekowo, do której obowiązuje metropolitalny?
      Dlaczego są Tczew, Kartuzy, Lebork, Kościerzyna, do których bilety mzkzg nie obowiązują.

      • 12 2

      • Ted

        Nie pitol żadna łaska , na morenie tyle te tramwaje usprawniły ze ho ho :) polikwidowali linie autobusowe wszytko maja na zero i do niczego nie dokładają kroją za bilety i tyle

        • 1 0

  • Prowizorka (17)

    Powinien być jeden wspólny bilet na WSZYSTKO w całym Trójmieście, a najlepiej od Wejherowa do Pruszcza Gdańskiego.

    • 268 11

    • (1)

      I kosztowac 0 zlotych!

      • 20 38

      • nie przesadzaj, skoro stolica może mieć jeden bilet, to my też.

        • 10 0

    • pamietam jak 3 miesiace temu wszyscy pisali ze glosuja na pis bo bedzie taniej ))) (2)

      wtedy jak sie pisalo ze bedzie drozej jak pis wejdzie to kazdy krzyczal. ''waarriattt '') . Wczoraj nawet pispodal ze chce aby ceny wrecz wzrosly o nawet 40 proc . za wszystko bo wtedy rzad sciagnie wiecej vat zeby miec na te 500 zl na dziecko. To co jest pozornie korzystne forumowicze naiwni dla was jest niekorzystne dla rzadu. Tak wiec podwyzki sa po to abyscie dostali te 500 zea na dziecko..sorki sami to sobie zaplacicie bo teraz rzad wam zabierze w podwyzkach a potem rozdaaa ))). Chcieliscie to macie i zostana wam brudnee gacie )

      • 24 21

      • ta ostatnia rymowanka

        potwierdziła moje smutne przypuszczenia co do twojego poziomu intelektualnego :D

        • 11 3

      • PiS to podał oczywiście w G.Wyborczej.

        • 2 1

    • Jeden bilet na wszystko za 50 zł. (1)

      wartość biletu uzależniona od dochodu na osobę.
      osoby uczące się i emeryci za darmo

      • 8 25

      • Od dochodu?

        Tzn. że jak ktoś ma wysoki dochód i z tego tytułu dużo zasila kasę miejską to płaci mało za bilet jak rozumiem? No bo chyba nie tak, że jak ktoś płaci małe podatki to jeszcze będzie mniej płacił za bilet?

        • 24 0

    • bo nie ma systemu informatycznego, żeby to rozliczyć między stronami (1)

      dopóki będą bilety papierowe dopóty nie będzie wspólnej taryfy

      • 2 3

      • hahaha

        Od 10 lat istnieje polsko-czesko-niemiecki bilet Euronysa. 25 zł, zasięg: pół Saksonii, północne Czechy, dawne jeleniogórskie. Postać: kawałek papieru. Rozliczeń: brak.

        Nie usprawiedliwiaj władzy impotentów.

        • 32 0

    • No ale te bilety są na wszystko?

      • 1 1

    • pasażer

      no to jest metropolitarny i dobowy skm co więcej chcieć :)

      • 1 0

    • Chyba nie wiesz o czym czytasz

      Jest jeden wspolny bilet na wszystko nazywa sie bilet metropolitalny i jest nawet trochy dłuższy Luzino-Cieplewo

      • 3 0

    • Tak,będzie... jak wysupłasz ze swojej kieszeni te kilkadziesiąt baniek na rozliczenia między miastami i operatorami... (2)

      ... o których mówił Struk

      • 2 1

      • Struk nie raz głupoty chrzanił (1)

        A utrzymując dublowanie się SKM, PR i komunikacji miejskiej sam deficyt zwiększa

        • 1 0

        • Dublujace sie polaczenia powiadasz...

          Ale jak likwidowano linie autobusowe po oddaniu PKM i tramwaju, to bylo wielkie larum.

          To jest troche bardziej skomplikowane niz sadzisz

          • 1 0

    • Dlaczego?

      Tylko w Trójmieście? Jeden wspólny bilet powinien być na całe województwo pomorskie. Wówczas ta cena byłaby uzasadniona. Do np. Kartuz też trzeba dojechać a żeby to zrobić trzeba kupić następny bilet na GRYF. O tym już nikt nie pomyślał :( A potem się dziwią, że ludzie wybierają transport samochodowy....

      • 4 1

    • a po co mam płacić za bilet do Wejherowa, skoro mieszkam w Gdańsku i nie mam po co w tamte rejony jeździć, bez sensu

      • 2 1

  • oferta na maksa skomplikowana (13)

    kto to zrozumie?

    a do tego na tyle droga, że mało konkurencyjna
    szkoda...

    ale zdaje się, że to nie koniec i za kilka miesięcy czeka nas kolejna zmiana...
    ech, "metropolia"...

    • 239 6

    • malo konkurencyjna wzgledem czego? (11)

      roweru czy chodzenia pieszo - w kwestii finansowej pewnie slabo.

      • 2 11

      • Względem Warszawy na przykład (2)

        • 15 4

        • Blad logiczny (1)

          Jesli twoj wpis bylby logiczny, to moglbym kupic bilet warszawski i podrozowac po Gdansku.

          Nie moge tego zrobic.

          • 3 16

          • 2 osoby mysla

            15 osob to zakompleksieni durnie.

            Bilet na tramwaj we Lwowie kosztuje 50gr. Tez uznajecie to za konkurencje dla biletu ZKM?

            Zapraszam do uzywania slow w ich znaczeniu. Oferta warszawska nie jest KONKURENCYJNA dla trojmiejskiej, bo dziala tylko w Warszawie.

            • 2 0

      • Skad minusy? (5)

        Jesli ktos bedzie probowal powiedziec, ze czlowiek, ktory teraz nie ma samochodu ma lepsza oferte na podroze po calym Trojmiescie to chetnie poslucham.

        Konkrety i wyliczenia. Prosze do samochodu doliczyc:
        - koszt zakupu
        - koszt utrzymania
        - utrate wartosci pojazdu

        Inaczej liczenie "oplacalnosci" nie ma zadnego sensu.

        Zalozenie, ze "i tak ma sie samochod" jest takze bledne. W takim wypadku nigdy nie bedzie nic oplacalne. Bo skoro "i tak ma sie samochod", to mozna rownie dobrze powiedziec "i tak sie kupuje paliwo".

        • 4 5

        • Jak ktoś nie ma samochodu (4)

          to w wielu przypadkach wybierze dwa miejskie zamiast metropolitalnego. Jak ktoś ma samochód to nie będzie płacił 200 za np. podjechanie 2 przystaków autobusem do kolejki i potem np. 7 przystanków kolejką. To są ceny dla tych co potrzebują maksymalnie długich przejazdów a nie dla przejazdów średnich.

          • 15 1

          • Kto jedzie z Kowal na Żabiankę (3)

            temu starczy bilet za 102 zł. Kto będzie chciał od Dworca Głównego pojechać SKM, ten zabuli 200 zł. Gdzie tu sens, gdzie logika?

            • 7 1

            • Nie zapowiadają likwidacji biltu trójmiejskiego. (2)

              Ten kosztuje 120,- zł i dojedziesz z Kowal na Żabiankę. Sprawdź zanim zaczniesz narzekać.
              Malkontenci byli, są i b ę d ą na tym świecie.

              • 1 1

              • Durnie takoż (1)

                Dla wymienionej wyżej relacji nie jest potrzebny żaden MZKZG, bo wystarczy sieciówka 102 zł. Trzeba jednak wlec się tramwajem przez całe miasto, bo przyspieszenie podróży o 15 min. dzięki przesiadce w SKM koszty podwaja. Are you happy, potakiwaczu? Bo ja nie. Jedzie się masakrycznie długo, tramwaje zapchane na maksa, a dotowane też z moich pieniędzy SKM-ki z Głównego do Wrzeszcza puste.

                • 11 2

              • Ceny biletów wg odległości taryfowych też się nie zmieniają.

                Sprawdź zanim zaczniesz ubliżać. I jeszcze jedno, przy swoich zapędach możesz kiedyś niechcący zelżyć kogoś w realu. Co zrobisz króliczku jak się okaże, że trafiłeś na niedźwiedzia? Tłumaczenie, że chciałeś mu tylko pogratulować tężyzny może nie wystarczyć.

                • 2 1

      • względem zwłaszcza prywatnego samochodu (1)

        ale roweru czy deskorolki również - znajdą się tacy, którzy będą woleli jechać zbiorkomem jeśli np. uznają cenę biletu za rozsądną

        • 4 1

        • OK. Policzmy na szybko

          Mamy Zenka. Zenek mieszka gdzies w Trojmiescie, gdzie potrzebuje najdrozszego biletu za 240zl.

          Na roczne podroze wyda 12 * 240 = 2880zl.

          To jest jego finansowy koszt podrozowania po trojmiescie.

          Aby moc podrozowac samochodem, trzeba samochod kupic. Zalozmy, ze tanio ktos kupi - 5 tys zl. Do tego malo pali - 100zl miesiecznie na paliwo. NIe jest bardzo awaryjny - liczmy tylko 200zl na drobne naprawy, filtry, wycieraczki, olej, plyn do spryskiwaczy itd. itp. Ubezpieczenie tanie - 300zl.

          Podliczmy: 5000 + 1200 + 200 + 300 = 6700 zl po pierwszym roku. W drugime roku wyjdzie troche mniej, bo nie musimy znowu kupic samochodu. Zatem w drugim roku (zakladajac, ze znowu jest to samochod bezawaryjny, nie musimy kupic nowych opon, czy odwiedzic blacharza, a to bardzo pozytywne zalozenie dla samochodu za 5 tys zlotych).

          I to przy bardzo tanim samochodzie, ktory okazalby sie niezawodny. Dodatkowo raczej i tak czasem potrzebujesz komunikacji publicznej (lub taksowki).

          Oczywiscie - jest jeszcze kwestia czasu. Na pewno bardzo czesto (choc nie zawsze) samochod jest szybszy (szczegolnie poza godzinami szczytu, na trasach innych niz wzdluz SKM). Jesli rozpatrywac to pod tym wzgledem, to sie okaze, ze samochod dla wielu osob jest lepszy.

          Najrozsadniej jest uzywac takiego srodka transportu, ktory jest najwygodniejszy w danej sytuacji.

          • 0 0

    • skomplikowana?!

      wystarczy umieć czytać. Jeśli to cię przerasta to pora wrócić do elementarza

      • 2 2

  • Jak jest z PKM? Dalej jeździ przeważnie bardzo pusta? (14)

    Ponieważ nie podają do wiadomości takich danych to domyślam się, że są porażające. Podobnie jak z ECS, dopóki rozdawali darmowe wejściówki to często można było przeczytać tu i tam o frekwencji. Potem temat ucichł.

    • 103 45

    • ja jeżdżę (2)

      obłożenie w godzinach szczytu pełne. dużo studentów dojeżdża na Strzyża, dużo ludzi do Wrzeszcza. ogólnie gdy się przesiadłem z auta (w tym miesiącu), to byłem zaskoczony...
      pustki tylko w godzinach ogólnych pustek, późniejszym wieczorem

      • 40 12

      • Bezsensowny Sprinter (1)

        Niestety nie wiedzieć czemu w godzinach szczytu PKMka dojeżdżająca do Gdańska przed 8 rano, a wiec teoretycznie dla młodzieży uczącej sie, nie zatrzymuje sie na kilku przystankach w Gdansku. W godzinach szczytu jest wiec mniej połączeń dla Gdańszczan, to ruch w złą stronę - ograniczanie połączeń na tym etapie na pewno nie przysporzy zwolenników PKMce. Sam bym jeździł, ale akurat połączenie, które mogłoby mi pasować, to akurat jest jakiś Sprinter, co sie nie zatrzymuje w Matarni, WiszącychOgrodach, Jasieniu i Niedźwiedniku!

        • 9 1

        • To siedź se w domu.

          • 0 1

    • Frekwencja pewnie jak na Lechii (1)

      Zatem nie ma się czym chwalić

      • 15 10

      • Na Lechii frekwencja 3 w Polsce, faktycznie nie ma czym sie chwalić

        3x wiecej niż na arce

        • 9 5

    • puste to jest muzeum emigracji

      • 23 10

    • zlikwidować 210 i pkm będzie pełna !!!1

      • 8 18

    • Cieszysz się?

      • 1 0

    • chyba dziecko nie było w ECS (5)

      dla mnie świetne wystawy, goście z głębi Polski tez byli zachwyceni

      • 11 8

      • Za to zachwytu nie wyrażają pracownicy instytucji miejskich (2)

        Przez ten cholerny ECS na podwyżki dla nich nigdy pieniędzy nie ma

        • 4 6

        • to niech zmienią pracę (1)

          • 7 0

          • Widzę, że 7 bałwanów chciałoby np. wszystkie biblioteki zamknąć

            I co geniuszu? Przeprany móżdżek tego nie przewidział?

            • 0 0

      • Wszystko fajnie (1)

        Tyle, że budynek, w którym robi się takie wystawy można było postawić 10-krotnie niższym kosztem, a na pewno 5-krotnie niższym i oto się głównie rozchodzi, a także potężne koszty utrzymania. Te wystawy nie zawierają żadnych elementów wymagających tego, by postawić takie wielkie rdzawe badziewie. Wystarczy porównać ECS z np. Muzeum Powstania Warszawskiego, gdzie walą tłumy i takie miejsce coś wnosi. ECS jest na dzisiaj bardzo niszowe (co nie znaczy, że niepotrzebne), chociaż może to nie jest najlepsze określenie i wydawanie na coś takie 13 milionów rocznie kosztów utrzymania) oraz 230 mln PLN kosztów budowy, by skorzystało z tego 300 tysięcy ludzi rocznie, to jest kpina.

        Ja wiem, że ktoś zaraz rzuci temat stadionu, ale przy stadionie powstała spora dodatkowa infrastruktura (np. Fun Arena), która na siebie zarabia, a ponadto przy infrastruktura stadionu jest bardziej uniwersalna, dzięki czemu może być wykorzystywany do różnych celów (np. koncerty, konferencje), więc służy dużo większej liczbie ludzi. I ponadto, ma szansę na siebie zarabiać.

        ECS pozostaje fanaberią Adamowicza i nikt mnie nie przekona, że jest to coś, z czego mogą korzystać rzesze ludzi.

        • 6 1

        • jeżeli rzesze korzystają, to znaczy że rzesze mogą korzystać

          • 0 0

  • (24)

    200 PLN za bilet, dla mnie i małżonki wychodzi 400 PLN - taniej wychodzi wspólnie jeździć autem. Dla porównania: Warszawa, wspólny bilet (METRO, ZTM, Koleje Mazowieckie) - koszt biletu 110 PLN!!!

    Robią was w bambuko drodzy mieszkańcy -zarządy tych spółek już dawo powinny być wywalone na zbity pisk.

    • 361 7

    • wybór należy do Ciebie: (3)

      komunikacja trójmiejska
      komunikacja warszawska
      samochód

      oczywiście integracja u nas leży i ta oferta to tylko potwierdza
      ale dla uczciwości weź do porównania cenę biletu metropolitalnego (obejmującego kilka gmin) z ceną biletu warszawskiego w drugiej strefie (obejmującego Warszawę i okoliczne gminy) - i wyjdzie praktycznie na to samo
      jeśli chcesz porównać bilet miejski na Warszawę, to porównaj z biletami miejskimi np. na Gdańsk (i tak wyjdzie z korzyścią dla stolicy)

      • 8 21

      • sama warszawa jest dużo większa niż trojmiasto razem z tymi gminami (1)

        • 14 1

        • Nie jest większa. Powierzchniowo raczej remis.

          • 1 9

      • to nadal powwinno być

        gdańsk +skm czyli 2x wiecej, niz w warszawie...

        • 2 0

    • Ztm wawa (1)

      Wplywy z biletow stanowia u nich okolo 19% kosztow utrzymania. W Gdansku około 48%.

      • 19 3

      • dla miasta GD korzystniej

        Dla mieszkancow - gorzej

        • 3 0

    • zapomniales ze sa ludzie dojezdzajacy non stop do pracy np. z Koscierzyny czy Kartuz ! (1)

      Zimowa pora wieczne dojazdy samochodem badz to w deszczu czy sniegu ,mgle i to o 4 czy 5 rano to masakra i komunikacja miejska jest 100 razy lepsza tym bardziej ze zmeczone osoby po pracy musza wrocic do Koscierzyny wieczorem do domu. Nie mysl samolubnie tylko z punktu swojej D.

      • 18 4

      • w bamuko

        mieszkańców gdańska robi miasto/ztm, kościerzyna nie ma tu nic do rzeczy. miasto powinno zapewnić w 1 bilecie swoim mieszkańcom transport wszystkimi środkami komunikacji w swoich granicach administracyjnych, w których ma udziały. czytaj: skm i pkm w granicach miasta powinny być w cenie biletu ztm i to ztm powinien się o to zatroszczyć.

        • 9 1

    • Nie az tak bardzo w bambuko (6)

      bo zaplacisz tu 200zl, jako czlowiek, ktory korzysta z tej formy komunikacji (a miasto w polowie sfinansuje funkcjonowanie komunikacji publicznej) albo zaplacisz 110zl (a miasto zaplaci 80% kosztow funkcjonowania).

      Poza tym, w Warszawie sprawa byla troche latwiejsza, bo jest to jedno miasto, wiec odpada klotnia kto ma ile dorzucic i jaki ma byc podzial (choc oczywiscie jest tam tez kilka spolek).

      Moze doczekamy sie w Gdansku lepszej oferty. Ja jednak uwazam, ze w Europie bylem w niewielu miastach 0,5-1 mln mieszkancow, ktore maja lepsza oferte przewozowa.

      Poprosze o konkretne przyklady takich miast, jesli sie myle.

      • 7 14

      • Lucerna w Szwajcarii

        Sorry, pomylka powyzej. Lucerna w Szwajcarii jest duzo mniejsza, a mimo to ma swietna komunikacje publiczna.

        Ale mimo to poprosze o jakies przyklady, jak ktos ma. Moze warto wyslac trojmiejskich "kierownikow" na jakies staze?

        • 5 4

      • Budapeszt, Praga...

        • 5 1

      • Warszawa (2)

        To jedno miasto, ale jest masa różnych przewoźników, którzy potrafią się dogadać: Koleje Mazowieckie, WKD, Metro Warszawskie (tak jakby było jakieś inne...), komunikacja autobusowa i tramwajowa organizowana przez ZTM.
        A u nas ZTM Gdańsk, ZKM Gdynia, SKM w Trójmieście i Przewozy Regionalne nie potrafią się dogadać.

        • 10 1

        • ba, samych firm obsługujących tramwaje jest kilka...

          • 2 0

        • To nie prżewoznićy maja sie dogadać lecz samorządy, ktore maja za to zapłacić. W Warszawie płaci i wymaga Pani Prezydent Miasta Warszawy. I to jest problem. Jeden na drugiego patrzy i czeka.

          • 0 0

      • Frankfurt

        Za 1 Euro mogłeś dojechać praktycznie wszędzie po całym mieście (coś jak PKM ni to tramwaj ni to pociąg) ...

        ... jaka siła nabywcza tego 1 euro dla Niemca jest wszyscy doskonale wiemy

        • 3 1

    • (5)

      110 zł tylko Pierwsza strefa, 1 i 2 strefa 210 zł wiec cena podobna, korzystales kiedyś wogole z ZTM waw?

      • 4 8

      • Ale już I strefa w Gdańsku w wersji all inclusive to 186>200 zł (1)

        A potem dziwic się, że SKM na Orunię puste było

        • 11 1

        • jak z Gdyni zrobią 10 kursów na dobę i trzeba się będzie przesiadać w Sopocie by dojechać do Gdańska to skm tez będzie puste

          • 8 0

      • W drugiej strefie nie dochodzą nowi przewoźnicy a jedynie zwiększa się zasięg sieci. Zasięg pierwszej strefy w Warszawie i tak jest większy niż Trójmiasta.

        • 8 0

      • 280zł na 2 strefy, za 90 dni - tak wygląda przykładowa oferta ze stolicy. W tym momencie Trójmiasto jest już nieco pośmiewiskiem. :P

        • 11 0

      • ja tak

        i w cenie 1 strefy przemieszałem się metrem i skm w jej granicach

        • 2 0

    • Do mieszkańca

      Czy taniej zależy od odległości do pokonania. Poza tym, wspólna jazda nie dla każdego jest możliwa. Jeżeli małżonkowie jeżdżą w dwóch różnych kierunkach, to Twoja kalkulacja bierze w łeb, bo już na pewno nie wyjdzie Ci taniej niż 400 zł miesięcznie użytkowanie dwóch samochodów (utrzymanie + paliwo).

      • 4 2

    • To zasponsoruj oszołomie z własnej kieszeni różnicę w przychodach obu budżetów z podatków!

      W ciemno zakładam,że tej kwoty nie masz ani przez 10000 lat byś jej nie zarobił ;)

      • 0 4

    • Nie ma sprawy: zasponsorujesz z własnej kieszeni różnicę w przychodach budżetów miast z podatków i będziesz miał bilet na

      A nie,przepraszam,znowu wybiórcze spojrzenie: np.Wejherowo będzie wg systemu warszawskiego miało drożej niż dziś ;)

      • 0 2

  • (4)

    jestem gotów zapłacić 240 za bilet. Jeśli dorzuca do tego w ramach aglomeracji przejazd pendolino, tlk, koleje śląskie, koleje mazowieckie, łódzka kolej aglomeracyjną etc.

    • 80 11

    • i jeszcze taksowke

      • 10 2

    • beda kanapki z szynka i ciepla herbata ! (1)

      dodatkowo dostaniesz kapcie przy wsiadaniu i kocyk w kropeczki a pan z kolei da ci poduszeczke w misie . Potem przyniosa ci kanapke z szynka i ciepla herbate i wlacza ci na telebimie bajki o reksiu . Jak bedziesz juz dojezdzal do domu to na droge dostaniesz batona czekoladowego i czapeczke. Pasi ?

      • 9 2

      • co to jest? Trol opłacany przez system

        jak lenin takich nazywał

        • 1 1

    • i jeszcze przejazdy na kocie

      • 0 0

  • A dlaczego w Wawie 110 pln za miesięczny? (15)

    Tam się da, a tu wiecznie jakiś problem..

    • 175 6

    • Metropolia :) :) :) :)

      bo u nas Metropolia to jest tylko z nazwy. Tak naprawdę nie mamy nic wspólnego z Metropolią. Każdy sobie rzepkę ... ;)

      • 25 2

    • w Gdańsku 88 zł (5)

      • 5 7

      • Czy ten bilet za 88 umożliwia poruszanie sie dowolnym środkiem komunikacji po całym mieście? (4)

        • 8 2

        • Bilet na pociagi SKM + PR oraz ZKM albo ZTM albo MZK to 186 zl miesiecznie / 30-dniowo (1)

          http://www.mzkzg.org/?subpage=pod&art=15

          Nie ma oferty na podrozowanie TLK czy Pendolino. Z tego, co mi sie wydaje w takim Pendolino nie ma opcji wcale zakupu biletu na tak krotki odcinek

          • 5 1

          • Co do linku - sorry. Nieaktualny. Stare ceny :)

            • 4 0

        • tak wsiadam w każdy autobus lub tramwaj (1)

          i dojeżdżam gdzie chcę za 92 zł mies

          • 1 3

          • ale skm już nie

            i to jest róznica

            • 2 0

    • bo wawa to prowincja!!!

      • 6 3

    • (3)

      Zgoda, ale tylko w pierwszej strefie, na strefę 1 i 2 bilet kosztuje 210 zł, więc cena jest prawie taka sama, po Podwyżce w Trójmieście różnica 30 PLN. Wiec zanim zaczniesz porównywać, sprawdź zasięg biletów w wawie. Bo trudno, żeby Wejherowo czy Pruszcz były w pierwszej strefie.

      • 6 5

      • Momencik. Moze porównanie róbmy przyjmujac te same kryteria, ok?

        Zakładamy, że chcemy poruszać sie jedynie w obrębie miasta (czyli pierwsza strefa warszawska lub w granicach Gdańska) - ZTM+WKD+KM mam za 110 zł - obejmuje mi to wszystkie rodzaje transportu po strefie. Jesli chciałbym bez ograniczeń poruszać się po Gdańsku (a wiec ZTM+SKM+PKM) to nie kupię biletu za 88 zł, tylko musze kupić metropolitalny za 186. Dodatkowo widze, że jest tu równiez jakieś rozróżnienie na linie pospieszne, zwykłe, nocne itd. (według cennika gdańskiego ztm), kiedy w Wawie nie obchodzi mnie czy jade piećsetką, siedemsetką, zwykłą linią czy nocną, byleby poruszać sie w granicach strefy miasta. Wszystko mieści mi sie w 110 zł.

        186 vs 110 - jest różnica czy jej nie ma??

        • 19 2

      • w skrócie (1)

        większość ludzi burzy się nie o bilet metropolitarny(choć i on powinien być dotowany choćby przez województwo, żeby był tańszy), ale o to, że płacąc za bilet w jednym mieście nie mogą się w jego granicach poruszać skm. i tu też jest największy dramat pkm- większość gdańszczan się nie przesiądzie, jeśli nie korzysta z skm, bo dwa bilety za nieznaczne skrócenie czasu przejazdu to dużo.

        • 2 1

        • A kto jak nie wojewodztwo płaci za kursowanie pociągów tzw. PKM i SKM. A wojewodztwo to nie jest tylko Trojmiasto. W pozostałych obszarach wojewodztwa bilety sa droższe i kursuje mniej pociągów. Dlaczego z moich podatków maja byc tylko wspierane bilety w Trojmiescie?

          • 0 0

    • Bo sam ZTM Warszawa to budżet 2mld 800 mln . Jest z czego doplacac do wspolnego biletu.

      • 4 1

    • odpowiedź

      Bo w Gdyni masz Szczurka.

      • 1 2

    • z adamowicza i tego niestrzyżonego w sopocie ?///

      organizują dla RZEPY jakieś FASZYSTOWSKIE imprezy !!!!!!!!!!!!

      • 0 0

  • ten artykuł to jeden wielki chaos (8)

    Niewiele można z tego zrozumieć

    • 154 2

    • no właśnie (3)

      to ile kosztować będzie bilet 30+? masłomaślane. nic nie zrozumiałam

      • 8 0

      • Chyba ta tabelka wiecej wyjasnia (1)

        http://www.mzkzg.org/?subpage=pod&art=15

        Zakladam, ze wlasnie stad wzieli te dane.

        • 2 1

        • Bledne zalozenie. Sorry

          sa to stare dane

          • 3 0

      • 210 zł , do tej pory 198,- czyli 12,- zł drożej ale dochodzi Ci PKM, czego nie było wcześniej

        więc chyba nie jest tak źle

        • 0 1

    • przeciez to proste ! (1)

      jak nabedziesz bilet za 240 zl to musisz jechac do Malborka bo tam ci dafza znizke jakbys chcial jechac przez Torun ale musisz wrocic w ciagu 72 godzin zebys mial znizke na ten co leci do Kalisza przez Poznan bo wtedy ci co jada do Szczecina moga sie przesiasc. Tyle ze musisz wykupic jeszcze ten co o jezdzi o 15.40 to wtedy bedziesz mial znizke do Gdyni ale taniej kupic na ten z Oliwy co odchodzi o 16 do Krakowa bo mozesz w niego wsiasc i wysiasc w Gdansku ale w biegu jak zwolni ) . No mam nadzieje ze juz rozumiesz !

      • 19 0

      • teraz kumam

        • 7 0

    • To nie artykuł

      To oferta biletowa... ;)

      • 0 0

    • To nie artykuł

      To oferta biletowa. Niewiele można z niej zrozumieć. Spróbuj opisać to lepiej.

      • 0 0

  • Nic nie rozumiem.... (11)

    to już zrezygnowali z tego za 140zł na dwóch organizatorów co miał być od stycznia?

    Takiego bajzla to chyba nigdzie nie ma.
    Jest ktoś kto to ogarnia?

    Cud że mapka (schemat) w końcu jest, to nieprawdopodobne wręcz.

    • 112 1

    • Schemat fajny.

      Powinni w sumie dorzucic do niego jeszczcze linie tramwajowe oraz autobusowe/trolejbusowe, ktore w calosci przebiegaja po buspasach (jesli takie istnieja, choc watpie).

      Podobnie jak na mapie londynskiego metra sa zaznaczone koleje podziemne, "nadziemne" (overground jezdzi po estakadach), lekka kolej i nawet na niektorych tramwaje (na poludniu Londynu z przyczyn geologicznych nie ma podziemnej kolei. Dla cwaniakow marudzacych o warszawskie metro - sa tak nie tak zle warunki jak w Warszawie, a mimo to zaniechano budowy kolei podziemnych).

      • 3 0

    • jest (6)

      od lutego

      • 1 0

      • Co - jest? (4)

        Chamskie preferowanie Sopotu? Dlaczego nie przewiduje się analogicznej oferty Gdynia+Rumia, Gdynia+Żukowo czy Gdańsk+Pruszcz? Wszystkie te małe miasta płacą proporcjonalne na MZKZG tyle samo, co Gdańsk, Gdynia, Sopot. I mają takie samo prawo do korzystania z dotowanej przez marszałka kolei.

        • 1 3

        • Bo

          to bilety dedykowane PKM. I zostaw tego biednego marszałka bo on już ma koszmary nocne z powodu PKM. Śni mu się że wożąc powietrze PKM musi oddać do UE 650 mln zł.

          • 3 0

        • Odpowiedź jest prosta: bo Sopot ma geograficznego fuksa polegającego na położeniu przy głównym ciągu komunikacyjnym (2)

          • 3 0

          • I co z tego? (1)

            Czym się różniłby bilet ZKM + Sopot od ZKM + Żukowo? No czym? Ani obszarem, ani obsługiwaną ludnością.

            • 0 0

            • A co maja na to powiedziec mieszkańcy Tczewa, Malborka czy Słupska. Czy to trzecia kategoria.

              • 0 0

      • Na razie nie ma uchwały w tej sprawie

        tylko zapowiedzi

        • 0 0

    • sluszne pytanie z tym biletem za 140 zl (2)

      Byla to ciekawa opcja. Teraz wyglada na to, ze jest opcja za 186zl.

      Dziwi mnie, ze nie ma tez jakichs opcji rodzinnych. Jesli 4 osoby w domu maja kupic bilet za 240zl kazde (lub nawet za 186), to troche drogo (5-osobowe rodziny maja juz przejazdy chyba calkowicie darmowe w Gdansku).

      • 5 0

      • Co Ty z tym 186?

        Taki bilet znika od stycznia
        minimum 200 do czasu tego za 140.

        • 1 0

      • Jest za 140 tylko redaktor go nie wyczaił

        To normalny MZKZG za 70 zł plus kolejowy za 70 zł. Ważny w Gdańsku i Sopocie lub Gdyni i Sopocie. Ulgowy: 35 MZKZG+odpowiedni z ulgą (49%.37% itp) kolejową.

        • 1 1

  • kogel mogel (9)

    Jestem ciekaw czym że to znowu są podyktowane te podwyżki? Przecież ceny paliw nie idą w górę wręcz przeciwnie spadają pracownikom też nie będą płacić więcej od stycznia więc o co k..wa chodzi? Wiecznie tylko podwyżki a wynagrodzenia takie same od 15lat

    • 120 4

    • paliwo w dol ceny w gore

      • 7 0

    • wynagrodzenie masz takie samo jak 15 lat temu ? (1)

      czyli caly czas pracujesz za 40 euro ? to ty jestes ten z Ukrainy ?

      • 2 17

      • A kto jełopie 15 lat temu zarabiał 40 euro?

        Ja 13 lat temu po studiach zaczynałem od 1200 zł...

        • 7 0

    • bylo 210 zlotych (2)

      ale doszla linia tramwajowa na "Morene", calkowicie nowa Stacja Gdansk Srodmiescie oraz cala linia PKM.

      Do tego kilka nowych/wyremontowanych skladow oraz stacji (Wrzeszcz, peron i Dworzec Gdansk Glowny), wyremontowane torowisko na Stogi.

      Owszem, mozna powiedziec, ze to juz dawno powinno istniec. Pewnie tak. Jednak z cala pewnoscia dzisiaj statystycznie* pasazer za 240 zlotych otrzymuje lepsza jakosc i bogatsza oferte niz rok temu.

      * - sa ludzie, ktorzy jezdzili konkretna zlikwidowana lub przerzedzana dzis linia i choc globalnie jest lepiej, temu pasazerowi sytuacja sie pogorszyla.

      • 3 6

      • I nowy Dworzec w Sopocie

        Mimo kontrowersji - bardzo fajny dla podroznych. Polecam zajrzec tam przed krytykowaniem.

        • 4 5

      • Kpiny sobie robisz.

        Nie ma i nadal nie będzie sensownej opcji all inclusive w 1 mieście w rozsądnej cenie.

        • 3 0

    • Bo w Gdańsku funkcjonuje zmowa cenowa przewoźników i nigdy nie ogłoszono przetargu na przewoźnika, który gwarantował by wspólny bilet w pierwszej kolejności, czym powinna zająć się prokuratura (ale oczywiście nie gdańska) ?

      • 7 2

    • no wypłat to wogóle nie podwyższą tu akurat prawda.

      • 0 0

    • Bo Przewodniczący MZKZG musi dobrze zarabiać.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane