• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza

Michał Stąporek
15 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
aktualizacja: godz. 13:25 (15 kwietnia 2015)
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk w spocie reklamowym sieci sklepów
Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego. Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego.

Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.



Który znak promocyjny bardziej ci się podoba?

Nowe logo jest elementem nowej strategii promocji regionu.

- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.

Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.

- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.

Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.

Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.

- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.

Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.

Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.

Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku. Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku.

Miejsca

Opinie (500) ponad 10 zablokowanych

  • POmorskie (1)

    pomarańczowy+niebieski a czerwony to miłość

    • 10 5

    • doskonała interpretacja

      kolory loga są wyrazem miłości, szacunku i przywiązania do miłościwie nam panującej partii politycznej!

      • 18 1

  • Urocze, no mnie się bardzo podoba

    Grafoman

    • 7 17

  • mnie się kojarzy

    z graffiti, wandalizmem i ostrzeżeniem STOP!

    • 47 1

  • - niebezpieczeństwo, uwaga (2)

    - niebezpieczeństwo, uwaga, to moja pierwsza myśl po spojrzeniu na nowe logo pomorza.

    • 56 1

    • Tak, takie logo ostrasza: odejść jak najdalej: nie ruszać:

      - wprowadza też na smym początku negację, poprzez umieszczony wykrzyknik (miny !)

      • 16 0

    • !

      Wykrzyknik oznacza wzmozenie uwagi, ostrzezenie....

      • 9 1

  • Masakra!! Jeśli ma to być promocja również za granicą (2)

    to zmieńcie te gryzdoły. Przerost formy nad treścią! Dałem do przeczytania to rodowitemy brytolowi. Przeczytał: "COMOVSKIE".

    • 75 0

    • Dokładnie to pomyślałem w kontekście promocji za granicą. Polak jeszcze się domyśli co oznacza ten bazgroł jeżeli będzie znał kontekst, ale obcokrajowiec nie ma większych szans.

      • 17 0

    • Ja tylko dodam, że również była to moja pierwsza myśl. Nazwa województwa stanowiąca w tym przypadku jego logo jest zwyczajnie nieczytelna.

      • 15 0

  • moje poczucie estetyki

    właśnie zostało obrzygane

    • 74 1

  • Mój syn

    Mój syn w Carolu zrobiłby to w 5 minut !!!

    • 29 2

  • co to jest?

    Opłacało się opluwać opozycję?

    • 18 2

  • Żart

    Rozumiem, że to jest ponury żart. Nieczytelny bazgroł i kupa mewy

    • 97 0

  • oj oj

    Dlaczego w logo nie ma członka z XVIII w.? To część naszego dziedzictwa

    • 57 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane