• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza

Michał Stąporek
15 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
aktualizacja: godz. 13:25 (15 kwietnia 2015)
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk w spocie reklamowym sieci sklepów
Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego. Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego.

Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.



Który znak promocyjny bardziej ci się podoba?

Nowe logo jest elementem nowej strategii promocji regionu.

- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.

Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.

- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.

Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.

Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.

- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.

Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.

Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.

Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku. Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku.

Miejsca

Opinie (500) ponad 10 zablokowanych

  • JAK logo Bydgoszczy (2)

    ta sama koncepcja, te same kolory... tyle tylko, że w Pomorskim ze złą interpunkcją http://www.transferbydgoszcz.pl/grafika/bydgoszcz-logo.png

    • 12 1

    • zła interpunkcja!? to się nazywa "łamanie konwencji" ;)

      • 1 0

    • Bydgoskie dużo lepsze

      • 5 0

  • Niewątpliwie plakaty Pągowskiego są dziełami ale nie oznacza to, że jest on geniuszem grafiki, który potrafi przygotować dobre logo, bo to już jest trochę inny obszar i filozofia.
    Zamawianie logotypu u Pągowskiego to trochę jak sprowadzanie przebrzmiałych gwiazd rocka do Doliny Szarloty - już nie ta świeżość ale sentyment do nazwisk.

    Bez sensu - mamy na Pomorzu wielu świetnych grafików młodszego pokolenia. Tyle, że budżet projektu pewnie za mały...

    • 22 0

  • Poprzednie logo

    widzę chyba po raz pierwszy.

    • 15 0

  • Odstraszy programistow :)

    "! Pomorskie" - tak w wielu jezykach programowania wyraza sie zaprzeczenie.

    • 32 0

  • i ten wykrzyknik !

    Mam nadzieje że znak jeszcze nie został zatwierdzony. Ja życzę sobie konkursu i glosowanie na projekty. Jestem z Pomorskiego i chcę mieć udział w wyborze znaku promującego region. Ten znak to jakiś przekręt, królik z kapelusza w cyrku

    • 26 0

  • "Comovslcie" ? (1)

    Czy tego goscia literek w szkole nie uczyli?

    • 22 0

    • ja tam widzę "Comovskie"

      • 10 0

  • stary logotyp dużo lepszy.

    • 12 0

  • Szanowny Panie Andrzeju Pągowski

    Litera "P" sklada sie z pionowej kreski i domknietego brzuszka po prawej stronie u gory.

    Litera "r" sklada sie z pionowej kreski i falki po prawej stronie u gory.

    W literze "k" pionowa kreska i ukosne stanowa polaczona calosc.

    Litera "s" nie wystaje ponizej glownej linii pisma.

    Gdyby mial Pan jeszcze jakies watpliwosci co do wygladu liter chetnie pomozemy, wiekszosc z dyskutantow tutaj pierwsze klasy podstawowki ma juz za soba.

    • 34 4

  • Kto był tak inteligentny aby powierzyć projekt loga artyście projektującemu plakaty? Czy na Pomorzu naprawianiem aut zajmują się rolnicy a opieką nad dziećmi sprzedawcy z Tesco? Pan Andrzej jest świetnym grafikiem, ale myślę że od Identyfikacji Wizualnej powinien trzymać się z daleka.

    • 27 0

  • Promocja regionu to super konfitury!

    Mozna zagarniac cieple pieniadze podatnikow calymi torbami.
    Nikt przecziez nie jest w stanie obiektywnie rozliczyc z efektow takiej promocji.

    • 27 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane