• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza

Michał Stąporek
15 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
aktualizacja: godz. 13:25 (15 kwietnia 2015)
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk w spocie reklamowym sieci sklepów
Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego. Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego.

Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.



Który znak promocyjny bardziej ci się podoba?

Nowe logo jest elementem nowej strategii promocji regionu.

- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.

Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.

- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.

Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.

Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.

- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.

Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.

Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.

Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku. Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku.

Miejsca

Opinie (500) ponad 10 zablokowanych

  • Znajomy arab powiedzial ze fajne bo od prawej do lewej tez mozna czytac. (1)

    • 25 0

    • eiksromoP

      Można.

      • 5 0

  • Przyznać się

    Ile osób przeczytało Porno ?

    • 6 0

  • Straszne bezguście

    Prócz wymienionych już wad o nieczytelności w każdej skali oraz ostrzeżeniu, to dodatkowo wygląda na kiepską podróbę logo "zakochaj się w warszawie". Jako ciekawostka jeszcze, w inżynierii wykrzyknik przed czymkolwiek oznacza negację.

    No ale jak zwykle kolejną kupę trzeba ogłosić sukcesem. Ciemny lud wszystko kupi, szczególnie ten urzędniczy.

    • 36 0

  • Żeby zrozumieć to logo trzeba umieć czytać bazgroły (uczniowie pierwszych klas podstawówek mogliby mieć problem) i znać język polski (bo to "Pomorskie" a nie "Pomerania").

    Tymczasem dobre logo powinno być uniwersalne, zrozumiałe bez względu na narodowość i symboliczne. Popatrzcie choćby na logo Gdyni "Moje Miasto": są stylizowane żagle i do tego niewielki dopisek "Gdynia Moje Miasto". To jest dobre logo.

    A co widzimy w tym artykule? Jakiś bohomaz zrobiony przez dwulatka i nabazgrana odręcznie nazwa województwa. Wstyd.

    • 29 0

  • Fest logos jakiekolwiek dziecko z przedszkola wymyśliłoby lepsze.

    • 16 0

  • Graficznie a Informacyjnie (1)

    Graficznie świetny znak o niczym. Poprzedni był infantylny, kiepski graficznie, a przede wszystkim łudząco podobny do znaków pozostałych regionów. Nowy nadal nie niesie w sobie zindywidualizowanej informacji. Pytanie, czy musi... Pewnie nie, ale nowy znak niestety nadal "zlewa się" z innymi (kolorystyka, niby odręczna kreska) i NIE BĘDZIE znakiem typu logo. Wyrzucone pieniądze, o przepraszam - łatwo zarobione pieniądze.

    • 20 1

    • W którym miejscu ten znak jest świetny graficznie?

      Co gorsza, nawet nazwa zdaje się być pisana gotowym krojem (może jeszcze darmowym), a nie odręcznie - odręczne pismo Pągowskiego stanowiłoby chociaż jakąś minimalną wartość, a tak to jest zupełny gniot.

      • 9 0

  • Ja tam widzę 2 kolorowe kleksy i niechlujnie napisane Pomorskie
    No ale ja jestem prostym człowiekiem, prostą dziewczyną z domu robotników, nie wiem nic o sztuce. To na pewno super kreatywne, super niesamowite super-hiper-ekstra arcydzieło najwybitniejszego artysty naszych czasów. Niezależnie od tego, ile za to zgarnął, należało mu się, niechaj bedą i 3 miliony albo i 4, na takich sprawach nie można oszczędzać.

    Dobra, idę dalej umierać w kolejce do lekarza.

    • 35 0

  • Ohyda!!! (1)

    Każdemu może zdarzyć się potknięcie. Tym razem pan Pągowski, to się przewrócił!

    • 28 0

    • po kiliku godzinach od pierwszego postu

      dalej to samo - wyjątkowa jednomyślność

      • 3 1

  • wyjątkowa jednomyślność

    czy to wynika braku zainteresowania ekip PR owskich z magistartu jako że nie za to mają płacone by zwalczać negowanie działań urzędu marszałkowskiego

    • 14 0

  • (1)

    A co za granicą znaczy "Pomorskie"??

    Jan

    • 11 0

    • a dokładniej "Comovskie".

      • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane