• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe miejsca do ładowania aut elektrycznych

Maciej Naskręt
27 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Gdańsk zamówi podobne miejsca do ładowania samochodów elektrycznych na wzór tego przed urzędem miejskim na Nowych Ogrodach.
  • Gdańsk zamówi podobne miejsca do ładowania samochodów elektrycznych na wzór tego przed urzędem miejskim na Nowych Ogrodach.
  • Gdańsk zamówi podobne miejsca do ładowania samochodów elektrycznych na wzór tego przed urzędem miejskim na Nowych Ogrodach.

W tym roku przybędzie miejsc do ładowania samochodów elektrycznych i hybrydowych na terenie Gdańska. Powstaną na najbardziej obleganych parkingach.



Co jest największą zachętą do zakupu auta elektrycznego?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie 10 miejsc postojowych, przy których kierowcy samochodów elektrycznych i hybrydowych będą mogli doładować ich akumulatory.

To kolejny krok w kierunku promowania ekologicznego przemieszczania się samochodem po mieście. Dotychczas w Gdańsku otwarto sześć punktów dostępowych dla kierowców samochodów elektrycznych i hybrydowych. W Gdyni i Sopocie jest po jednym tego typu punkcie. Tu ich budowa była jednak zlecana przez prywatnych przedsiębiorców.

Teraz przyszła pora na miasto, które wytypowało 10 lokalizacji: na Zaspie przy ul. Czarny Dwór zobacz na mapie Gdańska, na parkingu przy wejściu do Parku Oliwskiego zobacz na mapie Gdańska, na ul. Klonowej zobacz na mapie Gdańska, ul. Heweliusza zobacz na mapie Gdańska, ul. Marii Skłodowskiej-Curie zobacz na mapie Gdańska, ul. Wypoczynkowej zobacz na mapie Gdańska, ul. Długie Ogrody zobacz na mapie Gdańska, ul. Szafarnia zobacz na mapie Gdańska, ul. Bogusławskiego zobacz na mapie Gdańska, na pętli tramwajowej Łostowice/Świętokrzyska zobacz na mapie Gdańska.

Możliwe, że pierwsze auta będzie można ładować w tych miejscach jeszcze w tym roku.

Czytaj też: Auta elektryczne. Standardy ładowania w Trójmieście.

- Do 10 kwietnia zainteresowani wykonawcy mogą składać oferty. Inwestycja powinna zakończyć się w grudniu tego roku - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.
O wyborze wykonawcy decyduje w 60 proc. cena, a w 40 proc. termin gwarancji.

Warto podkreślić, że w Polsce właściciele samochodów elektrycznych mogą liczyć na kilka przywilejów wynikających z lokalnych inicjatyw wybranych samorządów i władz miast. Są to: symboliczne abonamenty lub całkowite zwolnienie z opłat za parkowanie w strefach płatnych, darmowe korzystanie ze stacji szybkiego ładowania, przejazd buspasami czy wjazd do wybranych stref ograniczonego ruchu.

Miejsca

Opinie (141) 4 zablokowane

  • z cyklu urzędnicy - urzędnikom i bogaczom, a ty plebsie płac i za parkowanie i za paliwo
    oczywiście te bonusy są z kieszeni zwykłych szarych obywateli...

    • 18 4

  • (3)

    Co za debilizm. Straszna ekologia. Ten prąd jest u nas z węgla, a za jakiś czas ogniwa z tych samochodów zatrują środowisko.

    • 22 7

    • debilizm? własnie potwierdziłes ze nim jestes :) (2)

      • 3 6

      • (1)

        To Ty jesteś niedouczonym waflem. Bierzesz wycinek procesu energetycznego i mówisz: O! Jakie to ekologiczne, bo na prąd. A to g*wno prawda.

        • 5 1

        • nawet gdyby mieć 100% prądu z węgla to i tak jest to 2x bardziej ekologiczne

          Sprawność elektrowni węglowej to ok 40%, sprawność silnika spalinowego to ok 15-20%, sprawność silnika elektrycznego to ok 95%.

          • 0 1

  • Przecież to pisiory wymyśliły.Jutro zdemontować.

    • 2 10

  • Co jest największą zachętą ???W Polsce niema zadnej zachety do kupowania takich aut

    Darmowe ładowanie?Jest tylko kilka takich stacji ,a koszt zakupu zwróci sie po 50 latach !
    Jego główna zaleta to cichy nie generujący hałasu w mieście i niezatruwający spalinami wszystkich wokoło.Na zachodzie sa dotacje do zakupów i mnóstwo ulg .

    • 13 1

  • wazne

    Gowniany pomysl który nic nie zmieni pierd..O ochronie środowiska a na szczyty klimatyczne podjeżdżają a8 o poj 4,5 litra a nie samochodami na baterie. Przestańcie wierzyc politykom i w te bzdury

    • 12 1

  • Opel GD777CN jest elektryczny? (1)

    Tak się pytam, bo jak wół jest na zdjęciu dowód, że stoi na kopercie a się nie ładuje. Mandat dostał?

    • 11 0

    • Opel juke

      • 3 0

  • Telefony komórkowe przykładem (3)

    Gdyby nie budowa infrastruktury dla telefonii komórkowej nie byłoby milionów posiadaczy telefonów mobilnych. Tak samo z elektryfikacją samochodów- jeżeli powstanie sieć ładowarek to zmniejszy się zapora przed kupnem tego typu samochodów. A korzyści dla miasta i mieszkańców są oczywiste, będzie ciszej, a powietrze czystsze.

    • 16 6

    • Takie miejsca

      Powinny byc tworzone przez sprzedawcow aut a nie UM. Tak jak sieci telefonii kom byly stawiane przez sieci tejze telefonii. Dlaczego podatnicy maja placic za pseudoekologiczne pomysly urzednikow?

      • 4 0

    • zgadza sie tylko ceny tych aut nawet jesli bedzie 1000 gniazdek są za wysokie i tak nikt nie kupi

      telefony komórkowe tez niebyły az takie drogie

      • 1 1

    • Ale bardziej niebezpiecznie

      Samochód elektryczny jest bardzo cichy, w mieście łatwo nie usłyszeć, że nadjeżdża i wpaść pod niego.

      • 1 1

  • Ten Nissan to elektryczny?Czy Polska rzeczywistość?

    • 5 0

  • Piękne pierwsze zdjęcie. Miejsca do ładowania aut ale jakiś pacan sobie zaparkował.

    • 0 0

  • Tylko raz widziałem żeby ktoś w Gdańsku ładował auto

    To był e-golf

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane