• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe zejście do tunelu pod torami w Oliwie

Krzysztof Koprowski
3 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Istniejące zejście od strony ul. Droszyńskiego.
  • Istniejące zejście od strony ul. Droszyńskiego.
  • Istniejące zejście od strony ul. Droszyńskiego.
  • Istniejące zejście od strony ul. Droszyńskiego.

Jeszcze w tym roku powinny ruszyć prace budowlane związane z przebudową zejścia do tunelu pod torami kolejowymi zobacz na mapie Gdańska na wysokości przystanku Gdańsk Oliwa. Od strony ul. Droszyńskiego powstanie chodnik ze schodami oraz rampa dla osób niepełnosprawnych.



Które rozwiązanie jest lepsze przy pokonywaniu dużych różnic w terenie?

Istniejące zejście od strony Przymorza Małego ze względu na znaczny spadek terenu nie spełnia współczesnych norm. Szczególnie uciążliwe jest ono dla osób niepełnosprawnych, które muszą się zmierzyć nie tylko ze sporą różnicą wysokości na krótkim odcinku, ale również nierówno ułożoną kostką brukową.

I to właśnie z tego powodu Polskie Koleje Państwowe ogłosiły przetarg na przebudowę zejścia. Ponieważ już wcześniej od strony Oliwy wykonano windę, całe przejście pod torami będzie w pełni dostępne dla osób niepełnosprawnych, starszych czy rodziców z wózkami i pasażerów z większym bagażem.

W ramach prac planuje się zastąpienie istniejącego zejścia chodnikiem o długości ok. 20 metrów, trzykrotnie przedzielonym schodami. Tuż obok powstanie rampa, która będzie poprowadzona "zygzakiem" ze względu na możliwie najmniejszy spadek terenu i długość ok. 46 metrów.

Projekt przebudowy zakłada pozostawienie dotychczasowej formy otoczenia zejścia - skarp z zielenią oraz zachowania większości istniejącego drzewostanu. Planuje się również instalację nowego oświetlenia.

Na złożenie ofert w przetargu kolejarze czekają do 7 listopada. Wszystkie prace budowlane powinny zostać wykonane do 30 kwietnia 2017 r. O wyborze wykonawcy zdecyduje kryterium najniższej ceny.

Opinie (85) 1 zablokowana

  • no i nareszcie! (2)

    nawet pełnosprawni mają tam problem jak popada albo spadnie śnieg :/

    • 89 19

    • Niech zgadne- to będzie gwałt na infrastrukturze kolejowej jak w Rumi?

      Przypomnę w rumi kasy przeniesiono tam gdzie były w prl były toalety, przestronną poczekalnię z kasami i przechowalnią bagażu przeniesiono do wąskiego korytarza. W zamian powstał jakiś potworek z książkami z którego można korzystać między 11:17 a 15:11, po rejestracji w siedzibie ONZ i aktualną kartą szczepień na choroby tropikalne. czuję że w oliwie zrobią podobną zmianę- szerokie przejście zmieni się w chodnik szerokości krawężnika i autostradę dla wózka inwalidzkiego który dumnie tamtędy przejedzie raz w tygodniu, słowem dobra zmiana!

      • 6 6

    • byle nie położyli kostki brukowej

      teraz można tam kółka od walizki zgubić,
      ale jak zrobią nową kostkę to walizka do wyrzucenia

      • 5 3

  • zazdroszę Wam. u nas remontu schodów na Kamienną Górę nie doczekam się chyba nigdy:( (2)

    kolejny rok trwają plany, analizy i projektowanie. przesuwają remont z roku na rok.

    • 41 8

    • wjedź sobie kolejką i nie marudź (1)

      • 10 11

      • bardzo dobry komentarz, dwa zlote przelewem na konto

        • 9 7

  • hmmm, w sumie to po co? (5)

    przejście ma swój urok; fajnie zaprojektowane przez przodków
    wystarczy dobrą stuletnią kostkę wyrównać; uzupełnić murki / barierki na stylowe z epoki jak dworzec, przepielić chaszcze i doświetlić
    nie widzę tam problemu z komunikacją ani nachyleniem; choć sam miałem nogę w gipsie
    jedyny minus to dla dziewczyn w szpilach

    • 154 24

    • (1)

      Wsiądź na wózek i spróbuj tam podjechać pod górkę.

      • 10 15

      • ok, wolisz dymać wózkiem pod górę PO SCHODACH
        czy zepsutą windą, bo "windą bliżej"???
        (np. taką jak w Orłowie)

        • 16 0

    • kostka brukowa tzw kocie łby są bardzo śliskie

      trochę to rozumiem ale zamiast robić schody to wystarczyło by zamienić kostkę na chodnik który ma szorstką antypoślizgową nawierzchnię, natomiast dla wózków całość zaplanować bardziej płasko - to znaczy żeby spadek kończył i zaczynał sie aż przy samej ulicy a nie tak jak teraz że jest jeszcze sporo miejsca i bardzo szeroki chodnik az mogło by być do miejsca gdzie jest zakole parkowania autobusów.

      • 8 2

    • !!!!!!! (1)

      Co za debil..przejście ma swój urok, inni ludzie są nie istotni przecież dla debila najistotniejszy jest urok

      • 9 22

      • Janek, masz rację !

        Nie rozumiem tych, co minusują, ale oni chyba dokładnie nie kumają, co napisałeś.

        • 3 3

  • cena (1)

    kryterium najniższej ceny,czyli bylejakość

    • 45 5

    • I obowiązkowo tandetny czerwono szary bruczek ;/ Bo bez kostki, remont się nie uda.

      • 9 0

  • To jest Historia (8)

    Będzie jak z nasypami od PKM. Sto lat stały, nikomu nie przeszkadzały, wojnę przetrwały. I ktoś postanowił je rozebrać i usypać od nowa, choć wcześniej ekspertyzy wykazywały, że są OK, trzeba tylko 1 metr wysokości ściągnąć, żeby dwa tory ułożyć obok siebie. No, ale ktoś chciał zarobić na pracach ziemnych. A potem przyszedł kapuśniak i wszystko rozmył. I kto za to zapłaci? Pan zapłaci, pani. Społeczeństwo...
    To wyjście z tunelu też jest sprzed wojny, jakoś nikt się tam nie zabił do tej pory, kostka ułożona przed wojną, jeszcze drugie 100 lat przetrwa. Trzeba tylko nawierzchnię konserwować, uzupełniać szczeliny między brukiem, zimą odśnieżać, sypać piasek, a jak ktoś z wózkiem albo starszy albo inwalida to chętny do pomocy zawsze się znajdzie. 40 lat tamtędy chodzę to widzę. Przebudują i się okaże, że zły beton, kruszeje, złe wysokości stopni, barierki za wysokie/za niskie, złe nachylenie dla wózków, winda cały czas zepsuta/brak części zamiennych, nowe oświetlenie ledowe nie działa "bo nowe" i tak bez końca. Oferta pewnie na milion, koszty wykonania wyjdą pewnie dwa miliony. Dobrze jest jak jest. To przejście to już zabytek, swoje widziało. Wystarczy zobaczyć jakie ślady po walkach w 1945 r. są w filarach dachu na peronie dla pociągów dalekobieżnych. Nie jeden szkop i czerwonoarmista biegł tym przejściem. Dużo się tu działo.

    • 165 11

    • tak jest, jest dobrze, to trzeba zepsuć, aby mieć pracę i pracę na poprawki i tak do emerytury.

      • 21 5

    • O matko, co za gadanie durne :( (2)

      Kapuśniak przyszedł - oczywiście. Powiedz to ludziom, którzy wiele godzin ratowali swoje domy przed zalaniem.
      To przejście nie jest bezpieczne. Oczywiście, że kiedyś wystarczało, i może wystarczyć teraz. Na tej samej zasadzie nie modernizujmy niczego. Jeździmy dalej pociągami, z których kupa wypada na tory, bez klimatyzacji, bez ogrzewania. Jadą? Jadą. Więc w czym problem. Tyle lat jeżdżą, czyli jest ok.
      Serio mamy się ślizgać po tym bruku, bo jakiś czerwonoarmista tędy biegł?

      • 11 40

      • (1)

        Biegł i się nie przewrócił, a Ty Wanda co nie chciałaś Niemca, tylko jęczysz i marudzisz odkąd się urwałaś z czarnego marszu.

        • 19 1

        • Złączył perony

          jeden bieg, po którym krasnoarmiejec legł.

          • 3 0

    • ... (1)

      Kapuśniak to Ty masz w mózgu od siedmiu boleści Januszu inżynierii.
      Chciałbym abyś chociaż raz musiał podpisać i wziąć odpowiedzialność cywilną za zaprojektowanie czegoś.
      Bardzo jestem ciekaw jakbyś wtedy śpiewał.

      • 4 19

      • A gdzie są argumenty?

        • 4 0

    • Bredzisz. Zejscie z górki na pazurki a zimą masakra. Jak przymrozek jest bez śniegu to zawilgocona powierzchnia robi się śliska. Orła tam na moich oczach zrobiło tam kilka osób. Kółka od walizki idzie pourywać.

      Co innego to projekt, jakość robót i końcowa użyteczność. Jeśli to kolejne zamówienie żeby "zarobić" i przyjąć boki to będzie trzeba chyba pójść tam z kosami. Nie sądzę że teraz gdy PiS jest przy władzy ktoś odważy się przed wyborami samorządowymi wykręcić jakiś numer.

      • 0 0

    • Dwójkarz popieram Cię w 100%

      Moja babcia mawiała "Po Niemcach nie poprawiaj" , a my tak lubimy wszystko spieprzyć.

      • 0 0

  • (5)

    Osobnikom mentalnie przyspawanym do siedzeń nie wystarcza już niszczenie tkanki miejskiej za pomocą potwornych sznytów dróg. Oni chca także, aby miasto umierało, jak Detroit, pocięte potwornymi sznytami kolei. Należy unikać powstawania przejść podziemnych lub kładek, Zbudowanie przejśc dla pieszych nadziemnych, na wysokości torów w znacznym stopniu uspokaja ruch kolejowy i przyczynia sie do promowania alternatywnych środków transportu.

    • 12 50

    • Sam nie raz widziałem jak ci rajdowcy... (2)

      Z SKM i PKP startują spod semaforów z piskiem kół. Do tego te niespodziewane zmiany torów, zajeżdżanie drogi czy wyorzedzanie na trzeciego. O poszanowaniu dla strefy tempo 30, czy zwalnianiu przed progami to nawet nie wspomnę. Wiadomo - oni wszyscy jeżdżą służbowymi furkami za grube miliony to myślą, że nie ma na nich mocnych.

      • 25 0

      • Najgorsze te SKMki z blachami GWE i GKA

        • 23 0

      • lepiej bym tego nie ujął

        • 6 0

    • Cześć Koley!

      • 0 0

    • brednie...

      ... waść gadasz, kompletne brednie

      • 0 0

  • Jeszcze tylko margines społeczny przegonić i będzie pięknie

    • 23 1

  • jeszcze tylko rozebrać te budy przy pętli zrobić plac od strony dworca i będzie ok (2)

    • 30 7

    • to teren prywatny

      I rozbierz swoja budę silikatowa na szadolkach. A nie to bank jest właścicielem a ty tylko slupem. Grow up.

      • 1 2

    • Jak już by się dogadali i budy rozebrali,

      to jest miejsce na kolejną galerę.

      • 0 0

  • Hehe;) (2)

    Sam pamiętam jak zaliczyłem glebę tam rok temu, kiedy było tam troche oblodzone;)

    • 15 14

    • i żyjesz
      a jak byś się tram zrabał ze schodów
      pisał byś "Twoją lewą stopą"

      • 6 4

    • To, że jest to stara Oliwa, nie znaczy, że wszystko ma być stare,

      czas leci, więc jeśli coś jest nie bardzo bezpieczne, a to wyjście jesienią i tym bardziej zimą jest bardzo niebezpieczne, więc już dawno powinno być przebudowane, i w tym przypadku, żadnych sentymentów.

      • 4 2

  • (5)

    Kostka stara, przedwojenna w dobrym stanie to i bedzie komus z urzedu miejskiego podjazd do garażu zdobić. Nic sie nie zmarnuje.

    • 79 5

    • to sa kocie łby bardzo śliskie, raczej nikt tego nie chce (3)

      tania kostka betonowa jest dostępna za niewielkie pieniądze

      • 1 13

      • tanie mięso psy jedzą

        • 8 1

      • ta kostka jest srylion razy lepsza niż "wspuczense" "nowoczejsne" kostki Dauna

        i mówię to zarówno jako wózkarz jak i rowerzysta (dwa w jednym - handbajkowiec)

        • 12 1

      • Robilem w branży brukarskiej i wierz mi - takie rzeczy schodzą jak ciepłe bułeczki. Pamietam remonty drog na Oruni. Dlugie kamienne krawężniki popakowane na palety- material do sprzedania. Wystarczy przejsc sie po dzielnicach domkow jednorodzinnych. "Beton" lezy u biedniejszych albo u tych bez gustu. Kamien jest ponadczasowy. Beton po roku wyglada nedznie.

        • 9 0

    • zgadza się

      zgadza się! Tak samo jak po remoncie peronu nr 1 *dalekobieznego), była tam przedwojenna kosteczka bazaltowa, drobna, rówiutka, czarna a po remoncie jest nierówna, dużo większa, szara granitowa. Gdzie podziała się tamta??

      • 11 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane