• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy most na Starogardzkiej za rok

Maciej Korolczuk
18 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Obecna przeprawa znajduje się w złym stanie technicznym i zostanie rozebrana. Obecna przeprawa znajduje się w złym stanie technicznym i zostanie rozebrana.

Lada dzień Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ma ogłosić przetarg na rozbiórkę istniejącego i budowę nowego mostu nad Kanałem Raduni zobacz na mapie Gdańska przy ul. Starogardzkiej. Inwestycja ma się rozpocząć jeszcze przed wakacjami i potrwa do czerwca 2018 r. Nowy most ma kosztować ok. 7,5 mln zł.



Czy budowa mostu na Starogardzkiej spowoduje większe utrudnienia na południu Gdańska?

W marcu minął dokładnie rok od czasu, gdy Gdańsk ogłosił plany budowy nowego mostu na Starogardzkiej. Budowy - dodajmy - długo oczekiwanej, zarówno przez mieszkańców Łostowic i św. Wojciecha, jak i kierowców korzystających z obecnej wąskiej i znajdującej się w kiepskim stanie technicznym przeprawy.

- W tym tygodniu planujemy ogłosić przetarg, mający na celu wyłonienie wykonawcy prac związanych z budową mostu nad kanałem Raduni, łączącego ulicę Starogardzką z Traktem Św. Wojciecha - zdradza Ewa Parafjanowicz-Potuczko, specjalista z zespołu ds. komunikacji społecznej w Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Kierowcy korzystający z mostu będą musieli się liczyć z co najmniej kilkumiesięcznymi utrudnieniami. Korzystać będą z objazdów przez ul. Zeusa do Kowal czy remontowaną obecnie Niepołomicką do Świętokrzyskiej. Według podanego harmonogramu, remont odcinka Niepołomickiej między Przebiśniegową a Śnieżną ma się do tego czasu już zakończyć.

  • Wizualizacja nowego mostu nad Kanałem Raduni.

Jak informuje DRMG, w ramach realizacji zadania przewiduje się całkowitą rozbiórkę istniejącego mostu i budowę nowego mostu ramowego, jednoprzęsłowego, wykonanie niezbędnej przebudowy istniejącego układu drogowego i przyległych dojazdów, wynikającej z szerokości nowego mostu, wykonanie rozbiórek i budowę nowych murów żelbetowych, stanowiących podtrzymanie konstrukcji wjazdu na most i ulicę Starogardzką, a także przebudowę sieci uzbrojenia terenu.

- Zadanie ma również na celu przywrócenie ruchu dwukierunkowego na moście i likwidację istniejącej tam obecnie sygnalizacji świetlnej. Dodatkowo, w ramach realizacji, wykonane zostaną również brakujące konstrukcje umocnień Kanału Raduni, przylegające do mostu. Celem przedsięwzięcia jest zwiększenie nośności mostu do klasy A - 50 ton - a także usprawnienie ruchu miejskiego oraz zwiększenie bezpieczeństwa w transporcie - dodaje Ewa Parafjanowicz-Potuczko.
Prace budowlane mają się rozpocząć na początku czerwca. Co ciekawe, budowa 13-metrowego mostu potrwa 12 miesięcy, a więc niemal dokładnie tyle, co budowa ponad 10-krotnie dłuższego i tyle samo droższego mostu w Sobieszewie.

Szacowany koszt inwestycji opiewa na kwotę blisko 7,5 mln zł.

Podstawowe dane techniczne nowego mostu:
- rozpiętość w świetle przyczółków - 11,30 m
- długość całkowita mostu łącznie z przyczółkami - 12,90 m
- szerokość jezdni - 4,00+5,00 m
- szerokość chodników - 3,00 (2,70) m i 4,50 (4,20) m
- szerokość całkowita - 19,60 - 25,90 (26,00) m
- nawierzchnia jezdni - asfaltobeton.


  • Budowa nowego mostu ma się rozpocząć jeszcze przed wakacjami.
  • Szacowany koszt inwestycji ma wynieść 7,5 mln zł.
  • Na nowym, szerszym moście zostanie zlikwidowany ruch wahadłowy oraz sygnalizacja świetlna.

Opinie (95) 6 zablokowanych

  • Bez sygnalizacji? (1)

    Czyli zasada prawej strony? Jakos tam tego nie widze...

    • 1 4

    • Taki system był jeszcze przed postawieniem tego "tymczasowego" mostu i świetnie się sprawdzał. Nigdy nie było tu korków, więc jak widać sygnalizacja świetlna jest zbędna.

      • 1 0

  • Rok czasu budować taki mostek ? Co oni będą tam robić przez tyle czasu ? (13)

    Może podstawowym warunkiem przetargu powinien być krótszy czas realizacji zlecenia ?

    • 95 18

    • Chyba będą robić wykopaliska archeologiczne. (6)

      Normalnie to rozebranie starego 1 dzień. Palowanie cokołów 1 tydzień. Prace betonowe przy cokołach 2 tydzień. Przywiezienie gotowego mostu, 1 dzień. Prace asfaltowe wokół. 1 tydzień.
      Cała zabawa z takim mostem to maks 1 miesiąc.

      • 8 3

      • (3)

        Jak czytam opinie takich fachowców to mnie skręca. Jak taki jesteś prędki to sam wystartuj w przetargu i wybuduj w miesiąc, a nie się mądrzysz. Zadeklaruj się u Zamawiającego że wybudujesz w 1 miesiąc. Połóż na stół 4mpln i działaj. Za każdy dzień opóźnienia kary umowne bez limitu końcowej wartości. Daj znać jak skończysz. Powodzenia.

        • 0 8

        • może trzeb asię przyjżeć temu przetargowi (2)

          Specjalistą nie jestem , ale człowiek widzi to i tamto co wokół się buduje i ma porównanie.
          Nawet w artykule porównują do mostu na Sobieszewie, więc człowieka to zastanawia.
          Na drodze do Elbląga teraz kładą full takich mostów i robią równiez z prefabrykatów. Robisz przęsła, później dzwig i jechana. dalej to zwykła drogówka.
          pzrd.

          • 6 0

          • (1)

            A znasz dokładnie projekt?
            Oprócz przebudowy mostu, będzie również przebudowa układu drogowego, części kanału, wszystkich sieci w rejonie inwestycji. Znasz warunki gruntowe? Wiesz czy w rejonie obiektu nie ma niezinwentaryzowanych obiektów archeologicznych itd.? Budowa prowadzona w zabudowie miejskiej to zupełnie inna bajka niż poza nim.
            Poza tym przypomnij mi pod koniec roku ale jak most na wyspę Sobieszewską będzie otwarty do końca roku i cała infrastruktura dookoła skończona to mi kaktus na ręku wyrośnie. pozdrawiam.

            • 1 0

            • I tak przesadzili z terminami. Zrobili by do listopada to ok.

              • 0 0

      • No też tak myślę, to jakaś farsa. (1)

        Nawiasem mówiąc to jak ktoś robi 1 rok , to później są takie koszty.
        Gdyby to trwało krócej miesiąc - 2 miesiące to pewnie koszty by sporo spadły.
        Jakaś porażka, ale dobrze że most i te światła zostaną zlikwidowane i zrobione "po normalnemu".
        Tylko ten czas...
        Takim tempem to Warszawa po wojnie by się odbudowywała 1000 lat :-)

        • 9 0

        • Ktoś przyjął ciecia do pracy na rok, dlatego tyle ma trwać budowa i koniec !

          • 1 0

    • wysadzany drogimi kamieniami i kupą

      • 2 2

    • Przecież stary most został rozebrany nie z powodu powodzi tylko z powodu odkrycia na tym terenie ladunku wybuchowego w 2002/2003 (nie pamietam dokladnie ktory rok).

      • 2 0

    • pracę trzeba szanowac ;)

      jak najdłużej...

      • 8 0

    • Wystarczy że będzie zrobione (2)

      Mostek powstał w zamian starego który zabrała powódź, i tak stał długo, trzeba się cieszyć że są pieniądze

      • 6 8

      • (1)

        Ale prowizoryczne schody Gdyńskie żeś negatywnie opisał i jeszcze to że wszystko w Gdańsku po powodzi zostało zrobione,co właśnie widać.Jak tam przydu.asie budynia,jęzorem w rzyć już głębiej nie umiesz wejść?

        • 4 8

        • One powstały kilka miesięcy po powodzi

          Ale 2001 dowiedz się a później udzielaj

          • 4 2

  • Każda taka inwestycja powinna przewidywać wzrost ruchu rowerów i pieszych (1)

    takie chodniki mogły być dobre przy starej doktrynie planowania transportu, w ramach której myślano tylko lub głównie o użytkownikach samochodów w mieście.

    Władze Gdańska twierdzą jedno, realizują drugie. Szkoda, że wielu internautów nadal nie czuje właściwego bluesa.

    • 1 4

    • Ja czuję właściwego bluesa i proponuję jeszcze ,w nowej doktrynie, ścieżki dla hulajnog i desek. Jakbym o kimś zapomniał to dorzućcie.

      • 0 0

  • Taka ciekawostka: (2)

    "Chińczycy nad swoimi dolinami stawiają ogromne mosty. Teraz postanowili pobić rekord budując najwyższą przeprawę na świecie. Nad doliną Beipanjiang, przez trzy lata, powstawał ogromny most drogowy. Posiada on po dwa pasu ruchu w każdą stronę i pozwala skrócić wyprawę między prowincjami Kuejczou i Junnan do 1,5 godziny." Zasadnym powstaje pytanie: ile lat budowali by Polacy ? ;)

    • 4 2

    • Polskie firmy budowały w Azji mosty na kolei transsyberyjskiej (1)

      Polscy inżynierowie projektowali i budowali mosty w Andach już w XIX wieku.

      Problemem jest niedobór dobrych organizatorów przetargów na mosty.

      • 4 0

      • No historię opanowałeś a co z dniem dzisiejszym? Bo diagnoza z organizatorami przetargów jest co najmniej dziwna.

        • 0 0

  • O widzę "reklamę" fachowców od odszkodowań. Reklama na płocie ,strona w internecie i hajda na polowanie. Ciekawe czy złapią kolejnych jeleni. Klasa podobna jak ci z euco.

    • 0 0

  • skąd wy macie na wszystko kasę? ?? (15)

    • 37 16

    • (1)

      To sa tylko plany.... przeczytaj dokladnie. Tak jak w planach były zakupy nowych tramwajów i co..? Wielkie go...o nie ma kasy. Więc sie tak tym nie podniecaj bo i tak pewnie ten mostek zbudują za 5 lat

      • 4 8

      • Kto Ci powiedział ze nie ma kasy na tramwaje? Przecież jest

        • 0 1

    • Zaoszczędzilismy na kilku Sylwestrach bez Dody. (2)

      Poza tym odpuściliśmy sobie budowę kosmodromu i windy do nieba.

      • 42 1

      • (1)

        mamy bo zaszczędziliśmy na nowych tramwajach na które znowu nie ma kasy. Więc kupimy 40 letnie graty z niemiec i starczy jeszcze na mostek, który jest tymczasowy od 15 lat.

        • 4 7

        • Kasa jest i tramwaje tez będą. Przetarg powtórzony bo po co przepłacać jak można kupić taniej

          • 0 0

    • nie wydajemy tyle kasy na klub który nie powinien grać w ekstraklasie :)

      • 1 0

    • (7)

      Po prostu wydaja na inwestycje zamiast na reklame i promocje miasta.

      • 23 5

      • (6)

        Hahaha jaka propaganda,więcej w urzędzie w Gdańsku was nie ma? Nie macie też nic innego do roboty jak codzienny pocisk PO Gdyni? Jeszcze te podpisy "Gdynianin" "Gdynianka". Takich czubów nie ma w Gdyni.

        • 7 21

        • Urząd od 8:00 (2)

          Także to szczere opinie, bo minusy w artykułach o Gdyni są od 9:00

          • 9 3

          • (1)

            "szczere opinie",nie ćpaj więcej chłopie.

            • 4 9

            • to żeś ty psychiczny to nie znaczy, że reszta również

              Pierdzisz słowem jak nabzdyczony pisowiec lub pracownik Szczura.

              • 4 4

        • (2)

          "Takich czubow nie ma w Gdyni"? Gdyby tak bylo Szczurek i samorzadnosc uzyskiwaliby 100% poparcia w wyborach. Jestesmy tymi 30% niezadowolonych z pseudorozwoju Gdyni. Urzednicy w Gdansku nie musza siac propagandy na forach internetowych bo i po co? Inwestycje i rozwoj Gdanska w stosunku do ich braku w Gdyni mowia same za siebie.

          • 6 1

          • (1)

            Masz racje. Szczurek nie ma 100%poparcia. Ma tylko 90%. Ta propaganda którą siejecie w necie nic wam nie da. Horaly itak nie wybiorą gdynianie. Zobacz co twój PIS zrobił z Polski. Myślisz,że ludzie chcą mieć takich rządzących w mieście?

            • 4 5

            • Przesadzasz z tymi 90%. Tak jak przesadzasz, ze wszyscy niezadowoleni to wyborcy PiS-u. Tak sie sklada, ze nie jestem fanem Szczurka i samorzadnosci (poniewaz od kilku lat marnuja potencjal miasta), natomiast jestem wrogiem Panstwa bezprawia, ktore buduje partia rzadzaca.
              Naprawde. Nie popadajmy w skrajnosci.

              • 5 2

    • Siedzimy w domu i nie wydajemy na pierdołt

      • 27 1

  • Nie zapomnijcie ! (1)

    O ulicy Przemian na Mackach takiej dobrej drogi bez chodnika i szerokości na jeden samochod w Gdansku ze świeca szukac !

    • 8 1

    • Drapał pies ul. Przemian, skrót żaden - lepiej podjechać w Akacjową

      Na rogu chata romow, dalej wąsko i dziurawo, na łuku nigdy nie wiesz czy jakiś debil nie wyskoczy na pełnym gazie... straszna ulica.

      • 1 0

  • czy redaktor piszący ten artykuł wie gdzie jest w Gdańsku ulica Śnieżna???

    podpowiem na pewno nie w rejonie Niepołomickiej i Przebiśniegowej!!!

    amatorka w modzie

    • 4 0

  • pytanie

    ile to jest 10 procent od 7,5 mil.NIK do roboty

    • 2 2

  • Szkoda ze stary most pojdzie na zyletki. (6)

    Podoba mi sie. Mozna by go odnowic i wykorzystac jako most dla pieszych i rowerzystow.

    • 39 19

    • on już jest 'używany' (2)

      to fragment mostu Bayleya, który stanowił przeprawę tramwajową przez Nową Motławę na Dolnym Mieście. Być może przęsła były wcześniej jeszcze do czegoś innego używane.

      • 6 0

      • Pamiętam ten most przy Novotelu, jeździlo tamtędy się tramwajem na plażę Stogi (1)

        Most Baileya (składany most wg konstrukcji z czasów II Wojny Światowej) wybudowany został przez wojsko, w ramach czynu społecznego i oddany do użytku 1 września 1958 r. Był to most jednotorowy, więc ruch odbywał się tu wahadłowo i łączył ul. Pszenną z ul. Ułańską, posiadał także kładkę dla pieszych.
        Rozebrany w roku 1995, kiedy wybudowano nowy most nad Nową Motławą w ramach realizacji trasy W-Z. Prowizorki żyją najdłużej...

        • 4 0

        • I po to wlasnie jest forum.

          Dziekuje bardzo za ciekawa odpowiedz. Mila odmiana od wyzwisk i plucia na siebie nawzajem. ;)

          • 3 0

    • w Gdańsku piesi i rowerzyści mają przemieszczać się wpław (1)

      tunel pod martwą wisłą na dał ci do myślenia?

      • 6 0

      • mogą się też teleportować

        • 3 1

    • Weź go do siebie, postaw przed domem i pomaluj na różowo :)

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane