• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy most na Starogardzkiej za rok

Maciej Korolczuk
18 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Obecna przeprawa znajduje się w złym stanie technicznym i zostanie rozebrana. Obecna przeprawa znajduje się w złym stanie technicznym i zostanie rozebrana.

Lada dzień Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ma ogłosić przetarg na rozbiórkę istniejącego i budowę nowego mostu nad Kanałem Raduni zobacz na mapie Gdańska przy ul. Starogardzkiej. Inwestycja ma się rozpocząć jeszcze przed wakacjami i potrwa do czerwca 2018 r. Nowy most ma kosztować ok. 7,5 mln zł.



Czy budowa mostu na Starogardzkiej spowoduje większe utrudnienia na południu Gdańska?

W marcu minął dokładnie rok od czasu, gdy Gdańsk ogłosił plany budowy nowego mostu na Starogardzkiej. Budowy - dodajmy - długo oczekiwanej, zarówno przez mieszkańców Łostowic i św. Wojciecha, jak i kierowców korzystających z obecnej wąskiej i znajdującej się w kiepskim stanie technicznym przeprawy.

- W tym tygodniu planujemy ogłosić przetarg, mający na celu wyłonienie wykonawcy prac związanych z budową mostu nad kanałem Raduni, łączącego ulicę Starogardzką z Traktem Św. Wojciecha - zdradza Ewa Parafjanowicz-Potuczko, specjalista z zespołu ds. komunikacji społecznej w Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Kierowcy korzystający z mostu będą musieli się liczyć z co najmniej kilkumiesięcznymi utrudnieniami. Korzystać będą z objazdów przez ul. Zeusa do Kowal czy remontowaną obecnie Niepołomicką do Świętokrzyskiej. Według podanego harmonogramu, remont odcinka Niepołomickiej między Przebiśniegową a Śnieżną ma się do tego czasu już zakończyć.

  • Wizualizacja nowego mostu nad Kanałem Raduni.

Jak informuje DRMG, w ramach realizacji zadania przewiduje się całkowitą rozbiórkę istniejącego mostu i budowę nowego mostu ramowego, jednoprzęsłowego, wykonanie niezbędnej przebudowy istniejącego układu drogowego i przyległych dojazdów, wynikającej z szerokości nowego mostu, wykonanie rozbiórek i budowę nowych murów żelbetowych, stanowiących podtrzymanie konstrukcji wjazdu na most i ulicę Starogardzką, a także przebudowę sieci uzbrojenia terenu.

- Zadanie ma również na celu przywrócenie ruchu dwukierunkowego na moście i likwidację istniejącej tam obecnie sygnalizacji świetlnej. Dodatkowo, w ramach realizacji, wykonane zostaną również brakujące konstrukcje umocnień Kanału Raduni, przylegające do mostu. Celem przedsięwzięcia jest zwiększenie nośności mostu do klasy A - 50 ton - a także usprawnienie ruchu miejskiego oraz zwiększenie bezpieczeństwa w transporcie - dodaje Ewa Parafjanowicz-Potuczko.
Prace budowlane mają się rozpocząć na początku czerwca. Co ciekawe, budowa 13-metrowego mostu potrwa 12 miesięcy, a więc niemal dokładnie tyle, co budowa ponad 10-krotnie dłuższego i tyle samo droższego mostu w Sobieszewie.

Szacowany koszt inwestycji opiewa na kwotę blisko 7,5 mln zł.

Podstawowe dane techniczne nowego mostu:
- rozpiętość w świetle przyczółków - 11,30 m
- długość całkowita mostu łącznie z przyczółkami - 12,90 m
- szerokość jezdni - 4,00+5,00 m
- szerokość chodników - 3,00 (2,70) m i 4,50 (4,20) m
- szerokość całkowita - 19,60 - 25,90 (26,00) m
- nawierzchnia jezdni - asfaltobeton.


  • Budowa nowego mostu ma się rozpocząć jeszcze przed wakacjami.
  • Szacowany koszt inwestycji ma wynieść 7,5 mln zł.
  • Na nowym, szerszym moście zostanie zlikwidowany ruch wahadłowy oraz sygnalizacja świetlna.

Opinie (95) 6 zablokowanych

  • W końcu!!

    od lat dostaje zawału i całe życie mam przed oczami przejeżdżając przez niego. Trzęsie się tak jakby już dobre pare lat temu miał się zawalić.

    • 2 0

  • Taka ciekawostka: (2)

    "Chińczycy nad swoimi dolinami stawiają ogromne mosty. Teraz postanowili pobić rekord budując najwyższą przeprawę na świecie. Nad doliną Beipanjiang, przez trzy lata, powstawał ogromny most drogowy. Posiada on po dwa pasu ruchu w każdą stronę i pozwala skrócić wyprawę między prowincjami Kuejczou i Junnan do 1,5 godziny." Zasadnym powstaje pytanie: ile lat budowali by Polacy ? ;)

    • 4 2

    • Polskie firmy budowały w Azji mosty na kolei transsyberyjskiej (1)

      Polscy inżynierowie projektowali i budowali mosty w Andach już w XIX wieku.

      Problemem jest niedobór dobrych organizatorów przetargów na mosty.

      • 4 0

      • No historię opanowałeś a co z dniem dzisiejszym? Bo diagnoza z organizatorami przetargów jest co najmniej dziwna.

        • 0 0

  • Każda taka inwestycja powinna przewidywać wzrost ruchu rowerów i pieszych (1)

    takie chodniki mogły być dobre przy starej doktrynie planowania transportu, w ramach której myślano tylko lub głównie o użytkownikach samochodów w mieście.

    Władze Gdańska twierdzą jedno, realizują drugie. Szkoda, że wielu internautów nadal nie czuje właściwego bluesa.

    • 1 4

    • Ja czuję właściwego bluesa i proponuję jeszcze ,w nowej doktrynie, ścieżki dla hulajnog i desek. Jakbym o kimś zapomniał to dorzućcie.

      • 0 0

  • pytanie

    ile to jest 10 procent od 7,5 mil.NIK do roboty

    • 2 2

  • czy redaktor piszący ten artykuł wie gdzie jest w Gdańsku ulica Śnieżna???

    podpowiem na pewno nie w rejonie Niepołomickiej i Przebiśniegowej!!!

    amatorka w modzie

    • 4 0

  • O widzę "reklamę" fachowców od odszkodowań. Reklama na płocie ,strona w internecie i hajda na polowanie. Ciekawe czy złapią kolejnych jeleni. Klasa podobna jak ci z euco.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane