Fakty i opinie

stat

Nowy most nad Kanałem Raduni za 7,5 mln zł

Nowy most nad Kanałem Raduni ma być receptą na korki.
Nowy most nad Kanałem Raduni ma być receptą na korki. mat. prasowe

Za ponad 7 mln zł miasto przebuduje most nad Kanałem Raduni zobacz na mapie Gdańska przy ul. Starogardzkiej w Gdańsku. Prace ruszą jednak dopiero w przyszłym roku. Nową przeprawą kierowcy pojadą rok później.



Czy dwa pasy - po jednym w każdą stronę - rozwiążą problem korków w tym miejscu?

tak, głównym problemem był tam ruch wahadłowy, teraz będzie lepiej

57%

nie, aut zjeżdżających z Borkowa czy Łostowic i tak jest za dużo, korki nie znikną

43%
  • zakończona

  • łącznie głosów: 789
O planach przebudowy wąskiej, stalowej konstrukcji, po której auta jeżdżą wahadłowo na betonowy most z ruchem w obu kierunkach mówiło się już w 2013 roku. Wówczas Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, który odpowiadał wtedy za inwestycje drogowe zapowiadał, że po przebudowie mostu zniknie tam wąskie gardło i w miejsce ruchu wahadłowego sterowanego sygnalizacją świetlną, pojawi się jezdnia, po której auta pojadą w obu kierunkach.

Inwestycja nie ruszyła, bo przedłużyły się procedury pozyskiwania pozwoleń niezbędnych do opracowania dokumentacji.

Nowy most nad Kanałem Raduni będzie gotowy w 2018 r. Jego budowa pochłonie 7,5 mln zł.
Nowy most nad Kanałem Raduni będzie gotowy w 2018 r. Jego budowa pochłonie 7,5 mln zł. mat. prasowe
- Dokumentacja dla nowego mostu jest już gotowa. Projekt przewiduje rozbiórkę istniejącego mostu i budowę nowego mostu ramowego jednoprzęsłowego z ryglem w postaci pełnej płyty, posadowionego bezpośrednio na ławach fundamentowych. Szerokość jezdni i geometrię skrzyżowania przyjęto tak, aby przywrócić dwukierunkowy ruch na moście i zlikwidować istniejącą tam obecnie sygnalizację świetlną oraz ruch wahadłowy - mówi Michał Piotrowski z Wydziału Promocji, Informacji i Komunikacji Społecznej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.
W projekcie uwzględniono przebudowę istniejącego układu drogowego i przyległych dojazdów, wynikającą z szerokości nowego mostu, biorąc jednocześnie pod uwagę przyszłościową rozbudowę skrzyżowania Traktu św. Wojciecha z ulicą Starogardzką.

Prace pochłoną 7,5 mln zł i rozpoczną się w 2017 roku. Nowym mostem kierowcy pojadą rok później.

Podstawowe dane techniczne projektowanego mostu:

- rozpiętość w świetle przyczółków - 11,30 m
- długość całkowita mostu łącznie z przyczółkami - 12,90 m
- szerokość jezdni - 4,00+5,00 m
- szerokość chodników - 3,00 m i 4,50 m
- szerokość całkowita - 19,60 - 25,90 m
- nawierzchnia jezdni - asfaltobeton

Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (129)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

- jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.