• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy most nad Kanałem Raduni za 7,5 mln zł

Maciej Korolczuk
3 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Nowy most nad Kanałem Raduni ma być receptą na korki. Nowy most nad Kanałem Raduni ma być receptą na korki.

Za ponad 7 mln zł miasto przebuduje most nad Kanałem Raduni zobacz na mapie Gdańska przy ul. Starogardzkiej w Gdańsku. Prace ruszą jednak dopiero w przyszłym roku. Nową przeprawą kierowcy pojadą rok później.



Czy dwa pasy - po jednym w każdą stronę - rozwiążą problem korków w tym miejscu?

O planach przebudowy wąskiej, stalowej konstrukcji, po której auta jeżdżą wahadłowo na betonowy most z ruchem w obu kierunkach mówiło się już w 2013 roku. Wówczas Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, który odpowiadał wtedy za inwestycje drogowe zapowiadał, że po przebudowie mostu zniknie tam wąskie gardło i w miejsce ruchu wahadłowego sterowanego sygnalizacją świetlną, pojawi się jezdnia, po której auta pojadą w obu kierunkach.

Inwestycja nie ruszyła, bo przedłużyły się procedury pozyskiwania pozwoleń niezbędnych do opracowania dokumentacji.

Nowy most nad Kanałem Raduni będzie gotowy w 2018 r. Jego budowa pochłonie 7,5 mln zł. Nowy most nad Kanałem Raduni będzie gotowy w 2018 r. Jego budowa pochłonie 7,5 mln zł.
- Dokumentacja dla nowego mostu jest już gotowa. Projekt przewiduje rozbiórkę istniejącego mostu i budowę nowego mostu ramowego jednoprzęsłowego z ryglem w postaci pełnej płyty, posadowionego bezpośrednio na ławach fundamentowych. Szerokość jezdni i geometrię skrzyżowania przyjęto tak, aby przywrócić dwukierunkowy ruch na moście i zlikwidować istniejącą tam obecnie sygnalizację świetlną oraz ruch wahadłowy - mówi Michał Piotrowski z Wydziału Promocji, Informacji i Komunikacji Społecznej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.
W projekcie uwzględniono przebudowę istniejącego układu drogowego i przyległych dojazdów, wynikającą z szerokości nowego mostu, biorąc jednocześnie pod uwagę przyszłościową rozbudowę skrzyżowania Traktu św. Wojciecha z ulicą Starogardzką.

Prace pochłoną 7,5 mln zł i rozpoczną się w 2017 roku. Nowym mostem kierowcy pojadą rok później.

Podstawowe dane techniczne projektowanego mostu:

- rozpiętość w świetle przyczółków - 11,30 m
- długość całkowita mostu łącznie z przyczółkami - 12,90 m
- szerokość jezdni - 4,00+5,00 m
- szerokość chodników - 3,00 m i 4,50 m
- szerokość całkowita - 19,60 - 25,90 m
- nawierzchnia jezdni - asfaltobeton

Opinie (129)

  • aha (1)

    7.5 mln za kawałek mostku ciekawe kto ustawił ten przetarg.

    • 1 1

    • Jarosław z żoliborza

      • 0 0

  • xxx (1)

    Nie znam się na kosztach budowy mostów i nie wiem czy 7 mln to dużo czy mało, ale chyba w przeciwieństwie do większości zauważyłem, że ma być również rozbudowane skrzyżowanie z Traktem. Większość opluwa potrzebny projekt, a winą za śmierdzące powietrze oskarża PIS. Szkoda, że ludzie własne frustracje zrzucają na innych zamiast samemu zabrać się do roboty.
    Żałosne i godne pogardy.

    • 1 2

    • Pislam sam w sobie to śmierdzące powietrze

      Pislam to smród i zgnilizna z gaci kaczafiego.

      • 0 0

  • Przy takim natężeniu ruchu bez swiateł nie da sir przejsc

    Ani przejechać rowerem

    • 0 0

  • W końcu (10)

    Tyle lat prowizorki wstyd!

    • 164 16

    • Wstydem to jesteście wy pislamiści

      • 0 0

    • (3)

      Co za idioci to minusuja. Chyba Ci przez ktorych ta prowizorka jeszcze stoi, zamiast nowego mostu.

      • 29 10

      • Dlaczego idioci (2)

        Nie mam samochodu, nie interesują mnie inwestycje drogowe, wolałbym gdzie indziej przeznaczyć te pieniądze.

        • 3 12

        • Rozumiem, że jeśli jesteś/byłbyś bezdzietny (1)

          inwestycje w żłobki, przedszkola i szkoły też by Cię nie interesowały.

          • 5 0

          • a co ma piernik do wiatraka

            żłobki i przedszkola powinny być tak zlokalizowane żeby nie wozić dzieci non stop samochodem.

            • 0 0

    • krótkowzroczność urbanistów mnie przeraża (2)

      nawet jak starogardzka na chwilę obecną jest wąska, to sam rozjazd powinien być podwa pasy w każdym kierunku.. miasto się rowija i to właśnie w te strony.

      • 18 8

      • samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście (1)

        rozbudowa infrastruktury drogowej z myślą głównie lub co gorsza wyłącznie z myślą o samochodach nie likwiduje korków, tylko je przesuwa gdzie indziej.

        • 2 4

        • a co powoduje korki :samochody czy piesi....?

          • 0 0

    • Najgorzej jest jak sie wpitzieli ciezarowy to ze 4 zmiany swiatel trzeba czekac

      • 9 2

    • 15 lecie !

      Niedługo mija 15 rocznica zniesienia przez wodę starego mostu nad kanałem.
      Ciekawe kiedy wybuduja wiadukty nad skrzyżowaniem Łostowicka - AK ? Budyń powinien jeżdzić 2 x dziennie przez to skrzyżowanie : do roboty i z roboty !

      • 25 6

  • Jeszcze tylko na Jaworskiego zmienić prezydenta miasta (4)

    I będzie cacy Gdańsk jest piękny :)

    • 34 127

    • Nie daj Boże Jaworskiego. Wystarczy,żę zniszczył (2)

      Stocznię Gdańską.

      • 34 6

      • Jak to zniszczył? On ją uratował. Przecież stoi, a (1)

        nasi fachowcy budują statki w Norwegii i Szwecji...

        • 7 7

        • Wiatrak, ze jak?

          hahah uratowal? :):):)

          chyba tylko posade dla siebie i swojej rodziny i o to i tak na niedlugo... bo wszystko padlo. Chociaz fundacja zonki dzialala troszku dluzej :)

          Takiego oszoloma, jak Jaworski dawno w Gdansku nie bylo.

          • 0 2

    • PIS da

      • 17 4

  • Termin wykonania 1 rok

    Jest taki absurdalnie długi ,żeby uzasadnić cenę z księżyca. Bo kto by zapłacił ponad 7 baniek za miesiac roboty ????.
    Tylko w budyniowym Gdańsku takie rzeczy.

    • 2 0

  • My ze szwagrem

    taki mostek to za 300 tys byśmy postawili

    • 3 0

  • KOSMOS . Ceny specjalne

    jak w Gdańsku . Mostek 30 m i kawałek asfaltu. Koszt realne mostka do 700 tys. Reszta to zyski układu i spółki

    • 2 0

  • nie ma recepty na korki, poza jednym: (16)

    zamknąć miasto dla samochodów. Żaden most nie zlikwiduje korków. Rozbudowa dzielnic podmiejskich jest tak intensywna że już niedługo udusimy się w mieście smogiem pochodzącym z dizli i innych. Smutna prawda. Każdy widzi że mimo nowych "udoskonaleń" jest coraz ciaśniej i coraz ciężej. Weźcie się więc towarzysze za GęSTĄ komunikację miejską (czystą) i przestańcie brać łapówy mamony od producentów blachosmrodów. Proste i prawdziwe.

    • 113 130

    • (3)

      Mówisz że w prowincjonalnej mieście jest juz problem z samochodami i ta wielka i ogromna dynamika osiedli podmiejskich zniszczy i zasmordzi miasto? hhahah jestes durniem i to w dodatku który w d... byl i g*wno wdział

      • 21 20

      • mysle ze masz niskie IQ i nie rozumiesz prostych zaleznosci (2)

        • 14 13

        • Jestem zbyt słaby by podjechać rowerem pod Cienistą. (1)

          Może załatwisz przy ścieżce jakiś wyciąg orczykowy....

          • 12 7

          • miałem 12 lat ja podjechalem pierwszy raz pod cienista na rowerze marki salto

            miał małe koła i nie miał przerzutek

            • 0 1

    • Zapomnieliście że poprzedni most miał 2 pasy.Ale budyń postawił wąziutki mstek aby utrudnić nam życie!!!!

      • 0 1

    • żal mi ciebie, Głusiu

      dobrze zarządzane miasto stopniowo zwiększa liczbę ulic wolnych od jeżdżących i parkujących samochodów, ale nie zamyka ich całkowicie dla samochodów.

      Twoje posty to albo wysilone przegięcie, albo przejaw braku wyobraźni - sabotaż sensownych działań na rzecz poprawy jakości przestrzeni miejskich i jakości życia miejskiego.

      • 3 2

    • (1)

      Myślenie w kategoriach zamykania jest błędne.
      Należy promować komunikację publiczną, ale nie zamykać miasto. No chyba że zamierzasz towary do sklepów na plecach nosić. Na zdrowie!

      • 16 6

      • nikt nie mówi o zamknięciu dla dostaw

        dobrze o tym wiesz

        • 6 0

    • drogi forumowiczu...

      ... zgadzam się w pełni z opinią, iż nie istnieje coś takiego jak recepta na korki. Jeśli będziemy budować 6 pasmowe autostrady przez sam środek dzielnic wysoko zurbanizowanych tylko pogorszymy sytuację. Natomiast całkowity zakaz poruszania się po mieście samochodami nie udał i nie uda się nigdzie, ponieważ jest to jawny atak na wolność. Przypomnę iż nawet w Koreańskiej Republice Ludowo-Demokratycznej (Korei Północnej) do niedawna istniał zakaz poruszania się samochodami ''prywatnymi'', który nie wytrzymał próby czasu.
      Korki gęstnieją w 2 przypadkach (gęstnieją bo pojawiają się ze względu na dużą ilość użytkowników):
      1) jeżdżenie w tą i z powrotem po mieście jednego auta.
      Przypadek obserwujemy od lat w okresie wakacji i ferii, gdzie nasze miasto się odkorkowuje. Modne stało się podwożenie dzieci do szkół i jazda do pracy potem. Niestety lekcje zaczynają się na ogół o jednakowej porze, a rodzice zmuszeni są wtedy do wybierania jednakowej godziny rozpoczynania i w skutku czego kończenia pracy o jednakowej porze. Tłumaczenie, że pół miasta na wakacje i ferie wyjeżdża czy bierze urlopy są bardzo mocno naciągane.
      2) zagęszczania centrum. Od kilkunastu lat w centralnej części miasta powstają na potęgę biurowce, galerie handlowe, wielkopowierzchniowe budynki firmowe. Takie plany urbanizacji obowiązywały do lat 70-80 ubiegłego wieku, skąd pochodzą najsłynniejsze centra wieżowców np w USA. Obecnie wyprowadza się lokale które nie służą codziennemu użytkowaniu. (Obecnym kierunkiem urbanizacyjnym jest umieszczanie na osiedlach mieszkaniowych szkół, ośrodków zdrowia, sklepów pierwszej potrzeby, a biór i sklepów wielkopowierzchniowych w sposób rozproszony.) My w centrum na głównej ulicy np. Grunwaldzkiej w Oliwie pakujemy tysiące miejsc pracy. Na miejsce Gildii w ścisłym centrum budujemy kolejną galerie handlową. Takie ośrodki powinny być budowane w rozproszeniu co nie oznacza, że za obwodnicą. Ale skupianie tak dużej ilości ewentualnych ''dojazdowiczów'' jest bzdurą.
      Nie zakazujmy podróżowania autami, nie zmuszajmy ludzi do jazdy na rowerach, nie budujmy autostrad w mieście, nie przywiązujmy się tak do aut, a korzystajmy więcej z komunikacji zbiorowej. Przede wszystkim: Z głową zarządzajmy terenem mocno ograniczonym.

      • 7 1

    • Komunikacja miejska powinna być bezpłatna (2)

      wtedy wreszcie przestanie się opłacać jeżdżenie samochodem tym, którzy wiozą wyłącznie swoje 4 litery. A ci co naprawdę potrzebują jechać samochodem - i tak będą nim jeździli.

      • 15 12

      • yhym (1)

        chcesz, to się dokładaj do zbiorkomu, ale od mojego portfela wara.

        • 12 9

        • ale masz świadomość że i tak ponad połowę ceny biletów sponsorujemy?

          Bo komuna nie jest w stanie się sama utrzymać

          • 4 4

    • tylko rowery! (2)

      blachosmrody zabijajom i niszczom tkankę miejską, mieszkańców i ogólnie rozumiany rozum i godnośc człowieka.

      • 23 36

      • ćwicze do tour de france

        • 7 2

      • zakaz rowerow

        Tylko piesi

        • 30 11

    • jasne - cofnijmy się do jaskinii

      a na pewno zniknie problem korków. Dodatkowo nie bedzie wypadków. jestem za !

      • 23 11

  • Przepraszam, że ośmielam się wtrącać

    W dyskusję, ale ciekawi mnie jak zostanie rozwiązana sytuacja ze znakami drogowymi na tym skrzyżowaniu. Nikt w komentarzu nie podniósł tej kwestii, a na rysunku nie ma informacji która droga jest z pierwszeństwem (oprócz Starogardzkiej). Skoro nie ma tam świateł proszę wyjaśnić tę kwestię.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane