• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy peron na budowie PKM w Gdyni już skuty

Maciej Naskręt
17 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Prace rozbiórkowe peronu na przystanku PKM Karwiny. Prace rozbiórkowe peronu na przystanku PKM Karwiny.

Wykonawca przystanków PKM w Gdyni zmuszony był rozebrać elementy przyszłego peronu w Karwinach. Beton, z którego zostały wykonane, nie spełniał warunków technicznych ustalonych przez inwestora.



Poprawki inwestycji publicznych to:

Przy torowisku na Karwinach zobacz na mapie Gdyni trwa budowa przystanku kolejowego Gdynia Karwiny. Jest to zadanie związane z realizacją przystanków PKM - kolejny przystanek powstaje przy stadionie. Wykonawcą wartej 25,5 mln zł inwestycji jest konsorcjum firm Budimex i Ferrovial Agroman, które - przypomnijmy - odpowiadało za budowę całej linii PKM w Gdańsku.

W piątek rano rozebrano jednak elementy przyszłego peronu, który niedawno był pieczołowicie stawiany na przystanku PKM Gdynia Karwiny.

- Na przystanek zostanie wydanych sporo pieniędzy. Tymczasem część z nich może trafić dosłownie w piach. Przez miesiąc wykonawca lał beton, później stawiał na nim betonowe elementy. Teraz wszystko zostało ściągnięte i zaczęła się produkcja... gruzu - mówi pan Wiktor, nasz czytelnik.
Dlaczego ustawiane do niedawna elementy musiały zostać rozebrane?

- Rzeczywiście od kilku dni na budowie przystanku PKM Gdynia Karwiny trwa rozbiórka ścianki peronowej wykonanej przez Budimex jeszcze przed zimową przerwą na budowie. Po ustąpieniu mrozów - czyli w pierwszym możliwym terminie - zleciliśmy wykonanie specjalistycznych badań laboratoryjnych, które wykazały, że użyty przez wykonawcę beton nie spełnia wymaganych przez nas parametrów. Tego typu badania prowadzone są regularnie na każdej takiej inwestycji - mówi Trojmiasto.pl Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM.
Inspektorzy PKM SA, nadzorujący budowę w Gdyni, nakazali wykonawcy rozbiórkę i ponowne wykonanie tych prac w odpowiedniej jakości.

Planowane przystanki w Gdyni Planowane przystanki w Gdyni
Inwestycja gotowa w wakacje

Przystanki powinny być wybudowane najpóźniej do końca lipca tego roku. Graniczny termin podany w przetargu to 31 października 2017 r.

Oprócz budowy nowych przystanków, architektonicznie nawiązujących do tych w Gdańsku i wyposażonych w podobną infrastrukturę, szczególnie dużej ingerencji poddane zostanie torowisko na wysokości przystanku w Karwinach.

Z racji tego, że przystanek znajduje się na łuku, konieczne jest stworzenie tzw. splotu torowego, czyli toru w torze, składającego się w sumie z czterech szyn. Dzięki temu ponadgabarytowe ładunki z portu będą mogły przejechać tamtędy w bezpiecznej odległości, za to pociągi pasażerskie zatrzymają się blisko krawędzi peronu.

Wartość prac oszacowano na ok. 7,5 mln zł.

Miejsca

Opinie (160) 1 zablokowana

  • (1)

    no może się cos zmieni
    gdynia prosamochodowa jest nie do zaakceptowania totalny bałagan
    sam ten niby prezydent kaze sobie pare sztuk ut parkować pod drzwiami um gdynia

    • 18 4

    • Ale o co chodzi? Istnieje coś takiego jak interpunkcja.

      • 6 2

  • Dubaj północny

    To już wiadomo że tunel na puckiej nie ma prawa powstać Wszystkiemu winien jest beton.

    • 18 5

  • Kiedy PKm na północ Gdyni? (2)

    • 17 5

    • Jak tylko wybudują i skują po raz 6ty peron na Karwinach

      • 12 2

    • Nie raz ci już odpowiedziano - NIGDY.

      • 7 4

  • (3)

    A czy w takiej sytacji wykonawca nie powinien być kopnięty w d..ę i odpowiednio rozliczony - z odpowiedzialnością karną włącznie?
    Przecież tu trzeba założyć w pełni świadomą próbę oszustwa. Jeżeli nie - no to w ogóle byłoby przerażające, gdyby wyszło na jaw, że Budimex nie wie jakiego betonu używa do budowy... no mostu, na przykład...
    Chyba jednak wypad z tego grajdoła - szkoda życia. I w przenośni i dosłownie!

    • 29 2

    • Na układy nie ma rady

      • 3 2

    • spoko (1)

      Skoro węzeł betoniarski nawalił, a w trakcie normalnej procedury kontroli ujawniono niewłaściwą jakość betonu, to w tej chwili pozostaje tylko postępować tak, jak się postępuje. Generalny Wykonawca ma problem z utrzymaniem się w harmonogramie, co jednak wydaje się być możliwe. Za co i na jakiej podstawie chcesz rozliczać wykonawcę? A może nie wiesz o czym piszesz? Do PiSu się zapisz.

      • 1 3

      • Jak mnie leczą debile, które we wszystko wkręcają politykę!
        A przecież sk....syństwo i złodziejstwo jest ponadpartyjne...
        Ta, węzeł się popsuł...
        Żenujące.

        • 4 0

  • Brawo! Dobrze, że inwestor pilnuje! (2)

    a po Budimeksie się takiej fuszery nie spodziewałem :)

    • 25 2

    • (1)

      A skąd wiadomo, że Budimex wylewkę robił a nie podwykonawca czyli firma Pana Zdzicha

      • 5 3

      • to budimex ma nadzór nad tym wszystkim

        może to spychologia, ale dostaną kasę, to niech sie przykładają

        • 5 1

  • (1)

    Czyżby to był "kontrperon" ?. Precedens już jest na ul. 3 Maja.

    • 10 4

    • precedensem jest taka głupota

      Jaką reprezentujesz

      • 2 3

  • " Uśmiechnij się " jesteś w Gdyni.

    • 18 2

  • A jakich warunków nie spełniają wiadukty na Strzyży (13)

    że nie mogą na nie wjechać dwa pociągi jednocześnie?
    Jeden zawsze czeka, aż ten z przeciwka przejedzie.

    • 27 6

    • semafor wjazdowy (12)

      Czeka, bo ma semafor wjazdowy do stacji Gdańsk Wrzeszcz jest po prostu przed wiaduktem na Strzyży. Jest to wynik braku powiązania blokady liniowej PKM z blokadą po stronie PLKi. Chyba nadal obowiązuje tam telefoniczne zapowiadanie pociągów. Więc proszę pod każdym artykułem o PKM nie pisać bajek o wiadukcie na Strzyży nie znając tematu.

      • 6 2

      • (11)

        Wjazdowy 2,5 km przed stacją?
        Ech, znawca...

        • 1 7

        • (10)

          Stacja to nie perony - pierwsza głowica rozjazdowa to już jest stacja. A semafor wjazdowy to właśnie granica stacji. Ech, znawca.....nie wie ale się wypowie.

          • 5 1

          • (9)

            Ta...
            No to powiedz, expierdzie - od kiedy to w granicach stacji jest inny przystanek?
            A OSx do tego semafora gdzie jest? No to możemy wysnuć wnioski o charakterystyce ruchu prowadzonego na linii, prawda? Co za tym idzie - o wymaganej topologii urządzeń SRK. A tak w ogóle - odnośne instrukcje można znaleźć na stronie PKM.
            Także - znafffco - zapoznaj się trochę z tematem przed kolejną wypowiedzią.

            • 0 4

            • (8)

              Od zawsze przystanek osobowy może być w granicach stacji znaffco. Przystanek Gdynia Stocznia jest w granicach stacji Gdynia Główna, przystanek Gdańsk Stocznia i Gdańsk Śródmieście jest w granicach stacji Gdańsk Główny. Więc widać że masz blade pojęcia o urządzeniach srk jak i samym prowadzeniu ruchu. Instrukcje PKMki są w zasadzie kopią instrukcji PLKowskich, więc nie wiem z czym tutaj wyjeżdżasz. Granice stacji wyznaczają semafory wjazdowe lub wskaźniki W5 "granica przetaczania", a w obrębie stacji może znajdować się dowolna ilość przystanków osobowych, więc nie kompromituj się znaffco :)

              • 3 0

              • (7)

                Fajnie chłopaki, że sobie tak miło rozmawiacie. Może potraficie wytłumaczyć laikowi poniższe kwestie?
                1. Jaki jest sens stawiania semafora wjazdowego do stacji ponad dwa kilometry od tej stacji? W sytuacji, gdy na linii wleką się lekkie szynobusy, pomiędzy semaforem a stacją jest przystanek na którym zatrzymują się wszystkie składy i do najbliższej zwrotnicy (przed Wrzeszczem) jest też około dwóch kilometrów.
                2. Co stanęło na przeszkodzie, aby semafor wjazdowy do Wrzeszcza był bezpośrednio za przystankiem Strzyża? Ta minuta stracona na węźle przesiadkowym łatwo potrafi się zmienić w kilkanaście minut straty...

                • 3 1

              • (6)

                Odległość semafora wjazdowego liczy się od pierwszego rozjazdu. Cytując przepisy: "Semafory wjazdowe są ustawiane przed stacjami w odległości co najmniej 100 m przed miejscem niebezpiecznym. Odległość ta jest nazywana odcinkiem ochronnym." Miejscem niebezpiecznym jest właśnie pierwszy rozjazd, który znajduje się zaraz za peronem przystanku Gdańsk Strzyża albo właśnie miejsce początku hamowania pociągu przed przystankiem osobowym, gdy znajduje się on przed pierwszym rozjazdem na torze wjazdowym. Więc jeśli miałby być ustawiony za peronem, to przesunięciu musiałby ulec również pierwszy rozjazd. Nie wiem, czy w tym wypadku było to technicznie wykonalne.

                • 3 0

              • (5)

                A dokąd to prowadzi "rozjazd, który znajduje się zaraz za peronem przystanku Gdańsk Strzyża"???
                Wydaje mi się, że tam tor prowadzony jest po nasypie ziemnym...

                • 0 0

              • (4)

                Zaraz za peronem przystanku Gdańsk Strzyża jest rozjazd który umożliwia jazdę dołem,albo górą po wiadukcie WK2 nad torami linii numer 202. Czy tor biegnie po nasypie czy nie,to bez znaczenia.

                • 2 0

              • (3)

                To znaczy, że jest to po prostu rozjazd umożliwiający zmianę toru?
                Jeśli tak, to rzeczywiście nie mógłby on być te 100 metrów dalej w stronę Wrzeszcza?
                Przecież od przystanku Strzyża do wiaduktu nad Grunwaldzką jest spoko ponad 300 metrów. A i za tym wiaduktem można by ten rozjazd zrobić...
                Czy nie?

                • 0 1

              • (2)

                To już raczej pytanie do projektantów.

                • 1 0

              • (1)

                No tak... Znaczy można przypuszczać, że jest to kiks projektowy?
                I to jest cecha słowiańskich inwestycji... Wszystko nigdy nie będzie dobrze. Na szczęście - również wszystko nigdy nie będzie źle... :-)
                Bo nie dziw się, że ludzi wqrwia takie stanie na czubku wału w odległości 100m od przystanku, ze świadomością że właśnie tramwaj odjeżdża.
                Stąd te spiskowe teorie...
                No i faktem jest, że na kolei to wygoda pasażera jest gdzieś pod koniec rozważana. Dlatego - myślę że lepszy byłby tam tramwaj. Taki szybki - jak w Krakowie, czy Wiedniu. Z pętlą na Osowej.

                • 1 1

              • Czas na odpoczynek

                Proponuje Ci wystąpić do Prokuratory ze stosownym wnioskiem w tym temacie. Ale lepiej byłoby jakbyś zapisał sie na kurs czytania ze zrozumieniem.

                • 0 0

  • a rura opecu wisi to najważniejsze (1)

    Hahaha hahaha

    • 9 2

    • srecu nie opecu

      Rury ciepłownicze występują parami i są izolowane cieplnie.

      • 1 0

  • Ja się dzisiaj też skuję

    Piąteczek

    • 14 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane