• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy peron na budowie PKM w Gdyni już skuty

Maciej Naskręt
17 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Prace rozbiórkowe peronu na przystanku PKM Karwiny. Prace rozbiórkowe peronu na przystanku PKM Karwiny.

Wykonawca przystanków PKM w Gdyni zmuszony był rozebrać elementy przyszłego peronu w Karwinach. Beton, z którego zostały wykonane, nie spełniał warunków technicznych ustalonych przez inwestora.



Poprawki inwestycji publicznych to:

Przy torowisku na Karwinach zobacz na mapie Gdyni trwa budowa przystanku kolejowego Gdynia Karwiny. Jest to zadanie związane z realizacją przystanków PKM - kolejny przystanek powstaje przy stadionie. Wykonawcą wartej 25,5 mln zł inwestycji jest konsorcjum firm Budimex i Ferrovial Agroman, które - przypomnijmy - odpowiadało za budowę całej linii PKM w Gdańsku.

W piątek rano rozebrano jednak elementy przyszłego peronu, który niedawno był pieczołowicie stawiany na przystanku PKM Gdynia Karwiny.

- Na przystanek zostanie wydanych sporo pieniędzy. Tymczasem część z nich może trafić dosłownie w piach. Przez miesiąc wykonawca lał beton, później stawiał na nim betonowe elementy. Teraz wszystko zostało ściągnięte i zaczęła się produkcja... gruzu - mówi pan Wiktor, nasz czytelnik.
Dlaczego ustawiane do niedawna elementy musiały zostać rozebrane?

- Rzeczywiście od kilku dni na budowie przystanku PKM Gdynia Karwiny trwa rozbiórka ścianki peronowej wykonanej przez Budimex jeszcze przed zimową przerwą na budowie. Po ustąpieniu mrozów - czyli w pierwszym możliwym terminie - zleciliśmy wykonanie specjalistycznych badań laboratoryjnych, które wykazały, że użyty przez wykonawcę beton nie spełnia wymaganych przez nas parametrów. Tego typu badania prowadzone są regularnie na każdej takiej inwestycji - mówi Trojmiasto.pl Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM.
Inspektorzy PKM SA, nadzorujący budowę w Gdyni, nakazali wykonawcy rozbiórkę i ponowne wykonanie tych prac w odpowiedniej jakości.

Planowane przystanki w Gdyni Planowane przystanki w Gdyni
Inwestycja gotowa w wakacje

Przystanki powinny być wybudowane najpóźniej do końca lipca tego roku. Graniczny termin podany w przetargu to 31 października 2017 r.

Oprócz budowy nowych przystanków, architektonicznie nawiązujących do tych w Gdańsku i wyposażonych w podobną infrastrukturę, szczególnie dużej ingerencji poddane zostanie torowisko na wysokości przystanku w Karwinach.

Z racji tego, że przystanek znajduje się na łuku, konieczne jest stworzenie tzw. splotu torowego, czyli toru w torze, składającego się w sumie z czterech szyn. Dzięki temu ponadgabarytowe ładunki z portu będą mogły przejechać tamtędy w bezpiecznej odległości, za to pociągi pasażerskie zatrzymają się blisko krawędzi peronu.

Wartość prac oszacowano na ok. 7,5 mln zł.

Miejsca

Opinie (160) 1 zablokowana

  • Koleje

    to jednak największy beton.

    • 5 1

  • W Małym Kacku

    Kolejny przystanek powstaje przy stadionie w Małym Kacku panie redaktorze

    • 2 0

  • (1)

    Dzieki temu agentowi masz dzis wolnosc glupcze. Bez niego nie wiedzialbys nawet co to internet. Ale spoko.. teskni sie do tego syfu sprzed co nie? Niebawem zapomnisz co to wolnosc dzieki pisowi.

    • 5 5

    • p************z zwykly i tyle

      • 3 0

  • HAHAHAHA

    HAHAHAHAHAH

    • 3 0

  • "Tego typu badania prowadzone są regularnie na każdej takiej inwestycji" (1)

    Przynajmniej teraz wiem, że to normalka. I że badają pół roku po, zamiast od razu, niemal w czasie budowy, skoro wiadomo, że złodzieje są wszędzie.
    Na autostradach fałszowali wszystko, nawet mieli dojście do laboratorium...

    • 4 0

    • badają pół roku po, bo beton nabiera twardości w czasie

      • 1 0

  • ile kasy poszło na skręt widoczny na fotce?

    ktoś tam skręcał z betonem, ale lud zapłaci...

    • 3 0

  • "Wartość prac oszacowano na ok. 7,5 mln zł".

    Wartość pierwotnego kosztorysu, przeróbek, czy całości z przeróbkami? Jak tę kwotę rozumieć?

    • 5 0

  • Nie byłoby artykułu i sprawy, gdyby nie -

    "Teraz wszystko zostało ściągnięte i zaczęła się produkcja... gruzu - mówi pan Wiktor, nasz czytelnik"???

    • 4 0

  • tzw. zagadywanie tematu? (1)

    "Z racji tego, że przystanek znajduje się na łuku, konieczne jest stworzenie tzw. splotu torowego, czyli toru w torze, składającego się w sumie z czterech szyn". Jak rozumiem, to ten splot jest oczywisty od początku i był uwzględniony od początku? Jeśli tak, to po co o nim wzmianka? Jako ciekawostka?

    • 4 0

    • Chyba nie.
      Ten fragment jest w każdym artykule o przystankach PKM w Gdyni.
      Ctrl-c, Ctrl-v i wierszówka leci...
      Śmieszna praktyka, zwłaszcza że artykuł o oszustwie traktuje!

      • 0 0

  • A kiedy przedłużenie PKM do Wiczlina?

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane