- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (92 opinie)
- 2 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (114 opinii)
- 3 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (309 opinii)
- 4 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (42 opinie)
- 5 Nielegalna wycinka na działce Politechniki (308 opinii)
- 6 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (44 opinie)
Nowy peron na budowie PKM w Gdyni już skuty
Wykonawca przystanków PKM w Gdyni zmuszony był rozebrać elementy przyszłego peronu w Karwinach. Beton, z którego zostały wykonane, nie spełniał warunków technicznych ustalonych przez inwestora.
W piątek rano rozebrano jednak elementy przyszłego peronu, który niedawno był pieczołowicie stawiany na przystanku PKM Gdynia Karwiny.
- Na przystanek zostanie wydanych sporo pieniędzy. Tymczasem część z nich może trafić dosłownie w piach. Przez miesiąc wykonawca lał beton, później stawiał na nim betonowe elementy. Teraz wszystko zostało ściągnięte i zaczęła się produkcja... gruzu - mówi pan Wiktor, nasz czytelnik.
Dlaczego ustawiane do niedawna elementy musiały zostać rozebrane?
- Rzeczywiście od kilku dni na budowie przystanku PKM Gdynia Karwiny trwa rozbiórka ścianki peronowej wykonanej przez Budimex jeszcze przed zimową przerwą na budowie. Po ustąpieniu mrozów - czyli w pierwszym możliwym terminie - zleciliśmy wykonanie specjalistycznych badań laboratoryjnych, które wykazały, że użyty przez wykonawcę beton nie spełnia wymaganych przez nas parametrów. Tego typu badania prowadzone są regularnie na każdej takiej inwestycji - mówi Trojmiasto.pl Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM.
Inspektorzy PKM SA, nadzorujący budowę w Gdyni, nakazali wykonawcy rozbiórkę i ponowne wykonanie tych prac w odpowiedniej jakości.
Inwestycja gotowa w wakacje
Przystanki powinny być wybudowane najpóźniej do końca lipca tego roku. Graniczny termin podany w przetargu to 31 października 2017 r.
Oprócz budowy nowych przystanków, architektonicznie nawiązujących do tych w Gdańsku i wyposażonych w podobną infrastrukturę, szczególnie dużej ingerencji poddane zostanie torowisko na wysokości przystanku w Karwinach.
Z racji tego, że przystanek znajduje się na łuku, konieczne jest stworzenie tzw. splotu torowego, czyli toru w torze, składającego się w sumie z czterech szyn. Dzięki temu ponadgabarytowe ładunki z portu będą mogły przejechać tamtędy w bezpiecznej odległości, za to pociągi pasażerskie zatrzymają się blisko krawędzi peronu.
Wartość prac oszacowano na ok. 7,5 mln zł.
Miejsca
Opinie (160) 1 zablokowana
-
2017-03-20 16:36
Tak dla przypomnienia kamienie milowe z warunków umowy:
1. Wykonanie konstrukcji przejścia dla pieszych w stanie surowym na Przystanku Gdynia Stadion - do 21.02.2017 r.
2. Wykonanie przęsła konstrukcji umożliwiającej powiązanie piesze peronu z ul. Wielkopolską w stanie surowym na Przystanku Gdynia Karwiny - do 13.04.2017 r.
Po co trzymać się terminów Zamawiającego.
Budimex ma własny harmonogram!!!- 2 0
-
2017-03-21 06:59
Super
Właśnie coś mi nie pasowało beton był a później walnał skruchę :/, masakra
- 0 0
-
2017-03-22 12:28
Beton ma przynajmniej tę zaletę, że ulega recyklingowi w stu procentach i można go użyć do czego innego. A jak ważne sa parametry betonu i jego skład (np odpowiedni cement) żeby był trwaly, to się chyba wszyscy przekonali. Oby następnym razem nie trzeba było 2 razy robic...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.