• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy terminal kolejowy w BCT

erka
9 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Każda z suwnic dostarczonych przez firmę Kocks Krane może pracować z wydajnością przeładunkową powyżej 30 kontenerów na godzinę. Każda z suwnic dostarczonych przez firmę Kocks Krane może pracować z wydajnością przeładunkową powyżej 30 kontenerów na godzinę.

Pół miliona TEU rocznie - takie są obecnie możliwości przeładunkowe zmodernizowanego terminala kolejowego na BCT - Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w Gdyni.



W ramach prowadzonego od 2012 roku największego w historii BCT programu inwestycyjnego zakończony został projekt przebudowy i modernizacji terminala kolejowego. Projekt ten zrealizowany został wspólnie z Zarządem Morskiego Portu Gdynia odpowiedzialnym za rozbudowę i modernizację infrastruktury torowej oraz okołotorowej terminalu. Współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko zakres zadań zrealizowanych przez BCT obejmował zakup dwóch nowych suwnic kolejowych (RMG) dla obsługi pełnych składów pociągów kontenerowych.

Każda z suwnic dostarczonych przez firmę Kocks Krane może pracować z wydajnością przeładunkową powyżej 30 kontenerów na godzinę. Wraz z przebudowanymi torami kolejowymi terminal obecnie jest w stanie obsługiwać 24 pełne składy pociągów kontenerowych na dobę. Dzięki temu BCT może obsłużyć rocznie 500 tys. TEU (ekwiwalent 20-stopowego kontenera) przewożonych koleją.

W dalszych planach inwestycyjnych dotyczących usprawnienia obsługi składów kolejowych na terminalu kontenerowym BCT jest doprowadzenie trakcji elektrycznej, co poprawi warunki manewrowe na terenie portu.
erka

Miejsca

Opinie (1)

  • Więcej kolei w porcie czystsze powietrze w Gdyni i niej hałasu

    Działające w Porcie f. kolejowe i własne przez wiele lat dość oszczędnie inwestowały we własną infrastrukturę, a poprzez to wizerunek oraz komunikacja z otoczeniem nie były obecne w mediach. Od czasu do czasu zaznaczona, że tyle a tyle wywieziono z Gdyni kontenerów koleją, choc od dawna dobijali się ekolodzy o przysłowiowe "TiR i kontenery na tory", dopiero BCT i liberalizacja oraz szersze otwarcie rynku, prywatyzacje i upublicznienie kolejnych spółek doprowadziły do wzrostu świadomości potrzeb związanych z profesjonalną komunikacją i ogromnymi możliwościami biznesowymi w tej dziedzinie.

    W Trójmieście oprócz wielkich możliwości kolejowych w dziedzinie np. potoku kontenerów czy użytku publicznego rodzi liczne zagrożenia, które przekładają się na stworzenie w obecnym czasie wąsie gardło występujące głównie pomiędzy Wrzeszczem a Gdańskiem Śródmieściem a nawet prowadzącym do Tczewa i może to wszystko nie sprostać wyzwania biznesowym.

    Widać jak poprzedni rząd rozjechał się w budowaniu i realizacji strategii komunikacji transportowej, a teraz będziemy mieli kryzys, jesśli trasa Gdynia - Bydgoszcz nie zostanie odpowiednio zmodernizowana, bo tylko ona pozwoli zabezpieczyć interesy i ochronić lub odbudować możliwości wywozu tak dużej ilości nie tylko kontenerów.

    • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane