• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

OLT Express zaczyna działać jak tania linia

Michał Stąporek
26 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
aktualizacja: godz. 16:23 (26 lipca 2012)
Samolot OLT Express na lotnisku w Gdańsku. Samolot OLT Express na lotnisku w Gdańsku.

Wszyscy chcemy latać po Polsce w rozsądnych cenach. Takie loty dotąd zapewniała m.in. linia OLT Express. Po czterech miesiącach działania wprowadza jednak zmiany w ofercie, by przetrwać i pozostać na rynku.



Aktualizacja, godz. 16.23 Na stronie OLT Express pojawiła się taka informacja:

"Informujemy, że w dniu dzisiejszym wszystkie połączenia wykonywane samolotami ATR zostały odwołane. Za wszystkie niedogodności serdecznie Państwa przepraszamy".

Jeszcze dzień wcześniej linie informowały, że loty obsługiwane samolotami ATR znikają z siatki połączeń od 11 sierpnia. Tymczasem już dziś na trasy nie wyleciały samolot z Katowic do Rzeszowa i Gdańska. Pasażerowie musieli skorzystać z komunikacji autobusowej. Inne loty, do których nie doszło: ze Szczecina do Katowic, z Poznania do Katowic, z Krakowa do Szczecina i z Krakowa do Poznania.

Portal pasazer.com poinformował, że samolot ATR, z którego na zasadzie leasingu korzystał OLT, odleciał do Kopenhagi, gdzie jest siedziba jego właściciela. Drugie z samolotów miał zostać przebazowany do Madrytu.

***


Amerykański ekonomista Milton Friedman powiedział kiedyś, że "nie ma darmowych obiadów", bo tak naprawdę zawsze ktoś musi zapłacić za posiłek, nawet jeśli nie ten, kto go ostatecznie zje. Podobnie jest z tanimi liniami lotniczymi: by część pasażerów mogła kupić bilet za symbolicznego funta, euro czy złotówkę, ktoś musi za to zapłacić. Oczywiście inni pasażerowie: albo kupujący znacznie droższe bilety, albo płacący za każdą usługę, która w zwykłych liniach jest darmowa. I większość tanich linii lotniczych tak właśnie robi. Ale nie OLT Express. Przynajmniej dotychczas.

W czerwcu linie OLT Express zaprosiły dziennikarzy na lot nad Trójmiastem. Ile to kosztowało? Samo paliwo ok. 10,5 tys. zł. Na to składa się ok. 2100 litrów paliwa, co daje ok. 7,5 tys. zł plus ok. 3 tys. zł akcyzy. Nie licząc opłat dla Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej oraz opłaty dla lotniska.

Zobacz także: OLT Express poinformował o swoich wynikach. Zobacz ilu przewiózł pasażerów i jakie zmiany planuje (PDF)

Za dużo tanich biletów

Żeby móc reklamować "loty za 1 funta", tanie linie mają w swojej ofercie takie bilety, lecz zwykle maksymalnie kilka sztuk na każdy lot. Choć ich kupno graniczy z cudem (i wymaga bardzo wczesnego zaplanowania podróży), to teoretycznie są dostępne. Czy to uczciwe? OLT Express był znacznie uczciwszy, gdy ogłaszał, że w każdym samolocie połowa miejsc jest do kupienia za 99 zł. Tyle tylko, że właśnie się z tego wycofuje i redukuje liczbę najtańszych biletów do 30-45 miejsc w każdym samolocie.

Z jakich liini lotniczych najczęściej korzystasz?

Zapomnij o darmowej kanapce

Na swojej stronie internetowej linia chwali się - i słusznie - udogodnieniami dla pasażerów. Dla osób do 18 roku życia bilety są o 50 proc. tańsze, odprawa na lotnisku nic nie kosztuje, podobnie jak płatność kartą kredytową i nadanie jednej sztuki bagażu do 16 kg. To bardzo korzystne warunki, bo inne tanie linie lotnicze (np. Ryanair i Wizzair) każą sobie słono płacić za bagaż rejestrowy, płatność kartą i odprawę. Dodatkowo na pokładach ich samolotów wszystko jest płatne: napoje, jedzenie, a pasażerowie muszą wysłuchiwać informacji o loterii, w której mogą wziąć udział - oczywiście po wykupieniu losu. A w OLT? Dotąd pasażerowie otrzymywali od linii lotniczej kanapkę i napój. Teraz catering może ograniczyć się do podania wody.

Wypożyczalnia: tanio wynajmę niewygodne auto

Wiosną tego roku kierownictwo linii OLT ogłosiło, że latem lub jesienią ruszą wypożyczalnie samochodów dla klientów tej linii. W ich ofercie miały się znaleźć auta mini (60 zł za dzień) i renault clio (40 zł za dzień). To oferty znacznie niższe od rynkowych, bo wynajęcie najtańszego auta w Polsce nie kosztuje zwykle mniej niż ok. 100 zł za dzień. Do tego marka Mini, choć modna i otoczona pewną legendą, nie ma wiele wspólnego z solidnymi samochodami kombi, które zwykle wynajmuje się do podróży po odwiedzanym regionie lub kraju. Teraz, choć flota mini od kilku tygodni parkuje przed terminalem w Gdańsku, linia ogłosiła, że wycofuje się z pomysłu uruchomienia sieci wypożyczalni.

Zmiany, ale czy nie za późno

Jedynym działaniem OLT Express zgodnym z tym, do jakiego przyzwyczaiły nas tanie linie lotnicze, jest stosunkowo szybkie reagowanie na brak dochodowości i perspektyw niektórych tras. Dlatego linie właśnie ogłosiły, że likwidują 14 połączeń (w tym trzy z Trójmiasta), ograniczają częstotliwość trzech innych i ujednolicają swoją flotę (rezygnują z ATR-ów i pozostają przy Airbusach).

Czytaj więcej: OLT Express: mniej połączeń i kłopoty z licencją

Wszystkie te kroki są konsekwencją tego, że - jak właśnie ujawnił zarząd OLT Express - w okresie kwiecień - czerwiec spółka miała 47 mln zł przychodów, przy ok. 80 mln zł kosztów. Wychodzi na to, że każdego dnia do funkcjonowania linii spółka dokładała 330 tys. zł.

Czy ogłoszone właśnie decyzje sprawią, że linia poprawi swoją rentowność i uda jej się pozostać na rynku? Pożyjemy, zobaczymy. Pewne jest, że OLT skutecznie rozbudził apetyt Polaków na tanie podróżowanie samolotem po kraju i tego głodu nie będzie teraz łatwo zaspokoić.

Miejsca

Opinie (286) 1 zablokowana

  • Ale się doczepił (17)

    Ale w locie nad Gdańskiem pewnie brał udział. Autobus na lotnisko to też był strzał w dziesiątkę...
    Artykuł na zamówienie?

    • 120 26

    • ma nich (2)

      zlecenie wiec tak ostro jedzie. Jeszcze chwila i nic innego nie bedzie pisalo sie w tym POrtaliku

      • 19 14

      • napisał PISiorek

        • 7 12

      • OLT już przestaje latać .... a ten art, wygląda na mocno sponsorowany...

        biznes.interia.pl/wiadomosci/news/polski-przewoznik-zawiesza-loty-w-trybie-natychmiastowym,1826226

        • 1 0

    • (1)

      autobus którym prawie nikt nie jeździ to nie jest chyba strzał w dziesiątkę?

      • 13 16

      • Bo nie wiadomo czy w połowie trasy kierowca nie powie:

        "wysiadać, ja dalej nie jadę. Tutaj w połowie trasy kończę swoją działalność. Bilety można zachować"

        • 6 6

    • (1)

      Poprzedni artykulik gloryfikował drogi LOT. Ten artykulik trochę prawdy dodaje do tamtego i wydaje się, że pisany ze wspomaganiem OLT. Istotne jest, że obraz mamy pełniejszy. Ważne bo dotyczący naszych kieszeni i wygody. Czy ktoś cie na siłę wsadza do OLT czy LOT - absolutnie ty decydujesz !

      • 6 5

      • jak zle to robota konkurencji, jak dobrze, to portal reklame za darmo im robi. Za duzo teorii spiskowych prosze Panstwa. I tak pasazer weryfikuje dzialalnosc OLT i LOT.

        • 3 1

    • Portal od samego poczatku krytykuje i OLT expres i lokaty własciciela OLT! (3)

      Tu doskonale pasuje stare Polskie przysłowie jak pies ogrodnika sam nie zje nikomu nie da !
      To ze firma sprzedawała tanio bilety to jej za to chwała ja nie skorzystałem ale znajomi tak ze miała ludzie zachowanie nie zdzierała za wszystko z klientów itp to tez im za to chwała!To ze sytuacja ich przycisneła i teraz sa na krawedzi to trudno.Ale co ludzie skorzystali to ich .I jeszcze che przypomnieć ze konkurencja lata o wiele dłuzej na tym samej trasie!!

      • 8 15

      • OLT jest super

        Ma tylko problem z właścicielem bo jest nim złodziej z prawomocnym wyrokiem i robi kolejną piramidę finansową.

        • 15 2

      • jasne krytykuje jak cholerka. Najlepiej nie pisac o nieprawidlowosciach, bo juz krytyka i konkurencja pewnie. Najlepiej wystawiac same laurki, wtedy jestesmy obiektywni. Jak pisza o gdanskiej firmie, ze ma problemy i podnosi ceny to na zlecenie LOT jak nic. Przed chwila czytalam na tym forum opinie, ze widac, ze artykulik powstal przy pomocy OLT, a tu, ze krytyka notoryczna. zdecydujcie sie w koncu. Czy Trojmiasto dziala na zlecenie OLT czy LOTu moze? A moze Wizzaira i easyJet jeszcze co?;)

        • 5 1

      • W ostatnim zdaniu masz na mysli, ze konkurencja lata dluzej czyli od wielu lat czy np. na trasie go WAW LOT leci 52 minuty, a OLT 48 min? Bo ani jedna wersja jakos nie jest za prawdziwa;) Nie liczac tych drobnych minut w czasie, nie mowiac juz, ze konkurencja nie lata bezposrednio z GDN do KTW, WRO itd, itp.

        • 0 0

    • LECH WALESA AIRPORT-mieszkamy w Polsce piszmy w końcu po polsku (1)

      • 7 6

      • Lech Wałęsa Erport

        • 8 0

    • niech redakcja cytuje Begga również.... Niech latają tylko GDN-WAW i GDN-KRK byleby byli

      bo i LOT poszedł po rozum do głowy

      • 6 1

    • no i dobrze, ze ograniczaja catering i napoje. PRzeciez podczas lotu do Wawki np. biedna obsluga uwijala sie jak w ukropie. Ledwo sie wzbilismy juz szla kawa, herbata, przekaska, nie zdazylismy poczekac az kawa ostygnie, nie mowiac o jej wypiciu podrozujac np. z malym dzieckiem, a juz ladowalismy. OLT darujcie sobie. PAsazer ma w ...bilecie...darmowa kawke. Wole tani bilet niz przekaske, ktorej data waznopsci konczy sie jutro. Na pewno nie stracicie klientow przez to, ze nie bedzie napojow i przekasek, bo podrozujacy po Polsce nie maja czesto na to czasu. Wsiadaja, leca, wysiadaja i ciesza sie, ze podrozoja za grosze. Wiec tego sie trzymajcie, bo pasazerow na pewno przez to nie stracicie.

      • 34 1

    • ankieta jest boska : nie musze leciec z lotniska oddalonego dziesiatki km od miasta. Tak jakby kazdy port w Polsce mial zapasowke w postaci "taniego pasa startowego" 30 km dalej...litosci. Nie jestesmy Francja czy Niemcami, gdzie Berlin czy Paryz ma kilka lotnisk. Tu Polska haaaloooo! Nie liczac nowego WMI kazde miasto ma PO JEDNYM lotnisku i dla tradycyjnych linii, i dla tanich. Uzalanie sie na km od centrum jest zwyklym biadoleniem. Najlepiej niech na A. Krajowej samoloty laduja. Helikoptery moga, czemu nie Airbusy co?

      • 2 0

    • sprzed 2 minut

      Szanowni Państwo,
      Informujemy, że w dniu dzisiejszym wszystkie połączenia wykonywane samolotami ATR z wyjątkiem rejsu o2195 (Gdańsk-Szczecin) i o2196 (Szczecin-Gdańsk) zostały odwołane.
      Za wszystkie niedogodności serdecznie Państwa przepraszamy.

      • 0 0

  • Daj im Boże (19)

    żeby latali jak najdłużej, nawet za 199 bo jak mam znowu do Wawy dymać 5,5h pociągiem za 120 to dziękuję...

    • 343 7

    • o Polskim Busie słyszał? (17)

      jeździ 15x na dobę, w cenach od kilku do 45 zł za 5.5h podróży, z klimą i 220V pod wygodnym siedzeniem :) Rok temu spróbowałem i teraz kilka razy w m-cu jeźdżę PB, a PKP odtąd ani razu...

      • 31 10

      • 199 zł to też loty bez zysku

        • 6 6

      • (6)

        Polski Bus jest opcją ciekawą, póki pociągi "jeżdżą". Ale gdy czas przejazdu zejdzie do (i tak żałosnych!) 4h, wówczas pociąg (niezależny od korków, pozwalający rozprostować nogi w każdej chwili, i wyposażony w całkiem niezły Wars) stanie się opcją lepszą. Dla tych natomiast, którzy cenią swój czas, samolot na razie wciąż przebija wszystko.

        • 31 2

        • (4)

          jeśli pociąg będzie jeździł do W-wy 4 godziny, ale nadal będzie to szumnie zwany express o wagonach standardu TLK, czyli bez klimy, to ja dziękuję, osobiście nie lubię jak przy w pełni otwartym oknie huczy tak, że głowa boli i wiatr miota gazetą, że ciężko w spokoju posiedzieć i poczytać.

          • 12 2

          • recenzja Polskiego Biustu (3)

            Polski bus tez ewoluuje, kazdy stały klient to widzi:
            podrożał (cena popularnosci)
            w jego Astromegach ograniczyli wielkosc bagazu
            (bo tylny duzy bagaznik obsluga ma na swoje graty, chyba wozą słonia)
            w tychż Astromegach jest stewardessa, kawa, rogal, lody
            (nie ma powodow, by nie dodac dodatkowo platnych innych rzeczy)
            wifi zdycha gdy ludzi juz polowa, za duzo chętnych loguje
            (na początku działał zawsze ostatnio nie dziala prawie nigdy, jakie to typowo polskie, ale w tańszych pociągach wifi nie ma, a w droższych też nie na 100%)

            niektóre zmiany na lepsze (więcej kursów, większe busy) ale wiele na gorsze (drożej, nie ma wifi, ograniczenia bagażu, fizyczne a nie regulaminowe)

            w sumie, zrobiło się miejsce na konkurencje. teraz powinni tu zaczęć panoszyć się Ruski (KalinBus?) lub Chińczycy. albo nasze busiki, jak te na Hel. nim wejdzie konkurencja na tory, busy są niezłym poletkiem doświadczalnym...

            • 4 2

            • typowo polskie? (1)

              co jest typowo polskie? że jak więcej ludzi korzysta z łącza to użytkownikom net działa "wolniej"? gdzie indziej są inne prawa fizyki i im więcej ludzi korzysta tym szybszy jest internet?

              Polski Bus to firma irlandzka więc może typowo irlandzkie?:)

              Ja tam wolę pociąg słneczny wygodniejszy i za 50 zł ładniejsze widoki niż przy szosach:D

              • 7 2

              • masz rację, napisałem nieprecyzyjnie i pewnie dlatego mnie nie zrozumiałeś.

                Nie dziłanie wifi W OGÓLE (w 2ch na 5ciu ostatnich moich jazd)

                a nie np. mulenie z powodu nadmiernego obciążenia,

                wynika z tego, że obsłudze nie umie, albo chce się go włączyć,

                albo zresetować, czy co tam. Kierowca ani pisuardesa nie są chętni albo nie umieją się tym zajmować. Pewnie ich rozliczają za odjazd i dojazd, ale to prowadzi do spadku jakości usługi, to właśnie jest badziewne.



                To ten sam objaw, który powoduje, że pociągi jeżdżą z niesprawnymi s****zami, ze autobusy wożą dzieci na kolonie mimo nienaprawionej awarii hamulców. Badziewiactwo, powodujace, że póki bus jest w stanie jechać, pojedzie, a "drobne usterki" nie psuja samopoczucia pracownikom.



                Brak Wifi w PB jest mimo tego, że opłatę za internet firma i tak ponosi. To właśnie jest typowo polskie badziewie, nasz rodzaj sabotażu swej firmy przez pracowników. Inna rzecz, ostatnio jakaś łajza zatkała s****z. Ani stewadresa ani kierowca nie uważali, że to ich problem, nawet tam nie zaglądnęli, mimo "uniżonych próśb". (Gdy pływam jako skiper na jachtach, jak mi załogant zatka s****z podpaską, mimo ze na początku każdego uczulam, uczę, szkolę, to ja próbuję naprawiać to WC, bo choć w kontrakcie tego nie mam, to jakość zycia się przez tę awarię na jachcie znacznie obniża. Tez nie jestem hydraulikiem, ale załoganci tym bardziej.)



                Swoją drogą Wifi polskiego biusta działa na sieci Orange. Jak bym ja wybierał sieć, wybrał bym innego prowajdera, by miec choćby słabsze łącze, ale zawsze, w mazurskim lesie też. I żeby nie było że kogoś reklamuję, sam mam modem Playa, tez się nie nadaje, bo play chodzi szybko, ale głównie w dużym mieście.

                • 6 2

            • nie to, że cena popularności. Oni mają plan marketingowy na 2 lata chyba założony, potem skoczą ceny jeszcze bardziej. Nikt do interesu dokładać nie będzie... W innych krajach się sprawdziło, u nas też się sprawdzi.

              • 2 1

        • Niestety wydaje Mi sie

          że w momencie skrócenia czasu poróży PKP podniesie ceny biletów. A PB bedzie alternatywą dla osób które chca jechac taniej a nie koniecznie wygodniej.

          • 2 2

      • a słyszałeś że samolotem się leci 50min (5)

        i cena 99pln a nie 45

        • 4 1

        • ok, a wiesz (4)

          ... ile czasu trzeba mieć by dotrzeć na lotnisko i się odprawić, potem znowu dojechać do centrum?

          • 5 1

          • (2)

            no ile? ja potrzebuje 15 minut, jestem na lotnisku 45 przed wylotem, czyli godzine przed, pozniej lot 45 minut nie odbieram bagazu, bo mam podreczny, z lotniska do centrum wawki w ile dojade? 30 minut?wiec powiedzmy przy dobrych wiatrach w 1,5-2 h jestem ze wszystkich w wawce. PKP mi to zapewni? dodam, ze jestem taniej, nie umeczona, nie styrana i na spotkaniu biznesowym nie wygladam jakby mnie wydymalo stado orangutanow tylko wygladam jak czlowiek, wypoczeta, w formie. Pozniej tak samo dogodny powrot i wieczor spedzony z rodzina...bezcenne. Jeszcze jakies argumenty na korzysz PB czy PKP?

            • 8 3

            • A kto cie dyma jak mnie nima? (1)

              • 3 1

              • Dymalska

                • 0 0

          • Na pewno nie 6h :))

            • 3 1

      • Pociąg Słoneczny (1)

        za 50 zł wygoda i bezpieczeństwo jakiemu żaden autokar nie dorówna

        • 3 1

        • tylko ze jest jeden na dobę

          tylko w lecie

          tylko wieczorem do Wawy rano z Wawy

          i generalnie mi nie pasuje



          choć cenię go bo mogę wozić rower



          już 50? zaczynali od 18 :-) szybko poszło, trzy lata... nadal maja permanentnie zablokowane s****ze?

          • 0 0

      • co?

        pociagiem 5,5 godz???

        • 0 0

    • wlasnie padli

      • 0 0

  • Jakby nie patrzeć te działania mają sens. (9)

    Leciałem tym samolotem do Warszawy pod koniec maja. Bilet kupiłem tydzień wcześniej za 99 zł. W samolocie około połowy miejsc było pustych. Obok mnie nikt np. nie siedział. Świadczy to po prostu o tym, że nie ma aż tak dużego zapotrzebowania na loty na tej trasie. Znajomi, którzy lecieli tymi liniami, mówili mi dokładnie to samo - samolot leciał wypełniony w 1/3 pasażerami. Tak więc zupełnie nie dziwi mnie fakt, że część połączeń jest likwidowana. A flota - Airbus A320 jest wygodniejszym samolotem niż ATR, więc rezygnacja akurat z tych samolotów ATR jest sensowna. A co do poczęstunku, to pamiętam, że miałem do wyboru albo kawę albo herbatę. Siedziałem jakoś w połowie i z tego co pamiętam mogłem skorzystać już tylko z herbaty. Ponieważ kawy raczej nie piję, to i tak nie miało to dla mnie znaczenia. W każdym razie mam nadzieję, że latać będą długo, bo leciało mi się wygodnie i w przystępnej cenie.

    • 136 6

    • (8)

      "Airbus A320 jest wygodniejszym samolotem niż ATR, więc rezygnacja akurat z tych samolotów ATR jest sensowna".
      Jaki jest sens (z czysto ekonomicznego punktu widzenia, a taki ma znaczenie dla każdego przedsiębiorstwa, które ma na celu utrzymanie się na rynku) rezygnacji tanich w eksploatacji samolotów (ATR), które na trasach krajowych udało by się szybciej zapełnić pasażerami aniżeli Airbusy (sam napisałeś że LF był na poziomie 33%)?
      Ujednolicenie floty? Jak najbardziej, to ma sens.
      Ale latanie prawie pustymi i droższymi w eksploatacji samolotami sensu już nie ma.

      • 8 5

      • W samolocie wycieczka do Turcji czy Egiptu

        nawet gratis wody nie podadzą, co tu więc rozglądac się za nimi w OLT

        • 3 2

      • koszta (3)

        może komuś się przyda rozpiska, podane poniżej podliczenia są dla Airbusa A320 lot gdańsk warszawa:
        Opłata trasowa ENR - ok 600zł
        Opłata terminalowa TNC - ok 1000zł
        Paliwo - ok 10000zł + VAT
        Opłata za lądowanie i start w Gdańsku - ok 2000zł (ale są zniżki)
        Opłata za lądowanie i start w Warszawie - ok 3300zł (też są zniżki)
        Opłata za pasażera odlatującego - ok 50zł od pasażera
        Przy pełnym samolocie (180 osób) łączny koszt to 25900zł (nie uwzględniając zniżek) więc ok 143zł od osoby. Lecz trzeba pamiętać, że dodatkowo trzeba opłacić na każdym lotnisku serwis i przegląd oraz należy zapłacić załodze, tych kosztów nie jestem w stanie podać choć jest to na 100% min 8-10 tys zł.

        • 8 1

        • (2)

          skad znasz cene paliwa dla samolotu? z tego co mi wiadomo to tych cen nie zna nikt - jest to jedna z najbardziej strzezonych info linii lotniczych..
          z ciekawosci pytam

          • 1 3

          • (1)

            dokladnych kontraktow nikt nie zna, ale zobacz chocby tresc pod filmem. 10,5 tys za 2100 l paliwa. Prosty rachunek. To ceny okolo.

            • 0 0

            • tak, tez mnie zastanowilo skad ta kwota. z takim przyblizeniem to wychodzi 5zl na litr, a to raczej malo prawdopodobne..

              • 0 0

      • w samolotach to chyba SF a nie LF.

        • 0 1

      • (1)

        "tanich w eksploatacji samolotów (ATR)" - nie dalej jak wczoraj pisano, że korzystanie z ATRów jest dla OLT bardziej kosztowne niż z airbusów.

        • 2 1

        • korzystanie z ATRów jest dla OLT bardziej kosztowne

          Jeśli stan techniczny ATRów jest tak dramatyczny, że utrzymanie ich zdolności do lotów jest bardziej kosztowne od Airbusów, to może.
          Ogólnie w eksploatacji ATR powinny być tańsze.
          W pływa na to niższe zużycie paliwa na trasie i niższe opłaty za lądowanie/start, bo to jest zależne od maksymalnej masy startowej samolotu.
          Oczywiście OLT może mieć bardzo preferencyjne warunki finansowe w kontrakcie z Portem Lotniczym i na przykład ta ostatnia opłata byłaby stała dla każdego rodzaju samolotu.

          • 0 0

  • Brawo dla OLT (5)

    Wreszcie ktoś zabrał się za konkurowanie z dziadami z LOTu. Trzymam kciuki za OLT!

    • 236 7

    • Konkurowanie z dopłacaniem 330 tyz zł dziennie???

      Ja tu nie widzę biznesu

      • 6 5

    • Dopiero teraz zauwazyłem że OLT to kombinacja LOT. Dzieki!

      • 5 2

    • wszyscy za nich trzymamy kciuki (1)

      mocno mocno

      oby prawa rynku i urzędowe sępy
      nie zgnoiły ich

      • 4 1

      • ja tez trzymam mocno, ale obawiam sie, ze dlugo nie polataja. Daje im gora 1.5 roku. Ale dobre i to, bo co namieszaja to tylko na korzysc pasazera

        • 1 1

    • ja tez trzymalam, ale padli, zawiesili dzialalnosc

      • 1 0

  • spokojnie (5)

    pan Plichta ma jeszcze sporo kasy z Amber Gold do wpompowania w OLT :) a potem niech sie dzieje co chce, on juz swoje ma odłożone

    • 88 8

    • O tempora o mores (3)

      Najpierw zapanowało ogólne zadowolenie z faktu, że LOT ma mieć konkurencję i będzie można za niewygórowaną cenę polatać, a teraz zapanowało ogólne zadowolenie na sygnały, że jednak taka konkurencja nie ma łatwo i że idea tanich lotów jest bombardowana.

      • 3 4

      • a dodatkowo, ze trojmiasto.pl raz robi im darmowa reklame a raz notorycznie na nich jedzie, bo za dobrze im idzie. Jak czytam to forum to oczoplasu dostaje, bo ludzie czytaja ten sam artykul, a wyciagaja wnioski tylko zgodne ze swoim rozumkiem i teoria spiskowa.

        • 1 4

      • czy mi sie zdaje czy na tym forum nie padlo zdanie w rodzaju dobrze, ze OLT pada. Jak padaja negatywy to dot. dzialalnosci i uczciwosci Plichty. Raczej nikt nie pisze, ze dobrze, ze pada OLT , bo ja to lubie Polskim Busem jezdzic. Bez przesady. Nie wyciagaj zbyt daleko idacych wnioskow, bo to neizdrowe i niefair w stosunku do OLT.

        • 0 0

      • to pewnie dlatego

        że na początku mało kto wiedział że ta "konkurencja" należy do oszusta który został skazany prawomocnym wyrokiem sądu za wyłudzenie 174tys. zł, głównie od gdańskich emerytów i rencistów (wtedy jeszcze ten pan nazywał się Stefański).

        • 3 2

    • e tam odlozone. chlop ma leb jak sklep, jeszcze nie jeden byznes otworzy. Nawet jak teraz utopi...Jak zostajesz prezesem przed 30 to nie ma bata do konca zycia krecisz prezesowskim stolkiem w roznych (tez wlasnych) przedsiebiorstwach. Znasz prezesa, ktory nie skacze z branzy do branzy? Ktory konczy jeden kontrakt, a nie ma gotowego cieplego stoleczka gdzie indziej? Ja nie:)

      • 0 0

  • OLT ma podobno uruchomić rejsy z Gdańska na Karaiby za 199 PLN. To dopiero będzie miodzik. (12)

    • 49 14

    • (1)

      i pewnie lot ATRem ;p

      • 12 4

      • gdzie tam? lotem na drzwiach od stodoly. PRzeciez nasze orly na wszystkim poleca i to bezpiecznie. A koszty ciac trza panie, oj trza...

        • 1 3

    • hahhahah dobry żart hahahhaha (2)

      • 5 2

      • Byc może zimą będą loty do USA (1)

        ok 950zł /2 strony

        • 7 2

        • dokladnie 950 zl plus cena biletu:)

          • 2 0

    • Tanie loty (1)

      to np. z Valencji do Porto lub Maroko za 6E :]
      Można?

      • 3 3

      • nie rozumiem co za balwan neguje te wypowiedz...

        • 0 1

    • Jeden warunek

      - w jedną stronę.

      • 1 1

    • Dobry żart

      Dobry żart ;-) W sam raz dla wszystkich piratów z 3miasta ;-)

      • 1 1

    • chyba kajakiem... :/

      • 0 1

    • A na Tahiti motolotnia ma być po 250 zlociszy.

      • 0 0

    • a loty w kosmos za 299 PLN, pychotka!

      • 0 0

  • (13)

    Polska jak zwykle zacofana. Transport w cywilizowanych krajach opiera sie o szybka kolej, ktora jest bezkonkurencyjna z samolotami, ktore maja wiecznie problemy z pogoda, a dojazd na lotnisko zajmuje tyle samo co podroz.

    • 44 27

    • zgoda

      ale szybką kolej trzeba wpierw zbudować a w powietrzu szyny i trakcja nie są potrzebne

      • 14 1

    • Do 1000km kolej, powyzej ekonomiczniej samolot

      • 10 2

    • Tobie się pewnie wydaje, że bilety na te szybkie pociągi kosztują grosze? (1)

      Jakbyś tak miał wybulić równowartość ceny biletu lotniczego w LOT za podróż koleją to szybko by ci przeszedł entuzjazm...

      • 9 4

      • Dokładnie

        Szybkie pociągi są DROGIE - coś za coś

        • 4 1

    • koleją z Gdańska do Wawy... (1)

      to co najmniej 6 godzinek. Samolotem ta sama podróż 40 min. Chyba jest róznica? Polska wcale nie jest zacofana. Kolej pasażerska długodystansowa to przeżytek. Kolej bardzo dobrze sprawdza się na krótkich trasach. Kraje które mają rozwinięte kolejnictwo to nie zawdzięczają pasażerom ale cargo które przewożą i tylko dlatego rozbudowują swoją infrastrukturę kolejową.

      • 5 1

      • a tak btw to świteny film był...

        • 0 0

    • (2)

      mi dojazd na lotnisko zajmuje 15 minut, do centrum 30-40 minimum. Podroz do wawki 45 minut, pociagiem z 5,5-6 h, za samolot place mniej, za dojazd na lotnisko mniej, wiec wybacz, ale mnie ta bezkonkurencyjnosc PKP srednio interesuje:) jak widzisz nie mozna generalizowac, bo nie ty jeden i nie twoj styl myslenia podrozowania jest wiodacy

      • 1 1

      • Wieśniak (1)

        zapomniałeś podpisu

        • 1 2

        • nie zapomnialam, nie mam podpisu

          • 0 0

    • "Polska jak zwykle zacofana" A dlaczego jełopie... (1)

      Przez Niemców, a po wojnie przez komunizm. Jakby inne kraje mialo to co my to były by w gorszej pozycji niz my teraz, wiec nie ględź.

      • 1 2

      • Finlandia była podobnie biedna, i jakoś jest teraz bardzo wysoko rozwinięta, więc nie zwalajcie ciągle na historię, którą zawsze usprawiedliwiacie nasze nieudacznictwo...

        • 0 0

    • Sam jesteś zacofany i żyjesz w świecie swoich wyobrażeń!

      Gdzie to na świecie jeździłeś Pendolino za grosze i dużo szybciej niż samolotem?
      Na dworzec kolejowy też trzeba dojechać i często zajmuje to znacznie wiecej czasu ( centra miast )niż dojazd na lotnisko. Poza tym ceny porównywalne z tanimi liniami wiec nie rozumiem tej twojej bezkonkurencyjności.
      Zwarzając na stan dróg, autrostad i stan torowisk w Polsce oraz odległości pomiędzy najwiekszymi miastami tani transport lotniczy to najlepsze rozwiązanie!

      • 0 0

    • w cywilizowanych krajach kolej jest tylko do przewozu towaru ,

      • 0 0

  • A co na to........ (2)

    nasz wybitny specjalista od transportu kolejowego i lotniczego, jedyny czlowiek w 3m na ktorego praca czekala 3 lata - Delfinek Tuszczynek ?????

    • 40 28

    • jak mogłeś tak napisać (1)

      jak mogłeś tak napisać? za chwilę redahtor śledczy z gejzety wyborczej cię namierzy i będziesz miał przekichane, że odważyłeś się na krtykę "ich człowieka" :)

      • 9 8

      • Zryjcie kieblase z biedry po 7zl o swicie pisiury

        • 9 9

  • Posiłki, napoje..... (7)

    Ludzie jeszcze niedawno jeżdziliście PKS/PKP gdzie nie było posiłków, ba nie było nawet wygodnie... Dla mnie mogliby zrezygnować ze wszystkich posiłków podczas lotu, aby tylko utrzymali się na rynku. Ale nie w tym problem... Leciałem OLT jakiś tydzień temu do WAWy. Samolot był wypełniony w 70/80%. Leciało się bdb. OLT do boju!

    Walę klocka na LOT, a tym bardziej na te Wizzary i inne.

    • 126 6

    • taaa, jasne (6)

      leciałem w zeszły czwartek do Warszawy. Musiałem kupować bilet na szybko. OLT > 240zł ze wszystkim. LOT 190zł. LOT ma zdecydowanie więcej połączeń na tej trasie a ceny do zaakceptowania.

      • 2 13

      • pogadamy o cenach w LOT (4)

        gdy nie będzie OLT :)

        • 16 2

        • Dopóki nie było OLT (3)

          do Wawy leciałeś za 75pln, jak kupiłeś szybciej bilety, więc bez przesady.

          • 3 7

          • też słyszałem o takich biletach

            ale tylko słyszałem bo nigdy nie znalazłem a długo szukałem.

            • 4 1

          • to chyba ostatnie promocje LOT, gdy OLT wprowadził 99PLN

            ja NIGDY nie słyszałem nawet o tego typu cenach - KILKASET złotych, owszem, zawsze zastanawialem się kto tyle płaci (oprócz biznesmenów)

            • 6 2

          • tylko, że Warszawa to zawsze miła połączenie. A nie wiem, czy po upadku OLT (bo on sie zbliza) będzie ktoś chciał latac np. do Krakowa.

            • 0 0

      • ja kiedys dolotowke na wakacje za 99 zl/1 stro/os. kupowalam, wiec nie swirujcie jarzebiny, bo wszystko jest kwestia szczescia. LOT nie zawsze jest najdrozszy. Trzeba sprawdzic wiele opcji i wybrac najkorzystniejsza. Ale nie mozna z gory zakladac, ze LOT zawsze bedzie drozszy niz OLT. Na razie na dalsze terminy OLT wymiata i trzymajmy za niego kciuki, ale nie skreslajmy od razu innych opcji.

        • 0 1

  • jak dla mnie posilki sa niepotrzebne.. lot do wawy to pol godziny? (12)

    nie przesadzajmy z tym jedzenienm i piciem... Oby zostali na rynku, bo znowu zostanie 10 h pkp.. pieknie kurna pieknie :(

    • 170 3

    • Pendolino będzie (10)

      do w-wy 2,5h
      samolot: dojazd 0,5, odprawa 1h, lot 0,5h, bagaż 0,5 h i wychodzi na to samo. \
      I nie jesteś obmacywany.

      • 13 8

      • (2)

        Pendolino będzie dla naszych wnuków. Na razie PKP nie potrafią wydać pieniędzy, które mają do dyspozycji.

        • 11 4

        • przepieprzyć chciałes napisać - vide 'remont' dworca w Gdyni - kompletna pomyłka (1)

          • 3 4

          • ostatnio szedłem z dużym bagażem. utkwiłem przed drzwiami i musiałem czekać jak jakiś emeryt aż ktoś szedł i mi uchylił.

            • 3 2

      • (1)

        co ty wiesz o Pendolino? pudło nie może się wychylać bo mamy g*wniane tory oraz trakcje i ta jego superprędkość nie zostanie wykorzystana. 2,5 h? taaa... chyba za 2,5 wieku.

        • 6 5

        • Co TY wiesz o torach i trakcji?

          Jak przystosujesz tory i linie zasilające do wychylnego pudła na zakrętach to nic oprócz tego nie pojedzie na tej linii bo na zakręcie "zgubi zasilanie".

          Czysto ekonomiczne podejście, szkoda że nie przyszłościowe, rozmowy nad szybką linią stanęły 2 lata temu, bo jakieś plany połaczenia wschodu z zachodem są, takie poziome Y.

          Zresztą w Polsce jest jedna nitka którą można szybko pojechać niestety są przejazdy, rogatki itp dzięki czemu skład nie może jechać szybciej :P

          • 1 1

      • a do pociągu to nie trzeba dojeżdżać, co nie? (2)

        • 3 2

        • (1)

          Z Żukowa czy Banina to może i trzeba:p

          • 7 2

          • a z Nowego portu czy Zaspy nie trzeba? też trzeba!

            • 0 1

      • Pseudolino hehe (1)

        Pociągi bez wychylnego pudła potrafiące utrzymać prędkość marszową na poziomie 180km/h sami potrafimy produkować, wiec po co to Pseudolino? Wiadomo że nie pojedzie wiecej jak 180 bo napięcie w trakcji jest zbyt niskie a jeśli nawet je podwyższą to większa prędkość będzie rozwijana tylko na krótkich odcinkach bo bez wychylnego pudła pasażerowie zaspawali by całą podłogę.

        • 5 1

        • Ale nawet przy tej prędkości,

          2,5h do Wawy nadal jest realne.

          • 3 1

    • jasne ze posiłki niepotrzebne i napoje ale z czasem przesadziłec pol godziny to stoisz w kolejce:)

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane