• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obniżą jezdnię, bo autobusy nie mieszczą się pod wiaduktem

Patryk Szczerba
17 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Pod wiaduktem przejadą samochody o wysokości do 3 metrów oraz tylko niektóre autobusy. Pod wiaduktem przejadą samochody o wysokości do 3 metrów oraz tylko niektóre autobusy.

Obniżenie jezdni ulicy Stryjskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni pozwoli przejechać gazowym autobusom pod wiaduktem kolejowym przy stadionie. Obecnie na trasę linii w kierunku Witomina kierowane są pojazdy starszego typu. Prace projektowe mają rozpocząć się w najbliższych miesiącach.



Czy obniżenie jezdni ul. Stryjskiej to dobra decyzja?

Dwa lata temu pisaliśmy, że nowo zakupione za 30 mln zł pojazdy MAN i Solaris, podobnie jak samochody ciężarowe powyżej 3 metrów, nie mogą jeździć pod wiaduktem na ul. Stryjskiej, bo się tam po prostu nie mieszczą.

Mniejszy komfort dla pasażerów

W przypadku autobusów gazowych MAN kłopotem są umieszczone na dachu zbiorniki z paliwem CNG, natomiast w Solarisach przeszkadzają zamontowane na dachu elementy klimatyzacji.

Pasażerowie linii W, 121 i 192 są więc wożeni autobusami starszej generacji. Przewoźnicy świadczący usługi dla ZKM Gdynia twierdzili, że rozmowy dotyczące rozwiązania problemu rozpoczęły się w 2007 roku, gdy na gdyńskie ulice wyjechały pierwsze gazowce, ale do konsensusu nie doprowadziły.

Przedstawiciele ZKM bezradnie rozkładali ręce, tłumacząc, że rozwiązanie problemu leży po stronie miasta, a na Witomino i tak jeżdżą nowe autobusy - tyle, że na innych liniach.

Jednocześnie dwa lata temu odrzucali propozycję, by autobusy zmieniły trasę z pominięciem wiaduktu, tłumacząc, że zmiany byłyby trudne do zaakceptowania dla pasażerów i kosztowne. W międzyczasie okazało się, że korki na ul. Małokackiej są tak duże, że autobusy i tak popołudniami jeżdżą często objazdem, skręcając za wiaduktem w ul. Olimpijską.

Rozwiązaniem kłopotów z korkami ma być buspas, którego stworzenie na szerokiej ul. Małokackiej nie wymaga dużego nakładu pracy. Powstanie prawdopodobnie jeszcze w tym roku, dzięki czemu jest szansa, by z Redłowa przez Witomino na Chwarzno i Wiczlino jeździło więcej autobusów.

Rozwiązaniem obniżenie jezdni

Urzędnicy zaczęli też myśleć o kłopotach z wiaduktem kolejowym. Od dawna twierdzili, że szans na jego przebudowę nie ma ze względu na skomplikowany charakter inwestycji i koszty. Znaleziono inne, prostsze wyjście, czyli obniżenie ulicy Stryjskiej tak, by mogły się tam zmieścić wszystkie autobusy. Początkowo również takie rozwiązanie było jednak odrzucane, ale ekspertyzy zostały wykonane i dają nadzieję na zmiany.

- W najbliższym czasie rozpoczną się prace projektowe - zapewniają urzędnicy z gdyńskiego magistratu.
Na czas remontu trzeba będzie zamknąć przejazd i wytyczyć objazdy. Jak będzie wyglądała organizacja ruchu, kiedy rozpoczną się prace i ile potrwają, okaże się w najbliższych miesiącach, po tym, gdy będzie gotowy projekt.

Problemy z przejazdem mają też samochody ciężarowe. Poniżej film z sierpnia 2016 roku

Miejsca

Opinie (129)

  • Nareszcie ! Niech zabierają się do pracy jak najszybciej .Znając życie niech nie zapomną o porządnym odwodnieniu !!!

    • 10 3

  • Olaboga,ratunku!!!!!! (2)

    Olaboga, ludzie, korki nas zabiją, ani do pracy, ani z pracy, ani do szkoły, ani nigdzie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zróbcie to , ale w try miga, i w wakacje, póki do szkoły dzieci i młodzież nie jeżdżą!!!!!!!! Jeśli nie to zabiję!!!!! Witomino, Chwarzno, Wiczlino, nie mówiąc o obwodnicy - korek na 10 km codziennie w te i we wte. Chyba z rodziną będziemy żyli, jako bezdomni na plaży, bo nie wydostaniemy się z domu, ani nie wrócimy do domu..

    • 15 2

    • nie pyskuj

      Wieśniaku! Zapomniałeś, że Chwarzno to wieś?

      • 2 5

    • Dokładnie.

      • 2 0

  • Przecież Stryjska jest albo zakorkowana,

    albo zamknięta przez kopaczy piłki - więc po co tam coś robić?

    • 12 1

  • To po co zmienialu tam niedawno nawierzchnie

    Po co rwmontowali ten wiadukt zamiast go przebudowac.

    • 16 0

  • A piechotą chodzić to już nie łaska ?! Precz z autobusami zatruwającymi miasta !

    • 9 5

  • Powinien powstać nowy wiadukt...

    .... ,gdyż obecny jest za niski i za wąski.2 lata temu umacniano przy tym wiadukcie skarpę,teraz go podwyższą,a za 2 lata będą musieli pewnie dopiero poszerzać go.Ot,typowa gospodarka socjalistyczna.Czy na prawdę jest problem,żeby to wszystko zrobić za jednym razem ?

    • 19 1

  • paskudne miejsce

    Nisko i wąsko.

    • 14 1

  • W Gdyni wszystko mozna :) (2)

    W Gdansku na Hallera co chwile zerwana trakcja... Moze lepiej podejrzec co robia w Gdyni ;)

    • 9 6

    • (1)

      A dla tramwajów zrobi się hopki?

      • 2 1

      • Nie - calkowata likwidacja

        Obecnie GAiT a po nowemu bedzie: GA - Gdanskie Autobusy lub jak kto woli Gdynia

        • 2 2

  • szatanski pomysl

    tylko co bedzie spieprzone?

    • 11 3

  • Genialni inowacyjni architekci proszę o nazwę biura projektowego do księgi ..mistszuff'' inżynieryjnych miniaturyzacji kolejowo-drogowych.Ps.Rzymianie budowali akwedukty wysokie jak licho...

    • 11 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane