• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna: projektanci wskazali jej przebieg

Maciej Naskręt
19 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Obwodnica Metropolitalna w przyszłości połączy Południową Obwodnicę Gdańska z Trasą Kaszubską. Obwodnica Metropolitalna w przyszłości połączy Południową Obwodnicę Gdańska z Trasą Kaszubską.

Projektanci Obwodnicy Metropolitalnej zalecają jej budowę według wariantu czerwonego, czyli na wschód od Żukowa. O przebiegu drogi zadecyduje jednak GDDKiA.



Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej z ujęciem wariantu czerwonego. Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej z ujęciem wariantu czerwonego.
Biuro projektowe Lafrentz z Poznania sugeruje budowę Obwodnicy Metropolitalnej według wariantu, w którym droga pobiegnie między Gdańskiem i Żukowem. To efekt przygotowywanego przez poznańskie biuro Studium Techniczo-Ekonomiczno-Środowiskowego dla drogi, która ma stać się nową obwodnicą Trójmiasta. Jej budowa jest niezbędna, ponieważ obecna obwodnica coraz bardziej staje się wewnętrzną arterią naszej aglomeracji.

Dlaczego wariant czerwony jest najlepszy? - Przy wyborze najważniejszą rolę odgrywały warunki środowiskowe. Ale nie był to jedyny argument. Analizowaliśmy także warunki społeczne, bezpieczeństwo ruchu - mówi Dariusz Jarysz, projektant ze spółki Lafrentz.

Projektanci nie chcą mówić o ewentualnych kosztach budowy drogi i wyburzaniach budynków. Odsyłają do inwestora - gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Rekomendacja projektanta jednak nie oznacza, że droga według wariantu czerwonego kiedykolwiek powstanie. Ostatnie słowo należy właśnie do inwestora.

Z której strony Obwodnica Metropolitalna powinna omijać Żukowo?

- Trwa sprawdzanie projektu, co potrwa jeszcze kilka tygodni. Zakończy się to odebraniem formalnym dokumentacji i wyborem wariantu - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy GDDKiA, oddział w Gdańsku.

Posiedzenie Komisji Opiniującej Projekty Inwestycyjne zatwierdzające wariant drogi przeznaczony do realizacji, które działa przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych, odbędzie się na przełomie marca i kwietnia.

Jeśli drogowcy przystaną na propozycję projektantów to Obwodnica Metropolitalna przetnie na pół m.in. ieś Lublewo. Projektanci zrezygnowali z budowy ekspresówki na zachód od Żukowa.

Obwodnica Metropolitalna, zwana też Obwodnicą Trójmiasta Bis, połączy Chwaszczyno (projektowaną Trasę Kaszubską - droga S6 do Słupska) z Południową Obwodnicą Gdańska (S7). Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa. Każda z jezdni będzie miała dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Zasady ruchu drogowego będą podobne do tych panujących na Obwodnicy Trójmiasta.

Przypomnijmy, że budowa Obwodnicy Metropolitalnej znalazła się na liście rezerwowej opracowanego w Ministerstwie Infrastruktury w styczniu ubiegłego roku Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015. Drogowcy przewidują, że inwestycja mogłaby ruszyć w 2015 r.

W galerii poniżej prezentujemy przebieg wariantu czerwonego naniesiony na ortofotomapę.

Miejsca

Opinie (234) 10 zablokowanych

  • Ile to juz lat sie ciagnie? Projektancji projektuja, drogowcy wskazuja warianty (23)

    a Obwodnicy dalej nie ma

    • 124 49

    • ogarnij sie (7)

      to sie nazywa planowanie i myslenie o przyszlosci. jak naniosa taka droge to nie bedzie biadolenia ZENKA FRAKa itp ze oni domy w 2014 pobudowali, ze czytac nie umieli wczesniej to ich problem

      • 23 8

      • myslenie o przyszlosci to byloby, gdyby ta droga powstala 20 lat temu (6)

        • 22 16

        • proste - nie bylo na to pieniędzy (1)

          • 12 8

          • dokladnie

            daj pieniadze i wybuduja.
            trase w-z 20
            estakade 30 lat
            slowaka 20 lat

            wszystko bylo duzo wczesniej w planach

            • 13 3

        • to byłaby przeszłość... (3)

          aby na prawdę myśleć o przyszłości nie można realizować zamierzeń o których się myśli bo z chwilą realizacji ich już nie można by myśleć o przyszłości...

          • 0 4

          • Ja się pytam czemu żółty wariant jest zły jak przebiega dalej od domów. (2)

            W części zaczynającej się od Chwaszczyna pełno państwowej ziemi, lasów i pól ale przecież lepiej ludziom pod oknami bliżej pociągnąć ze względu na ekologię itd. 200 metrów by zrobiło różnicę bo nie ma ani jednego domu.

            • 3 3

            • dobre

              ...jak dwadziescia lat temu jeszcze ojciec kupowal ziemie w Chwaszczynie mial do wyboru kupic droga dzialke lub tania dzialke... wybral drozsza wersje... no bo tu droga nie bedzie biegla... jak ktos kupil tansza ziemie to niech nie narzeka, ze teraz droga bedzie przebiegala mu pod oknami... a juz dawno bylo wiadomo, ze wylot z gdyni nie bedzie szedl po drodze nr 20 ale bokiem...

              • 3 2

            • a ty wiesz kurde ile kosztuje wycięcie lasu? i ile przy tym protestów ekologów, pozwoleń itp? a sorry aby opóźniać i podrażać strategiczną dla prawie milionowej aglomeracji inwestycję ze względu na parę domków które postawiono z nadzieją że drogi nie będzie to lekkie przegięcie

              • 3 0

    • LECH WALESA AIRPORT. Mieszkamy w Polsce piszmy po polsku (9)

      Mam nadzieję że ci co będą protestować nie mają samochodów i nie śmigają nikomu pod oknami

      • 9 8

      • Ja mam samochód i też uważam, (5)

        że taka obwodnica dublująca istniejącą, na dodatek na niepełnym odcinku nie ma najmniejszego sensu. Gdyby biegła poza Wejherowo to owszem, a tak to po co?

        • 19 13

        • A Twoje zdanie ma duże znaczenie, bo przecież jesteś ekspertem.

          • 9 5

        • To że masz samochód nie świadczy że wiesz co mówisz/piszesz... (2)

          A ja zauważyłem że ona biegnie aż do Słupska... Dlatego też twoja pyskówka jest pusta...

          • 10 2

          • I dobrze zauważyłeś (1)

            I napewno zauwazyłeś też że jadac nią do Słupska z obwodnicy południowej czy gdanska zrobisz duze koło i stracisz ponad 10 km, zeby zyskać w chwaszczynie 3 km w stosunku do jazdy starą obwodnicą. Jak rozumiem uwazasz ze benzyna jest bardzo tania i wszyscy z radoscią będą nadrabiać trasy i podziwiać widoki.

            • 4 5

            • spostrzegawczy

              Nie wiem czy zauważyłeś że każda obwodnica jest raczej dłuższa od bezpośredniej trasy. I czy w związku z tym jadąc w trasę pchasz się przez centra miast, żeby zaoszczędzić 10km?
              Może też nie zauważyłeś jeszcze, że jadąc równym tempem, bez stania w korkach (a na obecnej Obwodnicy stoi się też nader często, bo nie posiada wynalazku zwanego pasem awaryjnym) palisz o wiele mniej. Nie tylko pokonany dystans się liczy, ale również sposób jego pokonania. Nie wspominając już o komforcie jazdy.
              Myśleć, a nie pisać bzdury.

              • 9 0

        • Ponieważ istniejąca obwodnica jest coraz bardziej zapchana! Musi być alternatywa! Pewnie jesteś jednym z tych którzy wjeżdżają na obwodnicę przy prędkości 60km/h i dalej jadą nią 80.

          • 5 4

      • (2)

        tak ale lotnisko jest miedzynarodowe, przyglupie

        • 3 2

        • (1)

          To się powinno nazywać Gdańsk Banino, a nie taka nazwa nie do wymówienia dla nikogo.

          • 2 2

          • Firoga lepiej

            • 0 2

    • a protestanci protestują...

      Mohery tez...i jak tu cokolwiek budowac, zaścianek mieszka w Metropoli a żyć chce na wsi...

      • 5 3

    • Przecież budyniowi PRowcy (przepraszam niezależni dziennikarze) pisali

      kilka lat temu, że pojedziemy tą trasą na EURO

      • 5 1

    • ANDZELIKA, Daj KASĘ, od razu przestanie sie ciągnąć :)

      masz trochę drobnych ? od razu ruszymy :)
      mamy też jeszcze trochę innych inwestycji..
      wymiana taboru kolejowego, nowe chodniki, ulice, fasady domów, trochę tuneli, remont szkól, szpitali...
      Andzelika.. nie bądź taka.. sypnij trochę kasy...

      • 3 3

    • a ludzie dalej się budują na tych terenach, co czyni inwestycję coraz trudniejszą...
      urzędnicy.. dlaczego wcześniej nie zarezerwowano ziemi pod tę inwestycję i zakazano tam wszelkich robót?

      • 2 0

    • to samo z projektowaną Trasą Kaszubską (dawniej Lęborską)

      • 1 0

  • Bardzo dobrze (4)

    BUDOWAC!!!

    • 86 30

    • ciekawe jak Niemcy długo zastanawiali się nad tym czy tu, a może tu.... pewnie zaczęli w XV wieku

      • 2 2

    • Naduzywaja slowo metropolia co chwile

      Smieszny tekst naprawde. Trojmiasto nie jest zadna metropolia, tylko dziura, sponsorowana przez Niemcow z podatkow ( wszystko co sie buduje, czy remontuje)

      • 2 3

    • droga??hi hi

      to nie jest żadna obwodnica metropolitalna tylko korytarz eksterytorialny, który powstanie 80 lat później zamiast w 1939. to wszystko w temacie. nie dziwię sie Niemcom, że w 1939 napadli na Polskę jak widzieli w jaki sposób Polska jest rządzona. Teraz jest podobnie.

      • 0 4

    • Ale OBWODNICĘ , a nie topić pieniądze, których nie mamy !!! - zanim się wypowiesz popatrz na mapę gęstości zaludnienia i porównaj ją z przebiegiem proponowanych wariantów .

      • 1 0

  • "konsultacje społeczne" (8)

    szkoda że u nas jest to pretekst do pyskówek lokalnych niezadowolonych. Przestałem się trochę interesować tą inwestycją dopóki wiecznie niezadowoleni się nie zdecydują na jakiś sensowny wariant. A może trzeba by podjąć decyzję za ludzi?

    • 44 21

    • tak i wybudowac ją pod Twoimi oknami (3)

      • 5 2

      • ja mam pod oknami kartuską i łostowicką (2)

        i bardzo to sobie chwalę bo nie stoję w korkach jak kiep z GDA.

        Coś jeszcze?

        • 8 9

        • to ty pan jestes

          • 0 0

        • @Prezes, sam jesteś kiep

          • 3 0

    • (2)

      jakby ci przez środek domu biegła to być nie był taki cwany pajacu

      • 3 6

      • A jakies propozycje masz oprocz inwektyw

        PAJACU

        • 1 0

      • ja się modlę żeby jeden z jej przebiegów wybrali

        bo sprzedam działkę której nie chce, a której inaczej nie warto sprzedać bo ceny spadły

        • 0 0

    • No to może niech zaproponują obwodnicę , a nie drogę "między-osiedlową" przez sypialnię Trójmiasta - wtedy nie będzie protestów. Jeżeli ludzie przez lata budowali domy poza aglomeracją - to maja prawo protestować, przeciw przebiegowi drogi przez ICH osiedla ( i powinni to robić). A niestety prawda jest taka, że nie ma żadnego sensownego wariantu, co więcej nie ma nawet żadnego wariantu OBWODNICY - BO TO CO JEST PROPONOWANE NIE JEST OBWODNICĄ !!! Bo obwodnica ma wyprowadzić ruch tranzytowy poza tereny zamieszkałe - a nie zrobić "slalom" między osiedlami.

      • 2 0

  • od kiedy protesty??:) (1)

    • 43 14

    • pod twoim domem jeczałeś a teraz trollujesz?

      • 3 6

  • Rysunek (2)

    Nie ma to jak czytelny rysunek :)

    • 30 13

    • Niech zgadnę, chómanista

      • 7 4

    • Udaj się z tym rysunkiem do najbliższej szkoły podstawowej i poproś o jego objaśnienie uczniów podczas lekcji Geografii. Gwarantuję, że zrobią to bez zająknięcia.

      Pozdrawiam,
      i oby Cie Nawigacja nigdy nie zawiodła ;)

      • 2 1

  • bez sensu przeprowadzona (19)

    Bo z Chwaszczyna do Gdyni trzeba będzie jechać przez ...Osowę!!! Wiecie o tym? Nie będzie można z Chwaszczyna wjechać na tą planowaną obwodnicę. Ciekawe, czy uwzględniono ruch komunikacji miejskiej? Jak autobusy linii Z i 171 będą do Gdyni z Chwaszczyna jechać? A i tak, ci co będą jechać od strony Olsztyna/Warszawy pojadą kawałkiem starej obwodnicy i dopiero w Osowej na trasę lęborską wjadą a nie że będą jechać łukiem przez Żukowo.
    Przebieg trasy tej obwodnicy jest nieprzemyślany. Wskazuje na to np. prof. Marek Szczepaniec z Uniwersytetu Gdańskiego.

    • 39 42

    • (4)

      wszystkie warianty są przemyślane do bólu

      • 6 4

      • chyba do bulu, mistrzu (3)

        • 5 10

        • jakby to prezydent powiedział

          • 5 2

        • ó

          bólu, bólu, mistrzu...

          • 4 1

        • eee tam

          miszczu

          • 0 1

    • No i dlatego to się nazywa obwodnica

      • 1 4

    • To budowa tej obwodnicy... (3)

      ...oznacza jednoczesną likwidację dotychczasowych dróg? Nie da się juz później zjechac z Chwaszczyna do Gdyni przez Dąbrowę i Karwiny? Autobusy 171 i Z nie beda mogły kursowac dotychczasową drogą (krajowa 20)? Obwodnice się buduje po to, żeby po nich kursowały... autobusy miejskie?

      • 13 6

      • Dokładnie

        20'ka w obecnej formie przestanie istnieć, nie będzie możliwe dojechanie od ronda w Chwaszczynie do Gdyni, gdyż na tym odcinku droga zostanie zamknięta, a w miejscu gdzie 20'ka zaczyna być dwupasmowa podpięta zostanie obwodnica. Nie jestem mieszkańcem Chwaszczyna, ale swego czasu postanowiłem się zainteresować tematem tej obwodnicy i jestem przekonany o bezmyślności osób, które ją projektują i są za nią odpowiedzialne. Ilość nieprzemyślanych rozwiązań i nieudolna próba ich obrony po prostu razi w oczy. Jeżeli ktoś jest zainteresowany to na którejś z chwaszczyńskich stron internetowych można znaleźć różne informacje, materiały ze spotkań (rzekomo konsultacji społecznych, które oczywiście okazywały się formalnością na której w większości przedstawiano zapadnięte decyzje)

        • 14 6

      • (1)

        171 to jedna wielka porazka ;>

        • 2 2

        • to tak jak Ty

          • 4 2

    • Węzeł będzie z DW218 przy jeziorze w Chwaszczynie (5)

      Guzik wiesz, a się wypowiadasz i jeszcze psujesz opinię profesorowi.

      • 4 2

      • O czym Ty mówisz (4)

        Rzuć sobie okiem na plany węzła : http://www.chwaszczyno.pl/images/stories/2011-07/omt-mapa-chwaszczyno-1.jpg

        Węzeł będzie łączył Trasą Lęborską, Obwodnicą Metropolitalną i Nową Kielnieńska.
        DW218 będzie przebiegać pod/nad Obwodnicą Metropolitalną na południe od węzła.
        Mieszkaniec Chwaszczyna chcący dostać się na przykład z kościoła (rondo w Chwaszczynie) do Gdyni będzie musiał albo pojechać jakimś dziwnym objazdem przez pola na zachód od węzła (widać na mapce, do której dałem tu link), albo pojechać DW218 pod Obwodnicą Metropolitalną dojechać do 3/4 jeziora Osowoskiego, gdzie już właściwie wjeżdża na teren Osowy i tam skręcić na Nową Kielnieńską i z niej dopiero można wjechać Obwodnicę Metropolitalną do Gdynii. Jednak trzeba wiedzieć, że zapewne najpierw powstanie Trasa Lęborska i Obwodnica Metropolitalna, a Nowa Kielnieńska to projekt jeszcze bardziej odległy, w związku z czym takiemu mieszkańcowi Chwaszczyna pozostaje albo wspomniany wcześniej dziwny objazd przez pola z zachodniej strony, albo jazda przez DW218 do Osowy, tam dopiero wjazd na obwodnicę i do Gdyni. Taka inwestycja powinna pomóc mieszkańcom, albo chociaż nie pogarszać obecnej lokalnej infrastruktury, tymczasem mocno w nią ingeruje i to niestety w bardzo negatywny dla mieszkańców sposób.

        • 12 0

        • Ech, jak ja nie lubię nie mieć racji :))) (3)

          No to zwracam honor, bo tego, że zabraknie łącznika w kierunku na Gdynię, nie wiedziałem (ale za to już podziękować trzeba BRG i projektantom "bezkolizyjnej" "Nowej Kielneńskiej" - IMHO powinien tu być dodatkowy tunel/wiadukt w kierunku od DW218 do DK20.

          • 8 0

          • Zdecydowanie... (2)

            ...tym bardziej, że taki tunel/wiadukt nie miałby ogromnego wpływu na całkowity koszt inwestycji. Niestety brakuje dobrej woli, czy coś.

            • 3 0

            • Cóż, w przeciwieństwie do GDDKiA, potrafię się przyznać do błędu ;) (1)

              Już sam fakt, że żaden "tir" nie pojedzie tą obwodnicą (bo dłuższa i paliwka szkoda), jest skandaliczny, ale z odcinaniem Chwaszczyna od Gdyni to się przegina.

              • 7 1

              • ;)

                tak to u nas wygląda niestety...

                • 0 0

    • "od strony Olsztyna/Warszawy pojadą kawałkiem starej obwodnicy"

      Tak, bo nie ma to jak przeciskać się między osiedlami, jak można ekspresówką :D

      • 0 0

    • Wariant czerwony

      Żukowo jest wiecznie zakorkowane, chyba w związku z tym lepiej aby obwodnica przebiegała po jego zachodniej stronie ?!

      • 2 1

    • to o kasę chodzi nie osens i funkcjonalność

      • 0 0

  • co ta droga miałaby odciążyć? (9)

    Niby co? jeśli budować drugą obwodnicę Trójmiasta, to należy ją poprowadzić od Żukowa w kierunku Wejherowa a nie że w Osowej będzie się dublować ze starą obwodową.
    Przyjrzyjcie się na zamieszczoną wyżej mapę. Tak jest czarną linią zaznaczona droga z Dąbrowej do Lęborka. Kto jadąc np. z centrum Gdańska będzie pokonywać trasę Armii Krajowej-Żukowo-Trasa do Lęborka przez Żukowo. Wiadomo, że pojedzie starą obwodnicą. A stara obwodnica będzie dalej zatłoczona.

    • 64 20

    • (5)

      Też mam takie odczucia, ja widzę tylko opcję poszerzenia obecnej obwodnicy do 3-4 pasów.

      • 8 3

      • Tak, bo przecież poszerzenie Obwodnicy załatwi wszystkie problemy (4)

        Tak, bo przecież poszerzenie Obwodnicy załatwi wszystkie problemy, a przepustowość węzłów załatwi czarna magia, ufoludki i Tusk osobiście. A wiadukty wybudujemy od nowa, a co, Kielce mogą, a Gdańsk nie? Jak poczytać niektórych opinie, to się śmiać chce - byłeś np. w Londynie i widziałeś, co o określonych godzinach dzieje się tam na zjazdach z cztero- albo i sześciopasmowej obwodnicy?

        • 5 0

        • (3)

          Nowa obwodnica nic nie załatwi dla zjeżdżających nią w kierunku Trójmiasta - Wielkopolska, Spacerowa, Słowackiego będą jeszcze bardziej zatłoczone. Jedyny sens nowej obwodnicy byłby w przypadku gdyby w okolicach Miszewa odginała się w kierunku Trasy Kaszubskiej (Wejherowo/Lębork) - wtegy nazwa byłaby adekwatna, w obecnym projekcie to jest obwodnica Gdańska.

          • 4 0

          • To prawda, można ją było poprowadzić w kierunku Koleczkowa, ale GDDKii To było nie w smak.

            GDDKiA odrzuciła na etapie studium ten wariant, ze względów środowiskowych (zniszczenie terenów wartościowych przyrodniczo za Tuchomiem) oraz logistycznych - od Koleczkowa do Straszyna przez Wielki Kack będzie 32,6 km, a bezpośrednio było by 33,2 km. W dodatku dłuższą drogę przebyć by musieli jadący od Straszyna do Gdyni (założywszy, że nie skorzystali by ze "starej" obwodnicy, musieli by jechać przez Chwaszczyno, które dalej korkowało by się na rodzie).

            • 3 0

          • (1)

            Podobno Trasa Kaszubska ma powstać (jeśli w ogóle)długo po nowej obwodnicy

            • 0 0

            • Odwrotnie.

              • 0 0

    • A ci od południa?

      Chyba nie chodzi wyłącznie o tych z Gdańska do lęborka? Ale mioże tez o tych z Kościerzyny i Chojnic do Lęborka, albo z Kościerzyny do Elbląga? Dlaczego rozpatrujecie włącznie tych co pojada z siódemki na szóstkę?

      • 3 0

    • Od Chwaszczyna do Wejherowa już jest droga alternatywna.- DW218

      • 2 1

    • mn

      co to za wygoda? 100km nadkladać zeby jechać obwodnicą!!!!!!!

      • 0 0

  • dlaczego mieszkańcy Trójmiasta nie liczą się ze zdaniem mieszkańców np. Banina, Żukowa czy Chwaszczyna? (16)

    Przecież to nie przed waszymi falowcami ta droga będzie przebiegać.

    • 36 84

    • My i tak mamy samochody pod oknami. I z tym żyjemy, nie biadolimy.

      • 33 6

    • (1)

      bo ich zdanie sie nie liczy.

      • 13 7

      • Ale zawsze można zaprotestować!
        Polska Partia Protestująca,
        Protestuje zawsze do końca,
        W swych protestach nieustająca,
        Pe! Pe! Pe!

        Z pozdrowieniami dla Pana Red i Wodza Doc Glajdusa Karola.

        • 2 1

    • zen

      bo ich podatki sa zukowskie ;P

      • 14 2

    • Ja się z Twoim zdaniem liczę - co proponujesz?

      • 4 1

    • ale... (3)

      ale mieszkancy Banina, Zukowa, Chwaszczyna pracuja w Trojmiescie a zwlaszcza w Gdansku i tam czesto robia zakupy i w ogole korzystaja z tej ogromnej aglomeracji, wiec konkluzja: morda w kubel i cicho sza, to Gdansk ma kase a nie jakies wypidlewo..

      • 17 19

      • morde to ty sobie mozesz wieszw kibel wsadzic i wode spuscic (1)

        widac jaki dziadowski pomiot w gdansku pozostal :P wszyscy normalni wyemigrowali zeby sie z takimi lumpami nie spotykac na ulicy

        • 12 13

        • nm

          i będziesz buraku teraz miał obwodnice pod lepianką ha ha ha!

          • 1 2

      • Wielkie Gdanszczaninie dziekujemy i klaniamy sie nisko ku Twojej prostocie.

        Co tam slychac w Waszym pieknym miescie?Dalej stoisz w korkach?smrod wciagasz nosem?
        Pozdrowienia z Chwaszcyzna Paniczu

        • 9 3

    • a od kiedy chwaszczyno nie jest w Trojmiescie ??

      • 1 10

    • Dlatego

      Dlatego się nie liczą że od wielu lat wiedzieliście o tym przebiegu i n ie powinniście tam chałup budować

      • 11 1

    • Dlatego, ze mieszkancy Banina chca czegos innego niz mieszkancy zukowa, a tym z kolei nie odpowiada wersja mieszkancow Chwaszczyna. Przykro mi, ale gdybyście sami osiągneli jakiś rzeczowy kompromis to i projektantom byłoby łatwiej.

      Każdy krzyczy "byle nie koło mojego domu !", a bezpieczeństwo trasy (kąty zakrętów, nachylenia, przecięć z liniami energetycznymi, etc.) już nie są istotne. Potem zablokujemy i krzykniemy, że zrobiono fuszerkę.

      • 5 0

    • primore

      Na przymorzu jest juz dwópasmówka.

      Widzialy galy co braly

      • 2 0

    • typowe....

      jak kwitniesz w korkach po kilka h dziennie to zle
      jak propozycja drogi to zle...
      na Ksiezyc sie wyprowadz to bedziesz mial spokoj

      • 2 0

    • miej zal do siebie

      plany zagospodarowania sa znane od lat. Nikt Cie nie zmuszal do budowy chalupinki akurat w tym miejscu.

      • 5 0

    • mn

      wy buraki bądżcie ciho!!!!! nie wam decydować!!!!!! w mieście niebuduje się obwodnic!!!!!!

      • 0 1

  • lepiej budować OPAT, na opisanym w artykule odcinku wystarczy modernizacja drogi Żukowo - Chwaszczyno

    • 35 19

  • Budować ! Budować !

    Skro Gdynia woli lądowisko w Kosakowie, tym bradziej budować

    • 39 14

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane