• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ocenili komunikację metropolitalną

JG
4 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
PKP Szybka Kolej Miejska to zdaniem urzędników kręgosłup metropolitalnego transportu zbiorowego. PKP Szybka Kolej Miejska to zdaniem urzędników kręgosłup metropolitalnego transportu zbiorowego.

Wprowadzenie biletów metropolitalnych, możliwość kupowania ich przez Internet i za pomocą komórki - to niektóre z dokonań Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej od czasu jego powstania w 2007 r. Na posiedzeniu Rady Metropolitalnej w Urzędzie Marszałkowskim w Gdańsku podsumowano cztery lata działalności MZKZG.


Czy działania MZKZG ułatwiły podróżowanie w Trójmieście?


-Efekty prac są niemałe i często niedoceniane - powiedział marszałek województwa Mieczysław Struk po wysłuchaniu prezentacji na temat czteroletniej działalności MZKZG.

Hubert Kołodziejski, przewodniczący Zarządu Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej zachwalał przede wszystkim wprowadzenie w styczniu 2008 r. biletów metropolitalnych: 24-godzinnych, 72-godzinnych oraz 30-dniowych i miesięcznych.

- Po raz pierwszy doszło wtedy do integracji komunikacji komunalnej z kolejową - mówił Kołodziejski.

Zdaniem Kołodziejskiego sukcesem jest także wprowadzenie możliwości zakupu biletu metropolitalnego za pomocą telefonu komórkowego. Dodatkowo przez Internet można załadować bilet metropolitalny na kartę miejską.

Nadal jednak nie udało się wprowadzić wspólnego biletu jednorazowego ważnego na jedną podróż, który honorowany byłby jednocześnie przez miejskich organizatorów przewozów, jak i przez PKP Szybką Kolej Miejską.

Z kolei w  niedalekiej przyszłości MZKZG zamierza przejąć organizowanie komunikacji komunalnej, obecnie wykonywane oddzielnie przez czterech organizatorów transportu zbiorowego: ZTM w Gdańsku, ZKM w Gdyni, MZK w Wejherowie oraz PKP Szybką Kolej Miejską w Trójmieście.

- Bardzo pozytywnie i bardzo wysoko oceniam to, co udało się zrobić - podsumował Kołodziejski.
JG

Miejsca

Opinie (143) 8 zablokowanych

  • Po co jak i tak pewnie Gdynia od wszystkiego się odetnie. (33)

    Przecież nawet lotnisko własne chcą budować, jakby nie mieli na co kasy wydawać...

    • 159 68

    • budyniowy troll na posterunku (16)

      pewnie nadgodziny odrabia

      • 34 50

      • (15)

        to wytłumacz mi po co Gdynia robi osobny związek metropolitarny i osobne lotnisko?

        • 56 18

        • jak to po co ? a warunki porozumienia Pan zna ? to po co pyta ?

          • 12 31

        • Bo są jak takie pajace bezmózgowe i wierzą w to co Szczurek im wciśka, że niby Gdańsk ich okradnie. (5)

          Chcą izolacji i marginalizacji - będą ją mieli!

          • 44 18

          • A tak niby nie jest? (4)

            A kto naciska już teraz na Gdynię, żeby więcej pieniędzy ładowała w SKM? A kto chciał pociągnąć tramwaje do lotniska zamiast kolei metropolitarnej? Przecież nie Gdynia. Chcecie być stolicą Pomorza to zamiast ssać pieniądze z okolicznych gmin, zacznijcie z własnej kieszeni wspomagać ich rozwój, o wielka stolico Kaszeb (sic!).

            • 2 7

            • (3)

              Gdynia tak dba o mieszkancow, ze swoj podstawowy srodek transportu (SKM) zupełnie olewa i ma w tej spółce udziały mniejsze niz Sopot - to pokazuje absurdalnosc dzialan

              • 6 1

              • Już Pruszcz ma więcej udziałów w SKM....

                • 2 0

              • (1)

                Podstawą komunikację w Gdyni zapewnia ZKMSKM to jedna nitka przecinająca Gdynię...mamy jeszcze takie dzielnice jak Pogórze i Karwiny gdzie SKM nas nie dowiezie.

                • 2 0

              • to nie usprawiedliwia faktu olewania SKM i jej pasażerów

                • 0 0

        • (7)

          Chociażby dlatego, żeby mieszkańcy Sopotu mogli normalnie dojechać na lotnisko, a nie tłuc się 2h ulicą Słowackiego. Ponadto w zimę Słowackiego pod względem odśnieżania wygląda gorzej niż droga powiatowa, a gdańska komunikacja miejska nie działa, albo działa jak chce. Już przerabiałem powroty z lotniska do Sopotu...przez Gdynię (oczywiście gdyńską komunikacją).

          • 20 35

          • to kup sobie sanki i nią zjeżdżaj - życiowy nieudaczniku

            • 7 18

          • rozumiem że lądowisko w Kosakowie jest położone na poziomie morza i autobus słynnej miejskiej komunikacji pojedzie tam jak po stole, ku uciesze Gryzonia

            • 24 4

          • mój rekord Rębiechowo-Oliwa to było ok. 16tej 20 minut...

            • 14 1

          • przecie slowackiego bedzie dwujezdniowa zanim pod gdynskie lotnisko ktokolwiek lopate wbije. byl i jest dramat, ale bedzie lepiej.

            • 16 4

          • No i co na niego najeżdżacie skoro ma rację? W Gdańsku komunikacja miejska ssie i to potężnie.

            • 8 8

          • (1)

            Prawdo mówiąc wole tłuc się te 2 godziny autem i jechać normalną drogą bez dziur, niż jechać do Gdyni po Szczurkowatej drodze z dziurami. Gdynia tylko inwestuje w te wasze osiedla, a drogi zostawia na kiedy ? Na Rok 2040 ?

            • 3 3

            • klony

              Kogo by nie zapytać, to Gdańsk nie ma komunikacji, nie ma dróg, nie ma pomysłu na rozwiązanie tego problemu. Przejazd przez Gdańsk to istny horror. A co z tego ze Gdynia chce miec swoje lotnisko? A kto się żarł o halę na granicy dziurawego i rozkopanego Gdańska, a Sopotu? Żal tyłek ściska że Gdynia jest nowocześniejszym miastem i do tego chce dążyc...Osiedli nayebali pod obwodnicą, gorzej jak w gazowni na Szadułkach... Płacz i pomsta...

              • 1 1

    • w niedziele mgla na rebiechwoie byla jak ch... i nic nie latalo a w gdyni swiecilo sloneczko (2)

      i tak moj chlopak polecial niestety do wawy zamiast do mnie :(wlasnie poto lotnisko w gdyni

      • 15 19

      • W Gdyni słoneczko???

        :):):) hahaha chyba to na skwerku za 35 mln rocznie naiwnego podatnika ze szczurlandii

        • 15 16

      • to przeczytaj ostatnie badania - Kosakowo ma jeden dzien rocznie mgieł więcej niz Rębiechowo

        • 13 1

    • kolejny ograniczony gdańszczanin!!!! (3)

      Zastanów się co Ty gadasz - metropolia (nie ważne czy oficjalnie czy nie) takiej wielkości jak 3 miasto potrzebuje 2 lotnisk - głównego i zapasowego. A że gdanskie jest delikatnie rzecz ujmujac kijowo położone często występuje tam mgła a na pewno częściej niż w Gdyni. I teraz wyobraź sobie sytuacje lecisz do gdańska skądś tam a w gdańsku mgła - gdzie leci samolot? jeśli masz szczęscie do Bydgoszczy a jak nie to dalej - życzę powodzenia w powrocie. A teraz 2 sytuacja - w Gdańsku jest mgła ale pilot ląduje w Gdyni - ile zajmie Ci dotarcie do domu??? no właśnie, wtedy byś całował Szczurka po stopach za jego pomysł. Szkoda że Budyń tego nie kuma. Gdańsk nigdy nie był i nie będzie pępkiem 3 miasta!!!!!!!. Trzeba współpracować a najlepiej jakby i sopot miał własne lotnisko. Zastanówcie się ludzie zanim zaczniesz takie bzdury pisać!!

      • 25 29

      • bzdury marynarzu piszesz

        mgla na rebiechowie to MIT ! wcale nie wystepuje tutaj zauwazalnie czesciej niz na innych waznych otniskach w kraju... a co do tego czy metropolia potrzebuje 2 lotnisk to tez bym polemizowal - Warszawie wystarcza jedno a aglomeracja liczy ponad 2 mln ludzi, GOP - jedno a ludzi kolo 5 mln - na upartego mozna powiedziec ze Krakow z racji bliskiego polozenia to 2 lotnisko ale wtedy to bedzie juz z 7 mln mocno upraszczajac sprawe, zreszta jako lotnisko zapasowe mozna uznac Bydgoszcz

        • 12 6

      • (1)

        mgła w Kosakowie wystepuje srednio rocznie jeden dzien więcej niz w Rębiechowie to raz. Dodatkowo w najblizszym roku instalowany będzie ILS Cat II (system do naprowadzania w trudnych warunkach)Dwa - skąd dane ze metropolia potrzebuje dwóch lotnisk? nie ma w Europie podobnego obszaru metropolitalnego (ok 850 tys mieszkanców o tym poziomie rozwoju gosp) z 2 publicznymi lotniskami polozonymi od siebie w odleglosci mniejszej niz 25 km. Polecam przykład lotniska w Bazylei , ktore obsluguje 3 kraje. A jako przykład budowy kolejnych lotnisk np Coventry - czym konczy się proba budowy drugiego lotniska - szybkim bankructwem. A tu mają byc dwa publiczne lotniska - to tak jakby miec jeden szpital, ktory obsługuje cały obszar i stwierdzic: wybudujmy drugi bedzie lepiej. W rezultacie otrzymamy dwa szpitale będące w długach

        • 21 2

        • 100/100 - ale megalomania Gryzonia to już przypadek stricte kliniczny - "zastaw się a postaw się"

          • 14 2

    • dziękujemy (1)

      a Wam mieszkańcom Gdańska, nagle tak na Gdyńskiej kasie zależy co?Zupełnie bezinteresownie martwicie się, ze Gdynia bez sensu pieniadze wydaje... Takie z was dobre duszki... niech Gdynia wydaje sobie pieniądze na co jej się podoba, a Gdańsk pilnuje swojego portfela...

      • 5 8

      • Niech ten wasz Szurek najpierw ogarnie tą postarzałą SKM. Inne miasta już mają nowiutkie pociągi z klimatyzacją, telewizją, radiem itp. A my musimy się wlec tymi śmierdzącymi starymi kiblami.

        • 5 2

    • Gdańsk to syf (1)

      j.w i tyle w temacie

      • 1 6

      • boze ale kompleksy

        zazdrosc zzera

        • 1 0

    • a

      Wiesz po co takie lotnisko w Kosakowie? Spójrz na duże europejskie miasta, chociażby Berlin. On ma chyba z 3 lotniska!!

      • 1 0

    • Do SKM pasozyt doklada najmniej z calego trojmiasta

      a to lotnisko... to chyba dla rodzin na niedzielne loty nad zatoka GdanskaHahahahahaha

      • 3 1

    • (1)

      jak zwykle Gdynia?? Radzę zagłębić się w temat Gdynia - Gdańsk, a dopiero następnie wydawać osądy. Ponadto, jeśli chodzi o komunikację miejską, jeżdżąc codziennie gdańskimi autobusami, mogę stwierdzić, że w Gdyni jest ona o wiele lepsza :)Co do lotniska, lądowanie w Rębiechowie jest często awykonalne ze względu na występowanie mgieł na danym obszarze. Śmiem podejrzewać, że większość mieszkańców Trójmiasta woli lądować w Gdyni, zamiast np. w Szczecinie, czy Poznaniu.

      • 0 2

      • Pokaż mi w gdańsku 20-letnie autobusy

        Gdyński standard.Klimatyzacja to też w Gdyni standard?

        • 0 0

    • prosta odpowiedź

      Napewno lepiej wydać na lotnisko (konkurencja zawsze była dobra dla klientów) niż przeznaczyc na podwyszke pensji dla polityków.

      • 0 0

  • jakoś mnie to nie cieszy..

    • 17 16

  • Jakość usług (6)

    A jak Pan ocenia jakość świadczonych usług? Punktualność SKM czy komunikacji autobusowej w Gdańsku? Codziennie dojeżdżam do pracy z Oliwy do Wrzeszcza i praktycznie codziennie jest ten sam problem. Albo spóźnienie na SKM - pół biedy jeśli zwykle spóźnienie, gorzej jak się zerwie trakcja. Albo opóźnienia w odjazdach autobusów z pętli we Wrzeszczu. Na Morenę autobus powinien wg rozkładu odjeżdżać co 7 minut rano (conajmniej), bo jeździ w tamtą stronę kilka. W praktyce niemal codziennie czekam 10 minut i więcej.Co do kupowania biletów przez SMS - proszę mi pokazać, w którym autobusie jest widoczna czytelna instrukcja. Ja takiej nie widziałem, a jeżdżę codziennie.

    • 89 10

    • jeździj tramwajem (1)

      jakiś wyczynowiec jesteś - z Oliwy Do Wrzescza autobusem albo SKM. Po co sobie kompliować?

      • 8 3

      • ale instrukcji nie ma być w autobusie. Tam wystarczy tylko adres internetowy, a w internecie możesz ją sobie studiować do woli. W autobusie/tramwaju nie ma miejsca ani czasu.Natomiast w Wawie, na przystankach metra takie instrukcje owszem są. Ale w samym metrze już nie.

        • 6 1

    • (2)

      tyle że autobusy nie przyjeżdżają na czas z powodu niekompetencji kierowców czy licznych awarii taboru tylko z powodu korków. A za to możemy podziękować całemu społeczeństwu poczynając od polityków po szarych obywateli. Za to SKMka to syf ale póki Gdynia nie zaangażuje się bardziej w kwestii jej komunalizacji o polepszeniu warunków podroży możemy pomarzyć.

      • 16 0

      • (1)

        A co mnie obchodzą korki? Od tego jest rozkład jazdy, żeby informować o której godzinie będzie bus. To mnie mój problem jako pasażera, żeby się zastanawiać czy gdzieś przypadkiem po drodze nie ma korków. Ktoś bierze odpowiedzialność i pensję (pewnie niemałą) za układanie rozkładów.Na tramwaj się nie opłaca. Mam dalej :) a skoro i tak mam się przesiadać, to traci sens.

        • 2 2

        • zapewne pierwszy darłbyś twarz, gdyby rozkład uwzględniał korki - za to

          w czasie ferii czy wakacji autobus musiałby przy ich braku czekać po 5 minut na każdym przystanku...

          • 0 1

    • Z Oliwy do Wrzeszcza to chodzil bym spacerkiem

      Leń z ciebie!!!

      • 1 0

  • (6)

    W całym Trójmieście powinien być wprowadzony jeden bilet na autobusy, tramwaje, trolejbusy i skm. Niech nikt nie mówi, że się nie da bo takie są przepisy, przepisy powinny być dla ludzi, a nie ludzie dla przepisów.

    • 106 2

    • W całej Polsce powinien być wprowadzony jeden bilet...

      • 11 7

    • (3)

      A jak zmierzysz ile pasażer jechał tramwajem, autobusem, SKM, ile po Gdyni ile po Gdańsku. Każdy chce swoje pieniądze dostać. Chcesz bulić za skomplikowany system rozliczeń ? Za chwilę przyczepi się GIODO że jesteś wielkim bratem który wie gdzie jest dany pasażer.

      • 0 1

      • w Warszawie problemem to nie jest - czy pasażer jest w Otwocku czy Pruszkowie (2)

        Wszędzie jest ważny 1 bilet

        • 1 0

        • Bo mają jednego przewoźnika? (1)

          • 0 0

          • nie, dwudziestu

            Za to mają jednego organizatora, zamiast czterech ze "związkiem metropolitalnym"

            • 1 0

    • Oczywiście, że się da. Jednak skostniałość pewnych organów powinna być najpierw zmiękczona, a na to potrzeba czasu... Uważam, że i tak dobrze Trójmiasto się rozwija pod kątem infrastruktury oraz komunikacji. Zawsze może być lepiej, dlatego też nie powinniśmy się narkotycznie cieszyć z tego co jest, ale pokazywać kolejne kroki rozwoju.

      • 4 0

  • jaką komunikację...????!!!!

    • 23 9

  • To tak panie Marszałku, zebraliście się poklepaliście po plecach i wszystko fajnie

    Szkoda tylko, że pozwala Pan na marnotrawienie pieniędzy z RPO - zamiast wspierać zakup nowego taboru, jak to robią inne województwa marnuje Pan pieniądze na głupawe i kosztowne pomysły SKM czyli remonty trupów, które nawet nie są odpowiednio przygotowane do potrzeb osób niepełnosprawnych (polityki horyzontalne to Pan Panie Marszałku powinien mieć w malym palcu...).Co tam, nie ważne jak, ważne że kasa wydana, wskaźniki osiągnięte...

    • 63 2

  • Pan Hubert się ośmiesza - bilety metropolitalne są bardzo drogie (9)

    Zachwala bilety które sa bardzo drogie i czym się tu chwalić?

    • 74 6

    • sknera! (2)

      2,60 za jeden przejazd, to jakoś szczególnie drogo jest?

      • 0 11

      • (1)

        co to za bilet???

        • 7 0

        • przez telefon

          • 1 2

    • W gdańsku za jeden przejazd 2,50 (5)

      czyli chcę podjechać np. 2 przystanki to muszę 2,50 bulić.Zdzierstwo!.Godzinny powinien kosztować 2zł normalny a nie 3,40!

      • 5 6

      • (4)

        a moze za darmo bys chcial jezdzic? Bilet metropolitarny jest cenowo bardzo atrakcyjny. za bilet na całą trase skm + wszystkie autobusy płaci się nie duzo wiecej niz za bilet na znacznie krotsza trase skm. Tak wiec za cos ponad 200 masz bilet na cale male i duze 3M

        • 2 7

        • a W Wawie na całą małą i dużą stolicę płacisz 90 ziko, Himalaje atrakcji w porównaniu z 3M

          • 6 0

        • A po cholerę ludziom pracującym w Sopocie i mieszkajacym na Jasieniu

          dawać w przedrożonym bilecie opcję dojazdu do Cieplewa i Gniewina albo Redy?Podstawą powinien być bilet na wszystkie srodki transportu:- w 1 mieście- w 2 miastach- na całej sieci

          • 2 0

        • Nie za darmo (1)

          Ale taniej!.Mamy najdroższe bilety w Polsce!

          • 1 0

          • E tam...popatrz na ceny w Warszawie...

            • 0 1

  • Nie o take Polske

    Gdańsk sobie Gdynia sobie a tracimy My stłoczeni w brudnej starej opóźnionej SKMce

    • 49 4

  • Zakup przez komórkę to ukryte koszty transmisji danych (4)

    Kupując bilet przez komórkę płacimy dodatkowo nawet 50 groszy więcej za bilet za transmisję danych wszystko zależy od operatora ale o tym oficjalnie MZKZG milczy

    • 41 11

    • No już nie płacz... (2)

      To ja nie wiem w jakiej sieci Ty masz tel. i w jakim abonamencie że tyle płacisz.To nie początek lat 2000 żeby liczyć każdy kB danych. Ja w abonamencie za 30zl mam 100mb wliczone.Zawsze ok 20 zł na koncie w MobilNet i jest to niesamowicie wygodne moc skasować bilet przez tel o każdej godzinie dnia i nocy.

      • 8 5

      • koszty GPRS (1)

        mi średnio pobiera dodatkowo 7gr za bilet. natomiast moBILET często nie działa. ściemnia że nie ma gprs, a przecież jednocześnie działa np GG, poprzez GPRS...

        • 6 0

        • ...

          A bilet kupowany przez kom. jest o 20gr tańszy niż w kiosku, wiec nadal się to bardziej opłaca :)Z GPRS czy EDGE nie miałem jeszcze problemu przy kupnie.

          • 3 2

    • to zalezy jaki masz abonament losi

      • 1 1

  • Dostępnośc biletów jest nikła (1)

    i czym się tu chwalić żałosne

    • 28 4

    • Też się jest czym chwalić!!!!

      Weźmy np. takiego pasażera, który jeździ z Orunii Górnej na Żabiankę. Może przejechać się autobusem i dalej tramwajem, co kosztuje 88 zł miesięcznie - ale trwa przynajmniej godzinę.Gdyby zaś ten sam pasażer chciał przyspieszyć swoją podróż przez korzystanie z SKM, to taka przyjemność kosztowała by go już 186 zł.I TO JEST INTEGRACJA??????Nie ma biletów tygodniowych, nie ma biletów w funkcji "all inclusive" (kolej + autobus + tramwaj/trolejbus) w granicach np. Gdańska czy Gdyni.Nie ma możliwości dostania się na bilecie MZKZG do Straszyna, Lublewa czy na Rotmankę - choć jest to teren gmin-członków MZKZG.ALE POWÓD DO ZADOWOLENIA ZAWSZE SIĘ ZNAJDZIE.NAWET, GDYBY PASAŻEROWIE UWAŻALI INACZEJ

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane