• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od 11 grudnia cięcia w SKM. Większy chaos we Wrzeszczu

Krzysztof Koprowski
28 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
11 grudnia wchodzi w życie nowy rozkład jazdy, który raczej nie ułatwi podróży pociągami SKM. 11 grudnia wchodzi w życie nowy rozkład jazdy, który raczej nie ułatwi podróży pociągami SKM.

Pasażerowie SKM od 11 grudnia będą musieli przygotować się na rzadziej kursujące pociągi do Wejherowa, a nocą... zmienić środek transportu. Do Słupska pojadą pociągi Przewozów Regionalnych, ale z taryfą SKM. Znikną połączenia SKM z Tczewem. We Wrzeszczu wciąż nie będzie tablic elektronicznych.



Jak oceniasz nowy rozkład jazdy SKM?

Po ograniczeniu kursowania pociągów na trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, podobne uszczuplenie oferty przewozowej czeka "podstawową" trasę Szybkiej Kolei Miejskiej.

Mniej nocnych pociągów

W najgorszej sytuacji znajdą się osoby, które przemierzają Trójmiasto nocą w dni powszednie.

Z Gdańska Głównego do Gdyni nie pojedzie pociąg o godz. 1:00. Kto nie zdąży na ostatni pociąg do Gdyni (pięć minut po północy), będzie musiał szukać alternatywnego środka transportu lub przeczekać na dworcu do 3 w nocy.

Z Gdyni Głównej do Gdańska ostatni pociąg w dni powszednie odjedzie o godz. 0:12. Kolejne połączenie przewidziano dopiero o godz. 3:10.

Cięcia w kursowaniu nocnych pociągów w mniejszym stopniu dotkną weekendowych pasażerów. Z Gdańska do Gdyni w sobotę i niedzielę nie pojedzie pociąg o godz. 2:00, ale zostaną zachowane kursy o godz. 1:00.

W kierunku odwrotnym, z Gdyni do Gdańska, w soboty i niedziele z rozkładów zniknie kurs o godz. 2:43. W rozkładzie pozostanie pociąg odjeżdżający o godz. 1:10.

- Na podstawie określonej przez województwo pracy eksploatacyjnej operator PKP SKM w Trójmieście opracował optymalny układ połączeń - mówi Małgorzata Pisarewicz, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. - Nie zabroniliśmy uruchamiać SKM-ce pociągów w porach nocnych poza zawartą umową. W okresie 22 października - 22 listopada przeanalizowaliśmy połączenia między 1 a 3 w nocy. Średnio w każdym z pociągów przewożono 35 pasażerów w całej relacji Gdynia - Gdańsk.
Aktualne rozkłady jazdy sprawdzisz na komunikacja.trojmiasto.pl oraz w aplikacji mobilnej Trojmiasto.pl

Pasażerowie nocą będą musieli znaleźć inny środek transportu niż SKM. Pasażerowie nocą będą musieli znaleźć inny środek transportu niż SKM.
Trudniej do i z Wejherowa

Na większy tłok i dłuższe oczekiwanie na pociąg muszą przygotować się osoby podróżujące między Wejherowem a Trójmiastem.

W porannym szczycie zabraknie pociągu odjeżdżającego z Wejherowa do Gdyni o godz. 7:05. W rozkładzie przewidziano kursy o godz. 6:56 oraz 7:10.

Trudniej o miejsce może być w pociągach powrotnych w szczycie popołudniowym. Z Gdyni Głównej do Wejherowa zabraknie kursu między 16:10 a 16:35. Pociągi o godz. 16:18 i 16:26 wprawdzie nie zostaną usunięte, ale skończą bieg już w Gdyni Chyloni.

- W obowiązującym rozkładzie jazdy Wejherowo jest obsługiwane łącznie przez 134 pociągi aglomeracyjne, zaś w nowym rozkładzie będą to 132 pociągi. Uważamy, że taka liczba połączeń w pełni pozwoli na obsługę potoków pasażerskich między Wejherowem a Trójmiastem - wyjaśnia rzecznik Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.
Rozkład jazdy SKM obowiązujący od 11 grudnia 2016 r. (pdf)

Materiał archiwalny

Przewozy Regionalne do Słupska z taryfą SKM

Od 11 grudnia spore zamieszanie może wywołać obsługa połączenia Gdynia - Słupsk taborem Przewozów Regionalnych. Wbrew nazwie i malowaniu składów, będzie tutaj obowiązywała wyłącznie taryfa i zasady przewozowe Szybkiej Kolei Miejskiej. Dotyczy to zarówno biletów jednorazowych, jak i okresowych.

Bez pociągów SKM do Tczewa

Wraz z grudniowymi zmianami, pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej przestaną kursować na trasie między Gdańskiem Głównym a Tczewem. Połączenia na tym odcinku przejmą Przewozy Regionalne.

Czytaj też: Więcej szybkich pociągów z Trójmiasta do Tczewa w szczycie

Pasażerom PKM we Wrzeszczu na razie muszą wystarczyć papierowe rozkłady jazdy i lepszy system nagłośnienia. Pasażerom PKM we Wrzeszczu na razie muszą wystarczyć papierowe rozkłady jazdy i lepszy system nagłośnienia.
Jeszcze większy chaos we Wrzeszczu

Wiadomo już, że w momencie wejścia w życie nowego rozkładu jazdy, w ramach którego część składów z trasy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej zostanie skierowanych na tory dalekobieżne, nie pojawią się monitory z informacjami o odjazdach pociągów na dworcu we Wrzeszczu.

PKP Polskie Linie Kolejowe tłumaczą, że na montaż ekranów będzie trzeba poczekać do IV kwartału przyszłego roku, ponieważ wpierw wymagane jest połączenie systemów blokady liniowej i sterowania ruchem PLK i PKM.

To oznacza, że od grudnia przy jednym peronie w tym samym kierunku mogą pojawić się jednocześnie pociągi do Gdyni Głównej przez port lotniczy oraz przez Sopot po torach dalekobieżnych.

Czytaj też: Artykuł z 2015 r.: Bieg na orientację we Wrzeszczu. Z którego peronu jedzie ta PKM-ka?

Prowizorycznym rozwiązaniem, które ma ułatwić orientację pasażerom we Wrzeszczu, będzie rozbudowa systemu nagłośnienia. Jego uruchomienie planowane jest na początku przyszłego roku.

Czytaj też: Od 11 grudnia nowe połączenia kolejowe oraz taniej do stolicy

Opinie (420) 3 zablokowane

  • Kiedy SKM/PKM pojedzie po istniejących torach na północ Gdyni? (37)

    • 244 22

    • a po co? (14)

      • 13 33

      • po to żeby kilka dzielnic nie stało w korkach jak szczur 8 miesięcy w roku remontuje estakadę. (13)

        • 51 7

        • może spacerek? (4)

          taniej, szybciej i zdrowiej

          • 8 33

          • Szczurek to ty?? przecież chodzimy. wysiadamy z komunikacji i idziemy Wiśniewskiego z buta, bo jest szybciej.

            • 37 2

          • (2)

            drożej bo musisz kupić lepsze buty lub częściej tańsze
            wolniej bo piechotą i tak poruszasz się wolniej niż w korku
            i wcale nie zdrowiej bo dla długich spacerów musisz więcej zjeść. a to powoduje konieczność wyprodukowania większej ilości jedzenia. a co gorsza, trzeba to jedzenie do ciebie dowieźć. często z daleka.

            wniosek: najtaniej, najszybciej i najzdrowiej jest jeździć samochodem. przy okazji ratując środowisko naturalne.

            • 10 9

            • bzdury (1)

              zdrowiej bo:
              1. buty i tak masz
              2. szybciej, bo nie stoisz tylko cały czas idziesz, nie szukasz miejsca parkingowego, nie tracisz czasu na odśnieżanie samochodu czy inne zbędne czynności
              3. zdrowiej bo zjadasz tyle ile potrzebujesz, a produkcja większej ilości jedzenia napędza gospodarkę więc powinno Ci na tym zależeć :) Jedzenie jest wożone tak czy inaczej
              4. Środowisko ratujesz nie odpalając samochodu. Chyba że masz elektryczny, ale wtedy nie starczy Ci baterii do Śródmieścia :)

              • 10 10

              • spacer z domu do pracy to czysta przyjemność

                20 km rano i 20 km wieczorem w kompletnych ciemnościach

                • 6 0

        • Z tego co wiem obecny remont trwa miesiąc. (2)

          Już nie płaczcie tak. Chcecie korzystać z samochodów - liczcie się ze staniem w korkach.

          • 13 22

          • szczurzy trollu, remont estakady zaczął się w maju i trwa do tej pory. Była przerwa na openera. (1)

            • 27 7

            • kupując samochód dostajesz gwarancję że nie będziesz stał w korkach?

              nie? to o co chodzi?

              • 8 16

        • już to widzę jak samochodziarze przesiądą się na SKM skoro nie chce im się skorzystać z autobusu.... korki będą nadal i przeciąg w SKM

          • 4 0

        • podziękuj przeładowanym tirom (2)

          Przez nie mamy dziurawe drogi bo cała kasa idzie na estakade
          Ale Ty widzisz tylko czubek własnego nosa i nie obchodzi Cie wszystko inne. Pomyśl zanim napiszesz

          • 0 2

          • bo w XXI wieku nie ma technicznych możliwości

            żeby wyłapywać przeładowane tiry przy wjeździe na estakadę

            • 2 0

          • czubek nosa to masz dłuugi

            i nie widzisz lub nie chcesz wiedzieć, że przeładowany TIR to już przeszłość, nie wiesz nawet jakie są obecne przepisy w Polsce i na świecie co do tonażu przewożonych ładunków.. A że estakada się sypie i inne drogi, to wina uzytych materiałów . jakoś cały świat radzi sobie z takim ciężarem ładunku - tylko w Polsce jest z tym problem

            • 1 0

        • hehe

          i co wsadzisz swoje autko do pociągu ????
          w korkach stoją mieszkańcy rumii, redy ,pucka, pogórza i kosakowa. gdyby nie oni to mieszkańcy północnych dzielnic nie mieli by problemu z korkami. oczywiści prezydentów tych miast nie czepiasz się. a to oni powinni też zając się dojazdem swoich mieszkańców do domu

          myślisz, że otwarcie skm-ki to tak jak pstryknięcie palcem, gdzie masz perony, brak trakcji, gdzie masz dojścia do nich?. jak by teraz puścili pierwszy byś lamentował że trzeba się przesiadać w głównej, że pociągi co pół godziny, ze nie masz gdzie autka zostawić itp.

          • 0 0

    • (5)

      Jak wybudujesz perony zgodne z obecnymi normami.

      • 5 12

      • mieszkańcy mają budować? przeciez płaca podatki. od czego jest szczur? (4)

        • 21 10

        • od przecinania wstęgi i lansowania się w mediach (3)

          • 23 5

          • ale on nic nie przecienina, bo u nas nie ma żadnych inwestcji. (2)

            dobre, że nie lubia się z Budyniem, bo tam jeździłby przecinać wstęgi.

            • 16 1

            • (1)

              a komu to potrzebne?

              • 0 5

              • Komu potrzebna gdynia że szczurem na czele?

                • 3 4

    • A kiedy tobie podobni rozumieją, że PKM się nie udała (9)

      i nie jest rozwojową inwestycją?

      Były wielkie słowa, dużo krzyku, koturn, patos, rapsod i chór. Mamy ciszę jak po śmierci organisty i: jeden spalinowóz na godzinę do Gdyni, jeden spalinowóz na godzinę do Kartuz, jeden spalinowóz co dwie godziny do Kościerzyny. Plus obgryzanie paznokci w oczekiwaniu na kolejne lato i właściwe mu ulewy.

      Innymi słowy: miała być kolej metropolitarna na miarę XXI wieku, wyszły podrzędne "przewozy regionalne" o niezawodności na miarę telewizora "Rubin".

      Jeszcze 4 lata musi się to turlać (trwałość projektu). Potem, po kolejnej ulewie, będzie można zamykać.

      • 30 25

      • bredzisz jak potluczony (5)

        Na pewno po zbudowaniu stacji skm zabianka czy przymorze marudy mowily jak ty teraz.

        • 21 8

        • Sam bredzisz (4)

          SKM Żabianka i Przymorze zbudowano, gdy pojawiła się taka potrzeba (czyt. zbudowano osiedla). PKM powstała na zasadzie: zbudujmy cokolwiek (bo trzeba o środki unijne aplikować i je wydać) a potem się zastanowimy, jak to wykorzystać. Zapewne pojawią się inwestorzy i inwestycje.

          Może się pojawią, a może nie...

          • 7 14

          • Czyli że osiedla Jasień i Kiełpinek to nie istnieją? (2)

            Hehe mieszkam chyba w fatamorganie :)
            Czyli moja chata to chatamorgana :)
            A swoją drogą to ciekawe jak świat niektórych kończy sie na rogatkach Wrzeszcza....
            Dla nich jazda z Przymorza do "Gdańska" to życiowa wyprawa, rozumiem że nie potrzebują PKM, ale są też inni mieszkańcy, niezauważanie nas nie spowoduje że znikniemy ;)

            • 20 2

            • (1)

              autobusy 167 i 168 10x wygodniej jeździły do centrum niż PKM do Wrzeszcza z przesiadką , a szczególnie że od samego początku powinny jeździć Armii Krajowej ( czyli 2 pasmówką express-bus ) a nie Kartuską
              Zaraz też po otwarciu PKM ograniczono ich kursy ...
              A samo kręcenie się w kółko autobusów pod Auchon budzi nieustanny podziw jak można zrobić kierunek do centrum w przeciwną stronę
              Brawo !
              Przypominam jeszcze dwóch Kartuskich . Jakby ktoś szukał numeru 36xx na ul. Kartuskiej , to niech wie że są 2 . Ale różne
              ;-)

              • 0 3

              • Ja z Kiełpinka jeżdżę 15 minut do Wrzeszcza PKMką

                ...bez przesiadki
                A 167 czy 168 przez Główny to dłużej i dalej
                Propozycja: nie kręć się autobusami po Auchan i Kartuskiej tylko pojedź PKMką, zobaczysz że do Wrzeszcza nie ma lepszej opcji

                • 7 0

          • SKM Przymorze = SKM Polanki

            Stacja Polanki istniała na linii SKM od samego początku w 1950 roku. Podobnie jak SKM Lotnisko. Oba przystanki były zasadniczo w polu bo Przymorzem i Zaspa miały się stać dopiero 20-parę lat później gdy zbudowano takie osiedla.

            • 13 1

      • (2)

        nigdy ;-)
        pkm jest inwestycja Sejmiku wojewodzkiego i ma umozliwic mieszkancom okolicznych miejscowosci dojazd do gdanska
        Nie na darmo tablice mowily "gdansk stolica kaszub '
        Dla nas przygotowano "poświęcenie"
        Wycieto 20 tys drzew , zlikwidiwano autobusy , a wisienka na torcie jest wiszacy tramwaj..
        Za ktory teraz przyjdzie Panu zaplacic

        • 2 2

        • Skoro jest nie rentowne to oznacza, że Gdańsk nie jest stolicą kaszub, nigdy nie było i nie będzie.

          • 2 0

        • I co jeszcze.

          Jaka stolica Kaszub? Budyniowa propaganda.

          • 1 0

    • Byl niedawno artykul o tym, ze to niestety nie jest takie hop-ciup (3)

      infrastruktura istnieje, ale to wcale nie znaczy, ze mozna szybko i latwo zrobic sprawna kolej.

      • 4 4

      • Jak to w Gdyni

        Niedasie

        • 8 0

      • można, tylko w gdyni lepiej inwestować miliony w fontanny, a ludzie już chodzą z buta wiśniewskiego po 10 godzinach pracy (1)

        • 14 1

        • a kto ci każe 10 pracować ???

          • 0 0

    • po wyborach ;D

      • 3 0

    • Masz lotnisko w Gdyni? Masz? To się ciesz, a nie kwękaj. I głosuj dalej na szczurka wizjonera

      teraz szczurek ma w planie zablokować całą pucką, obłuże i chylonię nową drogą dla tirów z puckiej do kazimierza.

      • 9 1

  • (41)

    Jeśli kursy są nierentowne to trzeba je likwidować .To jest jasne jak słonko!

    • 64 276

    • Transport publiczny jest w całości nierentowny. (10)

      Likwidacja kursów spowoduje tylko to, że ludzie korzystający z SKM przerzucą się na samochody.

      • 105 3

      • więcej, rolnictwo również jest nierentowne (dotowane), edukacja oraz, hehe, transport indywidualny (3)

        w tym loty.

        :)

        • 39 3

        • nie zapominaj o nierentownych drogach (1)

          Nierentownych rurach kanalizacyjnych i zbiornikach retencyjnych.

          Straz pozarna tez nierentowna

          • 40 0

          • i szpitalach

            • 32 0

        • Górnictwo też jest nierentowne

          • 9 1

      • Nie ma takiej możliwości (4)

        aby kolej pokroju SKM nie była w stanie na siebie zarobić

        • 14 3

        • wskaz model w jakim taka kolej na siebie zarobi... (3)

          • 7 2

          • Bez problemu (1)

            Sprzedaż majątku na złom.

            • 5 1

            • ale jestes swiadomy, ze brak SKM oznacza co najmniej 20% wiecej samochodow na ulicach

              czy ostatnio ktokolwiek narzekal, ze za malo samochodow na drogach?

              • 12 0

          • Gdyby nie było z tego kasy to już dawno wcisnęliby by ją samorządom

            • 1 1

      • SKM nie rentowna ?

        To zlikwidować zarządy i związki zawodowe.. Ludzie placą za przejazd więcej niż gdziekolwiek na świece a za tę cenę otrzymują 40 letnie pociągi i przejazd w wersji na śledzia w puszce z szybkością 20 km/h. Zobaczcie ile bydła wsiada w Sopocie po imprezie.. nie da sie wejsc do przedziału..

        • 2 0

    • (6)

      35 osób nie pojedzie o 1, czyli i nie pojedzie w drugą stronę np. 3 godziny wcześniej. I okaże się, że kurs o 22 jest pusty i trzeba zlikwidować.
      Tak to działa.

      • 70 6

      • dla nich to chyba zbyt trudne do ogarnięcia (1)

        • 26 0

        • przecież właśnie świetnie ogarniają

          zmniejsza kursy = "znajdą" oszczędności
          będą mogli brylować w mediach, że spółka przynosi dużo mniejsze straty = posypią się awanse

          • 19 1

      • przede wszystkich to nikt nie widzi, ze 35 osob kupilo bilet, ale ile razy bylo tak (2)

        ze z Sopotu do Wrzeszcza w samej kolejce po bilet stalo 50 osob, z czego 10 kupilo bilet...

        Poza tym, moze w niektore dni mozna zlikwidowac polaczenie SKM, a w zamian wprowadzic tansza, o wiekszej czestotliwosci (np. co 30 minut) komunikacje oparta o autobusy. Dzieki temu, ze nie ma korkow bylaby tylko troche wolniejsza. A 35 osob w autobusie to juz bardzo dobry wynik.

        Nikt nie mowi, ze w miescie przez 24h ma jezdzic kolej. Kolei z zalozenia ma przewozic wiele osob szybko, wtedy kiedy drogi sa zakorkowane. Zatem noca MOZNA rozwazyc inne formy.

        Problemem jest to, ze tu nikt nie planuje dac autobusow w zamian. Niestety komunikacja w Gdansku swoje, w Gdyni swoje a kolej swoje. Duza szkoda, bo za te pieniadze mozna duzo dobrych rzeczy zrobic.

        • 17 1

        • jest linia N1 (1)

          Która w weekendy o 2:00 jedzie z Gdańska Głównego do Gdańska Oliwy PKP ale dalej już nie.

          • 3 0

          • Bo nie mamy Trójmiasta tylko trzy miasta

            W Oliwie kończy się miasto Gdańsk, które obsługuje N1, więc trasa autobusu też się konczy

            • 4 0

      • Dokładnie tak! To jest błędne koło.

        • 1 0

    • (7)

      Sprawdź jak wygląda skm od 15:00 z Gdańska Głównego w kierunku Wejherowa zanim napiszesz o braku rentowności. Pociągi nabite ludźmi, ciężko przejść nie mówiąc o znalezieniu miejsca siedzącego.

      • 59 0

      • Czasem nie ma miejsca stojącego i trzeba czekać na kolejny pociąg

        • 40 0

      • twitter ma miliony uzytkownikow (3)

        Ale nie przynosi zyskow. To czy rentowne czy nie mozba sprawdzic.

        Inna sprawa, ze miasto tej wielkosci musi miec sprawna komunikacje. Podobnie jak kanalizacje czy oswietlenie

        • 3 3

        • Czy twitter sprzedaje bilety? (1)

          albo dostaje dodatacje?

          • 1 1

          • chyba nie rozumiecie analogii

            to, ze cos ma wielu uzytkownikow nie oznacza, ze na siebie zarabia. Bo moze sie okazac, ze ma wielu uzytkownikow, bo jest tak tanie. Gdy cena wzrosnie na tyle, aby cos mialo sie utrzymac to nagle bardzo wielu uzytkownikow zniknie.

            Popyt - podaz.

            • 4 0

        • jak nie przynosi?? przynosi miliony dolców zysków z reklam podobnie jak fb czy youtube

          jakby nie przynosił to by go zamknęli - proste

          • 2 1

      • zpkm to samo

        • 0 0

      • Po prostu

        Nie wysiadac z kolejek skm w cisowej i jak kilkaset osób zarząda dalszej jazdy pojedziemy

        • 3 0

    • Jakoś na Zachodzie potrafi być rentowna (4)

      Ale tam olbrzymia większość przewoźników to prywaciarze. Ciekawe jaki mają sekret...

      • 8 11

      • o jakim dokladnie zachodzie mowisz? (3)

        Kartuzy?

        Podaj prosze konkretnr nazwy miast

        • 13 2

        • poczytał nagłowki w internecie i myśli, że jak rzuci hasło "zachód" to od razu jego argument zyskuje na mocy

          • 12 1

        • czy Deutsche bahn nie jest dochodowa? (1)

          jakieś metro w Paryzu, Berlinie, Brukseli? kolejki naziemne w miastach USA?

          • 3 2

          • ha, ha.kolejny gimnazokorwinista

            DB jest rentowny, bo zarabia na kontraktach z landami. Tak samo każde metro...

            • 0 0

    • nierentowne jest utrzymywanie dróg (1)

      nie przynoszą żadnego dochodu

      • 16 4

      • nierentowne jest realizowanie strategii rozwoju transportu aglomeracyjnego

        która polega na priorytetowym traktowaniu podróży samochodami.

        Inaczej mówiąc tworzenie przewymiarowanej infrastruktury drogowej i parkingowej by pomagać mieszkańcom wyprowadzającym się poza miasto w dojazdach i parkowaniu za darmo.

        • 9 4

    • Komunikacja miejska nie jest i nigdy nie będzie rentowna. Nie ma w Polsce samorządu, który by do niej nie musiał dopłacać. Kursów powinno być tyle, żeby mieszkańcy, którzy za nią płacą czuli, że ich potrzeby są spełnione.

      • 10 1

    • To się poprawi...

      ...kiedy partia Pogarda i Samowola wystawi Szpilka na dyrektora Wszech-Kolei !!!

      • 5 1

    • taaa

      to może należy zlikwidować wszystko do czego trzeba dopłacać bo jest nierentowne ? zamknąć szkoły, szpitale, ograniczyć emerytury (wszystkim !)

      • 2 0

    • Górnictwo też jest deficytowe.

      • 1 0

    • (2)

      ...likwidują nierentowne? Zapraszam do składu SKM W1, który odjeżdża z Redłowa 16:14, jeśli kolejka ma dwa składy, to może usiądziesz, jeśli przyjeżdża jeden skład to będziesz musiał się mocno na trudzić żeby w ogóle do niej wejść, a potem jechać w ścisku co najmniej do Rumi bo dopiero wtedy się trochę rozluźni. Wiem bo jeżdżę nią codziennie od kilku lat. Od 11.12 tej skm nie będzie, kolejnej też, więc wszyscy zapakują się do tej o 16:29. Chyba nie trzeba mówić co się będzie działo jeżeli ludzie z 3 skm (w tym dwóch mocno zapełnionych) zapakują się do jednej kolejki. Brawo za pomysł, takie działania zbliżają ludzi ... dosłownie!

      • 7 0

      • Takie działania zachęcają do pozostawienia samochodów w garażu !!!

        Poczekasz na autobus dwadzieścia minut i będziesz nim jechał do dworca 15 minut . Następnie poczekasz 35 minut na SKM i będziesz jechał 20 minut plus dojście do autobusu 10 minut i 15 minut od dworca do chaty i masz oszałamiający wynik prawie dwie godziny podróży do domu . Samochodem jedziesz około 30 minut . Powiadają , że czas to pieniądz i chyba mają racje co potwierdzają nasze drogi wiecznie zapchane samochodami . Jak tak dalej będą reformować tą miejską komunikacje to dojdzie do jej likwidacji i nikt tego nawet nie zauważy !!!

        • 1 0

      • gdynianka

        zamiast tych nocnych można by było dać częściej jeżdżące w godzinach szczytu! sama codziennie korzystam z skm i 25min w ścisku nie należy do przyjemności....a bilety do tanich nie należa

        • 1 0

    • szpilek pajacu!

      Z Gdyni Głównej do Wejherowa zabraknie kursu między 16:10 a 16:35. Pociągi o godz. 16:18 i 16:26 wprawdzie nie zostaną usunięte, ale skończą bieg już w Gdyni Chyloni.

      to godziny szczytu!

      • 0 0

  • (4)

    Skutki utrzymywania kosztownej zabawki pod nazwą PKM

    • 226 99

    • Stare składy, pociągów coraz mniej... Tylko urzędników coraz więcej w kolejnych spółkach.

      • 48 2

    • (1)

      Co urzędasów obchodzi plebs? Ten plebs i tak pójdzie i będzie głosował na tą patologię,a potem znowu będą narzekać.Po co się wysilać skoro plebs i tak się upchnie w skm jak bydło i nie będą protestować?

      • 31 2

      • Akurat dużą kasę na PKM utopiła poprzednia, jak to określasz, patologia.

        • 1 0

    • Skutki będą na podpitych pasażerach,

      którzy będą spali na peronach w nocy, bo nie ma pociągu. obudzą się rano na peronie z pustymi kieszeniami, choć i tak pewnie będą już puste, bo zawartość zostawiona w knajpie.

      • 0 0

  • (9)

    Cięcia w PKM, cięcia w SKM. Obecnym standardem i jakością usług komunikacji publicznej nie da się jak widać przekonać Kowalskiego, który jeżeli ma możliwość wyboru, wybiera własne auto. Nie ma sensu forsować na siłę komunikacji publicznej jako panaceum na całe zło skoro oferta komunikacji zbiorowej jest zwyczajnie marna.

    • 395 10

    • Bo nawet (2)

      najlepsza "publiczna" będzie miała zawsze gorszy stosunek jakość/cena niż prywatna.
      Dlatego Kowalskiego trzeba zmusić, tak samo jak zmusza się go do korzystania z publicznej energii, paliwa, emerytury, lekarzy itp. itd. etc.
      "Przymuszanie" do transportu zbiorowego jednak nie może się udać ze względów finansowych. Kierowcy to "dojne krowy" dla państwa i budżet nie wytrzyma masowej przesiadki do autobusów.

      • 7 19

      • podaj prosze liczby i zrodla

        Ile kosztuje budowa i utrzymanie drog? Ile pieniedzy wplywa do budzetu z podatko 'samochodowych'?

        W tej sprawie mozna mowic o faktach, a nie o odczuciach.

        • 10 8

      • ale dżołk od Janusza ze stajni kucy od Balcerowicza

        takje siuper oferty najlepiej widać w małych miejscowościach
        zwłaszcza te 30 letnie busiki, do których Niemiec dopłacał, żeby Polak wziął...

        • 6 0

    • No, ale urzędnicy i organizacje powiedzą, że to wina mentalności ludzi. (5)

      Gdyby komunikacja jeździła często i warunki podróży byłyby lepsze niż w puszce sardynek to wiele osób przesiadłoby się na komunikację publiczną bo nie każdy lubi prowadzić samochód.

      Ale jeden mądry z drugim stwierdzi, że ludzie wybierają samochód żeby na złość zrobić sobie i urzędnikom a w ogóle to najlepiej wszędzie jeździć rowerem.

      Fakty są takie, że najpierw należy udoskonalić i rozwinąć przyjazną, spójną taryfowo i niedrogą komunikację publiczną, która będzie jeździć z częstotliwością niemal metra warszawskiego i dopiero wtedy jest sens przekonywać ludzi do zmian.

      Ludzie wtedy sami się przesiądą. A SKM co 30 minut tylko zniechęci ludzi i całą akcję można włożyć do śmietnika bo potencjalni pasażerowie powiedzą "więcej tak nie jadę".

      I jeszcze co istotne, rower należy traktować tylko jako ewentualne uzupełnienie komunikacji a nie jakąś realną alternatywę.

      • 51 1

      • jakie kryteria "realności" alternatywy stosujesz? (4)

        rower na odległość do pięciu kilometrów jest nie tylko realną, ale i atrakcyjną alternatywą dla wielu mieszkańców.

        Każda decyzja o rezygnacji z przejazdu samochodem na rzecz przejazdu rowerem poprawia warunki korzystania z komunikacji zbiorowej i samochodu.

        Poznaj pojęcie działań strategicznych typu "win-win" a nie szukaj wymówek by poczuć się lepiej krytykując zachowania innych.

        • 4 17

        • o jest polaken

          Jak ktoś coś napisze zawsze znajdzie się polaken co będzie się mądrzył że wie lepiej...i radził: Poznaj, przeczytaj, potem się wypowiadaj...

          Kraj fachowców k...wa. Fachowców od wszystkiego. Czyli durniów dymanych odtylcowo przez oscienne kraje przy wtórze bełkotu medialnego.

          A teraz minusować, pachoły systemu płatnie przegladajace tą tubę propagandową Metropolii Północy.

          • 11 0

        • Rower to nie alternatywa (2)

          Założę się, że jesteś max trzydziestolatkiem bez dzieci. Spróbuj jako alternatywę odwozić rowerem roczne dziecko w deszczu do żłobka. Powodzenia. Ps po drodze kup do tego kapustę, ziemniaki, marchewki, pietruszkę na zupę na obiad plus chleb, masło itd. zapakuj dziecko i zakupy na rower. Powodzenia. Napisz relację z podróży - dziś jest fajna pogoda nawet nie tak zimno ;)....

          • 12 2

          • Sam jeżdżę rowerem i mam znajomych, którzy albo wożą dzieci na siedzisku rowerem , albo (z większymi dziećmi) jadą po prostu rowerami (każdy swoim) do szkoły/przedszkola. Natomiast faktycznie z zakupami jest problem. I tu bez auta się nie obędzie, chyba, że ktoś lubi przepłacać 1.5-2x w sklepach osiedlowych.

            • 0 2

          • Dokładnie.

            Każdy postępowy Filip zaraz po zjedzeniu porcji świeżego jarmużu wsiada na swoją kolarzówkę i dojeżdża do pracy po 30km w każdą stronę i to o każdej porze roku. Potem spija lekko spienione latte z innymi frilanserami. Brawo Filipie. Starsi ludzie, matki z dziećmi, osoby, których nie stać na utrzymanie samochodu już biorą z Ciebie przykład. Dziękujemy.

            • 1 0

  • Wszystko zgodnie z tendencją (3)

    Zostaw auto w domu na rzecz komunikacji zbiorowej.

    • 395 2

    • I już wiadomo, po co był ten artykuł sprzed 2 dni... :)

      • 33 1

    • zostaw auto -

      - wrócisz do Gdańska z Gdyni z buta....dla zdrowotności:))

      • 56 3

    • I tak właśnie zatacza się błędne koło.

      Likwidujemy połączenia, bo jest mało pasażerów, a ludzie rezygnują z skm, bo jest mało połączeń. Każde zmniejszenie ilości połączeń będzie skutkować dalszym zmniejszeniem liczby pasażerów. Opanujcie się! Jeśli ludzie mają przerzucić się z samochodów na transport zborowy, to po pierwsze należy dać im elastyczność poruszania się czyli większą ilość połączeń. Nawet jeśli wybranymi konkretnymi połączeniami jeździ mniej osób, to sama świadomość, że jest wiele możliwości dojazdu i powrotu spowoduje, że ludzie będą częściej jeździli transportem zbiorowym. Czyli suma sumarum więcej ludzi będzie jeździło kolejką jeśli będzie więcej połączeń (nawet jeśli niektóre składy jeżdżą prawie puste).

      • 7 0

  • Brawo SKM... (3)

    Tam potrzeba menadżera z prawdziwego zdarzenia, a nie bandy leśnych dziadków. Niewykorzystany potencjał na zarabianie milionów...

    • 308 9

    • (1)

      Może prywatny operator by się przydał

      • 28 1

      • prywatny? Bedzie realizował tylko kursy nakreślone przez władze, bo inaczej dotacji nie dostanie

        to co będzie nieopłacalne zostanie skasowane

        • 1 6

    • W pełni popieram tą opinię, niestety

      jak się wydaje w naszej pierdo****** Polsce obowiązującym wzorcem jest rządzenie krajem przez bandę półgłówków miernych, biernych ale wiernych od poczęcia do usranej śmierci. Jesteś matołem, głupkiem ale masz chody, masz koneksje partyjne, potrafisz publicznie cmokać biskupa w_d*pę, nadajesz się na stanowisko.

      • 56 1

  • (6)

    To tak odnosnie zachecania ludzi do komunikacji publicznej?

    Po co te ciagle zmiany?

    • 287 3

    • (4)

      Niech was doją i traktują jak bydło,dalej brońcie swoich pupili z PO i głosujcie na nich.Nie szkoda mi was,ja jeżdżę samochodem i żaden cieć tego nie zmieni.

      • 9 25

      • (1)

        Teraz to już raczej nie powska ekipa.

        • 8 4

        • W Gdańsku PiS ? Przecież wy tu pisowców nie dopuścicie do władzy,ciągle te brednie się czyta,więc męczcie się nie szkoda mi was.

          • 9 3

      • A to nie pisuary?

        • 2 3

      • Pamietaj, ze nie kazdy moze jezdzic samochodem np. z racji wieku czy tez choroby.
        Ty tez mozesz ulec wypadkowi, albo zachorowac i wykluczy sie to z jezdzenia samochodem . I co wtedy, bedziesz codziennie jezdzil taxowka, czy stac cie na zatrudnianie kierowcy?

        • 7 0

    • Jak to po co?

      Coś trzeba robić.....

      • 0 0

  • Przecież to jest chore.... (4)

    • 209 2

    • Co zrobić by zachęcić do przesiadki z auta na komunikację miejską ? Zwiększyć częstotliwość kursowania komunikacji.... no dobra to zrobimy odwrotnie :)

      • 20 1

    • ku...a mać!!! (1)

      to nie jest chore. to dom wariatów, za klasykiem profesorem gliniastym.
      Gdzie my żyjemy? To PIS dowcy tak cisną czy platformersi cały czas? Który gnój to wymyślił i podpisał? Czemu nie ma informacji o tym w artykule? Gdzie mamy iść protestować jesli nie wiadomo kto winny?

      • 16 2

      • Nie ma informacji bo to przecież po

        • 5 0

    • Jak to jest mozliwe ze..

      Przejazd w Dubaju bezzałogowym, klimatyzowanym, metrem kosztuje 5 zł i się opłaca a przejazd zdezelowanym pociągiem SKM w Polsce kosztuje 7 zł i się nie opłaca ?

      • 1 0

  • zrobili infrastrukturę dla siebie (i zarobili) (4)

    pasażerom cięcia i informacje z kotleta przez radiowęzeł.

    • 208 3

    • a Adamowicz na Szeroką to nie piechotą ale super Beee angażuje , zbyt wielki byndzol na glinianych nóżkach nosi

      • 4 1

    • dokłądnie o to chodziło.

      projekt był, firmy coś tam przwiozły, usypały, itp. odtworzyli sobie kolejkę historyczną a mieszkańcy na drzewo, kogo tam jacyś mieszkańcy. ważne że nowe suviki sobie prezesi kupili.

      • 9 0

    • przyjdzie Niemiec i zaora

      Gdyby DB kupiła ten cały pieprznik skm/pkp/pkp to w miesiąc byłby porządek.

      • 0 2

    • przyjdzie Niemiec i zaora

      gdyby wreszcie DB kupiła cały ten bajzel skm/pkm/pkp, to w miesiąc byłby spokój i porządek w rozkładach

      • 0 2

  • Bardzo dobrze! (20)

    weźcie pod uwagę że nocne SMKki jeżdżą puste - kilkanaście osób na pokładzie, a koszty obsługi składu, zasilania, personelu są 20 krotnie wyższe - później przekłada się to na ceny biletów dla nas wszystkich!

    • 38 284

    • za to ubery pełne, znaczy coś jest nie tak z SKM-ką (2)

      pewnie chodzi o bezpieczeństwo.

      • 57 2

      • (1)

        co ty dajesz ? w SKM zawsze się jakies towarzystwo do picia w drodze znajdzie , przedziały początkowe to palarnie i pokoje libacjii , jeszcze tylko lalunia na rurkę których nie mało i jest git

        • 4 6

        • A może nocą puścić szynobusy?

          • 5 0

    • (4)

      Transport publiczny w ogóle nie jest rentowny. Drogi Przedmówco, jak już chcesz tak liczyć, to weź pod uwagę, że kursy w godzinach szczytu są tak przepełnione, że starczyłoby na średnie wypełnienie i 20 nocnych kursów. Nawet po cięciach ceny biletów będą szły w górę, więc nie w tym rzecz. 5 lat codziennie jeździłam SKM-kami o różnych porach (również w nocy) i 22 osoby na składzie to widziałam tylko między Gdynią Stocznią a Wejherowem o 10 rano... Pasażerowie narzekali, że nie ma kursu ok 2, to rozwiązaniem SKM jest zabranie kursu też o 1... brawo.

      • 89 3

      • Problemem nocnych kursów nie jest ilość podróżujących osób... (3)

        ...tylko jakość.

        Najkrócej rzecz ujmując: głównie pijana hołota jeździ, bo zwykły szarak, nawet mając bilet metropolitarny, woli się wykosztować na taryfę, niż w tym małpim gaju jechać.

        Efekt: radykalnie wyższe koszty sprzątania i napraw składów plus niski komfort pracy obsługi w poczuciu zagrożenia. Zapewne głównie o to chodzi.

        • 23 11

        • więc teraz ten "małpi gaj" wsiądzie po pijaku do auta i się rozje...ie na drzewie (2)

          oby na drzewie...

          • 10 2

          • jak się małpi gaj roz..bie na drzewie (1)

            to w sumie drzewa szkoda...

            • 14 3

            • przecież giną również niewinni

              • 3 0

    • jezdza puste bo sklad jest zbyt ' długi ' (3)

      zamiast likwidowac lepiej puszczac krotkie składy np. tylko 2 lub 3 wagony w nocy to wtedy te 2 wagony beda pelne. Eliminowanie pociagow skm to taki projekt bez mozgu. Nalezy zaczac sklady ' kojarzyc ' a nie likwidowac bo ludzie tez w nocy jezdza do i z pracy . Likwidacja to naiwny najprostszy sposob . Kojarzenie skladow powinno zaczac obowiazywac ....noca krotkie sklady a w godzinach szczytu tzw. normalne. Logiczne ze jak sie pusci sklad 20 wagonow i nim jezdzi 30 osob to wyglada na pusty lecz jakby jechaly tylko 2 wagony to juz 30 osob by tworzylo pelny sklad .SKM tylko tworzy podwyzki biletow lecz to wynik ze jezdzi zbyt dlugi sklad o danych godzinach i wystarczy go najzwyczajniej skrocic np. do 2 wagonow i bedzie pelne oblozenie bez potrzeby podwyzki cen biletow . Oblozenie skm wzrosnie tylko przez obnizki cen biletow a nie ich podwyzki czy likwidacje danych pociagow. W skm brak ekonomii a zarzadzaja tym jakies ' dziadki lesne i patologia namnozonych spoleczek i prezesikow '.

      • 52 1

      • (2)

        Standardowa jednostka serii EN57 ma trzy wagony,to jest ok 180 miejsc siedzących.Jak na nocny kurs,którym jedzie 30 osób to za duży pojazd.Lepszym rozwiązaniem byłoby uruchomienie nocnego przyspieszonego autobusu z Gdyni do Wejherowa i z powrotem.

        • 9 4

        • sluszna koncepcja (1)

          tylko, z racji, ze jedzie wolniej i jest mniej wygodny (ale tanszy) mozna pomyslec np. o czestotliwosci co 30 minut. Chocby na odcinku Gdansk Glowny - Gdynia Glowna.

          • 5 0

          • nie, nocny to konkretna mordownia

            nocne serdecznie wszystkim odradzam.

            • 2 2

    • ...

      Czyli rozumiem że po tych cięciach stanieją nam bilety?...
      Obudź się...

      • 18 1

    • zlikwidujmy zatem wszystkie szpitale, bo też są nierentowne. (1)

      Pustostan umysłowy niektórych użytkowników internetu wręcz powala na kolana.

      • 29 0

      • Zlikwidujmy urzędy jeśli w kolejkach do stanowisk nie stoi codziennie przynajmniej 100 osób! Jak będzie mniej - zlikwidować, niech sobie przez internet załatwiają.

        • 0 0

    • tylko że to bzdura (1)

      Pojedz kolejką o tej porze to się przekonasz że jest tam więcej niż 35 osób

      • 10 0

      • liczbę wzieli z du%y

        że niby liczyli przez miesiąc czasu za każdym razem ile dokładnie osób wsiadało i wysiadło na każdym peronie? przecież to bzdura :D podali 35 równie dobrze mogli podać każdą inną liczbę tak żeby pasowało do argumentu, że się nie opłaca. to jest kabaret

        • 1 0

    • to znaczy że osoba która nie posiada samochodu i nie zawsze ma kasę by zapłacić 100 zł za przejazd taxi jest dyskryminowana! Kilka razy jechałam nocnymi kolejkami zawsze było więcej niż 35 osób!

      • 7 0

    • Idąc tym tropem (wypełnienie pojazdu) należałoby zacząć od likwidacji linii 100. Obłożenie pasażerami pozwala z powodzeniem zastąpić ją całodziennym kursem ubera, bez dotacji z miasta.

      • 3 0

    • niższe ceny biletów

      I z tego względu na pewno obniżą ceny biletów.... ja pitole jaka część narodu jest ciemna to już ostatnio głowa boli bardziej niż zwykle....

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane