• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od 9 czerwca nowy rozkład SKM

Piotr Weltrowski
3 czerwca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Zmiany w rozkładzie najbardziej odczują dojeżdżający do Trójmiasta. Zmiany w rozkładzie najbardziej odczują dojeżdżający do Trójmiasta.

9 czerwca SKM wprowadzi nowy rozkład pociągów. W obrębie samego Trójmiasta zmienią się godziny kursowania części składów, jednak częstotliwość kursów pozostanie podobna, a w weekendy pojawią się dwa dodatkowe nocne pociągi SKM. Problem będą mieli jednak ci, którzy do Trójmiasta dojeżdżają z okolic Wejherowa.



Jaki dystans pokonujesz dojeżdżając do pracy / szkoły?

- Z powodu modernizacji linii E65 Warszawa-Gdynia, prowadzonej przez PKP PLK, niektóre pociągi jeździć będą w nieznacznie zmienionych godzinach, będą to zmiany kilkuminutowe. W godzinach porannego i popołudniowego szczytu niezmienna będzie jednak 10-minutowa częstotliwość pociągów SKM od poniedziałku do piątku na odcinku Gdańsk Główny-Gdynia Chylonia - zapowiada Marcin Głuszek, dyrektor marketingu i sprzedaży SKM.

Praktycznie w tym samym czasie prowadzone będą też jednak przez PKP PLK zupełnie inne prace na odcinku między Redą a Wejherowem. - Głównie chodzi o wymianę szyn, ale też o remont jednego przejazdu oraz o naprawę gwarancyjną innego obiektu. W każdym razie ruch między Wejherowem i Redą będzie się w czasie prac odbywał tylko po jednym torze - mówi Leszek Lewiński z Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK.

Dla osób dojeżdżających do pracy do Trójmiasta będzie to niewątpliwie sporym utrudnieniem. Obecnie w godzinach szczytu kolejki jeżdżą na trasie Gdynia-Wejherowo nie rzadziej niż raz na pół godziny, czasem co 10-15 minut, a podczas prowadzenia prac, czyli od 11 do 24 czerwca, jeździć będą średnio co godzinę. SKM już teraz zapowiada, iż uruchomi w tym czasie zastępczą komunikację autobusową na odcinku między Redą a Wejherowem.

Są też jednak dobre informacje związane ze zmianą rozkładu SKM na wakacyjny: od 8 czerwca do 2 sierpnia, w każdy weekend, od piątku do poniedziałku, uruchomione zostaną dwa dodatkowe połączenia nocne. O 2:35 z Gdyni Cisowej wyjeżdżać będzie kolejka do Gdańska, a o 3:45 jeździć będzie pociąg z Gdańska do Gdyni Głównej.

Aktualny rozkład SKM zawsze znaleźć można na naszej stronie

Opinie (80) 1 zablokowana

  • Wszyscy (8)

    w kraju kupują nowe składy i modernizują sieć. Tylko SKM ciągle stare "kible".
    To jeszcze pamięta, że za komuny dało się jeździć co 5 minut.
    A teraz nic się już nie opłaca i nie da.
    Jedyna nadzieja, że w końcu to całe towarzystwo ktoś kiedyś rozgoni i pojawi się przewoźnik, który zrozumie, że to on jest dla pasażerów, a nie oni dla niego.

    • 176 14

    • (6)

      Może i się dało, ale czy opłacało?

      • 6 13

      • Opłacało by się i dało! (5)

        To jest tzw. "gaszenie popytu". Czyli ograniczamy stopniowo ilość połączeń, jeździ wtedy co raz mniej ludzi, bo im nie pasuje dojazd do pracy czy szkoły. Mamy argument na kolejne zmniejszenie połączeń i tak dochodzimy do momentu kiedy likwidujemy połączenia.
        Przykłady? Pierwsza SKMka w Trójmieście czyli linia SKM do Nowego Portu czynna od 1951 roku.do 2005 roku. Prawobrzeżna część Gdańskich Kolei Dojazdowych od Gdańska Wąskotorowego do Lewego Brzegu Wisły czynna od 1905 do 1974.

        • 13 2

        • hmm... (2)

          Ty na serio sugerujesz ze Zarzad SKM, sam prowadzi do likwidacji swojej firmy?
          Zrozum, że to działa trochę inaczej...
          SKMka mogłaby powiedzieć, że będzie jeździć tylko w szczycie, bo tak jej się opłaca.
          Poza szczytem 1 skład na godzinę.
          Ma prawo? MA !!
          O to aby składy jeździły często, musi zadbać Marszałek i Miasta udziałowcy, dofinansowując odpowiednio SKMke.
          Tak to działa na całym świecie.

          • 3 22

          • Przewozy na SKM spadły z 80 do 40 milionów pasażerów. Dlaczego? Oczywiście możemy mówić o bezrobociu, zamknięciu lub ograniczeniu produkcji zakładów takich jak Stocznia im.Lenina czy modzie na posiadanie samochodu, emigracji, starzeniu się społeczeństwa ale faktem jest że SKMka jeździ za rzadko, bywa przepełniona, są problemy z czystością. Dla mnie osobiście czekanie 30 minut czy godzinę na pociąg do czy z pracy jest stratą czasu.W tym czasie dojadę własnym samochodem.

            Kto pamięta jakie tłumy wysiadały na stacji Gdańsk Stocznia? Kto pamięta automatyczne zapowiedzi z megafonów na stacji Gdańsk Przymorze "Uwaga! Pociąg SKM w kierunku.... wjedzie w skróconym składzie"? Kto pamięta jak jeździły połączone ze sobą 3 kible?

            • 18 1

          • Wojewodztwo nie jest..

            Wojewodztwo nie jest wlascicielem, ani miasta udzialowcami - PKP SKM!
            A trudno, zeby skmka mogla normalnie jezdzic, skoro remont trasy Gdynia-Warszawa trwa juz 6 rok.

            Wiem, ze to skomplikowane, ale jak sie czlowiek skupi, to zrozumie.
            PKP Polskie Linie Kolejowe sa od infrastruktury (tory), i to oni prowadza remont
            PKP Szybka Kolej Miejska to skmka
            PKP SA jest wlascicielem wiekszosci dworcow (nie pamietam dokladnej liczby na cala Polske)
            PKP Energetyka to trakcje
            Dzialalnosc PKP Informatyka i TK Telekom nie ma wiekszego wplywu na podrozowanie zwyklego pasazera, ktory pewnie nie jest nawet swiadomy tego, ze te spolki istnieja
            PKP Cargo zajmuje sie przewozem towarowym i jest generalnie jedyna spolka z Grupy PKP, ktora ma jakis zysk.

            Wiec, sumujac: jesli chcesz miec wyremontowany dworzec, to gmina musi sie dogadac z PKP SA w tej sprawie. Odkad jest nowy zarzad wypracowano projekt ktory zaklada oddawanie dworcow samorzadom (np., Zakopane). Tak sie nie stanie przy najwiekszych dworcach (Gdynia, Waw Centralna, Poznan, Wroclaw, Krakow i tak dalej, i nie, Gdansk Gl nie jest duzym dworcem bo nie jest dworcem koncowym na trasie E65, czyli Waw-Gdynia)
            Jesli sie gmina nie dogada z PKP SA, to remontu nie bedzie, chyba ze zostanie przekazany i wtedy gmina sama bedzie musiala sfinansowac remont.

            Dalej; wszelkie remonty, modernizacje, rewitalizacje i inne prace na torach prowadzi PLK. Oni tez ustalaja wysokosc stawek dostepu do infrastruktury i ustalaja rozklad jazdy co roku.

            Skmka nie jest priorytetowana jako ze tory sa remontowane, wiec po "skmkowych" torach jezdza pociagi dalekobiezne.
            Swoja droga skmka powinna zostac usamorzadowiona i oddana pomorskiemu, ale wtedy nie ma gwarancji, ze bedzie lepiej jezdzila a poza tym dochodzilo by do niejasnosci prawnych pt "co z Przewozami Regionalnymi?"(tu drogi kolego wojewodztwo jest udzialowcem od paru lat, odkad wlasnie oddano te spolke samorzadom i przestala nalezec do Grupy PKP)

            • 2 0

        • ale czy to miało sens ekonomiczny kiedykolwiek? (1)

          np ta kolej do Nowego portu jak starcza tramwaj bo nie mieszka tam az tyle ludzi zeby zapelnic kolejkę.

          • 2 13

          • Czy do Nowego Portu trzeba było puszczać "kibla" aby woził powietrze? Nie można było zastosować mniejszego pojazdu trakcyjnego? Czy trzeba było ograniczać połączenia,aż do całkowitego braku popytu? Gdyby miał skład jeździł co 30 minut to miało by to sens ekonomiczny - szybki dojazd do centrum z dzielnic położonych przy kolejce. Kto pamięta jeszcze plany budowy linii SKM wzdłuż pasa nadmorskiego?

            • 12 0

    • Co pięć minut to mało, do tego już doszło że, kolejki w szczycie jeździły co 3 (trzy) minuty. I nie były to takie znowu kible jak teraz, to były przedziały bardziej dostępne i z większą ilością drzwi. Dopiero później wprowadzono te kible z który ciężko było wyjść i dlatego ludzie okupują wejścia a dalej jest luz.

      • 2 1

  • Sprinter (4)

    Cześć,
    Ktoś wie kiedy na tory wrócą prawdziwe sprintery? (takie, które w całym 3mieście zatrzymują się tylko na peronach dalekobieżnych).

    • 71 5

    • (2)

      Od kiedy Sprinter SKM zatrzymywał się na dalekobieżnych peronach? Nie bądź śmieszny, tam już dość pociągów jest...

      • 0 30

      • od zawsze się zatrzymywał

        ile miesięcy mieszkasz w Trójmieście?

        • 14 0

      • Trojmiasto ma wlasnych sloikow!

        Oczywiscie, ze sie zatrzymywal. Np w Sopocie przed remontem dworca. Skakalo sie czesto na drugi peron przez tory :)

        • 3 0

    • Jak PKP PLK będzie modernizować tory w takim tempie jak obecnie,

      to z pewnością nieprędko!

      • 4 0

  • Podobno wprowadzą (4)

    Pendolino !

    • 39 10

    • Pan Tik Tak obiecał.

      • 5 0

    • Pendolino?

      Chyba pitolino, czyli wszystko się już p..i.

      • 6 0

    • U nowaka to nawet pendolino jest bez pendo:) zostaló tylko lino:)

      dla nie kumatych lemingów Pendolino (z wł. wahadełko) tylko ten pociag ma prawo sie tak nazywac ten co Polska dostanie a rzaczej kupiła bedzie bez najważniejszego czyli wahadełka" i ako zwykły pociąg expresowy.Ale POrtal tuba medialna Po powtarza i papuguje wszystko co propaganda rządową przyniesie.

      • 1 0

    • renoma

      buhahahha

      • 0 0

  • Od 9 czerwca nowy rozkład SKM (1)

    SKM od dawna się "rozkłada"

    • 133 6

    • Rozkład

      Rozkładają się tam menele i to dosłownie, nie tylko że są oni rozłożeni na siedzeniach, ale w dodatku rozkładają się niczym trupy ale już za życia.
      W każdym pociągu jest przynajmniej jeden taki "rozkład".
      Nikt ich z pociągów nie usuwa , no chyba że to nie leży w gestii Renomy, czy SOK-u, ale Sanepidu.

      • 10 0

  • Hmm (2)

    Samochodem się nie da bo Gdynia rozkopana.
    Teraz SKM też się nie da bo "zwijają" szyny.

    Helikoptra trza sobie nabyć żeby do pracy dojechać?
    Remonty ok ale nie wszystkie na raz - czy nie można się dogadać i zrobić tego jakoś INTELIGENTNIE ?

    • 84 6

    • skuter ?!

      ale nie, bo w kasku berecik się dogina

      • 3 4

    • ja jezdze samochodem i daje rade, trzeba sie nauczyc topografi miasta i sobie pomagac

      • 0 0

  • "Obecnie w godzinach szczytu kolejki jeżdżą na trasie Gdynia-Wejherowo nie rzadziej niż raz na pół godziny, czasem co 10-15 minut, a podczas prowadzenia prac, czyli od 11 do 24 czerwca, jeździć będą średnio co godzinę."
    a co z Gdynią Cisową? jak zwykle zostanie potraktowana jak Rumia i Wejherowo czy może łaskawie kolejki będą na Cisowej kończyły bieg?

    • 27 3

  • Będzie lepiej po 2015 roku? (1)

    Lepiej to już było - jak był rozkład jazdy skm co sześć minut z Gdańska do Gdyni. A co 12 lub 24 minuty z Gdańska do Wejherowa. A w drzwiach wagonów skm były zamontowane dodatkowe stopnie ułatwiające wsiadanie i wysiadanie przy wysokich peronach.

    • 58 0

    • Było lepiej

      Bym powiedział, że było całkiem dobrze, pociągi co prawda stare, ale w miare czyste, nie były przeładowane, kursowały punktualnie , no i 2 razy częściej i menelstwa też tyle nie było , bo SOK-iści wiedzieli do czego służy pałka służbowa w przeciwieństwie do tych ciot co się teraz własnego cienia boją.
      Także reasumując całość działała dobrze, aż przyszli panowie Lignowski i Głuszek i wszystko rozbimbali jak tylko się dało i co tylko się dało.
      Teraz z tej ruiny to już nic się nie da naprawić, tylko zaorać i nowego przewoźnika od podstaw wprowadzić, a pan prezio to w pierdlu powinien zgnić za to , że do tego stopnia rozłożył w miarę dobrze funkcjonujące przedsiębiorstwo.

      • 14 0

  • przesada

    z tą godzinną przerwą to mocna przesada, w szczycie co 15 minut poza szczytem co 30 minut.

    • 14 1

  • Graniczna częstotliwość niezauważalna

    Pozdrowienia dla autora "granicznej częstotliwości niezauważalnej"!

    • 11 0

  • Ukłądający rozkłady SKM zapomnieli, że istnieje taka stacja jak GDYNIA Cisowa. (10)

    To nie Rumia Cisowa czy Wejherowo Cisowa tylko nadal część Trójmiasta. Rozjezdnia jest ZA Cisową i to tam kolejki powinny kończyć bieg a nie w Chyloni. Już teraz ciężko jest dojechać gdziekolwiek z powodu rozkopanej Morskiej, jeśli zabierzecie nam alternatywę w postaci kolejki to zostanie chyba tylko paralotnia.

    • 65 4

    • wiesz ile trwa odstawienie i powrot pociagu na tory w cisowej a ile w chylonii? (1)

      zreszta co tam jest w cisowej?? mc donalds i kilka blokow oraz wyzsza szkola pedzlowania twarzy

      • 9 16

      • Tak?Tylko ciekawe dlaczego pociągi wyjeżdżające z bazy na popołudniowy szczyt przejeżdżają przez tę stację bez zatrzymywania się?Taki problem przystanąć na chwilę z prędkości 20 km/h z jaką kolejka wytacza się na główne tory?ileś osób by się zabrało to taki sam bezsens jak praktykowane niegdyś kursowanie pociągu wieczornego do Gdyni Głównej i powrót bez zatrzymania na żadnej stacji do bazy na Cisowej po torach do Wejherowa

        • 14 1

    • (5)

      zgadzam się w 100% z pasażerką
      traktują Cisową na równi z Wejherowem i Redą
      chociaż ostatnio się chyba zreflektowali bo jest kilka kolejek w rozkładzie które kończą bieg w Cisowej - ale na tym kończy się łaska SKM

      • 6 5

      • Trzeba mieć rozsądne podejście (2)

        Co z tego, że Gdynia Cisowa "jest jeszcze Trójmiastem"? Rozkład SKM nie jest układany pod jakąś wyższą ideologię tylko tak, aby firma zarabiała. Zastanów się zatem co z tego, że Gdynia Cisowa to wciąż Gdynia skoro w takiej Redzie wysiada ok. 50 razy więcej ludzi? Mówię serio: kilkadziesiąt razy więcej ludzi. Wybierz się kiedyś koło 17-18 to zobaczysz o czym mówię. Takie gadanie, że "SKM Trójmiasto jest dla Trójmiasta i tyle" jest śmieszne. Jeśli tak uważasz to załóż sobie firmę w Gdyni i przyjmuj tylko klientów z Gdyni. Zobaczymy, ile pociągniesz. Widać, że nigdy nie prowadziłaś żadnej firmy.

        • 7 7

        • Nie wiem skąd minusy (1)

          Naprawdę nie wiem, skąd te minusy.
          Po prostu w Gdyni Cisowie jest ważna pętla ZKM Gdynia i ludzie z niej wolą korzystać niż z SKM. Stąd mniej pasażerów. Dla ludzi z MTK SKM nie ma alternatyw. Jak ktoś tego nie rozumie to i minusuje.

          • 1 1

          • najmniej to tu chyba rozumie sama SKM

            przetaczając te swoje wraki na zjazd obok peronu w cisowej bez zatrzymania.

            • 0 0

      • Bo do Redy jezdzi bydło to się upchnie ?

        • 0 0

      • No i masz rację z tym przyrownywaniem... W czym takie blokowisko jak Cisowa ma się równać do 50 tysiecznego miasta z prawie 400 letnią historia... hihi

        • 1 1

    • W Cisowej

      to najlepsze jest wyjscie w stronę Hutniczej - prosto w płot.

      • 4 0

    • Rumia Cisowa i Wejherowo Cisowa nie mają już prawa bytu? My, Rumianie też chcemy dojechać i wrócić. Trasa powinna się kończyć w Wejherowie zawsze.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane