• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od poniedziałku nie przejdziemy tunelem przy budynku LOT

Maciej Naskręt
6 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Od poniedziałku nie będzie można dojść tunelem do Targu Siennego i Rakowego. Od poniedziałku nie będzie można dojść tunelem do Targu Siennego i Rakowego.

Kolejny etap prac na budowie Forum Gdańsk i kolejne utrudnienia w ruchu w centrum Gdańska. Od poniedziałku obejmą jednak wyłącznie ruch pieszy, bowiem zostanie zamknięte wyjście z tunelu przy budynku LOT od strony Targu Siennego.



Czy budowa Forum Gdańsk utrudnia ci poruszanie się po centrum Gdańska?

W związku z przebudową infrastruktury wokół powstającego w centrum miasta Forum Gdańsk, od 10 sierpnia 2015 r. zostanie częściowo zamknięty tunel dla pieszych pod ul. Wały Jagiellońskie. zobacz na mapie Gdańska

Będzie nim można nadal przechodzić od strony Bramy Wyżynnej do przystanków tramwajowych pośrodku ulicy, ale od strony Targu Rakowego przejście zostanie zamknięte. Jest to konieczne ze względu na potrzebę przedłużenia żelbetowej płyty przykrywającej tunel. Zmodernizowane przejście podziemne zostanie ponownie otwarte po ukończeniu budowy Forum Gdańsk - w 2017 roku.

Piesi pójdą drogą okrężną

Częściowe zamknięcie tunelu oznacza, że piesi powinni korzystać z przejścia przez ul. Wały Jagiellońskie na skrzyżowaniu ze światłami przy ul. Hucisko. Dotyczy to również pasażerów autobusów jadących w kierunku al. Armii Krajowej, którzy na wysokości Bramy Wyżynnej chcieliby przesiąść się w tramwaj, lub odwrotnie. Aby skrócić drogę pasażerom, przystanek autobusowy przy ul. Wały Jagiellońskie od strony Targu Rakowego został przesunięty bliżej przejścia przy ul. Hucisko.

Organizacja ruchu po zamknięciu części tunelu pod ul. Wały Jagiellońskie. Organizacja ruchu po zamknięciu części tunelu pod ul. Wały Jagiellońskie.

Przy tunelu oraz w najbliższej okolicy ustawione zostały już tablice informacyjne dla pieszych. Kupcy prowadzący punkty handlowe w przejściu nadal tam pozostaną - niektóre stoiska zostaną tylko przesunięte bliżej wyjść do przystanków tramwajowych.

- Staramy się tak planować inwestycję, aby utrudnienia związane z budową były możliwie najmniejsze. Wierzę, że efekty naszej pracy - nowocześnie zagospodarowana przestrzeń w centrum miasta i zmodernizowana infrastruktura drogowa - zrekompensują mieszkańcom obecne niedogodności - mówi Tomasz Matusiak, pełnomocnik spółki Forum Gdańsk.

Głębokie wykopy na ul. Hucisko

Przypomnijmy także, że w ramach prac przy budowie Forum Gdańsk powstaje tunel pod ul. Hucisko (na poziomie linii kolejowej). W tunelu pobiegnie nowa ulica, tzw. Nowe Podwale Grodzkie. Droga o przekroju jednego pasa w każdą stronę połączy Dworzec Główny PKPzobacz na mapie Gdańska ze skrzyżowaniem ulic: Toruńska, Okopowa, Trakt św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska.

Do tej pory wykonano tam głęboki wykop. Prace nieco opóźniały pojawiające się pod ziemią sieci energetyczne, które nie były ujęte na mapach. Obecnie na dnie wykopu trwa umacnianie podłoża. Prace w tym miejscu mają potrwać do połowy października tego roku.


Inwestycja za 800 mln zł

Łączny koszt budowy Forum Gdańsk oszacowano na ok. 800 mln zł. Wartość 6-hektarowej miejskiej działki to 130 mln zł. W zamian za nią, inwestor zbuduje Centrum Dziedzictwa Historycznego Miasta Gdańska, które będzie niekomercyjną częścią Forum Gdańsk, przejętą przez miasto. Znajdzie się tam główny punkt miejskiej informacji turystycznej, makieta Gdańska, sala multimedialna i ekspozycyjna, kawiarnia, a także biura. Centrum zaprojektowało studio Kwadrat.

Natomiast nad projektem całego nowego kompleksu czuwa warszawska pracownia Sud Architekt Polska, jako krajowy kooprojektant holenderskiej firmy T+T Design, działającej na zlecenie Multi.

Powierzchnia całkowita Forum Radunia wyniesie blisko 144 tys. m kw., z czego powierzchnia najmu będzie stanowić ok. 62 tys. m kw. W skład Forum Gdańsk wejdzie centrum handlowe, które pomieści ponad 200 lokali handlowych i usługowych, a także dziewięciosalowe kino. Zaplanowano siedem kondygnacji naziemnych oraz jedną podziemną.

Głównym elementem kompozycyjnym całego kompleksu jest pasaż Kanału Raduni. 17 m nad kanałem powstanie przezroczyste przepierzenie w formie katedralnego dachu. Sam pasaż podzieli budynek na dwie, różne w swej stylistyce części. Część wschodnia została zaprojektowana w postaci wydzielonych kubatur, przykrytych dwuspadowymi dachami.
06:30 10 SIERPNIA 15

Spokojnie na drogach (1 opinia)

Witajcie w poniedziałek. Gorący weekend za nami. Na drogach jeszcze spokojnie.

Są jednak miejsca, gdzie trudno przejechać. Powoli skręcamy w lewo z al. Zwycięstwa w al. Hallera od strony Wrzeszcza. Tam cały pasy do skrętu jest już zajęty.

Obwodnice jeszcze przejezdne. Nie ma tam dużego ruchu.

W Gdyni i Sopocie spokojnie.
Witajcie w poniedziałek. Gorący weekend za nami. Na drogach jeszcze spokojnie.

Są jednak miejsca, gdzie trudno przejechać. Powoli skręcamy w lewo z al. Zwycięstwa w al. Hallera od strony Wrzeszcza. Tam cały pasy do skrętu jest już zajęty.

Obwodnice jeszcze przejezdne. Nie ma tam dużego ruchu.

W Gdyni i Sopocie spokojnie.
Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (190) 5 zablokowanych

  • (11)

    I co teraz? Przecież to gorsze, niż 11.września w NYC, albo 9. listopada we Wrześni!

    • 50 95

    • Narzekania 3 , 2 , 1 ..... (5)

      • 19 11

      • Mam nadzieje

        Ze wprowadza autobusy zastepcze:-)

        • 10 4

      • I jak ja tam winko wypiję? :(

        • 8 3

      • no rozpanoszyli się tą budową na całego, rozumiem,że do Biblioteki i Poczty już nie ma jak dojść (2)

        a tak przy okazji to mogli by wyremontować ten tunel

        • 4 13

        • eh

          co tam się szczypią, niech cały tunel zamkną

          • 5 2

        • wakacje sa

          a ty do biblioteki chcesz isc? na plaże a nie. w bibliotece nie poruchasz

          • 1 0

    • Ironia to nie tutaj

      Tu są sami poważni.

      • 10 2

    • 9. listopada we Wrześni! (1)

      a co się stało we Wrześni 9 listopada?

      • 0 0

      • Coś tak strasznego, że nikt o tym nie mówi!

        • 0 0

    • polska

      Dać coś biednemu robactwu za darmo, poprawić wygląd miasta, źle. Wy polacy jesteście tak złośliwi i wredni, że nawet wam przeszkadza coś co poprawi wasz wizerunek jako mieszkańców. Jak się ciesze że już nie żyje w waszym społeczeństwie. Pozdrawiam normalnych poladyńczyków.

      • 3 2

    • ...

      Ścierwo zawsze ma klakierów..

      • 0 0

  • Praca wre (16)

    Niech to zrobią w miarę szybko. W sumie to i w nocy mogą coś porobić bo w bliskiej okolicy nikt nie mieszka. Fajnie by było gdyby tę Okopową wyremontowali i estakadę

    • 105 17

    • Estakada ma być za parę lat wyburzona więc nie będą remontować (11)

      • 19 6

      • A to czemu niby? (7)

        I co w zamian?

        • 8 12

        • w zamian naskręt bedzie przeprowadzał przez ulicę

          • 41 4

        • POG, Sucharskiego, Tunel pod Martwa Wisla (5)

          W przyszlosci (moze przed wyburzeniem) dokonczenie Nowej Walowej + tunel pod Motlawa.

          A procz tego:
          - SKM (w tym Srodmiescie), tramwaj, autobus, rower, wlasne nogi (nie dla wszystkich, ale tez nie wszyscy jada tam dostawczakiem. Niektorzy moga zmienic sposob poruszania sie po miescie).

          • 12 4

          • (2)

            Najpierw niech faktycznie ruch tam zmaleje a dopiero później można wyburzać. Gdyby nie było tej estakady to korek byłby do opery bałtyckiej

            • 13 3

            • przez pierwszy tydzien

              po czym ludzie stwierdziliby, ze nie nalezy sie pchac przez centrum.

              Mozna to zaobserwowac przy okazji kazdego remontu. Kierowcy potrafia myslec. Jesli dookola zajmuje im 20 minut, a przy normalnej drodze (bez remontow) 10 - jada zwykla trasa. Zaczyna sie remont i korki (powiedzmy 40-60 minut) to pojada w 25 dookola (5 minut wiecej niz kiedys, bo ruchliwiej sie zrobilo).

              • 5 0

            • Ruch się zmniejszy jak ludzie zobaczą że nie ma co się pchac przez zatłoczone Podwale.

              • 4 0

          • (1)

            Estakadą jeżdżą też autobusy.

            • 3 1

            • To pojadą owędy.

              • 0 1

      • A lewoskręt z Okopowej w Podwale Staromiejskie nadal będzie zablokowany zaporami przeciwczołgowymi? (2)

        • 0 1

        • Zapytaj w ZDiZie.

          • 0 0

        • Takie tam ...

          nie ma lewoskrętu z Okopowej w Podwale STAROMIEJSKIE.
          Jest.. a raczej kiedyś był z Okopowej z Podwale Przedmiejskie (dawna Leningradzka)...

          • 0 0

    • fajnie by bylo, jakby tam wreszcie zaczeto myslec o tym, ze to Srodmiescie, a nie wewnetrzna obwodnica Gdanska

      Szczegolnie w kontekscie budowy Poludniowej Obownicy, Tunelu pod Martwa Wisla i (oby jak najszybciej, ale sadze, ze nie doczekamy sie przez najblizsze 10 lat) tunelu pod Motlawa w ciagu Nowej Walowej (Popieluszki).

      Wtedy ta estakada traci (wreszcie) racje bytu, bo zadnego tranzytu nie powinno byc w takim miejscu. Nie po to wybudowano / buduje sie drogi za ponad 2mld zlotych, aby takie cos stalo 100m od "starego miasta". Podobnie jak wielopasmowe drogi okalajace je z dwoch stron...

      Niestety przy okazji zabudowy targow poprawy tej sytuacji nie przewisuje sie. Przewiduje sie budowe dodatkowego tunelu oraz 1000 miejsc parkingowych.

      • 17 9

    • Niestety (1)

      Niestety w nocy nie będą robić bo stawka godzinowa jest wyższa i to im się nie opłaca.
      A co do estakady to powinni już dawno wpuścić tą drogę w tunel jak to na początku jej powstawania inżynierowie pomyśleli ale powstało to co obecnie mamy. Przez to część Gdańska upadła- Dolne Miasto ale powoli powstaje.

      • 9 7

      • A co ma estakada do obumarcia Dolnego Miasta?

        To raczej sprawka Podwala Przedmiejskiego.

        • 5 0

    • w nocy przeciez mają robic. A nie robią, czyli jak zawsze szumne zapowiedzi, a pozniej jeden macha łopatką, a pięciu pali peta

      i to jednego peta na pięciu

      • 5 4

  • Przykra wiadomość ,ale trzeba cierpieć dla dobra narodu :-D Ku chwale ojczyzny :-D

    • 39 22

  • A nie mozna tam puscic samochodow a ludzi na gore? (7)

    Jak w oslo :)

    • 119 12

    • pewnie wzorują się na Gdyni, gdzie na Wzgórzu pieszych wpuscili w tunel...

      taka prawda

      • 20 2

    • Nie trzeba puszczac tam samochodow "dolem" (1)

      Starczy wykorzystac to, co budujemy od 10 lat. Srodmiescie nie powinno sluzyc do tranzytu!

      A szczegolnie droga biegnaca zaraz obok zabytkowego centrum turystycznego. POG, Tunel, Sucharskiego - wyrzucamy wiekszosc samochodow ciezarowych. Nowa walowa (+tunel pod Motlawa) oraz 3 Maja - wyrzucamy tranzt samochodow osobowych. A tu - jak to w Srodmiesciu - pozostawiamy droge lokalna na potrzeby ludzi, ktorzy chca dojechac do urzedu, biura, Dlugiej, a nie ktorzy chca sie przecisnac przez centrum...

      • 19 4

      • Najważniejsza jest przebudowa 3 Maja

        Obecnie po otworzeniu Obwodnicy Południowej znacznie zmalał i jak tylko otworzą tunel Sucharskiego to spadnie jeszcze bardziej.

        Najważniejsze to obecnie przenieść ruch z Podwala na 3 Maja czyli wykonanie wreszcie do końca inwestycji o której się mówi od wielu lat.

        • 4 2

    • Sugerujesz, że samochody to żywe istoty. (3)

      Żałosne. Są dla ludzi wynalazkami. Każdy chce je mieć, oprócz garstki odmieńców.

      Jeśli w Oslo mają spaczony gust, to ich sprawa. Każdy niech się organizuje po swojemu.

      • 10 23

      • samochod nie jest niczym zlym (1)

        samochod nie jest takze rozwiazaniem problemow komunikacyjnych w miastach powyzej 100k mieszkancow.

        Stad w newralgicznych miejscach nalezy zastepowac samochod alternatywnymi srodkami transportu. To nie jest ani niczyja fanaberia ani jedynie polski wymysl. Fizycznie nie zmiescisz w Gdansku 500 000 samochodow.

        • 10 2

        • eheheh, jakie 500 000, a pięć milionów warmiaków, kaszubów, kociewiaków którzy codziennie rano z piwem i taczką tu dojeżdżają transporterami firmy z Wolfsburga, to co? nic?!

          • 2 6

      • skąd znamy te prosamochodowe obsesje?

        matematyczek, do tego kierowca przyjął kolejny nick?

        • 2 3

  • (15)

    Mi to nie przeszkadza, piesi maja czas niech łaża. Wazniejsze jest inwestowanie w infrastrukture rowerowa.

    • 23 203

    • Miasto dla ludzi

      szczegolnie ludzi, ktorzy w tym miescie mieszkaja - to w koncu oni placa za wszystkie inwestycje

      • 20 1

    • nędzna prowokacja

      żałosnego blachosmroda

      • 29 9

    • a mi jako rowerzyście też przeszkadza marna jakość infrastruktury pieszej (8)

      nie zawsze chce mi się brać rower - kilometr potrafię przejść. Tyle, że często się k***a nie da. Auta zaparkowane jak popadnie, wykopy, pseudorowerzyści zapieprzający jak idioci po chodniku przy osiedlowej ulicy...

      • 18 4

      • Co to znaczy "pseudorowerzyści"? (5)

        Co definiuję rowerzystę jak nie korzystanie z tej najbardziej niedorobionej zabawki w dziejach jaką jest rower? Jakaś norma PKN lub ISO?

        • 5 18

        • kretyna definiuje taka wypowiedź, jak Twoja (2)

          pseudorowerzystę definiuje posiadanie roweru i używanie go w sposób nieprawidłowy. Tak jak pseudokierowcę definiuje łamanie przepisów.

          • 17 5

          • Pokornie dziękuję, typowy rowerzysto. (1)

            Teraz podaj instytucję na którą się powołujesz.

            • 3 13

            • logikę

              coś obcego przyspawanym do jednego środka transportu

              • 10 2

        • Tylko palant powołuje się na jakieś zapisane normy które z reguły obchodzi.
          Widać że mózgu nie używasz czyli prezentujesz typową lewackość.

          • 7 3

        • pseudorowerzysta ma rower, ale nim nie jedzie

          oprowadza go albo wozi autobusem

          • 2 1

      • mi jako rowerzystce przeszkadza że zamknęli przejście na Trakcie (1)

        a teraz również chodnik który odbija w stronę 3go maja, w ten sposób zmuszając mnie do jazdy koło Urzędu, przenoszenia rower przez tunel, i jazdy przez centrum(zamiast 3go maja). Generalnie miasto promuje się jako pro rowerowe, a przy każdym remoncie o rowerach nikt nie myśli. Ale co tu się dziwić, skoro nie myślą nawet o pieszych, jak w powyższym przypadku...co dopiero o rowerzystach.

        • 3 4

        • przecież masz ulicę...

          to jej używaj. Zawsze jadę Traktem, wyskakuję koło LOT'u i tam już masz ścieżki.

          • 2 0

    • Swoim podpisen tylko profanujesz dobre imię rowerzystów

      • 6 1

    • Nie karmić trolla!

      • 7 2

    • no szlag trafia...

      osobiście nie mam nic do rowerzystów, ale kilka razy już w tym samym miejscu na ul Reymonta we Wrzeszczu na której namalowany jest pas dla rowerów po lewej stronie jezdni - jeżdżą patafiany po prawej. Ja jadąc autem muszę wymijać go jeżdżąc po rowerpasie (choć mam przecież swój pas jezdni), zastanawiając się czy delikwent nie będzie miał zaraz fantazji pojechać w poprzek - nosz k***a to dla kogo to jest malowane? Walczą o te swoje ścieżki, a potem z nich korzystać nie umieją stwarzając zagrożenie na drodze - na szczęście głównie dla siebie..
      Rowerzyści - myśleć, myśleć, myśleć !!!

      • 7 0

    • palant

      palant

      • 0 1

  • czy nie można zrobić tam docelowo przejścia naziemnego jako kontynuacji Drogi Królewskiej (15)

    a nie pchać ludzi do tunelu jak krety?

    Zapewne to pomysł mentalnie przerastający duet Bielawski&Duch.

    • 141 37

    • Ale co z przepustowoscia!?

      Czy w ogole pomyslales o tym?!?!?

      ;)

      • 24 5

    • Powiedz To Dudzie To ci Obieca

      • 23 10

    • Wbrew dziwnej modzie (8)

      wolę bezkolizyjnie przejść tunelem, niż gnić przed przejściem, czekając "ruski rok" na zmianę świateł. Poza tym do tunelu można się schować przed deszczem lub słońcem, czekając na tramwaj, gdy pod wiatami tłum.

      Zacznijcie te tunele porządnie konserwować i sprzątać, to ich "problem" zniknie.

      • 28 22

      • tunele przez kilkadziesiąt lat zawsze były problem ale ty twierdzisz że wystarczy je konserwować i sprzątać. jakie to proste

        • 15 17

      • Jesli chodzi o mnie, to chcialbym pelnego rozwiazania (5)

        - "schowek":
        porzadny przystanek, byc moze nawet z dodatkowym peronem (tak jak przy Operze Baltyckiej), w pelni zadaszony (wliczajac w to torowisko). To w koncu jeden z najwazniejszych przystankow tramwajwych w Gdansku. To powinien byc standard na przystankach najwazniejszych, np. wlasnie przy Bramie Wyzynnej, Glownym, Operze i Galerii.

        - "ruski rok na zielone swiatlo":
        To jest miejsce, ktore po wykonaniu wszystkich inwestycji powinno zmienic charakter. Ta droga powinna przestac wreszcie byc kregoslupem komunikacyjnym Gdanska, a jedynie droga sluzaca ludziom, ktorzy chca dojechac dokladnie tam, nie traktuja ja tranzytowo. "Tiry" na Sucharskiego i tunelem pod Martwa Wisla, osobowe (jadace tranzytowo przez Srodmiescie) na 3 maja oraz w (planowanej, oby jak najszybciej zbudowanej) Nowej Walowej + tunel pod Motlawa. Zwezic do 2 pasow, z czego jeden bus/taxi/jednoslady. Z obu stron porzadny chodnik i sciezka rowerowa + drzewko, czyli to, co powinno byc w tym miejscu.

        Tu nie chodzi zatem o to, aby zamknac w jednym miejscu tunel. To niczego nie rozwiaze. Chodzi o kompleksowe dzialania w calym Srodmiesciu, ktore pozwoliby odzyskac kolejny fragment miasta.

        • 26 11

        • "Odzyskać"? (4)

          To jest nadal mała niemiecka enklawa? Pozostałość po rozbiorach?

          Auta jej nie ukradły. Auto to tylko narzędzie do szczęścia. Klub kierowców nie jest ekskluzywny. Nawróć się, nie marnuj życia na rowerze.

          • 12 21

          • wolę marnować życie na rowerze, niż dać sobie wmówić, że potrzebuję samochodu na codzień (2)

            • 9 12

            • A kto tu cokolwiek wmawia? Podaj stosowny cytat. (1)

              Może na co-dzień nie potrzebujesz też prądu, wodociągu, łóżka i ciepłego posiłku? Żyj spartańsko skoro chcesz, ale na maksa. Połowicznie, to żałosne.

              • 13 13

              • pod każdym artykułem twierdzisz, że piesi i rowerzyści tylko marzą o aucie

                mi nie jest potrzebne przez 340 dni w roku

                • 9 2

          • Nie wiem, jaki masz samochod. Moge jednak zalozyc, ze mam niegorszy

            nie oznacza to jednak, ze wszedzie musze jechac samochodem. W godzinach szczytu samochod w miescie porusza sie wolniej niz rower (policz wszystko - parkowanie, wyjezdzanie z bocznej uliczki na glowna itp.) Na odleglosciach do 5km rower przez co najmniej pol roku jest spoko.

            Na wiekszych wole SKM czy tramwaj.

            Uwierz, sa na swiecie ludzie, ktorzy juz nie musza sobie udowadniac swojej wartosci siedzeniem w samochodzie w korku. Zycze ci abys kiedys doszedl do tego punktu :)

            Pozdrawiam

            • 14 2

      • Przestań śmiecić.

        • 2 0

    • Uważasz, że "można" należy rozumieć jako "obowiązkowo"? (2)

      Księżniczka na ziarnku grochu - o to czym jesteś.

      • 5 12

      • odstawione tabletki czy przejęcie się orędziem nowego "lidera budującego wspólnotę"? (1)

        • 2 2

        • nie, "matematyk, do tego kierowca"

          osobnik, który nie potrafi przejść więcej, niż od drzwi pojazdu do drzwi mieszkania. A i to dla niego ujma, bo staje się wtedy tym paskudnym, upośledzonym PIESZYM

          • 1 0

    • Za dużo chodzisz po słońcu i w główkę Ci przygrzało. Właśnie dlatego potrzebne są tunele

      • 3 4

  • (4)

    Prywaciarz sobie buduje betonowy bunkier, a całe miasto musi cierpieć.

    • 146 28

    • "Prywaciarz". (2)

      Socjalista dał głos. Piewcy komuny mają się dobrze.

      • 20 22

      • (1)

        A kto buduje? Miasto?

        • 18 4

        • Miasto jak widac przez 70 lat nie mialo najmniejszego pomyslu na ten fragment miasta

          Prywatny kapital w kooperacji z miastem chce to wreszcie cos stworzyc. Nie odpowiada mi to, jak ma wygladac ostatecznie to, co powstanie. Licze jednak, ze pewne bledy mozna naprawiac w przyszlosci. Budynek to budynek, mozna zburzyc i zastapic czyms lepszym. Mozna przebudowac. Itp. itd.

          Licze na mozliwie przyzwoite rozwiazania urbanistyczne. Moze uda sie odzyskac dla Srodmiescie Biskupia Gorke?

          • 15 13

    • bunkier jak bunkier

      ot następna galeria mnie chodzi o to żeby tam znalazło się jak najwięcej agencji tow.

      • 0 0

  • Wydłużyć czas świateł zielonych dla pieszych na Hucisku. (2)

    Należy wydłuży czas świateł zielonych. Piesi jak zwykle są największym złem w tym mieście.

    • 145 16

    • Gorsi sa rowerzysci nie placz

      • 1 6

    • Więcej pomarańczy!

      • 0 0

  • (6)

    A więc tak:
    - brak przejscia podziemnego
    -przejscie naziemne gdzie piesi są traktowani jak intruzi, światła się świecą aż 15 SEKUND !!
    - juz widze te dantejskie sceny, jak ludzie beda biegac na czerwonym by zdazyc sie przesiąść na autobus nocny na Bramie Wyzynnej.

    Oczywiscie domyslam sie, ze ZTM ani ZKM nic z tym nie zrobi, odjazdy jakie byly takie pozostana ku uciesze pewnej grupy zlosliwych kierowcow, ktorzy beda az "rwac kapcie" i mieli niezly ubaw z bydla biegnacego na autobus :)

    • 160 12

    • I tak w ogole, moze laskawie trojmiasto.pl zadzialalo by w tej sprawie jako dziennikarze? Nie od dzis wiadomo, ze szaraczki g...no moga, a jak sprawa zostaje naglosniona to nagle okazuje sie ze wszystko mozna zrobic :)

      • 25 7

    • na przejściu przez jezdnię w kierunku oruni światła dla pieszych święcą się przez 5 sekund.

      • 14 0

    • (1)

      Przez 15 sek można przebiec 150m! To mało?

      • 4 9

      • mało

        nie każdy jest takim biegaczem, dla osób starszych czy mniej sprawnych to mało

        • 5 0

    • nie można zrobić przejścia z przystanku tramwajowego?

      światła zsynchronizowane z przejściem na Hucisku nie tamowałyby samochodów

      • 6 2

    • bydło jest przystosowane do biegania i nie ma co bydła żałować bo mają bydlęce zachowanie i nawyki BO IM SIĘ NALEŻY w lasach jest pełno miejsca żeby się osiedlić i nie trzeba biegać na autobus

      • 0 3

  • ten tunel jest całkowitą pomyłką (5)

    i można by go już zasypać

    • 70 58

    • Pewnie że tak. (3)

      Od Huciska droga powinna wchodzić pod ziemię. Kierunek Łódź mamy już pod ziemią z drugiej strony. A do wiaduktu na Warszawę jest wystarczająco miejsca aby wyciągnąć jezdnię do góry.

      A tu przed bramą miasta mógłby być piękny skwer, promenada, po którym jak to w wielu miastach bywa przejeżdżałby jedynie tramwaj.

      • 17 4

      • Porażka dla włodarzy że tego nie wymusili na inwestorze centrum handlowego. (2)

        cóż samochody ważniejsze, więcej zakupów wejdzie.

        Teraz juz nie będzie na to szans, bo by miasto musiało wyłożyć kasę na to, a głównie by skorzystało na tym prywatne centrum handlowe.

        • 21 6

        • To nie kwestia wymuszenia (1)

          Ale inwestycja o której mówicie kosztuje kupę kasy, a do tego zamknęła by węzeł dla aut na 2 lata. Zanim by zbudowano taki węzeł w 3 mieście UM zostałby kilka razy podpalony, a na kukła prezydenta paliłaby się co dziennie pod UM.
          Nikt nie zaryzykuje zamknięcie i przebudowę takiego węzła bez drogi alternatywnej.
          Najpierw niech przebudują 3 Maja i w odpowiedni sposób połączą z traktem świętego wojciecha tak aby ta droga mogła odebrać większość ruchu, a wtedy można zacząć coś kombinować z tą drogą.

          • 1 3

          • "Zanim by zbudowano taki węzeł w 3 mieście UM zostałby kilka razy podpalony, a na kukła prezydenta paliłaby się co dziennie pod UM." - również w dni palenia urzędu?

            • 7 2

    • Ale trzeba powyjmować

      Tych sklepikarzy przed zasypaniem. Jesteśmy już przecież w ue...

      • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane