• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od soboty drożeją bilety w pociągach SKM

Maciej Naskręt
30 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Średnio za jednorazowy przejazd zapłacimy o 6,13 proc. więcej Średnio za jednorazowy przejazd zapłacimy o 6,13 proc. więcej

Od 1 kwietnia pasażerowie Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście zapłacą więcej za podróż - wzrosną ceny biletów. Podwyżka ma związek z planowanymi inwestycjami w nowy tabor.



Co jest największym atutem SKM-ki?

Sprawdź aktualny rozkład pociągów w Trójmieście.

Pasażerów SKM czekać będzie niemiła niespodzianka i nie będzie to żart primaaprilisowy. 1 kwietnia wzrosną ceny biletów za przejazd. Średnio za jednorazowy przejazd zapłacimy o 6,13 proc. więcej, a w przypadku biletów miesięcznych podwyżka wyniesie 5,44 proc. O planowanych podwyżkach informowaliśmy niedawno.

Pojawi się też nowa oferta biletu trzydobowego oraz rozszerzenie obszaru obowiązywania biletu miejskiego na Gdańsk i Gdynię o trzy przystanki sopockie. Dokonana zostanie zmiana terminu rozpoczęcia przedsprzedaży biletów z 7 na 30 dni.

Jakie są powody podwyżki?

- Przygotowujemy się do złożenia wniosku o dofinansowanie zakupu nowych pociągów ze środków Unii Europejskiej i w związku z tym musimy być gotowi finansowo. W tym projekcie taborowym będzie konieczność zapewnienia wkładu własnego, czyli pieniędzy, które musi spółka samodzielnie wnieść do projektu - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.

8 zł więcej za miesięczny na trasie Gdynia - Gdańsk

- Za bilet miesięczny na trasie Gdańsk Główny - Gdynia Główna, który kosztuje dziś 122 zł, po podwyżce zapłacimy 130 zł. Tyle samo zapłacimy za bilet miesięczny trójmiejski uprawniający do przejazdów między stacjami Gdańsk Śródmieście - Gdynia Cisowa, a więc na znacznie dłuższym odcinku. Taka sama sytuacja, po podwyżce, wystąpi w przypadku biletów jednorazowych na trasie Gdańsk Główny - Gdynia Główna - mówi Głuszek.
W jedną stronę zapłacimy 6,50 zł, lecz jednocześnie tyle samo będzie kosztował bilet trójmiejski pozwalający na przejazd między przystankami Gdańsk Śródmieście i Gdynia Cisowa.

- Bilet z Wejherowa do Gdańska Głównego kosztuje obecnie 8,70 zł - po podwyżce jego cena wzrośnie do 9,50 zł. Jednak na tej trasie obowiązuje cena biletu dobowego, który obecnie kosztuje 13,00 zł, a od 1 kwietnia jego cena wzrośnie o 1 zł - mówi Głuszek.
Za bilet miejski obowiązujący na odcinkach np. Gdańsk Śródmieście - Sopot Kamienny Potok lub Gdynia Cisowa - Sopot Wyścigi zapłacimy od 1 kwietnia 3,80 zł. Obecnie bilet ten pozwala na przejazd na krótszych trasach, np. Gdańsk Śródmieście - Gdańsk Żabianka lub Gdynia Cisowa - Gdynia Orłowo i kosztuje 3,50 zł. Tak więc mimo niewielkiej, 30-groszowej podwyżki możliwe jest podróżowanie na dłuższym dystansie.

Spadną za to ceny na długich trasach - z Trójmiasta do Słupska.

- Obniżamy ceny na takich dużych odległościach, z jednej strony zapewniając tym klientom lepsze warunki mobilności, z drugiej przyciągając obniżką nowych pasażerów. Bilet miesięczny na trasie Słupsk - Gdańsk Główny obecnie kosztuje 408 zł, od 1 kwietnia będzie kosztował 285 zł. Podróż na odcinku między Słupskiem a Gdynią Główną w skali miesiąca to wydatek 368 zł, a od 1 kwietnia spadnie on do 280 zł - mówi Głuszek.

Miejsca

Opinie (194)

  • podwyzki? najpierw jakosc a nie sr*kosc

    Bilet msc tandemowy po podwyżce o 10zl droższy? No chyba nie tedy droga jak zależy władzom na zachęcaniu wlascicieli aut do zamiany auta na komunikacje... Co raz mniej zaczyna się kalkulować kupowanie biletu na skm/pkm. Przy kolejnej podwyżce zrezygnuje z pkm i skm bo przestaje to już być oplacalne. Nie tedy droga.

    • 1 0

  • Paranoja!!!!

    A co mnie to obchodzi że nowy tabor..

    • 0 0

  • Polska niestety

    • 0 0

  • (5)

    Inflacji od lat kilku nie ma a komunikacja miejska co chwilę droższa. Zamiast promować transport publiczny niskimi kosztami promuje się w ten sposób transport drogowy co z kolei powoduje zwiększenie kosztów utrzymania dróg

    • 215 5

    • Polska niestetu

      • 0 0

    • (1)

      A masz jakiekolwiek pojecie o tym transporcie? Ze doplacane jest co roku bo z tych cen biletow I tak nie jest sie w stanie utrzymac. Jesli maja wprowadzic rzeczywiscie nowy tabor bo.ma stary wszyscy narzekaja, to 5 procent chyba nie jest duzo? Zaplacisz 130 za miesieczny zamiast 122 tak Cie to boli?

      • 2 16

      • tak boli

        Ponieważ nie są to pojedyncze złotówki, jak usiłujesz wykazać ale w ciągu roku z 80pln dochodzę do prawie 140... Dorzuć do tego MZK. Wszystko to dzięki prostackim sztuczkom, kombinowaniu na taryfach oraz łączeniu usług, których i tak się nie konsumuje.
        Więc 70% boli i niech nikt sie nie łudzi, że pozostanie to niezauważone. Szczególnie wobec faktu, że w innych regionach kraju jest znacznie lepiej. Czytaj - taniej. Pomnóż to x4 (typowa rodzina) i pozostaje składać na rotacyjnego rzęcha...

        Gratuluję władzom województwa oderwania od rzeczywistości. Do biznesu się łasicie ale żyć chcecie z PIT. Co budżet pokazuje...

        • 2 0

    • Od 2012 roku ceny biletów SKM wzrosły o 30%!!!

      • 13 0

    • w Gdyni u Szczurka koszt utrzymania dróg nie rośnie

      tylko że drogi są już jedną wielką ruiną, hehe
      A tak na poważnie:
      samochody osobowe mają marginalny wpływ na dobrą technicznie drogę. 99% zużycia generują pojazdy o masie >3,5t (włączając transport miejski)
      Tak się też projektuje konstrukcję drogi - zliczając lub szacując przejazd owych pojazdów, osobówki się pomija, bo mają wpływ na jezdnię jak pieszy na chodnik.
      Osobówki jedynie ścierają wierzchnią warstwę jezdni, co skutkuje np zwiększeniem jej śliskości, ale warstwę ścieralną wymieniają tylko normalne kraje. W Polsce czeka się aż powstaną dziury i koleiny aż będzie zrujnowana podbudowa i wtedy pozostaje generalny remont całej drogi. Jak na ironię koszty wtedy są jeszcze większe niż biężące serwisowanie, ergo zostawia się do eksploatacji tak jak jest, nawet zrujnowane drogi.
      Inna sprawa, że te stare nieremontowane drogi sprzed 30 lat są po prostu za słabe.

      • 10 3

  • ???

    A dla tych świrów z rowerami wprowadzicie w końcu opłaty?? Bo przeginają po całości w skm po 15 rowerów napchane, wejść sie nie da, bo za darmoszke te instalacje wożą...

    • 0 0

  • Największym atutem SKM jest: niepunktualność, brud i wysokie ceny biletów. (1)

    • 24 0

    • I albo niedogrzanie albo przegrzanie

      • 0 0

  • Za dużo wydajecie kasy na przegrzewanie pociągów (2)

    • 11 3

    • Chyba kpisz

      Wieczorem, na pewno 19-21, prawie w ogole nie grzeja w nowych skladach (co 14 min.chwilke podmucha najpierw zimnym potem ciut ciepla). Pol biedy jak krotka jazda ale 40 min.w niedogrzanym skladzie po marznieciu na przystanku to skandal. Maja spieprzone grzanie - ja na max.saune natknalem sie z 2 razy (gorac do omdlenia) tez w nowym skladzie

      • 0 0

    • sauna gratis

      • 1 2

  • (1)

    A komfort bez znam o Starym wagonach nie wspomnę TRAGEDIA

    • 18 1

    • Tragedia to dopiero w nowych

      Skladach ze spierniczonym ogrzewaniem (tzn.nadmuchem)

      • 0 0

  • Polinteligenci

    Tiaa. Chcialam dzis kupic nowy bilet. Pani w kasie surowym tonem - nowe bilety sprzedajemy OD JUTRA. No jaki glupi pomysl mialam - kupowac wieczorem bilet na jutrzejszy kurs, skoro jutro moge sobie pare godzin postac w kolejkach...

    • 0 0

  • Chyba nadszarpneli budzet podgrzewajac beznadziejne nowe sklady co 15 min. (przez AZ 3 minuty!) tymi smiesznymi farelkami. Efekt - podrozni jadacy w czapkach i rekawiczkach przy ok.14 st. Staly schemat wieczorowa pora. A Pani pseudokierowniczka skladu - waga 90 kg, zamknieta w swojej cieplutkiej kanciapce, mowi ze przeciez jest cieplo i nie przyznajac sie do polityki firmy (wieczorem oszczedzamy na ogrzewaniu) klamie, ze w ogole Nie Da sie zmienic ustawien,zeby farelka czesciej sie wlaczala. Raz sie zdarzylo, ze tez w nowym skladzie farelki chodzily ciagle - mozna bylo zaslabnac z goraca. K. MAC czy nie mozna tego wyregulowac?? Na reklamacje nigdy nie odpowiedzieli. Pkp to DNO

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane