• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Oddają rowerzystom pas dla samochodów

Michał Sielski
11 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdynia: kontrapas będzie bezpieczny
Widoczne po prawej samochody będą teraz skręcać w lewo ze środkowego pasa. Widoczne po prawej samochody będą teraz skręcać w lewo ze środkowego pasa.

W czwartek rusza inwestycja, którą z punktu widzenia gdyńskich kierowców i rowerzystów można nazwać rewolucyjną. Do końca listopada na ul. 3 Maja zobacz na mapie Gdyni powstanie rowerowy kontrapas. Na odcinku pomiędzy ul. 10 Lutego a ul. Starowiejską rowerzyści pojadą pasem odebranym kierowcom. Na kilku ulicach wprowadzona zostanie też strefa Tempo 30 i możliwość jazdy rowerem pod prąd.



Czy to rozwiązanie spowoduje duże korki?

Tak jak pisaliśmy już w lutym, pas rowerowy zostanie wyznaczony od ul. Obrońców Wybrzeża do ul. Starowiejskiej. Będzie przebiegał na jezdni, ciągnąc się pod prąd jednokierunkowej dla samochodów ulicy. Dzięki temu rowerzyści będą mogli łatwiej i szybciej dojechać do jednokierunkowej ul. Starowiejskiej zobacz na mapie Gdyni, którą kolejnym kontrapasem dotrą do okolic Dworca Głównego lub po jezdni do placu Kaszubskiego zobacz na mapie Gdyni.

Osobna sygnalizacja dla rowerzystów

Kierowcom samochodów pozostaną dwa pasy pomiędzy ul. 10 Lutego zobacz na mapie Gdyniul. Starowiejską zobacz na mapie Gdyni. Prawy do skrętu w prawo w ul. 10 Lutego oraz środkowy, z którego będzie można pojechać prosto i w lewo. Zmieni się też sposób parkowania przy lewej krawędzi ulicy pomiędzy ul. 10 Lutego i ul. Batorego, gdzie możliwe będzie jedynie parkowanie równoległe.

Kontrapas pozwoli rowerzystom szybciej i łatwiej dojechać do śródmieścia Gdyni. Kontrapas pozwoli rowerzystom szybciej i łatwiej dojechać do śródmieścia Gdyni.
Rowerzyści zyskają też dedykowany tylko im program sygnalizacji świetlnej. Pojawi się faza, która włączy zielone światło rowerzystom jadącym pod prąd tylko wtedy, gdy pojawią się przed skrzyżowaniem z ul. 10 Lutego. Do kontrapasa będzie można dojechać z ul. Obrońców Wybrzeża, gdzie także pojawią się pasy rowerowe.

Wolniej w Śródmieściu, pod prąd bezpiecznie

To jednak nie wszystkie zmiany. Niektórzy kierowcy będą musieli zwolnić w centrum. Ulice Starowiejska, Zgoda zobacz na mapie Gdyni, Mściwoja zobacz na mapie Gdyni, Zygmunta Augusta zobacz na mapie GdyniAbrahama zobacz na mapie Gdyni (od Starowiejskiej do 10 Lutego), zostaną oznaczone strefą ograniczonej prędkości do 30 km/h. Na każdej z nich - oprócz ul. Starowiejskiej - rowerem będzie można jechać w obu kierunkach.

Wbrew pozorom ruch rowerem pod prąd wcale nie jest niebezpieczny, jeśli wszyscy kierowcy przestrzegają ograniczeń prędkości. W Gdańsku jest niemal 200 ulic z dopuszczonym ruchem rowerów pod prąd. To ponad 40 km dróg, na których nigdy nie doszło do żadnego poważnego zdarzenia drogowego z udziałem rowerzysty. W Gdyni ruch pod prąd możliwy jest na razie na ul. Lotników zobacz na mapie Gdyni od Przemyskiej do Stryjskiej oraz na części ul. Starowiejskiej zobacz na mapie Gdyni. Oby równie bezpiecznie było w tym miejscu, ale ze względu na przyzwyczajenia kierowców można spodziewać się też niebezpiecznych sytuacji. Zwłaszcza że pas nie będzie pomalowany na czerwono i nie będzie fizycznie oddzielony od pasów dla samochodów.

- W związku z brakiem odpowiednich warunków pogodowych (zbyt niskie temperatury) odłożyliśmy malowanie pasów na czerwono do wiosny 2016 roku. Większą uwagę kierowców, będą, póki co, zwracać liczne znaki ostrzegawcze A-24 "rowerzysta" - informuje Rafał Studziński, zajmujący się drogami rowerowymi z ramienia gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Fizyczne oddzielenie kontrapasa będzie stworzone tylko w obszarze skrzyżowań, za pomocą zamontowanych wysepek. Na pozostałych odcinkach nie oddzielamy pasa ruchu dla rowerów (oddzielony fizycznie nie byłby pasem ruchu, a drogą dla rowerów), pozostawiając możliwość postoju samochodów - dodaje.

Opinie (629) 3 zablokowane

  • Idiotyzm! (58)

    • 843 215

    • brak słów.. (3)

      do czego tu dochodzi???

      ..ale nic nie pobije pasa dla rowerów na Wita Stwosza w Gdańsku!!

      • 99 54

      • Bez tego pasa też się świetnie jeździło. A tam gdzie dziuty to można było na lewy pas zjechać. A teraz poza linię wyjexdżać nie wolno, a drogi przecież nie wyremontowali., wiec teraz trzeba po dziurach.

        • 40 14

      • (1)

        Dokładnie! Używam regularnie :)

        • 13 11

        • Ja też. Rowerem. I sobie chwalę.

          • 29 15

    • super-blachosmrody won (18)

      a jak nie to stój,gnij no i słuchaj swego radyjka

      • 44 136

      • ;]

        i tak umrzesz na raka

        • 49 19

      • A ty jedź i wdychaj opary benzyny.. (4)

        Zawsze myślałem, że to te obcisłe gacie wam tak na mózg szkodzą uciskając narządy i powodując niedotlenienie, albo siodełka wam prostatę krzywią i stąd skrzywienie światopoglądu. Ale obejrzałem sobie program na Discovery i tam mówili, że rowerzysta podczas jazdy (wysiłku) wciąga pięć razy wiecej benzenu i pochodnych niż pieszy na tym samym odcinku drogi, co jest bardzo szkodliwe dla zwojów mózgowych i prowadzi do zaburzeń psychosomatycznych.. O zgubnym dla twojej prostaty siodełku nie wspomnę.. Więc jeździj "zdrów" i szerokości..

        • 119 31

        • bo jazda samochodem to samo zdrowie ;)

          poza tym - fakt takich zanieczyszczen w powietrzu nie jest wina rowerzysty, a samochodow. Dlaczego karac rowerzystow?

          • 11 8

        • Nie ma to jak wyssane z palca teorie o siodełku i prostacie (2)

          A tak a propos oparów benzyny to nie oglądałeś na Discovery jak mówili, że ich największe stężenie jest we wnętrzach samochodów a nie na zewnątrz gdzie dość szybko są "rozcieńczane" przez powietrze atmosferyczne??? A może ten benzen już tak Ci mózg uszkodził, że widzisz tylko to co chcesz?

          I nie, bynajmniej nie jestem rowerzystą.

          • 15 14

          • bynajmniej czy przynajmniej? (1)

            • 0 9

            • tu, drogi kolego, 'bynajmniej' jest uzyte jak najbardziej prawidlowo

              Ja bynajmniej nie musze sie pytac, kiedy "bynajmniej" jest uzyte prawidlowo.

              • 7 1

      • zamiast ścieżek rowerowych - szersze chodniki (7)

        zobacz ile wpłacają do budżetu kierowcy samochodów i po czym byś jeździł gdyby nie ich pieniądze

        • 49 28

        • (1)

          brawo dla kierowców bo zwiększają budżet, będzie na barbórkę dla górników :D

          • 26 4

          • Rowerzyści to nie tylko posiadacze samego roweru

            To często także kierowcy samochodów, którzy tryskają energią i chęcią by przesiąść się na bicykl. Osobiście pokonuję wiele km samochodem, ale wtedy gdy naprawdę muszę, np: zawieść małego do przedszkola, udać się na większe zakupy, czy pojechać gdzieś na weekend. Na rowerze zaś śmigam na co dzień i z uśmiechem kiwam koleżankom i kolegom stojącym w korkach. Wiecznie mi zazdroszczą, mówiąc, że kiedyś dołącząproponuję zrobić to jak najszybciej, żeby nie było za późno, a marzenia nie odeszły wraz z duszą.

            • 22 8

        • biadolisz, nie jest to tak duzo (4)

          to, ze tobie sie wydaje, iz 5zl to jest majatek, nie znaczy, ze jakkolwiek sie to odnosi do kosztow budowy i utrzymania drog.

          3mld zlotych za kawalek S7 miedzy Gdanskiem i Elblagiem. Zobacz, ile jeszcze procz tego trzeba zbudowac tej drogi. A to nie jedyna trasa w Polsce.

          Podatki na paliwo sa w miare wysokie, jednak nie pokrywaja w pelni kosztow budowy i utrzymania drog. Jest to idiotyczna pogloska powtarzana wiecznie przez kierowcow.

          • 17 15

          • większość wpływów budżetu miasta stanowi podatek PIT

            podatki drogowe nie trafiają na drogi kategorii niższej, niż krajowa

            • 19 1

          • (2)

            Ok - kierowcy samochodów dorzucają się do utrzymania dróg.
            A po czym bym jeździł, gdyby nie było ich pieniędzy (i samochodów również)? - Po równych, niezniszczonych drogach. To w końcu samochody niszczą drogi, a nie piesi, rowerzyści, czy motocykle.

            • 8 7

            • Kiedys nie bylo samochodow, a drogi istnialy

              I niektore z nich do dzis maja sie niezle.

              • 8 0

            • Wg mnie to glownie tiry, zima i glupi urzednicy oszczedzajacy na budowie jezdni je niszcza, a nie zwykle osobowki.

              • 1 1

      • normalnie ręce opadają patrząc na tą głupotę

        • 6 4

      • Blachosmrody? (2)

        Jesteś jakimś brodatym amiszem? Ja zdarzy Ci się wypadek do będziesz żadał przyjazdu dorożki?

        • 17 7

        • rozumiem, ze na codzien TY jezdzisz do pracy/domu/sklepu karetka (1)

          Jesli nie, to czego chowasz sie za karetka.

          • 4 7

          • Chodzi mi o idiotyczne określenie "blachosmrody". Piszą to ludzie których ominął postęp technologiczny czy o co tu chodzi? Brzmi to conajmniej kuriozalnie.

            • 6 4

    • Tak jak nad torami w Redłowie. (24)

      Jakis kretyn wymyslil pasy dla rowerow po obu stronach Stryjskiej zamiast przesunac srodek jezdni przy Statoilu i zrobic pas skretu w prawo ze Stryjskiej w strone Sopotu zakorkowal cala Luzycka i Malokacka w dol. Teraz codziennie pol godziny stania na 200 metrach drogi z Mordoru. To pewnie ten sam typ to wymysla @#$%$#@#$%!!!

      • 62 16

      • (8)

        Ale to ścieżka rowerowa te korki spowodowała?

        • 22 11

        • (6)

          obiektywnie jako osoba jezdzaca na rowerze musze stwierdzic ze tak, gdyz osoby skrecajace w prawo na stacje, sopot, dabrowe oraz jadace w lewo lub na wprost stoja na jednym pasie, sila rzeczy ruch gdy ktos skreca w lewo jest przyblokowany, tutaj lewoskret bylby swietnym rozwiazniem

          • 23 11

          • sciezka rowerowa stoi w korku, czy samochody z jednym czlowiekiem w srodku?

            • 18 25

          • (3)

            To rozumiem, że tą ścieżkę zbudowano zabierając 1 pas jezdni, który był tam wcześniej i zwiększał przepustowość ulicy? No to faktycznie lipa, tylko czy to było do przewidzenia przy projektowaniu? A swoją drogą kto kojarzy rondo w Rusocinie ten wie, że dopóki go tam nie było to korków też nie było, a teraz sięgają centrum Pruszcza, nawet w niedziele. Nie każda inwestycja jest trafiona.

            • 17 2

            • Do przewidzenia. Koszt juz nie byl do przewidzenia - z 34 tys na 280 tys :-) (2)

              W trakcie kilkumiesięcznych konsultacji, jedynie Komendant Miejski Policji w Gdyni wyrażał swoje negatywne stanowisko dla projektu. W jego opinii rozwiązanie to "wpłynie negatywnie na płynność i przepustowość ruchu". Śmiertelnym zagrożeniem miały też być istniejące przystanki autobusowe nieopodal SKM Redłowo - tłumaczy Jakub Furkal, pomysłodawca utworzenia pasów rowerowych na ul. Stryjskiej. Według zapewnień urzędników prace nie powinny wpłynąć na płynność ruchu samochodowego na wiadukcie, bowiem będą prowadzone w głównej mierze na chodnikach. - Jedyną uciążliwością dla zmotoryzowanych może być czas, gdy będą malowane pasy na jezdni, ale to nie powinno zająć długiego czasu. Na utrudnienia powinni przygotować za to piesi, którzy będą musieli przystosować się do nowej organizacji ruchu - wyjaśnia Rafał Studziński z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

              Czytaj więcej na:
              http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Gdynia-rusza-przebudowa-ul-Stryjskiej-n94733.html?strona=0#opinie#tri

              • 6 2

              • (1)

                No to bardzo nie dobrze, bo sztuka robienia nowych dróg (także dla rowerów) nie powinna polegac na zakorkowaniu połowy dzielnicy. Czyli komuś z urzedasów musiało się to w jakiś sposób opłacać, jeżeli podjął taką a nie inną decyzję. Ale widzę, że w podobnie jak w Gdańsku to Gdyni urzedasy także mają swój świat i uszczęśliwają ludzi na siłę.

                • 16 5

              • Człowiek zatrudniony na stanowisku ROWEROWCA w Gdyni musi się wykazywać

                Więc bez zdziwien proszę
                Co tydzień na biurko Szczurka
                trafia
                kolejny rewolucyjny
                pomysł
                na zatkanie miasta

                Krok po kroku

                Kolejny absurd

                • 0 2

          • A słyszał ty o drodze Gdyńskiej do której dojeżdża się z Ronda Brzeskiego ?

            Więc śmieszy mnie jazda na Dąbrowę naokoło przez Al. Zwycięstwa.

            • 1 0

        • a no

          właśnie TA ŚCIEŻKA

          • 4 2

      • Pasy w Redłowie to ja wymyśliłem (10)

        A mieszkańcy wybrali ten pomysł rok temu w głosowaniu do Budżetu Obywatelskiego.
        Nadmienię, że dla kierowców nic się nie popsuło. Zamiast stać w korku na 4,5 metrowym pasie, teraz stoją na pasie 3-metrowym zostawiając przejazd dla rowerzystów. Korki powoduje zbyt duża ilość samochodów a nie obecność rowerów. Każdy rowerzysta to korek mniejszy o jedno auto.
        Pozdrawiam

        • 21 38

        • Słaby pomysł. (8)

          Jakbys Pan tam codziennie jezdzil, to bys Pan widzial, ze od tamtej pory codziennie kilkuset pracownikow pobliskich biur stoi przez ten chybiony pomysl w 20-30 minutowym korku, a wczesniej nie stali tylko smigali prawym skrajem jezdni w strone Gdanska na zielonej strzalce, tyle argumentow. Poza tym gdzie tam jezdza jacys rowerzysci ? W niedziele do lasu ? Z moich obserwacji to jakis 1% ludzi, ktorzy tamtedy przejezdzaja. Panie, tu mowa o setkach ludzi, ktorzy beda przez to pozniej w domach z rodzinami siedziec przy obiedzie czy z dziecmi lekcje pozniej odrabiac, a nie o tym czy dadza sie namowic na przesiadniecie sie na rower czy tez dywagowac czy samochodow jest na swiecie za duzo. "Korki powoduje zbyt duza ilosc samochodow" - to moze je wszystkie wybuchnac ? :-)))
          Pozdrawiam

          • 37 13

          • (4)

            Panie Jakubie, twierdzenie "Każdy rowerzysta to korek mniejszy...etc" jest tak samo prawdziwe jak "Za każdym razem gdy odwiedzasz storny pornograficzne, gdzieś na świecie umiera mały kotek". Dobre to na hasło wyborcze, ale w realnym życiu to raczej tak nie działa. Jeżeli ma Pan konkretne wyniki badań w tej materii to poproszę je zaprezentować - odszczekam wszystko ;)

            Carlos - przestań bić pianę, bo korki nie są spowodowane powstaniem pasa rowerowego a remontem Al. Zwycięstwa, którego poczatek zbiegł się w czasie z oddaniem do użytku ścieżki na Stryjskiej.

            • 14 12

            • (1)

              Nieprawda, codziennie jadę Stryjską do pracy i na wysokości przystanku omijało się samochody stojące żeby skręcić w lewo lub pojechać prosto. Prawoskręt nie blokował się często bo kierowcy korzystali z zielonej strzałki. Teraz nie mogę ominąć samochodów ( wcześniej było tam miejsce) bo jakiś idiota zarządził tam ścieżkę rowerową . Wszystkie samochody stoją w korku i te które skręcają w lewo i te skręcające w prawo. Dopiero mogę zjechać na prawy pas ok 2 m przed linią zatrzymania. Jestem kierowcą i pieszym w równych proporcjach i rowerzyści na drogach to zło. Mają ścieżki rowerowe to jadą Zwycięstwa, bo na ścieżkach im sie za wolno jeździ, nie mają ścieżek to trauma wielka i jeżdżą po chodnikach. Rowery nie mają zamontowanych dzwonków i tylko czekać aż taki idiota w ciebie wjedzie.

              • 23 8

              • Miejsce do ominięcia aut, o którym wspominasz, było tuż pod sygnalizatorem (mogłeś minąć maks 2-3 auta). Zatankowal niwiele tego było. No chyba ze jesteś jednym tych imbecyli co pociskali chodnikiem, to wtedy faktycznie strata duża

                • 3 11

            • Do Nn

              Dlaczego uważasz, że nieprawdziwe? Wielu moich znajomych zostawia auta w domach i do pracy jeździ rowerami/komunikacją/pieszo. Kiedyś jeździli wyłącznie samochodami. Więc choćby o te właśnie samochody jest na ulicach luźniej.

              • 7 4

            • Sa spowodowane powstaniem pasa rowerowego.

              Glosno i wyraznie.

              • 4 2

          • Dobra rada

            To nieh te kilkaset pracownikuf popliskih biór zmieni prace i wezmnie kretyt na mieszkanie pszy nowej pracy. To nie bendom musieli nigcie jezidzici tylko na pieszo bendom hodzici.

            • 8 12

          • Jesli ktos neguje, ze korki sa powodowane przez zbyt duza ilosc samochodow (1)

            to trudno jest dalej dyskutowac.

            Nie widzialem nigdy korka na waskiej drodze jednopasmowej, jesli nie bylo tam samochodow.

            Pytanie, czy w niektorych miejscach nie powinno byc wiecej pasow?

            • 3 7

            • Nie neguje.

              Jedynie stwierdzam fakt, ze ilosc aut sie nie zmienila, a sytuacja korkowa i owszem i to dramatycznie. Chyba moze to byc podstawa do dyskusji o trafnosci grubo przeplaconej inwestycji w farbe (280tys) do malowania pasow na asfalcie ?

              • 6 2

        • Jest się czym chwalić... ;)

          • 2 0

      • (1)

        I co jadę, to ani jednego roweru...

        • 18 5

        • ze 3 szt dziennie tam jeździ

          • 16 4

      • Żmuda -Trzebiatowski

        To są pomysły Żmudy-Trzebiatowskiego. Zmuda-Trzebiatowski Zygmunt
        Przewodniczący Rady Miasta Gdyni. Od 2012 roku koordynuje miejską politykę rowerową.

        • 6 3

      • Przestań się kompromitować, bo gadasz bzdury. Jest Droga Gdyńska do której

        dojeżdża się z Ronda Brzeskiego. I jak chcesz coś przebudować, to raczej na końcówce Wielkopolskiej przed Zwycięstwa - tam do skrętu w prawo powinny być dwa pasy, tym bardziej, iż tuż po wjeździe na Zwycięstwa nie ma tam na niej przejścia dla pieszych ani przejazdu rowerowego.
        Ja jadąc samochodem na Rondzie Brzeskiego (styk Stryjskiej, Łużyckiej i Lotników skręcam na Drogę Gdyńską a nie jadę do skrzyżowania Stryjskiej i Zwycięstwa by wykonać tu skręt w prawo. Mieszkam w okolicach szpitala redłowskiego, gdzie jadąc z okolic drugiej strony torów (Morska, Śląska) wolę troszkę pojechać sobie 70 km/h Drogą Gdyńską na około przez końcówkę Wielkopolskiej na Powstania Styczniowego aniżeli przy SKM Wzgórze Św. Maksymiliana przejechać pod torami na Zwycięstwa i skręcać w lewo w Redłowską a później w Legionów. Z Łużyckiej i Witomina też jadą Drogą Gdyńską zamiast Stryjską do Legionów.

        • 0 1

    • a ja uważam

      że warto wypróbować taką możliwość - jestem ciekawa jak to będzie i nie skreślam zanim zacznie to funkcjonować tak jak ty, bo to głupie

      • 10 22

    • (4)

      Przestańcie z tym wzajemnym obrzucaniem się wyzwiskami. Rzygać się chce od czytania tego. Gdyby udało się obniżyć jeszcze poziom chamstwa na drodze, to żadne pasy nie byłyby potrzebne. Słowo "chamstwo" określa wszystkich użytkowników ulic,chodników, pasów roweorwych którzy nie mają za grosz kultury i empatii.

      Pomysł na rozbudowę infrastruktury rowerowej w centrum Gdyni jest dobry, sam często jeżdzę i jest kilka miejsc gdzie ciężko się przebić. W tej konkretnej lokalizacji plan super, pod warunkiem przebudowania skrzyżowania ulic Podjazd, Dworcowa i 10 lutego żeby poprawić jego przepustowość i bezpieczeństwo. Zmiany dobre,ale kolejność niewłaściwa.

      • 28 10

      • (3)

        Niestety ale najwiecej chamstwa doswiadczam ze strony rowerzystow. Idac chodnikiem np pod torami (ul.Podjazd) przyklejam się do sciany bo już raz oberwalam rozpedzonym pedalisa. W gratisie do zlamanej reki pare bluzgow dostalam. Pan zwial. Jadac samochodem - cyk i nagle taki ci zajezdza droge bo się sciezka konczy. A ty hamuj na metrze! Jadac rowerem... Hmmmmm. Moze tu już sobie daruje komentowanie bo ci w gaciach zapylajacy parami zepchna ze sciezki kazdego.

        • 31 16

        • (2)

          No bo sa i tacy i tacy rowerzyści. A co do zjeżdżania bo ścieżka się kończy, to chyba powinieneś miec pretensje do włodarzy miasta, że tak te ścieżki się buduje. Kończą się nagle, a ty bierz rower na plecy i dalej z buta. Infratruktura rowerowa powinna byc robiona z głową i być rozwnięta, wtedy jedni drugim by w droge nie wchodzili.

          • 12 8

          • (1)

            Nie może być bardziej rozwinięta niż umysły korzystających. Nie chodzi to, żeby brać rower na plecy, tylko zatrzymać się ,albo zwolnić ,albo po prostu orzejrzeć czy zjeżdzając na jezdnię nie pcha się komuś pod koła, najprościej jest lżyć innych i zrzucać odpowiedzialność za swoje czyny na resztę świata.
            Tak to się w Polsce porobiło, że wszyscy i wszystko ma myśleć za obywatela. Bo jak nie to jest źle, władza do bani a Szczurek won z wiczlina.
            To jest dokładnie to chamstwo, brak empatii i kultury o którym pisałem wcześniej.

            • 12 1

            • No wiem, że powinni, ale czy ty myślisz, że ja się na co dzień jadąc rowerem z chamstwem nie spotykam? Także ze str. rowerzystów. Ktoś jedzie środkiem ścieżki, albo parami, wyprzedza z prawej, jedzie wprost na mnie (niejeden raz już mnie jakiś kretyn przewrócił i pojechał dalej), nie ma oświetlenia (ostatnio dre mordę "Światła" na takich, jak ich miłam, bo ich nawet nie widać na tak oświetlonej ul. jak Grunwaldzka). Tylko też strasznie nie lubie generalizowania i wylewania nienawiści na forum, bo ona sie potem przeniosi na ulice.

              • 7 2

    • najbardziej debilny pomysł jaki widziałem (2)

      samochód skręcający z 3Maja w 10 Lutego zablokuje całe skrzyżowanie,czy ktoś zadał sobie pytanie jak wydostać się z centrum ?? ul.Świętojańska stoi, Władysława IV jednokierunkowa, od strony dworca korek, teraz i na 3 Maja będzie problem.

      pomysłodawcę powinni zamknąć w pokoju bez klamek na przynajmniej 15 LAT

      • 4 4

      • No strasznie dużo aut skręca lewo w 10 Lutego z 3 Maja, aby najpierw lewym (1)

        pasem ominąć pojazdy "zbiorkomu" mające zaraz przystanek i po chwili odbić na prawy pas aby nie stanąć za tymi co skręcają z 10 Lutego w lewo w Władysława IV w kierunku Jana z Kolna. A że część skręcających tu w prawo w kierunku Sopotu musi ustąpić pieszym mającym tu zielone światło (przejście wzdłuż 10 L przez W IV na wprost Batorego) to można i na prawym utknąć dłuższy czas. Dlatego większość ludzi jedzie 3 Maja na wprost przez 10 Lutego.

        • 1 1

        • nie zrozumiałeś

          jeden samochód skręcający zablokuje skrzyżowanie, poza tym już widzę wyjeżdżających z ul.Zgoda Jeśli nie zlikwidują parkingu na 3Maja na wysokości ul.Zgoda - 10 Lutego, to nagminnie rowerzyści będą lecieć przez maski.

          • 0 1

    • idiotyzmem jest jazda samochodem!

      Rower nie wytwarza spalin, nie potrzebuje paliwa które coraz droższe jest, jest się zdrowszym, I można nim jeździć cały rok nawet zimą.

      • 3 1

  • Brawo! (41)

    Rowery to podstawa!

    • 227 641

    • rowery do lasu (18)

      a nie korkowanie miasta

      • 77 52

      • samochody na obwodnice autostrady i ekspresówki (3)

        a nie korkowanie miasta

        • 56 65

        • (2)

          na obwodnicy też widziałam pomarańczowego pampersowca jadącego prwaym pasem w stronę Karwin

          • 13 6

          • (1)

            I pozbierałeś się psychicznie po takim ciosie ?

            • 3 6

            • rowerem nie można jechać obwodową... ale widać, że rowerzyści mają w tyłkach przepisy prawa.

              • 7 1

      • (11)

        Jeszcze nigdy nie widziałem, żeby rowery korkowały miasto... może ci się z samochodami pomyliło?

        • 44 44

        • Owszem, korkują... (10)

          Jedzie taka siermięga w obcisłych gaciach środkiem jezdni, a za nią wlecze się sznur aut. A siermięga ani myśli zjechać na prawą stronę, że o pustym chodniku tuż obok nie wspomnę.

          • 64 27

          • przeciez nie wolno po chodniku. (2)

            Czyli spowalniają, a nie korkują.
            Weź się doucz.

            • 34 37

            • (1)

              Wolno, a nawet trzeba jeśli jest ścieżka.

              • 15 20

              • Po chodniku nie wolno.
                Po ścieżce rowerowej czy też ciągu pieszo rowerowym należy ale nie ma obowiązku jechać.
                Po drodze dla rowerów trzeba bezwarunkowo jechać.

                • 20 8

          • (6)

            A w końcu jak wyprzedzisz go to na światłach przepcha się prawą stroną i znowu Cię blokuje.

            • 35 10

            • To oznacza, ze wyprzedzanie bylo bez sensu. Predkosc rowerzysty jest prawidlowa.

              • 21 23

            • ciekawe, dlaczego w Londynie na kazdym skrzyzowaniu ze swiatlami jest specjalny obszar dla rowerow (4)

              ten obszar znajduje sie PRZED samochodami.

              To jak to jest, ze w wielkim miescie to korzystne, a w Polsce robi korki?

              • 18 11

              • DO REDAKCJI (1)

                dlaczego po dodaniu znaku funta uznaje sie wpis za spam?!

                • 4 4

              • bo napisanie wpisu niezgodnego z poglądami moderatora uznaje się za łamanie regulaminu i dostaje bana

                • 5 2

              • Bo Polska to zacofany kraj... (1)

                U nas silne jest lobby samochodowe i koniec...
                Na zachodzie to wszyscy potrafią ze sobą żyć w dobrych stosunkach a u nas wszyscy poza samochodami to intruzy na drodze... Mamy w kraju 19 wiek i tyle...

                • 7 10

              • 19 wiek ? co to jest ? od kiedy wiek określa się cyfrą arabską ?... zacofany to Ty jesteś... tak od podstawówki nie ruszyło do przodu...

                Nie wiem czy jeździsz czasami przy skm redłowo... korki od kiedy powstał pas sięgają poza rondo... rozumiem, że trzeba ułatiwać rowerzystą przejazd, ale bez przesady jakby 200 metrów przejechali na jednym ( wspólnym ) pasie z samochodami to rozumiem, że byłoby to wielką ujmą?

                • 5 2

      • (1)

        w lesie też są niebezpieczni. Codziennie chodzę do lasu z psem ( na smyczy) i , ani taki rower nie ma dzwonka, ani nie jedzie bezpiecznie. Najgorsi są ci z pieluchą

        • 15 5

        • Ci z pieluchą jeżdżą szosą a nie po lasach, a teraz wytłumacz o co z twoim mniemaniu znaczy bezpiecznie ?

          • 1 7

    • Tak, tak.. (5)

      Podstawa... Przecież nie od dzisiaj wiadomo, że wszelkiej maści towary wozi się rowerami.. Wczoraj przywiozłem rowerem lodówkę, kuchenkę i szafę do przedpokoju.. Po drodze mijałem dostawczy rower biedronki, a później rower cysternę lotosu...

      • 61 17

      • tak, tak, bo codziennie wioze lodowke (4)

        A co 3 dzien nowe meble.

        Czlowieku, nie udawaj mniej ogarnietego niz jestes. Nikt nie mowi, ze dostawy musza byc na rowerach (choc firmy oferujace uslugi kurierskie na rowerach rozwijaja sie szybko). Sa takie gabaryty, kiedy samochod jest wlasciwym narzedziem.

        Czy jednak dla 100% kierowcow (przy okazji jedynych pasazerow samochodu) w korku kazdego dnia jest to rzeczywiscie jedyne sluszne rozwiazanie komunikacyjne.

        A moze po prostu wielu z nich czuje wielka potrzebe pokazania, ze ich stac? Chcialbym tylko przypomniec, ze samochod juz nie jest jakims szczegolnym wyznacznikiem statusu. Sorry - takie mamy bogactwo.

        • 14 26

        • ależ ty jestes nieogarniety, proponuje zebys jezdzil codziennie rowerem gdynia gdansk i spowrotem od centrum do centrum, (2)

          • 11 6

          • centrum - centrum to jeździ się SKM (1)

            • 8 8

            • do SKM rowerem się dojeżdża z większej odległości

              niż dochodzi się pieszo.

              Stąd sens poprawy warunków dojazdu rowerem do przystanków SKM

              • 2 1

        • Ja czuję wielką potrzebę dojechania szybciej na miejsce. Dopóki zyskuję jakieś pół godziny w każdą stronę na samych dojazdach do pracy, dopóty cykliści mogą mnie co najwyżej w pupkę cmoknąć.

          • 5 3

    • Podstawa tam gdzie jest odowiednia infrastruktura i kultura jazdy na rowerze.

      • 16 3

    • Furmanki konne jeszcze wieksza podstawa (5)

      Lewacy cofają nas do 19 wieku i niedługo będziesz popylał na osiołku do roboty

      • 27 11

      • (4)

        lewacy? hmmm no to ta Dania to głęboka komunia, i Holandia też....

        • 15 9

        • Dania jest silnie socjaldemokratyczna (3)

          O Holandii juz tego raczej powiedziec nie mozna. Podobnie w przypadku Anglii, gdzie rowerzystow coraz wiecej.

          Niektorych naprawde podziwiam jak zasuwaja rowerem w deszczu, ze psa wstyd z domu wygonic ;)

          • 5 5

          • jak i tak zmoknę, to co za różnica, czy pojadę parę km na rowerze czy będę szedł 300 metrów na parking (2)

            rower łatwiej opłukać niż suszyć tapicerkę ;)

            • 3 6

            • wspolczuje, ale niektorzy maja 3m od furtki do auta (1)

              • 5 3

              • To fakt, to w Polsce typowe

                Pod blokiem wciśnięty byle gdzie aby tylko blisko drzwi do klatki a pod pracą choćby na trawniku aby tylko nie przejść 2 metrów więcej.

                Z drugiej strony urzędnicza wszędobylska niemoc przejawiająca się w takich światłych rozwiązaniach jak stacja PKM, przy której nie można zaparkować. Zamiast stanąć na głowę żeby załatwić wszystko na czas to wzruszyli ramionami, że nic nie są w stanie zrobić i może się kiedyś sam problem rozwiąże.

                • 3 2

    • obwodnica dla rowerów, samochody na ścierzki rowerowe, tiry na tory a pociągi na wode

      • 15 3

    • (3)

      rower to podstawa ?? powiedz to babci albo osobie niepełnosprawnej

      • 12 1

      • Przyjrzyj się kiedyś rowerzystom

        Jest wśród nich wiele starszych osób, zwłaszcza kobiet, dla których rower stanowi najbezpieczniejszy, najwygodniejszy, najtańszy i najbardziej elastyczny środek transportu. Najbezpieczniejszy również dla innych użytkowników dróg - w pewnym wieku z refleksem i wzrokiem jest już nieco gorzej, więc wiele osób świadomie rezygnuje z prowadzenia samochodu. A niepełnosprawność nie oznacza wyłącznie wózka inwalidzkiego...

        • 4 9

      • (1)

        rowerem jest duzo latwiej poruszac sie osobom starszym niz pieszo (nie obciaza tak stawow) nie mowiac juz o samochodzie.

        • 3 5

        • szczególnie jak mają pod górę gdzieś wjeżdżać.
          A tak to pchają się do autobusów... i piesi nie mają jak stanąć, aby te brudne opony nie dotykały ubrań

          • 5 2

    • Tak ale w Chinach, wśród nędzarzy.

      • 6 2

    • Podstawa ? To dymaj na rowerku do Krakowa, albo do Zakopanego ... (1)

      • 4 2

      • do tego sluzy pociag.

        jwt

        • 3 4

    • bo miasto trzeba zmieniac dla ludzi a nie aut

      niektorzy juz to pojmuja inni nie
      http://www.vienncouver.com/2015/10/transforming-a-street-before-after-images-of-viennas-mariahilferstrasse/

      • 3 4

  • (6)

    Masakra i to texanska

    • 378 90

    • Matko! Zabierajo mi pasa dla mojego passata!

      • 10 9

    • Jakby ten pas "zużyli" na busspas (1)

      od Radkiego do Armii krajowej i Armii Krajowej do połączenia z Władka IV to jeszcze bym rozumiał, duzo autobusów tam przejeżdża miało by to sens, ale kilku rowerów dziennie poza sezonem? To naprawde zmarnowany pas ruchu.
      I to pisze ja sezonowy rowerzysta.

      • 15 4

      • Ja dla odmiany jeżdżę tamtędy rowerem przez cały rok

        i w zupełności się z Tobą zgadzam. Przy skrzyżowaniu 3 Maja i 10 Lutego bez tego pasa jest zawsze kocioł, a z rozwiązania skorzysta parę osób.

        • 4 2

    • tempo 30, dajcie tempo 5, a nie szalejcie z tym 30, jeszcze jakiś komar albo mucha zginie na szybie i co wtedy
      trzeba będzie powołać komisję śledczą

      • 9 4

    • tylko po co !!!! (1)

      Powinno być tak że rowerzysta korzysta tak samo z ulicy ja samochód tylko...

      1.. Rowerzysta aby jeździć musi zdać egzamin podobny jak na prawko ( oczywiście z dodatkowym szkolenie i uświadomienie użytkownikom rowerów że auto dużo większe i kierowca nie zawsze może przewidzieć ich idiotyczne manewry na ulicy ) , a nie jakaś śmieszna karta rowerowa.

      2.. Obowiązkowe OC oraz jakiś numer rejestracyjny aby można było ścigać

      rowerzystę za łamanie przepisy

      • 2 1

      • Obowiązkowa płyta poślizgowa dla rowerzysty, atest na światła, licznik prędkości z homologacją, opony zimowe w zimie i przegląd techniczny co roku . A jak

        • 2 1

  • Brawo! (10)

    Gdynia w końcu się cywilizuje i zaczyna gonić Gdańsk.
    Lepiej późno, niż wcale. Powodzenia i liczymy na więcej!

    • 179 484

    • ostatnio jak jechałem rowerem obwodnicą, to oszołomy w blachosmrodach (3)

      mijali mnie dosłownie o włos, podczas gdy minimalna odległość wynosi 1,0 metr

      • 18 34

      • Marna prowokacja, trollu, ale dam ci łapkę w górę na zachętę.

        • 27 7

      • Nie rżnij glu........a wiesz o co chodzi

        • 7 1

      • Romet

        Szkoda,że Ciebie nie spotkałem na obwodnicy .Powinieneś zapłacić mandat zakaz wjazdu rowerem na obwodnicę MATOLE!!!

        • 0 1

    • Marna prowokacja betonie (1)

      Gdynia pany

      • 8 16

      • Chciałbyś rybi łbie

        • 4 2

    • hehe ale jeszcze jej daleko ;)

      • 1 2

    • (1)

      za 10 lat to bedzie wyglądało następująco: obwodnica maks 30km/h a do miasta samochodem nie wjedziesz hehe

      • 2 1

      • jak na obwodnicy zdarzy się stłuczka bo kierowcy nie zachowują odstępu

        to tempo jazdy jest grubo poniżej 30 km/h

        kierowcy sami sobie gotują ten los

        • 0 0

    • Pseudo brawo

      Z czego się cieszysz .Zobacz ilu matołków popiera Twoje zdanie.

      • 1 0

  • najgorszy pomysł ever. Co jeszcze rowerzyści zabiorą kierowcom? (41)

    może niech rowerzyści wykupią sobie ubezpieczenie OC, jeśli chcą być traktowani na równi z kierowcami. I mandaty dla rowerzystów powinny być takie same jak dla kierowców

    • 668 142

    • a co to by zmieniło? (1)

      Wtedy kierowcy wyprzedzaliby rowerzystę poprawnie z odstępem bez zajeżdżania?
      I nie wymuszaliby pierwszeństwa?

      Ciekawe......

      • 43 45

      • oczywiscie ;)

        I tez nie przekraczaliby 50kmph

        • 8 2

    • prawda (7)

      1. mandaty są takie same dla wszystkich uczestników ruchu - czas oddać prawo jazdy, skoro tego nie wiesz
      2. OC także dla pieszych - też łażą po drogach!
      3. to ironia, nigdzie na świecie tak nie ma...

      • 35 30

      • Ale w Ameryce wykupują sami, bo odszkodowanie mogłoby ich zrujnowac (4)

        • 21 5

        • mało prawdopodobne (3)

          OC na samochód jest do wysokości 5mln euro. Rowerem spowodowałbyć taką szkodę wjeżdżając w jakiś słynny obraz, a nie w samochód - chyba, że zmusisz jakieś auto do ominięcia Ciebie. A to możesz też zrobić idąc pieszo.

          • 10 7

          • (2)

            No to byś się zdziwił... Wyobraź sobie sytuację: rowerzysta wymusza pierwszeństwo na samochodzie. Kierowca samochodu unikając zderzenia zjeżdża na przeciwny pas i uderza w bok jadącego w przeciwnym kierunku samochodu. Ten uderzony wjeżdża na chodnik, zabija pieszego, poważnie rani drugiego i wjeżdża w witrynę jakiegoś drogiego sklepu powodując spore szkody. Koszt wszystkich odszkodowań - śmierć jednej osoby, trwałe kalectwo drugiej, zniszczone dwa samochody, witryna sklepu i towaru, dożywotnia renta dla okaleczonego - spokojnie można wyczerpać sumę gwarancyjną 2 mln euro (nie ma 5 mln). Można rowerem zrobić szkodę na kwotę, która zrujnuje - oczywiście i to wcale nie jest trudne. Dlatego OC na rower, który porusza się po ulicy powinno być tak samo obowiązkowe jak na samochód.

            • 6 5

            • Tylko Polak jest w stanie wymyślić obowiązkowe OC na rower, tragedia

              • 6 5

            • Teraz ochłoń, weź oddech i przejrzyj statystyki

              I powiedz ile razy cos takiego się zdarzyło. A ile razy kierowca samochodu powoduje poważne straty?

              • 4 2

      • Nie osmieszaj sie (1)

        Mandaty sa takie same tylko ze kierowcy samochodow sa karani a rowerzysci raczej nie smigaja po chodnikach przejezdzaja przez pasy itd.

        • 3 3

        • To fakt, że rowerzyści są zdecydowanie rzadziej karani

          Tylko, że to nie oni zabijają na drogach. Możecie wymyślać potencjalne sytuacje jak to rowerzysta moze spowodować armagedon na drodze ale jakos tak sie nie dzieje. To rowerzysta sam płaci za swoj błąd na drodze.

          • 4 2

    • zabrac samochody smrodziarzom (3)

      i oddać na szroty.

      • 15 38

      • (2)

        A twoje mieszkanie oddać imigrantom. Tylko twoje.

        • 47 8

        • Imigranci bardziej zasługują niż wyborcy Macierewicza (1)

          • 15 15

          • kretyn

            • 9 7

    • to niech ci kur.... (15)

      rowerzyści płacą podatki na te drogi !!!! to wtedy mogą sobie nawet po nich latać !!! co to za debil wymyślił??

      • 38 30

      • (8)

        Przecież płacą.
        Myślisz że z czego się buduje drogi w mieście? Z PIT i CIT.
        Podatki w paliwie idą na drogi krajowe, ekspresowe i autostrady (a i tak się dokłada).
        Więc jest ok.
        A ty płacisz za to, że trujesz nas w mieście swoim bmw?

        • 33 18

        • podatki "samochodowe" nie pokrywaja kosztu budowy i utrzymania drog (4)

          Ja rozumiem, ze dla Janusza 3zl to majatek (albo dwa piwa w biedronce). To nie zmienia jednak faktu, ze to sa smieszne grosze. Jak sie do kupy zbierze to pokrywa jakas, niemala, czesc kosztow budowy i utrzymania/remontow drog.

          Warto zauwazyc, ze sam fragment S7 miedzy Gdanskiem a Elblagiem kosztowac ma > 3mld zlotych.

          I wlasnie prysl mit kierowcow utrzymujacych wszystkich innych ludzi.

          Poza tym, nie wydalbys na paliwo - wydalbys na co innego. Wiekszosc ludzi wydaje na biezaco swoje zarobki lub ich bardzo duza czesc.

          Moze poszedlbys na piwo ze znajomymi, przeszedlbys sie z dziewczyna na kolacje i swiat bylby ladniejszy. Tak stoisz w tym korku i sie stresujesz. Smutne

          • 11 13

          • ot logika typowego pedalarza (2)

            podatki w paliwach to okolo 20% budzetu
            z podatkow od kierowcow oprocz drog finansowana jest jeszcze kolej

            ja rozumiem ze dla pedalarza to za trudne poszukac w intenrecie jakie sa dochody budzetu

            "Poza tym, nie wydalbys na paliwo - wydalbys na co innego"

            podatki w paliwach to okolo 60% ceny
            podatki w "wydalbys na cos innego" to miedzy 7% a 23%

            wniosek w paliwach wiecej idzie do nudzetu mniej do prywatnej kieszeni

            moze zacznij cos wiecej czytac niz gazetke pedalarza to nie bedziesz takim przemadrzalym idiota

            • 14 9

            • jak z podatków od paliw kolejowych, morskich i żeglugi rzecznej budowano tylko krajówki to nie płakałeś

              teraz płaczesz, że 100% Twojego podatku nie zamienia się w czarny asfalt? Hipokryta.

              • 5 6

            • ale to środki nie idą na budowe i utrzymanie dróg w miescie

              więc twoje wywody są bez sensu.
              Nie płacisz nawet grosza więcej od tego co nie ma samochodu.

              • 3 3

          • Idź byc debilem gdzie indziej,

            Rowerów jeździ tyle co by pies napłakał . wywala..li ich z chodników to sie pchają teraz pod koła.

            Trzebabedzie jeździć jak w karmagedonie:-P

            • 4 6

        • Akcyzą z paliwa finansujemy przedszkola, szkoły i szpitale. (2)

          I takich nierobów jak ty, którym nigdy się nie śpieszy, więc mogą rowerkiem.

          • 9 7

          • Spieszy. (1)

            Spieszy. Właśnie dlatego wybieramy rowery. Prowadzę firmę i kiedy muszę przemieszczać się szbko między urzędami i klientami, najczęściej zlokalizowanymi w Gdańsku Głównym i Wrzeszczu, rower jest znacznie szybszy od samochodu. Bez korków, bez problemu z parkowaniem. Kiedy leje albo muszę przewieźć większą ilość dokumentów, które nie zmieszczą się do koszyka, wybieram taksówkę. PS Zaraz pewnie padnie argument dotyczący ubrania - w szpilkach wygodniej jedzie się rowerem, niż spaceruje:)

            • 4 5

            • rozumiem, że masz działalność gospodarczą i rozwozisz pizze... spoconym do klienta jechać... to już jakaś nowa moda smród potu ze sobą przynosić

              • 3 2

      • Kierowcy tez nic się nie dokładają do budowy i utrzymiania dróg w mieście. NIc a NIa

        • 17 14

      • (3)

        rowerzyści nie niszczą tak nawierzchni jak samochody.
        jak dla mnie to mogliby nawet ograniczyć ruch samochodów w centrum.

        • 19 18

        • zaparkowany rower nie niszczy tez chodnika (2)

          Rower zajmuje tez duzo mniej miejsca. A miejsce w miescie jest drogie. Kazdy metr kwadratowy miasta powinien zarabiac.

          • 12 7

          • zlikwidować cały socjal!!

            MOPSy, darmowe przedszkola, żłobki, szkoły, szpitale...powietrze

            • 1 5

          • Skoro każdy metr powinien zarabiać to proponuje zrobić płatne drogi w mieście, chcesz przejechać się z domu do pracy, płać! Chcesz podjechać na zakupy, płać! ... albo wybierz komunikacje miejską :)

            • 0 0

      • a jak ktos ma auto i czasem jedzi rowerem to kim jest? bardziej pedal czy bardziej kerowca?

        • 6 2

    • (2)

      Nie przesadzaj. Myślę, że kierowcy szybko się przyzwyczają - wbrew pozorom nie uważam ich za takich głąbów.

      • 10 8

      • Dlaczego "ich" ? (1)

        Ja jestem i rowerzystą i kierowcą jednocześnie. Głąby są i po jednej i po drugiej stronie, uwierz mi. Zazwyczaj pewnie są to te same osoby. Rower czy samochód debila nie tworzy, on takim jest na codzień.

        • 19 1

        • niestety, każdy zza swojej kierownicy widzi głównie takich ludzi, jak on sam

          debili czy to na rowerze czy w samochodzie spotykam rzadko. Fakt, są. Ale to mniejszość, przez którą są spory.

          • 2 2

    • Odpowiedzialność Cywilna (1)

      od strat które można spowodować rowerem hmm pewnie ze 100zl rocznie wersja bez zniżek uuuuu
      bla bla nudny jesteś

      • 3 4

      • a co nie stać Cię ?

        • 1 1

    • Pomyśl

      Jak coś Ci nie pasuje to też kup sobie rower i będzie korzystał z infrastruktury rowerowej.

      • 8 6

    • (1)

      Jezdze rowerem, mam wykupione oc. Pozdrawiam

      • 5 0

      • Ile dałeś za OC?

        • 1 1

    • Dobrze mówi, polać mu.

      • 0 1

    • jaki pokrzywdzony (1)

      a co takiego rowerzyści tobie zabrali?!

      • 0 2

      • Cnotę

        • 0 0

  • Super (5)

    W końcu coś się zmienia!

    • 101 341

    • Super ale zdecydowanie za mało

      Kiedy kolejne ulice? Nie ma na co czekać

      • 13 17

    • Tylko czemu na gorsze? (1)

      • 18 11

      • zamień swoje porsche na lepsze

        i tak będziesz stał w korkach tworzonych przez takich jak ty

        • 0 1

    • (1)

      ja też się cieszę

      • 5 5

      • No cóż,głupcy tak mają,wszak przysłowie powiada głupich nie sieją sami się rodzą.

        • 1 0

  • Jestem rowerzystą, ale uważam, że to zły pomysł. (9)

    • 510 74

    • siła argumentów, które przytoczyłeś (7)

      przekonała mnie od razu

      • 49 23

      • (6)

        Tu nie trzeba argumentów aby stwierdzić, że to słaby pomysł.

        • 40 21

        • dlaczego? (5)

          • 15 12

          • Zapytaj po pierwszych wypadkach (4)

            • 14 12

            • Jak jest kolizja to jest winny (2)

              Jesli winni sa rowerzysci to moze masz racje.

              Jesli winni sa kierowcy to czego sciezka winna?

              • 5 4

              • Tego winna, że zwalnia od myślenia.
                Może porobic osobne pasy dla osobowych i dostawczaków? Jakoś dotąd sobie nie przeszkadzały, ale pewnie lobby osobówek mogłoby stwierdzić, że im dostawczaki zasłaniają widoczność...

                • 8 6

              • "Jesli winni sa rowerzysci to moze masz racje."

                jak cię złapią za rękę, mów że to nie twoja ręka

                rowerowy hipokryto, bez owej "ścieżki" kierowca nie byłby niczemu winny.

                • 1 3

            • wypadkach ? Pojedź do jakiegoś miasta w Holandii...choćby ludkiem google. Zobaczysz, jak wyglądają drogi dla rowerzystów

              • 7 3

    • Wiemy to. Dlatego tradycyjnie będziesz jechał obok pasa dla rowerów

      pasem dla samochodów.

      • 4 1

  • Brawo (12)

    Jestem za, jestem kierowcą.

    • 111 334

    • Tylko dlaczego tylko jedna ulica

      Podobnie powinni zrobić w całym śródmieściu

      • 16 13

    • Jakoś Ci nie wierze

      • 5 1

    • ?

      Kierowcą hulajnogi?

      • 8 3

    • Spryskiwaczem w pedalarza - to pomaga! (8)

      Tylko trzeba prawy w prawo ustawić! Zamiast na szybę. Wyprzedzasz jadącego środkiem pedalarza - włącz spryskiwacz!

      • 9 14

      • pedalarz może stracić równowagę i ci przerysować drzwi (5)

        i co wtedy?

        • 6 4

        • Wtedy zapłaci (2)

          w końcu to on spowodował stłuczkę.

          • 8 4

          • dlatego rowerzyści wożą ze sobą kamery (1)

            sprawa cywilna i jeszcze mu nowy rower kupisz. Dalej.

            • 7 6

            • nie badź smieszny, nie ma zakazu uzywania spryskiwaczy

              • 6 3

        • (1)

          Nie, wtedy kierowca odpowie za usiłowanie zabójstwa.

          • 4 5

          • w świecie bajek żyjecie, usiłowanie zabójstwa... dawno się tak nie uśmiałem. Sami prawnicy widzę tutaj siedzą z wybujałą fantazją.

            • 4 0

      • (1)

        rozumiem, a na kierowcę, który na światłach za wolno ruszył rzucasz się z kijem do bejsbola?

        • 1 4

        • rowerzysta jest zobowiązany jechać przy prawej krawędzi jezdni. A jeśli rowerzystom nie pasują spryskiwacze, to niech sobie zainwestują w okularki...

          • 5 0

  • Dobre i to ;) (5)

    • 53 193

    • Oczywiście rowerzyści będą zapierd...ć (3)

      na łeb na szyję, bo maja zawsze pierwszeństwo.
      A że czerwone światło będzie się paliło to co z tego.

      • 3 7

      • Nie istnieje takie cos jak kodeks drogowy (2)

        "Ustawa o ruchu drogowym"

        • 4 2

        • (1)

          To dla rowerzystów niema znaczenia bo i tak tego nie przestrzegają

          • 6 4

          • kierowcy też nie

            jak się przesiadają na rower - dalej nie przestrzegają. Idą pieszo - tak samo. PoRD to najczęściej łamana ustawa po Ustawie o prawach autorskich i prawach pokrewnych

            • 2 2

    • Dobre i to by było, aby rowerzyści opłacali OC i mieli tablice rejestracyjne, żeby łatwo można było ustalić sprawcę wykroczenia rowerowego. CIESZCIE SIĘ ROWERZYŚCI Z TEGO ŻE MOŻECIE FUNKCJONOWAĆ NIEFORMALNIE, bez obowiązkowego OC, przeglądu i z drogówką zawsze przymykającą oko na wasze wariactwa. Bo jak was sformalizują, to też będziecie ledwo dychać.

      • 4 9

  • (7)

    "Wbrew pozorom ruch rowerem pod prąd wcale nie jest niebezpieczny, jeśli wszyscy kierowcy przestrzegają ograniczeń prędkości. W Gdańsku jest niemal 200 ulic z dopuszczonym ruchem rowerów pod prąd. To ponad 40 km dróg, na których nigdy nie doszło do żadnego poważnego zdarzenia drogowego z udziałem rowerzysty. W Gdyni ruch pod prąd możliwy jest na razie na ul. Lotników od Przemyskiej do Stryjskiej oraz na części ul. Starowiejskiej"

    To pokazuje jak bardzo jesteśmy do tyłu w stosunku do Gdańska. No ale dobrze, że ktoś w końcu w Gdyni pomyślał bo te zmiany idą w dobrą stronę

    • 114 226

    • (1)

      Jak będą robić po jednej ulicy na rok to co jest teraz w Gdańsku dogonimy za 197 lat ;)

      • 20 4

      • Nigdy nie dogonicie, bo w Gdańsku ta ilość ciągle się zwiększa.

        Mierzcie zamiary na siły. Może lepiej porównywać się z Wejherowem? :)

        • 17 8

    • (2)

      U mnie w wiosce nie ma żadnych kontrpasów, samochody śmigają, rowery śmigają, traktory śmigają, a od 40 lat (a może dłużej) nie było ani jednej nawet stłuczki. Kilka miesięcy temu niebiescy sobie o nas przypomnieli i przez kilka wieczorów z rzędu badali wszystkich na trzeźwość. I też się nacięli dranie, bo akurat wszyscy byli trzeźwi.

      • 9 5

      • (1)

        Zgadzam się z tobą. Rowerzyści jako problem, to zjawisko miejskie. Na wsiach rowerzyści dogadują się z resztą ludzi bezkonfliktowo.

        • 8 6

        • Akurat. Ubranych na czarno, na rowerach bez świateł ani odblasków wciąż pełno po wioskach. Wypadki w takich miejscowościach to też niestety codzienność.

          • 2 2

    • i tak i nie

      fajnie ,ze wiecej dla rowerow.Jest jednak 1 ale.Gdansk ma szersze ulice, Gdynia nic w tym wzgledzie nie robi.Dwa pasya teraz nawet zaden, bo czesc skrecajaca na kierunek dworca ma pieszych na przejsciu 10 Lutego,ci co jada prosto beda blokowani przez skrecajace samochody w lewo,rowerzystow z naprzeciwka I pieszych na 10Lutego.Z moich obserwacji jest sporo tych skrecajacych.Czyli skret6 w lewo powinien byc zlikwidowany I puszczony tylko prosto dla rozladowania ruchu.W okresie zimowym nie przewiduje duzego ruchu rowerzystow ale jak zrobi sie cieplej???Ogolnie niezbyt dobry pomysl a reasumujac nawet zly.Coz zycie pokaze?

      • 5 2

    • ROWERY

      Brawo Gdynia! Cieszę się z takich zmian. Samochodów i tak nie zbawi jeden pas więcej czy mniej bo w czasie godzin szczytu miasto i tak się korkuje. Kto nie może wjechać lub wyjechać z centrum któregokolwiek miasta niech auto zostawi na rogatkach miasta i korzysta z komunikacji miejskiej, rowerów, własnych nóg. Przy odrobinie dobrej woli wszystkim wyjdzie na zdrowie.

      • 10 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane