aktualności 24h

Masa Krytyczna w piątek w Gdyni (220 opinii)

Święto Gdańska pod znakiem Euro (69 opinii)

Wjazdówki do Letnicy rozdane. Zamknięte ulice także w Oliwie (180 opinii)

Trzy samoobsługowe toalety staną w centrum Gdańska (260 opinii)

Tydzień smoczych łodzi na Motławie wideo (35 opinii)

Dobrze jest zadbać o własne podwórko (90 opinii)

sport

Żółto-niebiescy nie odpuszczą Pogoni (96 opinii)

Klub nie przedłuży umowy z trenerem (227 opinii)

Oby nie trzeba ich było już stosować (18 opinii)

Małaszewska poprowadzi grę koszykarek (5 opinii)

Gra licencjami w II lidze (63 opinie)

Plejada gwiazd w Sopocie i Gdańsku (3 opinie)

Michniewicz zastąpi Janasa?! (148 opinii)

IX Gdańskie Otwarcie Sezonu Żeglarskiego (2 opinie)

Tuzin przyłożeń biało-zielonych (41 opinii)

biznes

Lotos Asfalt rezygnuje z handlu paliwami żeglugowymi nowość

W jaskini smoka. Pułapki w handlu z Chinami (18 opinii)

Widok Energia kupuje nowy zakład (5 opinii)

dziecko

Euro Mamy na Wzgórzu atrykuł sponsorowany

Wolontariusze pomagają w gdańskich żłobkach (30 opinii)

aktywne trójmiasto

Koszykarki Demolki i Korestu najlepsze

Błękitne flagi zawisną na siedmiu kąpieliskach w Trójmieście wideo (60 opinii)

Wędrówka szlakiem Źródła Marii (40 opinii)

Back To Basket zdobywa sopockie molo (5 opinii)

rozrywka

Open'er: silna reprezentacja Trójmiasta (15 opinii)

Planuj tydzień: rozmaiło się imprezami (22 opinie)

kultura

Jak się odnaleźć w świecie materii? Rusza Festiwal Alternativa (19 opinii)

Artysta nie chce być głodny. Strajk galerii w Trójmieście (247 opinii)

praca

Rozwiązanie umowy o pracę - wypowiedzenie kontra porozumienie stron (17 opinii)

zdrowie

Brodawki - jak skutecznie się ich pozbyć

rowery

Zmierz się z najlepszymi kolarzami podczas Skandia Maraton Lang Team w Gdańsku ! (11 opinii)

fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Oddał wannę krwi, a teraz zachęca innych

Ryszard Woliński ma niezliczoną ilość medali i odznaczeń.

mat. prasowe

Ryszard Woliński ma niezliczoną ilość medali i odznaczeń.

Jego życie to krew. Dosłownie. Ryszard Woliński oddał już 170 litrów krwi i jest doskonałym przykładem człowieka z pasją, która potrafi zawładnąć jego całym życiem.



Czy w swoim otoczeniu masz ludzi bardzo zaangażowanych w sprawy społeczne?

tak, jest naprawdę wielu

16%

nieliczne jednostki

49%

raczej nie, ale może są zbyt skromni, bym o tym wiedział

19%

nie, nie znam osób, które poświęcają życie dla innych

16%

łącznie głosów: 840

Ryszard Woliński to nie tylko rekordzista Polski. Dotąd nie udało się znaleźć w Europie nikogo innego, kto oddałby w swoim życiu tyle krwi. Od lat 60. ubiegłego wieku oddał 170 litrów krwi, co oznacza, że do stacji krwiodawstwa zgłosił się prawie 400 razy!

10 lutego 2011 roku w Teatrze Muzycznym odebrał medal im. Eugeniusza Kwiatkowskiego za wybitne zasługi dla Gdyni i zrobił prawdziwy show. Przygotowane na kartkach, w zamyśle zapewne porywające przemówienia prezydenta i przewodniczącego Rady Miasta, zbladły przy oracji czołowego krwiodawcy Starego Kontynentu.

Zaczął jak na gali oscarowej - od podziękowań. Nie ograniczył się jednak do córki, która pomaga obsługiwać komputer. Wymienił - lekko licząc - kilkadziesiąt osób i instytucji z Gdyni, które wspierają krwiodawstwo. Miał mówić minutę, więc prezydent miasta Wojciech Szczurek zaczął najpierw nerwowo przebierać nogami, po pięciu minutach kręcić głową, a na koniec chciał nawet oderwać Ryszarda Wolińskiego od mikrofonu.

Na nic to się jednak zdało, bo mimo kilkuminutowego przemówienia, które z racji temperamentu mówcy rozbawiło publiczność do łez, od razu usłyszał: - Panie Prezydencie, ale ja to muszę powiedzieć! Jeszcze chwila i wymienię pana nazwisko - co zgromadzeni goście przerwali brawami.

Gdy Ryszard Woliński doszedł do sedna, czyli tego, że to nagroda dla wszystkich krwiodawców, został grzecznie, ale stanowczo poproszony o zakończenie tyrady, kilkakrotnie przekraczającej przyznany mu czas. Nie mógł jednak pozostawić tego bez komentarza. - No widzicie, chciałem mówić długo, ale mi nie pozwolili - zakończył z uśmiechem, czym ostatecznie zjednał sobie publiczność, niczym najlepszy estradowy artysta.

Podobnie jest z krwidawcami, którzy lekko zbzikowanego na punkcie krwidawstwa "prezesa" wręcz uwielbiają. Także dlatego ma chyba wszystkie możliwe odznaczenia lokalne i państwowe. Jako emerytowany oficer Marynarki Wojennej od wielu lat współorganizuje niemal wszystkie zbiórki krwi w Gdyni.

- Krew to życie, nie tylko moje, ale także innych. Po prostu namawiam innych, by podzielili się tym darem z innymi. To nic wielkiego - mówi skromnie.

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 190)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3339742 2011-02-19 09:03 Szacuneczek i respekcik. (4)

DziwakMaruda

popieram opinię 243 / nie zgadzam się 13
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3339758 2011-02-19 09:19 tyle czekolady co on dostaje.. to nawet szczuply z niego staruszek dzis (3)

popieram opinię 15 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3339761 2011-02-19 09:24 Ja tam swoją żonie oddaję. Wolę śledzia w majonezie. (2)

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3339816 2011-02-19 14:11 a ja zjadam swoją i Żony ;)

k

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3339929 2011-02-21 12:40 3 osoby się nie zgadzają, że wolisz śledzia w majonezie.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3339744 2011-02-19 09:05 Cwany dziadzio (9)

teraz śmiga tramwajami za darmo.

Shittylips McCrapstain

popieram opinię 44 / nie zgadzam się 224

zgłoś do moderacji opinię 3339757 2011-02-19 09:18 I w aptece bez kolejki jest obsługiwany.

I wolny dzień pewnie miał zawsze. I brał faktury żeby sobie podatek zmniejszyć.

Zawistny Polaczek

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 34

zgłoś do moderacji opinię 3339817 2011-02-19 14:12 zazdrość skręca?

k

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3339833 2011-02-19 14:54 (2)

W Gdyni nie ma tramwajow :P

anek

popieram opinię 21 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3339836 2011-02-19 15:47 a co (1)

do Gdańska nie moze się przejechać?

anax

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3339920 2011-02-21 09:01 a po co?

po co tam miałby jechać???

:)

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3339845 2011-02-19 18:11 (1)

zaraz stuknie 70-ka i tak czy inaczej bedzie za darmo jezdzil..

m

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3339927 2011-02-21 12:19 on juz ma 70-tke!

Pabn Ryszard juz przekroczył 70-tke i moze jeżdzic komunikacja miejską za friko bez łaski

wrrr

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3339857 2011-02-19 20:06

nie zazdroścć tylko ruszaj do boju, daj sobie utoczyć kilkanaście litrów krwi i za kilka,kilkanaście lat tez będziesz śmigał za darmo!!!!

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3339928 2011-02-21 12:37

z racji wieku to i tak za darmo by już jeździł .......więc nie obrażajciego.
szacunek

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3339745 2011-02-19 09:07 (1)

Niesamowity człowiek :) Poświęcił kawał życia dla innych ludzi, a to w naszych czasach zdarza się coraz rzadziej.

KLEPA

popieram opinię 116 / nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 3339891 2011-02-20 10:33 Szkoda tylko...

...że mało kulturalny. A autor mam wrażenie stara się zamaskować "zjednywaniem sobie publiczności" fakt, iż gość zwyczajnie zignorował czas innych ludzi i to co było wcześniej ustalone. Powinni mu wyłączyć mikrofon i tyle, ale starali się oszczędzić mu tego wstydu.

To żałosne, że ktoś nagina pewne prawa by "sobie pogadać". Wątpie czy tą gadką w jakikowleik sposób rozreklamował swój, bądź co bądź szczytny cel.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3339746 2011-02-19 09:08 Świadkowie Jehowy, o transfuzji krwi Biblia nie uczy (47)

O transfuzji krwi Biblia nie uczy; nie stawia sobie ona za cel uczenia medycyny, lecz chce nam objawić i przybliżyć Boga. ST nakazywał powstrzymywać się od spożywania krwi zwierzęcej - wiązało się to m. innymi z jej przeznaczeniem ofiarniczym. Świadkowie Jehowy krew zwierzęcą powiązali z transfuzją krwi ludzkiej. A krew ratuje życie i w tym moim poście jest troska o życie ludzkie. Tylko zła interpretacja Biblii sprawia, że ŚJ mają rozterki tego typu. Dla nas katolików dziwne i niezrozumiałe są zachowania dotyczące transfuzji krwi. Odmawianie jej nawet małym dzieciom jest tym dziwniejsze, bo ŚJ zarzucają nam, że chrzcimy małe dzieci nie pytając czy tego one sobie życzą. ŚJ zaś często nie dają swoim dzieciom szansy przeżycia aby mogły kiedyś stwierdzić, czy dobrze zrobili. Podejmują decyzję za kogoś, a sami uczą, że rodzice nie powinni podejmować decyzji dot. chrztu dziecka? Ciśnie się pytanie - czy aby umierający z braku transfuzji krwi nie są traktowani przez Strażnicę jako "ofiary" z ludzi składane Bogu?

To Ja

popieram opinię 78 / nie zgadzam się 16
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3339754 2011-02-19 09:16 A Pani To Ja oddaje tudzież oddawała krew? (3)

Tak pytam, bo oczywiście można mieć anemię albo niedowagę...

Kiedyś nie oddawałem bo się bałem.

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3339765 2011-02-19 09:58 (2)

Oddałem kiedyś krew raz w życiu... przyznaję, zbyt mało... zbłądziłem. Możliwe, że przez to moje - trwające dziesiątki lat - niedostrzeganie potrzeb potrzebujących dzisiaj jestem dość schorowanym człowiekiem.

A Pani jak rozumiem kiedyś się bała, ale już dzisiaj nie ma Pani ani anemii, ani niedowagi... w tych zawodach jest Pani zdecydowanie lepsza ode mnie. Gratuluję.

To Ja

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3339774 2011-02-19 10:21 Przy Wolińskim każdy jest cienki.

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3339932 2011-02-21 14:41 Nie zabierać głosu

gdy nie jest się praktykiem w żadnej z tych dziedzin:

- Świadkowie Jehowy (nie przyjmowanie krwi to tak jak nie przyjmowanie alkoholu, czyli ani doustnie ani dożylnie, żadnej krwi, proszę doczytać po grecku znaczenie słowa)

- Dawcy krwi (poucza pan a kiedyś nie pomyślał, by oddać krew..., to tak jak starsze osoby mówią: bo w moich czasach...., albo gdy ja byłem młody... - jest to pustosłowie)

Kama

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3339795 2011-02-19 11:55 Transfuzja (5)

Za to katolicy czesto przez tfansfuzje lapia AIDS i inne g*wna-nigdy nie ma pewnosci,ze krew jest w porzadku.Tak lekarze wykonczyli mojego ojca.

Ika

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 10
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3339801 2011-02-19 12:22 no widzisz (1)

- bo najlepiej szukać dawcy w bliskiej rodzinie, ale czasami i to nie pozwala całkowicie się zabezpieczyć np. przy białaczce.
Zawsze powstaje pewne ryzyko. Tylko nie podjęcie tego działania-ratowania powinno być b.karane.
Zwłaszcza tam gdzie wiara i metafizyka przysłania racjonalizm.

Bezstronny

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3339933 2011-02-21 14:44 Każdy ma parwo do wyboru metody leczenia

profesor Religa odmówił transfuzji co mu potem wypominali dziennikarze,

ale sam powiedział, że miał do tego PEŁNE PRAWO, i sam powiedział w "Klinice zdrowego Człowieka", że "dzięki ŚJ' nauczył się przeprowadzania transplantacji bez krwi,

zapytaj lekarz dlaczego nie chcą swoim bliskim robić transfuzji tak "z marszu"jak robią innym

Kama

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3339837 2011-02-19 16:08 Krew

do transfuzji jest badana od kilkunastu lat najbardziej zaawansowana metodą (wykrywanie kodu genetycznego wirusa we krwi).

NN

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3339868 2011-02-19 21:17 lekarze wykończyli (1)

na pewno tata był zdrowy i pewnego dnia przyszedł do niego do domu lekarz i wstrzyknął mu zatrutą krew. zabójca lekarz.

dr

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3339922 2011-02-21 10:09

tak samo głupi jest argumet: umarł, bo odmówił transfuzji.
Otóż umarł z powodu choroby, wypadku itd, nie z powodu braku transfuzji. Transfuzja nie jest lekiem na całe zło.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3339796 2011-02-19 11:59 na Kaszubach jest taki mem w społeczeństwie (8)

który mówi, że świadkowie Jehowy mają raz do roku taką noc, gdzie żonami się wymieniają.

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3339802 2011-02-19 12:24 (5)

Zapewniem Ciebie, że ów men mówi nie prawdę. Za to ten zwyczaj jest praktykowany w innych religiach w Polsce, a wymieniają się żonami nawet częsciej niż raz w roku.

MB

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3339830 2011-02-19 14:43 (4)

W temacie cudzołóstwa (wymiany żon) piszesz, że "zwyczaj jest praktykowany w innych religiach w Polsce, a wymieniają się żonami nawet częsciej niż raz w roku". Możesz napisać wprost, jakie religie masz na myśli?

To Ja

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3339846 2011-02-19 18:21 (1)

Tak robią m.in. świętojebliwi.

Geniusz

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3339856 2011-02-19 19:57 "Zbudź się, o śpiący i powstań z martwych, a zajaśnieje ci Chrystus"

Pawłowe wyrażenie o powstaniu z martwych oznacza tu nie śmierć życia biologicznego, lecz bytowanie człowieka w stanie grzechu. A pomówienie jest grzechem strasznym, często śmiertelnym.

Na tysięczne rzesze ślubujących celibat jakże nieliczni tych ślubów nie dotrzymało - temat bardzo szeroki, a każdy przypadek trzeba by ukazać indywidualnie i media katolickie tak czynią.
Celibat i inne cnoty kłują w oczy wrogów Kościoła. Stanowią bowiem o sile i żywotności Kościoła.

To Ja

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3339895 2011-02-20 12:35 (1)

Takie, w których przywódcy religijni maja skłonności homoseksualne i pedofilskie. Po co wymieniac, każdy wie o co chodzi... Nie atakuję żadnej religii ale fakt iż takie postępowanie jest akceptowane, w kwestii cudzołóstwa również.

MB

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3339904 2011-02-20 18:17

piszesz o rabinach? jesteś antysemitą?

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3339887 2011-02-20 08:07

gdyby tak było, to każdy kaszub zostałby ŚJ

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3339934 2011-02-21 14:45 Strach powórzyć co mówią o katolikach

ale głupot się nie powtarza

Kaszuba

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3339800 2011-02-19 12:21 (3)

Biblia wyraźnie mówi o powstrzymywaniu się od krwi, nie może mówic na temat transfuzji ponieważ czasy kiedy była spisyawna takie zabiegi medyczne nie istniały. Jeżeli już się wypowiadasz na temat krwi i zaczniesz nas krytykowac, poczytaj publikacje ŚJ i zapoznaj się dokładnie dlaczego jej nie przyjmują, a to ciągłe argumentowanie, że zabijaja dzieci... To już po prostu robi się nudne. Poza aspektami, w których Biblia zakazuje, istnieją również medyczne. Dysponuję materiałem z TV regionalnej Opole, gdzie jednak z miejscowych klinik zorganizowała konferencje prasową, w której wyraźnie podkreśla stosowanie medycyny bezkrwawej i jej skuteczności w oparciu o zabiegi chirurgiczne na ŚJ.

MB

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3339825 2011-02-19 14:36 (2)

Krew i jej wartość kultyczna tracą znaczenie z chwilą przelania krwi ofiarniczej Jezusa, "a krew Jezusa, Syna Jego, oczyszcza nas z wszelkiego grzechu" (1J 1,7 - por. Rz 3,25; Kol 1,20; Hbr 10,4n). Wcześniej krew zwierzęca była tą, która oczyszczała Izraelitów z ich przewinień (Kpł 16,14). Jeśli Wy Świadkowie Jehowy tak stanowczo podchodzicie do kwestii krwi to powinniście stosować się także i do zakazu dotyczącego tłuszczów, bo one również były zakazane (Kpł 3,16).

To Ja

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3339827 2011-02-19 14:40 Powinni też kamienować za np pracę w sabat

zgodnie z tym co naucza zakon ST.

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3339935 2011-02-21 14:46 A dklaczego ludzie wierzący pala papierosy

powinni oczyścić się z wszelkiego skalania ciała i ducha ( a nawet brudu jak jest w Tysiąclatce)- w słowie greckim, w znaczeniu dosłownym

List do kolosan

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3339807 2011-02-19 13:13 (5)

A co ma biblia w ogóle do rzeczy? Wg biblii, lekarstwem dla trędowatych jest takie coś:
1. weź dwa ptaki, zabij jednego
2. drugiego, jeszcze żywego, zamocz we wnętrznościach pierwszego
3. skropl trędowatego krwią przy użyciu żywego ptaka 7 razy

...voila. Powodzenia.

fsssck

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3339814 2011-02-19 13:45 (4)

A gdzie to pisze dokładnie? Biblia nie jest w sumie specjalistyczną książką medyczną. Jak mówi, nie zabijaj tzn nie zabijaj, jak mówi nie kradnij tzn nie kradnij, jak mówi powstrzymuj się od krwi tzn powstrzymuj... Jak lekarz powie Ci, żeby pwtsrzymywac się od tytoniu to nie chodzi tylko o palnie ale również o unikanie dymu.

MB

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3339826 2011-02-19 14:38 Pozwól że przytoczę CI fragment z nowego testamentu

Dz.Ap. 11:4-10
4. Wtedy Piotr zaczął im wykładać po kolei, mówiąc:
5. Byłem w mieście Joppie i modliłem się; naraz w zachwyceniu miałem widzenie; jakiś przedmiot, jakby wielkie lniane płótno, opuszczane za cztery rogi, zstępowało z nieba, aż dotarło do mnie.
6. Wpatrzywszy się w nie uważnie, zobaczyłem ziemskie czworonogi i dzikie zwierzęta, płazy i ptactwo niebieskie.
7. Usłyszałem też i głos, który mi powiedział: Wstań, Piotrze, zabijaj i jedz!
8. I odrzekłem: Przenigdy, Panie, bo jeszcze nigdy nic skalanego lub nieczystego nie weszło do ust moich.
9. Wtedy po raz wtóry odpowiedział głos z nieba: Co Bóg oczyścił, ty nie miej za skalane.
10. I stało się to po trzykroć, po czym wszystko znowu zostało wciągnięte do nieba.

Nie bójcie się transfuzji

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3339829 2011-02-19 14:42 Lekarz... (2)

...mówi, że dając krew dajesz życie. Co więcej słusznie zauważyłeś, że nie należy zabijać. Nawet, jeśli jest napisane, że nie należy "oddawać krwi", to jest też napisane w księdze Syracedesa, że Bóg mówi "(...) nikomu nie nakazałem być bezbożnym, ani nikomu nie zezwoliłem grzeszyć.". Nie danie krwi = zabijanie=grzeszenie. Myślę, że samo Pismo rozwiewa rozterki. Wystarczy je PRZECZYTAĆ, a nie pisać, że Bóg dał ci przyzwolenie do czynienia zła.

I tak na marginesie MB i To Ja => cytujemy Pismo, to mówimy chociaż jaka księga, bo inaczej to cuda można wypisywać.

XxX

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3339831 2011-02-19 14:49

Masz oczywiście rację, ale nie wszystko od nas zależy... zobaczymy, może teraz się uda? "Kielich błogosławieństwa, który błogosławimy, czyż nie jest udziałem Krwi Chrystusa? Chleb, który łamiemy czyż nie jest udziałem w Ciele Chrystusa? Ponieważ jeden jest chleb, przeto my, liczni, tworzymy jedno Ciało. Wszyscy bowiem bierzemy z tego samego chleba" (Kor.10,16-17).

To Ja

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3339936 2011-02-21 14:50 Gdyby wierzyć we wszystko co lekarze mówią.....

to pytam znajomych lekarzy: dlaczego profesor Religa nie przyjął transfuzji i opowiadał o tym otwarcie na konferencji prasowej

Pielęgniarka

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3339843 2011-02-19 17:04 Tyle się kolego napisałeś o krwi w ST ale jakoś przez przypadek pewnie zapomniałeś o tym z Dz.Ap 15:29 (13)

"Powstrzymajcie się od ofiar składanych bożkom, od krwi, od tego, co uduszone, i od nierządu".

Świadkowie Jehowy różnią się od Katolików tym, że robią to co Biblia każe. Bez zastanawiania się czy to jest korzystne dla nich czy dla nich dzieci. Skoro Bóg coś nakazuje/zakazuje to trzeba to robić albo nie robić. Katolicy natomiast zawsze maja jakieś "ale".
Jest napisane "powstrzymywać się od krwi" ale to chodzi pewnie o krew zwierzęcą.
Jest napisane nie zabijaj ale można iść na wojnę i zabijać bo jak facet w mundurze zabija faceta w mundurze to nie jest to zabójstwo.

Nie sztuką jest trzymać się Biblii tylko wtedy gdy nic to nas nie kosztuje. Pierwsi chrześcijanie też ginęli w koloseum i też z dziećmi. Czy też nazwiesz ich mordercami dzieci? Przecież mogli uratować swoje życie...

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3339847 2011-02-19 18:47 I tu jest problem ŚJ (7)

wszystko biorą zbyt dosłownie... "Powstrzymaj sie od krwi" nie znaczy tylko i wyłącznie "nie przyjmuj krwi od innych", ale może tu chodzić o nie zabijanie (przelewanie krwi).
Zresztą, skoro już tak się stosuja do slowa pisanego, to czy "powstrzymaj sie od tego, co uduszone", to znaczy, że nie mogą jeść potraw duszonych??? ;)

blia

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 3339879 2011-02-20 02:56 No to faktycznie problem :)

Zamiast trzymać się dosłownie tego co napisane w Biblii lepiej dostosowywać te wymogi do swoich interpretacji.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3339881 2011-02-20 03:22 Jeszcze na temat spożywania duszonych potraw przez ŚJ. (4)

Istnieje zasadnicza różnica pomiędzy zwierzęciem uduszonym a potrawą duszoną. Potrawa duszona to sposób jej przyrządzenia (dotyczy to też warzyw) , zwierze uduszone to zwierze, które umarło poprzez odcięcie dopływu powietrza. Takie zwierze zawsze jest niewykrwawione...

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3339888 2011-02-20 08:12 (1)

naucz się czytać ze zrozumieniem.
potrawy duszone... jejciu... niezła interpretacja :)

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3339945 2011-02-22 01:09 No ktoś faktycznie ma problem z czytaniem ze zrozumieniem

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3339902 2011-02-20 17:32 co powiesz na to :D (1)

wspolczesny uboj np swin wyglada nastepujaco ze zwierze sie usypia nastepnie w przeciagu 30 sekund odsysana jest cala krew, to co nastepuje potem czyli smierc nastepuje w wyniku uduszenia czyli odciecia doplywu tlenu do tkanek, wiec mysle ze powinienes przejsc na weganizm...

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3339903 2011-02-20 17:33 druga rzecz... co mnie smieszy

wiesz co robi sie ze swiadkami kiedy konieczna jest transfuzja a oni nie wyrazaja zgody, czeka sie az straca przytomnosc i sie przetacza, gorzej jest z dziecmi ktore maja takich oszolomionych opiekunow prawnych...

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3339937 2011-02-21 14:51 Przeczytaj dokładnie, proszę cąły kontekst tego fragmentu Bibliii

I wtedy zabierz głos

na domysłach oparte są dogmaty innych religii,

Kama

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3339853 2011-02-19 19:34 Nie zabijaj, czy w takim razie wolno być żołnierzem? (4)

Bardzo fajnie ten problem ukazał Biskup Polowy WP Ks. dr Jan Bernard Bocian: Skoro każdy katolik wezwany jest do świętości, to nie zostaje zwolniony od tego powołania również żołnierz-katolik. Jeżeli więc powołanie żołnierza rozpatrywać będziemy w aspekcie religijnym - trzeba stwierdzić, że istnieje możliwość realizacji świętości w służbie wojskowej. Żołnierz-katolik ma stać się szczególnym świadkiem i wykonawcą tej prawdy, tym, który zasadę świętości wprowadzi w szeregi Sił Zbrojnych.

Czy w ogóle jest to możliwe? Armia ma bronić przed przemocą, szczególnie przemocą wyrażającą się w wojnie. Wojna zaś (wojna niesprawiedliwa) jest złem. Obrona przed złem jest rzeczą świętą, jeśli tylko posługuje się godziwymi metodami. A zatem pojawia się pytanie: "czy użycie armii oraz środków, którymi ze swej natury posługuje się armia, można uznać za godziwe metody walki z przemocą?" Na tak postawione pytanie jednoznacznie należy odpowiedzieć twierdząco. W tym miejscu warto zaznaczyć, że - gdyby służba wojskowa, Siły Zbrojne, armia ze swej natury była złem, grzechem - nie posyłałby Bóg wojsk Mojżesza i Jozuego do walki z wrogami wyzwolonego z niewoli egipskiej Izraela, nie powołałby armii Gedeona i innych Sędziów, nie prowadziłby batalii Dawida, nie błogosławiłby powstańcom Machabejskim itd. Również w historii Kościoła nie wzbudziłby tak wielu świętych żołnierzy, wśród których mamy nie tylko starożytnych męczenników - żołnierzy rzymskich, kapelanów walczących w świętej sprawie powstańczych i partyzanckich oddziałów, ale też tych żołnierzy, którzy dzięki swej służbie wojskowej (!) zdołali osiągnąć szczyty heroizmu i zdobyć prawdziwą świętość.

To Ja

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3339880 2011-02-20 03:17 Kolego "To ja", bardzo sprytnie manipulujesz przeskakując pomiedzy ST i NT (2)

Jak pisałeś o krwi to odwoływałeś się do tego, że pewne nakazy ze ST zostały zniesione wraz ze śmiercią Jezusa. Ale na usprawiedliwienie zabijania na wojnie powołujesz się na ST, który w tej dziedzinie różni się skrajnie od tego czego nauczał Jezus. Zgodzisz się zapewne z tym, że religia, którą założył Jezus to nie Judaizm (mimo oczywiście sporych podobieństw) i o ile w Judaizmie prowadzono wojny na wielkie skale to Chrystianizm odcina się od nich grubą kreską. Gdy Jezus był na ziemi Judea była pod okupacja Rzymską. Czy czytałeś aby nawoływał do walki z najeźdźcą? Albo walczył w "świętej sprawie powstańczych i partyzanckich oddziałów"? A może któryś apostołów był żołnierzem, kapelanem ówczesnym? A może ktoś z pierwszych chrześcijan?
Jezus działał w okresie wojny (na pewno niesprawiedliwej bo zaborczej - czyli jak piszesz "złem") ale nigdzie nie nawoływał do walki zbrojnej z Rzymem.

Po drugie akurat dzisiaj czytałem o napadzie Niemiec na ZSRR w 1941 i w książce jest taki komentarz (cytuję dosłownie): Rada Powiernicza niemieckiego Kościoła Katolickiego w telegramie do Hitlera , aprobuje kampanię przeciwko ZSRR, uznając ją za walkę "przeciwko śmiertelnemu wrogowi wszelkiego porządku i zachodniej, chrześcijańskiej kultury"
To tyle na temat udziałów Kościołów Chrześcijaństwa w wojnach.

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3339886 2011-02-20 07:04 "Nikt nie ma większej miłości od tej, gdy ktoś życie swoje oddaje za przyjaciół swoich" (1)

Miłość to oddawanie wszystkich swoich sił wielkiej sprawie. Każde pokolenie ma "swój czas". Obecnie mamy w dobie "pokoju" taką sytuację, że trwa cywilizacja śmierci (aborcja, eutanazja...) i całe narody powoli wymierają, że ustanawia się porządki nieludzkie. Wyzysk i kult mamony sprawiają, że bogacze popierani przez "wybranych mędrców" spychają ludzi zwłaszcza chorych (nazywanych przez tamtych nieużytecznymi gojami) do dołów, choćby nawet jeszcze nie pomarli. I jest krzyk. Czy wówczas godziwą rzeczą jest postawa ugodowca, który woła: "w imię pokoju, ciszej w tym dole"? Czy prawdziwie miłuje Boga ten, który woła: "Bóg nakazuje wam siedzieć w tym dole i milczeć"? A czy ci, którzy tak wołają bezgranicznie miłują Boga i pokój, i dlatego taką mają postawę? Mają oni nawet poparcie mas, czemu? Bo jeszcze nie ich poniewiera zło, lecz innych? Niektórzy mieniący się wierzącymi popierają aborcję, eutanazję - czemu, przecież to działanie zmierzające do zabicia człowieka? Bo nie mają zamiaru stawiać w zastaw własnej wygody w obronie ginących? W ogóle wszyscy inni obcy im są, nie bliźni?

To Ja

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3339890 2011-02-20 09:52

Znamy bajkopisarza Grossa, którego co niektórzy nazywają historykiem i którego niektóre gazety cytują dosłownie. Nie twierdzę, że jacyś hierarchowie niemieckiego Kościoła katolickiego to zdanie napisali, tym niemniej po tego typu rewelacjach różnych bajkopisarzy, dla których manipulacja i kłamstwa to droga do sławy i bogactwa jestem nieufny. Możesz napisać tytuł i autora książki, a jeszcze lepiej także i odnośnik w tej książce, z jakiego źródła autor zaczerpnął?

To Ja

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3339938 2011-02-21 14:53 A jest wojna sparwiedliwa ????

Nie ma- tak mówił Chrystus,
Żydzi byli pod okupacją rzymską,

a Jezus wręcz skrytykował cokolwiek dotyczyło zamysłów narodowo- wyzwoleńczych

Kama

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3339859 2011-02-19 20:14 pewnie ze nie uczy (1)

pewnie że nie, o Misiu Koali tez nie uczy , a istnieje

loop

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3339885 2011-02-20 06:40 Biblia podaje bezbłędnie tę prawdę, która jest nam potrzebna do zbawienia

Jednak nie można Pisma Świętego zrozumieć bez Chrystusa Który JEST ("Zanim Abraham stał się, Ja Jestem"). Który żyje i działa, gdyż wiara chrześcijańska nie jest "religią Księgi". Chrześcijaństwo jest religią "Słowa" Bożego. Jak to pięknie kiedyś ksiądz wytłumaczył - Słowa nie tyle spisanego, co Słowa Wcielonego i żywego. Dopiero gdy Chrystus przez Ducha Świętego oświeci nasze umysły, zrozumiemy Pisma - dlatego tak ważna jest nasza modlitwa.

To Ja

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3339878 2011-02-20 01:33 bts

uciekaj

ruta

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3339940 2011-02-21 15:00 A dlaczego rodzice podejmują decyzję za dziecko paląc papierosy w jego obecności ?

Palący nie powinni być poddawani leczeniu raka krtani , albo płuc ?

nawet ksiądz w Gimnazjum u nas pali "po kątach"( dosłownie), bo nie chce mu się wyjść na dwór

a w szkole dzieciaki z astmą alergiami, itp.
On zapłaci za ich leczenie?

Gimnazjalistka bez wyznania

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3339748 2011-02-19 09:08 (3)

oddawaj jak on to będziesz mógł zabrać głos

ARh-

popieram opinię 53 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3339864 2011-02-19 20:42 kto chcialby oddać a ma wątpliwości... (2)

www.krewgda.pl
wszystko o...

ARh+

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3339901 2011-02-20 15:06 Mojej krwi nie chcieli

jest zakażona

Miły Pan

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3339913 2011-02-20 21:41 zapomniałeś o kropce www.krew.gda.pl

A+

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3339749 2011-02-19 09:09 Nazwanie tego Pana bohaterem jest banalne widząc co dokonał, gratulacje! (1)

Piękny Marian

popieram opinię 83 / nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 3339755 2011-02-19 09:17 wiedząc *

P.M.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3339750 2011-02-19 09:10 Pan Ryszard-

"krewki" człowiek :)

dodoni

popieram opinię 76 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3339752 2011-02-19 09:13 Teoretycznie do 60 (później nie można) mógłbym oddać jeszcze 120 litrów. (1)

Łee to i tak nie mam szans z panem Wolińskim.

Spokojnie, i tak będę oddawał.

popieram opinię 58 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3339906 2011-02-20 18:41 Można po 60-tce

Można oddawać chyba do 70-tki, acz po 60-tce tylko gdy się już oddawało, a po 65-tce chyba lekarz rodzinny(czy inni) musi dać także zgodę..

Herodot

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3339753 2011-02-19 09:16 mój ojciec tez jest honorowym krwiodawcą (6)

oddał mniej, bo 70 litrów, ale wiek już mu nie pozwala oddawać dalej; przykre jest to, że naiwyzsze odznaczenie przyznane mu jeszcze za komuny po jej obaleniu zostało mu odebrane; nie tak powinno być; teraz o ojcu zapomniano

inez

popieram opinię 86 / nie zgadzam się 10

zgłoś do moderacji opinię 3339760 2011-02-19 09:23 Odznaczenie było z oddawanie krwi...

...czy za umacnianie władzy ludowej?
Krew wielu oddaje i się z tego powodu o pamięć nie upomina. Popytaj się dookoła a się zdziwisz jak wielu ich jest. Oddają bo uważają to za swój obowiązek a nie powód do chwały.

Dziwna(y?) jesteś

popieram opinię 17 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3339780 2011-02-19 10:57 Pozdrów tatę (2)

Shittylips McCrapstain

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3339781 2011-02-19 10:59 Dziękuję (1)

na pewno to zrobię

inez

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3339785 2011-02-19 11:28

Ode mnie też :) chyba wrócę do HDK

mike

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3339883 2011-02-20 03:35 bo pewnie większość krwi oddał za władzę ludową

i strzelanie do robotników. gratuluję taty

MiśFasci

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3339947 2011-02-25 16:30 Dziwne

Nigdy nie słyszałam aby jakiemuś krwiodawcy zabrano odznaczenie tylko dlatego że dostał je za "komuny", a znam wielu z nich którzy mają liczne odznaczenia. :)

aisud

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3339756 2011-02-19 09:18 oddajemy, czekoladki czekają :)

już niedługo znów się wybieram

obywatel Trójmiasta

popieram opinię 34 / nie zgadzam się 6

dodaj swoją opinię

Warte uwagi: