• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ogromne suwnice dla BCT dopłynęły do Gdyni

erka
8 grudnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy terminal kolejowy w BCT

Suwnice dla BCT dostarczyła firma Shanghai Zhenhua Heavy Industries Co. Ltd. Mają one ponad 60 metrów wysokości i pięćdziesięciometrowy zasięg ramienia w kierunku wody, co umożliwia obsługę statków o 19 rzędach kontenerów wszerz pokładu.

Mają wysokość dwudziestopiętrowego bloku, zasięg ramion równy połowie boiska piłkarskiego i bez trudu podnoszą nawet 60 ton - to nowe suwnice Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego. W niedzielę ok. godziny 12 wpłynęły one do Gdyni na pokładzie statku "Zhen Hua 8".


Suwnice od prawie dwóch miesięcy płynęły do Polski na pokładzie specjalistycznego statku "Zhen Hua 8". Suwnice od prawie dwóch miesięcy płynęły do Polski na pokładzie specjalistycznego statku "Zhen Hua 8".

Suwnice dostarczyła firma Shanghai Zhenhua Heavy Industries Co. Ltd. Mają one ponad 60 metrów wysokości i pięćdziesięciometrowy zasięg ramienia w kierunku wody, co umożliwia obsługę statków o 19 rzędach kontenerów wszerz pokładu. W praktyce przekłada się to na wielkość kontenerowców wynoszącą ok. 13 tys. TEU a więc zbyt dużych, by pokonać Kanał Panamski.

- Nowe suwnice nie tylko zastąpią te zniszczone dwa lata temu przez prom Stena Spirit, ale też znacznie zwiększą nasze możliwości przeładunkowe -
mówi mówi Krzysztof Szymborski, prezes Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego. - Jest to kolejny krok w kierunku obsługi w Gdyni statków oceanicznych.

Suwnice od prawie dwóch miesięcy płynęły do Polski na pokładzie specjalistycznego statku "Zhen Hua 8", który w trakcie rejsu dostarczył również trzy podobne urządzenia do portu Lome w Republice Togo. Statku początkowo spodziewano się w Polsce 1 grudnia, jednak niekorzystne warunki pogodowe sprawiły, że na Zatoce Gdańskiej pojawił się dopiero 5 grudnia.

Rozładunek statku odbędzie się we wtorek ( 9 grudnia ) i polegać będzie na ustawieniu pomiędzy pokładem statku a nabrzeżem tymczasowych torów, po których suwnice zostaną przesunięte na swoje docelowe miejsce, gdzie nastąpi finalny montaż. Cała operacja potrwa co najmniej trzy dni.

Zakup nowych suwnic to część prowadzonego od 2012 roku programu inwestycyjnego o wartości ponad 200 mln złotych. W jego ramach prowadzone są zakupy sprzętu przeładunkowego - między innymi suwnic kolejowych, wozów podsiębiernych i  naczep kontenerowych - ale również wymiana nawierzchni placów składowych czy wdrażanie systemów informatycznych. Wspólnie z Zarządem Morskiego Portu Gdynia prowadzona jest również modernizacja terminalu kolejowego BCT, dzięki której możliwa będzie obsługa trzech składów całopociągowych jednocześnie. Prowadzone inwestycje pozwolą na zwiększenie potencjału przeładunkowego terminalu o ponad połowę.
erka

Miejsca

Opinie (34) 6 zablokowanych

  • Demony prędkości

    W ogólnopolskich wiadomością już wczoraj o tym pisali...

    • 9 6

  • Szacun.

    • 11 5

  • Ogromne... (9)

    Droga redakcjo one nawet nie są średnie... A gdzie dopiero ogromne...

    • 32 7

    • tym bardziej, że na tym samym statku te dla Afryki są większe hahaha (widać je nawet na foto) (6)

      ah ta gdyńska propaganda

      • 15 8

      • kolego to nie to zdjęcie oczywiście autorowi "reportażu"ciężko poszperać w necie i w 2 min znaleźć aktualne zdjęcia? tu chyba pracują leniwi studenci dziennikarstwa :D

        • 5 1

      • Ah ta gdańska propaganda (4)

        Nigdy nie śpi, zawsze czuwa komórka na Nowych Ogrodach

        • 12 14

        • (3)

          Prawda gdynian w oczy kole... bo co lepsze to w gdańsku :P

          • 11 12

          • prezydent lepszy w Gdańsku:) :) (2)

            • 3 2

            • .......to taki żarcik na dobranoc dla Gdańska.... (1)

              Tak, masz rację. Gdańsk miał zawsze kompleks Gdyni

              • 1 1

              • a oczywiście, że lepszy :D

                z tego co wiem to Gdynia była wiochą rybacką i ni się nie zmieniło a nie może jedno ryb już nie łowią :D

                • 0 0

    • Szósty STS w DCT

      taaa w Gdańsku stoi już 6 STSów. Szósty właśnie jest składany i wszystkie są znacznie większe od tych co przybyły do Gdyni ale trójmiasto o tym nie pisze...szkoda, że nikogo nie było jak składali suwnicę pewne etapy są bardzo ciekawe i niecodzienne ale cisza pewnie nikt nic nie wie...

      • 19 7

    • Dokładnie

      Na tym samym statku płynęły większe, ale te Gdyńskie są ... gigantyczne

      usuń spację przed img
      www.rynekinfrastruktury.pl// img/BCTsuwnicefotBCTGdynia.jpg_590-400.jpg

      • 4 0

  • Tylko Stena Spiryt niech już tam nie pływa, bo nieszczęście gotowe.

    • 19 3

  • Skoro jest suwnica - to musi się znaleźć i suwnicowa! (5)

    a jak będzie suwnicowa, to będzie powtórka znanych wydarzeń

    • 12 7

    • Dlaczego kupione u Chińczyków (2)

      a nie u polskich (lub przynajmniej europejskich) producentów? Bo taniej? Sami podcinamy gałąź na której siedzimy.

      • 9 4

      • "My" znaczy kto? Zadaniem BCT nie jest finansowanie europejskiego przemysłu, (1)

        tylko wypracowywanie własnego zysku. Jak taki z ciebie patriota, to sam kup terminalowi suwnice za własne kieszonkowe.

        • 6 2

        • to jest podcinanie gałęzi na której BCT siedzi. Bo i od nich nikt nic nie kupi, jeśli wszyscy będą kupować od Chińczyków?

          • 1 2

    • Czemu import z Chin?? (1)

      Czemu polskie zakłady tego nie wyprodukowały?

      • 3 1

      • A znasz takie ?

        • 1 2

  • A te 13 tys. TEU to wpłynie do basenu portowego? (3)

    Czy ugrzęźnie na mieliźnie albo się zablokuje na obrotnicy? Może dość płakania, że "DCT ma a my musimy zrobić, tylko nam się nie chce płacić"? Rynek pudełek jest na tyle duży, że mogłoby tu stanąć osiem terminali, a nie będą stały bezużyteczne.

    • 20 8

    • A ile Gdańsk wyłożył na DCT, że tak się gotujesz? (2)

      Obecne inwestycje mają umożliwić obracanie statków o długości 370-380m. Wszystkie statki o pojemności 13,3 tys TEU mają długość poniżej 370m.

      A pomysł, że jak coś "ma" Gdańsk, to Gdynia nie ma prawa tego "mieć", tylko pokazuje twoją zakompleksioną mentalność. Lecz swoje strachy na innych portalach.

      • 14 5

      • W gdańskim DCT przyjmują największe kontenerowce świata a nie jakieś jednostki max 13000 TEU

        • 4 6

      • a czego tu się bać ... to już porty z trzeciego świata są większe lepiej wyposażone... bo tu to jeszcze jest pełna komuna :D

        • 2 4

  • Gol (3)

    Oczywiście nie obeszłoby się bez do porównania do stadionu piłkarskiego. Jak nie wiemy do czego porównać, to boisko jest najlepszym wzorem :) to takie amerykańskie :)

    • 19 1

    • Stocznie (2)

      Za siatką mają polskie stocznie. Dlaczego nie robimy takich rzeczy w Polsce??

      • 6 0

      • (1)

        robimy i wysyłam do innych państw... :P a to wszytko w Gdyni i PZM się tym zajmuje...

        • 3 2

        • jeśli i jedni i drudzy "robią i wysyłają do innych państw" to znaczy że klienci i jednych i drugich znacznie przepłacają (o koszt transportu chociażby)

          • 0 0

  • 13000 TEU. Całkiem nieźle jak na Gdynię. (1)

    • 7 1

    • W gdańskim DCT już przymują jednostki po 18000 TEU.

      Rozbudowa portu w Gdyni powinna być zrobiona 10 lat temu

      • 12 8

  • Szkoda tylko że zamówiono je w Chinach.... (1)

    ...przynajmniej dwie firmy znajdujące się po drugiej stronie basenu portowego mogłyby je wyprodukować na miejscu (EPG, Vistal). Ale zapewne głównym kryterium była cena. Polskie firmy w tej cenie to pewnie i samej stali nie byłyby w stanie kupić.... no cóż, ale zamiast wspierać Polską gospodarkę (czy choćby europejską) wspieramy azjatycką... a szkoda..

    • 21 7

    • Tam zamówili,

      żeby Chińczycy nie poszli na bezrobocie.

      • 3 1

  • Drogie, małe i obca produkcja,

    a polskie jest zawsze dużo lepsze - każdy to wie.

    • 13 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane