• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Orunia Górna i jej połączenie ze śródmieściem

Ainhoa
10 września 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Rondo łączące ul. Platynową ze Świętokrzyską i Małomiejską. Rondo łączące ul. Platynową ze Świętokrzyską i Małomiejską.

Problemem mieszkańców Oruni Górnej, są duże, a z początkiem roku szkolnego olbrzymie korki - pisze nasza czytelniczka.



Każdego dnia są kłopoty z wyjazdem z osiedla, a droga dojazdowa, z jego górnych partii do ronda na skrzyżowaniu ul. Świętokrzyskiej i Platynowej zobacz na mapie Gdańska, trwa co najmniej 30 min. Zastanawiam się dlaczego włodarze miasta, dopiero teraz zastanawiają się nad modernizacją ulic tej dzielnicy, skoro w planach zagospodarowania przestrzennego od lat było wiadomo ile bloków mieszkalnych zostanie tam wybudowanych, a co się z tym wiąże ile osób będzie tam mieszkać.

Oczywiście było wiadomo, że istnieje tylko jedna droga dojazdowa. Nie trzeba się dużo wysilać , że policzyć sobie ile aut będzie poruszać się tą drogą. Należy również zauważyć, że podróż autobusem komunikacji miejskiej, do czego wielu trójmiejskich polityków chciałaby zachęcić, również mija się z celem, ponieważ, autobus porusza się tą samą zakorkowaną drogą, czas przejazdu niczym się nie różni , za to podróżuje się w gorszych warunkach.

Mieszkam w tej dzielnicy od 16 lat, ale to co się ostatnio dzieje z dojazdem do centrum to obłęd. Miasto i Urząd Miejski licząc tylko zyski ze sprzedaży gruntów pod kolejne osiedla, a zapominają o zwyczajnych mieszkańcach.

Na tym osiedlu znajduje się szkoła, większość uczniów jest dowożona do szkoły przez rodziców, którzy potem muszą jakość wyjechać z osiedla, co również wpływa na przepustowość jedynej drogi dojazdowej do centrum. Nie można również zapomnieć, że ulica Świętokrzyska, a potem Małomiejska, są ulicami bezpośrednio udostępnione kierowcom zjeżdżającym z obwodnicy trójmiejskiej, co powoduje kolejną falę aut korkujących jedyną drogę dojazdową do centrum.

Kłopot jest również z dojazdem na osiedle. Każdego dnia popołudniu są korki, spowodowane w większości przez auta kierujące się na obwodnice i dalej położone miejscowości. Dlaczego buduje się nowe linie tramwajowe na takie osiedla jak Chełm i Morena, które mają wiele możliwości dwupasmowych dróg wyjazdowych i dojazdowych do własnych mieszkań. Zwracam uwagę na ten problem i mam nadzieję , że osoby mieniące się włodarzami miasta przyspieszą projekty mające usprawnić dojazd mieszkańców tej dzielnicy. Nie chcemy być osiedlem gorszej kategorii, pozbawionej rozwoju i modernizacji dostosowanej do potrzeb.
Ainhoa

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (319)

  • problem ignorowany od lat (26)

    Za kilka tygodni przeprowadzam się na osiedle pięciu wzgórz na zakoniczynie. Problem, który Pani opisała dotyka ponad 100.000 mieszkańców Gdańska, mieszkańców osiedli Orunia Górna, ale również Zakoniczyn, Pięć Wzgórz, Kowale.......Jedna droga w opłakanym stanie(koleiny, dziury, brak pobocza) łącząca z centrum. Czy naprawdę tego nie widać? Przecież tam mieszkają podatnicy, którzy utrzymują to miasto. Czy to naprawdę taki problem wybudować porządną drogę(z zatoczkami dla busów, z drogami zjazdowymi, szerokie pobocze) dla takiej rzeszy mieszkańców?to co się dzieje , już nawet nie tylko w godzinach szczytu, to jest po prostu masakra. Pytanie. Czemu jesteśmy "olewani"?.......

    • 1 0

    • welcome to the jungle minotauro:) (2)

      Ja mieszkam na 5 Wzgózach od roku...mogę jedynie właściwie pochwalić postęp różnych prac - oświetlenie ul.Porębskiego, poprawienie rozbabranego chodnika, który od roku się o to prosił. Cóż...nie można mieć wszystkiego...welcome to the jungle...

      • 0 0

      • :) (1)

        prawda, dżungla...no ale mam widok z jednej strony na jezioro(zbiornik wodny), z drugiej strony na piekne wzgórza(czyt. szadółki)...i tak za jk\akies 5 lat bedize w ogloszeniu:)....pozdrawiam sąsiada

        • 0 0

        • minotauro

          A po 5-ciu latach las osiedli i betonu po horyzont?

          • 0 0

    • (2)

      Od kiedy Kowale to Gdańsk ????????????

      • 0 0

      • (1)

        formalnie to gmina kolbudy/.....ale uznajmy ze to teren podmiejski......suma sumarum...ten sam problem komunikacyjny

        • 0 0

        • Kowale to (formalnie) nie Gdańsk, ale już Osiedle Świętokrzyskie i Miłe/ Miłe Wzgórze to jak najbardziej Gdańsk. I stamtąd praktycznie nie ma dojścia pieszego do szkoły na Wielkopolskiej.

          • 0 0

    • Anty (18)

      Patrząc z innej strony - zrobiłaby się druga Słowackiego, porzadną od góry, a w dole nie do przebudowy z powody zabudowy.
      Po drugie, co to jest porządna droga z zatoczkami, drogami zjazdowymi i poboczem, jak taka droga miałaby sprawniej przeprowadzić taką ilość aut?
      Jak stoje w korku o 15 na Małomiejskiej to raczej ilość aut jest problemem a nie brak zatoczek czy zjazdów, liczbą chętnych by w tym samym czasie przejechać tym samym ciągiem komunikacyjnym.

      • 0 0

      • K. (17)

        Budowa zatoczek, rond, dodatkowych pasów, ba nawet schynchronizowanej sygnalizacji jest rozwiązaniem na krótką metę. Dziś dzięki Drodze Rózowej nie ma korków na Al. Zwycięstwa w Gdyni, ale za 5 lat i tak będą. Nie tędy droga.

        • 0 0

        • Do K. (10)

          Oczywiście ,że nie tędy. Wzorowym rozwiązaniem jest budowa wysepek (jak na Kartuskiej), brak zatoczek (Łódzka) i permanentnie schrzaniona sygnalizacja (np. czerwone przez 10sek na wszystkich sygnalizatorach). Aż w końcu wkur..ni mieszkańcy przeniosą się do innych miast i problem korków rozwiążą się sam. Boże, co za.....

          • 0 0

          • ...Hipolicie (7)

            parkujcie wieśniaki auto na kowalach i w autobus! jak połowa z was tak zrobi, to nie będzie w ogóle korków! ale nie, twardo- jedna osoba za kółkiem i pchać się do centrum...

            • 0 0

            • (6)

              To sprawdź sobie proszę, jak często jeździ autobus z Kowali i jak jest zatłoczony. Oraz pytanie - gdzie tam zostawić samochód? W krzakach?
              Tak się składa że znam to miejsce.

              • 1 0

              • Ależ Czarna Żmijo (5)

                Jak pisałem, nie ma na to rozwiązania, tzn. jest, ale nierealne:
                1. Miasto podstawia więcej autobusów
                2. Ludzie przestają jeździć samochodami

                • 0 0

              • Ależ Antypolityku! (4)

                Można jeszcze dalej pójść:
                1. Ludzie przestają opuszczać domostwa
                2. Miasto ułatwia kontakty wirtualne poprzez ciasną sieć hotspotów
                3. Mieszkańcy osiedli Orunia, Kowale itd. dobrowolnie rezygnują z reprodukowania się
                4. Południe Gdańska wyludnia się, z czasem ruiny porastają zielenią, problem korków przestaje istnieć.

                • 0 0

              • Wizjoner (2)

                Ty się naśmiewasz, ale tak jest. Człowiek jest jak wirus, rozstrzestrzenia się na tyle ile mu natura pozwala. Jest to zresztą zgodne z prawem natury. Dziś ludzie narzekają, że są korki. Jutro będą narzekać, że Gdańsk Południe to betonowa pustynia i że chcą mieszkać blisko natury. Więc będą się budować na Kaszubach, co zresztą już czynią, zamieniając Kaszuby w betonową pustynię. Nie tędy droga, ale ludzi nie przekonasz. Muszą przekonać się sami. To nie moja teoria. To jest teoria życia.
                Pozdrawiam

                • 0 0

              • Drogi Antypolityku (1)

                Ja też filmy fantastyczno-naukowe oglądam i cytowaną kwestię, co ją wypowiada pewien australijski aktor o człowieku jako wirusie pamiętam.
                Nie chcę zachęcać, bo nie wiem jak u Kolegi z równowagą psychiczną, ale przychodzi mi do głowy radykalne rozwiązanie. Mam jednak nadzieję, że Szanowny Pan nie wysadzi się pewnego dnia w autobusie, żeby wytłuc chorobę.

                • 0 0

              • Wizjoner

                Nie. Nigdy na drugiego człowieka nie podniosę ręki. Jestem pacyfistą.To ludzie sami się wykończą. Piszę tylko jak jest i jakie są fakty.

                Pozdrawiam

                • 0 0

              • Można by to załatwić dyskretnie, dodając do wody w danych dzielnicach miasta odpowiednie środki ;)
                Czytaliście może "Ludzkie dzieci"? Tam były pokazane długofalowe rezultaty - same dobrodziejstwa ;)

                • 0 0

          • .

            Innymi słowy - zróbcie mi. 'Wy' zorganizujcie, załatwcie, postarajcie się, a jak się 'wam' nie uda to JA będę psioczył i narzekał. Możesz narzekać na tych 'onych' których nikt nie umie nazwać ani pociagnąć do odpowiedzialności.. bo naturalnie TY, osoba której dotyczy ten problem nie chce zrobić nic by było lepiej. Nie ma zamiaru zmienić swoich przyzwyczajeń mimo że to TY masz problem.
            Okej, zatoczki, lewo- i prawo-skręty są potrzebne, 'dobra sygnalizacja' (dobra dla was samochodziarzy bo nie dla starszej pani chcącej przejść o lasce przez przejście), ale jeśli jest masa aut które w krótkim czasie, na raz pojawią się na Wojciechu to przed wiaduktem i tak ustawi się korek. A na Wojciechu proszę, dwa pasy, zatoczki, mało świateł.. i co?

            • 0 0

          • DF

            Nie. Korki pozostaną. Dodatkowo pojawią się nowe poza miastem. Sam się przekonaj.

            • 0 0

        • minotauro (2)

          jasne ze na krótką mete.....ale tam nie ma innej mozliwosci.....gesta zabudowa przy drodze....a taka prawda, ze np zatoczki dla busow bardzo przyspieszają ruch....

          • 0 0

          • Plany rozbudowy ulicy Małomiejskiej (1)

            istnieją na przykład od bardzo dawna. Nie wiem, czy nie od lat 80-tych? Problemem nie jest więc ciasna zabudowa, tylko że po drodze stadionu i lotniska nie ma...

            • 0 0

            • Wkurzony

              I paru marketów wielkopowierzchniowych. Kto to widział? Jeszccze gdyby tak autostarda do sypialni. Przesadzam, ale w takim myśleniu coś jest.

              • 0 0

        • (2)

          Budowa zatoczek, rond, dodatkowych pasów, ba nawet synchronizowanej sygnalizacji jest rozwiązaniem na krótką metę.

          Na dłuższą metę budujemy na kredyt Baltic Arene.
          Rozwiąże to większość problemów mieszkańców.

          • 0 0

          • Właśnie, właśnie... (1)

            Poproszę o jeszcze jeden stadion, gdyby się dało kosztowny rzecz jasna, a moje zadowolenie i zrozumienie dla trudnej sytuacji będzie jeszcze większe.

            • 0 0

            • Wyborca

              Ty lepiej istoty staionu nie podejmuj, bo Ciebie kibice zjedzą. Ludzie sami muszą się przekonać, że Baltic Arena nam pasuje jak nie powiem komu co, tak za parę lat po Euro 2012.

              Pozdrawiam

              • 0 0

    • dlatego mieszkanie w lepszych dzielnicach

      sa drozsze nawet 2x niz na Zakoniczynie, Pieciu Wzgorzach czy Kowalu.
      Mieszkanie na Zaspie, we Wrzeszczu, na Przymorzu kosztuje 2,3x tyle co na zakorkowanym Gdansku Poludnie.

      • 0 0

  • dziecinko (12)

    Dlatego własnie tramwaj z Chełmu przedłużony będzie przez Nową Łódzką do pętli przy Świętokrzyskiej. Ale jak znam zycie pewnie będzie jeździł pusty bo nowobogaccy mający po 2-3 auta będą wozić swoje pociechy 100 metrów do szkoły (zamiast iść na piechotkę) a następnie zamiast wsiąść w tramwaj będą z uporem stać w korku.

    • 0 3

    • Żal ci d... ściska że ktoś ma 2 albo 3 samochody? Problemem poruszonym w tym artykule jest to, że kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców Gdańska do centrum może dostac się tylko jedną, wąską i do tego dziurawą drogą. Miasto sprzedając grunty pod nowe osiedla ma w d... mieszkańców nie gwarantując im normalnych warunków do życia. Niedawno byłem w Elblągu i przeżyłem szok jak w szczerym polu (niedaleko osiedla Zawada) była budowana szeroka, dwupasmowa jezdna, a na tablicy informacyjnej budowy zobaczyłem napis "budowa infrastruktury drogowej pod PRZYSZŁE inwestycje mieszkaniowe". A w Gdańsku odwrotnie - najpierw osiedla, a drogi dojazdowe to już nigdy. Jeszcze troche i rządzący miastem niedługo się mocno przejadą na olewaniu dzielnic południowych. Już teraz ządzą wyłącznie z powodu innej alternatywy a nie dla tego że są dobrzy.

      • 1 0

    • i pewnie masz rację (2)

      Tu trzeba przyznać rację - jest duża grupa osób, które nie zrezygnują ze swojego nowego, klimatyzowanego i przestronnego autka (w końcu jeżdżą sami) na rzecz zatłoczonego i głośnego autobusu, "bo i tak w korkach stać będą". i tyle.

      Co do dojazdu zarówno do centrum Gdańska jak i na osiedla - jak kupowałeś mieszkanie nie przyjrzałeś się dzielnicy pod tym kątem? Nie? To stój w korkach. a jak tak - to co sie teraz dziwisz jak dziecko w piaskownicy?

      • 0 1

      • korzystajaca z komunikacji miejskiej

        Sprawa nie jest taka prosta jak Ci się wydaje. Oczywiście można kupić mieszkanie w centrum, ale nie każdego stać na dwa razy droższe. A jeśli już jesteś taka sprytna, to spróbuj odwieść rano autobusem jedno dziecko do szkoły, drugie do przedszkola i jeszcze żonę do roboty nie wstając o 4 w nocy.

        • 0 0

      • A ja tam mieszam od 15 lat

        Przyjrzałem się dzielnicy. Tylko przez 15 lat się mocno zmieniła. 100% popieram artykuł.
        A może pomyślisz inaczej niż przez zazdrość? Może pomyśl tak: ludzie kupują samochody bo nie mają alternatywy w dojeździe do pracy, przedszkola czy domu w pewnych godzinach.
        Odwoziłem jakiś czas temu córkę do przedszkola i pomimo, że było to 4km autobus jeździł co 40 minut.
        Pomyśl zanim napiszesz.

        • 0 0

    • zle myslenie (1)

      z takiego myslenia jakie przedstawia soba autorka tekstu o korkach rodza sie problemy, a mianowicie chodzi mi o jej stosunek do komunikacji miejskiej. Jesli zamiast 50 stojacych w korku samochodow (zakladajac ze w samochodzie jest tylko kierowca), te 50 osob weszloby do jednego autobusu, to problem bylby juz duzo mniejszy. Fakt ze drogi tez sa potrzebne, ale nie mozna lekcewazyc zkm

      • 0 0

      • jeżdżę czasem zatłoczonym autobusem

        i zapewniam, że nie zmiesciłby się tam już ani jeden potencjalny kierowca, a korek przez to nie jest mniejszy. Proszę więc, nie twórzmy mitów...
        Potrzebna jest nowa droga i planowanie kolejnych możliwości połączenia budowanych osiedli komunikacją miejską poza tramwajem - który swoją drogą marną ma szansę na rozwiązanie problemu (czy z Kowali ma też ktos spacerować na przystanek?).

        • 0 0

    • chwila

      pętla Świętokrzyska to nie jestOrunia Górna, a mieszkańcy ul. np. Krzemowa, Uranowa będą mieli do niej kawał drogi jakieś 1,5 km.

      • 1 0

    • misiu drogi (2)

      Niektórzy jeżdżą samochodem nie 100 metrów, a troszkę dalej i wożą czasem takie rzeczy, jakich pan motorniczy nie pozwala przewozić, a nie tylko swój mały rozumek jak misiu.
      Rozumiem, że szanowny misiu jako tramfan korzysta tylko z tramwaju. Szanuję tę heroiczną decyzję, która skutkuje zapewne pewnymi ograniczeniami w mobilności, ale jakże to świadome i szlachetne...

      • 0 0

      • dziecinka (1)

        Jakich rzeczy pan motorniczy zabrania przewozić? Byłbym wdzięczny za odpowiedź.

        Pozdrawiam

        • 0 0

        • polecam lekturę regulaminu

          http://www.zkm.pl/visualsys/taryfa2/wyciag2.pdf

          • 0 0

    • Następny mundry (1)

      Gdy wprowadzałem sie na Chełm, kursował tylko 1 autobus 108 i miał przystanek koło biedronki . Jeżdził co pół godziny. W tamtych czasach nie było jeszcze tak popularnego internetu jeśli w ogóle był. Tez takie mądre głowy pie... kupiłeś mieszkanie na zad....u to cierp. Mieszkałem w ostatnim bloku na witosa wiec do przejścia na przystanek 1,5 km. W tym momencie mieszkam na zakoniczynie ( Bergiela) i nawet gdy już wybudują ten zajefajny tramwaj to też będę miał do niego jakieś 1,5 km z buta po drodze bez chodnika i normalnego pobocza. Więc mnie sie tu nie mędrkuj. Chodzi o sam fakt że władze nic z tym fantem nie robiły przez tyle lat. Bloki budowały się i będą się budować własnie w tym rejonie bo gdzie indziej. Można wyburzyć pół wrzeszcza i postawić tam bloki dla nowobogackich z 2-3 samochodami , przynajmniej czynsz będą połacić. Jeżdziłem do pracy komunikacja miejską i dojazd zajmował mi do półtrej godziny a powrót 2-3 zależnie od godziny wyjścia z pracy. Nie wciskaj mi tu jakiś rowerów trasy rowerowej brak brak pobocza a rowerzystę podjeżdzajacego pod łódzką sam bym chętnie przejechał bo nawet minąć się go nie da .Teraz jeżdzę autem i dzielnie znosze korki taki urok mieszkania w dużym mieście. Odnośnie jazdy z dziećmi do szkoły, widziałeś świętokrzyską i panujący tam ruch samochodów? Możesz puścić swoje dzieci aby przebiły się na drugą strone jak lubisz dreszczyk emocji (wrócą /nie wrócą) ja dziękuję za takie dreszczyki.

      • 0 0

      • "widziałeś świętokrzyską i panujący tam ruch samochodów? Możesz puścić swoje dzieci aby przebiły się na drugą strone jak lubisz dreszczyk emocji (wrócą /nie wrócą) ja dziękuję za takie dreszczyki."

        Właśnie w tej kwestii - ludzie, piesi, niech Wasze dzieci i Wy także założą na ramię odblaskową opaskę! W zimie i w ciemnościach (bo po co nam latarnie?), przy tak dużym ruchu z przeciwka, często zauważa się pieszego na przejściu dopiero, kiedy ten znajdzie się już na naszej części jezdni!

        • 1 0

  • Ainhoa (1)

    z tego co wiem nie ma jeszcze tramwaju na morenę, a jaśkowa dolina i słowackiego są również codziennie zakorkowane, tramwaj na chełm zaprojektowano 30 lat temu a wybudowano dopiero teraz, budowanie nowcyh dróg nie jest błahostką , znam problem korków na orunii bo sama często tamtymi ulicami, ale na wszystko niestety trzeba poczekać.

    • 0 1

    • czyli - będzie u |Was ok za 30 lat

      uzbrójcie się w cierpliwość

      • 0 0

  • No cóż, nie neguję faktu, że dróg w tamtych okolicach brakuje, ale trzeba stwierdzić, że ceny mieszkań są tam odwrotnie proporcjonalne do problemów komunikacyjnych i kupując mieszkanie (zwłaszcza w obecnej sytuacji drogowej)) trzeba sobie z tego faktu zdawać sprawę.

    • 0 1

  • (13)

    własnie takie myslenie WSZYStklich, jak Twoje powoduje ze sytuacja sie nie zmieni. autobusem nie bede jezdził , bo nie. i stad korki.
    tym bardziej, że juz nie jeden ale czesto dwa samochody w rodzinie.
    i tramwaj niczego nie zmieni, bo watpie zeby tym wszystkim ktorzy obecnie jeżdza samochodami chciało sie przesiąśc na tramwaj.
    i tyle. sami sobie krecicie bat.

    • 0 1

    • czytaj uważnie artykuł... (10)

      ...autorka artykułu nie chce tramwajów, czy autobusów, tylko więcej dróg dojazdowych, żeby jeździć samochodem:)
      proste!

      • 0 0

      • (9)

        a gdzie chce te drogi dojazdowe zbudować? z gumy to wszystko jest? oprócz dróg dojazdowych trzeba troche zmienic myslenie. dzielnica bedzie sie rozbudowywała nadal, samochodów bedzie przybywać. zawsze bedzie "za mało".mieszkańcy powinni sobie zdac pytanie czy zamienili by srodek komunikacji, ewent. skorzystali z opcji "park and Ride", cięzko zamienic samochód na tramwaj, oj ciężko

        • 0 0

        • (7)

          W planie zagospodarowania przestrzennego zarezerwowane jest miejsce pod Nową Łódzką, Nową Świętokrzyską, Unruga...
          Prawda jest taka, że mieszkańcy tych dzielnic pewnie więcej płacą w postaci podatków do budżetu niż ludzie ze starych dzielnic, gdzie duża część to menelownia żyjąca z zasiłków i emeryci, a g...wno z tego mają: za mało dróg, szkół, basenów, boisk.

          • 0 0

          • za mało dróg, szkół, basenów itp to jest problem CAŁEJ aglomeracji.W śródmieściu Gdańska -menelownia, czy nie, nie ma równiez boisk, boisk do kosza, porządnych sklepów, mozna by tak długo...

            • 0 0

          • (2)

            słusznie. a potem kolejna Nowa Łodzka, Nową Swietokrzyska, Nowa wz-tke, Unruga?
            no chyba ze postawimy na budowanie dróg w góre, estakady. ale do tego brakuje nam jeszcze niezłych paru lat..

            • 0 0

            • (1)

              Chińczycy jakoś sobie z tym radzą, to i my możemy.
              Co do jeżdżenia rowerem - nie każdy ma taką pracę, że może.

              • 0 0

              • do Chin nam, niestety, daleko...

                • 0 0

          • (1)

            No to sie, Czarna Zmijo, bardzo mylisz... wysokosc czynszow (podatkow od nieruchomosci oraz od uzytkowania wieczystego) w starszych dzielnicach zapewne by Cie zaskoczyla :-))) Ale cos za cos - dla logicznie rozumujacego czlowieka jest to jasne. Przynajmniej powinno byc...

            • 0 0

            • O podatkach nie wspomne :-)

              • 0 0

          • ulżyło mi

            że w gdańsku pracuje kilka żmij i utrzymuje to miasto ;-)

            • 0 0

        • Jaki tramwaj?

          • 0 0

    • (1)

      a próbowałeś kiedyś wsiąść do autobusu na Oruni przy Platynowej o godz. 7.00

      • 0 0

      • racja!

        irytują mnie te dyrdymały o dobroczynnym wpływie zkm; nieraz jechałem niemiłosiernie zatłoczonym autobusem, w smrodzie spoconych ciał i w hałasie melodyjek z komórek, zmuszony słuchac wulgarnych i głupich pogawędek rozpasanej młódzi i jak tylko mam okazję jadę samochodem.
        Tramwaj? A dlaczego skm będzie rozbudowywane tylko z myślą o Euro? Podobno plany przedłużenia liniii z Gdańska na Orunię istnieją od lat 70-tych ubiegłego wieku...

        • 1 0

  • znow art. i gdansk... z problemami ! (4)

    • 0 0

    • milcz i spadaj do śledziowa

      • 0 0

    • przypomnienie (2)

      gdynia ponad 2 razy mniejsze miasto od gdanska wiec i problemow mniej. moze kiedys gdynia tez zacznie sie rozrastac, to tez doswiadczy problemow z jej dalszymi czesciami

      • 0 0

      • (1)

        gdynia rozrastać? gdzie? chyba pod wodę ... buahahaha

        wioska rybacka między Rumią i Sopotem

        • 0 0

        • musisz mieć duży kompleks - jeśli Gdynia ci wadzi to wadzić powinien też tobie Toruń, Kazimierz Dolny ...

          poćwicz, pobiegaj - wyjdź na powietrze - deprecha ci przejdzie

          • 0 0

  • (10)

    "Na tym osiedlu znajduje się szkoła, większość uczniów jest dowożona do szkoły przez rodziców, którzy potem muszą jakość wyjechać z osiedla"
    wiekszośc jest DOWOŻONAsamochodem? no to czego sie dziwisz?

    • 0 1

    • Nie wiem jak to jest z Orunią Górną, ale np. z Os. Świętokrzyskiego (1)

      dzieci dowożone są samochodami do szkoły na Wielkopolską dlatego, że do szkoły nie ma bezpiecznego pieszego dojścia. Czy też raczej nie ma w ogóle dojścia, bo na Świętokrzyskiej w tym miejscu nie ma chodnika i (całkiem słusznie) stoi znak zakazu ruchu pieszych.

      • 1 0

      • czyli co z tego wynika? Że nalezy zabezpieczyc bezpieczne piesze dojście, albo walczyc o gimbusa, różne sa rozwiazania, akurat kolejne drogi dojazdowe niewiele pomogą, jeśli, nawet, ktos je wybuduje.

        • 0 1

    • ... (7)

      dokładnie, wszyscy rodzice, którzy dowożą swoje pociechy do szkoły 200 m powinni się nad tym pożądnie zastanowić.. jakoś w okresie wakacyjnym jest to problem o znacznie mniejszym rozmiwarze...

      nawiasem mówiąc mam niezły ubaw co rano jak miłam te wszystkie osoby siedzące w tych autobusach i samochodach spokojnie zjeżdżając sobie na rowerku do centrum :)

      • 0 0

      • (6)

        Ja z kolei mam niezły ubaw, jak pedałujesz pod górę Łódzką w deszczu ;)
        Ale co kto lubi. Ja wolę rower rekreacyjnie, dla przyjemności, w lesie, a nie w smrodzie spalin...

        • 0 0

        • i tu się mylisz... (5)

          Nie jeżdżę Łódzką, więc nie możesz mnie widzieć i się ze mnie śmiać, a na deszcz mam odpowiedni strój :P

          A ku Twojemu zdumieniu są jeszcze w Gdańsku takie odcinki dróg, gdzie nie muszę jechać obok kopcących samochodów.

          • 0 0

          • (4)

            a w zimie też jeździsz na rowerze ??? Jesli tak to pełen szacun...

            • 0 0

            • (3)

              Ja jeżdżę i nie brakuje takich osób - z jednej strony wychodzi na zdrowie, z drugiej są oszczędności i swoboda korzystania z różnych opcji dojazdu (nawet tamtędy gdzie samochód nie przejedzie).

              • 0 0

              • Pełne gratulacje. Ja taki kozak nie jestem. Jeżdżę od 01.04 do 30.09 później mi się po prostu nie chce. Poza tym wolę poczytać trochę gazet w kolejce

                • 0 0

              • (1)

                Też jeżdżę właściwie cały rok, poza okresami, kiedy utrzymuje się zwarta pokrywa śnieżna, ale ostatnimi zimami to są dosłownie pojedyńcze takie dni (na dolnym tarasie przynajmniej). Nie ma najmniejszych problemów, strój dopasowałem z rzeczy znajdujących się w szafie, dodatkowo kupiłem tylko ocieplacze na kolana.

                • 0 0

              • Wow! Bravissimo! Hurra!

                • 0 0

  • wlodarze nic nie robia?

    Jak to nic nie robia? Adamowicz "zgubil" gotowa umowe na budowe skrzyzowania na Spacerowej i te nigdy nie powstalo.

    Jakies konsekwencje? On zadnych.

    Konsekwencje ponosi klikadziesiat tysiecy ludzi dojezdzajacych Spacerowa do domow/pracy.

    Poniosl je tez Szczurek na ktorego bezczelnie zwalono wine...Te przepychanki wygladaly troche jak klotnia przedszkolakow...

    Jakis urzednik polecial z UM Gdanska? Nic takiego. Winny dalej wali fuszere za nasza kase.

    • 0 0

  • !! (6)

    No kobieto, jeśli wysiądziesz ze swojego samochodu to bedzie jednego mniej w korku, jeśli zrobi to więcej twoich znajomych to korek będzie jeszcze mniejszy! Wtedy wystarczy więcej autobusów i problem z głowy. No ale znając naszą naturę wtedy będziemy narzekać, że autobusy jadą za wolno. Swoją drogą kupowało się tańsze mieszkania na zadupiu to trzeba teraz płacić i stać "jak te .... w tych .... korkach" (cyt. Dzień Świra). Wrzeszcz to jest najlepsza dzielnica do mieszkania a Orunia, KOwale, Jasień do stania!

    • 0 1

    • Dokładnie tak. Sam na początku przyszłego roku odbieram tam nowo zakupione mieszkanie. Świadomie "skazuje się" na korki, ale przynajmniej do głowy mi nie przychodzi pomysł zjeżdżania do centrum samochodem. Tym bardziej, ze czas dojazdu jest niemal identyczny jak autobusem, a przynajmniej za paliwo spalone podczas tego stania nie płacę (płacę za bilet tyle samo jakbym jechał)-płaci za mnie ZKM. Autko zostawiam sobie na wieczór albo weekendy. Pomyśl o tym samym następnym razem, zanim zaczniesz na korki narzekać.

      • 0 0

    • ja również przesiadłam się do autobusu. a nie pcham sie do centrum samochodem. polecam

      • 0 0

    • (3)

      Im więcej kierowców będzie miało świadomość, że to oni sami generują korki, a nie decydenci, ekolodzy czy inni tym lepiej dla nich samych i dla środowiska. Czas na zmianę śwaidomości.

      • 0 0

      • brawo, brawo! (2)

        Im więcej takich "świadomych" obywateli będzie w kraju, tym trudniej będzie się nam żyło.
        Naprawdę, uświadomcie sobie ilu ludzi mieszka w południowych dzielnicach Gdańska i ilu będzie mieszkać. I jak musiałaby wyglądać komunikacja miejska, żeby w rozsądnym czasie można byłoby dotrzeć z Orunii do Oliwy na przykład? Autobus 154 co 20 minut?
        Obowiązkiem demokratycznie wybranych władz jest rozsądne zarządzanie - jakoś trudno mi dostrzec elementarną logikę w masowym wydawaniu zezwoleń na budowę i lekceważeniu problemu połączenia nowych osiedli z resztą miasta.
        Oczywiście można tak jak Wy: gdyby każdy brał po jednej rolce, to dla wszystkich by starczyło... Ale ja to pamiętam z dawnych lat i jakoś mnie to nie bierze.

        • 0 0

        • Obywatel starej daty

          Pamiętaj o jednym. W Polsce nie rządzą politycy, ale media i kościół - to w sferze politycznej. W gospodarczej zaś rządzą deweloperzy i to oni dyktują warunki. Więc to oni decydują gdzie powstają osiedla. Pomiędzy resztą podmiotów istnieje wspaniała symbioza: Kościół - deweloprzy? Czemu nie? Media deweloprzy - czemu nie? O zwykłym szarym człowieku zapomnij.

          Pozdrawiam

          • 0 0

        • Obywatel starej daty

          „Obowiązkiem demokratycznie wybranych władz jest rozsądne zarządzanie - jakoś trudno mi dostrzec elementarną logikę w masowym wydawaniu zezwoleń na budowę i lekceważeniu problemu połączenia nowych osiedli z resztą miasta.”

          Pamiętaj o jednym. Prawo się zmienia. Od nowego roku każdy będzie będzie mógł się budować gdzie się chce i jak się chce.

          • 0 0

  • Ta kobiecina ma urojenia:) (7)

    Przyzwyczaiła byś się do korków, a nie marudzisz. Bo twój artykuł nic nie zmieni. I to sami mieszkańcy robią sobie problem. Bo ojciec i matka mają po samochodziku i jak to bywa, curunia z mamusią a synek z tatusiem. Podwożą do szkoły, a tak to dziecko było by zdrowsze, bo w wieku lat 20-tu będzie marudzić że chce podjeźdzać do centrum. Dla mnie twój problem jest bezsensowny, pogadaj z sąsiadami by się przesiedli do ZKM-u albo jechali jednym autem.

    • 0 1

    • do szkoły na orunię g. po naukę ortografii (5)

      córunia, a nie curunia

      • 0 0

      • (4)

        strasznie drażnią mnie tacy pseudpoloniści, rozumiem ze Wy nigdy błędów w życiu nie popełniacie i nie będziecie popelniać, grrrrr

        • 0 0

        • (3)

          Prawda w oczy kole? :P

          • 0 0

          • Koła w oczach. Prawda? (2)

            • 0 0

            • (1)

              Koło oczu prawda.

              • 0 0

              • A kto rano wstaje temu kuzka nie skakała.

                • 0 0

    • i to jest prawda, trzeba zacząć korzystać z Komunikacji Miasta

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane