aktualności 24h

Masa Krytyczna w piątek w Gdyni (230 opinii)

Święto Gdańska pod znakiem Euro (69 opinii)

Wjazdówki do Letnicy rozdane. Zamknięte ulice także w Oliwie (184 opinie)

Trzy samoobsługowe toalety staną w centrum Gdańska (262 opinie)

Tydzień smoczych łodzi na Motławie wideo (35 opinii)

Dobrze jest zadbać o własne podwórko (90 opinii)

sport

Pozegnanie sezonu w Starogardzie Gdańskim

Żółto-niebiescy nie odpuszczą Pogoni (99 opinii)

Klub nie przedłuży umowy z trenerem (230 opinii)

Oby nie trzeba ich było już stosować (20 opinii)

Małaszewska poprowadzi grę koszykarek (5 opinii)

Gra licencjami w II lidze (63 opinie)

Plejada gwiazd w Sopocie i Gdańsku (3 opinie)

Michniewicz zastąpi Janasa?! (148 opinii)

IX Gdańskie Otwarcie Sezonu Żeglarskiego (2 opinie)

Tuzin przyłożeń biało-zielonych (41 opinii)

biznes

Lotos Asfalt rezygnuje z handlu paliwami żeglugowymi nowość

W jaskini smoka. Pułapki w handlu z Chinami (18 opinii)

Widok Energia kupuje nowy zakład (5 opinii)

dziecko

Euro Mamy na Wzgórzu atrykuł sponsorowany

Wolontariusze pomagają w gdańskich żłobkach (30 opinii)

aktywne trójmiasto

Koszykarki Demolki i Korestu najlepsze

Błękitne flagi zawisną na siedmiu kąpieliskach w Trójmieście wideo (61 opinii)

Wędrówka szlakiem Źródła Marii (40 opinii)

Back To Basket zdobywa sopockie molo (5 opinii)

rozrywka

Open'er: silna reprezentacja Trójmiasta (15 opinii)

Planuj tydzień: rozmaiło się imprezami (23 opinie)

kultura

Jak się odnaleźć w świecie materii? Rusza Festiwal Alternativa (19 opinii)

Artysta nie chce być głodny. Strajk galerii w Trójmieście (248 opinii)

praca

Rozwiązanie umowy o pracę - wypowiedzenie kontra porozumienie stron (17 opinii)

zdrowie

Brodawki - jak skutecznie się ich pozbyć

rowery

Zmierz się z najlepszymi kolarzami podczas Skandia Maraton Lang Team w Gdańsku ! (11 opinii)

fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Otwarto Trasę W-Z. Skanska kończy budowę przed czasem

Otwarcie Trasy W-Z w Kiełpinie.


Pięć miesięcy przed czasem zakończyła się budowa trasy W-Z, która scala dwiema jezdniami centrum z górnym tarasem Gdańska. Nowa droga czeka teraz na lepsze połączanie z obwodnicą. Do maja 2012 r. ma być oddany Węzeł Karczemki.



Pierwsi kierowcy na nowym odcinku trasy W-Z zostali poczęstowani... wuzetką.

fot. Maciej Naskręt/trojmiasto.pl

Pierwsi kierowcy na nowym odcinku trasy W-Z zostali poczęstowani... wuzetką.

Przebieg Trasy W-Z w Gdańsku.

mat. GIK

Przebieg Trasy W-Z w Gdańsku.

Wykonawca - firma Skanska - otworzył właśnie budowaną od lipca 2010 r. ponad dwukilomterową drogę od al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska do Węzła Karczemki zobacz na mapie Gdańska. Inwestycja kosztowała 89,5 mln zł. 85 proc. tej kwoty odda miastu Unia Europejska. Inwestorem jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne.

Gdy 17 miesięcy temu rozpoczynano budowę, jej kierownik z firmy Skanska, Grzegorz Dąbrowski, zapewniał nas, że jeśli pogoda nie popsuje szyków budowlańcom, to trasą W-Z pojedziemy wcześniej, niż zapisano w kontrakcie. Słowa dotrzymał. Termin oddania drogi zapisano na maj 2012, podczas gdy kierowcy już wyjechali na nowy odcinek wuzetki.

Teraz Trasa W-Z łączy dwiema jezdniami wschodnie dzielnice Gdańska (Rudniki, Przeróbkę, Stogi, Dolne Miasto) z Obwodnicą Trójmiasta. W sumie liczy nieco ponad 12 km.

Żeby jednak korzystać z niej w pełni płynnie, musimy jeszcze poczekać do maja, gdy zakończy się przebudowa Węzła Karczemki, który ma odbierać ruch pojazdów z Trasy W-Z i wyprowadzać go na obwodnicę lub drogę krajową nr 7 w kierunku Żukowa.

- Przyspieszenie w budowie na niektórych częściach Węzła Karczemki wynosi od 3 do 6 miesięcy, co zostało wykonane dzięki bardzo dużemu zaangażowaniu wykonawcy [firmy Budimex przyp. red.] i sprzyjającym warunkom atmosferycznym - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który jest inwestorem rozbudowy Węzła Karczemki.

- Jeśli pogoda dopisze, to za miesiąc można się spodziewać kolejnych ułatwień w przejeździe na węźle Karczemki, ponieważ będzie dokończony fragment łącznicy w relacji z Gdyni do centrum Gdańska - dodaje Michalski.

Pół wieku budowy Trasy W-Z

1984 r. Budowa Trasy W-Z między centrum, a Chełmem.

fot. Zbigniew Kosycarz/KFP

1984 r. Budowa Trasy W-Z między centrum, a Chełmem.

Pierwszy odcinek Trasy W-Z w Gdańsku powstawał jeszcze w latach 50. W 1959 r. oddano do ruchu ul. Podwale Przedmiejskie (ówcześnie al. Leningradzka) na odcinku od ul. Chmielnej do wysokości ul. Okopowej. Przez dwadzieścia lat nie rozbudowywano tej trasy.

Kolejne prace zaczęły się w 1980 r. i trwały osiem lat na odcinku od ul. 3 Maja do ul. Sikorskiego na Chełmie wraz z węzłem . Zbudowano wtedy dwujezdniowy odcinek drogi o przekroju trzech pasów wiodący m.in w wykopie. Wybudowano dwie kładki dla pieszych, Wiadukt Pohulanka, a także Węzeł Chełm.

W 1995 r. wydłużono ul. Podwale Przedmiejskie do wysokości Bramy Żuławskiej, by pojazdy zmierzające od strony Warszawy omijały Główne Miasto, Wyspę Spichrzów, a także Długie Ogrody. Rok później przystąpiono do połączenie al. Armii Krajowej z ul. Łostowicką, co zakończono po dwóch latach.

21 grudnia 2007 r. został oddany do użytku odcinek o długości 3,5 km od skrzyżowania z ul. Jabłoniową do skrzyżowania z ul. Kartuską. Nieco ponad pięć lat później możemy cieszyć się z gotowej Trasy W-Z do wysokości Obwodnicy Trójmiasta.

Przejedź się nowym odcinkiem Trasy W-Z. Sprawdź jak wygląda organizacja ruchu na nowym odcinku drogi.



Budowa ostatniego odcinka Trasy W-Z w liczbach:

- długość 2,2 km
- wykopy: 200 tys. m sześc.
- nasypy: 160 tys. m sześc.
- wymiany gruntu: 33 tys. m sześc.
- kanalizacja deszczowa: 13 130 m kanałów oraz 1 118 szt. studni
- powierzchnia podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni: 130 000 m kw.
- warstwy ulepszonego podłoża z gruntu stabilizowanego cementem: 120 000 m kw.
- podbudowa z kruszywa łamanego: 97 000 m kw.
- warstwy nawierzchni mineralno - asfaltowych: 27 000 ton
- powierzchnia terenów zielonych: 140 000m kw.
- oznakowanie poziome: 8 700 m kw. linii i znaków
- 3 nowe skrzyżowania z sygnalizacją świetlną
- oświetlenie drogowe: 440 szt. amp
- ekrany akustyczne: 5 590 m
- krawężniki: 14 000m
- chodniki: 16 000 m kw.


Organizacja ruchu po otwarciu Trasy W-Z.

graf. Trojmiasto.pl

Organizacja ruchu po otwarciu Trasy W-Z.

Ruch na Węźle Karczemki.

O godz. 8 nastąpiła zmiana w organizacji ruchu na Węźle Karczemki.

Wykonawca przywrócił ruch dla jadących Obwodnicą Trójmiasta z Łodzi do Żukowa. Ponadto kierowcy jadący z Łodzi do centrum Gdańska wjeżdżają w Trasę W-Z już bezpośrednio.

Ruch z Gdańska do Żukowa i z Żukowa do Gdańska prowadzony jest na wprost po wiadukcie nad Obwodnicą Trójmiasta częściowo docelowymi jezdniami trasy W-Z, przy czym wciąż funkcjonuje tu zwężenie, bo na jednym z wiaduktów trwają jeszcze prace remontowe.


Zmiany w komunikacji miejskiej.

Schemat kursowania komunikacji miejskiej po otwarciu Trasy W-Z w Kiełpinu.

mat. ZTM

Schemat kursowania komunikacji miejskiej po otwarciu Trasy W-Z w Kiełpinu.

Od 30 grudnia od ok. godz. 9:30 nastąpią zmiany w funkcjonowaniu linii autobusowych 167, 168, 367, 525 i N3, dla których zostaną zmienione trasy i rozkłady jazdy. Celem polepszenia obsługi komunikacyjnej dla mieszkańców z rejonu ul. Szczęśliwej, zostanie zmodyfikowana trasa linii 167, tak aby autobusy tej linii również obsługiwały osiedle "Wiszące Ogrody".

167 i 367:


W kierunku Bysewa
autobusy tych linii pojadą trasą: Jana z Kolna - ... - "stara" Kartuska - Rondo Jacka Kuronia - "stara" Kartuska - Szczęśliwa - Kartuska Północna - Armii Krajowej - Węzeł Karczemki - ... - Bysewo.

W kierunku Centrum będzie obowiązywać trasa: Bysewo - ... - Węzeł Karczemki - Armii Krajowej - Nowa Myśliwska - Kartuska Północna - Szczęśliwa - "stara" Kartuska - Rondo Jacka Kuronia - "stara" Kartuska - ... - Jana z Kolna

168:

W kierunku Kiełpina Grn. autobusy tej linii pojadą trasą: Jana z Kolna - ... - "stara" Kartuska - Rondo Jacka Kuronia - "stara" Kartuska - Nowa Myśliwska - Kartuska Północna - zawracanie na rondzie przy ul. Szczęśliwej - Kartuska Północna - Armii Krajowej - Węzeł Karczemki - ... - Kiełpino Grn.

W kierunku centrum będzie obowiązywać trasa: Kiełpino Grn - ... - Węzeł Karczemki - Armii Krajowej - Nowa Myśliwska - Kartuska Północna - zawracanie na rondzie przy ul. Szczęśliwej - Kartuska Północna - Nowa Myśliwska - "stara" Kartuska - Rondo Jacka Kuronia - "stara" Kartuska - ... - Jana z Kolna

525:

W kierunku Bysewa autobusy tej linii pojadą trasą: Jana z Kolna - ... - "stara" Kartuska - Rondo Gronostajowa - Armii Krajowej - Węzeł Karczemki - ... - Bysewo.

W kierunku centrum będzie obowiązywać trasa: Bysewo - ... - Węzeł Karczemki - Armii Krajowej - Nowa Myśliwska - "stara" Kartuska - Rondo Jacka Kuronia - "stara" Kartuska - ... - Jana z Kolna.

N3:

W kierunku Wrzeszcza PKP autobusy linii nocnej N3 pojadą trasą: Dworzec Główny - ... - "stara" Kartuska - Rondo Gronostajowa - Armii Krajowej - Nowa Myśliwska - Kartuska Północna - zawracanie na rondzie przy ul. Szczęśliwej - Kartuska Północna - Armii Krajowej - Węzeł Karczemki - ... - Wrzeszcz PKP.

W kierunku Dworca Głównego będzie obowiązywać trasa: Wrzeszcz PKP - ... - Węzeł Karczemki - Armii Krajowej - Nowa Myśliwska - Kartuska Północna - zawracanie na rondzie przy ul. Szczęśliwej - Kartuska Północna - Nowa Myśliwska - "stara" Kartuska - Rondo Jacka Kuronia - "stara" Kartuska - ... - Dworzec Główny.

Przebieg Trasy W-Z wraz z Węzłem Karczemki.

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 273)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4104995 2011-12-30 08:18 No i Super !!! (15)

Powinno być lepiej.

zas

popieram opinię 244 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4105016 2011-12-30 08:47 (2)

napewno będzie lepiej :)

Brawo

popieram opinię 18 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 4105022 2011-12-30 08:55

kiedyś

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 11

zgłoś do moderacji opinię 4105192 2011-12-30 16:39 powinno być lepiej.... OZNAKOWANE!

sztwa mać

zającu puchatu

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4105030 2011-12-30 08:59 (5)

powinno to być 20 lat temu a nie teraz

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 40

zgłoś do moderacji opinię 4105035 2011-12-30 09:04 powinno być za Krzyżaków a nie teraz

kret

popieram opinię 43 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4105038 2011-12-30 09:08 (1)

Ryzykując nadwyrężenie mojego imydżu zgorzkniałego, małostkowego narzekacza pozwolę sobie zauważyć że - z dwojga złego - lepiej późno niż wcale :) Co nie zmienia faktu, że cały węzeł wygląda jak schizoidalny koszmar trzech nienawidzących się i starających się za wszelką cenę wzajemnie odciąć się od swoich koncepcji, głęboko peerelowskich rzeźbiarzy w żelbecie i stalowych rurach, z nutką miłośnictwa wzorków z tłuczonych butelek zatapianych w świeżych betonowych ścianach (ha ha, gryf i lew z kostki brukowej - proszę mi przypomnieć, w którym wieku my żyjemy?) - a dlaczego jest błędnie zaprojektowane to wszystko również w sferze czysto praktycznej - o tym, nie wątpię, przekonam się kiedy będę miał okazję się tamtędy przejechać :)

trollencio ostrożny optymista ;)

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 24

zgłoś do moderacji opinię 4105154 2011-12-30 13:26 ale to dotyczy W-Z, a nie węzła Karczemki

Te rzeźby, że tak powiem są na węźle i jego jeszcze nie otwarto, więc musisz jeszcze poczekać. Co do projektu jest on bardzo dobry i rozwiąże sporo problemów tej części miasta. Jedno tylko boli, że korki w samym centrum do momentu oddania POG będą teraz dramatyczne :(. Jak do tego dodamy jeszcze, że zwiększy się ruch na Łostowickiej, to to będziemy wyczekiwać końca budowy słowackiego. Jedyne dobre, że dzięki temu ruch na Świętokrzyskiej zmniejszy się.

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4105132 2011-12-30 12:16 Chyba 50 lat temu.... (1)

Gdańsk pobił nawet niechlubny rekord gdyńskiej estakady.

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 4105151 2011-12-30 13:20 z jedną małą różnicą

Prawdziwy start budowy drogi 1980, bo tamta pierwsza służyła do zupełnie czegoś innego. Po drugie ta droga była rozbudowywana wraz z rozwojem tamtej części miasta. Gdy zaczynano budować w okolicy były tylko pola. Budowano tyle drogi ile było potrzeba, aby ułatwić dojazd przyrastającym osiedlą. Ja tą drogę uznałbym za bardzo dobry i planowy rozwój. Od dziecka mieszkałem na Chełmie i obserwowałem jak droga się wydłuża aby połączyć nowo powstające osiedla.

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 4105061 2011-12-30 09:40 dokładnie. trochę optymizmu wszystkim sie przyda

tik

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4105085 2011-12-30 10:10 Perspektywicznie......

W związku z otwarciem tej trasy powinny odkorkować się zjazdy z obwodnicy na Szadółkach i w Kowalach, a zjazd z Al A.K do AL Havla powinien odciązyć Świętokrzyską i ułatwić dojazd na Górną Orunie.

zas

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4105125 2011-12-30 11:36 A Armii Krajowej pożal się boże,dziury,koleiny,masakra (1)

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 4105128 2011-12-30 11:45 taczki z gnojem nie popsuje

maraskin

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4105183 2011-12-30 15:27

No dobrze, a gdzie zaczety 20 la temu wiadukt na wysokosci Lostowickiej??? KIEDY??????

?

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4105223 2011-12-30 19:54 Hahahahaha!!!! Akurat

Też byłem pełen optymizmu. Na nieszczęście wracałem po 16-tej w stronę Żukowa. Korek od ostatniego zjazdu z WZ, przed Auchanem aż do zwężenia nad obwodnicą. Dramat

Mirek

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4104996 2011-12-30 08:18 wow (5)

szybciutko

popieram opinię 152 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 4105014 2011-12-30 08:46 tak przed czasem ;)

od 1984 roku heehee

antek

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4105107 2011-12-30 11:03 ale węzeł Karczemki (3)

nie jest jeszcze całkowicie otwarty. Wiadukt nad obwodnicą tylko w części. Zjazdy na obwodnicę też nie wszystkie otwarte.

Leon

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4105134 2011-12-30 12:18 Doładnie.... (1)

Jakie to ukończenie przed czasem jak część nie jest ukończona a wręcz wciąż w budowie i utrudnia przejazd obwodnicą. Ale zawsze jest to powód do przecięcia wstęgi - komuna na całego

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 4105152 2011-12-30 13:23

Komuna to jest u Ciebie na chacie. Odcinek W-Z a Węzeł Karczemki to dwa różne zadania, wykonywane przez dwie różne firmy. To pierwsze zadanie zostało zakończone przed czasem i na pewno usprawni ruch. A Ty zawsze znajdziesz powód do narzekania malkontencie jeden. Jak zakończą całość to nie będzie Ci pasował kolor wstęgi, zgadłem?

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4105136 2011-12-30 12:28 coś czuję

że 2 stycznia od strony kokoszek będzie mega korek do tego ronda przed wiaduktem nad obwodnicą. Czyli nie wiele się na razie zmieni.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4104997 2011-12-30 08:19 no to ......... (4)

Super

redbus

popieram opinię 113 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4105024 2011-12-30 08:57 super jest super po prostu super (1)

50 lat po czasie ale jest super

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 11

zgłoś do moderacji opinię 4105042 2011-12-30 09:10

Na szczęście tow. Stalin co usta słodsze ma od malin nauczył pospólstwo Polski Ludowej (bo inteligencję wybił do nogi, spryciarz) dostrzegać szczęście w nieszczęściu - "a mógł zabić!"

komisarz trollencio

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 4105206 2011-12-30 18:35

na filmie 0.56s cóż za kultura :)

pl

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4105236 2011-12-30 22:51 Donaldzie Tusku

dziękujemy, że zbawiłeś Karczemki i Jasień. Jesteś wielki!

platformers

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4104998 2011-12-30 08:20 (7)

Ciekawe, czy zaowocuje to koszmarnym pogorszeniem komfortu jazdy, tak jak miało to miejsce po otwarciu "Nowej Łódzkiej" vel "Vaclava Havla" :)

trollencio jeździ trzema blachosmrodami jednocześnie i wylewa be

popieram opinię 27 / nie zgadzam się 140
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4105012 2011-12-30 08:36 He He (1)

Tylko czekałem na taki komentarz... Rozczarowujące jest że dopiero na 4 pozycji :)
Cieszmy sie!!!

Następnym razem

popieram opinię 29 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 4105017 2011-12-30 08:49 wiem że jestem przygłupi

ale kocham trollić

wyznanie trollencia

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 4105023 2011-12-30 08:56

żenada

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4105036 2011-12-30 09:05 na pewno zaowocowało pogorszeniem stanu twojego mózgu (1)

zaskakujące, że było to jeszcze możliwe...

dziki

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 4105101 2011-12-30 10:51

Świat jest pełen niespodzianek :)

trollencio wesolutki jak szczygieł

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4105106 2011-12-30 11:03 wujcio wariatuńcio

drex

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4105244 2011-12-30 23:41

Dziś jechałam nową W-Z i muszę przeznać, że od Auchan do "ronda" w kierunku Kartuz straciłam 25 minut w okolicy godziny 16. niezbyt obiecująco to brzmi.

Malva

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4104999 2011-12-30 08:20 NARZEKAJĄCYM DZIĘKUJEMY!!!! (5)

Tylko się cieszyć!!!!

A

popieram opinię 159 / nie zgadzam się 10
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4105027 2011-12-30 08:57 (1)

kolejny urzędnik zaczął pracowity dzień... pisz bo nie będzie trzynastki

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 29

zgłoś do moderacji opinię 4105115 2011-12-30 11:19

widzisz stary jaką mamy demokrację i jaką wolność slowa...prawda i sprawiedliwość jest zawsze po ich stronie

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 4105050 2011-12-30 09:18

Należy przyznać, że ofensywa UM dzisiejszego poranka jest imponująca :) Z takim pozbawionym refleksji huraoptymizmem na wyrost to by ich wszystkich do USA wpuścili bez wizy, normalnie. Panowie, suszymy ząbki, książę Budyń premią dzieli!

trollencio wieczny optymista

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 20

zgłoś do moderacji opinię 4105062 2011-12-30 09:43 zgadzam się

tok

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 4105224 2011-12-30 19:56 A jechałeś WZ-tką w stronę obwodnicy po 14-tej?

Byś się zdziwił :)

TOmasz

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4105000 2011-12-30 08:22 Jeszcze tylko TRAMWAJ do Żukowa i bedzie GIT (13)

popieram opinię 126 / nie zgadzam się 15

zgłoś do moderacji opinię 4105002 2011-12-30 08:24

Jeszcze tylko helikopter na Orunię i prom kosmiczny do Kartuz, wtedy będziemy prawdziwe polskie Niemce!

trollencio Kaszëbë

popieram opinię 43 / nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4105003 2011-12-30 08:24 (4)

taaa.... może metro?

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4105010 2011-12-30 08:35 torowisko przykryć tkaniną maskującą :) (3)

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4105031 2011-12-30 09:00 tkaniną miejską;) (2)

deadhead

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4105051 2011-12-30 09:19

Kotarą! Za trzy miliony, tym razem. Nie będzie Szczurek pluł nam w twarz (że to niby ma lepszą).

trollencio błazen

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4105080 2011-12-30 10:07 Budyniem

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4105025 2011-12-30 08:57 tramwaje podmiejskie to nie jest głupi pomysł. (3)

tramwaj do Przejazdowa lub Sobieszewa (no tylko do mostu :)
tramwaj do Pruszcza Gd choćby wzdłuż torów PKP.
tramwaj po nasypie kolei z Wrzeszcza.
I spinająca linia ZACHODNIA wzdłuż OBWODNICY.
Za mało mamy linii PN-PD

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4105033 2011-12-30 09:00 (1)

zapomniałeś o OSOWEJ, ale tu bramki na wjeździe do miasta trzeba ustawić i kontrolę paszportów

popieram opinię 22 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4105198 2011-12-30 17:43 Osowa należy do Gdańska

Więc wjeżdżając tramwajem do Osowej nie trzeba by żadnych kontroli

Osowianin

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4105148 2011-12-30 13:15

Wystarczyłby tramwaj do Rafinerii z pętlą przesiadkową dla autobusów z Sobieszewa. Ukazując kierunek z centrum Gdańska w stronę Rafinerii torowisko to mogłoby biec "z prawej strony" stadionu żużlowego i potem dalej przecinając głównie tereny niezagospodarowane połączyć się z Elbląską dopiero przy Rafinerii. Skrót byłby dość spory.

Piłat.

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4105120 2011-12-30 11:26 Do Żukowa będzie kolej przez lotnisko (1)

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4105180 2011-12-30 15:17

Czyli całkiem inna trasa.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4105254 2011-12-31 18:11 tak,tak,,do Żukowa popieram

tak,tak

ania

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4105001 2011-12-30 08:23 (4)

Świetna fotografia Kosycarza z 1984r.

Dżejms

popieram opinię 68 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4105026 2011-12-30 08:57 Swieta racja (1)

Uwielbiam taki reportaz na foto b/w. Takie fotki maja nie tylko klimat, ale w pelni oddaja przekaz... Teraz jak ogladam te kolorowe, wyprane w PS zdjecia, to nie wiem, czy mam podziwiac ostrosc, kolory, efekty specjalne, czy moze jednak zastanowic sie co autor chcial mi przekazac

WildChicken

popieram opinię 21 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4105109 2011-12-30 11:07

Nie tylko b/w się liczy - chodzi mi o samo świetne ujęcie. Widać budowę wiaduktu (gdzie podziwia to jakiś dzieciak z dziadkiem), widać robotników (którzy wyglądają jak by byli na robotach społecznych), zero ciężkiego sprzętu, a w tle "nowoczesny" Gdańsk. Naprawdę dużo jest na tym zdjęciu (a to że nie jest kolorowe dodaje tylko klimatu).

Dżejms

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4105064 2011-12-30 09:45 tata ogarniał technicznie i kadrowo, synek powinien zmienic fach, bo mu wybitnie nie wychodzi

zwykly gniociarz

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 9

zgłoś do moderacji opinię 4105225 2011-12-30 19:57 szkoda, że synalek tylko na tatuśku jedzie

jak mu nie wstyd, na nazwisku ojca żerować ?

zniesmaczony

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4105004 2011-12-30 08:24 no i git majonez! (2)

Pytanie jak w tym układzie będzie działała komunikacja miejska... do tej pory dobrze nie było

pasażer

popieram opinię 20 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4105021 2011-12-30 08:55

dobrze JUŻ było

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 4105063 2011-12-30 09:43

mnie też to Ciekawi...

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4105005 2011-12-30 08:25 (3)

do pierwszej łaty na nowej drodze, fale Dunaju, czy jakoś tak będzie

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 43
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4105037 2011-12-30 09:06 co ty bedzie gładka (2)

jak powierzchnia twojego mózgu - żadnej fałdki!

dziki

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4105087 2011-12-30 10:14

mimo to fajnie jest mieć mózg zazdrośniku :)

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 4105116 2011-12-30 11:22

wszystkie przydupasy uruchomione dla klaki i te dzikie i te zastraszone i te powiązane i te lizusostwo oddane

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4105006 2011-12-30 08:30 Kiedy będzi wiadukt nad ul. Łostowicką? (31)

niski

popieram opinię 130 / nie zgadzam się 18

zgłoś do moderacji opinię 4105020 2011-12-30 08:55

wiadukt będzie w 2050 r będzie nosił Budynia Budowniczego

popieram opinię 23 / nie zgadzam się 12
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4105032 2011-12-30 09:00 (2)

Nigdy?

Crs

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4105040 2011-12-30 09:09 dlaczego HAVLA sie korkuje ?

dlaczego nie ma wiaduktu, no pytam sie !!!!!!!!!!

popieram opinię 20 / nie zgadzam się 9

zgłoś do moderacji opinię 4105059 2011-12-30 09:34 Wiadukt

Bie jest przewidziany.

sa

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4105039 2011-12-30 09:08 nad łostowicką ?? (13)

Co, gdzie, jak ? Gdzie ty bys ten wiadukt chcial stawiac ? Czy mam rozumiec, ze to WZka ma byc podniesiona ? Dosyc absurdalny pomysl. Jezeli juz to bardziej sensowne byloby wkopanie sie z lostowicka i pozostawienie WZki na takim poziomie jak jest. Tak czy inaczej nie spodziewalbym sie zmiany obecnego ukladu.

gargamel

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 46
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4105047 2011-12-30 09:17 (4)

Tak, a te nasypy sterczące od dziesięcioleci od strony Chełmu to zrobiono właśnie z myślą o wkopaniu się z Łostowicką. Ot tak, "dla beki".

trollencio urbanista

popieram opinię 58 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4105159 2011-12-30 13:36 (3)

te nasypy postawili tam zeby sprawdzic czas konsolidacji gruntu pod nim bo sa tam jakies torfy i namuly, ilestam cm od osiada rocznie wiec musieliby je stawiac od nowa z jakimis palami zwirowymi pod nimi albo czekac jeszcze kilka lat az grunt pod nim sie skonsoliduje jeszcze bardziej.
Inna sprawa jest to ze wladze nie chca tego wiaduktu bo spowalnia on ruch w gornej czesci wztki, jakby przejazd byl plynny to w godzinach szczytu cale dolna czesc wztki w centrum by stala w ogromnym korku
Zobaczymy jak bedzie z ruchem jak wybuduja POG

elo

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 14

zgłoś do moderacji opinię 4105179 2011-12-30 15:17

a teraz nie stoi w korku? :)

FD

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4105182 2011-12-30 15:24 (1)

Piszesz bajecznie i nielogicznie. Wieloletnie nasypy muszą jeszcze się konsolidować kolejne wiele lat? Na podstawie obliczeń to piszesz czy czego? Albo piszesz że wiadukt spowalnia ruch? Uważasz że wszystkie wiadukty spowalniają czy tylko ten jeden by spowalniał?

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4105197 2011-12-30 17:39

kurde zle napisalem ;]
obecne swiatla spowalniaja ruch a wiadukt by to odblokowal ale dolna czesc byla by jeszcze gorzej zablokowana niz obecnie.
Co do nasypu jak budowali dolna czesc to ten nasp osiadl okolo 30 cm przez rok, nie wiem ile jest teraz i czy ktos w ogole to sprawdza. A sam proces konsolidacji gruntow scisliwych jest zalezny od jego parametrow i moze trwac kilka lat a moze i 30 i wiecej

jol

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4105076 2011-12-30 10:01 (5)

może tam, gdzie jest zostawione na niego miejsce, razem z pasami armii krajowej, prowadzącymi donikąd, oraz nasypami gotowymi pod konstrukcje ?
Niestety, z tego co gdzieś czytałem wiadukt wypadł w ogóle z harmonogramu, jest jedynie zostawiony projekt na wypadek powiększających się drastycznie krókow w tym rejonie, co jest tylko kwestią czasu.

szafy_fan

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4105108 2011-12-30 11:05 nasypy (1)

Zimą nasypy sa wykorzystywane do malowania serc w sniegu

kk

popieram opinię 32 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4105135 2011-12-30 12:26 Przoduje w tym pewien niestrudzony fan Dody.

Wzorcowy przykład nieszczęśliwie zakochanego. :)

dziadek mróz

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4105146 2011-12-30 13:04 (2)

Jak długo Adamowicz będzie prezydentem tak długo wiaduktu nie będzie. Jak tylko ten nieudacznik odejdzie następca już w pierwszej kadencji wiadukt zbuduje.

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4105174 2011-12-30 14:47 Tyle, że teraz akurat to nie potrzebne (1)

Do póki nie powstanie POG nie ma sensu budować tych wiaduktów, bo zakorkowałby się cały Gdańsk rano. Do tego trzeba dodać, że dopóki nie poprawią skrzyżowania 3 maja to nie ma co budować wiaduktów, bo tak będzie korek. Wiadukt można póki co zrobić jeden w stronę węzła karczemki, bo tam ma co odebrać ruch tylko pytanie po co 1.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 4105222 2011-12-30 19:46

Wiadukty zakorkowałyby Gdańsk?

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4105079 2011-12-30 10:07 Łatwiej by było wpuścić A.K. w wąwóz , a górą puścić kładkę Łostowicka - Havla. (1)

Zjazdy i wjazdy zrobić, to wsio:)

no właśnie

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 4105096 2011-12-30 10:32 dobry pomysł, puscic wawazem HAVLA

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4105043 2011-12-30 09:10 Kiedy (1)

będzie tunel pod Armii Krajowej (z Łostowickiej) ?

Rrr :-)

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 4105163 2011-12-30 13:56

Powinien być zbudowany przy okazji realizacji Łostowickiej i Havla, ale jak zwykle zbudowali po najmniejszej linii oporu i auta stając i ruszając nadal smrodzić będą.

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4105053 2011-12-30 09:21 jak go wybudujesz to będzie

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4105068 2011-12-30 09:50 A po co wiadukt nad Łostwowicką ? (2)

O zakończenia przebudowy układu drogowego ani razu nie stałem w korach, a przejeżdżam tamtędy dwa razy dziennie.

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 14
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4105092 2011-12-30 10:22 więc źle ustawione światła Łostowicka x AK (1)

To znaczy, że w ciągu Łostowickiej jest za długie zielone światło, bo AK się niestety korkuje regularnie. Czas to zmienić i wydłużyć zielone na ważniejszej trasie WZ. I ciekawe co wtedy powiesz i czy wyjrzysz dalej niż czubek własnego nosa.

amigo

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4105102 2011-12-30 10:54 a po to

że jak dzieciaki wrócą do szkoły to się Havla, AK i Łostowicka dopiero zapchają....

ja sa

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4105070 2011-12-30 09:50 A po co wiadukt nad Łostwowicką ? (4)

O zakończenia przebudowy układu drogowego ani razu nie stałem w korach, a przejeżdżam tamtędy dwa razy dziennie.

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 13
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4105153 2011-12-30 13:26 (3)

Chyba nie nadążasz, bo na tej zasadzie po co te wszystkie wiaduktu na trasie W-Z. Od 3 maja został do zrobienia tylko ten jeden wiadukt. Nie zauważasz, że codziennie tysiące pojazdów, w tym tiry i autobusy musi się na czerwonym zatrzymywać, a mogłoby jechać? Ile to paliwa więcej, ile to spalin więcej nie mówiąc o wydłużonym czasie przejazdu.

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4105155 2011-12-30 13:29 Liczymy, że tiry to polecą na POG (2)

Wraz z innymi przejeżdżającymi tylko przez Gdańsk. Bo dla nich to ja nie chce tego wiaduktu, bo widać jak zniszczyły starą część W-Z w tym roku :(.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4105171 2011-12-30 14:41 (1)

Dobrze rozumiem, że jesteś przeciwnikiem wiaduktów w ogóle i gdyby to od Ciebie zależało to na trasie W-Z nie powstałby wiadukt ani jeden tylko ronda i światła?

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4105220 2011-12-30 19:14 prawde mowiac to nie bylby taki zly pomysl

TO jest do jasnej ch. miasto a nie jakas przelotowka.
Wiadukty niech sobie beda na obwodnicy, POG itp, a w miescie im mniej takiej ziemi niczyjej tym lepiej. Korki i tak sie robia przez 'waskie gardla' i wiadukty poprostu przesuwaja ten korek w inne miejsce, a takie pasy po 100-200 m dwupasmowych jezdni w srodku miasta z punktu widzenia przestrzeni publicznej jest kompletna pomylka.

gargamel

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4105103 2011-12-30 10:54 nigdy!! (1)

a jak ci się korki nie podobają, to kup se rower albo wynieść z przedmieść

rozwałce tkanki miejskiej mówimy NIE!!!!

ikizd

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 12

zgłoś do moderacji opinię 4105269 2012-01-08 11:54 yyy

porąbało??

kaczor

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

dodaj swoją opinię

Warte uwagi: