aktualności 24h

Masa Krytyczna w piątek w Gdyni (230 opinii)

Święto Gdańska pod znakiem Euro (69 opinii)

Wjazdówki do Letnicy rozdane. Zamknięte ulice także w Oliwie (184 opinie)

Trzy samoobsługowe toalety staną w centrum Gdańska (263 opinie)

Tydzień smoczych łodzi na Motławie wideo (36 opinii)

Dobrze jest zadbać o własne podwórko (90 opinii)

sport

Pozegnanie sezonu w Starogardzie Gdańskim

Żółto-niebiescy nie odpuszczą Pogoni (99 opinii)

Klub nie przedłuży umowy z trenerem (230 opinii)

Oby nie trzeba ich było już stosować (20 opinii)

Małaszewska poprowadzi grę koszykarek (5 opinii)

Gra licencjami w II lidze (63 opinie)

Plejada gwiazd w Sopocie i Gdańsku (3 opinie)

Michniewicz zastąpi Janasa?! (148 opinii)

IX Gdańskie Otwarcie Sezonu Żeglarskiego (2 opinie)

Tuzin przyłożeń biało-zielonych (41 opinii)

biznes

Lotos Asfalt rezygnuje z handlu paliwami żeglugowymi nowość

W jaskini smoka. Pułapki w handlu z Chinami (18 opinii)

Widok Energia kupuje nowy zakład (6 opinii)

dziecko

Euro Mamy na Wzgórzu atrykuł sponsorowany

Wolontariusze pomagają w gdańskich żłobkach (30 opinii)

aktywne trójmiasto

Koszykarki Demolki i Korestu najlepsze

Błękitne flagi zawisną na siedmiu kąpieliskach w Trójmieście wideo (61 opinii)

Wędrówka szlakiem Źródła Marii (40 opinii)

Back To Basket zdobywa sopockie molo (5 opinii)

rozrywka

Open'er: silna reprezentacja Trójmiasta (15 opinii)

Planuj tydzień: rozmaiło się imprezami (23 opinie)

kultura

Jak się odnaleźć w świecie materii? Rusza Festiwal Alternativa (19 opinii)

Artysta nie chce być głodny. Strajk galerii w Trójmieście (248 opinii)

praca

Rozwiązanie umowy o pracę - wypowiedzenie kontra porozumienie stron (17 opinii)

zdrowie

Brodawki - jak skutecznie się ich pozbyć

rowery

Zmierz się z najlepszymi kolarzami podczas Skandia Maraton Lang Team w Gdańsku ! (11 opinii)

fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

PGE nie przejmie Energi - zdecydował UOKiK

UOKiK wydał negatywna decyzję dotyczącą sprzedaży gdańskiej Energi Polskiej Grupie Energetycznej. Decyzja nie jest prawomocna.

mat.prasowe

UOKiK wydał negatywna decyzję dotyczącą sprzedaży gdańskiej Energi Polskiej Grupie Energetycznej. Decyzja nie jest prawomocna.

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów odmówiła zgody na przejęcie gdańskiej Energi przez Polską Grupę Energetyczną. Według UOKiK przejęcie przez PGE gdańskiej spółki doprowadziłoby do ograniczenia konkurencji.



Aktualizacja 21.25: W publicznie zaprezentowanym uzasadnieniu do decyzji UOKiK znajdują się tezy niezgodne z rzeczywistością - twierdzi PGE. - Już dzisiaj zdecydowana większość wytwarzanej przez PGE energii sprzedawana jest poprzez giełdę. Cena energii jest więc wynikiem gry rynkowej, a nie decyzji kogokolwiek. Stąd zarzut, iż podmiot powstały w wyniku przejęcia Energa przez PGE "dyktowałby warunki sprzedaży i ustalał ceny energii" jest nieprawdziwy - twierdzą władze spółki.

Warto także przypomnieć, że konkurencję na integrującym się rynku podejmują silne podmioty o znaczących udziałach na swoich rynkach krajowych, przewyższających spodziewany udział w polskim rynku połączonych Energa i PGE.

Nieprawdziwy jest także zarzut o braku istniejących połączeń międzysystemowych. Choć dzisiaj połączenia te nie są wykorzystywane i wymagają częściowej modernizacji, pozwalają na eksport/import ok. 30 proc. energii potrzebnej dla polskiego rynku. Trudno te wielkości uznać bez znaczenia dla rynku.

- Wstępna analiza liczącego ponad 70 stron uzasadnienia decyzji pokazuje zdumiewające fakty - czytamy dalej. - Przykładowo, podejmując decyzję o fundamentalnym znaczeniu dla polskiej gospodarki dla Urzędu ważniejsza jest negatywna opinia wobec transakcji i jej skutków jednego z inwestorów, który zadeklarował wycofanie się z rynku polskiego, niż pozytywna opinia 23 wytwórców (na 36 badanych) nie widzących zagrożenia wynikającego z planowanej koncentracji.

Przeczytaj decyzję prezes UOKiK w sprawie sprzedaży Energi.

Aktualizacja 15.42: PGE odwoła się od decyzji UOKiK do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. - W nawiązaniu do decyzji Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, z dnia 14 stycznia 2011 roku, zakazującej dokonania przez PGE Polska Grupa Energetyczna SA zakupu akcji Energa SA, PGE, po wstępnej analizie, nie zgadza się z merytorycznym uzasadnieniem decyzji - informuje Tomasz Zadroga, prezes zarządu PGE. - Argumenty we wniosku złożonym do Urzędu oparte były o rzetelne analizy, w tym uwzględniające integrację rynków regionalnych w Europie. Jednocześnie w związku zaistniałą sytuacją informujemy, że PGE złoży odwołanie od przedmiotowej decyzji.

Aktualizacja 15.08: - Musiały być przesłanki formalne do wydania takiej decyzji przez UOKiK. W końcu Urząd jest po to, aby pilnować takich praw i powinniśmy uszanować jego decyzję - prof. dr hab. Piotr Dominiak, dziekan Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej. - Dla naszego regionu, jeśli chodzi o gospodarkę, też nie jest to zła decyzja. Tym bardziej, że było mnóstwo obaw jeśli chodzi o tę transakcję. W całej naszej energetyce jest potężny bałagan i przejęcie Energi prze PGE nic by w tym względzie nie zmieniło.

Aktualizacja 14.48: - Nie planujemy żadnych specjalnych działań w tej sprawie. proces prywatyzacji nadal trwa - mówi Maciej Wewiór, rzecznik prasowy resortu skarbu. - Musimy teraz poczekać na reakcję PGE. To oni przecież składali wniosek. PGE nie ustosunkowało się jak na razie do negatywnej decyzji UOKiK. Pomimo wielokrotnych prób nie udało nam się uzyskać oficjalnego stanowiska spółki w tej sprawie.

Jak oceniasz decyzję UOKiK?

dobrze, koncentracja byłaby groźna dla odbiorców prądu, czyli nas wszystkich

64%

jest bez znaczenia, skoro obie spółki należą do Skarbu Państwa

17%

żle, mniejsze PGE nie będzie miało środków na budowę elektrowni atomowej

19%

łącznie głosów: 487

- Po przeanalizowaniu wyników badań otoczenia konkurencyjnego łączących się spółek oraz zapoznaniu się ze wszystkimi opiniami podmiotów bezpośrednio związanych z rynkiem, na którym działają, prezes UOKiK wydała decyzję zakazującą przejęcia przez Polską Grupę Energetyczną kontroli nad spółką Energa - informuje Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy UOKiK. - Wnioski z przeprowadzonego postępowania jednoznacznie wskazują, że planowana transakcja doprowadziłaby do istotnego ograniczenia konkurencji na szeroko rozumianym rynku energii elektrycznej.

20 października 2010 roku Polska Grupa Energetyczna złożyła do UOKiK wniosek o wyrażenie zgody na przejęcie kontroli nad spółką Energa. Wcześniej PGE zaoferowała za Energę 7,5 mld zł. Warunkiem zakończenia transakcji była jednak właśnie zgoda UOKiK.

Grupa PGE jest największym producentem energii w Polsce. W jej skład wchodzi blisko 70 spółek bezpośrednio lub pośrednio zależnych, zajmujących się przede wszystkim wytwarzaniem, sprzedażą hurtową i detaliczną a także dystrybucją energii. Obaj uczestnicy transakcji to spółki z większościowymi udziałami Skarbu Państwa.

Zdaniem UOKiK, połączenie posiadającej silną pozycję na rynku grupy PGE ze spółką Energa, skutkowałoby utworzeniem podmiotu, który niezależnie od konkurentów i kontrahentów dyktowałby warunki sprzedaży i ustalał ceny energii. Zapłaciliby za to wszyscy odbiorcy, także konsumenci. Decyzja nie jest prawomocna. Zgłaszającemu przysługuje odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

- Chętnie zapoznałbym się z uzasadnieniem i wówczas wyrobię sobie zdanie - powiedział Tadeusz Aziewicz, poseł PO i szef sejmowej Komisji Skarbu Państwa, który od dziennikarzy Trojmiasto.pl dowiedział się o decyzji UOKiK. - Szanuję tę decyzję. Mam też zaufanie do pani prezes Małgorzaty Krasnodębskiej-Tomkiel.

Zgłoszenie zamiaru koncentracji do UOKiK było wynikiem przeprowadzonego przez Ministerstwo Skarbu Państwa procesu prywatyzacyjnego Energi. We wrześniu 2010 r. grupa PGE podpisała z Ministerstwem umowę nabycia 84,19 proc. akcji gdańskiej spółki energetycznej, której wykonanie było uzależnione od zgody Prezesa Urzędu na tę transakcję.

Andrzej Jaworski, poseł PiS

fot. Jerzy Bartkowski / KFP


- To jest bardzo dobra decyzja. Od samego początku mówiłem, ze innej decyzji UOKiK po prostu nie może wydać. Nie może być tak aby wypompowywać pieniądze z firmy i regionu i w ten sposób łatać dziurę budżetową. W tej chwili pracujemy nad projektem specjalnej ustawy o strategicznych dla naszego państwa spółkach. Nie tylko jeśli chodzi o bezpieczeństwo energetyczne. Takie spółki powinny przynosić właścicielowi czyli państwu co roku spory zysk. W tym monecie należy objąć prezes UOKiK ochroną, tak by nie było zakusów na zwolnienie jej z zajmowanego stanowisko.


Adam Protasiuk, prezes Regionalnej Izby Gospodarczej Pomorza

mat.prasowe


- Dla regionu, dla jego zabezpieczenia, jest to dobra decyzja. Były obawy - pewnie uzasadnione - o marginalizację Energi. Z kolei dla rządu, dla państwa jest to duży problem. Pieniądze z tej prywatyzacji miały zasilić nadwyrężony budżet. Bez względu na obie racje, moim zdaniem to przede wszystkim stracony rok. W spółce zawieszono dalekosiężne strategie. Wszystko wskazuje na to, że ten czas stagnacji się przedłuży. Nie wróży to dobrze samej firmie. W tej sytuacji lepsza byłaby gorsza, ale jakaś decyzja. Tak cały proces prywatyzacji przedłuży się.



PGE i Energa

PGE Polska Grupa Energetyczna SA producent i dostawca energii elektrycznej. Jedna z największych firm z sektora elektroenergetycznego w Europie Środkowej i Wschodniej. W jej skład wchodzą m.in. dwie kopalnie węgla brunatnego i ponad 40 elektrowni oraz elektrociepłowni. Grupa Kapitałowa PGE zatrudnia ponad 46 tys. pracowników i posiada 12,4 GW zainstalowanych mocy wytwórczych. Do 2012 roku spółka zamierza przeznaczyć na inwestycje 38,9 mld zł, z czego ponad 20 proc. tych środków stanowić będą nakłady na rozwój odnawialnych źródeł energii. Oprócz realizacji programu inwestycyjnego, wśród głównych celów PGE znajdują się konsolidacja grupy, ekspansja krajowa i zagraniczna oraz rozwój energetyki jądrowej w Polsce. Największymi konkurentami PGE w kraju jest Tauron, Enea i Energa.

Gdańska Grupa Energa jest jedną z czterech krajowych grup energetycznych. Posiada m.in. elektrownię konwencjonalną Ostrołęka oraz 45 elektrowni wodnych. Jest liderem w produkcji energii ze źródeł odnawialnych (30 proc. udział w rynku). Grupa zatrudnia ponad 12,5 tys. osób. Energa dostarcza energię elektryczną dla 2,5 mln gospodarstw domowych oraz do ponad 300 tys. firm, ma około 17-procentowy udział w rynku sprzedaży energii elektrycznej.

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 94)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3219477 2011-01-14 13:39 No bo jak to możliwe żeby stadion jeszcze elektrownię kupił (5)

panie, to nie plansza od monopolu

oruński potwór z kanałów

popieram opinię 36 / nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3219527 2011-01-14 17:23 (1)

Stadion nosi tylko nazwę PGE ale nie należy do niej. Co się tyczy monopolu to Państwo Polskie powinno, jak najszybciej sprywatyzować spółki i oddać je emerytom.

...

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3219534 2011-01-14 19:34

PGE musiało wyłożyć niezłą kasę żeby stadion w Gdańsku nazywał się PGE Arena i w tym sensie go kupił. Poza tym będzie płacił za jego utrzymanie.

Harry

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3219556 2011-01-15 17:45 w Warszawie możemy sobie wybrać dostawcę ehergii: Vatenfall,PGE, a w Gdańsku monopol

asik

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3219569 2011-01-17 09:12 (1)

Znalazłem pewien komentarz autora:inżynier. Przytaczam go bo chyba każdy powinien go przeczytać dla własnego dobra: Jesteś w błędzie. UE funduje Polsce podwyżkę prądu o 80% za 2 lata bo chcą wprowadzić ograniczenie emisji CO2 a wiadomo że w Polsce większość elektrowni to węglowe. Oczywiście nie tylko na elektrowniach się to odbije, polskie firmy wytwórcze nie będą mogły normalnie pracować. Zastanawiam się komu robi dobrze UE? Chyba tylko chińczykom i USA, którzy mają w nosie wszelkie limity emisji CO2 bo przecież wiadomo że i tak 96% emisji CO2 na świecie robią oceany. Urzędnicy unijni jednak chcą się czuć potrzebni i tylko patrzą jak tu kolejne kłody pod nogi rzucać przedsiębiorcom. Potem się ludzie dziwią, że w europie nie ma pracy i firmy przenoszą swoje fabryki do chin. Prawda jest taka że nie chodzi wcale o "tanią pracę" bo większość fabryk i tak jest automatycznych i pracuje w nich po kilkanaście osób. Chodzi o to można tam normalnie prowadzić fabrykę i nie trzeba się martwić o różne chore przepisy. Energia jest bardzo tania i podatki zresztą też. Po za tym przy imporcie z chin do EU nie ma cła na wiele produktów w tym na elektronikę (dla przykładu jak importujemy z USA to trzeba cło zapłacić). W EU za to zamiast wytwarzać jakieś dobra to tworzy się miejsca pracy dla urzędników. Ludzie powinni sobie zdać sprawę, że bogactwo danego kraju zależy od tego ile dóbr ten kraj będzie wytwarzał. Urzędnik nie wytwarza żadnego dobra, więc jest pod kreską. Rolnicy wytwarzają pewne dobro więc przez rolników można powiedzieć że się bogacimy. Podobnie wszelkiego rodzaju przedsiębiorstwa wytwórcze, elektronicy, mechanicy, programiści itd.. Wszyscy Ci ludzie wytwarzają dobra, które można potem sprzedawać i cały kraj się z bogaci. Zastanówmy się czasem nad tym bo chyba warto wiedzieć jak kraj funkcjonuje przed zbliżającymi się wyborami.

mario

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3219570 2011-01-17 09:47

trafny komentarz, szkoda, że dużo ludzi nie ma mózgów i o tym nie wie

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3219478 2011-01-14 13:40 W końcu jakaś normalna informacja! (7)

teraz czekamy na podobną informacjię dotyczącą srzedaży akcji większosciowych Lotosu

Krzysio

popieram opinię 58 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3219503 2011-01-14 14:15 no niewiem (3)

Teraz jest otwarta droga żeby sprzedać nimieckim lub czeskim koncernom typu rwe, cez czy eon.
Ciekawe że w Czechach i Niemczech tacy duzi gracze mogą być na rynku (RWE, EON czy CEZ) a Polsce już nie.

qpa

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3219542 2011-01-14 22:58 (1)

Dokladnie. Pierwsza mysl, ktora mialem podczas lektury art. bylo, hej sprawiedliwi, ktorzy wprowadza za raczke monopolistow z niemiec. Podzielili miedzy soba juz pewno cala europe.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3219543 2011-01-14 22:59

oczywiscie monopolisci a nie sprawiedliwi

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3219567 2011-01-17 08:54

albo kulczykowi, który był zainteresowany kupnem energi. Nie wiem czy nie lepiej żeby energa została sprzedana dla PGE, przynajmniej państwo dalej bybyło właścicielem.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3219531 2011-01-14 18:48 Dobra ze prywatyzacja na chwile wstrzymana ale wole zeby kupilo to PGE niz Niemcy czy grupa Kulczyka (2)

bo wtedy pojdziemy z torbami, zarowno pracownicy Energi jak i zwykli odbiorcy pradu!

ole

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3219535 2011-01-14 19:37 (1)

Z torbami to pójdą co najwyżej związkowcy.

Harry

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 3219541 2011-01-14 22:10 Pewnie siedzisz w SA ii dostajesz pare klockow miesicznie

Gdybys ciezko zasuwal w operatorze to bys inaczej sapal

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3219479 2011-01-14 13:40 tylko co dalej (4)

jakiś pomysł na dalszy rozwój spółki musi być. skoro nie fuzja z większym partnerem to co?

ja

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3219485 2011-01-14 13:43 Jajco walduś

jajco synuś

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3219504 2011-01-14 14:16 teraz czas na zbycha i rycha

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3219505 2011-01-14 14:17 Giełda?

Po prostu?

?

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3219557 2011-01-15 17:46 spoko Energa ma mnóstwo planów inwestycyjnych i nie muszą szukać pomocy u PGE

gorzej z Orange, zaczyna się jazda jak w TP S.A. najdroższa wśród sieci

asik

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3219480 2011-01-14 13:40 i teraz wszystko się sypie (1)

PGE zrezygnuje z wywalania kasy na stadion ten z kolei nie bedzie miał z czego się utrzymać i pozostanie ruina

biblijny potop jest blisko

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 31

zgłoś do moderacji opinię 3219547 2011-01-15 07:53

Chyba na północ od Sopotu.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3219481 2011-01-14 13:40 No to prąd nie pójdzie w górę..Chyba.. (3)

a może

popieram opinię 19 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3219512 2011-01-14 15:05 Kupi jakiś zagraniczny inwestor z sektora energetyki

I wtedy bedzie według was lepiej i taniej?

erl

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3219514 2011-01-14 15:06 Spoko

jakiś preteskt zawsze sie znajdzie

Spec. ds. Podwyżek

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3219568 2011-01-17 09:11

Jesteś w błędzie. UE funduje Polsce podwyżkę prądu o 80% za 2 lata bo chcą wprowadzić ograniczenie emisji CO2 a wiadomo że w Polsce większość elektrowni to węglowe. Oczywiście nie tylko na elektrowniach się to odbije, polskie firmy wytwórcze nie będą mogły normalnie pracować. Zastanawiam się komu robi dobrze UE? Chyba tylko chińczykom i USA, którzy mają w nosie wszelkie limity emisji CO2 bo przecież wiadomo że i tak 96% emisji CO2 na świecie robią oceany. Urzędnicy unijni jednak chcą się czuć potrzebni i tylko patrzą jak tu kolejne kłody pod nogi rzucać przedsiębiorcom. Potem się ludzie dziwią, że w europie nie ma pracy i firmy przenoszą swoje fabryki do chin. Prawda jest taka że nie chodzi wcale o "tanią pracę" bo większość fabryk i tak jest automatycznych i pracuje w nich po kilkanaście osób. Chodzi o to można tam normalnie prowadzić fabrykę i nie trzeba się martwić o różne chore przepisy. Energia jest bardzo tania i podatki zresztą też. Po za tym przy imporcie z chin do EU nie ma cła na wiele produktów w tym na elektronikę (dla przykładu jak importujemy z USA to trzeba cło zapłacić). W EU za to zamiast wytwarzać jakieś dobra to tworzy się miejsca pracy dla urzędników. Ludzie powinni sobie zdać sprawę, że bogactwo danego kraju zależy od tego ile dóbr ten kraj będzie wytwarzał. Urzędnik nie wytwarza żadnego dobra, więc jest pod kreską. Rolnicy wytwarzają pewne dobro więc przez rolników można powiedzieć że się bogacimy. Podobnie wszelkiego rodzaju przedsiębiorstwa wytwórcze, elektronicy, mechanicy, programiści itd.. Wszyscy Ci ludzie wytwarzają dobra, które można potem sprzedawać i cały kraj się z bogaci. Zastanówmy się czasem nad tym bo chyba warto wiedzieć jak kraj funkcjonuje przed zbliżającymi się wyborami.

inżynier

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3219482 2011-01-14 13:42 Czyli należy się spodziewać (2)

w niedalekiej przyszłości "dymisji" Pani Prezez UOKIK

popieram opinię 35 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3219500 2011-01-14 14:14 TAK + i tak PGE TO KUPI (1)

tak
oraz ponownie podpisanej umowy. (o ile SOKiK rozpatrując odwołanie nie wyda zgody i utrzyma tą dzisiejszą decyzję w mocy)
PGE i tak to kupi, a jeśli nie to sprzeda jakimś francuzom.
jeśli ktoś ma r**** w d*** energę (bo tego nie unikniemy) to lepiej niech to robią nasi niż francuzi!!!

elektryk ze srebrników

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3219502 2011-01-14 14:15 ... odn. czy możemy się spodziewać dymisji Prezesa UOKIK

j.w.

4354

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3219483 2011-01-14 13:42 Oj nie dobrze nie pomyśli tych co już marzyli o premiach za transakcje

Będzie szef wkurzony

popieram opinię 17 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3219484 2011-01-14 13:43 i bardzo dobrze, bo po przejęciu ceny poszłyby w górę o 100%, a pracownicy zamiast 10 lat gwarancji pracy mieliby dożywotnie (1)

gwarancje

marecki

popieram opinię 18 / nie zgadzam się 10

zgłoś do moderacji opinię 3219555 2011-01-15 17:24 jak przejmie niemiec czy inny rusek bedzie i ze 200%

j.w.

ile woda podrożała po przejeciu wodociagów przez saura z neptunowa?

ciec malina

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3219486 2011-01-14 13:43 Dobrze że jest jeszcze niezależny UOKiK (8)

Inaczej mielibyśmy monopol w każdej dziedzinie a nie wolnorynkową gospodarkę.

popieram opinię 34 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3219511 2011-01-14 15:05 UOKiK - Toż to czysty socjalizm. (7)

W kapitalizmie takie ustrojstwo nie miałoby prawa istnieć.

Inna sprawa, że prywatyzacja w ciągu ostatnich dwóch dekad to skandal. Wg. Ministerstwa Skarbu prywatyzacja polega na tym, że gdyby rząd Francji wykupił wszystkie państwowe firmy w Polsce - rząd III Rzeczypospolitej Polskiej wykupił wszystkie państwowe firmy we Francji – to w obydwu krajach dokonałaby się całkowita prywatyzacja!

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 3219515 2011-01-14 15:08 Dowiedz się synu co to są ustawy antymonpolowe w USA

polecam zwłaszcza tzw. Sherman Act (z 1890 roku)

No chyba że USA przez I wojną to też już był socjalizm...
Jeszcze przez Leninem

farfocel

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3219518 2011-01-14 15:22 malutki (2)

jesteś kiziu...
taki urząd jest wszędzie i powinien być mocny !
Inaczej??? Tuski dla gotówki zrobi wszystko... i ciągle mało.
Pozdrawiam.

autor

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3219548 2011-01-15 07:55 (1)

Radyjko gra?

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3219559 2011-01-16 01:20 a "pod dachem wszystko wporządku"?

he..? Platfusiasty przypale?

Hai Nam

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3219537 2011-01-14 19:42 (2)

Czyżby fan UPR? Dla was wszystko jest socjalizmem z czym się nie zgadzacie. Wolę taki socjalizm niż kapitalizm z monopolem na czele. Zresztą, powinniście popierać takie instytucje, bo monopol też nie ma nic wspólnego z kapitalizmem.

Harry

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3219539 2011-01-14 20:59 (1)

W prawdziwym kapitalizmie nie ma mowy o monopolach, to jest po prostu nie możliwe. Duże przedsiębiorstwo to moloch - tak wielki, że nikt już nad nim w 100% nie panuje. Tam już nie ma właściwie jednego właściciela, tylko zarząd, rada nadzorcza, stu dyrektorów, kierowników itd. W efekcie, taka firma działa zupełnie jak PRL.(" to nie moje, więc można na boku skręcić coś dla siebie"). Taka firma nigdy nie przejmie całego rynku, bo zaczyna się "rozłazić". Zawsze też znajdzie się jakaś mała firma, która zrobi to taniej, lepiej, szybciej. Pokaż mi przykład monopolu w XIX-wiecznym USA, kiedy nie było urzędów antymonopolowych.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3219563 2011-01-16 09:06 Najlepiej było w jaskiniach, ale to się już nie wróci

fjutin

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3219487 2011-01-14 13:44 no to ferajna grada odwoła teraz prezesa UOKiK (1)

w imię "wolności" gospodarczej..heh

PLATFORMA OSZUSTÓW

popieram opinię 35 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3219560 2011-01-16 01:22 albo POpełni "samobójstwo" jak "św" blida...

tfu...

Hai Nam

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

dodaj swoją opinię

Warte uwagi: