• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PKM wystartuje z Gdańska Głównego, może zniknąć linia 210 na lotnisko

Maciej Naskręt
21 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Przystanek PKM Jasień wraz z węzłem przesiadkowym. Do tego miejsca zostaną po otwarciu PKM doprowadzone linie 127, 130 i 155. Przystanek PKM Jasień wraz z węzłem przesiadkowym. Do tego miejsca zostaną po otwarciu PKM doprowadzone linie 127, 130 i 155.

Zła wiadomość: zniknie linia autobusowa 210 z centrum Gdańska na lotnisko. Dobra wiadomość: pociągi Pomorskiej Kolei Metropolitalnej będą zaczynać bieg w Gdańsku Głównym, a nie we Wrzeszczu. To na razie propozycje: wiosną mają w tej sprawie ruszyć konsultacje społeczne z mieszkańcami. Zmiany weszłyby w życie w 2015 roku.



Komunikacja miejska w obrębie przystanku PKM Brętowo, a także PKM Jasień. Na niebiesko oznaczono linie autobusowe. Kolor czarny to linia PKM. Natomiast na czerwono oznaczono linię tramwajową na Morenę. Komunikacja miejska w obrębie przystanku PKM Brętowo, a także PKM Jasień. Na niebiesko oznaczono linie autobusowe. Kolor czarny to linia PKM. Natomiast na czerwono oznaczono linię tramwajową na Morenę.
Światło dzienne ujrzały plany Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku w sprawie reorganizacji linii autobusowych po uruchomieniu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Linia kolejowa łącząca Wrzeszcz z Osową ma być gotowa w połowie 2015 r., w tym samym mniej więcej czasie oddana do użytku będzie też linia tramwajowa z Siedlec na Morenę.

- To na razie wstępne założenia planowanej zmiany w kursowaniu miejskich autobusów. Na wiosnę zorganizujemy konsultacje społeczne z mieszkańcami w tej sprawie - zapewnia Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM w Gdańsku.

Największa rewolucja czeka pasażerów, którzy na co dzień korzystają z linii autobusowych: 131, 184210. Wszystkie mogą zostać zlikwidowane. Dwie pierwsze linie zostałyby zastąpione nowym połączeniem tramwajowym, między centrum a Siedlcami. Natomiast funkcje linii 210 miałaby przejąć linia PKM.

Czy odpowiada ci proponowany przez ZTM wstępny rozkład linii autobusowych?

- Pociągiem będzie można przejechać z centrum Gdańska koło lotniska do Osowy, czyli podobnie jak dotychczas podróżowało się autobusem linii 210 - tłumaczy Sebastian Zomkowski.

Warto tu jednak podkreślić, że składy PKM pojadą na odcinku z centrum Gdańska do Wrzeszcza linią dalekobieżną. Na tym odcinku składy nie będą zatrzymywać się przy peronach Szybkiej Kolei Miejskiej z dwóch powodów.

Po pierwsze, perony kolei miejskiej mają niestandardową wysokość - 96 cm. Podłoga w składach PKM będzie wmontowana na wysokości 76 cm, stąd przy wysiadaniu pasażerowie musieliby, opuszczając wagon, dać krok w górę o 20 cm. Na przystankach dalekobieżnych takiego problemu nie ma - są one również na wysokości 76 cm. Po drugie, władze samorządu województwa, jako organizator przewozów w regionie, nie chcą w żaden sposób zakłócać rozwoju inwestycyjnego SKM-ki. Wpuszczenie kolejnych składów na linię kolejową nr 250 (SKM) spowodowałoby większe natężenie ruchu pociągów na tej linii, a to mogłoby doprowadzać do częstych perturbacji.

Wróćmy jednak do połączeń autobusowych. Dotychczasowe autobusy linii 127130, które dojeżdżają do wykonanej z płyt betonowych pętli przy ul. Jasieńskiej, zostaną skierowane do przystanku PKM Jasień. Zmieniona zostanie także trasa autobusu 142, który pojedzie przez Suchanino zamiast przez Siedlce. Skrócona też zostanie linia 183. Autobus będzie dowoził mieszkańców Niedźwiednika i Matemblewa do stacji PKM Brętowo.

Spora rewolucja w kursowaniu autobusów czeka też mieszkańców Osowy po likwidacji linii 210. Kurs 169 zostanie wydłużony do lotniska. Natomiast linia 179 ma być poprowadzona do stacji PKP Osowa przez ul. Junony.

Powinni ucieszyć się także mieszkańcy południowego Gdańska w rejonie Kowal. Autobus 155 dojedzie do przystanku PKM Jasień. To umożliwili sprawniejsze przemieszczanie się w relacji północ-południe na górnym tarasie Trójmiasta. Ponadto mieszkańców Kiełpina Górnego czeka połączenie w jedną linię - 168 - linii obecnej 168264. Dojedziemy nią do Wrzeszcza. Natomiast autobusy linii 174175 zakończą trasę nie przy Dworcu Głównym PKP, a na nowej pętli tramwajowej na Siedlcach.

Pod znakiem zapytania jest z kolei połączenie autobusowe dla mieszkańców Karczemek i Kiełpinka ze stacją PKM Kiełpinek. Z racji dość karkołomnego, bo okrężnego dojazdu ul. Szczęśliwą nie ma jednoznacznej koncepcji połączenia tych dzielnic ze stacją. Ponadto autobusy będą musiały krążyć po Węźle Karczemki, co negatywnie odbija się na liczbę pokonanych wozokilometrów.

Co ciekawe w ramach planowanych zmian wydłużona zostanie także linia 158, która łączy obecnie stację we Wrzeszczu z Nowym Portem. w 2015 r. autobusy miejskie na wspomnianej linii mają dotrzeć na Stogi.

Oprócz opisanych autobusów, pojawi się też linia tramwajowa, która będzie kursowała między pętlą na Siedlcach a stacją PKM Brętowo. Na razie ZTM nie zdradza koncepcji co do nowego połączenia tramwajowego.

Władze PKM i samorządu województwa chcą pełnej integracji nowej kolei z dotychczasową komunikacją. Według wyliczeń zapewni ona nowej kolei 10,5 mln pasażerów rocznie. Gdyby jednak z jakiegoś powodu nie udało się tego dokonać, do nowych pociągów wsiądzie tylko 6,5 mln osób.

Oświadczenie władz ZTM w sprawie informacji dot. przesiadek na pętli Siedlce.

Wstępna koncepcja zakłada wydłużenie trasy wszystkich istniejących linii tramwajowych z Siedlec w kierunku Piecek-Migowa, właśnie po to, aby zminimalizować liczbę przesiadek. O uruchomieniu nawet dodatkowych bezpośrednich linii (oprócz istniejących linii tramwajowych do Siedlec) w kierunku Piecek-Migowa zadecydują badania faktycznego zapotrzebowania.

Sebastian Zomkowski - zastępca dyrektora ds. przewozów Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.


Zobacz wstępne założenia połączeń autobusowych w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (456)

  • Taaa... zniknie linia 210 (59)

    A ludzi będą zmuszać do jazdy PKM, tylko ciekawe ile będą kosztować bilety... albo będzie trzeba jeździć złotówami...

    • 228 103

    • (45)

      Jesli do tej pory cieszyles sie ze zmuszali Cie do jazdy 210 to do PKM tez sie przyzwyczaisz.

      • 64 35

      • a co z dojazdem do ikei? (39)

        przecież w porównaniu z 210, pkm będzie dużo dalej chyba? A co z dojazdem do tych wszystkich bocznych uliczek w okolicy ? Autobus ma tam kilka przystanków a pkm tylko dwa i to na uboczu.

        • 76 6

        • No i z Osowy juz bezposrednio na Morene sie nie dojedzie :/ (6)

          • 42 13

          • kolejką pojedziesz bezpośrednio (4)

            • 9 12

            • I do tego dużo szybciej

              Ale części i tak nie dogodzisz

              • 6 11

            • Jaką kolejką z Osowy? Na planie PKM ja w ogóle nie widzę Osowy jako elementu linii. (2)

              Ta cała PKM po przeanalizowaniu umiejscowienia przystanków (w większości przypadków prawie w szczerym polu)może będzie miała sens za 10 lat, kiedy powstaną nowe osiedla i infrastruktura towarzysząca.
              Tyle że do tego czasu ta inwestycja zbankrutuje, bo mało kto będzie jeździł PKM przy tak niekorzystnie umiejscowionych przystankach; a miasto się jeszcze bardziej zakorkuje, bo jeszcze więcej ludzi wybierze po bezmyślnej likwidacji linii autobusów - jazdę własnym autem.

              Do poczytania i pooglądania fot (sporo wyjaśniają co do lokalizacji przystanków ;-O)polecam skyscrapercity - wątek Pomorska Kolej Metropolitalna

              • 8 5

              • Załóż okulary (1)

                bo ja widze a linia ma leciec z Gd- wrzeszcz do Gdy. Gł przez port lotniczy osowe kariny

                • 1 1

              • A ja widzę coś takiego pkm-sa.pl/glowna/o-projekcie/mapy/

                Są cztery mapy. Na pierwszej i trzeciej tej Osowej to zbytnio nie widać jako części PKM.
                Na bardzo schematycznej drugiej i czwartej jest zaznaczona, ale bez przystanku w obrębie realizacji PKM, więc ciekawe jak włączą stację Osowa do PKM i kto jaki zakres odpowiedzialności będzie ponosił za ten odcinek i jego włączenie/ budowę II toru - PLK,PKP,PKM?

                • 2 2

          • 210

            210 powinno byc-co im przeszkadza,moglby byc-ale rzadziej

            • 12 1

        • 210 w założeniu jest linią na lotnisko a nie po to abys jechal po badziewiaste mebelki (9)

          • 39 45

          • To oficjalny głos z bezmyślnego ZTM? (6)

            Tak czy siak niech centrum Matarnia zadba lepiej o komunikację, bo nie każdy jeździ autem, a o klientów warto dbać.

            • 39 13

            • A czyje to założenie, bo z mojego doświadczenia wynika, że (5)

              większość osób wysiada właśnie w Złotej Karczmie, a w kierunku lotniska jadą jakieś zdesperowane niedobitki.
              Przypominam, że jest to jedyny autobus z Gdańska Głównego w kierunku Matarni jeżdżący na dodatek nieregularnie i maksymalnie dwa razy na godzinę, więc gdyby rzeczywiście miał zaspakajać potrzeby lotniska przy jego obecnym "przerobie", pasażerowie musieliby chyba jeździć na dachu, a w środku poukładani warstwowo jak sardynki ;-/ Z Wrzeszcza jakimś cudem może być kilka linii na tej trasie.

              • 40 4

              • (1)

                Dlatego zniknie 210 a zastąpi ja linia krótsza dzięki czemu nie będzie takich opóźnień

                • 8 14

              • Krótsza linia? Skąd? Dokąd? Gdzie przetaną być opóźnienia?

                • 9 1

              • Zdesperowana

                Zdesperowani mieszkańcy Firogi i Klukowa też chcą jeździć autobusem :P

                • 11 1

              • nie (1)

                Dojedziesz kolejką do Niedźwiednika albo lotniska - i przesiadziesz się na 110

                • 0 4

              • Chyba żartujesz. A co to za regres.

                210 jeździ dziadowsko, ale przynajmniej (kiedy już przyjedzie) jadę od dworca Gdańsk Główny jednym autobusem za 3PLN 25 minut (w stronę Matarni raczej nie trafiłam na korki, gorzej jest z powrotem) i jestem w Złotej Karczmie.

                A ty propnujesz mi jazdę PKM dookoła przez Zaspę do lotniska i na dodatek przesiadkę do autobusu na końcu świata, żeby "wrócić" do Złotej Karczmy? To niedorzeczny żart (i ile miałoby to na dodatek kosztować?).

                Jeśli tak ma wyglądać to "lepsze", to lepiej pozostańmy przy tym co jest obecnie.

                • 9 0

          • 1.Może pozostaw ludziom kwestię tego, co jest dla kogo badziewiaste. Bądź tak dobry uznać, że ktoś może myśleć inaczej niż Ty.
            2. A lotnisko to jakie wielkie halo? W większości loty na prowincjonalne lotniska, na dojazd do których trzeba jeszcze sporo dopłacić. Często drożej niż bilet.

            • 10 2

          • na lotnisko? dobre sobie, bardzo rzadko jeżdżą te na lotnisko

            • 5 0

        • Czyli podsumujmy zastępstwo 210 PKM-em na trasie Gd.Gł. - Złota Karczma (17)

          - Całkiem inna trasa pozbawiająca wielu mieszkańców możliwości dojazdu do domu;
          - Prawdopodobnie sporo drożej niż w przypadku autobusu;
          - Jazda z Gdańska Głównego (o ile w ogóle będzie zgoda się na puszczenie PKM torami dalekobieżnymi) dookoła przez Wrzeszcz, SKM Zaspę i Strzyżę (ciekawe ile dokładnie taka podróż z Gdańska Głównego do Złotej Karczmy miałaby trwać?).

          • 41 11

          • Na pewno krócej niż autobusem (8)

            • 11 16

            • Podaj konkrety skoro taki "uświadomiony" w temacie jesteś. (7)

              Autobus 210 jedzie zgodnie z rozkładem z Gdańska Gł. do Złotej Karczmy 25 minut. Ile będzie jechać PKM skoro SKM z Gdańska Gł. tylko do Zaspy już jedzie 10 minut, a to zdaje się że dopiero ok. 1/4 trasy do Matarni.

              • 20 9

              • Ale SKM jedzie z postojami! (6)

                PKM nie będzie miała postojów między Gdańskiem Głównym a Wrzeszczem, tym samym przejedzie znacznie szybciej niż SKM (postój trochę zajmuje, zwalnianie, potem trzeba znowu przyspieszać..)... Dodatkowo PKM będzie miała nowe pociągi o zapewne lepszych parametrach do obsługi połączeń miejskich (przede wszystkim szybkie rozpędzanie się i szybkie hamowanie).

                • 4 7

              • No dobra. No to sobie poopowiadali, ale czy ktoś może podać (3)

                oficjalne zakładane czasy dojazdu do poszczególnych stacji PKM z Gdańska Głównego?

                Jest plan przystanków, dokładna trasa (jej przebieg, ewentualne trudności po drodze - zwalnianie na zakrętach, rozjazdach, na nasypie itp.) to i czasy przejazdu chyba też zostały wstępnie poustalane do rozkładu?
                Przynajmniej mam taką nadzieję ;-/

                • 4 2

              • Obudziłeś się dzisiaj czy jak?? (2)

                O PKM piszą już jakiś czas i jak wpiszesz zobaczysz szybko przebieg. A jak spojrzysz na przebieg, to zobaczysz że jest dobrze wyprofilowany i dzięki temu będzie szybki.

                A linia 210 to tylko na planie była dobra, ale w rzeczywistości non toper opóźniona i tragiczna.

                • 5 8

              • Mnie nie interesuje powszechnie znany przebieg trasy, a konkretne czasy dojazdu. (1)

                Skoro twierdzisz, że takie coś jest w Sieci, to podaj źródło.

                • 4 1

              • MASZ SWOJE ŹRÓDLO:

                tnij.org/proszzze

                • 0 3

              • tiaa...

                jakieś 9g?

                • 1 0

              • jeżeli będzie jechać 10km/h na godzinę a nie 100km/h to nie szybciej

                • 3 0

          • PKM nie będzie jechała przez Złotą Karczmę.... (3)

            • 9 0

            • zmieni sie nazwę któregoś przystanku na Złota Karczma (1)

              i PKM już będzie tam dojezdzało. to taki sposób urzędniczy. Niczym u Orwella w Ministerstwie prawdziwej historii

              • 14 0

              • I to wystarczy Lisickiemu, aby zabrać ulgi komunalnym? ;-P

                • 7 0

            • To czym dojedziemy do Złotej Karczmy?

              • 6 0

          • 25-30 min (3)

            W tyle dojedziesz z Osowy do Gdańska.

            • 3 3

            • (2)

              W tyle to dojedziesz z Osowy do lotniska 210

              • 1 4

              • zmień klej (1)

                210 jedzie 24 minuty z Osowy do Lotniska.

                • 2 3

              • Serio. Pociąg z Gdańska Głównego na Lotnisko ma jechać 25 minut. Więc 30 minut do Osowej jest REALNE

                • 0 0

        • bedziesz jechał zbuta :)

          • 6 3

        • (1)

          Obstawiam, ze CH Matarnia podstawi jakies busy od przystanku PKM do CH.

          • 6 1

          • Wątpię ;-/

            • 2 0

        • 179 i przesiadka na 110 pomiędzy Klukowem a lotniskiem pozostanie.

          Oby tylko dołożyli w takim wypadku jakieś kursy w weekendy.

          • 1 3

      • bilet jednorazowy ZTM 3,00 zł, a PKM będzie dużo droższa (4)

        • 12 2

        • (3)

          Jednoprzejazdowy, wszysykie bilety papierkowe są JEDNORAZOWE.

          • 2 2

          • Tylko że po uruchomieniu PKM..

            .. PKM bedzie w taryfie ZTM.. wiec tej "papierkowy, jednorazowy" bedzie obowiązywał w busie, tram i PKM.. Tle ze z róznica.. juz pewnie nie 3zł.. ale jakieś 3,50? Ot taka różnica;)

            • 3 5

          • (1)

            nie są. Bilet całodobowy, czy za 3,60zł jednogodz - mogę się przesiadać i tak często robię

            • 1 1

            • a tak trzeba będzie kupić dodatkowy bilet na PKM. Nowy bilet=nowy podatek=nowe wpływy do kasy.

              • 1 1

    • Do redakcji: "Autobus 155 dojedzie do przystanku PKM Osowa". (2)

      Linia 155 ma byc chyba przedłużona do PKM Jasień a nie PKM Osowa?

      Odpowiedź redakcji:

      Dziękujemy za sugestię. Treść została poprawiona.

      • 10 2

      • Redakcjo: nie ma za co.... (1)

        • 16 2

        • No to nie dziękuję

          • 6 2

    • Tak jak w stolicy. (2)

      W Warszawie był taki przypadek, że uruchomiono kolejowe połączenie lotniska z centrum. Jednakże autobusem jechało się taniej i szybciej, więc kolejka świeciła pustkami. Po pewnym czasie zlikwidowano połączenie autobusowe i problem pustej kolejki zniknął.

      • 46 3

      • tylko jak to nazwac? (1)

        krokiem wstecz
        brakiem konkurencyjnosci
        ignorowaniem podrozujacych

        • 23 3

        • Mieszkam w Warszawie więc wiem o temacie:

          Problemem pociągów na lotnisko nie było zapełnienie bo to zapewniał Służęwiec.

          Ludzie po prostu przyzwyczaili się do 175. A skasowanie autobusu stało się sławne głównie "dzięki" krzykaczom

          • 1 2

    • manuel z neptuna

      A ty na pieszo biedaku

      • 0 2

    • proponuję i 110 zlikwidować

      • 9 2

    • a co z komunikacją w okolicach ul. Wenus ??? (1)

      Bardzo bym prosił o jakiekolwiek informacje....

      • 1 2

      • nie ma i nie będzie

        jw

        • 5 1

    • ja jestem ciekaw co ile będzie jeździć (2)

      bo jakoś sobie nie wyobrażam że ktoś przylatuje wieczorem albo ma wylot o 5 rano i musi czekać 2h na kolejkę a jak częstotliwość będzie taka sama jak obecnej SKMki to nie wróży to nic dobrego.

      • 8 0

      • (1)

        Zapewne bedzie interwal 15-20 minutowy.

        • 0 3

        • w nocy zrobią co 20 minut?

          co 20 minut to pewnie będzie w godzinach szczytu a kolejka ma obsługiwać lotnisko przecież.

          • 0 2

  • Będzie dobrze! a jak nie będzie to i tak ktoś dostanie następne mieszkanie. (10)

    co by nie powiedzieć to coś się dzieje w Gdańsku. Nawet wzrost majątku prezydenta nie zwalnia tempa dla nowych inwestycji.

    • 123 23

    • po pierwsze wybór (6)

      Tu juz kombinuja jak zmusic do uzywania nieekonomicznej PKM zamiast sprawdzonych lini takich jak 210.

      Wolalbym by jednak najpierw zostawic ludziom wybor i zaglosuja nogami. Wtedy PKM bedzie musiala konkurowac zamiast na starcie likwidowac konkurencyjne polaczenie (juz sprawdzone).

      • 16 7

      • Czemu lewa kieszeń ma konkurować z prawą. (5)

        Człowieku zastanów się jeżeli ktoś kupuje nowy telewizor to nie po to aby konkurował ze starym, ale aby go zastąpić.

        Po to jest budowane PKM, aby zwiększyć siatkę połączeń ZKM i częstotliwość.

        • 3 8

        • Jak juz to ZTM. ZKM i PKM to zupelnie inne rodziny.

          • 3 0

        • właśnie sobie

          odpowiedziałeś, właśnie ma zwiększyć częstotliwość połączeń różnych przwoźników a nie zastępować jednych drugimi. PRZY OKAZJI - PKM I zkm to firny różne, więc nie ma mowy o zastępowaniu jednej kieszeni drugą

          • 2 0

        • lepiej, czyli gorzej... taniej, czyli drożej... (2)

          Mam całkowicie odmienne przypuszczenia, po pierwsze "szatkowanie" połączeń autobusowych jest robione nie dla dobra i wygody mieszkańców, lecz po to by zapewnić "klientów" PKM. Po drugie, mix komunikacyjny przyczyni się do wydłużonego czasu dotarcia z miejsca A do miejsca B (zwłaszcza poza godzina szczytu i dotyczyć to będzie szczególnie podróży między osiedlami) ze względu na przesiadki i zmiany środka lokomocji. Po trzecie, nie wiemy ile będzie kosztował przejazd PKM, nie znamy założeń do polityki cenowej i biletowej PKM, tym bardziej czy bilety ZKM bedą wspólne z PKM- aby się nie okazało, że podróż będzie droższa niż dotychczas na tej samej trasie... Miejmy nadzieję, że tym razem projekt do końca będzie racjonalnie poprowadzony i mieszkańcy na tym nie ucierpią..., tego życzę wszystkim.

          • 8 0

          • kierowca kosiarki (1)

            a powiedz mi jaki wplyw na kolej maja godziny szczyty... chyba taki ze w przedziale bedziesz mial ciasniej... ty kierowca bedziesz stac a kolej zasuwac wiec kto bedzie szybciej ???

            • 0 3

            • chociażby częstotliwość kursowania autobusów, tramwajów...

              które mają dowozić do stacji PKM, przeczytaj dokładnie post. Poza godzinami szczytu komunikacja kursuje znacząco rzadziej, i pociąg nie ma tutaj nic do rzeczy. Ja zrozumiałem, że chodzi o całkowity czas dotarcia z punktu A do punktu B, a nie o kolej jako taką- np. jadąc z okolic Osowej do Oruni, mamy co najmniej dwie przesiadki (dojechać do PKM w Osowej-> PKM-> dojechać z Wrzeszcza lub Gdańska GL. do Oruni), o kosztach nie wspomnę ponieważ nie znamy cen, oby nie było drożej?! Dzisiaj wsiadam w 210 i już...

              • 4 0

    • koszty mieszkań i inwestycji pokrywają horrendlane czynsze z lokali w Gdańsku (1)

      • 4 4

      • i podatków od nieruchomości, a komule się sypią

        • 0 0

    • jak narazie nikt nie poniósł konsekwencji z bykami w zeznaniu, ale ty szary człowieku się pomyl oj biada ci biada

      • 5 0

  • Czyli zmuszamy pasazerow, zeby jezdzili tak, jak ZTM chce. (23)

    Wolalbym bym mieć alternatywę: albo PKM, albo tram, albo bus.

    • 195 58

    • (3)

      nikt nikogo nie zmusza. Czytaj a potem się wypowiadaj - "Wiosną mają w tej sprawie ruszyć konsultacje społeczne z mieszkańcami...".

      • 10 37

      • Chyba nie wiesz, jak wyglądają konsultacje w tym mieście. (1)

        • 53 5

        • dokładnie

          Lisicki wsiada np. do autobusu ztm i zatwierdza w czasie jazdy testowej trasę wedle własnego widzimisie. W ten sposób mamy np. absurdalnie podzieloną trasę linii 100 na dwa kursy.

          • 19 1

      • Jesli maja byc takie konsultacje jak ostatnio w sprawie ustawy smieciowej to jestem za zbieraniem podpisow za odwolaniem

        • 28 1

    • Masz jeszcze trzy możliwości (4)

      pieszo, własny samochód albo rezygnacja z podróży.
      P.S. Alternatywa to wybór między DWOMA wykluczającymi się możliwościami.

      • 5 10

      • Za SJP: (2)

        Alternatywa to
        1. dwie wykluczające się możliwości, np. mieć alternatywę;
        2. sytuacja wymagająca wyboru między dwiema wykluczającymi się możliwościami, np. stanąć przed alternatywą;
        3. potocznie: inna możliwość, inne rozwiązanie, np. alternatywa dla planu gospodarczego;
        4. w logice: zdanie złożone współrzędnie (połączonych spójnikiem "lub" lub "albo"), prawdziwe wówczas, gdy choćby jedno ze zdań składowych jest prawdziwe; suma logiczna; wyraz często używany w błędnym znaczeniu "jedna z możliwości", np.: Miał dwie alternatywy. (poprawnie: Miał dwie możliwości.).
        Chciałeś zabłysnąć? Prawie się udało...

        • 8 3

        • "Prawie" robi ogromną różnicę

          • 3 0

        • jak "albo" to tylko jedno ze zdań składowych może być prawdziwe ;) nie dwa, jak w alternatywie

          • 0 2

      • No to jak już się pouczamy...

        ...to raczej między DWIEMA możliwościami. Dwie możliwości, dwiema możliwościami.

        • 0 0

    • Likwidacja 210 to kretyński pomysł (7)

      Jeden głupi samobójca na torach, paraliż PKM i jadący na lotnisko będą zmuszeni jechać taksówką.

      • 30 8

      • To samo co wypadek na trasie przejazdu 210. (5)

        A wypadki na drogach są znacznie częstsze niż na torach.

        • 12 19

        • Zgadzam się (2)

          Ale liczyłam na to, że dzięki PKM będzie WYBÓR.

          • 11 5

          • A ja się nie zgadzam, bo patrząc na awaryjność SKM (i bez udziału samobójców), (1)

            to czarno to widzę.

            • 10 3

            • typowe kombinacje naszych komuchów u władzy, od lat 50tych do dziś

              zrobili skm to zlikwidowali autobus 101
              potem jeszcze rozdzielili ztm i zkm
              by na tym samym bilecie nie dało się przeskoczyć np z tramwaju do autobusu, a potem do trolejbusa.

              Dzięki temu wszyscy "krewni i znajomi Królika" maja tyle norek i stanowisk kierowniczych, ile im przy ich iście króliczej płodności - potrzeba. Kiedyś to się skończy krwawym przewrotem, z wieszaniem ludzi.

              • 4 2

        • Ale tutaj jest szansa na zorganizowanie objazdu, w przypadku kolei nie ma. (1)

          • 5 3

          • Pewnie, że będzie

            PKM będzie mogło objeżdżać - przez Gdynię i Osowę ;P

            • 3 1

      • Tylko nie głupi! Tylko nie głupi!

        Tylko nie głupi!

        • 0 7

    • masz wybór...komunikacja albo samochód

      • 1 2

    • O nie! Możesz jeszcze jeździć

      Stadionem, Centrum Solidarności,
      Teatrem Szekspirowskim i Muzeum II Wojny. Więc nie marudź!!

      • 9 2

    • Sami pasażerowie ograniczyli sobie wybór

      Wyprowadzając się na wiochę trzeba się liczyć z utrudnionym dojazdem do centralnych dzielnic. Jak chce się mieć szeroki wybór dostępnych środków KM to trzeba zainwestować kilkaset zł/m2 więcej w mieszkanie.

      • 1 11

    • a kto to wszytsko utrzyma???? pasażerów nie przybędzie, a byłyby do utrzymania 3 środki transportu, a potem znowu będą narzekania że bilety za drohie...ludzie myślcie trochę....

      • 2 2

    • BEDZIESZ MIEc

      albo PTM albo z buta...

      • 1 0

    • popieram tez chcialbym miec wybor napewno likwidacja 210 przyniesie wiecej strat anizeli korzysci niech zarzad zkm przemysli swoja decyzje i pojdzie po rozum do glowy nim bedzie za pozno

      • 0 0

  • (3)

    To wymyśl , skąd kasę na takie fanaberie .

    • 58 17

    • skoro już o kasie

      to może upewnijmy się, czy pkm będzie w cenie biletu ztm gdańsk (jestem jak najbardziej za,ale... chciałbym, zę by to ktokolwiek oficjalnie potwierdził), bo potm zlikwiduje się połączenia, a za pkm trzeba będzie płacić osobno...

      • 9 0

    • jak sie zorientowali ze koszty przejazdu beda glownie do przyjecia przez zachodnich turystow

      to zaczynaja od "wyrzniecia" alternatywnych, konkurencyjnych polaczen.

      Trzeba bylo sie zastanowic zanim sie zaczelo czy koszty biletow beda na polska kieszen. A nie teraz cyrkowac panowie.

      • 4 1

    • Te przystanki wyglądają tragicznie !

      Kto to zatwierdził ???

      • 3 2

  • przesiadka na siedlcach (3)

    A dlaczego nie może być lini tram. bezpośredniej z Moreny do centrum, tylko z przesiadką na Siedlcach?
    Linia 10 lub 12 mogłaby jeździć z Moreny przez Siedlce i Centrum do swoich obecnych pętli.

    • 118 12

    • przecież będzie tak jeździć

      • 13 1

    • pewnie tych dwukierunkowych cudow byloby za malo na taka trase. latwiej zwozic bydlo z gorki i przerzucac do pes i 105 :P

      • 6 3

    • Pan

      "redaktorek" znowu przyłożył ucho nie tam gdzie trzeba i coś pokręcił.Przesiadka będzie i owszem,ale nie z tramwaju na tramwaj,ale z autobusów 174,175 i 167 na tramwaj.

      • 18 1

  • linia 158 (3)

    Ktoredy ta linia pojedzie na Stogi? Tunelem przez Wisle? Czy promem? A moze przez centrum miasta?

    • 37 11

    • tunelem (2)

      • 19 0

      • aha to ona z Nowego Portu pojedzie na Stogi (1)

        A ja się zastanawiałem po co ta linia będzie z Wrzeszcza jechać na Stogi :-)

        • 0 0

        • Po to

          By Stoganie mogli zrobić zakupy w GB, a Wszeszczanie wykąpać się w słonej wodzie

          • 9 0

  • (15)

    Chyba ktos nie bardzo rozumie kto i gdzie tymi autobusami jeździ. Te zmiany odetną całkowicie Morenę i bardzo utrudnią komunikację suchanina. Poza tym ludzie, którzy do tej poty jechali na raz, będą zmuszeni do przesiadania się na tramwaj. Paranoja jakaś. Dodatkowo jak PKM zastąpi połączenie siedlec i moreny z matarnią i niedźwiednikiem? Jak dojedziemy szybko z głównego na orunie gościnną? Te zmiany są zupełnie oderwane od rzeczywistości. Mieszkańcy niedźwiednika i złotej karczmy jakby przez lrzypadek chxieli dojechac do CH Morena..to z przesiadkami... oj.. długo by wymieniać.

    • 147 13

    • Złota Karczma (3)

      Rety! Wracamy do czasów koszmaru autobusów linii B. W weekend dojechanie ze Złotej Karczmy np. na Suchanino czy Morenę zajmowało ok. 1h!!!! Wszystko dlatego, że na rondzie de la Salle w tym czasie nie odjeżdżał w danym kierunku żaden autobus, kiedy przyjeżdżał od strony obwodnicy. Wg Waszego pomysłu, będę musiał zjechać 1 przystanek ul. Słowackiego przez las, 1 przystanek autobusem lub kolejką na tramwaj, którym z kolei znowu (chyba) 1 przystanek na Suchanino????????? No tak mogę poczekać na 142, ale sorry wiecie ile się czeka w weekend na kolejny autobus tej samej linii??? ZOSTAWCIE (jakikolwiek) AUTOBUS ŁĄCZĄCY ZŁOTĄ KARCZMĘ Z SUCHANINEM !!!

      • 34 2

      • ERRATA

        ...nie tyle może dosłownie na Suchanino, co do McDonaldsa na Morenie, skąd będę jeszcze musiał tułać się z buta... :/

        • 14 1

      • Heh, a tramwaju ktoś nie widział

        Z PKM przesiądziesz się od razu na tramwaj, który będzie często kursował.
        Obie rzeczy nie będą stały w korkach, więc wreszcie będziesz mógł szybko dotrzeć. Dla przypomnienia ulica słowackiego w szczycie jest z.....a po horyzont.

        • 5 7

      • 142?

        Przecież 142 ma jechać na Suchanino. Zejdziesz do ronda i przesiądziesz się na 142. Taki wielki problem? 210 i tak rzadko jeździ...

        • 1 6

    • Do Macieq

      To napisz do ZTMu. Jak nie napiszesz i nie zadbasz to nie otrzymasz. Ale dla tych co napiszą: "w bajki wierzysz nikt tego nie czyta". To uważam, że lepiej spróbować niż nic nie robić i narzekać.

      • 8 0

    • 142 i 162...do tego tramwaj...wystarczy wam blokersom, tylko bagrzecie po autobusach

      • 2 6

    • Z Głównego na Orunię Gościnną (5)

      to chyba akurat nie problem, bo oprócz 210 jest jeszcze 6 linii ZTM. Zresztą 210 z Oruni do Gdańska od czasu wprowadzenia postoju wyrównawczego na Zaroślaku jedzie nieprzyzwoicie długo, mogą tą linię spokojnie stąd (odcinek Orunia-Główny) zabrać.

      • 4 7

      • 6 linii autobusowych (2)

        Czy kiedykolwiek jechałeś tymi liniami? Widać że nie. Jeżeli nie będzie 210 z Gościnnej to nie wiem jak i do czego ludzie wsiądą na Rejtana, Sandomierskiej czy Zaroślaku. Na pewno nie wejdą w przeładowane do granic możliwości linia pruszczańskie (200,207,205,232) ani w 154. 151 i 189 też są przeładowane już od Gościnnej, a na 256 nie ma co liczyć bo to jeździ raz na półtorej godziny.

        Także wara od naszej B (210) na Oruni. Ona zawsze jeździ i będzie jeździć. Choćby nawet miała być znowu ikarusami i jelczami obsługiwana.

        • 10 3

        • Tak się składa, że (1)

          jeżdżę przynajmniej 5 razy w tygodniu w obie strony i stwierdzam, że mocno dramatyzujesz, szczególnie z Sandomierską i Zaroślakiem. Aczkolwiek faktem jest, że nie jeżdżę w godzinach szczytu, może to mieć znaczenie. :P Zacznijmy jednak od tego, że wątek z 6 liniami był o kierunku NA Orunię, a nie Z. ;)

          • 3 5

          • Przejedź się 207 o 15.05 z Gdańska

            Tokijskie metro wysiada...

            • 4 0

      • Z Głównego na Gościnną (1)

        Kolego Sapphire, gdzie Rzym a gdzie Krym. Orunia Gościnna nie ma nic wspólnego z Orunią Górną. Gościnna jest hen daleko, boczną od Traktu Św. Wojciecha. Do linii tramwajowej to tam jest ze 2 km jak nie więcej.

        • 3 0

        • Marudo

          ale o czym Ty do mnie mówisz, bo ja ani słowem nie wspomniałem ani o tramwaju, ani o Oruni Górnej. :)

          • 0 2

    • Odetną Morenę od Suchanina? (2)

      Jak to? Przecież nikt nie pisze o likwidacji 130; 142 ma być skierowane na Suchanino.. Jakie odetną?
      PKM nie będzie także zastępować połączenia Siedlec z Niedźwiednikiem - to tramwaj ma je zastąpić.
      P.S. Gdzie masz obecnie jakieś bezpośrednie połączenie Siedlec i Matarni???

      • 1 4

      • Jaki tramwaj na Niedźwiednik.

        Człowieku, co Ty bredzisz?

        • 3 0

      • Siedlce - Matarnia

        210. Przyznaj się, nie wiesz dokładnie jaki teren zajmują Siedlce, prawda?

        • 1 0

  • Proste jakd rut (4)

    ...potem zniknie SKM i mieszkancy zostana sami.
    O 0,5l wodki sie zaloze ze tak bedzie "bo ciecia" w kasie nmiasta natsapia

    • 24 23

    • SKM wykupią Niemcy i jak w monopoly będą już mieli wodociągi, elektrociepłownię i kolej (1)

      woda to na razie żabojad, ale to przecież freund Niemca

      • 4 4

      • Łapy precz od naszych cukrowni, Lachu!

        • 3 0

    • Ale, że, niby, jak?

      Cieć kasy pilnuje? Czy może inna koncepcja w tym ustępie? I kto ma się natsapać, schodów zabraknie czy droga wydłuży?

      • 0 0

    • nie zniknie ale będzie kursować co godzinę

      nie ma co się oszukiwać na lotnisko nie będzie zbyt wiele osób jeździć, najbardziej skorzysta niedźwiednik i głównie ludzie z tego osiedla będą jeździć tą kolejką.

      • 2 1

  • A Urząd Marszałowski o tym wie? (8)

    ZTM fajnie to sobie wykombinował. Ale czy uzgodnił to dokładnie z Urzędem Marszałkowskim, czyli organizatorem przewozów kolejowych? Bo peron startowy PKM ma być na stacji Gdańsk-Wrzeszcz, a nie na stacji Gdańsk Główny. Zaś linia E65, czyli dalekobieżna, już i teraz jest mocno obłożona. Oby nie wyszło na to, że trzeba dojechać do dworca głównego, potem SKM do Wrzeszcza, a dopiero stamtąd do lotniska.

    • 33 24

    • poczytaj dokładnie artykuł (6)

      PKM będzie się zaczynać jednak w Gdańsku Głównym, a nie jak początkowo planowano we Wrzeszczu...

      • 8 3

      • znowu zmiana koncepcji? (5)

        Niestety, artykuł nie wyjaśnia kto i dlaczego zmienił jedno z podstawowych założeń nowej kolei metropolitalnej, czyli start PKM z Wrzeszcza. Wygląda, że tak sobie ZTM wymyśliło bez uzgodnienia z kimkolwiek. Niestety, "totalny" ma rację. Nie da się przepuścić wielu składów PKM z Gdańska Głównego do Wrzeszcza. Jeśli ten pomysł przejdzie, PKM będzie jeździć rzadko i niepunktualnie.

        • 14 1

        • Jeśli ten pomysł przejdzie, PKM będzie jeździć rzadko i niepunktualnie. (4)

          To może jeszcze łaskawie zechcesz napisać, z czego miałaby wynikać ta niepunktualność i niska częstotliwość.

          • 5 11

          • Z racji niskiej przepustowości linii dalekobieżnej.

            Masz napisane jak wół w poście wyżej.

            • 13 1

          • Tory dalekobieżne z Głównego do Wrzeszcza są zajęte (2)

            Wyjaśniam chętnie: Po torach dalekobieżnych z Głównego do Wrzeszcza, dalej zresztą też, już obecnie jeździ wystarczająco dużo pociągów. Jeśli wciśniemy tu jeszcze składy PKM, to one będą musiały mieścić się w nielicznych lukach między dotychczasowymi pociągami. Stąd niska częstotliwość. A niepumktualność dlatego, że dalekobieżne są niepunktualne, więc luki między nimi też różnie będą się układać zmieniając czasy odjazdu PKM. Dla PKP ekspres zawsze będzie miał pierwszeństwo przed wagonikami PKM. Co gorsza niepunktualność na odcinku "dalekobieżnym" przeniesie się też na nową trasę PKM rujnując rozkład jazdy na całej linii. Jak PKM przyjedzie z Głównego spóźniony to i dalej z Wrzeszcza odjedzie z opóźnieniem.
            A wszystkich tych probemów można się łatwo pozbyć oddzielając PKM od ruchu dalekobieżnego, czyli start z Wrzeszcza a nie z Gdańska Głównego.

            • 19 5

            • co się przejmujesz

              jesteś Polakiem więc ci ,,myślący" za opóźnienie PKM będą odloty samolotów przesuwać by ludzie zdążyli! Przecież to lotnisko LESZKA kto się sprzeciwi temu jakieś ,,mali" przewoźnicy bo ci myślący zapomnieli że Ambera już nie ma i jego linii lotniczych by robić co chcą

              • 1 2

            • Genialne i jakże proste w swojej prostocie

              Co to znaczy wystarczająco dużo pociągów misiu? Dla kogo? Dla ciebie? Dla twoich mało rozgarniętych akolitów? Nie ma w zarządzaniu ruchem pojęcia wystarczająco dużo, mówi się natomiast o granicy przepustowości. Podaj więc dane albo przestań bredzić. Jakie luki? Dane poproszę. Dane.
              Ci którzy planują, w przeciwieństwie do ciebie, zadali sobie trud, policzyli i sprawdzili, także kwestie zarządzania ruchu, po "odcinku dalekobieżnym".

              • 3 4

    • pewnie tak

      bo to jedna klika.

      • 0 0

  • (13)

    Chwila, przeciez to zupelnie inna trasa!?! To, ze z Gdanska Glownego na lotnisko, to nic jeszcze nie znaczy... Chyba, ze dla turystow... A co z mieszkancami osiedli na trasie 210??? Aha, mamy sie wszyscy przesiasc do samochodow? No tak, przeciez za malo korkow w Gdansku...

    • 221 4

    • do jakich samochodów?? najpierw trzeba miec kase zeby taki kupic

      • 10 12

    • A na rowery, to nie łaska?

      Buhahaha.

      • 4 17

    • Ale jakich? (4)

      Morena dostanie tramwaj. Suchanino linię 142 a osiedla za obwodnicą PKM. Martwię się tylko o jedno, częstotliwość kursowania 179. Jeżeli będzie taka jak 210 to ok, jeżeli taka jak obecnie to tragedia bo odetnie to dość ostro okolice Selgrosa.

      W sumie tak naprawdę wszystko zależy od zmian w częstotliwości o których tutaj nie ma mowy. Bo jeżeli 179 będzie kursować jak 210 często, 142 pozostanie bez zmian, podobnie 110, 157, 167 oraz nowe linie będą dowozić ludzi do PKM z rozsądną częstotliwością (np. dokładnie z częstotliwością odjazdów PKM, podrzuca na 4 minuty przed, odbiorą na 4 minuty po) to będzie świetnie. Natomiast jak zaczną ciąć liczbę połączeń to może być tragicznie. Najbardziej boję się cięć na liniach 157 i 110. Bo jak 110 będzie jeździć raz na godzinę to co z tego, że jest kolej jak dotrzeć do niej nie będzie jak? Latem jak latem sobie dojdę spacerkiem, ale zimą? No i osoby starsze, z dziećmi itd?

      • 1 8

      • Ok, z tym, że koszty przejazdów PKM dużo wyższe (3)

        PKM w miesięczny nie wejdzie, a jeśli- to za ogromne pieniadze

        • 10 1

        • Ja sądzę, że dla Gdańska akurat wejdzie (2)

          ZTM tak wszystko ustawia pod PKM, że bilet będzie ten sam. Jedynie co może być problemem to wspólny bilet z SKM i Gdyńskimi liniami.

          Sądzę, że bilet ZTM w obrębie Gdańska będzie obowiązywał też w PKM.

          • 3 4

          • (1)

            Trzymajmy kciuki - to byłoby najbardziej pozytywne rozwiązanie

            • 3 0

            • Druga opcją jest znowu to, że wejdzie w metropolitany łączony.

              Tj. tan jeden przewoźnik + SKM + PKM lub wszyscy plus koleje. Co też byłoby akceptowalne choć mniej opłacalne.

              • 0 2

    • kurde ton ile tych przesiadek będzie ,żeby się z Gościnnej na Złotą Karczmę dostać (3)

      zadanie transportowe z badań operacyjnych

      • 1 0

      • SKM Orunia - Wrzeszcz (2)

        plus 110

        • 1 2

        • jeszcze powinien być inny bilet na każdy przystanek
          kontrola z rewizja osobistą
          i dać Renomie broń palną

          matrix to mały pikuś, Bateryjko

          • 3 0

        • SKM na Oruni to już tylko legenda

          Od 2-3 lat SKM nie jeździ w kierunku Pruszcza (via Orunię), a gdy jeździła, to najczęściej kończyła bieg w Gd. Głównym...

          • 2 0

    • 210 (1)

      PARANOJA - LINIA 210 MUSI ZOSTAC-NIECH RADNI SWOJE PLANY SCHOWAJA W BUTY, i skrocenie 174 175..... paranoja nastepna - jak na lostowice... bzdura

      • 2 0

      • nic nie musiiiii

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane