• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PKP o fuszerkach na peronach w Gdyni: za późno na zmiany

neo
14 kwietnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Pada? To zmokniesz, bo PKP wiat nie połączy. Pada? To zmokniesz, bo PKP wiat nie połączy.

Za krótkie wiaty, pękające już ławki, zwężone wejścia na peron - to tylko niektóre wady remontowanych peronów w Gdyni Głównej. PKP problemu nie widzi i definitywnie stwierdza, że na zmiany już za późno.



Jak rozwiązać problem nieprzemyślanego projektu, według którego wykonano remont peronu?

W czym problem? W fatalnym wykonaniu remontu peronu na dworcu Gdynia Główna. Prace wykonywane są w ramach przebudowy linii z Gdyni do Warszawy, która ma zakończyć się za półtora roku. Gdy pojawiły się pierwsze efekty, pasażerowie zaczęli zastanawiać się czy to nie żart. Na nowych peronach są np. wiaty, ale czekając na pociąg nie da się nie zmoknąć - bo między nimi jest kilkadziesiąt metrów przerwy. O wadach projektu pisaliśmy już kilkakrotnie.

Do Ministerstwa Transportu obszerne pismo wysłało też trójmiejskie stowarzyszenie Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej. Odpowiedzi ministerstwa są - delikatnie rzecz ujmując - zadziwiające. Streścić można je krótko: już za późno, nic się nie da zrobić.

- W odniesieniu do rozwiązań konstrukcyjnych i nawierzchniowych na obiektach będących w trakcie kończonej modernizacji nie można wprowadzać ponownych zmian, gdyż nie zezwalają na to przepisy, dotyczące prawa zamówień publicznych, trwałości projektu oraz gospodarowania zasobami publicznymi - informuje Mikołaj Karpiński, rzecznik ministerstwa.

W Gdyni prace trwają od marca ubiegłego roku. Ministerstwo tłumaczy, że modyfikacja dokumentacji budowlanej spowoduje wstrzymanie prac oraz narazi zamawiającego na roszczenia finansowe wykonawców robót. Poza tym, jest to niezgodne z przepisami Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

- Czy ewentualny brak możliwości poprawy stanu estetyki i funkcjonalności świeżo przebudowanych elementów infrastruktury obsługi podróżnych oznacza, że pasażerowie korzystający z wyżej wymienionych stacji będą musieli zmagać się z niedostatkami funkcjonalnymi i estetycznymi do czasu następnego remontu generalnego stacji, który wykonywany jest średnio co 30 lat? - pytają przedstawiciele FRAG.

Wszystko na to wskazuje. W PKP obiecują za to, że przy kolejnych projektach zwrócą większą uwagę na szczegóły, ale brzmi to jak ponury żart.
neo

Miejsca

Opinie (292) 10 zablokowanych

  • (30)

    Dać łopatę Nowakowi i zagnać do POprawki.

    • 327 45

    • To jest właśnie Polska w budowie! (12)

      drogi, autostrady, dworce, stadiony - wszystko drogo jak cholera i do du....y!

      • 68 7

      • Takiego syfu jak teraz to nie było nigdy. (4)

        miliardy utopione w autostrady po których jeszcze długo nikt nie pojedzie!

        • 52 13

        • (1)

          POwczyki sprzedawczyki a 70% głosów od lemingów z pomorza...

          • 29 17

          • a ty to kto - wyznawca błogosławionego pisiora?

            • 4 9

        • Dla mnie to ewidentny przewał na przetargu o projekt. (1)

          Bo przy zwykłym przetargu ktoś by to sprawdził a jak idzie przewał to nie można nic weryfikować bo kasa już poszła.
          PKP zapłaci za to w końcu masowym odejściem pasażerów i nie chodzi o jeden peron a o patologiczne tolerowanie burdelu w całym zarządzie PKP.
          Jako mieszkaniec Gdyni będę bojkotował kolej za takie podejście do sprawy - na szczęście mam wybór.

          • 9 1

          • Nooo taaa nie wyłożyli marmurem to już utopione pieniądze nie wiem czego się ludzie spodziewają po peronie??? Na peron idzie się 5-10 minut przed przyjazdem pociągu wsiada do niego i odjeżdża...
            Nie po to remontują główny budynek żeby budować kilometrowe wiaty na każdym peronie bo po co? tam będą poczekalnie kawiarnie bary szybkiej obsługi i takie tam

            • 1 7

      • (4)

        tylko że to jest remont PKP.

        • 19 12

        • a w jakim ministerstwie jest PKP? (3)

          oj darcku doksztalc sie

          • 16 4

          • (2)

            Przecież remont rozpoczął się na długo przed tym, jak Nowak został ministrem...

            • 11 9

            • tak, a Grabarczyk to był z Polskiej Partii Przyjaciół Piwa; gdyby Kononowicz był u władzy to chociaż z góry byłoby wiadome, że nie będzie niczego

              • 23 0

            • re

              no to jak na długo przed tym to okej, to może i lepiej bo by nie było nawet peronu, a tak się zmoknie na deszczu i śniegu a potem już do cieplutkiego pociągu gdzie ogrzewanie ustawione na 38 stopni, ole

              • 1 0

      • to nieprawda, nie uogólniaj

        • 3 3

      • Podejmowanie decyzji przez osoby niekompetentne, świadczy o rozwalaniu państwa.Pamiętajmy - nie można bezkarnie rozwalać całego państwa z powodu niekompetencji! To jest tak, jak ja bym chciała zatańczyć w balecie. Tak, mogę chcieć, ale co z tego?! Co prawda szkodliwość takiego mego wyczynu byłaby najwyżej taka, że ktoś ze śmiechu by zmarł To jedyna szkodliwość. Ale jeżeli ludzie niekompetentni biorą się za montowanie państwa, za - w istocie - demontaż państwa , to to już jest tragedia.

        • 2 1

    • a mnie tam wszystko jedno z jakiej strony politycznej są ministrowie (1)

      po, pis czy inne gnidy. Wszystko jedno!!! Niech tylko na konkretnych stołkach ministerialnych siedzą osoby, które mają KONKRETNĄ wiedzę z danej dziedziny. Brak kompetencji i tyle! Za to piękne, bielutkie ząbki w fałszywych uśmiechach przed kamerami... banda szumowin i tyle...

      • 30 3

      • No dobra tylko z jakiej dziedziny powinien mieć więdzę Nowak?

        Z drogownictwa? Z kolejnictwa? A może jeszcze z innej która mu podlega?

        • 6 4

    • Uwielbiam takie opinie (2)

      pewnie..Nowak powinien stać na każdej budowie w Polsce i nadzorować... a może każdy projekt sprawdzać? To ludzie na dole drabinki zawalili a nie władza :-)

      • 21 31

      • nikt na sile nie sadza na stolek - w ukladach hierchicznych za dzialnosc dolow odpowia minister

        jak by byl sukces do odtrabienia to pierwszy by przylecial. minsterstwo transportu to nie zabawka i albo sie potrafi zarzadzac albo sie opuszcza stanowisko.

        • 18 5

      • To po H nam wladza....

        skoro uważasz, że i tak za nic nie odpowiadają to po co utrzymywać tych darmozjadów. Wystarczyliby rzecznicy prasowi. Tłumaczyliby ciemnemu ludowi ze jest dobrze jak jest i nie robiliby zamieszania przy każdej zmianie jak się Tuskowi coś poprzestawia w układach na orliku.

        • 5 1

    • Osiołku (4)

      Tylko, że taki projekt był opracowywany praw3dopodobnie za rządów wspaniałego PiS-ku!

      • 18 13

      • osla to poszukaj w majtach

        a teraz wracaj do ksiazek studencino

        • 9 11

      • projekt sześć lat?

        • 5 2

      • Matołku...

        niestety nie masz racji. To światłe projekty fachofcuff od PO.

        • 5 0

      • Gdyby PIS nie dopatrywal sie wszedzie korupcji i każdego nie posądzal o nieuczciwość (po sobie sądzili, czy jak?), to może wybrano by projekt nie najtańszy(bo tak trzeba wg przetargu) ale wyposrodkowano by miedzy jakoscia i kosztami.
        Z pewnoscia projekt ktory przewidywał dłuższe wiaty i drzwi antyprzeciągowe byl droższy. Ale cóż, przetarg ma swoje prawa, trzeba wybrac to co najtańsze.
        Pretensje kierujcie do tych, ktorzy takie popaprane prawo uchwalili.

        • 1 4

    • Bo to typowa polska bylejakość

      Skutek położenia nacisku na najtańsze oferty zamiast na najlepsze. Skutki tego są takie, że perony wyglądają jakby zaprojektował je 6-latek. Wejścia nadal nie będą miały otwieranych drzwi u góry, a więc zimą przy zachodnim wietrze w budynku dworca nie da się wytrzymać. No i po co komu wiata na drugim końcu peronu? W zasadzie jedyne co mi się podoba to fakt, że peron jest wyżej niż był, więc przy wysiadaniu trudniej jest się zabić.

      Z drugiej strony to PKP, więc w zasadzie powinienem się tego spodziewać. Od 20 lat to syndrom wszystkiego co najgorsze w transporcie.

      • 23 3

    • Problem tkwi może nie w wykonastwie, co w samym projekcie (3)

      Dworzec nie jest tu jedynym przykładem.
      Wybierane są projekty może i bardziej nowoczesne, ładniej wyglądające, ale w ogóle niepraktyczne.
      W tym przypadku ławki są ławkami, ale np. na dworcu w Gdańsku Głównym ławki zastąpiono krzesełkami. Dzięki temu na tej samej przestrzeni mogą usiąść np 4 osoby, a nie 6

      • 12 0

      • (2)

        w tym projekcie nie ma nic nowoczesnego, wręcz przeciwnie i to tu właśnie chodzi
        akurak krzesełka to dobra rozwiązanie bo mogą na nich usiąść ludzie, którzy się nie znają, na ławce to jest niemile widziane

        • 8 4

        • wystarczy flaszka i jakis temat do rozmowy (1)

          i mozna sie poznac albo chociaz spedzic milej czas. jak ktos gapi sie tylko w swojego smartfona i nie zauwaza ludzi obok to chyba on ma problem. Ludzie Poalcy sami sie alienujecie jesli boicie sie drugiego czlowieka. to sie nazywa homofobia.

          • 6 6

          • w d*pach się poprzewracało... teraz wszystko musi być dizajnerskie, albo że szkła i metalu jak jakiś iPhone... bez przesady...

            • 1 3

    • ehhh ta gdynia

      i ci ich pissowcy wyborcy !!!

      • 3 2

    • przydalo by sie wszystkich odpowiedzialnych za projekt dyscyplinarnie

      pozwalniać

      • 3 0

  • Pajacu za co bierzesz pieniądze?! (4)

    Zamiast się postarać i interweniować w wyższych szczeblem organach póki nie jest jeszcze za późno, przecież budowa nie jest nawet w połowie, to lepiej siedzieć cicho bo się jeszcze wyda że w przetargu poszedł jakiś wałek, pieniądze dostał kolega od wódki, a posadka ciepła to po co się wychylać - tylko ci problemu z tym remontem narobili. "Pan kierownik by podpisał ale ma obie ręce zajęte bo musi się trzymać stołka"...

    • 264 7

    • (2)

      peron to nie jakiś iPhone żeby był dizajnerski bez przesady... na peron się wchodzi wsadza 4 litery w pociąg i odjeżdża a nie delektuje i zachwyca poezją, sztuką czy architekturą. Będzie odnowiony główny budynek gdzie się będzie można posiedzieć i poczekać ciekawi mnie tylko jak długo zostanie w dobrym stanie puki go "bydło" nie rozniesie....

      • 1 15

      • nie byłes za granica, co? (1)

        szkoda, byś zmienił zdanie.

        • 1 0

        • byłem tylko co to ma do rzeczy?
          byłem tez w odnowionym budynku głównym.
          i nie rozumie tego lamentu nad peronem.

          • 1 1

    • dla ścisłości: Peron jest to !!!element!!! dworca kolejowego służący do bezpiecznego wsiadania i wysiadania podróżnych oraz ładowania bagażu.
      Przestańcie siać tanią sensacje puki nie oddadzą dworca w całości.

      • 1 3

  • Projekt zmodernizowanych peronów przygotowywał chyba jakiś dziadek rok przed emeryturą (20)

    estetyka z głębokich lat 70 (blacha falista, krzykliwe kolory, surowy beton, kostka nadająca się na podjazd do remizy). Totalny brak funkcjonalności (węższe przejścia niż były, tragiczne wiaty, słupy umieszczone tak, że utrudniają przepływ ludzi).

    • 312 4

    • A urząd miasta się na to zgodził, (12)

      bo to też dziadki, tylko solidarnościowe, ale mentalność ta sama, bo w telewizji zamiast bajek puszczali kolejny zjazd PZPR, co z tego, że znienawidzonej - do głowy weszło i wyjść nie chce. Musi wymrzeć całe pokolenie, wtedy ani Samorządności, ani PiSu, ani PO nie będzie ... mam nadzieję ...

      • 22 11

      • (11)

        urzędu miasta nikt nie pytał

        • 8 3

        • Rozumiem, że dworzec w Gdańsku (remontowany), czy dworzec w Sopocie (projektowany) (10)

          wyglądają tak, a nie inaczej, bo PKP tak sobie wymyśliło ? To na jakiej podstawie prezydent Sopotu ogłosił konkurs i konsultował się z mieszkańcami ? Właśnie, władza w Gdyni wie lepiej niż mieszkańcy, nigdy z nikim się nie konsultuje - stara, socjalistyczna szkoła.

          • 17 2

          • (4)

            dworzec to sprawa miasta, ale perony to PKP, perony są niezależne od dworca, zarządza nimi wyłącznie PKP, a w Sopocie miasto właśnie pytało PKP, kiedy zamierzają skończyć remont peronu dalekobieżnoego bo nie dostali w ogóle żadnej informacji o tym remoncie

            • 9 1

            • Bzdura.

              To właśnie w Sopocie miasto wymusiło architekturę remontowanego peronu dalekobieżnego, notabene idiotyczną, bo to będzie replika wiaty z peronu SKM, zamiast oryginalnej zabytkowej wiaty z pocz. XX wieku. Ale to właśnie pokazuje, że władze miast mogą mieć potężny wpływ na wygląd peronów należących do PLK.

              • 6 1

            • Rozumiem, że wiaty peronów w Gdańsku wyszły tak przez przypadek (2)

              podobne, czy zgodne z oryginalnymi. Może w PKP ktoś miał gest, żeby na to wydać więcej niż trzeba ?

              • 1 0

              • (1)

                Sami se wybraliście prezydenta...
                jest już za późno na myślenie....

                • 4 0

              • Po pierwsze, już dawno przestałem go wybierać - poznałem go po zgniłych owocach.

                Po drugie, niestety, będzie nadal wybierany, bo społeczność Gdyni, nie jest tak zintegrowana i mieszczańska, jak w Gdańsku, czy Sopocie. To forum, to chyba jedyne miejsce, gdzie można próbować integrować Gdynian.

                • 2 0

          • Bo Gdynią rządzą durnie i niedojdy... (4)

            I tyle temacie.

            • 14 7

            • a co ma Gdynia do PKP ? (1)

              • 6 7

              • Zapytajcie włodarzy Warszawy, Karakowa, Wrocławia, Poznania, Gdańska,

                jakiegokolwiek miasta conajmniej wielkości Gdyni, co miasto ma do PKP. Kiedy Szczurek skończy z uczeniem się na swoich błędach, a właściwie na koszt mieszkańców Gdyni, na koszt wizerunku Gdyni.

                • 2 0

            • takie fuszerki, tylko w gdyni, STOLEC-y kaszebskej

              gryzoń prezydentem:) slogan reklamowy gdyni brzmi: "Gdynia, moje miasto", a powinien brzmieć: "Gdynia - z guana bata nie ukręcisz!"

              • 1 0

            • a co za popaprańcy ich wysłali???

              • 0 0

    • raczje jakiś młody wykształcony z wielkiego miasta

      ogladający tańce z gwiazdami

      • 8 6

    • A co zamiast kostki? Kółka? Ten kształt najlepiej kryje. Co zamiast betonu? Marmur? Też kamień, tylko droższy w transporcie. (4)

      Krzykliwe kolory są wesołe.

      • 8 13

      • Patrz byłem wielokrotnie za granicą i zwracałem uwagę na detale (2)

        i w miastach na ziemi leżą solidne, eleganckie chodniki granitowe a nie paskudna kostka bauma

        • 10 2

        • Oooo, panie Paździoch, nooooo to są drogie rzeczy. (1)

          A ten granit nie jest śliski? W Warszawie chyba każde schody są z tego. Jedna kropla sosu do kebabu, człowiek zaczyna ślizgać się jak w slapstikowej komedii niemej.

          • 10 6

          • Gorzej jak ten sos, albo inny tłuszcz spadnie na kostkę, albo w szczelinę -

            wsiąknie, a ślad jest nie do wyczyszczenia nawet pod ciśnieniem - sprawdzone ... niestety.

            • 3 0

      • czujesz się już pokryty ? ;)

        "Ten kształt najlepiej kryje. "
        Ale co kryje??? Głupotę!!!

        • 2 1

    • takie rzeczy, TYLKO w Gdyni...

      gdynia stolec a kaszeb

      • 1 1

  • Byłem ostatnio we Wrocławiu. Mimo, że dworzec w remoncie, oglądając go, czułem się, jakbym ze wsi trójmiasto przyjechał. (9)

    Nasze dworce to pipidówy, wyglądają, jak na wioskach.

    • 197 13

    • (1)

      Gdynia to przecież wioska, tam pociągi zawracają, po co eleganckie perony? dla kogo? szkoda kasy, lepiej budować lotnisko ...

      • 15 24

      • a ty w swojej kamienicy dalej masz dziury po pociskach z 2wś??

        • 23 9

    • I ja to powtarzam wszystkimprzciez tu by sie nic nie działo

      gdzie Kraków Wrocław, a gdzie 3miasto. Gdanszczninowi zalezy zeby byc w statystykach lepszym od Gdyni i nic poza tym. Gdyby nie euro to

      • 28 8

    • bo wrocławski dworzec projektował i budował Niemiec; tak samo, jak gdański zanim go oszpecili remontem w latach 90tych

      • 23 2

    • We Wrocławiu jest hala peronowa... (2)

      Cudowne, prawda?

      • 8 0

      • A jaki problem, żeby zbudować taką halę peronową w Gdyni? (1)

        Tak wyglądają dworce w większości krajów Europy Zachodniej. Dlaczego nie można tego zrobić u nas?

        • 3 1

        • Przepisy, urzędnicy, pieniądze...

          Jakbyś nie wiedział...

          • 0 0

    • dworzec we wrocławiu wygląda jak ubojnia mieśa, niewiem czym się podniecasz (1)

      • 0 3

      • Dworzec nie musi wyglądać

        Wystarczy, że będzie funkcjonalny, że na peronie nie zmokniesz i nie zmarzniesz. Tylko na wschód od Odry na peronach dużych dworców hula wiatr.

        • 0 0

  • Eh, żeby tylko to... (14)

    Zaraz dostanę riposty, że jestem typowy Polak, narzekam na wszystko. Ale powiedzcie mi rodacy, czy można na to wszystko patrzeć z milczeniem? Robi się eskpresówka Gdańsk-Warszawa. Od Pasłęka w stronę Wawy przejezdny jest przez kilka kilometrów jedna jezdnia. JESZCZE nie oddano drugiej, a już stwierdzam, że wykonanie jest spartaczone. Jadąc mam wrażenie, że pod asfaltem ktoś co ileś metrów puścił grube kable, połączenia jezdnia-most pokonuję z obawą o zahaczenie podwoziem. Z czego to wynika? Z pośpiechu na to całe EURO? Nie ten czas...

    • 104 6

    • Nie róbmy POlityki - budujmy buble! (7)

      czego się nie dotkną to sp......ą!
      Banda nieudaczników!

      • 19 10

      • (6)

        ale że niby kto? przecież to remont PKP a wina PO jest tylko taka że tego dziadostwa nie sprywatyzowało

        • 11 9

        • Włącz rozum - wyłącz TVN! (2)

          • 18 8

          • (1)

            skończ już tą śpiewkę o TVN pismejku bo to to się nudne robi. idź poczytaj gazetę polską, albo jakiś blog w necie traktujący o "kłamstwie smoleńsikim".

            a nawet jak nie jestes pisowcem to niczego to nie zmienia, bo swoją gadką o tvnie pokazałeś ze jesteś na jednakowym poziomie

            • 7 17

            • Włącz rozum-wyłącz TVN!

              • 9 3

        • (2)

          przestań chrzanić; ryży Donek wraz z kolesiami od jesieni 2007 mają wpływ na obsadę zarządów wszystkich spółek PKP - jak na razie to większość partolą

          • 11 4

          • takie jaja zawsze będą w spółce państwowej. nie chodzi o ludzi, chodzi o strukture bodźców ekonomicznych której to przedstawiciele przedoświeceniowej prawicy jeszcze się nie nauczyli.

            jedyne co pomoże to prywatyzacja

            • 3 5

          • Ostatnio parę głów w PKP poleciało, tylko co z tego?

            Dopóki w kontrakcie nie będzie zapisu, że za ewidentne spartaczenie czegoś, marnotrawstwo czy działanie na szkodę spółki, skutkuje wywaleniem z posady bez żadnych odpraw, a do tego - solidna grzywna i sprawa karna, to nic się nie zmieni.

            Jednych palantów zastąpią inni, ci starzy trafią na kolejną synekurę do innej państwowej spółki. A co tam, podatnik płaci!

            • 4 0

    • Typowy Polak.

      • 3 2

    • Tak, do tej pory było lepiej. (1)

      Znasz datę skończenia tej drogi? Nie oddano to człowieku znaczy jedno - nie skończono.

      • 3 1

      • a myslisz,że...

        A myslisz,że na jezdnę,tóra jest już przejezdna i sa wymalowane pasy poziome nałożą nowy, równy asfalt???? Zapomnij!!Jeżdze tamtęty co tydzień ciężarówką i mam wrażenie jak bym jechał po kilkuletniej wyeksploatowanej drodzę.

        • 3 1

    • Iiii

      Jeżdżę tam z prędkościami "ile fabryka dała" i nie zauważyłem najmniejszych problemów. Sprawdź lepiej kolego automobila, bo może wydaje ostatnie tchnienie ...

      • 1 0

    • Potwierdzam, przy pewnej prędkości (130-140) masz wrażenie jakbyś siedział w karuzeli 'góra, dół, góra, dół' taka falista jest ta droga. Rozmawiałem o tym ze znajomymi już ładne 2-3 miesiące temu, też to zauważyli i wszyscy byli zdziwieni, że nawet asfaltu nie można prosto wylać.

      • 0 1

    • A to przez to że FRAG przestał się zajmować Gdańskiem ponieważ prawdopodobnie właśnie jest przyjmowany na zasadach korupcyjnych kolejny członek FRAGu do "referatu estetyzacji miasta" a nie zamierzają występować przeciwko sobie samym...

      • 0 0

  • No cóż - PKP połączone z gdyńskim modernizmem i efekty są (6)

    ale jak popatrzymy na bunkry Si Tołers, na halę targową, na Morską Avenue
    na te zabytki - to serce się raduje ...

    • 94 36

    • dobra weź tam się bucu czymś zajmij jak nie potrafisz trzeźwo ocenić kto zbabrał robotę (3)

      ale myślę, że gdyby artykuł był o łące w Chinach, to i tak byś jakieś frustracje na temat Gdyni cisnął w komentarzach:]

      • 20 5

      • A jakie to "frustracje" i gdzie ta chińska łąka? (2)

        Coś mnie się wydaje że nałykałeś się mleka z hali targowej przy sobocie po robocie...

        • 4 16

        • a mnie się wydaje, że nie rozumiesz słowa pisanego...

          • 12 2

        • wieśniaku- wszystko wyszło w twoim debilnym poście.

          nawet głupiego automatu do mleka z****ny gdańsk zazdrości.

          Jakie to żałosne :)))

          • 7 1

    • Masz mózg?

      To podłącz, bo chyba kabel się poluzował.

      • 3 3

    • a mówią, że głupich nie sieją a jednak Profesorowie Kupelweisery sie rodzą

      oj ta PO to ma kadry profesorskie;) To już nie można sie dziwić, że takie buble powstają. Pewnie wielki projektant tego przedsięwzięcia też historyk;))

      • 3 1

  • Praca

    W Polsce praca będzie zawsze. Robią peron - źle zrobią, potem nowy przetarg, i znowu poprawki. Dla tych którzy myślą, że znowu ktoś marudzi - estakada?
    Obwodnica? I większość takich rzeczy, która robiona jest na jutro, nie na parę lat, ale tak, żeby wytrzymało tylko "zatwierdzenie" przez pana ministra. A potem to już jak dziury się pojawią, to mają 2 tyg na załatanie. Tak samo ostatnio blokady na drogach z powodu drożejącego paliwa - DEBILIZM. Komu oni źle zrobili? Posłom? Czy swoim rodakom? Odpowiedź sama się nasuwa. I co pomogło coś? Hehe... Pleaaaseee

    • 61 7

  • (2)

    Już nie przesadzajmy... Faktycznie nie jest to mistrzostwo świata - szczególnie wejście na peron, ale nie wiem jaki problem jest w tych wiatach. Pociąg nie zatrzymuje się przecież z dala od nich i bez problemu można sobie pod dachem czekać. Chyba, że ludzie jak mohery cisną do każdych drzwi zanim jeszcze pociąg stanie. Wtedy się nie dziwię, że mokną.

    • 14 88

    • Można też poczekać w hali głównej

      wtedy odpadnie problem budowy jakichkolwiek wiat na peronach. Wyobrażasz sobie galop podróżnych do pociągów w strugach deszczu??

      • 16 6

    • Ni eno jasne nie ma co wiadomo.Teraz to tylko brakuje pociągu jednego na całą PL takiego dłuuuuuuuuugiego...

      ...co jak by między Bydgoszczą a Toruniem kursował to można w czasie deszczu było przejść w środku pociągu z miasta do miasta.

      • 5 1

  • wybitny fachowiec Sławek Nowak pewnie jeszcze dziś sie ustosunkuje na "tłiterze"

    i będzie wszystko okej

    • 87 19

  • Projekt klepneli po znajomości i jest efekt.

    • 88 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane