• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pani robot odpowie na pytania o gdańskim lotnisku

Katarzyna Moritz
17 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
"Inteligentny" robot obsługuje pasażerów na gdańskim lotnisku od poniedziałku. "Inteligentny" robot obsługuje pasażerów na gdańskim lotnisku od poniedziałku.

"Jestem automatycznym asystentem pasażera i odpowiem na twoje pytania" - od poniedziałku taki komunikat usłyszymy dzwoniąc na specjalny nr telefonu do Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy w Gdańsku. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że porozmawiamy nie z człowiekiem, ale z telefonicznym "inteligentnym" robotem.



Co sądzisz o takiej formie obsługi pasażerów lotniska?

Dzwoniąc pod nr telefonu (58) 500 88 61 nie musimy mozolnie wybierać kolejnych opcji na klawiaturze, aby - po kilku minutach - otrzymać zadowalającą nas odpowiedź czy załatwić jakąś sprawę. Po informacji, że rozmowa jest nagrywana, miły damski głos szybko udzieli nam wszelkich informacji i odpowie na pytania o podróż, status przylotów i odlotów, infrastrukturę portu czy możliwe drogi dojazdu na lotnisko.

Z powodu zajętej linii, nasze pierwsze próby połączenia spełzły na niczym. Gdy jednak je uzyskaliśmy, postanowiliśmy nieco przetestować "wiedzę" telefonicznego robota. Precyzując swoje pytania i mówiąc wyraźnie, można się naprawdę wiele dowiedzieć. Co więcej, robot... zna też język angielski.

Co powiedział nam robot?

Informację o najbliższych połączeniach do Warszawy czy Wiednia uzyskaliśmy od ręki. Podobnie było z informacjami o tym, jak i czym dojedziemy na lotnisko, na jakich stronach internetowych znajdziemy szczegółowe informacje na ten temat, a po doprecyzowaniu pytania, otrzymaliśmy też godzinę odjazdu najbliższego pociągu PKM z Gdańska.

Robot jednak nie potrafił nam udzielić informacji o tym, kto jest patronem lotniska, ale to pewnie tylko chwilowe niedopatrzenie. Nie znając odpowiedzi zastrzegł jednak: "Jeżeli nie będę w stanie ci pomóc, postaram się połączyć cię z konsultantem, który spróbuje odpowiedzieć na twoje pytania".

Czytaj też: Gdański port lotniczy obsłużył ponad 2 mln pasażerów przez pół roku

Jak zapewniają twórcy technologii Brilliance, stworzonej i rozwijanej przez gdańska firmę Voicetel Communications, robot dzięki systemowi rozpoznawania i syntezy mowy "rozumie swojego rozmówcę i potrafi prowadzić rozmowę telefoniczną niemal tak samo, jak człowiek. Robot analizuje i rozumie intencje rozmówcy, czyli interpretuje znaczenie tego, co mówimy. Potrafi też zrozumieć kontekst zdania i odpowiednio na nie zareagować, wchodząc w dialog z rozmówcą".

- Technologia pozwoli obsługiwać setki tysięcy połączeń telefonicznych jednocześnie. Spodziewamy się, że po uruchomieniu robota czas oczekiwania na informacje ulegnie znacznemu skróceniu i pasażerowie nie będą musieli oczekiwać w kolejce połączeń - podkreśla M. Sulkowski z Portu Lotniczego Gdańsk.

Miejsca

Opinie (83) ponad 10 zablokowanych

  • Super 20 lat temu to było na zachodzie (2)

    • 1 2

    • Nie kłam Do dzisiaj nigdzie nie ma buraku

      • 2 0

    • Proszę, przeczytaj ze zrozumieniem.

      To rzeczywiście rewolucyjne rozwiązanie. O ile mi wiadomo, nie ma takiego co najmniej w całej Europie. Ale jak zwykle odzywają się w nas kompleksy i słynne "polskie piekiełko" nie pozwala docenić tego, co sami potrafimy. Więcej wiary w polskie technologie. Polskich twórców. Czy nadal musimy zdobywać laury wyłącznie poza granicami?
      Świetna inicjatywa lotniska im. Lecha Wałęsy.

      • 0 0

  • ale czad

    szkoda ze juz nigdzie nie lece, aczkolwiek jeszcze nigdy nie zdazylo mi sie dzwonic po infoliniach

    • 1 0

  • Już wkróce będą w trójmiejskich urzędach

    • 1 0

  • robot może donosić.

    • 1 0

  • lech walesa ? gdzie polski język ?

    • 1 0

  • odszkodowania

    to może odpowie tez dlaczego nadal nie wyplacaja odszkodowań za ustanowienie strefy OU? może będzie bardziej rozmowna niz zarzad lotniska

    • 0 0

  • AIR BOLEK PORT GDANSK

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane