• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Parking z prefabrykatów powstaje w centrum Gdańska

Krzysztof Koprowski
4 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Parking realizowany jest w systemie prefabrykatów, które montowane są na placu budowy. Parking realizowany jest w systemie prefabrykatów, które montowane są na placu budowy.

Podczas gdy budowa biurowca Tryton trwa w najlepsze, na terenie dawnej pętli autobusowej zaczęła wyrastać konstrukcja parkingu. Jego wyglądem nigdy nie chwalili się ani inwestor, ani miasto. Nie ma się co dziwić, bowiem nie będzie to obiekt o wybitnych walorach architektonicznych.



Budynek doskonale widoczny będzie z wielu miejsc, m.in. z wiaduktu Błędnik. Budynek doskonale widoczny będzie z wielu miejsc, m.in. z wiaduktu Błędnik.
Konstrukcja opiera się o prefabrykaty. Na zeskanowanym szkicu widoczny jest fragment elewacji etapu B (107 miejsc postojowych), ale jest on identyczny, jak realizowany etap A. Konstrukcja opiera się o prefabrykaty. Na zeskanowanym szkicu widoczny jest fragment elewacji etapu B (107 miejsc postojowych), ale jest on identyczny, jak realizowany etap A.

Czy w eksponowanych miejscach powinny powstawać naziemne parkingi wielopoziomowe?

Parking na 493 miejsca (a docelowo na dodatkowych 107) powstaje na terenie zlikwidowanej pętli autobusowej Jana z Kolna zobacz na mapie Gdańska. Jej zamknięcie nastąpiło 31 sierpnia ub.r. Od tego czasu autobusy muszą krążyć po okolicznych ulicach, a kierowcy korzystać z zaplecza sanitarnego w toi-toiach.

Przekazanie gruntu na parking to ukłon miasta w stronę dewelopera pobliskiego biurowca Tryton zobacz na mapie Gdańska, który nie był w stanie finansowo "zamknąć" projektu w przypadku realizacji całego parkingu wewnątrz kubatury biurowca.

Miasto więc przekazało swój teren inwestorowi - firmie Echo Investment - w odpłatne użytkowanie na dodatkowe miejsca postojowe (mają być ogólnodostępne, nie tylko dla pracowników biurowca), ale w zamian za warunek, że po 18 latach od zakończenia budowy gmina otrzyma na własność budynek parkingu.

Mimo tego porozumienia nigdy oficjalnie nie zaprezentowano wizualizacji garażu. Jako powód podawano brak wykonania takich materiałów. Postanowiliśmy więc sprawdzić, co deweloper zaproponował w pozwoleniu na budowę.

W dokumencie tym tak opisana została konstrukcja garażu: "konstrukcję zaprojektowano jako stalową, prefabrykowaną w systemie Gobacar firmy Goldbeck. Słupy wykonane zostaną z profili stalowych walcowanych (...). Będą one połączone dźwigarami w układzie równoległym (...), a na nich spoczywać będą żelbetowe prefabrykaty płyt stropowych. Elementami konstrukcyjnymi klatek schodowych również będą prefabrykaty żelbetowe".

Prefabrykaty dominować będą również w aspekcie wizualnym budynku - "ściany zewnętrzne otaczające powierzchnię parkowania na wszystkich kondygnacjach ograniczają się do poziomych pasów międzykondygnacyjnych z prefabrykatów żelbetowych o wysokości 80 cm. Ściany zewnętrzne klatki schodowej stanowią nieocieplone prefabrykaty żelbetowe, lecz na wysokość całej kondygnacji, natomiast ściany pomieszczenia techniczno-socjalnego wykonane będą jako ściany z bloczków gazobetonowych lub płyt warstwowych z wełną mineralną".

Dodatkowym zabezpieczeniem przed upadkiem z wysokości i elementem elewacji mają być jedynie kraty stalowe ocynkowane.

Projekt budynku nie uwzględnia miejsca dla stale zatrudnionego pracownika. Przewidziano jedynie możliwość pobytu okresowego w pomieszczeniu techniczno-socjalnym.

Parking będzie liczył sześć kondygnacji. Wjazd będzie odbywał się poprzez ul. Jana z Kolna zobacz na mapie Gdańska oraz Gdyńskich Kosynierów zobacz na mapie Gdańska (ta będzie ponownie połączona skrzyżowaniem z ul. Jana z Kolna).

Ruch między poszczególnymi kondygnacjami zaplanowano po rampach. W tzw. części "B", czyli ewentualnej rozbudowie parkingu o 107 miejsc, nie zaplanowano żadnych ramp, gdyż będzie to przedłużenie powstającej konstrukcji w stronę tzw. żółtego wiaduktu zobacz na mapie Gdańska.

Parking, zgodnie z zapowiedziami inwestora, ma być gotowy w momencie otwarcia biurowca, tj. do wiosny 2015 r. Budowa kosztować będzie dewelopera ok. 20 mln zł.

Opinie (156) 9 zablokowanych

  • pamiętaj. idą wybory (16)

    Dzięki ci o budyniuza twe dary.za pętlę, nowe drogi, latanie starych, za 11 mieszkań...

    • 143 33

    • Pamietam pamiętam :) (13)

      Podziękuje za piękny stadion, obwodnicę południową, nową Słowackiego, Havla, tramwaj na Chełm, nowy tramwaj na Morene, PKM, cieszę się, ze Gdańsk rośnie w siłę :) Jeszcze mam prośbę o rezerwat dla malontentów, będzie można ich pokazywac przyjezdnym jako ciekawostkę :)

      • 52 51

      • pamiętaj, my zapamiętamy ciebie (5)

        ech, muzeum 2 wojny, teatr, stadion- inwestycje nie trafione, koszmarne, pieniadzożerne itp. o dzięki ciefendi za piramidytwe

        • 49 20

        • Słuchaj nie podoba się? (4)

          Wolny kraj, mozesz zamieszkać na przkład na wsi :)

          • 25 50

          • (1)

            wolny to on jest
            dla takich jak wy

            • 30 11

            • Oczywiscie ze wolny dla takich jak my

              myślących samodzielnie, anie sterowanych radiami, adasiami, maciarami czy innymi koorwinamni ;)

              • 6 14

          • Nie podoba się ...

            ... , że łajzy co nie potrafią a biorą się za gospodarowanie wspólnymi / nie swoimi pieniędzmi !!!!
            Co to eksperyment czy zaległe praktyki ktoś urządza ???

            Nie podoba się bo za nietrafione inwestycje lub kumplowskie układy zapłacimy MY a nie osoba co podejmuje z tyłka decyzje bo jej się wydaje ...
            Wiele hałasu o girekowskie długi a aktualnie Budyń zadłużył miasto o wiele bardziej niż Gierek państwo. Tyle , że u Gierka to 75% poszło dla ludu a 25% dla dygnitarzy a u Budynia 50 % to koszta jego i jego kolegów a 50 % dla ludu.

            Brak konsekwencji za lekkomyślność , głupotę lub po prostu ludzką chciwość

            • 26 11

          • Skoro taki wolny to ja zostaję tutaj a reszta wyp...

            • 0 0

      • to klęknij i dziękuj....;)

        • 8 2

      • Działkę się wzieło no to się dziękuje hehe (3)

        A wam bieda.

        • 1 3

        • Może Korwin wystawi kandydata to się poprze. (2)

          Każdy byle nie budyń, kisiel czy co tam.

          • 6 10

          • według wewnętrznych badań Adamowicz ma 57- 60 proc. poparcie więc (1)

            możesz sobie krula Korwina popierać.

            • 10 8

            • chyba w UM

              • 12 7

      • Klakierzy liczą na ułomność wyborców o mentalności ofiar. Tak działa syndrom sztokholmski.

        Ofiary bronią swoich oprawców, podlizują się im było łatwiej przeżyć. Władza to wie i planuje karbowym posunięcia by ofiarom wydawało się że oprawcy się nie pokona. Komuna przetransformowała się w to co mamy dziś jako władza. Tylko idioci przyjmują za sukces wydanie na stadion 700 mln gdańskich pieniędzy. 700 mln wydanych jako wkład własny dałoby co najmniej drugie tyle albo trzecie z dotacji unijnych. Obwodnica Południowa to ani grosza gdańskiego pieniądza bo to rząd projektował i finansował. Słowackiego obiecywał słynny Budyniek 12 lat aby w końcu za ok 160 marnych milioników ten kawałek od La Salle do ETC zbudować. Tramwaj - każdy burek potrafi zlecić budowę torów i kupić tabor. Nie trzeba do tego Einsteina. PKM to pieniądze marszałka województwa i jego plan budowy czegoś co będzie ciągle wymagało gigantycznych dotacji by jeździło. Więc jaki Gdańsk rośnie w siłę? Gdańsk ludzi pracujących mozolnie za minimalną? Gdańsk naganiaczy do restauracji bo sale świecą pustkami? Gdańsk fałszywych taksówkarzy bo od słupka do słupka to nie ma biznesu? Gdańsk gdzie połowa maturzystów wyjeżdża za pracą a potem połowa z tych co przetrwali na studiach też wyjeżdża za pracą?
        Ale oprawcom wystarczy że jeden karbowy napisze post: rośnie w siłę a kto zaprzeczy to malkontent, dziwak, oszołom i najlepiej wyśledzić gościa by już więcej nie bruździł. Jak się go namierzy to się przypilnuje by nigdzie nie znalazł pracy chyba że na kasie w markecie bo to go wystarczająco upokorzy.

        • 20 8

      • jak ktoś się podpisuje

        danziger, to od razu widać, że debil

        • 0 2

    • i za wyburzenie "Do studzienki" (1)

      • 9 8

      • jeszcze nic nie wyburzono tam

        • 5 2

  • Budyń nie zadbał o szczegóły i teraz wyrośnie koszmarek (3)

    Byle jak, z opóźnieniem kilku lat, wg zasady i tak władzy nic nie robicie,

    Partia przewodnią siłą narodu

    • 113 19

    • elementem elewacji będą jedynie KRATY OCYNKOWANE......! WIDZISZ I NIE GRZMISZ ! (1)

      • 14 1

      • no i co?

        Takie kratownice moga byc estetyczne a chodzi o bezposrednia wentylacje pomieszczen

        • 3 4

    • a które są estetyczne ? ECS im Adamowicza, Teatr Adamowicza im niejakiego Szekspira?

      a które są estetyczne ? ECS im Adamowicza, Teatr Adamowicza im niejakiego Szekspira?

      • 6 3

  • ... (3)

    Słaba wizytówka jak na Centrum. Kojarzyć się będzie co niektórym z wczesnym Gierkiem. Ale parking nie musi być piękny, tylko pojemny. Mimo wszystko jestem za.

    • 68 41

    • wczesny Gierek (1)

      I wielopoziomowe parkingi ?
      Wtedy samochody mieli tylko partyjni...

      • 10 0

      • ...

        chodzi o wygląd

        • 0 0

    • nie musi, ale może być

      Lincoln 1111, Miami

      • 2 0

  • Jezuuuuuuu, Koprowski czy nie umiesz pisać po polsku ??? : (1)

    Przekazanie gruntu pod parking to ukłon miasta w stronę dewelopera pobliskiego biurowca Tryton zobacz na mapie Gdańska, który nie był w stanie finansowo "zamknąć" projektu w przypadku realizacji całego parkingu wewnątrz kubatury biurowca.

    • 52 18

    • "zobacz na mapie Gdańska"

      to miał być link. tag HTML nie zadziałał. już jest poprawione.

      • 5 3

  • ciekawe po co parking w takim miejscu? (7)

    turyści będą tam auta zostawiali??

    • 39 36

    • tak (1)

      I nie tylko turysci. Pracownicy pobliskich zakladow i biur takze..
      Poza tym parking jest przy Dworcu Glownym a tam jak wiadomo nie ma gdzie zaparkowac. B. dobra lokalizacja, tylko nie moga przesadzic z oplata.

      • 13 9

      • jak bedzie płatny to cała banda nowobogackich na pewno tam nie bedzie parkować tylko tradycyjnie ludziom pod domami bez płacenia

        • 15 8

    • (1)

      ECS nie ma parkingu, to już ma.

      • 8 0

      • ECS ma swoj duzy parking podziemny

        Za nasze podatki...;)

        • 6 2

    • Dokładnie - lepiej jak by taki parking był przy szpitalu wojewódzkim - od strony Armii Krajowej. Tam i rodziny chorych i turyści (stosunkowo blisko do Długiej - szczególnie jak zakryją tory i będzie przejście na wysokości dawnej Gildii) by skorzystali.

      • 8 0

    • przecież biurowiec tam stawiają

      • 2 1

    • jak sie nie obrócisz tak d*psko z tyłu....

      jakiś czas temu (z wielkim bulem d*py) był tu poruszany problem tego, ze w gdańsku (bliżej centrum) brakuje miejsc parkingowych...

      teraz ~inna grupa ludzi marudzi, ze budują brzydki (subiektywnie) parking...

      rece opadają... nie macie co robić ludzie?

      • 6 2

  • nie ma to jak zlikwidować pętla autobusów miejskich na rzecz prywatny inwestycji (1)

    a teraz dziwisz się że miejskie autobusy nie mają gdzie zaparkować

    • 144 16

    • ...

      a po 18 latach miasto dostanie budynek ... tylko że wtedy nadawać się będzie tylko do rozbiórki. Niezły interes.

      • 4 2

  • a co na to departament estetyzacji ? (6)

    walczą z reklamami, które można w ciągu godziny usunąć a siedzą cicho przy makabryłach na dziesiątki lat. dostrzegam tu niezłą murzyńskość miasta wobec wybranych podmiotów gospodarczych

    • 128 8

    • Michał Sz. wykrzyczł sobie posadkę o której wcześniej marzył ? (3)

      O to chodziło tym młodym, żeby wykrzyczeć ciepłą urzędniczą posadkę założyli stowarzyszenie FRAG "krzyczeli" i miasto w rozsądny sposób ich uspokoiło - ma to całe w garści i jakoś cicho teraz o nich a sam Michał już taki potulny baranek.

      • 18 3

      • czyli klasyczna korupcja adwersarzy za pomocą posad publicznych

        jeśli nie możesz ich pokonać, przekup ich

        • 14 3

      • W ty mieście lasy płoną (1)

        Właśnie burzą stocznię, za chwilę będą rozpruwać wrzeszcz nową politechniczną, wielki kloc ląduje na targu rakowym i siennym, więc zamiast żalić swoje cztery litery też byś się wziął do roboty i pomógł bo nie idzie tego ani przez sam FRAG ani wszystkie stowarzyszenia i rady dzielnic razem wyżęte obrobić. Obecna władza kompletnie uodporniała się na głos społeczeństwa i zabetonowała w swoim podejściu.
        Ten parking jest obrzydliwy, ale co mieszkaniec tego miasta może zrobić jeśli nikt nie wiedział jak to będzie wyglądać? Sory taki mamy klimat a nasze społeczeństwo obywatelskie jest słabe i woli jeździć samochodami.

        • 6 4

        • to społeczensto ma to co chciało - wybrali Budynia mają budyń

          wybrali oszusta na premiera - są dzisiaj oszukani i okradzeni (OFE)
          chcieli pieniędzy i złota - mieli Amber Gold

          mogę się tylko z tego naśmiewać bo nie miałem wpływu na głupotę i naiwność społeczeństwa

          • 3 3

    • (1)

      ja bym sie spalil ze wstydu gdybym mial dbac o estetyke miasta a moj wlasny prezydent puscil baka jak ten parking.

      widac jakie cebulactwo siedzi w UM. ale co sie dziwic: Nowak, Tusk czyli rynsztok PO wywodzi sie z gdanska (taki wstyd)

      • 21 5

      • ten bąk pasuje do stojacej obok kupy ECS

        • 14 4

  • Dziwna polityka miasta (6)

    Zachęcają do korzystania z transportu zbiorowego jednocześnie stawiają parkingi w centrum. Chyba coś nie ten teges.
    "Białe kołnierzyki" do biurowca mogą jeździć tramwajem do pracy.

    • 96 30

    • (1)

      Do pracy mam 5 km. Teraz jeżdżę na rowerze, ale od września czy października będę jeździł znowu samochodem. Po prostu samochodem jest taniej. Miasto promuje pokonywanie dłuższych odcinków komunikacją miejską, natomiast dojazd do pracy w granicach do 5-8 km bardziej opłaca się samochodem.

      • 9 2

      • Poza sezonem letnim też można jeździć rowerem. Jeśli chodzi o deszcz czy temu podobne nieprzyjemności, to są i na to proste rozwiązania: oprócz kurtki można kupić spodnie przeciwdeszczowe (zakładane na wierzch na normalne) i osłony na buty. Prosta inwestycja na długie lata i żadna pogoda niestraszna. Lód czy śnieg na ścieżkach rowerowych jest nieco większym problemem - jeździć się da przy odrobinie wprawy, ale każdy sam musi sobie odpowiedzieć na pytanie, czy warto.

        • 5 12

    • (1)

      Przez takie głupie gadanie w centrum samochody zamiast na porządnych parkingach stoją gdzie popadnie - na trawnikach, przejściach dla pieszych, wyjazdach - bo nie mają gdzie zaparkować. Ludzie wolą jeździć samochodami z różnych przyczyn. Nie każdy mieszka w mieście, wielu ludzi dojeżdża z dalekich przemieść i miejscowości poza Trójmiastem. Poza tym samochodem jest nie wiem czy taniej, ale na pewno zwyczajnie wygodniej i byłoby szybciej gdyby nie korki, co też jest winą traktowania samochodów po macoszemu. Nie można w ten sposób tresować ludzi, transport miejski powinien być i zachęcać wygodą i ekonomią, a nie przymusem czy to narzuconym przepisami, czy celowym brakiem infrastruktury dla samochodów. Ogarnijcie się, mieszkacie w dużej mieścinie, samochody będą tu zawsze. Można robić sobie na złość i taplać się w tym kwasie, a można też nie wchodzić sobie w drogę i przekonywać argumentami.

      • 9 5

      • kierowcy traktowani po macoszemu?

        proszę Cię... piesi mają gorzej.

        • 2 3

    • Nie mogę jezdzic tramwajem bo kołnierzyk pobudzę:)

      Poza tym :praca w innej dzielnicy,przedszkole i szkoła w innej dzielnicy,a więc nie sposób wyrobić sie na 7:30 do pracy ,gdy świetlicea jest od 7:00...
      Poza tym wielu śmierdzieli się w tym mieście latem nie myje i w tramwaju strasznie śmierdzi.

      • 7 2

    • Bys sie uczyl to bys tez nie musial jezdzic tramwajem ciolku. To zamilknij i nie zazdraszczaj

      • 4 3

  • taa, jeszcze 100 parkingów (22)

    Parking wielopoziomowy na każdym skrzyżowaniu zróbcie. A najlepiej bazylikę mariacką na parking zamienić, bo w centrum parkingów brakuje. Każdy taki parking tylko zwiększa korki i niczego nie rozwiązuje. Ludzie pracujący w centrum mają tak dobre połączenia komunikacją publiczną, że powinni za parking tak z 50 zł dziennie płacić jak im się luksusów zachciewa.

    • 64 75

    • dziwne, nie ma auta i taki zestresowany, oddychaj chłopie

      • 25 14

    • dziękuję, wolę auto (6)

      Aby dojechać z Gdańska Osowej, trzeba poświęcić na dojazd około 1 h - 1:10 w jedną stronę, z uwzględnieniem przesiadki. Dojazd samochodem zajmuje około 25-35 min, z uwzględnieniem korków. Jak miasto zbuduje PKM-kę, umożliwiając sensowną przesiadkę do SKM-ki, to z tego rozwiązania będę korzystać. Jak na razie szkoda mi tracić godziny dziennie na dojazdy. Gdyby miasto się wysiliło i puściło z Gdańska Głównego do Osowej jakiś autobus, który by jeździł obwodnicą, (tak co 15-20 min), to pewnie bym z tego skorzystał. No, ale jak mam się przesiadać i jeszcze czekać na tramwaj - to dziękuję, wolę samochód. Z SKM-ki nie korzystam, bo na przystanek trzeba jeszcze dojść. Nie było by problemu, gdyby autobusy zjeżdżające z kierunku Osowej kończyły swój bieg na dworcu Oliwa PKP, tam gdzie są też inne autobusy jak np, 199 i 143.

      • 34 8

      • doliczmy jeszcze smrody, spóźnione lub odjeżdżające za wcześnie autobusy/tramwaje, megaupał lub totalny mróz...

        • 13 7

      • (3)

        Kiedy w tym kraju przestanie traktować się auto jako produkt luksusowy. Auto to takie samo urządzenie jak telewizor czy telefon.

        • 11 6

        • (1)

          I jeszcze ta mentalność rodem z komuny, w stylu że "jak panicho chce luksusowo jeździć samochodem to niech płaci!". Boże, co za plebs. Z kraju szlacheckiego zdegradowano nas do kraju bezmyślnych chłopów. Z całym szacunkiem dla rozumnych chłopów :)

          • 10 6

          • W minionych czasach, każdy kacyk otrzymywał co parę lat samochód na tzw przydział - za friko. Jednym jeździł z 10 lat a pozostałe sprzedawał z na czarnym rynku z 3 krotnym przebiciem ceny państwowej. To były dobre czasy dla lewactwa.

            • 8 3

        • telefon i telewizor pierdzą ci w uszy spalinami?

          a może zajmują 2 x 5 m przestrzeni?

          • 4 4

      • 210 - 57min bez przesiadek

        ty wiesz w ogóle gdzie mieszkasz czy tylko tak ci się wydaje ?? :D

        • 4 1

    • (3)

      Nie każdy jest biurwą przekładającą papierki jak ty. Dla olbrzymiej liczby osób samochód to nie tylko forma dojazdu z do pracy i z pracy ale także narzędzie pracy, tak jak telefon lub komputer.

      • 20 10

      • Olbrzymia liczba osób... (2)

        ... których życiowa umiejętność to kręcenie kółkiem , naciskanie pedałów i majtanie wajchą zmiany biegów.
        Toż to szczyty ludzkich możliwości normalnie

        • 5 8

        • urzekła mnie twoja historia

          • 8 2

        • Nie zrozumiałeś, wiec nic dziwnego że samochód to dla ciebie szczyt burżujstwa, towarzyszu.

          • 9 2

    • Bez auta zdrowiej i przyjemniej, oczywiście dla emerytów i bezrobotnych dysponujących dużą ilością wolego czasu.
      Zdrowiej i przyjemniej jest pojechać samochodem do miejsc, gdzie spędza się wolny czas na łonie natury.

      • 11 7

    • Powstaje jeden parking wielopoziomowy (2)

      a ty juz o zagrożeniu parkingami na każdym skrzyzowaniu i w miejscu Bazyliki Mariackiej. Nie widzisz niepowazności swojego stwierdzenia? Może w ramach pokuty mógłby kolega podać ile jest parkingów wielopoziomowych w tak lubianej Kopenhadze czy Amsterdamie. Mielibyśmy jakieś porównanie.

      • 11 4

      • w Kopenhadze jest wiele ulic i placów (1)

        na których zlikwidowano miejsca do parkowania samochodów. Problemem nie są tylko parkingi, ale sposób myślenia o roli samochodów w mieście. jak dla mnie w Kopenhadze dużo lepszy.

        • 1 3

        • znowu ta Kopenhaga

          Co wam z ta Kopenhaga ludzie..miasteczko jak inne
          Fortaleza w Brasil jest ladna ;)

          • 2 1

    • Nie szkoda ci było tej godziny na napisanie takich głupot?

      • 4 0

    • nie zwiększy korków, samochodów więcej nie przyjedzie (2)

      oczywiście lokalnie tak ale ci ludzie już teraz gdzieś pracują, za to nie bedzie problemu z parkowaniem. problem jedyny to taki że miasto zrobiło dziadowskiego deala. oszukuje sie nas na kazdym kroku

      • 6 1

      • przybedzie (1)

        jeszcze daleko nam do nasycenia. na szczescie!

        • 2 2

        • już od dawna mamy centrum miasta przesycone samochodami

          taki wielopoziomowy parking ma jedynie sens jeśli się w pobliżu zlikwiduje prawo do miejsca do parkowania na chodnikach.
          Parkingi wielopoziomowe w centrum tylko pod tym warunkiem - nie za publiczne pieniądze.

          • 1 4

    • samochod to luksus?

      to zwykle narzedzie

      przyznam ze chetnie bym zoabczyl ciebie w kolejce 5 workami gipsu kazdy po 20 kilo

      • 3 1

    • Jeśli byłbym zmuszony...

      codziennie do korzystania z komunikacji, wdychał te smrody niemytych ciał i niepranych łachów, też byłbym znerwicowany.
      Zamiast pieprzyć o ekologii zacznijcie dbać i propagować dbałość o higienę żeby nie zbierało na wymioty w autobusach.
      Wystarczy że zobaczę takiego co na przystanku wysmarka nos przez paluchy a później obmaca nimi poręcze, to komunikacji mam dość na długo.

      • 5 2

  • utwierdzam się

    w przekonaniu, że PA NIE LUBI TEGO MIASTA, ale lubi szmalec jaki może wydoić z jego karmiących piersi. Gdańsk nie ma szczęścia do dobrego gospodarza. Niestety nawet zbliżające się wybory nie rokują nadziei.

    • 63 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane