• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pendolino dojedzie do Kołobrzegu, wcześniej korekta rozkładów

Krzysztof Koprowski
7 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Podróż Pendolino do Kołobrzegu będzie o ponad pół godziny krótsza niż obecnie pociągiem TLK. Podróż Pendolino do Kołobrzegu będzie o ponad pół godziny krótsza niż obecnie pociągiem TLK.

Od 29 kwietnia pociągami Pendolino dotrzemy z Trójmiasta do Kołobrzegu. Podróż zajmie ok. trzech godzin. Po drodze przewidziano przystanki w Lęborku, Słupsku i Koszalinie. Wcześniej, bo już 13 marca, wejdzie w życie korekta rozkładów, obejmująca także pociągi SKM.



Czy czas i cena podróży pociągiem są konkurencyjne względem innych środków transportu?

O tym, że kolejarze przymierzają się do uruchomienia nowych połączeń pociągami klasy Express InterCity Premium, było wiadomo już co najmniej od kilku miesięcy. Od grudnia Pendolino jeździ z Trójmiasta do Rzeszowa, a pod koniec kwietnia tymi pojazdami dotrzemy także do Kołobrzegu.

- Uzupełnienie siatki połączeń EIP o kolejne miejscowości wymagało od przewoźnika uzyskania zgody kilku instytucji europejskich. Zakup pociągów był w części finansowany ze środków unijnych, co oznaczało konieczność wyrażenia zgody przez DG Comp (Dyrekcję Generalną ds. Konkurencji) oraz DG Regio (Dyrekcję Generalną ds. Polityki Regionalnej). Przewoźnik uzyskał pozytywną decyzję DG Comp w grudniu 2015 r., natomiast Dyrekcja Generalna ds. Polityki Regionalnej zaakceptowała wniosek z końcem lutego - informuje PKP Intercity.
Połączenie z Trójmiasta do zachodniopomorskiego uzdrowiska to oczywiście fragment dłuższej trasy pociągu Pendolino, który bieg rozpoczyna w Krakowie i przez Warszawę, Ciechanów, Iławę, Malbork, Trójmiasto (Gdańsk Gł., Gdańsk Wrzeszcz, Gdańsk Oliwę, Sopot, Gdynię Gł.), Lębork, Słupsk, Koszalin dociera do Kołobrzegu.

Z tego powodu rozkład jazdy jest skonstruowany z myślą o podróżnych z głębi Polski. Z Gdańska Głównego pociąg będzie odjeżdżał dopiero o godz. 19:11, a do Kołobrzegu dotrze o 22:15 (kursy będą realizowane przez cały tydzień z wyjątkiem sobót). W kierunku przeciwnym, pociąg z Kołobrzegu wyjedzie wczesnym rankiem o godz. 5:57 i dotrze do stacji Gdańsk Główny o 8:50 (kursy przez cały tydzień z wyjątkiem niedziel).

Obecnie podróż pociągiem klasy TLK na trasie Gdańsk Główny - Kołobrzeg zajmuje co najmniej 3 godziny 47 minut i kosztuje (przy zakupie ze sporym wyprzedzeniem czasowym) co najmniej 38,50 zł.

Cena przejazdu Pendolino z Trójmiasta do Kołobrzegu nie została jeszcze oficjalnie podana. Wiadomo natomiast, że za przejazd z Warszawy do Kołobrzegu zapłacimy minimum 79 zł, zaś rozpoczynając podróż w Krakowie co najmniej 100 zł.

Od 29 kwietnia pociągi Pendolino będą wprowadzone również na kolejną nową trasę: Warszawa - Jelenia Góra przez Wrocław i Wałbrzych. Pokonanie tego odcinka zajmie 5 godzin i 33 minuty, czyli o prawie 3,5 godz. szybciej niż obecnie. Bilety będą w cenie od 79 zł.

Dużo wcześniej, bo już 13 marca wejdzie w życie ogólnopolska korekta rozkładów jazdy pociągów. Dla pasażerów z Trójmiasta oznacza to m.in. zmiany w godzinach odjazdów pociągów do/z Wrocławia (przez Bydgoszcz i Poznań).

Korekta rozkładów dotknie także pociągi SKM. Nz. najnowszy nabytek spółki - pojazd Newag Impuls, który do liniowej eksploatacji wejdzie w drugiej połowie marca. Korekta rozkładów dotknie także pociągi SKM. Nz. najnowszy nabytek spółki - pojazd Newag Impuls, który do liniowej eksploatacji wejdzie w drugiej połowie marca.
Korekta rozkładów jazdy obejmuje także połączenia realizowane przez trójmiejską Szybką Kolej Miejską. Nowy rozkład dostępny jest na stronie internetowej przewoźnika.

Czytaj też: Nowe pociągi SKM oceniamy na 4 z plusem

Na przełomie maja i czerwca należy natomiast spodziewać się tymczasowego nieznacznego wydłużenia czasu przejazdu pociągów dalekobieżnych przez warszawski węzeł kolejowy ze względu na budowę tuneli Trasy Świętokrzyskiej w stolicy. Dodatkowo składy kategorii TLK i IC będą skierowane przez Warszawę Gdańską zamiast Wschodnią, Centralną i Zachodnią.

Bieżący rozkład komunikacji miejskiej oraz kolejowej sprawdzisz na stronie komunikacja.trojmiasto.pl

Zobacz wnętrze Pendolino. Materiał z 2013 r.

Opinie (115) 1 zablokowana

  • 3 godziny 200 km? to ile te super pendolino jedzie na godzine? (17)

    nowe skmki newaga jeżdżą po 150 km/h

    • 123 30

    • 200 km (2)

      Żaden pociąg szybciej nie pojedzie na tej trasie bo tory nie pozwolą

      • 45 5

      • nie tory, tylko jeden tor (1)

        Tam jest tylko jeden tor, paranoja jakaś żeby na tej trasie pendolino puścić

        • 55 2

        • Skoro puszczą tam Pendolino to znaczy że jest popyt
          a nie zaraz przecież to państwowa spółka
          Skoro puszczają tam Pendolino to znaczy że mieszka tam jakiś prominentny działacz PiS :)

          • 12 5

    • jak chcesz to moga cie zawiezc szybciej

      tylko ze na tej trasie to bedzie ich i twoj ostatni kurs

      • 13 2

    • (4)

      No wlasnie zaskocz nas poziomem wyedukowania i policz ile jedzie. Uwielbiam gdy bieda umyslowa nie maja pojecia o niczym innym niz daty w ktorych przelewany jest im zasilek z mopsu, zabiera sie za komentowanie kazdego artykulu.

      • 19 18

      • zaskocz poziomem i nic nie pisz

        • 11 4

      • (1)

        200/3=66,6 km/h tak trudno policzyć?

        • 8 3

        • rozumiem, ze nie ma zadnych postojow?

          • 1 0

      • sam jesteś biedą umysłową ..

        • 1 0

    • to tak jakby bolidem formuły 1 wjechać w polną gruntową drogę (1)

      się dojedzie, ale radość żadna. Można tylko przed sąsiadem poszpanować

      • 22 1

      • Sorry, idea porównania słuszna, ale samo porównanie do du..

        F1 nie wjedziesz w polną drogę, a jak już ci się uda, to najwyżej kilkaset metrów przejedziesz siła rozpędu. Widziałeś jak nisko są zawieszone?
        A co do zasady masz 100% racji - puszczanie jakiegokolwiek szybkiego pociągu, nie tylko Pendolino, na tę trasę bez remontu i przebudowy linii to jakaś masakra.

        • 8 3

    • drogi chlopcze

      mylisz predkosc maksymalna z predkoscia rzeczywista. Co z tego, ze Newag moze pojechac 160kmph? Nie wszedzie taka predkosc mozna osiagnac.

      Nowe SKMki Newaga poki co nie jezdza jeszcze liniowo wcale. Dolicz czas zatrzymania sie, hamowania, rozpedzania, zwolnien na gorszej jakosci odcinkach czy rozjazdach, oczekiwan na mijanki.

      I nagle srednia predkosc zejdzie do 60-80 km. Co nie jest znowu niczym zlym. W Londynie srednia predkosc kolei miejskiej wynosi 30-40 km/h.

      • 7 6

    • Kkk. (2)

      Który pociag Skm ma prędkość rozkładowa większą niż 120 km?

      • 3 1

      • odnośnie 120. (1)

        Żaden, ponieważ infrastruktura na to nie pozwala.

        • 1 0

        • chcialbys jechac miedzy Wrzeszczem, a Zaspa 120km/h?

          Nie tylko o infrastrukture chodzi o racjonalnosc. Nie kazdy jest frajerem z Golfa i musi pokazac, ze osiagnie 100km/h od swiatel do swiatel. Komfort jazdy w pociagu, ktory ma stacje co kilometr, a osiagalby predkosc ~100km/h bylby fatalny.

          • 2 0

    • 160

      Impulsy (SKM) eksploatacyjnie mogą jechać 160 km/h. Trasa od Lęborka do Słupska max 120; ponieważ na tyle pozwala infrastruktura. Więc pendolino na tej trasie to tylko zbędne zamieszanie.

      • 4 1

    • UE...

      Jeszcze do tego potrzeba było zgody całej unii, żeby można było trasę przedłużyć o kilka miejscowości. Szkoda, że jeszcze nie musieliśmy im wylizać tylnej części żeby dali zgodę. No idiotyzm maksymalny. Trzeba było sobie odpuścić te pitolina zamiast tak się poniżać podczas wydłużania trasy.

      • 0 1

  • Bez sensu. (10)

    Będzie niewiele szybciej od TLK, za to zapewne dużo drożej. Po co pchać taki pociąg na trasę, która nie jest przygotowana do kursowania tego typu składów?

    • 148 6

    • A ten przejazd w Lęborku, na którym ciężarówki pod pociągi wjeżdżają, już przebudowany? (1)

      • 24 0

      • Tak. Są rogalski.

        • 3 5

    • (2)

      Po to, żeby pasażerowie z Krakowa i Warszawy mieli bezpośredni pociąg do Kołobrzegu.

      • 12 7

      • (1)

        Przecież był, a może i były bezpośrednie pociągi. Na pewno TLKa i chyba ekspres.

        • 7 0

        • Pendolino będzie miało lepszy czas przejazdu od TLK.
          Między trójmiastem a Kołobrzegiem dużych różnic nie będzie ale na odcinku Kraków - Gdańsk Pendolino jedzie znacznie szybciej.

          • 6 0

    • Bo pasażerowie "chcą" (2)

      Bo ludzie chcą pojechać Pendolino, a pewnie włodarze też chcą się pochwalić, że Pendolno do nich dojeżdża. Takie "zastaw się a pokaż się"

      • 17 0

      • (1)

        Zupełnie jak słynny gdyński gospodarz i jego lotnisko ;-)

        • 6 4

        • i jak rejsy z lotniska imienia Bolka do Radomia.

          • 0 0

    • Bo tak nakazuje Matka Unia Przenajwyższa (1)

      i bez dyskusji, bo zabiorą kasę za to pendolino, jeśli nie będzie dostępne dla dużej liczby pasażerów, a nie tylko dla wybrańców z największych miast. I nie ważne, że trasa nie jest przystosowana.

      • 2 15

      • bzdura

        Pierwotnie nei planowali kursów do Kołobrzegu. To jest pomysł naszych kolejarzy. Bruskela musiała się zgodzić na rozszerzenie projektu i się zgodziła. Zresztą wolę jechać ED 250 niż startymi syfiastymi wagonami pamiętająceych jeszcze czasy Gierka, nawet jeżeli prędkość pociągu nie będzie wykorzystana w całości. Poza tym przez to, że na odcinku Kraków Gdańsk prędkością powszechną jest 160 km/h a na CMK nawet 200 km/h całościowy przejazd z Krakowa do Kołogrzegu skrócił się . Zastanawia mnie tylko dlaczego on stoi w Warszwie Centralnej aż 23 min. Mógłby równie dobrze stać 5-10 min. Na docinku Z Gdyni do Koszalina maksymalna prędkość to 100-120 km/h, a między Koszlinem i Kołogrzegiem pioewnie jeszcze mniej i tutaj pociąg traci njawięcej czasu

        • 7 1

  • (4)

    A nie można do Świnoujścia?

    • 67 3

    • Nie bo to za duża konkurencja dla przereklamowanego Sopotu.

      • 9 8

    • a ja jesli mozna

      to prosiłbym do Kopenhagi

      • 18 2

    • Nie można. (1)

      Od Koszalina na zachód torowiska są jeszcze z czasów Wilusia - po prostu skansen!

      • 5 0

      • a od Wejherowa w stronę Słupska to nie skansen?

        • 0 0

  • (2)

    Jacy to kolejarze przymierzają się do nowego rozkładu? Oni z koleją mają mało wspólnego. Zwykle bankomaty i tyle... Warto by to było inaczej napisać.

    • 21 6

    • są asy co autem w takim czasie darzą radę

      • 0 0

    • baran

      Baran

      • 0 0

  • Haha a do Szczecina dalej 6 godziny jazdy pociągiem albo 4,5 godziny samochodem? (7)

    Nie ma nawet drogi szybkiego ruchu na trasie Gdańsk - Szczecin, a autostrady nie będzie nigdy. Wystarczy spojrzeć na mapę autostrad w Polsce to północny zachód to wielka biała plama.

    Szkoda gadać że szybciej można dojechać 600 km do Krakowa niż 300 km do Szczecina.

    • 124 2

    • Już od dawna nie

      • 0 1

    • (1)

      Można było stworzyć połączenie do Szczecina, a nie Kołobrzeg. Kto tam jeździ!?

      • 14 1

      • a gdzie jest flagowy hotel Solidarności?

        • 6 1

    • Po 2020 będzie droga szybkiego ruchu do Szczecina... (2)

      • 6 1

      • cały odcinek przy dobrych wiatrach to dopiero w 2035

        • 6 1

      • Obwodnica Słupska pozwala oszczędzić 20 minut. Obwodnica Nowogardu pewnie z 15.

        Obwodnica Koszalina dałaby pewnie z 45 minut oszczędności.

        • 2 4

    • najlepsze jest to, że lot samolotem z GD do SZczecina przez Warszawę zajmuje mniej czasu! :D

      otóż z GD jest wylot LOT 5:50, w Wawie ląduje 6:45 i do SZ wylatuje o 7:25 gdzie ląduje o 8:35 :> co daje czas podrózy 2:45 h !!, nawet jesli boarding jest 5:30, wystarczy byc na lotnisku 5:20 (na styk) jesli dojezdzam na lotnisko 15-20min o tej porze to taxi 5:00, wiec calkowita podroz zajelaby 3 godziny 35 minut ! :D

      niebywałe...

      • 7 2

  • Na sile wciskanie ludziom drozszy przejazd (2)

    Tak jak do Warszawy.

    • 54 9

    • Bilety studenckie kupione w odpowiednim czasie są tańsze na pendolino niż na TLK

      • 10 10

    • Otóż to!

      Po co to całe pitolino? Na linię jednotorową!
      Gdynia - Kołobrzeg, odległość 220 km, czs przejazdu - 2h40 min, a więc średnia prędkość - ok. 82 km/h.
      A obecnie - pociąg TLK38202 jedzie 2 godziny i 50 minut. Fakt, wpychają te niewygodne pudełka gdzie tylko można. Bo można skasować więcej. Tylko naprawdę nie wiadomo za co...

      • 7 3

  • hahahahah (5)

    jechałem ostatnio z gdańska do malborka pociagiem regio i zaplaciłem w 2 strony 16 zł ( bilet 8 - godzinny) a podroz trwała 32 min rano i 55 po południu - koszt pendolino na tym odcinku - 50 zł czas przejazdu 4 min krótszy. Tak sie zacheca ludzi do zostawienia sowoich aut ?

    • 84 9

    • to bardziej opłaca się pociągiem bo czas dojazdu samochodem to około godzina i kosztuje w jedna strone 35 zł (2)

      • 9 1

      • To czym ty jeżdzisz??? Chyba Kamazem? (1)

        65 km za 35 zł przy cenie ca 4 zł za litr?
        Mój pali na trasie przez ND 5,5 l ON co przy cenie 3,75 zł/l daje koszt ca 13,50 zł w jedną stronę.
        Tylko nie pisz mi o swoim wypasionym E45 po tuningu u szwagra w stodole lub coś wyżej, bo 99% z nich jeździ na gazie.

        • 2 0

        • Zawsze mnie zachwycaja te wyliczenia :)

          W przypadku pociagu wyliczasz wszystkie wady i wszystkie mozliwe koszty oraz calkowity czas.

          Jednak, jak mowimy o samochodzie to sie okazuje, ze:
          - niegdy sie nie psuje
          - na drogach nie ma problemow w styly wypadek, roboty drogowe itp.
          - nigdy nie trzeba stracic calego dnia na jezdzenie po mechanikach, myjniach, przegladach
          - OC/AC/NW nigdy nie wliczaja sie w koszty eksploatacji
          - samochod nie traci na wartosci (kupujesz w wieku 18 lat samochod za 10 tys. zlotych i jezdzisz nim do smierci w wieku 95lat, po czym wnuk sprzedaje za 10 tys. zlotych*)
          - nigdy na wjezdzie do miasta nie ma korkow
          - czas dojazdy liczysz jak po autostradzie, ale do ceny oplaty za autostrade nie doliczasz
          - zawsze, absolutnie zawsze masz miejsce parkingowe akurat 5 m od celu i to dodatkowo, zawsze, za darmo

          * - samochod kupuje sie w Polsce najczesciej za ~15-25k zlotych, po czym po dwoch latach i wlozeniu w niego najczesciej jakichs 5 tys zlotych sprzedaje sie za 30% mniej. Szczerze, to najczesciej wlozy sie nawet wiecej, ale nigdy sie znajomym nie przyznajesz, bo przeciez kazdy z kim rozmawiam kupil samochod w super okazji, nic nie wlozyl i nigdy sie nie zawiodl.

          Oczywiscie, ze masz prawo chciec jezdzic samochodem. To nie jest nic zlego. Ale zwyczajnie powiedz - lubie jezdzic samochodem i nie mam ochoty jezdzic niczym innym, bo juz decydowales. Nawet jakby bilat na pociag byl za 5 zl to uznalbys, ze stac cie na jazde samochodem i wolisz tak. I to nic zlego, ale nie udowadniaj, ze samochodem jest taniej. Bo najczesciej nie jest. Nie przez przypadek naprawde najbiedniejsi ludzie (emeryci, rencisci) samochodow nie maja.

          • 0 0

    • Pendolino nie służy do jazdy Gdańsk - Malbork. Przejedź się lokalnymi do Krakowa i podsumuj ile Ci to zajęło - będzie ciekawsza lektura

      • 29 3

    • Ceny biletów są takie, że już we 2 osoby bardziej opłaca się samochodem. A w 3 osoby, to kolej samochodowi nawet do pięt nie dorasta.

      • 3 2

  • Czas przejazdu Gdańsk - Koszalin (1)

    Czas przejazdu na tej trasie jest krótszy, ponieważ pociąg EIP nie zatrzymuje się w Wejherowie i Sławnie (zwykłe TLK sie zatrzymują), a nie dlatego że EIP jedzie szybciej... Maksymalna prędkość szlakowa na tej trasie to 120 km/h i z taką też predkością jezdzą tam zwykłe składy TLK.

    • 74 1

    • Mógłby jeszcze półgodziny krocej gdyby nie długie postoje

      Na Centralnej , w Gdyni i Leborku i jeszcze te godziny kursowania , wbrew teorii redaktora bedzie to pociag dla mieszkanców Północnej czesci kraju aby jechac do stolicy cos załatwic i wrócić , od kiedy wczasowiczów i kuracjuszy przyjmuje sie po 22 giej? i wypuszcza rano o 5 tej??

      • 14 0

  • Zaszaleli :)

    • 28 1

  • drogi otwarte (6)

    Następne połączenie to z 3miasta do Helu i Kościerzyny.Po jakie licho kupowano takie drogie pociągi.

    • 38 5

    • (1)

      po takie licho, ze wiecznie niezadowolona biedota umyslowa s*ala na lewo i prawo, ze pociagi stare i dlatego co raz mniej ludzi jezdzi. Wyremontowano czesc tras kolejowych, kupiono pociagi, a ta sama biedota umyslowa ma teraz pretensje, ze po co nowe pociagi, po co remontowac, skoro lepiej dac wiecej dla nich do mopsu. Gdzie popelniono blad? Kierowano sie glosem ludu - biedoty, ktora komentuje wszystko stojac w kolejce po zasilek, a jak jiz gdzies jedzie to skm bez biletu. Tymczasem okazuje sie, ze pomimo tych samych glosow niezadowolenia pasazerow przybywa. Jezdza ludzie, ktorzy pracuja i nie maja czasu na polemike z pisowskim plebsem.

      • 12 6

      • niepotrzebnie o PiSie, ale reszta to prawda

        Polacy to w wiekszosci potomkowie chlopa panszczyznianego. Pamietajmy, ze panszczyzne zniesiono w Krolestwie Polskim w drugiej polowie XIXw.

        Prawie kazdy ma "babcie na wsi". Widac to chocby w oczekiwaniach kierunkow rozwoju miast - "duzo zieleni, duzo przestrzeni". Mieszczanstwo, szczegolnie w miastach "ziem odzyskanych" jest czyms nowym, jeszcze nieugruntowanym. Chlopow spod Wilna wsadzono w wagon i przywieziono do Gdanska. Niby 3 pokolenia spedzili tu, ale w socjalizmie, ktory wzmacnial raczej slabe cechy spoleczenstw.

        Polacy nie potrafia przyjac do siebie, ze cos moze byc lepiej. Chocby typowe: "jak tam? - stara bieda". Podczas gdy Anglik zawsze odpowie "dobrze" (nawet jak nie jest dobrze, bo tak sie u nich przyjelo. Nie ma innej poprawnej odpowiedzi).

        • 1 0

    • Pytanie należy skierować do gogusia (2)

      Nowaka z PO. On wie, ale nie odpowie, bo groziłoby to wieeelu znamienitym politykom wieloletnią odsiadką (tak sobie myślę).

      • 6 1

      • (1)

        a tabletki dzisiaj byly?

        • 0 4

        • tak, nazywały się kod.

          • 0 0

    • żebyć mógł wygodnie swoją d*pę wozić

      i nie narzekać jakie to złe są polskie koleje

      • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane