• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Peron w Oliwie wypięknieje

Katarzyna Moritz
19 czerwca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Na peronie już rozpoczęły się prace. Na peronie już rozpoczęły się prace.

Nad peronem dalekobieżnym w Gdańsku - Oliwie wkrótce zniknie wiata, a zamiast asfaltu będzie stylowa kostka. Wyremontowany zostanie też tunel, powstanie winda dla niepełnosprawnych. To efekt trwającej modernizacji linii kolejowej E-65, łączącej Gdynię z Warszawą.



Czy często podróżujesz pociągami dalekobieżnymi?

W marcu ruszyła największa inwestycja torowa na Pomorzu, obejmująca gruntowny remont linii dla pociągów dalekobieżnych. Przedsięwzięcie prowadzone jest od Pruszcza Gdańskiego do Gdyni Chyloni. Trójmiejski odcinek prac pochłonie 1 miliard złotych. W efekcie - poza nowymi torowiskami - wyremontowane zostaną też wszystkie perony dalekobieżne w całym Trójmieście.

W maju praktycznie przestał istnieć peron nr 5 w Gdyni, który w ramach inwestycji przechodzi największą modernizację.

- Lada tydzień w Oliwie zostanie całkowicie zdemontowana wiata. Będzie ona rozebrana na elementy i poddana renowacji, ale duch tej stacji ma być zachowany. Remontu doczeka się też przejście podziemne, choć będzie się to wiązać z utrudnieniami, bo piesi przez pewien czas będą musieli poruszać się po kładce. Ale w efekcie na peron będą mogły się dostać osoby niepełnosprawne, bo zainstalowana zostanie winda - zapowiada Leszek Lewiński z PKP PLK.

Na peronie, zamiast asfaltu, pojawi się nawierzchnia z kostki brukowej, nawiązującej do historycznego pierwowzoru. Poza Gdynią Główną i Oliwą, podobne prace na peronach zaczną się też w Sopocie i Gdyni Orłowie. Na Oruni dodatkowo powstaną podziemne przejścia dla pieszych na ul. Ukośnej i ul. Gościnnej (stacja Gdańsk - Orunia) oraz ul. Rejtana.

- W Gdańsku perony były modernizowane w latach 90., więc tam perony zostaną jedynie odświeżone. Nie będzie też zmian we Wrzeszczu, bo tam trwają prace projektowe w ramach innego projektu - kolei metropolitalnej - wyjaśnia Lewiński.

Prace związane z modernizacją linii E 65 potrwają ponad trzy lata. Jednak w związku ze zbliżającym się EURO 2012, część z nich ma być zakończona w przyszłym roku.

Pomijając Trójmiasto, zaawansowane prace torowe trwają na LCS-ach: Tczew, Działdowo, Nasielsk i Ciechanów. Aby do Warszawy pojechać w 2 godziny i 43 minuty, muszą być jeszcze zmodernizowane m.in. torowiska w ramach LCS Iława i LCS Malbork.

Opinie (155) 8 zablokowanych

  • ble ble ble, a ciemny lud i tak to kupi .................... (7)

    • 36 126

    • ciemny lud.... (1)

      ...strzeli piękne malunki na ścianach przy najbliższej nadarzającej się okazji i tyle będzie z wypiękniałego dworca.

      • 27 3

      • PE-Polska

        czy aby przypadkiem remontu tego dworca nie projektowało PE-Polska?
        bo jeżeli tak to aż strach sie bać co ztego wyjdzie

        • 0 0

    • Ciemny lud podzielił się swoimi porannymi mUndrościami.

      • 18 1

    • spipeszaj dziadu !

      narzekaczu rozpolitykowany wot na cmentarz!

      • 15 2

    • sranie w banie

      • 0 3

    • Ja chyba jestem ciemny bo kupuje remonty które widzę co dzień (chyba, że tak sobie rozebrali perony w oliwie i Sopocie, wymieniają torowisko i trakcję dalekobieżną między Sopotem a Gdańskiem na torze w stronę Gdańska)

      • 2 0

    • GDZIE

      Ale gdzie tam jest asfalt? Bo nie widziałem

      • 0 0

  • a tunel i dworzec? (2)

    tam to dopiero syf! nie mowiac o paniach w kasie...

    • 109 6

    • "Panie" w kasie na stacji Oliwa to już legenda (1)

      Tą kasę radzę omijać wielkim łukiem, a jeżeli jesteś już zmuszony kupić tam bilet to 3 razy sprawdź co dostałeś, bo możesz (jak ja) kupić bilet z miejscem na inny pociąg niż zamierzasz jechać, a do tego trzeba doliczyć jeszcze mandat w pociągu u konduktora, albo nowy bilet. Inną sprawą jest to, że podczas trwania pewnej promocji ICC bilet można było nabyć we wszystkich kasach w Gdańsku Gdyni i Sopocie, ale oczywiście w Oliwie nie można było się o niego wykłócić, bo takowej promocji nikt tam nie słyszał. Jeżeli zamierzasz kupić bilet w późnych godzinach wieczornych lub nocnych to zamiast czekać od razu wal mocno w okienko. Efekt zawsze ten sam: przyłazi zaspa i zawsze z pretensjami "czego wali", jak by herbatę tam piła czy w kiblu siedziała.

      • 10 0

      • kasy i dworzec są z innej epoki i jedyne co na dworcu funkcjonuje

        to obrotnica do wydawania reszyty w okienku z napisem"bitte,danke" może ktoś zauważył. mam nadzieję że pozostaną na ścianach w tunelu zabytkowe kafle ceramiczne. tak jak w innych normalnych krajach.

        • 9 0

  • DUŻO SIĘ ZMIENIA NA LEPSZE W TRÓJMIEŚCIE (1)

    Jest to widoczne prawie na każdym kroku, ale niestety jeszcze daleko do europejskich standardów. NIE OD RAZU RZYM ZBUDOWANO!!!

    • 109 22

    • Żym

      • 9 4

  • Wielka sraczka przed Euro (23)

    tak to by nic nie robili.a teraz raptem wielkie remonty.

    • 85 51

    • Dziwię się tym minusom. (13)

      przecież to czysta prawda.

      • 20 25

      • ... (12)

        Bredzisz, ta modernizacja z Euro 2012 nie ma nic wspólnego.

        • 8 14

        • a z czym naiwniaczku? (11)

          tyle lat nic a teraz wszedzie remonty.naprawde ludzie są tak naiwni???

          • 10 12

          • Myślisz że tak nagle wystartowaliby z remontem 350 kilometrów linii? (9)

            faza projektowa rozpoczęła się jeszcze gdy o euro w Polsce nikt nie mówił. doczytaj zanim zaczniesz biadolić

            • 21 7

            • jakie nagle??? (7)

              o Euro wiadomo już od 4 lat że u nas będzie.

              • 5 11

              • no i ? (6)

                Ty chyba sobie nie zdajesz sprawy ile trwa przygotowanie takiej inwestycji czy np. budowy autostrady.

                • 13 4

              • ciemny lud (3)

                Rzuca się o byle co, mimo że nie ma o tym zielonego pojęcia. Poczytajcie głąby dokumenty na temat modernizacji całej linii z Warszawy do Gdyni, kiedy zapadały decyzje, jakie są opóźnienia i porównajcie to z datą przyznania nam organizacji mistrzostw a potem komentujcie.

                Najsmutniejsze jest że takie głąby które na niczym się nie znają mają prawa wyborcze - mamy dzięki temu w rządzie bandę czworga, a w Gdańsku budynia...

                • 15 6

              • ta "modernizacja" to wielki śmiech na sali ile lat trzeba w tym kraju żeby wyremontować 350 km torów?15-20 lat?I to po to żeby przywrócić standard z lat 80 czy 90 jeden wielki śmiech na sali i kupowanie ultradrogich składów które jedynie na 5 czy 10% trasy będą mogły pojechać 200 km/h

                • 11 3

              • przeprowadź sie do torunia i zamieszkaj u ojca dyrektora (1)

                lub zamknij w krypcie na wawelu

                • 10 15

              • ot cała retoryka tępego Platfusa.

                • 9 10

              • cztery lata?

                • 0 1

              • ja wiem ! ja wiem!
                autostrada miałabyć zbudowana już 10 lat temu, więc plany co najmniej 20 lat były robione.
                teraz przynajmniej mają mobilizacje :D

                • 0 0

            • właśnie doczytaj kolego

              • 0 1

          • Malkontenci

            Remontują, źle, nie remontują też źle.Na tym forum to w większości sami malkontenci,masakra!!!!!!!!!!!!!!!

            • 16 6

    • (1)

      no i co? to źle?

      • 2 4

      • a ktoś napisał że źle?

        myślenie to nie jest to co lubisz najbardziej.

        • 7 1

    • To nie ma związku z Euro (2)

      Remont tej magistrali i tak byłby robiony w tej "perspektywie" budżetowej.
      Może Euro przyspieszyło prace o rok (a może i nie).

      • 7 6

      • masz racje zapewne przyśpieszyło (1)

        o jakieś 15 lat

        • 6 4

        • środki unijne na ten remont

          muszą być wydane do maks. 2015 roku, bo jest to program na lata 2007-2013.
          No ale rozumiem, że byłeś na browcu z Barroso i on ci powiedział, że 15 lat zaczeka.

          • 9 0

    • ...

      No i święta racja! Gdyby nie Euro nie byłoby tylu modernizacji i budowy dróg ani tylu remontów w miastach. W Gdańsku wzięli się za tory tramwajowe, dworce itd. Gdyby nie Euro tego by nie było. Władze miasta widocznie doskonale zdają sobie sprawę z tego, że Euro 2012 to wielka okazja dla Polski żeby pokazać się z jak najlepszej strony. Dobrze, że chociaż coś robią z tym...

      • 15 1

    • To co mają do Euro specjalnie nic nie remontować? (1)

      Żeby pokazać, że my jesteśmy ponadto?

      • 5 1

      • szkoda gadać na twoje wypociny

        • 1 1

    • każdy powód jest dobry

      jeśli powstają nowe inwestycje, czy nie ?

      • 4 0

  • Wreszcie jakis dobry news. (4)

    • 45 5

    • (3)

      dobry? a ja mam wrażenie ze ten dworzec byl niedawno remontowany , jak kolej tak będzie robic to raczej daleko nie zajedzie

      • 4 8

      • Popatrz na wszystkie zdjecia dokladnie (2)

        Budynek dworca ..widac ,ze zostal odnowiony..ale juz np droga nie, tak samo elementy zadaszenia..wiec chyba byl remont ale nie zakonczony .niemniej to,ze DOKONCZA jak nalezy: tunel,wiaty i to co przed budynkiem dworca -to dobra informacja.

        • 1 1

        • (1)

          chyba nigdy nie byłeś w oliwie skoro twierdzisz że budynek jest odnowiony
          jest tak odnowiony jak istniejąca od zawsze kałuża przed tym budynkiem o wielkości jeziora

          • 6 2

          • To co przed dworcem to wlasnie miedzy innymi niedokonczona i dziurawa droga..

            Nie napisalem o drodze w prost ale chyba na tyle jasno ,ze kazdy inteligentny czlowiek sam wyciagnie wnioski.Trzeba tylko umiec czytac miedzy wierszami pani/e kaluza.

            • 0 0

  • USUNĄĆ handel śmieciami w tunelach (5)

    Ustandaryzować go w jakichś boxach, bo to woła o pomstę do nieba.
    To samo jest we Wrzeszczu. Straganiary tylko plotkują i palą fajkę za fajką, w miejscu niedozwolonym.

    • 188 3

    • jakie boxy? wyjazd z tego miejsca z tym burdelem

      i tyle, to jest przejście, a nie miejsce do handlu. Takie są w głównych halach dworców, a nie w przejściach.

      • 34 0

    • swiete krowy te handlary

      czlowiek leci na pociag i musi slalomem biec bo stoja na srodku tunelu, nie mowic juz o ''klientach" ktorzy gapia sie na super klasy towar i utrudniaja przejscie! to samo jest w gdansku. tunel jest aby szybko pokonac trase (tramwaj-skm) a nie mijac gosci z ulotkami i baby z kwiatami i majtasami.
      zenada!

      • 38 1

    • ktoś kiedyś powiedział że Europa kończy się na Odrze... miał racje. Nasze tunele wyglądają jak by były wyjęte z jakiejś Ugandy czy Indii. Chińskie gacie, ruskie fajki i aromat zmieszanego poto-moczu-tytoniu. Straż miejska do wszystkiego się doczepi ale żeby wlepić mandat za handel w miejscu niedozwolonym to nie....

      • 24 0

    • jeszcze na przystanku "politechnika"

      Niedawno po raz pierwszy wysiadałem na politechnice i byłem mile zdziwiony jak fajnie wyremontowali ten przystanek i tunel, oczywiście, już jakiś dziad z starymi gazetami się tam rozłożył. Szkoda gadać. We Wrzeszczu to jest często koszmar z tym "ciuchlandem" bo nie daj boże są godziny szczytu, a komuś zachce się przeglądać gacie. Pół tunelu wtedy zastawione i trzeba się przeciskać.

      • 22 1

    • w tunelu

      stoją te ohydne kadłuby ludzkie, raz się naprawdę przestraszyłam :)
      A te handlary, fakt, stoją same na środku, smrodzą fajkami, a resztę tunelu zajmuje ich towar!

      • 1 0

  • Przebudzenie (1)

    • 14 3

    • Lepiej późno niż wcale. :)

      Ciekawe czy wyremontują też peron na Żabiance? Ten w Oliwie nie jest wcale taki brzydki, Żabianka "straszy" 100x bardziej. Tak czy inaczej tego typu inicjatywy naprawdę cieszą... :)

      • 0 1

  • jak położą polbruk to ich zabiję !!! (8)

    ta kostka drobna tworzy tam klimat, niech robią cały peron z takiej jaki kiedyś zastosowano na pierwotnym kawałku peronu. I ta nitowana konstrukcja wiaty - coś pięknego. Podobne konstrukcje niestety niszczeją w Brzeźnie i Gdańsku Kolonii :(

    • 98 5

    • Czytanie ze zrozumienie to trudna rzecz :/ (5)

      "Na peronie, zamiast asfaltu, pojawi się nawierzchnia z kostki brukowej, nawiązującej do historycznego pierwowzoru."

      • 7 14

      • tak też miało być na obok remontowanym przystanku SKM (1)

        miała nawiązywać nawierzchnią do peronu dalekobieżnego i co dostaliśmy? Jedź i sprawdź.

        • 22 1

        • Myli Ci się chyba z Sopotem :/

          • 1 1

      • teraz jest stylowa kostka brukowa pod wiatą i płyty betonowe nowszej generacji poza nią - więć gdzie jest asfalt? (1)

        W latach 90 modernizowano ten peron wraz z krawędziami.

        • 4 3

        • tak jest na peronie SKM, a asfalt spokojnie sobie leży na dalekobieżnym

          • 1 0

      • czytanie ze zrozumieniem ma sens gdy piszący wiedział co pisał

        a na to nie wygląda, bo tam nie ma asfaltu.

        • 2 0

    • Fakt. Najlepiej niech skorzystają z konkurencyjnej firmy, której jesteś pracownikiem.

      • 1 2

    • asfalt?

      gdzie jest asfalt na peronie dalekobieżnym?

      • 1 0

  • PKP (2)

    p... k... p.....

    • 13 2

    • piiip,piiip,piiip

      • 4 0

    • Pięknie Kwa Pięknie

      Kwa kwa....

      • 1 1

  • przecież ten peron już jest piękny

    po co go zmieniac

    • 14 12

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane