aktualności 24h

Masa Krytyczna w piątek w Gdyni (232 opinie)

Święto Gdańska pod znakiem Euro (70 opinii)

Wjazdówki do Letnicy rozdane. Zamknięte ulice także w Oliwie (185 opinii)

Trzy samoobsługowe toalety staną w centrum Gdańska (263 opinie)

Tydzień smoczych łodzi na Motławie wideo (36 opinii)

Dobrze jest zadbać o własne podwórko (90 opinii)

sport

Pozegnanie sezonu w Starogardzie Gdańskim

Żółto-niebiescy nie odpuszczą Pogoni (101 opinii)

Klub nie przedłuży umowy z trenerem (232 opinie)

Oby nie trzeba ich było już stosować (21 opinii)

Małaszewska poprowadzi grę koszykarek (5 opinii)

Gra licencjami w II lidze (64 opinie)

Plejada gwiazd w Sopocie i Gdańsku (3 opinie)

Michniewicz zastąpi Janasa?! (148 opinii)

IX Gdańskie Otwarcie Sezonu Żeglarskiego (2 opinie)

biznes

TPI: giełda w dół, a my zarabiamy nowość

Lotos Asfalt rezygnuje z handlu paliwami żeglugowymi nowość

W jaskini smoka. Pułapki w handlu z Chinami (18 opinii)

Widok Energia kupuje nowy zakład (6 opinii)

dziecko

Euro Mamy na Wzgórzu atrykuł sponsorowany

Wolontariusze pomagają w gdańskich żłobkach (30 opinii)

aktywne trójmiasto

Koszykarki Demolki i Korestu najlepsze

Błękitne flagi zawisną na siedmiu kąpieliskach w Trójmieście wideo (60 opinii)

Wędrówka szlakiem Źródła Marii (42 opinie)

Back To Basket zdobywa sopockie molo (5 opinii)

rozrywka

Open'er: silna reprezentacja Trójmiasta (19 opinii)

Planuj tydzień: rozmaiło się imprezami (23 opinie)

kultura

Jak się odnaleźć w świecie materii? Rusza Festiwal Alternativa (19 opinii)

Artysta nie chce być głodny. Strajk galerii w Trójmieście (248 opinii)

praca

Rozwiązanie umowy o pracę - wypowiedzenie kontra porozumienie stron (17 opinii)

zdrowie

Brodawki - jak skutecznie się ich pozbyć

rowery

Zmierz się z najlepszymi kolarzami podczas Skandia Maraton Lang Team w Gdańsku ! (11 opinii)

fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Piekielny wiadukt na Węźle Karczemki

"Bursztyn wypływający z morza" czy "Oko Saurona"? Taki wiadukt stanie nad Trasą W-Z.

mat. prasowe

"Bursztyn wypływający z morza" czy "Oko Saurona"? Taki wiadukt stanie nad Trasą W-Z.

Wiemy już, jak za dwa lata będzie wyglądać nowy Węzeł Karczemki, łączący ostatni odcinek trasy W-Z i Obwodnicę Trójmiasta. Jest piękny czy piekielny? Sami zdecydujcie.



Symulacja ruchu na przebudowanym Węźle Karczemki.

Rozbudowa węzła w gdańskich Karczemkach ruszyła kilka tygodni temu. Budowa infrastruktury, która usprawni ruch na skrzyżowaniu Obwodnicy Trójmiasta z trasą W-Z (drogą krajową nr 7) będzie kosztować budżet państwa 186,5 mln zł. Z kolei lada dzień na plac budowy wyjadą maszyny budujące ostatni odcinek Trasy W-Z, którym do Karczemek dojadą auta jadące nad morze od strony Warszawy. Za dwukilometrową drogę miasto Gdańsk zapłaci 89 mln zł.

W ramach obu inwestycji powstanie 12 obiektów inżynieryjnych, w tym co najmniej dwa o ciekawej architekturze.

Pierwszy z nich jest wiadukt, który drogowcy ochrzcili "Bursztyn wypływający z morza". Określenie wzięło się od szklanych elementów w kolorze bursztynu zainstalowanych w wierzchołkach pylonów unoszących konstrukcję wiaduktu. Nazwa nie przypadła do gustu internautom odwiedzającym fora dyskusyjne poświęcone inwestycjom. Dlatego przechrzcili oni obiekt na "Piekielny wiadukt". Dlaczego? Ich zdaniem kojarzy się on im z okiem Saurona, negatywnego bohatera powieści J.R.R. Tolkiena, "Władca Pierścieni". Wiadukt będzie jednak bohaterem zdecydowanie pozytywnym: doprowadzi do Węzła Karczemki kierowców jadących od strony ul. Szczęśliwej zobacz na mapie Gdańska.

Podwieszana kładka pieszo-rowerowa nad Obwodnicą Trójmiasta.

mat. prasowe

Podwieszana kładka pieszo-rowerowa nad Obwodnicą Trójmiasta.

Drugą architektoniczną atrakcję inwestycji w Karczemkach będzie podwieszana kładka nad Obwodnicą Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska, na północ od istniejącego mostu w ciągu ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska. Umożliwi ona swobodne poruszanie się pieszym oraz rowerzystom od strony Karczemek w kierunku centrum handlowego Auchan i z powrotem. Obiekt o podobnej konstrukcji można dziś zobaczyć choćby w Nowy Dworze Gdańskim, jadąc w kierunku Warszawy. Ten jest jednak zdecydowanie większy.

Pierwsze prace gruntowe przy rozbudowie węzła Karczemki już można dostrzec. Kierowcy przejeżdżający ul. Kartuską, w pobliżu centrum handlowego mogą zauważyć robotników zajmujących się wycinką drzew. Na rozpoczęcie realizacji brakującego odcinka Trasy W-Z musimy jeszcze poczekać kilka dni.

Projekt przebudowy Węzła Karczemki.

graf. trojmiasto.pl

Projekt przebudowy Węzła Karczemki.

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 259)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4373521 2010-05-06 10:03 jest okropny! (21)

totalny brak dobrego smaku...

macias

popieram opinię 87 / nie zgadzam się 339
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4373532 2010-05-06 10:08 Całe szczęście że nie projektujesz mostów, bo (9)

ty projektowałbyś potworki. Wiadukt jest ładny i nowoczesny.

Mostowiec

popieram opinię 55 / nie zgadzam się 23
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4373615 2010-05-06 11:40 nowoczesny moze i tak (1)

ale ladny ? Wyglada, jakby projektowali go we wczesnych latach 90tych :]

d_k

popieram opinię 19 / nie zgadzam się 23

zgłoś do moderacji opinię 4373650 2010-05-06 13:22

Wystarczy, że będzie nowoczesny, a "ładność" zostawmy Cepelii. "Form follows function" - po prostu.

pepe

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4373644 2010-05-06 12:53 CO ONI KUR** MAJĄ Z TYM BURSZTYNEM?!?! (6)

popieram opinię 19 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4373648 2010-05-06 13:13 (1)

budyn pewnie lubi bursztyn:)

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4373651 2010-05-06 13:23

To może budyń zamiast bursztynu i będzie Oko Budynia.

pepe

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4373657 2010-05-06 13:37 KTOŚ DROGO SPRZEDAŁ . Miasto z naszych zapłaci ! (2)

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4373760 2010-05-07 13:50 (1)

węzeł w skład którego wchodzi wiadukt jest budowany z pieniędzy rządowych, a nie kasy miasta. Zanim coś powiesz sprawdź :)

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4373773 2010-05-07 21:49 tylko wlyw na to jak i gdzie będą wydane ma miasto - niestety

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4373675 2010-05-06 14:53

Bursztyn to symbol, wymowny dla ludzi z pracujacym umyslem, anonusie.

S

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 4373542 2010-05-06 10:16

to komentarz do artykułu czy opinia o częściach niesfornych kochanka ?

beka

popieram opinię 18 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4373543 2010-05-06 10:16 Most Saurona!

Złowieszcze, ale przez to wypas :D

popieram opinię 48 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4373550 2010-05-06 10:21 macias widac ze rodzice Cie nie kochaja

!

mostnik

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 13
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4373553 2010-05-06 10:22 (1)

Zeby jeszcze na wysokosci Łostowickiej byl wiadukt to byłoby pieknie.

Sygnalizator

popieram opinię 15 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4373620 2010-05-06 11:49

a no byłoby byłoby.. może w końcu nie stalibyśmy tam w korkach

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4373564 2010-05-06 10:33 faktycznie nie zachwyca

cóż ale to tylko wiadukt;)

Heli

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 10

zgłoś do moderacji opinię 4373572 2010-05-06 10:39

Macis podzielam Twój pogląd, w mojej ocenie także KASZANA.

Projektant

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 14

zgłoś do moderacji opinię 4373614 2010-05-06 11:39 taki potworek

i ja sie zgadzam, ze wiadukt do najpiekniejszych nie nalezy. Jakby obok stanal kosciol, albo chociaz postawili bursztynowy oltarz, to OK ;)

d_k

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 10

zgłoś do moderacji opinię 4373638 2010-05-06 12:42

nie widze tam świateł - na pewno na końcu walną na wszystkich zjazdach i rondach i będzie po staremu bo przeciez po co ułatwiać

cebula

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 4373639 2010-05-06 12:43

Panowie i Panie to nie ratusz czy kosciół tylko wiadukt a jak na wiadukt to moim zdanie jest nawet ZA ładny :-).

D.B.

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4373695 2010-05-06 16:10 tak tak tak

potwierdzam, to okropne bezguście!

d.

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4373522 2010-05-06 10:04 Czy to naprawdę jest takie ważne??? (16)

Kogo to obchodzi czy komus przypomina Oko czy bursztyn???Najważniejsze to zrobic ten cholerny wiadukt i dokończyć W-Z.
Do roboty!

Mario

popieram opinię 432 / nie zgadzam się 15
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4373547 2010-05-06 10:18 jestem za (11)

robić nie gadać panowie radni a reszta nie marudzić bo tak jak napisał Mario co za różnica ważne że korków będzie mniej

wielbiciel kislu

popieram opinię 22 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4373558 2010-05-06 10:28 Auchan (10)

jeśli światła na skrzyżowaniu z wjazdem do Auchan zostaną to ten cały węzeł o kant d..py jest.... lewoskręty przy wjeździe i wyjeździe to hiper-zdechłych-marketów powinny być ustawowo zakazane... chcą mieś wjazd? niech budują wiadukt albo tunel na skręt w lewo!!! żadnych świateł!!! A najlepiej to w ogóle zlikwidować tamto skrzyżowanie i wjazd do marketu tylko z obwodnicy!

Karolski

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4373577 2010-05-06 10:44 gdzie tam widzisz swiatła

chyba że w tunelu ale to powinno byc tylko jedno białe

wielbiciel kislu

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4373580 2010-05-06 10:46 (1)

no nie czepiaj się, nie widzisz jak na symulacji się tam samochody mijają, na pewno tak będzie w realu:-)
Jak rozumiem będzie tam sygnalizacja świetlna, czyli coś co spowoduje korki na takich pięknych estakadach. Bez sensu.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4373624 2010-05-06 12:00 nie czepiam się

tam ma być wiadukt/estakada, jadąc z kierunku Gdyni do Centrum musisz objechać dookoła cały węzeł i dopiero wjeżdzasz na Kartuską,(bez świateł) a jeśli chcesz do Auchana to zjeżdzasz pod obwodnicę przed wiaduktem też bez świateł - troche optymizmu Panowie

wielbiciel kislu

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4373581 2010-05-06 10:46 Przyjrzyj się uważniej (6)

Przyjrzyj się uważniej pokazanemu projektowi. Do Auchan już teraz można wjechać z obwodnicy jadąc od strony Pruszcza. Po tej inwestycji będzie można także wjechać od strony Gdyni, nie musząc wjeżdżać na obecny wiadukt i skręcając w lewo. Światła natomiast będą musiały zostać, bo jak inaczej chcesz wyjechać z Auchan w lewo na Kartuską, chcesz objechać cały ten węzeł dookoła, nadrabiając dobre kilkaset metrów? Absurd. Tylko w przypadku wyjazdu w prawo w stronę Żukowa jest sens skorzystania z nowego węzła.

sobmar

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4373583 2010-05-06 10:56 (5)

no właśnie... absurdem jest to że jadąc z żukowa do gdańska będzie trzeba czekać na światłach na wyjeżdżających z Auchan... dlatego tam powinien być wiadukt lub tunel nad/pod Kartuską na lewoskręt w stronę Gdańska i wjazd do Auchan od strony żukowa ... na koszt sklepu oczywiście jeśli chcą mieć takowy wjazd!

Karolski

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4373613 2010-05-06 11:39 tam nie ma skrzyżowania (4)

jadąc z kierunku Gdyni do Centrum musisz objechać dookoła cały węzeł i dopiero wjeżdzasz na Kartuską,(bez świateł) a jeśli chcesz do Auchana to zjeżdzasz pod obwodnicę przed wiaduktem też bez świateł... Panowie wyobraźnia i czytanie ze zrozumieniem

wielbiciel kislu

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4373634 2010-05-06 12:31 szczerze wątpie (3)

w pierwszej minucie filmu wyraźnie widać że jakaś "droga" przecina trasę W-Z (strzelam że to obecna kartuska) potem rondo w kierunku Auchan... na filmie samochody w tym miejscu znikają i pojawiają się.... teleportacja czy wiadukt?

Karolski

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4373663 2010-05-06 13:53 (1)

Jak nic tunel pod WZ do Auchana, a stara Kartuska po drugiej stronie.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4373664 2010-05-06 13:55

A raczej odwrotnie, w tunelu WZ.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4373705 2010-05-06 17:16

według mnie obecny wjazd do auchana zostanie zlikwidowany i przeniesiony na rondo skrzyżowanie kartuskiej i wiadukt w-z. tak przynajmniej to widzę analizując prezentację.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4373548 2010-05-06 10:19 masz racje... nie jest wazny jak wyglada, winien poprostu by ! (1)

ale jak widać na załączonym filmiku, na W-Z są światła (pierwsze sekundy filmu - droga równoległa dochodząca do ronda kolo auchana przecina w-z!!)
Jakiś wiadukt czy tunel winien być, ale po co teraz się tym martwić ?! W koncu na filmiku tak wszystko ładnie wygląda. Samochodu wszedzie się poruszają a nie stoją w korku.
Artykuł z serii - MYDLENIE OCZU

ja

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 4373579 2010-05-06 10:45 przyjrzyj się

nie przecina tylko jest wiadukt/estakada nie wiem jak to prawidłowo nazwac

wielbiciel kislu

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4373574 2010-05-06 10:41

Podzielam pogląd robić jak najszybciej wiadukt, a oko zostawić okulistom

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4373725 2010-05-06 20:25 tak to wazne...

wiadukt powinien nazywac sie - Widukt ECS...

ECS - rulez

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4373523 2010-05-06 10:05 Ehh.... cudo :) (14)

bardzo mi się podoba. :)
Już zazdroszczę :)
Szkoda, że w Osowej od ponad 5 lat nie można wywalczyć wpisania budowy kładki pieszo-rowerowej do planów inwestycyjnych, nie mówiąc już o jej budowie.
Ciekawe ile jeszcze osób musi zginąć, żeby coś sie w tym kirunku ruszyło....

umlaut

popieram opinię 154 / nie zgadzam się 21
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4373529 2010-05-06 10:06 a po co (13)

Przecież tam nie wolno budować żadnych nowych dróg :)
Mieszkańcy nie chcą... to mieć nie będą.

popieram opinię 26 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4373539 2010-05-06 10:12 bardzo się mylisz (11)

mieszkańcy chcą... włądze dzielnicy chcą... włądze Gdańska też o gólnie są za...tylko na razie miasto woli wydać kase na ECS zamiast na poprawę bezpieczeństwa mieszkańców.
A przecież samowolki budowlanej w czynie społecznym nie zrobimy....

umlaut

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4373556 2010-05-06 10:26 nie tak do końca (10)

może i byłoby inaczej gdyby nie mieszkańcy osowej i ich wieczne niezadowolenie a to trasy kaszubskiej nie chcem,y a to nam sie nie podoba bo my elita i nam wolno tylko narzekać i żądać. prawda wygląda tak że i tam mamy lepiej niż większośc starych dzielnic Gdańska a woda do głowy uderza chociaż słoma z butów wystaje. Nie twierdzę że wszyscy ale mieszkam tam więc wiem o czym mówię. A może dałoby się ugrać i tę kłądkę (nie twierdzę że nie jest potrzebna) gdyby trasa kaszubska powstała? Wystarczyło postawić taki warunek ale Osowa wolała zrobić komitet protestacyjny który tak naprawdę wymysliło kilku kolesi którzy nie chcieli oddać ziemi pod trasę kaszuską, a reszta jak barany powtarzała to jak mantrę.

wielbiciel kislu

popieram opinię 24 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4373575 2010-05-06 10:43 Trasa Kaszubska (9)

A czy Ty wiesz, jak miała przebiegać przez Osowę Trasa Kaszubska? Przecież to był poroniony pomysł, żeby to puścić równolegle do Kielnieńskiej. Pomijam kwestię domów na Komandorskiej, bo to sprawa bardziej indywidualna, ale cała dzielnica zostałaby odcięta od lasu, do którego ludzie często chodzą na spacery, czy dzieciaki sobie jeżdżą na rowerach. Co więcej, ta trasa wjeżdżałaby w jednopasmową Spacerową (nie było mowy o dodaniu pasa w ramach budowy TK), co spowodowałoby już totalne i permanentne zapchanie tej ulicy, z którą od dłuższego czasu są problemy w kwestii przepustowości. Ponadto poziom hałasu i zanieczyszczenia zasadniczo by się zwiększył, bo trasa przebiegałaby dużo bliżej domów, niż obecnie obwodnica. W tej sytuacji dziwisz się protestom? Po co w tej sytuacji negocjować kładkę do centrum handlowego, skoro cała inwestycja związana z TK ma więcej minusów niż plusów. Pomijam fakt, że z tego co pamiętam, to miasto powinno wymusić budowę tej kładki na pierwotnym inwestorze, który obiecywał jej stworzenie i przy okazji zupełnie inny układ drogowy wokół węzła, niż jest obecnie. Mylisz się jeszcze z tym komitetem, bo gdyby miasto się uparło, to nie potrzebowało żadnej ziemi pod TK - plan był taki, że mieli wyciąć 20-metrowy pas lasu za domami przy ulicy Komandorskiej i tam zbudować drogę.

sobmar

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 9

zgłoś do moderacji opinię 4373599 2010-05-06 11:14 tak czy inaczej mieszkańcy to w większości barany

łykają bzdurne argumenty, blokują jak związkowy ze stoczni to niczego nie dostaną. Proste.

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4373602 2010-05-06 11:19 według ciebie poroniony a ja uważam inaczej

Nie interesuja mnie domy na Komadorskiej bo niby dlaczego cała dzielnica ma się przejmowac kilkoma domami (czyżbyś tam mieszkał?) Dlaczego uważasz że dzielnica zostałaby odcięta od lasu skoro mozna było postawić warunek że żadamy budowy tunelu lub kłądki (polecam przykłąd Fikakowa). Spacerowa też mi sie nie podoba ale skąd wiesz że ruch nie rozkładałby się na pozostałe ulice dojazdowe tym bardziej że w analogicznym okresie powstałyby nowe drogi (węzeł Karczemki, Nowa Słowackiego). Uważasz że kierowcy to bezmózgi i będą pachać się w najbardziej zatłoczoną ulicę? Tym bardziej że końcu Spacerowaej (Stary Rynek Oliwski, Opacka) też ma zostać zmieniony system ruchu. Poziom hałasu - mieszkam blisko obowdnicy nie słyszę jej, juz bardziej denerwujący jest warkot startujących samolotów. Jedyne co mnie martwi to poziom spalin ale tego nie unikniemy nawet bez Trasy Kaszubskiej, tym bardziej że samochody jadące obwodnicą w kierunku Kacka też będą przejeżdzały obwodnicą. Ani obwodnica ani trasa kaszubska by mi nie przeszkadzały jakoś żyje i życ będę a Gdynia ugrała sobie tym Kackiem. Mieszkam blisko obwodnicy i jeżdzą rowerem z dzieckiem i nic mi nie jest. Nie narzekam bo mam blisko do porządnej drogi która prowadzi mnie do każdego miejsca w trójmieście a twoja tyrada nic nie zmieni. W trójmieście żyją ludzie blisko takich ulic jak Grunwaldzka Niepodległości i jakoś nie narzekają. Problemem Osowej jest pseudo elita która mysli że jak ma trochę kasy to już jej wszystko wolno a większośc to mentalna wieś. To że kładka nie została wyegzekwowana podczas budowy CH Osowa to już przeszłość i według stanu prawnego nie da tego zmienić. Ja uważam że Real (wczesniej Geant) strzela sobie w kostkę bo ja będę jeździć na rowerze na zakupy do Biedronki Bomi a samochodem do Selgrosa. Gdyby była kładka mnóstwo ludzi pojechałoby do Reala rowerem. jeszcze jedna uwaga do Reala gdyby mieli trochę wyobraźni zrobiliby drogę asfaltową przez Owczarnie co by odkorkowało światłła na Spacerowej.

wielbiciel kislu

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4373607 2010-05-06 11:27 Trasa Kaszubska w Gdyni = zapomniana Osowa (5)

Efekt będzie taki że po wybudowaniu TK z wjazdem na obwodnicę w Gdyni, Osowa zostanie sama ze swoimi zniszczonymi i dziurawymi drogami i nowymi potrzebami komunikacyjnymi. TK będzie finansowana z budżetu centralnego a ewentualny remont lub rozbudowa ul.Kileleńskiej z budżetu miasta Gdańsk. Gdańsk jest w tej chwili (lub będzie za chwilę) dość mocno zaangażowany w finansowanie realizacji innych projektów drogowych (WZ, węzeł Karczemki, Słowackiego, Małomiejska, Łódzka, Świętokrzyska) i innych ( np. stadion). Idąc na kompromis i godząc się na przebieg TK przez Osowę można było oczekiwać wybudowania jednocześnie nowej i szybkiej drogi kilkujezdniowej przez tą dzielnicę a i kwestia ewentualnej kładki dla pieszych również byłaby sprawą otwartą. Po wybudowaniu TK znaczna część obecnego ruchu "tranzytowego" przez Osowę przeniesie się na tą trasę i natężenie ruchu spadnie. Odpadną więc argumenty wobec zarządcy dróg miejskich o dużym znaczeniu komunikacyjnym ul.Kieleńskiej. Ewentualny remont zostanie więc odłożony na sam dół potrzeb w budżecie miasta Gdańsk.

mcseb

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4373619 2010-05-06 11:48 paradoks polega na tym (4)

że krzyczą ci którzy mieszkają dalej od obwodnicy i którym ona wcale nie przeszkadza a dzieki niej zyje im się łatwiej, ja mam do obwodnicy blisko i powinienem nawiecej krzyczeć ale tego nie robie bo wcale mi nie przeskadza a wręcz przeciwnie. Wiem że komitet protestacyjny założyło kilku "Permanentnych narzekaczy" którzy zbojkotuja wszystko dla zasady i ci którzy bali się że będą musieli sprzedać swoje działki które wolą sprzedawać dla prywatnych osób (wyższa cena). Tych drugich rozumiem ale tych pierwszych nigdy, a już na pewno nie zrozumiem reszty która bezmyslnie powtarzała to co przeczytali na plakatach a co ja obaliłem w kilku zdanich w poprzednim poscie.

wielbiciel kislu

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4373625 2010-05-06 12:01 ja mieszkam blisko obwodnicy (3)

..i mi ona bardzo przeszkadza. W przeciwieństwie do samolotów, których prawie w ogóle nie zauważam, a jak już zauważę to patrzę na nie z przyjemnością.
A obwodnica do szczęścia mi potrzebna za bardzo akurat nie jest, podobnie jak TK, której pomysł puszczenia przez Osowę uważam za tragiczny, którędykolwiek by ona nie biegła.
Natomiast Twoje pomysły o budowaniu tuneli dla pieszych(!) mających im umożliwić dojście do lasu sprawiły, ze prawie się we mnie zagotowało :-)

umlaut

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 11
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4373640 2010-05-06 12:47 a gdzie argumenty? (2)

Jasnie Panowi nie chce się jechać tunelem bo sie w nim gotuje? jak teraz jadę do lasu to musze wiaduktem nad obwodnicą i jakoś żyję i się we mnie nie gotuje... pomyśl o ludziach z centrum którzy do lasu nie mają nawet porządnych dróg rowerowych i w nich się nie gotuje? My mamy lasy i pola na wyciągniećie ręki i żaden tunel ani wiadukt nie powinien stanowić przeszkody bo OSOWA NIE JEST PĘPKIEM ŚWIATA! A ludziom tam mieszkającym radzę więcej umiaru i klasy. Skoro ci obwodnica niepotrzebna to dlaczego podnosisz temat Spacerowej?

wielbiciek kislu

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4373649 2010-05-06 13:15 (1)

A gdzie ja napisałem coś o Spacerowej? To mnie akurat nie rusza.
Do szczęscia brakuje mie kładki pieszo-rowerowej nad Obwodnicą, bo jej brak stanowi istotną przeszkodę w dostaniu się niezmotoryzowanym do lasu (i na dolny taras).
Z centrum do lasu akurat można sie dostać rowerem bardzo łatwo i w wielu miejscach - tylko, że jest po prostu daleko.
Tymczasem wybudowanei kolejnej drogi szybkiego ruchu (TK) byłoby dla mnie kolejną przeszkodą komunikacyjną a nie podoba mi sie koncepcja traktowania pieszych i rowerzystów jak zwierząt i budowania dla nich przepustów pod drogą.
A tymczasem z Osowy "na dół": możesz sie dostać rowerem albo przez Owczarnię, albo Spacerową, z narażeniem życia. I nie ma za bardzo innej opcji.
Jeżdzisz z dziećmi wiaduktem nad obwodnicą w stronę Reala rowerem? Nie wydaje mi się...
Widac, że traktujesz rower jako rekreacyjną zabawkę a nie środek transportu.
Do stylistyki Twojego posta się nie odniosę, ale lepiej wrzuć na luz...

umlaut

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 4373706 2010-05-06 17:17 ok spacerowa to nie ty

chłopie ja też chcę tej kładki, gdzie ja napisałem że jej nie chcę, nawet dostało się realowi za to że olewa potencjalnych klientów na rowerach którzy tą kładką mogliby do sklepu dojechać. Zznając realia sądzę że łatwiej rozmawia się z miastem (UM) jeśli chce się iśc na kompromis a nie racja jest mojsza bardziej niż twojsza. Sobmar napisał że droga kaszubska jest zła a ja sądzę że gdyby Osowa była bardziej ugodowa to mogłaby coś ugrać np kładkę dla pieszych nad obwodnicą, poprawę ulic na dzielni itp. Niestety paru malkontentów postawiło sprawę na ostrzu noża i teraz bedziemy mieli fige z makiem. W urzędzie nas nie lubią i uważają że z osowej to sami narzekacze, wiecznie z pretensjami. Jak widze "kulturę" w sklepach na ulicach, na skrzyżowanich to myślę o przeprowdzce na wieś i przyznaję rację urzednikom... Nie zgodzę się z tym że kładki to traktowanie pieszych jak zwierząt, może uważasz że lepsze rozwiazanie to zrobić światła na obwodnicy dla pieszych i rowerzystów? Z osowej na dół mogę jechać prze las ale nie widzę tam problemów (chyba że dzik, lub jeleń) to raczej spacerowa jest problemem dla rowerzystów. jeżdzę wiaduktem z dziecmi, uważam że chodnik jest za wąski ale to tylko kawałek a dalej jest pieknie... tak traktuje rower rekreacyjnie bo nie mam innego wyjscia (firma)... z ta stylistyką to pojechałeś po bandzie

wielbiciel kislu

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4373704 2010-05-06 17:06

włąśnie przez takich jak Ty z osowiaków ludzie się śmieja i nic tam nie powstaje...a spacerową przecież mieli poszerzyć:0 i to była wasza jedyna szansa, frajerze, bo dla 10k mieszkanców nie opłaca sie miastu robić dwupasmowej drogi:) (i nie pisz o tych, co jadą spoza gdanska, bo nimi miasto sie interesowac nie powinno, a korek na spacerowej de facto w gdansku nie jest:D

ja

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4373703 2010-05-06 17:02

dokładnie tak:)
nie chca, to nic im nie budować:)

ja

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4373524 2010-05-06 10:05 :) (3)

a mi sie podoba, jest sexy :D

zig

popieram opinię 67 / nie zgadzam się 15

zgłoś do moderacji opinię 4373568 2010-05-06 10:37

sexy??? kiczowaty jest, w stylu sakralnym raczej

wuja

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 4373626 2010-05-06 12:02 I jest charakterystyczny !!!

A nie jeden z dziesiatek innych wiaduktow... Biorac pod uwage fatalne oznakowanie obwodnicy im wiecej takich charakterystycznych punktow tym lepiej.
Ja jestem ZA !!!

Tinky Winky

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4373645 2010-05-06 12:55 fajny fajny

daje mu pol miesiaca i 'ziomki' z farbami juz sie nim zajma xD
pozdro

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4373525 2010-05-06 10:05 raczej coś jak wieża kościoła ale w sumie może być, coś nietypowego (2)

Za to kładka wygląda fajnie, lekko.

popieram opinię 62 / nie zgadzam się 10
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4373710 2010-05-06 18:07 (1)

W pierwszej chwili myślałem, że to coś związanego z kościołem. Już się bałem że znowu coś z panem papieżem.
Moim zdaniem zdecydowanie bez gustu. Będzie potrzebny podpis tłumaczący co to jest, bo jak widać interpretacje są różne.

Pełen odpust.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4373722 2010-05-06 19:22

A mnie od razu skojarzyło się z "poszukiwaczami zaginionej arki" - z komnatą map.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4373526 2010-05-06 10:05 okoropny

badziew

qqq

popieram opinię 27 / nie zgadzam się 104
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4373527 2010-05-06 10:05 Piekielny wiadukt (2)

A mi się podoba ,przynajmniej coś innego ,jakiś dyngs wystaje, tu kolorek inny , miodzio petarda. W ogole wiadukty i mosty są wporzo .

Zycze Wam milego dnia pomimo zje*anej pogody , piąteczka i do przodu .

Hansideł

popieram opinię 99 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4373598 2010-05-06 11:13 Jak słońce wstrzeli się w to oko, (1)

to na auta padnie piekielny, palący laser, zniszczy silnik i poparzy kierowcę.
Myślę że ten projekt ma na celu zmniejszenie ilości aut na drogach.

sp-oko

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4373601 2010-05-06 11:15 a słońce jest w tym pięknym kraju może tydzień w całym roku...

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4373528 2010-05-06 10:06 jest cudowny! (2)

Widać architekt ma wyczucie...

bartas

popieram opinię 53 / nie zgadzam się 14

zgłoś do moderacji opinię 4373535 2010-05-06 10:10 To nie architekt tylko

projektant mostów z Transprojektu Gdańskiego

mostowiec

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4373748 2010-05-07 06:17 Przepraszam, ale mnie przypomina on odbyt brontozaura

Ichtiostega

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4373530 2010-05-06 10:06 wybory się zbliżają, więc ileż to zapowiedzi i popisówek typu wczorajsza akcja prezydentów (niewidomy, niepełnosprawny) (3)

a słowackiego, świętokrzyska itd jak nie było tak nie ma, że o wiecznych korkach od wielu lat w tych samych miejscach nie wspomnę (choćby trakt św wojciecha, małomiejska i świętokrzyska z samego rana), czy tak trudno zaradzić takim faktom przez tyle lat?

marecki

popieram opinię 44 / nie zgadzam się 25
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4373536 2010-05-06 10:10 Tak, racja... (1)

Nie wiem, kto doradza Budyniowi i wymyśla takie bzdetne akcje. Kompletnie bez sensu, bo ich rezultat, znając władze Gda, będzie zerowy. Nic się nie wydarzy, ale medialnie prezydent jednoczył się z niepełnosprawnymi. Może któryś się na to złapał i głos wyborczy jest...

Max3miasto

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 4373560 2010-05-06 10:29 jak zwykle narzekacze

nic sie nie wydarzy a już drzewa wycinają... jak skończą budować to pierwszy napiszesz jak to się fajnie jechało nowym wiaduktem... ej panowie szlachta zasciankowa wam nigdy nie bedzie dobrze... od razu odpieram atak nie lubie budyniu

wielbiciel kislu

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 4373711 2010-05-06 18:09 jak samochodów za dużo, to korki są i będą

takie prawa fizyki. Tu się odkorkuje, to dalej zakorkuje. Za dużo samochodów w jednym czasie chce przejechać. Lepiej by rozbudowali komunikację miejską,

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4373531 2010-05-06 10:08 Piękny wiadukt na Węźle Karczemki (7)

Bardzo mi się podoba... a kiedy wiadukt na skrzyżowaniu trasy W-Z z Łostowicką?

To Ja

popieram opinię 102 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4373592 2010-05-06 11:03 ok 2080r (2)

znamto

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4373629 2010-05-06 12:13 DDD (1)

To drzewa (posadzone między jezdniami trasy W-Z) będą około 80-letnie, czyli bardzo drogie... taniej będzie zbudować nową trasę W-Z DDD

To Ja

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4373758 2010-05-07 13:23

Chyba nie wszyscy rozumieją co oznacza DDD

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4373680 2010-05-06 15:11 Tunel ! (3)

Wolałbym tunel pod W-Z...

Ale prawdę powiedziawszy, zgodzę się na latawce przenoszące samochody, żeby tylko zmniejszyć ilość sygnalizacji świetlnych.

Na nowe jezdnie czy ulice już nie liczę, bo świadczyłoby to o myśleniu perspektywicznym naszych włodarzy, a według mnie nie wygląda ono najlepiej.

Raj

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4373709 2010-05-06 17:54 (2)

W mojej ocenie w tym konkretnym przypadku - Węzeł Karczemki - widać WRESZCIE myślenie perspektywiczne. Jak to mówią, "jestem mile rozczarowany"; spodziewałem się zwykłej "koniczynki", a projekt ukazuje węzeł prawdziwie XXI wieku.

To Ja

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4373717 2010-05-06 18:48 och dzięki że nam to powiedziałeś (1)

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4373719 2010-05-06 19:04 Towarzyszka feministka?

Towarzyszki-feministki traktując siebie jako walczące o równe prawa i sprawiedliwość społeczną starają się wg mnie wmówić ludziom, że doktryny, które głoszą, są logiczne, a idea kultu kobiet nie jest z tymi doktrynami sprzeczna. "Pogodzenie" idei równości wszystkich ludzi bez względu na płeć z przykładowo obchodzonym hucznie tzw. "dniem kobiet", z emerytalnymi przywilejami kobiet itp. tego typu "uniwersalizm" jest zwyczajną "radziecką nowomową". I jak w każdym totalitaryzmie, feministki unikają (odmawiają) jakiejkolwiek na te tematy publicznej debaty.

To Ja

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2

dodaj swoją opinię

Warte uwagi: