- 1 Przestępca seksualny wpadł w porcie (43 opinie)
- 2 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (54 opinie)
- 3 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (258 opinii)
- 4 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (180 opinii)
- 5 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (109 opinii)
- 6 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (146 opinii)
Pociąg-pomnik na terenie bazy SKM
Nietypową pamiątkę po wycofanych z eksploatacji pociągach EW58 przygotowała SKM. Na terenie elektrowozowni Gdynia Cisowa ustawiono fragment pojazdu z kabiną maszynisty. Będzie on dodatkową atrakcją dla osób zwiedzających zakład.
- Pociąg posiada także działające oświetlenie zewnętrzne. W środku wkrótce odtworzymy fabryczny wygląd kabiny maszynisty z wykorzystaniem oryginalnych części - zapowiada Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
Nietypowy pomnik powstał z myślą zachowania pamięci o pociągach, które wyprodukowano w latach 70. dla trójmiejskiej SKM we wrocławskim Pafawagu. Jednostki cechowała duża liczba drzwi i niewielki odstęp od peronu, duże przyspieszenie oraz jednocześnie wysoka energochłonność i znaczna awaryjność wynikająca z zastosowania nowych, jak na tamte czasy, rozwiązań technicznych. Z liniowej eksploatacji pociągi wycofano kilka lat temu, choć jeszcze przed Euro 2012 planowano ich gruntowną modernizację.
Więcej na temat historii pociągów EW58 przeczytasz w artykule z listopada 2016 r.
Instalacja będzie stanowiła dodatkową atrakcję podczas zwiedzania elektrowozowni przez wycieczki szkolne oraz inne zorganizowane grupy zainteresowanie codzienną działalnością kolejowej spółki.
- Oprócz fragmentu wbudowanego w halę, w całości zachowaliśmy jeden pociąg EW58. Obecnie nie zostały jeszcze podjęte decyzje, co do jego dalszego losu. Nie jest on jednak przeznaczony do zezłomowania - zapewnia Głuszek.
Materiał z lat 70. prezentujący nowe wówczas pociągi serii EW58.
Opinie (111) 1 zablokowana
-
2017-07-15 22:27
niedorzecznika też powinni tam przyspawać do drzwi ku przestrodze
SKM - Skansen Kolejowych Maszyn
- 8 0
-
2017-07-15 23:55
Parę lat jeździłem na żabę SKM fajnie było trochę tęsknię za tymi czasami
- 2 3
-
2017-07-15 23:55
Parę lat jeździłem na żabę SKM fajnie było trochę tęsknię za tymi czasami
- 3 3
-
2017-07-16 00:16
Kiedy SKM kupi jakiekolwiek składy przystosowane do ruchu miejskiego?
- 9 1
-
2017-07-16 00:37
Jako kilkuletni g*wniarz uwielbialem "pomarańczowe" składy (1)
Mój tato dostawał cholery jak przyjeżdżał "żółty". Nie było opcji żebym wsiadł do "żółtej". Czasami musieliśmy czekać 2-3 kolejki aż przyjechała pomarańczowa . Uwielbialem EWUNIE, otwarta przestrzeń, dźwięk silników, zapach, przyspieszenie... zawsze marzyłem, że jak dorosnę to będę pracował jako kierownik składu... Niestety zostałem architektem. Dobrze by było, gdyby reaktywowali ten skład...
- 14 2
-
2017-07-16 22:39
ja też przepuszczałem żółto-granatowe i czekałem na kolorową - rodzice mieli cierpliwość hahaha
- 0 0
-
2017-07-16 06:21
Niezły design
Przód pociągu musiał być długo badany w tunelu aerodynamicznym
- 4 1
-
2017-07-16 07:11
A okrakiem na nim posadzić Gałuszka.
Symbol nowoczsności w skm.
- 3 0
-
2017-07-16 09:15
Szkoda że taki los nie spotkał (2)
choćby jednego wagonu z zestawów obsługujących SKM do lat siedemdziesiątych XX wieku. Pewnie dlatego, że kłuło by w oczy lepsze dostosowanie tych staruszków do ruch podmiejskiego. One miały po 4 drzwi z jednej strony.
- 7 0
-
2017-07-16 10:40
(1)
SKM dostało taki skład EW60 - też 4 pary drzwi, lepsza ekonomia i jakoś dziwnie jeszcze szybciej skończył na torach odstawczych niż EW58 :P
- 1 0
-
2017-07-16 22:39
sprzedali do Warszawy
pamiętam go - świetny był jak na lata 90
- 0 0
-
2017-07-16 09:21
Cała SKM to jeden wielki zabytek
Na czele z Glupszkiem
- 8 0
-
2017-07-16 10:28
Pana Głuszek można by też wbudować na stałe w jakąś ścianę, może bramę, aby pokolenia mogły oglądać przykład niewłaściwej osoby na odpowiedzialnym miejscu
- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.