• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociągi SKM zbliżą się do peronów

Krzysztof Koprowski
15 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Duży odstęp między peronem a pociągiem znacznie utrudnia wsiadanie i wysiadanie pasażerom w podeszłym wieku, z rowerami czy rodziców z wózkami dziecięcymi. Duży odstęp między peronem a pociągiem znacznie utrudnia wsiadanie i wysiadanie pasażerom w podeszłym wieku, z rowerami czy rodziców z wózkami dziecięcymi.

Do listopada przyszłego roku SKM chce skorygować ułożenie torów na wszystkich przystankach między Gdańskiem a Gdynią. Pozwoli to zmniejszyć odstęp między pociągiem a peronem.



Po regulacji torów, odstęp powinien zmniejszyć się o ok. 7,5-10 cm względem stanu obecnego. Po regulacji torów, odstęp powinien zmniejszyć się o ok. 7,5-10 cm względem stanu obecnego.

Czy odstęp między pociągiem a peronem stanowi znaczne utrudnienie dla pasażerów?

Szybka Kolej Miejska ogłosiła właśnie przetarg na regulację torów na wszystkich przystankach między Gdańskiem Głównym a Gdynią Główną.

Prace zakończyć się mają do połowy listopada 2015 r., ale jeszcze w tym roku obejmą one: Gdańsk Główny, Gdańsk Politechnikę, Gdańsk Wrzeszcz, Gdańsk Żabiankę-AWFiS, Sopot Wyścigi, Sopot, Gdynię Orłowo oraz Gdynię Główną.

- Regulacja torów pozwoli na zmniejszenie odstępu o ok. 7,5-10 cm w zależności od peronu. Prace będą także powiązane z wymianą podkładów drewnianych na betonowe - zapowiada Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.

Różnica w zakresie minimalizacji odstępu wynika głównie ze względu na ukształtowanie przystanków - tory wzdłuż niektórych krawędzi peronowych są prowadzone na łukach, co bezpośrednio wpływa na odległość między pociągiem a peronem.

Kolejarze zapowiadają, że zaplanowane prace nie będą się wiązały z utrudnieniami dla pasażerów. Będą one bowiem prowadzone wyłącznie w porze nocnej.

Regulacja torów nie obejmie powstającego przystanku Gdańsk Śródmieście. Tam bowiem już na etapie projektu ustalono, że będzie on zgodny z nowymi normatywami SKM.

Zmniejszenie odstępu nie sprawi jednak, że SKM-ka natychmiast powróci do niedawno testowanego rozwiązania, polegającego na montażu dodatkowych stopni. O pomyśle tym pisaliśmy w czerwcu ub r.

- Niestety w chwili obecnej nie dysponujemy taką liczbą pociągów, aby móc przypisać tabor do odcinków z wysokimi peronami oraz niskimi. Dodatkowo wiele pociągów kursuje na trasach, gdzie istnieją różne wysokości peronów np. do Słupska. Nie wykluczamy jednak, że być może kiedyś jeszcze wdrożymy na stałe to rozwiązanie - dodaje Głuszek.

Jeszcze w czerwcu ub. r. rozważano wprowadzenie na stałe dodatkowego stopnia w pociągach. Obecnie plany kolejarzy ograniczają się tylko do regulacji torów w obrębie przystanków.

Miejsca

Opinie (183) 1 zablokowana

  • (22)

    kupcie wreszcie nowe pociagi, a nie ciagle modernizujecie te stare trupy!!!

    • 286 25

    • (13)

      a nowe pociagi to niby co zmienia, jak to tory sa za daleko peronow? czytales w ogole ten artykul?

      • 19 23

      • W nowym pociągu (8)

        można zamontować automatycznie wysuwane schodki, jak już musi jechać do tego Słupska (inna sprawa że to idiotyzm).

        • 42 5

        • w starym też można (5)

          tyle, że jak te stare trupy nie pójdą do remontu, a zostanie kupionych siedem nowych - to będziemy mieć siedem pojazdów do dyspozycji. Na pewno klienci SKM się ucieszą.

          • 16 4

          • No więc dlaczego tego nie zrobiono? (4)

            Brak wizji?

            • 15 1

            • bo tak to opisali w przetargu (3)

              zamiast prostego wysuwanego schodka mamy w ostatnim zmodernizowanym kiblu ogromną pochylnię. Tylko po co? Ja naprawdę rozumiem, że osoby niepełnosprawne i niskie perony poza aglomeracją, ale wystarczyłyby pochylnie w przedziałach czołowych - a w pozostałych bez szaleństw.

              • 5 0

              • Te pochylnie to niebezpieczeństwo (2)

                A gdyby ktoś tam stał akurat na peronie, taka pochylnia mogłaby przygnieść mu stopy.

                • 1 6

              • W Warszawie w SKM są i nikt nie zginął

                Poza tym mają podłogę na wysokości peronu i brak dziury... Fajnie, co?

                • 9 0

              • no to co że przygniecie?

                nie stoi się w miejscu niedozwolonym

                • 1 0

        • (1)

          no to remontowac czy kupowac nowe? zdecyduj sie.

          • 3 0

          • przebudować perony do jednakowego standardu

            kupić nowy tabor by odstęp był nie większy niż 10 cm

            • 9 0

      • Tory to najmniejszy problem ...

        ... problemem jest próg podłogi przy wejściu oddalony od krawędzi pociągu o ok 30 cm dokładnie widać to na drugim zdjęciu. W tym zagłębieniu znajduje się pierwszy schodek. Problem zostanie rozwiązany dopiero kiedy SKM zainwestuje w systematyczną wymianę taboru. Nowe pociągi mogą być bliżej peronu o 40 cm.

        • 9 0

      • (2)

        Może przysunąć perony do torów?

        • 6 0

        • (1)

          Czegoš nie kumam... Skoro pociągi są takie same, a perony różne, to może zmienić perony, zqmiast pociągów?

          • 3 1

          • eeej, jaa bym nic z tym nie robiła! :)

            po co? możecie lepiej zainwestować w lepszą ubikację, o! bo jak mi się np. chce, to czasami strach siadać :( zwłaszcza gdy wieczorem się wraca z pracy, zarazków multum :P

            • 1 3

    • (4)

      co dadza nowe pociagi na starych peronach?

      • 3 8

      • Pociagi szyte na miare (3)

        toć pociag to nie samochód nie wybierasz modelu sa szyte na zamowienie odbiorcy wystarczy pomyslec :)

        • 9 0

        • (2)

          ale perony maja rozna wysokosc i odleglosc od torow

          • 3 0

          • Pociągi "low-ridery" jedynym wyjściem

            jak składy będą miały hydraulicznie zawieszenie i będa się mogły przechylać to problem zniknie

            • 1 0

          • to znaczy trzeba je ujednolicić

            do jednego standardu

            • 3 1

    • może taniej wyjdzie modernizacja peronów lub montaż automatycznych pochylni przy każdych drzwiach. Np. Najpierw otwiera się pochylnia, a później drzwi. Co nie znaczy, że nie wolałabym nowych składów...

      • 9 0

    • Dokladnie, lyb chocby dorobcie dodatkowy stopien do kazdego wyjscia z eskmki, dospawac kawal zelastwa taniej niz znowu ukladac tory..

      • 2 1

    • Ja wam powiem jedno, na pewno się ze mną zgodzicie.

      Ja już wolę, żeby te stare trupy jeździły bez modernizacji a za zaoszczędzone pieniądze, nawet za wiele lat niech zostanie zakupiony nowy tabor. Ta cała modernizacja to taki pic na wodę.
      Panie Głuszek! Dotarło?

      • 5 3

  • najlepiej jak wjadą na sam peron pod ławeczkę na której będę sobie siedział :) (1)

    a tak powaznie to niech wymienia te zdezelowane stare metalowe pudła

    • 62 30

    • Bilecik za 15

      Kupic wymienic i bilecik po 15.- zeta ... a miesieczny 200. No to po co i za co ? Po dwoch bezrobotnych na peronik z platformami
      dla mniej sprawnych - na kolach podjezdza pod wyjscie , oznakowac wagony i wszyscy happy

      • 0 1

  • nie możliwe staje się możliwe (9)

    ciekawe na co teraz będzie narzekać? ! :)

    • 28 49

    • Narzekanie (4)

      Na brak klimy. Warszawa ma Elfy, Kraków jakieś też pociągi której nazwy nie znam. I to ma klimatyzację...

      • 23 3

      • klimatyzacja (1)

        jest niebezpieczna dla zdrowia.

        • 10 15

        • Brudna nieserwisowana klima jest szkodliwa jak i kompletny brak klimy.

          • 15 0

      • Kraków ma też Wawel a Wawa ma Wilanów

        Nie dla psa kiełbasa nie dla trojmiasta klima

        • 2 0

      • KLIMATYZACJA !!!

        Faktycznie. Klima by się przydała. Ogólnie to nowe SKM by się przydały bo wyglądają jak w starym ZSRR. Tylko widzę te śmiechy zachodnich turystów, którzy jeżdżą SKM chyba tylko dlatego aby zobaczyć jak to było za komuny.

        • 4 0

    • (2)

      Dlaczego w SKM nie ma WC?!

      • 8 6

      • Bo leciało na tory :D

        I chyba sanepid zamknął, to tak jakbyś "walił" za okno zamiast do klozetu. w 2014 roku już chyba nie wypada

        • 20 0

      • Dla czego tramwaje trajtki i autobusy nie maja wc to ciebie nie interesuje

        • 12 1

    • SKMspZoo trzeba rozwiązać!

      • 1 0

  • OBURZONY (2)

    i będą katstrofy, kto za tym stoi kto bierze piniądze?

    • 5 31

    • (1)

      za tym stoi jaroslaw (zawsze dziewica) kaczynski najlepszy premier od czasow mieszka pierwszego, najwiekszy szkodnik polski.

      • 12 7

      • Boże, jeszcze jedem nawiedzony albo nawalony leming.

        • 0 3

  • te pociągi to obciach od wielu wielu lat (4)

    Społeczeństwo oczekuje nowych składów! Turyści myślą że te trupy jeżdzą tylko na czas wakacji jako jedna z atrakcji dla nich

    • 119 10

    • a nowe sklady oczekuja torow blizej peronow, bo dalej bedzie ten sam problem.

      • 6 2

    • ... (1)

      A kolega wie jaki jest okres eksploatacji taboru kolejowego?
      Żebyś nie musiał się trudzić...jest to od 30 do 50 lat.
      W Berlinie do nie dawna w regularnym ruchu jeździły składy ponad 40letnie.

      • 3 1

      • Przy założeniu sensownej obsługi technicznej i remontów.

        A jak na kolei jest z remontami, to widać na przykładzie budynków i innych obiektów. Remont tunelu przy dworcu Gdynia Główna ciągnął się niczym era mezozoiczna a efekt na kolana nie rzuca.

        • 3 0

    • Jak znam tych głąbów z zarządu SKM

      to będą robić przetargi na kolejne modernizacje składów. Gdy zmodernizują już wszystkie, zaczną organizować przetargi na modernizację tych składów co pierwsze zostały zmodernizowane, no bo zmodernizowane są przecież tańsze.

      • 4 0

  • szamotanie sie (3)

    brak spojnosci calej infrastruktory, brak spojnosci w sprzedarzy biletow, brak spojnosci w oznaczeniach/identyfikacji.szamotanie sie zwyczajnie w szambie braku wizji.bylejakosc

    • 70 4

    • skandal!!!111 jeden jeden jeden. za pisu nie do pomyslenia.

      • 3 5

    • leming błysnął ortografią - giertychmaturzysta (1)

      bylejakość to właśnie twój post

      • 0 1

      • jeszcze kilkanascie dni ZAG i bedziesz mogl pisac klasowki ktorych tak sie nie mozesz doczekac

        • 1 0

  • jakby nie mozna bylo tego od razu zrobic

    ale ktos musi zarobic przy kolejnym przetargu. ciekawe co jeszcze spieprza zeby pozniej naprawic ;)

    • 70 2

  • Półmetrowa dziura, tabor dla niskich peronów a Głuszek & S-ka kombinuje (2)

    Może 5 cm, może 10 mniej.
    A nuż coś się uda.

    A kasa w reanimację trupa idzie - aż żal patrzeć.

    • 109 3

    • Myślę, że członkowie zarządu SKM mają dziadowską mentalność

      Koleje są dla ludzi, więc ci ludzie z zarządu powinni odejść.

      • 4 0

    • Segeń

      Był dobry szef Mikołaj Segeń to go wydymali i teraz Głuszek wali w głupa

      • 2 0

  • czy na prawdę (14)

    łatwiej i taniej jest przesunąć tory, niż po prostu położyć trochę dłuższe płyty na krawędzi peronu?

    • 143 8

    • Dobre pytanie!

      Bareja by się uśmiał; ))
      "A jezioro przesuniemy tam.." hehe

      • 40 2

    • (6)

      robiles kosztorys obu przypadkow? jestes ekspertem w tej sprawie?
      zdajesz sobie sprawe, ze nie na wszystkich peronach sa plyty?

      • 9 21

      • (5)

        A ty robiłeś kosztorys obu przypadków? Żeby stwierdzić że maszyna za grube miliony do regulowania torowiska będzie droższa niż 4 kolesi z ręcznym podnośnikiem nie trzeba kończyć polibudy.
        Zdaję sobie sprawę że nie na wszystkich peronach są płyty. A ty zdajesz sobie sprawę że na niektórych są? Mało! zdajesz sobie sprawę że na jednych peronach można wymienić płyty a przy innych przesunąć torowisko? Tak można zrobić dwie rzeczy. Świat nie jest albo czarny albo biały. No i k... po trzecie najważniejsze: Tak jestem ekspertem w tej sprawie. A kogo się tu spodziewałeś?

        • 35 7

        • Niestety nie trzeba być studentem polibudy, żeby się tu wypowiadać

          Płyty nowego typu montuje się jak klocki. To duża zaleta ale również olbrzymia wada - nie da się zamontować jednego elementu inaczej niż był, bo nie będzie pasowało. Trzeba przestawić całą ścianę razem z fundamentem. Znacznie łatwiej przesunąć tor maszyną, to na prawdę nie jest duża i trudna inwestycja.

          • 7 3

        • nie, nie robilem, dlatego sie nie wypowiadam w temacie o ktorym nie mam pojecia, tak jak robisz to ty. tak zrobmy 10 roznych inwestycji w tej samej sprawie.

          • 4 1

        • podnośnikiem mówisz? (1)

          płyty krawędziowe mają wpusty na bloczki "L". Ich przesunięcie jest niemożliwe - możliwa jest najwyżej wymiana. Wymiana nie jest możliwa w okresie pięciu lat po ukończeniu inwestycji współfinansowanej ze środków UE. Dodatkowo pamiętaj, że wysunięcie płyty krawędziowej o 10 cm powoduje, że trzy otyłe osoby stojące na krawędzi mogą "przeważyć".

          • 9 1

          • ale koniowi to tlumacz, przeciez tuman po gimnazjum wie lepiej.

            • 2 8

        • Ja bym to zrobił najtaniej.
          - odkręcić szyny z podkładów
          - postukać młotkiem aż szyny się wygną o odpowiednią odległość
          - przykręcić z powrotem w nowym miejscu

          • 3 3

    • (2)

      Przez 50 lat cały czas był taki odstęp tylko teraz jakiemuś biednemu studencikowi przeszkadza bo w Sopocie o 4 rano nie może trafić do wejścia

      • 5 33

      • problem jest (1)

        Przez ok. 40 lat odstępu NIE BYŁO, bo do połowy lat 80tych jeździły wagony z wejściem równo na poziomie peronów

        • 26 1

        • Niedokładnie tak...

          Jeździły TE same składy o takich samych stopniach, jak teraz. Tylko, że przebudowano większość peronów, i to one "odsunęły" się od wagonów.

          • 10 3

    • Nie myślą (1)

      Fakt jest taki iż źle się wsiada z wózkiem do pociągu czy kolejki. Sama doświadczyłam. Ciągle musiałam prosić o pomoc. Nie myślą "regulacja torów". Zamiast zrobić dłuższe płyty.

      • 2 1

      • I co? Nie pomogli? A w autobusach czy tramwajach nie ma takiego problemu?
        wszyscy psioczą na skm, a składy załadowane jeżdżą. Jak tak źle to zbojkotować

        • 0 2

    • Zauważ, że przy większości peronów są stare, spruchniałe, drewniane podkłady

      I to o ich wymianę przede wszystkim chodzi.

      • 3 0

  • Jak tam polaki ? Śmieszny kraj w którym od lat tyle mówi się o likwidacji 10 cm dziury między peronem a pociągiem. (1)

    • 59 14

    • te rusek, a wy wiecie, że zapałkami można rozpalić ogień, czy dalej uderzacie kamieniami?

      • 10 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane