• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podmokły grunt zahamował prace na al. Piłsudskiego

Patryk Szczerba
20 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Kierowcy do utrudnień na al. Piłsudskiego zdążyli się przyzwyczaić. Mieszkańcom jednak przeciąganie remontu się nie podoba. Kierowcy do utrudnień na al. Piłsudskiego zdążyli się przyzwyczaić. Mieszkańcom jednak przeciąganie remontu się nie podoba.

Budowa kolektorów pod al. Piłsudskiego w Gdyni i związane z nią trudności dla kierowców i mieszkańców miały zakończyć się na początku listopada. Robotnicy popracują jednak co najmniej do kwietnia. Powód? Nasączenie gruntu wodą.



Kto jest winny opóźnianiu się prac na al. Piłsudskiego?

Inwestycja była potrzebna, by woda zawierająca smary, wycieki oleju itp. nie spływała bezpośrednio z ulic do morza. Dzięki nowym urządzeniom, wcześniej zostanie oczyszczona.

Początkowy termin zakończenia robót w ramach projektu "Ochrona wód Zatoki Gdańskiej" wspieranego przez UE wyznaczono na koniec wakacji. Później, z powodu problemów z uruchomieniem przepompowni i kanałem, którym miały do urządzenia zostać przepompowane ścieki, robotnicy mieli zejść z ulicy 5 listopada. Prace nadal nie zostały zakończone. Kończy się za to powoli cierpliwość mieszkańców.

- Ten odcinek drogi był już rozkopywany i zakopywany kilkakrotnie. Najgorszy jest hałas, który towarzyszy pracom oraz przekleństwa robotników, których nie da się słuchać. Zastanawiam się, kiedy ten bałagan wreszcie zniknie? - pyta pan Wojciech.

Jak się okazuje, powodem opóźnień są nieprzewidziane komplikacje związane z podmokłym gruntem.

- To sytuacja podobna do tej, z jaką muszą zmagać się robotnicy przy budowie II linii warszawskiego metra. W okolicach skrzyżowania z ul. Legionów zobacz na mapie Gdynizaskoczyła nas tzw. kurzawka. Grunt zachowuje się jak bagno czy ruchome piaski. Powstały wyciek musi więc zostać zatamowany. Pompy ani inne urządzenia nie poradziły sobie z nim - wyjaśnia Wojciech Bróż, kierownik budowy z firmy Doraco wykonującej prace.

Wiadomo już, że robotnicy zakończą prace na ulicy najwcześniej w kwietniu 2013 roku.

- Czekamy teraz na opracowania hydrologiczne i to one zdecydują o ostatecznym terminie zakończenia inwestycji. Powinniśmy je dostać do końca roku i wtedy zdecydujemy, w jaki sposób zaradzić powstałemu problemowi - wyjaśnia Teresa Horiszna, naczelnik Wydziału Inwestycji Urzędu Miasta w Gdyni.

Cały zakres prac, których koszt to 18 mln zł, objął m.in. rozbiórkę szaletów miejskich wraz z przepompownią ścieków komunalnych, budowę sieci kanalizacji deszczowej, budowę zespołów urządzeń podczyszczających na sieci kanalizacji deszczowej wraz z zagospodarowaniem i ogrodzeniem terenu do obsługi urządzeń oraz budowę nowej przepompowni ścieków z kolektorem grawitacyjnym i tłocznym przy Bulwarze Nadmorskim.

Opinie (65) 1 zablokowana

  • Nie mogę słuchać tego biadolenia (2)

    gdze są geolodzy, dowalić kary i zaraz wezmą się do roboty.

    • 57 11

    • chyba - gdzie są pieniądze na geologów?

      Geolodzy bardzo chętnie wzięliby się do roboty, zanim jeszcze ruszyła inwestycja. Tylko najpierw inwestor (UM) musi mieć wiedzę, że trzeba wykonać takie badania, potem znaleźć na to pieniądze, dalej zlecić je wspomnianyh wcześniej geologom i na koniec umieścić wyniki tych badań w specyfikacji przetargowej. Tylko wtedy mogłoby się okazać, że koszt realizacji drastycznie wzrośnie i do realizacji w ogóle by nie doszło. A tak można łatwo to wszystko wcisnąć wykonawcy zapisem w umowie "widziały gały co brały".

      • 7 0

    • nic tak nie hamuje jak grunt

      chwała gruntowi, temu gruntu :)

      • 0 0

  • Kurzawka w Gdyni, (2)

    problem nie do pokonania dla polskiech inżynierów. Podobnie było z wiaduktem Kwiatkowskiego.

    • 44 4

    • (1)

      problem do pokonania, kwestia czasu i pieniędzy, wszystko można zrobić.

      • 7 1

      • ?

        Polak nie potrafi. Tu trzeba fachowców.

        • 1 1

  • Trochę to już się ślimaczy (1)

    ale ważne, że nową nawierzchnię położyli na Al. Piłsudskiego. Reszta mi lotto...

    • 13 12

    • nie bój, nie bój niebawem będą ja zrywać żeby odkopać to co niedawno zakopali

      • 7 2

  • Grunt to znaleźć jakąś wymówkę. (1)

    Grunt to znaleźć jakąś wymówkę ;-)
    A to grunt jest za mokry a to za suchy itd. Ważne że nie będzie żadnych konsekwencji za opóźnienia.

    • 33 7

    • kolego poczytaj troche o gruntach

      i o kurzawce przy okazji - dla laika wszystko takie proste...

      • 1 3

  • skandal !

    • 23 2

  • moje trzy grosze (3)

    Najbardziej slamazarna inwestycja w Gdyni. Tak jest zawsze jak remont zleca się amatorom.W tym czsie mozna zbudowac calą dzielnice a nie przekopac jedną ulicę.Gdzie odpowiedzilni za wybór inwestora, gdzie kary umowne. MTM jest święte i nietykalne?Chcę z0baczyć zadowoloną jak zwykle twarz Pana dr. Stępy

    • 39 10

    • gdzie tu widzisz MTM?

      wykonawcą jest Doraco

      • 10 1

    • zadowolenie Stepy (1)

      najwazniejsza rzecz przy wszystkich skopanych inwestycjach miejskich.

      • 7 2

      • Wykonawca Doraco a powykonawca MTM

        • 0 0

  • (3)

    Rozebrano tak niepotrzebną dla higieny mieszkancow rzecz jak szalety w newralgicznym punkcie miasta - bo po co one? Poradzimy sobie bez nich, wszak posadzono rząd nowych drzewek.

    • 24 7

    • nikt z nich nie korzystał (2)

      a smród był na 50m

      • 4 3

      • smrod moze i byl ale dlatego ze nie byly sprzatane nalezycie czesto (1)

        toalety sa potrzebne, od tego tematu nie uciekniesz kolego

        • 6 1

        • mnie toalet, więcej syfu, więcej syfu, więcej chorych, więcej chorych, więcej zgonów

          więcej zgonów, mniej wypłat z zusu.

          • 2 0

  • "wspieranego przez UE" (1)

    Współfinansowanego przez Unię Europejską a nie wspieranego.

    • 14 0

    • ?

      Tzw. środku UE, to nasza składka, czyli nasze podatki!

      • 2 2

  • ścieżka rowerowa (3)

    śmieszne jest to że przy takiej inwestycji nikt nie zaplanował przy okazji ścieżki rowerowej!!
    gdzie oficer rowerowy miasta - po co? za kilka lat się zrobi i będzie powód do przecinania kolejnej wstęgi...
    Gdynia - jakie miasto - takie inwestycje - trzeba przyznać - w Gdańsku to się buduje - a u nas??
    Estakada rowerowa - bubel nikomu niepotrzebny... na Chylońskiej kolejne nasze pieniądze wydają kładąc asfalt - bo ktoś sobie wcześniej kostkę wymyślił... Pętla na przy SKM Gdabówek - trwało półtorej roku - a nikomu to niepotrzebne (za mało miejsc parkingowych...) takie to u nas "cudowne" inwestycje...

    • 23 20

    • Przecież tam od lat jest ścieżka rowerowa (2)

      wzdłuż ul. Piłsudskiego... Fakt, zaczyna się nagle i kończy też ale w tym konkretnym miejscu jest.
      A miejsca postojowe na pętli Grabówek niby niepotrzebne? Potrzebne bo wszsystkie codziennie zajęte! Dobrze, że w ogóle miejsca postojowe tam są, mogli zaprojektować zamkniętą pętlę tylko dla ZKMu.

      Sporo rzeczy wykonuje się w Gdyni ostatnio byle jak i bez sensu ale nie szukajmy taniej sensacji, trzymajmy się faktów.

      • 8 3

      • drogi rowerowe

        Sprawę brakującego odcinka pomiędzy Tetmajera a Bulwarem chcieliśmy szybciej roztrzygnąć, ale Wydział Inwestycji prosił, że by poczekać. Projekt wydzielonej ścieżki jest, ale generuje duże, mało sensowne koszty przestawiania słupów oświetlenia i zabiera miejsce pieszym, podczas gdy na jezdni jest dużo miejsca. Chcemy by ścieżka była przedłużona za skrzyżowanie z Tetmajera i rozdzieliła się na pasy ruchu dla rowerów. Nie można jednak robić takich rzeczy od ręki. Jak dobrze pójdzie zaczniemy w przyszłym roku.

        • 2 2

      • zgadzam się

        dokładnie - w przypadku pętli chodzi mi o to że ZKM prawie wcale z niej nie korzysta, a mogło by być więcej miejsc parkingowych - jest ich za mało - wszystkie już przed 8 są zajęte...

        • 0 2

  • W Gdyni nie ma prawie zadnych inwestycji ... a jak sa .... przykre to (1)

    a PR ... propaganda sukcesu ma sie swietnie

    • 26 13

    • bo w Gdyni już wszystko jest

      bałwanku

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane