• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podwyżka cen biletów SKM. Od lutego zapłacimy za nie nawet o 7 proc. więcej

Piotr Weltrowski
14 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najbardziej wzrosną ceny biletów kwartalnych. Najbardziej wzrosną ceny biletów kwartalnych.

Od początku lutego wzrosną ceny biletów SKM. Zarówno za bilety jednorazowe, jak i za bilety miesięczne zapłacić będzie trzeba średnio o 5 proc. więcej. Najbardziej, bo aż o 7 proc., wzrosną ceny biletów kwartalnych.



Czy po podwyżce nadal będziesz korzystać z usług SKM?

Podwyżkę SKM tłumaczy kosztami związanymi z modernizacją 21 zespołów trakcyjnych. Co prawda wyemitowane zostały obligacje na kwotę 42,8 mln zł, które pozwoliły sfinansować wkład własny spółki w inwestycję, ale SKM poniesie w 2015 roku i tak - głównie ze względy na odsetki od obligacji - dodatkowy koszt w wysokości 1,3 mln zł.

- Wysokie będą również bieżące koszty prowadzenia działalności przewozowej związane z remontami niezmodernizowanego taboru. Do końca 2015 roku w takich składach zainstalujemy audiowizualną informację pasażerską oraz dostosujemy je do potrzeb osób z ograniczoną sprawnością ruchową. W kilku pociągach zlikwidujemy ścinaki działowe przedziałów służbowych - mówi Marcin Głuszek, dyrektor SKM ds. marketingu i sprzedaży.

Ceny biletów jednorazowych wzrosną średnio o 5,35 proc.

Obecnie bilet jednorazowy na trasie Gdańsk Główny - Sopot kosztuje 3,80 zł, po podwyżce kosztować będzie on 4 zł. Na trasie Gdańsk Główny - Gdynia Główna obecna cena to 5,70 zł, od początku lutego zapłacimy 6 zł.

Ceny biletów miesięcznych wzrosną średnio również o 5,53 proc.

Dla przykładu obecny koszt biletu miesięcznego na trasie Gdańsk Główny - Sopot to 80 zł, po podwyżce cena będzie wynosić 84 zł. Bilet miesięczny na trasie Gdańsk Główny - Gdynia Grabówek kosztuje dziś 116 zł, od początku lutego będzie kosztował 122 zł.

Ceny biletów kwartalnych wzrosną aż o 7,17 proc.

Bilet kwartalny na trasie Sopot - Gdańsk Główny kosztuje dziś 209 zł, po podwyżce kosztować będzie 224 zł. Bilet kwartalny na trasie Gdynia Główna - Gdańsk Politechnika to dziś koszt 270 zł, od początku lutego jego cena wzrośnie do 290 zł. Bilet kwartalny na trasie Gdynia Główna - Gdańsk Główny czy Gdynia Główna - Wejherowo kupimy dziś za 304 zł, po podwyżce zapłacimy 326 zł.

Bez zmian pozostaną ceny biletów promocyjnych

Dotyczy to m.in. biletu dobowego strefowego, biletu grupowego strefowego i biletu strefowego jednorazowego w granicach jednego miasta (Gdańska lub Gdyni), czyli tzw. biletu miejskiego.

SKM podkreśla też, że od 1 stycznia obowiązuje zniżka dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny uprawniającej do zakupu biletów jednorazowych ze zniżką 37 proc. i biletów miesięcznych ze zniżką 49 proc.

Zobacz szczegółowe porównanie nowych i starych cen biletów (XLS)

Opinie (259) 1 zablokowana

  • (16)

    Przecież mamy ponoć deflację?

    • 308 3

    • (3)

      Mamy też nową firmę kontrolującą bilety, której siedziba mieści się w prywatnym mieszkaniu w obskurnym bloku na Witominie.
      Ciekawe jak skonstruowana jest umowa i w jakim stopniu SKM jest na niej stratne i co za tym idzie ile trzeba będzie wrzucić w koszta i następnie załatać to podwyżką biletów.
      SKM to jedna wielka korupcja

      • 70 3

      • I ja mam (1)

        zostawić auto w domu i korzystać z komunikacji miejskiej ... ? Jasne.

        • 46 6

        • nie, no mozesz stac w korku, tylko prosze nie oczekuj wyburzen polowy rdzennych dzielnic Gdanska, aby ci zrobic wygodny dojazd

          • 14 12

      • Skoro w bloku na Witominie,to słaba umowa. Jakby była lukratywna, to firma by miała siedzibę w pałacu w Orłowie.

        • 6 2

    • tak wlasnie z nią walczymy

      do boju do boooooooooojuuuuuuuuuuuuu

      • 5 10

    • przecież napisali, że finansują modernizację i zakup nowych składów (3)

      • 5 24

      • niechce! (2)

        w takim razie ja nie chce nowych składów

        • 26 4

        • a parę komentarzy niżej narzekają, że im zimno i się psują... (1)

          zdecydujcie się narzekacze co wam tak na prawdę przeszkadza

          • 9 10

          • nowe tabory a i tak zimno

            dmuchawa ziębi a nie grzeje, a chwilowe włączenie cieplejszego powietrza na 2 minuty jest bezsensowne.....takie tam jest działające ogrzewanie i to w nowych wagonach

            • 4 2

    • płace rosną to niektóre ceny też

      zobacz ile rzeczy potaniało

      • 4 22

    • (1)

      Mamy też POdobno demokracje

      • 7 4

      • To prawda. Możesz iść na wybory głosować, a nawet... kandydować!

        • 3 0

    • autem taniej (3)

      w ankiecie powinno byc jeszcze-nie,wole wydac mniej i jechac autem,z gdyni autem taniej niz smierdzaca skm.

      • 17 4

      • doliczyles wszystkie koszty samochodu, czy tylko paliwo (2)

        W przypadku uzywanych nie jest to taki koszt, natomiast kupono nowego samochodu sprawia, ze taniej jest jezdzic taksowka.

        placisz 50 tys zlotych, aby za 3-5 lat sprzedac za 20 000. Policz sobie prosze, ile to dziennie wynosi. Stojacy w garazu samochod potrafi kosztowac dziennie ponad 100 zl.

        Do tego naprawy, przeglady, ubezpieczenia i na samym koncu paliwo czy myjnie.

        Oczywiscie - masz prawo do wlasnego wyboru. Jednak nawet gdyby ceny potanialy powiedzialbys, ze "z zulernia nie jezdzisz", ze "spoznia sie", ze "zatloczone" itp. Po prostu CHCESZ jezdzic samochodem. I pewnie nic tego nie zmieni.

        • 13 9

        • Stojacy w garazu samochod potrafi kosztowac dziennie ponad 100 zl.

          Gdzie tak drogo ?

          • 4 6

        • skad te 100zl?

          Skąd te 100zl dziennie? Jesli kupimy samochód za 50 tys. i po 5 latach sprzedamy go za 20 tys.to stracimy 30 tys. , więc 30000/(5*365) i wychodzi ok. 16 zł. Ciekawi mnie Twoja dedukcja matematyczna.

          • 8 0

  • Skandal, ceny rosną jakość usług nie. (10)

    • 317 11

    • (5)

      a odnowione sklady to jest spadek jakosci? uprzedzajac gimnazjalny belkot, ze mogli nie robic remontow: to wtedy bys marudzil, ze musisz starymi jezdzic.

      • 15 31

      • A w czym są lepsze te odpicowane ? (4)

        Tak samo się spóźniają.
        Tak samo w nich śmierdzi i jest tak samo brudno.
        Siedzenia są jeszcze mniej wygodne, bo projektowano je chyba dla karłów lub pigmejów.
        Brak ścianek działowych w przedziałach powoduje że w czasie otwarcia drzwi w całym pociągu robi się natychmiast zimno i śnieg się sypie na siedzenia.
        Drzwi się ciągle zacinają, nie chcą się domykać i nie można przez to ruszyć, co potęguje opóźnienia.
        To nie żadna modyfikacja tylko lifting wizualny i utopiona kasa w błoto.

        • 53 11

        • (3)

          nie wiem, co ci smierdzi w nowych skladach, ja nic nie czuje. moze zacznij sie myc i nie jedz tyle cebuli, a jesli nie pomoze to moze to jakas lekka wersja schizofrenii?

          byly scianki dzialowe bylo zle bo cale gimnazjum narzekalo, ze trudno sie w tloku przemieszczac.

          przez rok codziennych podrozy nowymi skladami, dwa razy widzialem problem z drzwiami. opoznienie rzedu dwoch minut. widzialem tez jedna awarie starego skladu i moze ze dwa razy pociag w ogole nie przyjechal.

          no z tymi siedzeniami to faktycznie, na tej linii powinni dac skorzane fotele lotnicze z regulacja oparcia, bo pan z leborka jedzie na 5 kadluby spawac.

          • 18 37

          • (2)

            Widać któryś z biurowych obiboków z SKM dorabia sobie pisaniem pochlebnych komentarzy.
            A po premie u prezia Lignowskiego już byłeś d*powłazie ?

            • 24 8

            • (1)

              to nie twoja stocznia, zeby po premie trzeba bylo komus lizac jakies czesci ciala.
              w ogole to nie interesuja mnie twoje fiksacje analne.

              • 8 11

              • pewnie,ze cie nie interesują

                bo płacą ci pewnie od postu.

                • 11 4

    • Przyczyna (1)

      Ceny rosną, bo w biurach SKM wciąż przybywa nikomu nie potrzebnych etatów, które trzeba z czegoś utrzymać.
      Czy nikt nie wie, że SKM to przeżarty przez korupcje kołchoz, gdzie zresztą zatrudnienie można dostać tylko po znajomości.

      • 26 4

      • no jak masz jakies papiery dowodzace tej korupcji, to polecam zglosic sie do prokuratury, albo w przeciwnym razie skontaktowac sie z dobrym adwokatem.

        • 8 15

    • (1)

      Za takie ceny tam powinno być WC z bidetem - w każdym składzie!

      • 13 4

      • sama budowa przystanku srodmiescie

        to koszt 66.7 mln zlotych. Policz, ile kosztuje budowa i utrzymanie i eksploatacja infrastruktury i sprzetu. Dodaj do tego pracownikow i wychodzi, ze tam wcale nie ma takich kokosow.

        Na szczescie SKM sie rozwija mimo to dzieki dotacja miast. W przeciwnym wypadku podrozowanie po 3-miescie byloby niemozliwe. Co wiecej - bez SKM nie byloby tak naprawde 3-miasta.

        • 3 9

  • Usłużny sługa (11)

    Niech żyją moi panowie z PO.

    • 107 25

    • z nowym rokiem nowym krokiem (7)

      zawsze po 1.01 były podwyżki

      • 8 6

      • Ktoś musi sfinansować górnicze deputaty, 13-tki, 14-tki,... (2)

        • 12 10

        • I zniżki na kolej dla nauczycieli (1)

          • 6 6

          • Pendolino i autostrady niedokończone na EURO-2012

            .

            • 7 1

      • ośmiorniczki i policzki wołowe... (3)

        .

        • 20 2

        • (2)

          i zegarki

          • 6 0

          • (1)

            i ochronę prezia

            • 2 3

            • i wycieczka do bałcelony i madłytu

              • 2 0

    • (1)

      kurde panie Płaszczak, jakie wytyczne ? czekam na sms

      • 7 6

      • "Prezes otworzy kopalnie złota!"

        Taki mamy przekaz

        • 4 6

    • To kolejarze też należą do PO? A ja myślałem że do PKP gamoniu.

      • 1 1

  • Tłumaczenie się z tego, że zaniedbywało się cały czas dbanie o tabor. (5)

    • 117 4

    • i tak trzeba dopłacać więc teraz będziemy dopłacać mniej (4)

      nie korzystam bo jeżdże autem więc dlaczego mam dopłacać

      • 6 3

      • wszyscy takze doplacamy do drog (3)

        do szkol, choc nie masz dzieci (byc moze), do schronisk dla zwierzat - choc nie ludzisz "futrzakow", do wielu innych celow.

        gdyby nie bylo SKM, to wydalbys duzo wiecej na paliwo, bo korki byly 2x wieksze. Spedzilbys tez w drodze 3x tyle czasu. Ale jak chcesz.

        • 5 4

        • hahah co to za argument ze jak by nie bylo skm to... .Rownie dobrze mozna napisach jak by bylo metro to by skm nie bylo monopolisto to by szanowali bardziej klienta itd.

          • 4 0

        • (1)

          Mylisz się i to bardzo. Pieniądze z podatków (akcyza i podatek drogowy) zawartych w cenie paliwa z nawiązką starczają w tym kraju na remonty i budowy nowych dróg. Co więcej, gdyby pieniądze z tych podoatków nie trafiały na inne cele, to stan dróg w RP nie odbiegałby od tych z Zachodu. Do taransportu zbiorowego trzeba natomiast dopłacać, więc paradoksalnie to kierowcy go współfinansują.

          • 2 3

          • "na inne cele" - dobrze, że mamy Muzeum żYDÓW z dopłatą z podatków za ponad 180 mln!!!

            • 2 1

  • (10)

    a co z biletami metropolitalnymi ?

    • 70 3

    • ...

      cena chyba się nie zmienia

      • 1 0

    • Haha, ale pytania! (2)

      Na pewno masz smartfon, jak każdy. To dzwon y zapytaj!.

      • 1 5

      • To po co się wypowiadasz, skoro nie masz konstruktywnej odpowiedzi! Pytanie głupie nie jest, bo SKM na odcinku Cieplewo-Luzino wchodzi w zakres biletu metropolitalnego.

        • 4 0

      • Haha, ale odpowiedż!

        • 1 1

    • Zakup nadal dla mnie nieopłacalny. (2)

      Za bilet na SKM-kę trzeba będzie zapłacić 84 zł, a za bilet ZTM Gdańsk 80 zł. Razem 164 zł. Bilet metropolitalny to koszt 186 zł. Miasta wychodzą z założenia, że należy zachęcać ludzi do tego aby na krótkich dystansach korzystali z samochodu, a na dłuższych z komunikacji zbiorowej.

      • 6 0

      • (1)

        Zależy na jakiej trasie i z czego korzystasz. Gdy ktoś dojeżdża spoza Trójmiasta od strony Tczewa to często musi korzystać nie tylko z jednego przewoźnika tzn. nie tylko z SKM ale też z Regio (bo zwyczajnie rozkład tego pierwszego mu na to nie pozwala). Dodatkowo gdzieś jeszcze podjeżdża tramwajem do pracy czy szkoły i nagle się okazuje, że nie jest to taki nieopłacalny bilet nawet na krótszych dystansach. Natomiast na trasie samej SKM bilet metropolitalny się w ogóle nie opłaca, według mnie.

        • 2 0

        • a powinien

          ale kryminaliści którzy ustalają taryfy, tego nie kminią

          • 2 0

    • czekaj czekaj

      niedługo też cenę podniosą

      • 1 0

    • (1)

      A sa takie bilety? Jak się wprowadzilem do 3miasta to chcialem kupić w kiosku bilet miesieczny, na ktorym moglbym jezdzic po Gdansku, Gdyni i Sopocie ale w zadnym kiosku czegos takiego nie mieli.

      • 1 0

      • ponoc taki jest
        najwyrazniej nie jest dla wszystkich

        • 1 0

  • Zarządowi SKM już podziękujemy. (4)

    Ceny biletów cały czas rosną, a standard usług coraz niższy.
    Nie ma dnia bez mniejszych czy większych opóźnień.
    Jak kiedyś w pociągach było za gorąco, to teraz całkowicie przestali grzać i w przedziałach temperatura taka jak na dworze.
    Poza tym pociągi są opanowane przez menelstwo i starach usiąść na siedzeniu, żeby się do czegoś nie przykleić.
    Poza tym zróbcie coś z tym wszechobecnym smrodem w waszych pociągach.

    • 247 12

    • ... Najbardziej, bo aż o 7 proc., wzrosną ceny biletów kwartalnych ... (2)

      od razu widac, ze premiuje się najbardziej zatwardziałych wielbicieli tegoż srodka komunikacji (a zebyś nie zaoszczedził za duzo kutwo kolejowa).
      Taki trend wyciągania pieniedzy z portfeli najmocniej oszczedzajacych to tylko POlandii.

      A ludzie się mi dziwią, ze uparcie sam siebie premiuję jazdę prywatnym samochodem. Ceny paliwa lecą w dół i ponoc będa jeszcze leciec do półrocza a moze i dalej, a PKP podnosi ceny za przejazdy. Kolejna ciekawostka.

      • 31 1

      • (1)

        Ceny paliwa lecą w dół, ceny węgla też w dół, a co za tym idzie koszty produkcji energii elektrycznej wykorzystywanej do zasilania składów SKM też spadły w teorii.
        Ale w praktyce zarząd SKM podniósł sobie premie i utworzono kolejnych kilkadziesiąt etatów w biurach dla pociotków pana Lignowskiego, Głuszka i Buczka, no i jeszcze jakaś posadka dla kogoś z Urzędu Marszałkowskiego.

        • 36 0

        • no to by tłumaczyło potrzebę wykombinowania extra pieniedzy

          • 4 0

    • SPÓŁDZIELNIA KOLESIOWYCH MALWERSANTÓW

      Sprzeniewierzyłem Kolejne Miliony

      • 3 0

  • To chyba plan (1)

    Za 3 miesiące, ze względu na zmniejszony ruch, ograniczymy ilość kolejek. Zdziwimy się, że mniej ludzi korzysta, ale żeby zrekompensować stratę, podwyższymy ceny biletów. Ostatecznie zwiniemy interes narzekając na Polaków, że są niereformowalni i za nic mają ekologię i wożą swoje tyłki samochodami.

    Już pomijam, że przy spadku cen paliwa, ceny KAŻDEGO transportu zbiorowego powinny spadać - to jedyny sposób na przekonanie niezdecydowanych.

    • 161 2

    • Dokładnie

      , teraz tym bardziej wybiorę auto. Do tej pory skm to byłą oszczednośc teraz różnica zrobiła się tak małą że nie warto.

      • 15 1

  • Rewizor będzie mógł się wykazać

    Nie bez powodu tak zrobili. Nowa firma rewizor będzie musiała się teraz wykazać. SKMka zrobiła to celowo :)

    • 37 3

  • Niech oni nie pieprzą z tymi naprawami. (3)

    Pewnie chcą podnieść wysokość swoich zarobków.

    • 108 2

    • I premi !

      Proszę pana.

      • 10 0

    • owszem....

      • 5 0

    • takie są skutki jak się nie ma swoich elektrowni i trzeba wszystko kupować
      no ale są osoby którym BARDZO zależy, aby pl nie miało elektrowni

      • 1 0

  • Proszę SKM o informację ile zarabia każdy z niżej wymienionych i jakie podwyżki przyznali sobie wraz z nadejściem nowego roku! (16)

    W skład Rady Nadzorczej wchodzą:

    Marian Woźniak - Przewodniczący Rady Nadzorczej
    Marek Chacuk - Członek Rady Nadzorczej
    Piotr Ciechowicz - Członek Rady Nadzorczej
    Grażyna Kozłowska - Plewa - Członek Rady Nadzorczej
    Marek Machnikowski - Członek Rady Nadzorczej
    Arnold Modrzejewski - Członek Rady Nadzorczej
    Andrzej Słowiński - Członek Rady Nadzorczej
    Janusz Szczepański - Członek Rady Nadzorczej

    W skład Zarządu wchodzą:

    na stanowisku Prezesa Zarządu Spółki - Dyrektor Przedsiębiorstwa - mgr Maciej Lignowski,
    na stanowisku Członka Zarządu - Dyrektor ds. Przewozów - mgr Bartłomiej Buczek.

    Funkcję Prokurenta Spółki pełni:
    mgr Sławomir Pipke,
    mgr Anna Altmann.

    • 243 5

    • O kimś zapomniałeś (3)

      Komendant SOK SKM pan Wachowiak, który zarządza nie istniejącą już jednostką SOK SKM,a faktycznie tylko koordynuje działania pracowników prywatnej firmy ochroniarskiej w pociągach SKM biorąc za to koordynowanie 5000 PLN miesięcznie.

      • 55 2

      • (2)

        Kierownik pociągu skm - okolo 4500zl

        • 10 3

        • Brutto to czasem się zdarzy 4500 ( 3000 na ręke) ale to czasem i po wielu latach pracy , 3 niedziele , 3 soboty i 7 nocek - nie (1)

          • 5 1

          • nie zazdroszczę tych 3 tyś. za taką robotę

            • 7 2

    • A budyń pod jakim nazwiskiem tu sie ukrywa ? (2)

      • 29 8

      • budyn sie rozlicza na zapleczu jak tony montana z kolesiami

        • 20 3

      • ...waniliowy

        • 9 0

    • (1)

      a co stoi na przeszkodzie, abys po ukonczeniu gimnazjum zostal gdzies prezesem albo czloniem rady nadzorczej?

      skoro ty jestes biednym nieudacznikiem, to wszyscy mamy nimi byc?

      • 8 52

      • Nie każdy ma w rodzinie Mira,Zbycha czy innego Rycha

        co interesy na cmentarzu załatwiają.

        • 38 4

    • napisz do nich i zapytaj

      proste

      • 5 3

    • nie tylko oni kradna, prezesi ENERGA przenisli d*pki na fotel w Olivii

      a 90% instalacji przesyłowych jest w stanie tragicznym!!!, ale d*pki prezesów maja sie dobrze , na nowych fakturach zapewne bedzie dodatkowa pozyca!!!

      • 22 2

    • o mój Boże....no to wiem po co podwyżki..taka gromada bizneswomen i biznescwaniaków...Polska to być kraj bogaty..

      • 9 1

    • Wystarczy napisać wniosek o udostepnienie informacji publicznej

      W necie jest trochę o tym, polecam

      • 10 2

    • ile zarabiają ?

      odp.: "za małooo" !!! :)))

      • 6 0

    • Ta podwyżka kwalifikuje się na pozew o praktyki monopolistyczne przeciw wszystkim przewoźnikom z udziałami państwa i miast bo bilety są już dwukrotnie droższe niż w Warszawie i dalej podnoszą ceny? Dodatkowo zarządom tych spółek należało by przedstawić zarzuty niegospodarności bo gdzieś giną pieniądze?

      • 8 0

    • wyślij zapytanie via @mail

      mlignowski@skm.pkp.pl - prezes
      mgluszek@skm.pkp.pl - rzecznik prasowy
      spijet@skm.pkp.pl - rzecznik prasowy
      bbuczek@skm.pkp.pl - zarząd
      markieting@skm.pkp.pl - marketing
      skm@skm.pkp.pl

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane