aktualności 24h

Masa Krytyczna w piątek w Gdyni (239 opinii)

Święto Gdańska pod znakiem Euro (73 opinie)

Wjazdówki do Letnicy rozdane. Zamknięte ulice także w Oliwie (186 opinii)

Trzy samoobsługowe toalety staną w centrum Gdańska (266 opinii)

Tydzień smoczych łodzi na Motławie wideo (36 opinii)

Dobrze jest zadbać o własne podwórko (90 opinii)

sport

Pożegnanie sezonu w Starogardzie Gdańskim (1 opinia)

Żółto-niebiescy nie odpuszczą Pogoni (105 opinii)

Klub nie przedłuży umowy z trenerem (233 opinie)

Oby nie trzeba ich było już stosować (22 opinie)

Małaszewska poprowadzi grę koszykarek (5 opinii)

Gra licencjami w II lidze (64 opinie)

Plejada gwiazd w Sopocie i Gdańsku (3 opinie)

Michniewicz zastąpi Janasa?! (148 opinii)

IX Gdańskie Otwarcie Sezonu Żeglarskiego (2 opinie)

biznes

TPI: giełda w dół, a my zarabiamy nowość (1 opinia)

Lotos Asfalt rezygnuje z handlu paliwami żeglugowymi nowość (1 opinia)

W jaskini smoka. Pułapki w handlu z Chinami (18 opinii)

Widok Energia kupuje nowy zakład (6 opinii)

dziecko

Euro Mamy na Wzgórzu atrykuł sponsorowany

Wolontariusze pomagają w gdańskich żłobkach (31 opinii)

aktywne trójmiasto

Koszykarki Demolki i Korestu najlepsze

Błękitne flagi zawisną na siedmiu kąpieliskach w Trójmieście wideo (62 opinie)

Wędrówka szlakiem Źródła Marii (42 opinie)

Back To Basket zdobywa sopockie molo (5 opinii)

rozrywka

Open'er: silna reprezentacja Trójmiasta (22 opinie)

Planuj tydzień: rozmaiło się imprezami (23 opinie)

kultura

Jak się odnaleźć w świecie materii? Rusza Festiwal Alternativa (20 opinii)

Artysta nie chce być głodny. Strajk galerii w Trójmieście (248 opinii)

praca

Rozwiązanie umowy o pracę - wypowiedzenie kontra porozumienie stron (18 opinii)

zdrowie

Brodawki - jak skutecznie się ich pozbyć

rowery

Zmierz się z najlepszymi kolarzami podczas Skandia Maraton Lang Team w Gdańsku ! (11 opinii)

fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Pół Sopotu kocha Fułka

Wynik jaki osiągnął w niedzielę Wojciech Fułek czyni z niego lidera ważnego lokalnego ruchu społecznego i przywódcę sopockiej opozycji.

mat. prasowe

Wynik jaki osiągnął w niedzielę Wojciech Fułek czyni z niego lidera ważnego lokalnego ruchu społecznego i przywódcę sopockiej opozycji.

Od zawsze bezpartyjny i przez całą swoją pracę w samorządzie kojarzony głównie z kulturą i historią Sopotu, którą ma w małym palcu. - To poeta, który nie może zarządzać miastem - mówią jego przeciwnicy. Tymczasem Wojciech Fułek w ciągu kilku miesięcy stworzył prężny obywatelski ruch "Kocham Sopot" i jak nikt inny był bliski odebrania władzy Jackowi Karnowskiemu. Przegrał z nim o 524 głosy, ale to nie koniec jego samorządowej kariery.



Przez ostatnie 12 lat był wiceprezydentem Sopotu. Choć przez cały ten czas pozostawał w cieniu przełożonego, miał swoje ambicje. O starcie w wyborach zaczął głośno mówić po wybuchu tzw. afery sopockiej, gdy mogło wydawać się, że o reelekcję Jacek Karnowski ubiegać się nie będzie.

Już wtedy zresztą, chociaż oficjalnie panowała między nimi zgoda, trudno było nazwać ich relacje zażyłymi. Owszem, tak jak inni pracownicy sopockiego magistratu, Fułek bronił Karnowskiego. Był jednak ostrożny: w dniu wybuchu afery wybrał się na urlop.

- Miał świadomość, że Jacek nie postawi na niego, nie uczyni go swoim następcą. Gdy w urzędzie pojawił się Paweł Orłowski, dla wszystkich stało się jasne, że to on, kiedy przyjdzie właściwy moment, zostanie namaszczony do dalszego rządzenia miastem. Wojtek miał prawo czuć się rozczarowany - mówi jedna z osób pracujących wówczas w sopockim magistracie.

Jaką rolę odegra w Sopocie Wojciech Fułek w najbliższej kadencji?

lidera opozycji, który uważnie będzie patrzyć na ręce prezydentowi

48%

praca radnego go nie pochłonie, skupi się na życiu kulturalnym miasta

20%

będzie łączył obie te rzeczy

32%

łącznie głosów: 500

Nie mając własnego zaplecza politycznego, Fułek zaczął rozmawiać z różnymi środowiskami. Miał przyjaciół wśród działaczy PO, najmocniej jednak flirtował z popierającą dziś Karnowskiego Samorządnością Sopot. W swoim czasie jej szef - Wieczesław Augustyniak - wysłał nawet od mediów oficjalne stanowisko komitetu w sprawie poparcia, którego udzieli on jednemu z kandydatów w wyborach. Z pisma wynikało niewiele, ale jego tytuł, którego ktoś zapomniał zmienić na bardziej neutralny, wskazywał na Fułka, jako kandydata Samorządności.

Kiedy jednak okazało się, że Orłowski kandydować nie będzie, bo wybrał miejsce w Sejmie, i że o reelekcję powalczy Karnowski, szukanie poparcie w środowiskach Samorządności Sopot i PO straciło sens. Wiadomo było, że oba te ugrupowania, mniej lub bardziej oficjalnie, wesprą w kampanii Karnowskiego.

Wówczas Fułek zdecydował, że stworzy własne zaplecze. Gdy zakładał ruch Kocham Sopot, jego przeciwnicy nie traktowali go poważnie. Okazało się jednak, że mylili się. W ciągu kilku miesięcy do komitetu zapisało się ponad tysiąc osób. Za Fułkiem odpowiedziała się także część sopockich samorządowców, wcześniej działających w koalicji PO-Samorządność, takich jak Jarosław Kempa i Jerzy Hall.

Walka rozgorzała na całego. Gdy tylko Fułek oficjalnie ogłosił to, o czym w Sopocie szeptano od dawna, czyli że wystartuje w wyborach, Karnowski go zwolnił.

I to był błąd Karnowskiego, bo tym samym prezydent dał swojemu byłemu zastępcy wolne, które ten mógł spożytkować na prowadzenie kampanii. - Gdyby trzymał go w urzędzie, kontrolowałby jego poczynania. Fułek nie chodziłby też w nimbie zdradzonego po latach przyjaciela - mówi jeden z pracowników sopockiego urzędu, nie związany z żadną ze stron.

Mimo sukcesu jego kampanii, przeciwnicy Fułka zdania o nim nie zmienili. - To człowiek, który nie potrafi podejmować decyzji i - w tym sensie - jest antytezą Jacka Karnowskiego. Często zmienia stanowisko, za wszelką cenę chce być lubiany. Nie potrafi odnaleźć się w sytuacji, gdy jakaś decyzja, którą trzeba podjąć, może okazać się mało popularna - mówi Paweł Orłowski, wcześniej drugi z wiceprezydentów Soporu, dziś poseł PO i zwolennik Karnowskiego.

- Wszystkie te opowieści o tym, że Wojtek nie nadaje się do rządzenia, że lepszy z niego poeta niż samorządowiec, że nie potrafi podejmować decyzji, to nic innego, jak zwykłe dorabianie gęby - ripostuje Jerzy Hall, wieloletni sopocki radny, wcześniej wybierany z list PO, teraz z listy Kocham Sopot. - Zanim Wojtek został wiceprezydentem był dyrektorem w jednej z największych pomorskich firm ubezpieczeniowych. Codziennie podejmował decyzje obarczone ogromną odpowiedzialnością, także finansową.

Faktycznie, Fułek pracował wcześniej jako dyrektor ds. marketingu w Hestii. Można więc powiedzieć, że, w przeciwieństwie do Karnowskiego, ma doświadczenie spoza polityki i samorządu. Różni ich także wykształcenie: zamiast inżynierskiego, humanistyczne. Skończył pedagogikę i psychologię, a podyplomowo europejską administrację rządową i samorządową.

Zupełnie inne mają także obaj panowie zainteresowania. Fułek to kultura, historia i muzyka. Jak swój oponent lubi też sport - należy m.in. do Sopockiego Klubu Lekkoatletycznego i Sopockiego Stowarzyszenia Tenisowego, ale, poza pracą w samorządzie, skupia się raczej na działalności literackiej i publicystycznej.

Jest autorem lub współautorem m.in. takich książek, jak "Sopockie molo - krótka historia nieskończoności", "Kurort w cieniu PRL-u: Sopot 1945-1989" oraz "Od huzarów śmierci do Eltona Johna - 100 lat Opery Leśnej w Sopocie". Łącznie ma na koncie kilkaset publikacji dotyczących głównie miasta, w którym się urodził i mieszka przez całe życie.

Obu panów różnią też charaktery. Chociaż zwolennicy każdego z nich inaczej postrzegają te różnice.

Orłowski: - Wojtek Fułek nie lubi dzielić się sukcesami, a nawet, co gorsza, potrafi przypisywać sobie sukcesy innych. Sprawia wrażenie człowieka znacznie mniej gruboskórnego niż Jacek Karnowski, ale nie potrafi doceniać swoich podwładnych. Jacek potrafi człowieka sprowadzić do parteru, ale potrafi też docenić. Wojtek się uśmiecha, jest miły, ale śmietankę lubi spijać sam.

Hall: - Może to zabrzmi dziwnie, ale przez lata było mi bliżej do Jacka niż do Wojtka. Dziś nie dyskredytuję tego, co dla Sopotu robił Karnowski, ale wydaje mi się, że w pewnych kwestiach przejrzałem na oczy. Chodzi właśnie o wymiar czysto ludzki. Wojtek ma coś, czego nie miał Jacek, potrafi budować szczere i oparte na bezinteresowności relacje. Nie upartyjnia wszystkiego, okazuje szacunek wszystkim, także swoim przeciwnikom.

W niedzielę sopocianie postawili jednak na inżyniera, a poecie powiedzieli, że jego czas jeszcze nie nadszedł. Przynajmniej nie jako prezydenta, bo wpływ na losy Sopotu Fułek niewątpliwe będzie miał, choćby przez fakt, iż do Rady Miasta udało mu się wprowadzić łącznie aż siedmiu ludzi wybranych z list komitetu Kocham Sopot.

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 201)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4828735 2010-12-06 12:03 ćwierć nie pół (12)

popieram opinię 52 / nie zgadzam się 20
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4828742 2010-12-06 12:11 (8)

No chyba jednak pół jak widać. Kup sobie liczydło

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 19
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4828745 2010-12-06 12:13 (6)

Sam sobie kup liczydło. Frekwencja ok. 50% z tego 50% czyli 25% Sopotu.

nowy

popieram opinię 20 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4828749 2010-12-06 12:17 (5)

TROCHĘ SIĘ PODSZKOL MATOŁKU. CI, KTÓRZY NIE ODDALI GŁOSU NIE MAJĄ PRAWA SIĘ WYPOWIADAĆ PONIEWAŻ POZWOLILI ZDECYDOWAĆ TYM, KTÓRZY POSZLI DO URN. ZATEM POŁOWA SOPOTU OPOWIEDZIAŁA SIĘ JEDNAK ZA FUŁKIEM... A POŁOWA ZA KARNOWSKIM.

Assembler

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 19
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4828770 2010-12-06 12:49 (4)

MAJA PRAWO SIE WYPOWIADAC TAK DLUGO JAK DLUGO PLACA PODATKI. Mylisz PRAWO do glosowania z OBOWIAZKIEM. Tez uwazam, ze ok 25% a nie 50%.

popieram opinię 15 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4828773 2010-12-06 12:51 (3)

W demokratycznym kraju wybory są prawem i nie widzę, aby ktokolwiek twierdził tu, iż jest to obowiązek. Niemniej jednak zgadzam się z opinią ... nie głosujesz, zamknij dziub.

Michał

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4828841 2010-12-06 15:14 (2)

a ci co wrzucili nieważne głosy, bo dla nich to był wybór między dżumą a malarią?

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4828847 2010-12-06 15:53

ale oni zaliczaja sie do frekwencji

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4828860 2010-12-06 17:07 o ile na pewno wrzucili niewazne

nie ma problemu zgeszeftowac komisje i uniewaznic kilka na rywala :D
nie do udowodnienia

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4828902 2010-12-06 23:01 trener

szacunek dla Pana Fułka - jednak przegrany, a w sporcie jest proste czy 1 sekunda czy 1 punkt - przegrałeś i musisz poszukać swoich błędów - do zobaczenia w następnych wyborach

trener

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4828855 2010-12-06 16:26 A myślałem że już Sopot dostanie lepszego prezydenta,szkoda;( (1)

Że pójdę do urzędu i wreszcie coś załatwię w tym urzędzie. Na zwykłe pismo teraz musiałem czekać ponad miesiąc,tak było jak poprosiłem xero dwuch pism ,a terminy mi przeleciały.Szkoda że Fułek nie wygrał....

:(

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 4828889 2010-12-06 21:17

Porzuć nadzieję, że coś to zmieni, w Gdyni niestety też się nie da nic załatwić, ale niestety nie sądzę, aby inni kandydaci coś zmienili.

Pozdrawiam

J.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4828927 2010-12-07 00:28 Pan Fułek ..

Gdyby Pan Fułek zainwestował w golarke pewnie by wygrał , a tak z tym niechlujnym zarostem wygladal na przegranego. Przegrał z ogolonym ;)

karmazynowy

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4828736 2010-12-06 12:04 fu pisze Fułek stracił te kilkaset głosów (9)

w ostatniej chwili, wpisując do swojej kwatery \"rodzinę w potrzebie\". Takie pomysły pisane na kolanie rzadko popłacają.

fu

popieram opinię 100 / nie zgadzam się 20
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4828739 2010-12-06 12:09 A pozostałe 81 wiesz już kto dopisał? (3)

Czy redaktor trojmiasto.pl przemilczał, więc i Ty uznajesz, że sprawy nie ma?

popieram opinię 28 / nie zgadzam się 11
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4828811 2010-12-06 13:58 Ludzie sami się dopisali. (2)

Musieli się wypisać z swojego okręgu wyborczego i dopisać w Sopocie. Nikt za nich tego nie zrobił. Cieżko to zrozumieć w spiskowej teorii dziejów.

arek

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4828877 2010-12-06 18:20 no coz za to te dziesiec osob u fulka juz nei jest teoria spiskowa? (1)

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4828943 2010-12-07 08:41

Dziesięć osób w jednym mieszkaniu? Odpowiedz sobie sam ;)

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4828825 2010-12-06 14:24 Oby nie zwróciło się to przeciwko urzędowi miasta i nie skończyło sie kolejnym procesem (4)

Naruszono wszakże przepisy ustawy o ochronie danych osobowych brata Pana W. Fułka:

Z ustawy o ochronie danych osobowych:

Art. 1. 1. Każdy ma prawo do ochrony dotyczących go danych osobowych.
Art. 2.2. Ustawę stosuje się do przetwarzania danych osobowych:
1) w kartotekach, skorowidzach, księgach, wykazach i w innych zbiorach ewidencyjnych,
2) w systemach informatycznych, także w przypadku przetwarzania danych poza zbiorem danych.
Art. 6. 1. W rozumieniu ustawy za dane osobowe uważa się wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.
Art. 19. W razie stwierdzenia, że działanie lub zaniechanie kierownika jednostki
organizacyjnej, jej pracownika lub innej osoby fizycznej będącej administratorem danych wyczerpuje znamiona przestępstwa określonego w ustawie, Generalny Inspektor kieruje do organu powołanego do ścigania przestępstw zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa,dołączając dowody dokumentujące podejrzenie.
Art. 23. 1. Przetwarzanie danych jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy:
1) osoba, której dane dotyczą, wyrazi na to zgodę, chyba że chodzi o usunięcie dotyczących jej danych,
2) jest to niezbędne dla zrealizowania uprawnienia lub spełnienia obowiązku wynikającego z przepisu prawa,
3) jest to konieczne do realizacji umowy, gdy osoba, której dane dotyczą, jest jej stroną lub gdy jest to niezbędne do podjęcia działań przed zawarciem umowy na ządanie osoby, której dane dotyczą,
4) jest niezbędne do wykonania określonych prawem zadań realizowanych dla dobra publicznego,
5) jest to niezbędne dla wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów realizowanych przez administratorów danych albo odbiorców danych, a przetwarzanie nie narusza praw i wolności osoby, której dane dotyczą.

Antymateria Z

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 4828827 2010-12-06 14:31 Dodam tylko, że:

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4828828 2010-12-06 14:35 Wnioski o zarejstrowanie w spisie wyborców nie zostały zakwestionowane przez UM

- nikogo to nie zdziwiło wcześniej? A może w UM też meldowano więcej całych rodzin pod jednym adresem z agitki konkurencji, dlatego nie wychylano się z tym przed godz. 15 w piątek, gdy zamykają UM? Chętnie poznam adresy i nazwiska pozostałych obywateli Sopotu \"meldujących\" obcych wyborców.

Antymateria Z

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4828848 2010-12-06 15:56 jak najbardziej proces sie należy - to był chwyt poniżej pasa, obie strony to robiły (1)

więc nie było powodu , żeby tylko jedną opisać

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 4828944 2010-12-07 08:41

Skąd wiesz, że obie strony to robiły?

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4828738 2010-12-06 12:07 Bravo Wojtu$ !

wpływ na losy Sopotu Fułek niewątpliwe będzie miał, choćby przez fakt, iż do Rady Miasta udało mu się wprowadzić łącznie aż siedmiu ludzi wybranych z list komitetu Kocham Sopot. plus 4 z pis!...rada miasta ma wieksza włądzę niz kudłaty karno....!

zoppotboy

popieram opinię 61 / nie zgadzam się 27
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4828740 2010-12-06 12:09 szkoda (2)

że Fułek przegrał :-(
głosowałam na niego

asa

popieram opinię 100 / nie zgadzam się 32
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4828744 2010-12-06 12:12 (1)

I ja, sam okreslił tą walkę jako starcie mrówki z gigantem. Świetny wynik !. Jacuś pewnie do ostatniej chwili trząsł portkami...

popieram opinię 21 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 4828920 2010-12-06 23:35 Brawo

I ja głosowałam na Fułka własnie za kulturę bycia,

EN.

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4828741 2010-12-06 12:10 SOPOT (6)

Wygral rozsądek. Jacek Karnowski jest po prostu duzo lepszym fachowcdem. Gratulacje dla Sopocian !!!!

SOPOT

popieram opinię 64 / nie zgadzam się 145

zgłoś do moderacji opinię 4828760 2010-12-06 12:33 chyba w ciemnych interesach?

popieram opinię 20 / nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 4828761 2010-12-06 12:33 ^^

Chyba dużo lepszym cwaniakiem i kłamcą . Fakt karnowski jest bardziej medialny ale jakiego szukamy prezydenta? Takiego co w mediach wydaję się dobrym wujkiem czy takiego co będzie rządził sprawiedliwie? To pytanie zostawiam tym którzy pomimo afer z panem Karnowskim zagłosowali na niego .

Ania

popieram opinię 22 / nie zgadzam się 10
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4828833 2010-12-06 14:41 Nie ma ludzi nie zastapionych. Fułek z powodzeniem mogł zastapic Karnowskiego. (1)

Na pewno Sopot dalej by się rozwijał w tym samym nurcie jak za czasów Karnowskiego. W końcu Fułek był wice-prezydentem Karnowskiego. Niestety ludzie czasami głosują zachowawczo bo boją się zmian na gorsze. W tym przypadku był to bład. Fułek oczyścił by atmosferę w Sopocie i gwarantował dalszy rozwój Sopotu. Może się niebawem okazać, że to się odwlecze to nie uciecze. Karnowski cały czas ma bardzo poważne zarzuty prokuratorskie i nie są pomówienia prywatne - choć życzę Sopotowi oczyszczenia Karnowskiego z zarzutów.

slash

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 4828903 2010-12-06 23:01 .....

Sopot by się rozwijał w tym samym nurcie? Przecież Fułek tak krzyczał, że czas na zmiany. Ja tych zmian w rozwoju Sopotu nie chciałem. Nie chciałem też ciszy nocnej na monte cassino o 22 i nie chciałem kulturysty, który nie potrafi się wypowiedzieć (wiem bo miałem przyjemność(?) z nim porozmawiać) jako vice prezydenta. Gdyby był jakiś sensowny przeciwnik dla Karnowskiego to oczywiście bym na niego zagłosował a w takim wypadku Karnowski pomimo tych wszystkich zarzutów (wciąż nieudowodnionych od 2 lat) wydaje mi się lepszym kandydatem, prezydentem przy którym Sopot zmienił się na prawdę na lepsze i jestem z niego dumny kiedy przyjeżdża do mnie rodzina ze Szwecji i wszyscy co roku są pod wrażeniem zmian, jakie zachodzą w Sopocie. Nie mam nic przeciwko Panu Fułkowi jako osobie prywatnej ale niestety nie odpowiadał mi jego program. Poza tym jestem zdania, że nie należy osądzać ludzi zanim zrobi to sąd bo może się okazać, że taka osoba jest niewinna a to fatalne uczucie kiedy osądza się ciebie o coś czego nie zrobiłeś. Pozdrawiam elektorat Pana Fułka i mam nadzieję, że obaj panowie nie będą walczyli lecz współpracowali dla dobra Sopotu.

Piotr

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4828849 2010-12-06 15:57 Od betonowania parków

Bob Budowniczy

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 4828857 2010-12-06 16:53 fachowcem

jak hajs zassać.

raper

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4828743 2010-12-06 12:12 wybory (1)

zdziwiła mnie swoista wolność prasy ; kandydat z olsztyna był be natomiast nasz z sopotu cacy dziwne bo jeden i drugi z zarzutami ale nasz słuszny ha ha ha......

demokrata

popieram opinię 45 / nie zgadzam się 14

zgłoś do moderacji opinię 4828814 2010-12-06 14:02 Grobelny w Poznaniu ma więcej zarzutów.

A wygrał większą przewagą głosów. \"Czysty\" jest ten co nic nie robi. Sąd a nie prokurator decyduje o winie.

arek

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4828746 2010-12-06 12:14 (7)

karnowski wielka gwiazda biznesu, gęba czerwona i spuchnięta (ciekawe od czego), wyglada jak KARTOFEL!
STARUCHY POSZLYBY ZA NIM O OGIEN!
dosyc juz pajacow na swiecie!
szkoda fułka w tym wszystkim

rferf

popieram opinię 78 / nie zgadzam się 33
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4828751 2010-12-06 12:23 (6)

Starzy ludzie lubią beton. Jacuś stał przed kościołem i całował rąsie potem obkradł Fułka z pomysłu i chodził po domach modląc się pod drzwiami i bijąc w piersi.

Mietek z cementowni

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4828771 2010-12-06 12:49 ... (5)

Ale nie meldował w Sopocie swojej rodziny na pięć minut przed wyborami. A Fułek na jego garbie podróżował dwie kadencje i teraz się opamiętał, że było źle za czasów Karnowskiego??

lalka

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 4828778 2010-12-06 12:56

Nie meldował ? A te 81 czy tam 87 osób to z drzewa spadło tak ? Bo z tego co wiem to Fułek zameldował tylko 10 osób. A skąd reszta ? Nagli fascynaci Sopotu postanowili nagle i przypadkowo, akurat przed wyborami zameldować się tutaj.

No cóż ... wstrząsająco denny tok myślenia.

Mietek z cementowni

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4828789 2010-12-06 13:16 (3)

lalka, ja do Ciebie nic nie mam ogólnie, ale weź odłącz sobie kabel od internetu kobieto ..

Karol

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4828815 2010-12-06 14:03 ... (2)

Karol, ja do Ciebie też nic nie mam, sam sobie odłącz.

lalka

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4828836 2010-12-06 14:56 (1)

lalka, a może do zestawu warto w mózg zainwestować ?

A.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 4828856 2010-12-06 16:48 Lalka a ja chcę ciebie poznać...

Wyślij mi swoje zdjęcie na studiostudio@interia.pl

Artur

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4828748 2010-12-06 12:17 (18)

Cudownych radnych wprowadził fułek - kulturystę i panią co prowadziła kawiarenkę parafialną. Wybitni specjaliści

popieram opinię 33 / nie zgadzam się 45
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4828750 2010-12-06 12:21 Konkurent wprowadził tylko 1 osobę (4)

Przewodniczącego Rady Miasta.
Na resztę z Samoobrony jakoś Sopocianie nie chcieli zagłosować.

vintage oil

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4828774 2010-12-06 12:51 (3)

Co wie o samorządzie babsko prowadzące kawiarenkę parafialną???? Jakie ma wykształcenie i kompetencje???? Żadne!!! Kulturysta niech sobie ćwiczy ale niech nie żebrze o pieniądze do miasta!!!

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 12

zgłoś do moderacji opinię 4828781 2010-12-06 13:00 pewnie tak jak budyń

gość był swego czasu ministrantem ;-)

rokenrolla

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4828787 2010-12-06 13:11 A kto wie? (1)

Wymień jakie profesje powinni mieć ludzie się tym zajmujący.

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4828794 2010-12-06 13:23

Policealna szkoła składania długopisów lub lepienia pierogów. Mielenia kopyt na parówki lub mieszania bigosu łokciem.

Assembler

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4828755 2010-12-06 12:29 (1)

dla takich jak ty najwyraźniej jeśli ktoś prowadzi własny biznes a \"kulturysta\" prowadzi to zasługuje na pogarde w przeciwnienstwie ekspertów od dotacji i wyciagania kasy z kieszeni obywateli co nie?

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 4828918 2010-12-06 23:28 ?

a nie jest bardziej przydatny ekspert od dotacji?

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 4828772 2010-12-06 12:49 ale sopocianie

a nie nijakie

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4828845 2010-12-06 15:45 Platforma Obywatelska RP O/Sopot może się POchwalić POdobnym wyczynem..... czyli przyganiał kocioł garnkowi........ (8)

......od paru kadencji w Radzie Miasta z jej ramienia zasiada p. BAGIŃSKI, który był nauczycielem fizycznym. Również PO wprowadziła do RM niejakiego Orskiego, który nie odbiega swoim \"zmotoryzowanym\" intelektem, od \"kulturysty\" i \"fizycznego\" ! Wszystko schodzi na psy - jednym słowem mówiąc ! Od 20-tu lat w Radzie zasiadają dwie STARE, zniedołężniałe lekarki, które już dawno należałoby wymienić ! Co prawda głosowałem na Karnowskiego - pierwszy raz od 20-tu lat - by nie doszedł do władzy Fułek, a tym samym jego żona, lecz uważam, że dalej należy szukać dobrych kandydatów na radnych wśród mieszkańców Sopotu ! Dlatego jestem usatysfakcjonowany wynikiem jaki osiągnął KOCHAM SOPOT, POnieważ JK nie będzie mógł czuć się tak swobodnie, jak dotychczas ! I może następne wybory samorządowe będziemy mieliw w Sopocie cześniej, niż przed upływem czteroletniej kadencji !

bumbum215

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4828884 2010-12-06 20:42 (7)

oj bumbum, obyś nie musiał kiedys szukać pomocy u tych \"zniedołężniałych lekarek\", swoja matkę też nazywasz tak?

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4828919 2010-12-06 23:34 (3)

nie nazywam bo nie jest zniedoleznia a tym bardziej nie jest lekarka

bumbum215

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4828936 2010-12-07 03:38 Ktoś się podszył o godz. 23.34 pod mój nick

Nie dosyć, że jesteś ANONIMOWĄ (!) LEKARKĄ - co wskazuje na tchórzostwo i wredność (fałszywość, jak u rudego kota), to jeszcze ta bezczelna wstawka o matce, co uznać należy za cios zadany POniżej pasa, a który wskazuje na uwiąd starczy - tak charakterystyczny dla ludzi trzymających się od dziesięcioleci miękkiego stołka tak, jak komentowana przeze mnie stara radna - autorka POwyższego bezczelnego POstu ! Otóż my wyborcy mamy prawo do komentowania wszystkiego, \"co się rusza\" w RM, a jeżeli takim starym i głupim radnym styl ów nie odpowiada, to POwinny zrzec się swojego mandatu, ustępując miejsca innym, bardziej odPOrnym na krytykę medialną !

bumbum215

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4828938 2010-12-07 04:08 Do szanownego POdszywającego się POd mój nick \"anonima\" z godz. 23.34 ! (1)

Dzięki za moralne wsparcie ! Ale sam POtrafię sobie POradzić z takimi starymi babami, którym mózg wysechł !

bumbum215

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4828952 2010-12-07 12:35 Chyba nie do końca wszystko z tobą ok...

W środku zdania nie używa się wielkiej litery. Co chcesz przekazać przez powiększanie w każdym wyrazie ,PO,?

maksymilian

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4828937 2010-12-07 03:57 i jeszcze jedno : \"stara, zniedołężniała lekarko\" (2)

Co miałoby mieć wspólnego sprawowanie mandatu radnego przez jedną, czy drugą krytykowaną przeze mnie radną z szukaniem POmocy u tych \"zniedołężniałych lekarek\"? Wyczuć można tutaj szantaż, lub - jak kto woli - wszechogarniającą Sopot korupcję ! Czyżby miało to oznaczać : Jak mnie nie będziesz POpierał, lub głosował na mnie, to ja \"zniedołężniała lekarka\" zastosuję wobec ciebie PAVULON ?

bumbum215

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4828953 2010-12-07 12:51 taaaak (1)

Wszyscy są źli i chcą zniszczyć Sopot. Otwórzcie oczy... przegraliście i tyle. Co z tego, że nieznacznie... Wybory były demokratyczne i zawsze wygrywa ten kto otrzyma większość głosów. Szukanie wszędzie spisku np manipulacja przy liczeniu głosów, odwracanie kota ogonem przy fakcie zameldowania przez M.F. 10 osób bezpośrednio przed wyborami po prostu śmieszy. Obrażanie przez was wygranych jest szczeniackie i żałosne. Pocieszam się tym że tylko nieznaczna część ludzi głosujących na Fułka, pisze te niestety często obraźliwe komentarze. Mam nadzieję, że większość z tych osób potrafi z honorem przyjąć przegraną, wyciągnąć z niej wnioski i za 4 lata znów uczciwie powalczyć o fotel prezydenta. Z mojego punktu widzenia ruch społeczny \"Kocham Sopot\" zamiast połączyć mieszkańców to ich podzielił... Przed następną kampanią pamiętajcie- więcej faktów i argumentów a mniej obrażania.

maksymilian

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 4828959 2010-12-07 14:11 Wyraźnie nie skontaktowałeś Panie Maksymilianie o co chodzi !

W pierwszym moim poście napisałem wyraźnie : głosowałem na Karnowskiego ! I z jego wygranej jestem niezmiernie rad ! Dla mnie wystarczyłoby, że wygra różnicą jednego głosu ! Nigdzie nie POpierałem i nigdzie nie pisałem o manipulacji przy liczeniu głosów, czy też odwracaniu kota ogonem przy fakcie zameldowania przez M.F. 10 osób bezpośrednio przed wyborami ! Ten ostatni fakt uznaję za zdziczenie fułkowców i dla mnie również jest on śmieszny (z tegoż powodu mieliśmy niezły ubaw z moimi znajomymi). Jednakże - jeszcze raz POwtarzam - jestem usatysfakcjonowany wynikiem jaki osiągnął KOCHAM SOPOT, POnieważ JK nie będzie mógł czuć się tak swobodnie, jak dotychczas ! I może następne wybory samorządowe będziemy mieli w Sopocie wcześniej, niż przed upływem czteroletniej kadencji ! I jeszcze jedno : Od 20-tu lat w Radzie zasiadają dwie STARE, zniedołężniałe lekarki, które już dawno należałoby wymienić, jako reprezentantki POmyjów ! ! !

bumbum215

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4828868 2010-12-06 17:42 A są jakieś szkoły kształcące wybitnych specjalistów-radnych?

Co za niemądry zarzut. Przecież sama idea samorządności polega właśnie na tym, żeby do rady miasta - nie tak znowu wielkiego - weszli po prostu jego obywatele. Ktoś niżej napisał o tej pani per \"babsko\". Jakoś trąci to personalną animozją. Myślę sobie, że kobieta która ma na swoim koncie długie lata pracy społecznej - na co miała czas właśnie dlatego, że nie jest żadnym specjalistą - może być bardzo dobrą radną. A specjalistów to rada miasta ma pod ręką w osobach urzędników - księgowych, radców prawnych, szefów poszczególnych wydziałów UM itd.

piki

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4828752 2010-12-06 12:24 Odwagi !

Myślę, że Fułek zostanie szybciej prezydentem niż za 4 lata. Karnowski pójdzie tam gdzie jego miejsce...

marc dorcel

popieram opinię 63 / nie zgadzam się 20
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4828754 2010-12-06 12:28 Chętnie poznałbym adresy i nazwiska pozostałych osób meldujących wyborców ; ) (3)

Czy nie są to przypadkiem m.in. pracownicy urzędu miasta i ich rodziny?
Ale o tym sza! i pewnie nigdy sie nie dowiemy.
Przypominam, że dopisywanie się do rejestru wyborców jest zgodne z ordynacją wyborczą. Zastanawialiście się czemu \"aferę \" z dopisywaniem ujawniono w piątek równo o godz. 15.00? Tak, właśnie - żeby nikt z dziennikarzy nie mógł tego w żaden sposób sprawdzić w UM (przecieki jednak były wcześniej ; ). No chyba, że takie informacje są chronione ustawa o ochronie danych osobowych - i kto tu złamał prawo podając publicznie adres i nazwisko osboby u której zameldowano wyborców?
Czyżby krystaliccznie czysty pan Jacek?

sos

popieram opinię 51 / nie zgadzam się 11

zgłoś do moderacji opinię 4828897 2010-12-06 22:43 popieram sos

przy urnach widziano osoby z urzedu miasta ktore mieszkaja w Gdansku wiec wiadomo o co w tym wszytskim chodzilo - jeden wielki przekręt ! PO poprostu musialo wygrac i tak jak mowil Nowak zrobili WSZYSTKO ! Ciekaw czy oszukane zwyciestwo cieszy ?????

karol

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4828905 2010-12-06 23:02

o ile dobrze pamiętam to pan Fułek sprowadził pół rOdziny z KOSCIERZYNY,NIE ODWRACAJCIE KOTA OGONEM!!!

gdańszczanka

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4828921 2010-12-06 23:37 unieważnione

Ile było głosów nieważnych - nigdzie nie ma informacjii

Aśka

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

dodaj swoją opinię

Warte uwagi: